راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید - گیمفا 
راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید - گیمفا 
راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید - گیمفا 
راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید - گیمفا 

راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید

مهدی ملکی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید - گیمفا 

نینتندو نامی به وسعت تاریخ صنعت سرگرمی است. از سرگرمی‌های کهن مبتنی بر کارت ژاپنی تا اسباب بازی‌های خلاقانه،‌ همه در گستره فعالیت نینتندو به چشم می‌خورند و اشاره به آن‌ها کلیشه‌ای همیشگی است. اکنون چندین دهه است که نینتندو از شرایط مذکور یاد شده فراتر رفته است و با تولید کنسول‌های دیجیتال، به شیوه‌ای نوین مخاطبان خود را سرگرم می‌کند و بعید به نظر می‌رسد که شما تنها با عرضه سوییچ با این شرکت آشنا شده باشید.

بازی‌های این شرکت ژاپنی اگرچه در ظاهر برای کودکان و نوجوانان تولید می‌شوند اما هیچ محدودیتی برای سرگرم ساختن تمام افراد در هر سن و دسته‌ای ندارند. باور ندارید؟ در حقیقت بسیار دشوار است که تصور کنیم شما با سوپر ماریو خاطره ندارید یا از نامی که پشت این مرد دوست‌داشتنی صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد، متنفر باشید. نینتندو در هر شرایط و حتی در تاریک‌ترین نقاط عمرش سرگرمی را در اولویت قرار داده و در این بین فراموش نکرده که خلاقیت عنصری زاینده و بی‌نهایت مهم است که باید برای پرورش اذهان ما در اولویت قرار گیرد.

شاید به همین دلیل است که اکنون نینتندو سوییچ، جدیدترین کنسول این شرکت از دیگر بازیکنان حاضر در این صنعت خلاقیت بیشتری به خرج داده و جلوه‌ای متمایز دارد. در حالی که پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس بیش از هر زمان دیگری کلیشه‌های کنسول‌های خانگی را مورد استفاده قرار می‌دهند، نینتندو بازار کنسول‌های دستی را به وسیله خلاقیت‌های بی‌حد و حصرش تا مرز کنسول‌های خانگی افزایش داده است.

نینتندو سوییچ

نینتندو حتی توجهی به تغییر نسل‌های بازی‌های ویدیویی ندارد، چرا که این شرکت نسل‌ها را با توجه به خلاقیت‌های خود طبقه‌بندی می‌کند. ولی آیا خلاقیت به همان اندازه‌ای که باید، می‌تواند در جلب نظر شما برای پرداخت چند دلار عمل کند؟

شاید خلاقیت به تنهایی نتواند این فرایند را تشکیل دهد اما مسلماً سوییچ چیزهایی بیشتر از این مفهوم را نیز به کاربرانش ارائه داده است. مواردی که با توجه به آمار به قدری در جلب توجه عموم موفق هستند که هر دو جدول فروش سخت‌افزار و نرم‌افزار طی سال‌های گذشته همیشه به سوییچ متعلق بوده‌اند. با این وجود دلایلی هم وجود دارند که نشان می‌دهند شاید شما نباید چندان در خرید سوییچ عجله کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمای خرید مدل‌های مختلف نینتندو سوییچ را با یکدیگر بررسی کنیم.

دلایل خرید نینتندو سوییچ؛ چرا این کنسول مناسب شماست؟

  • کنسول دستی و خانگی

سونی زمانی نه چندان دور با معرفی پلی استیشن پرتابل (PSP) موج عظیمی از بحث و جدل‌ها را میان کاربران بازی‌های ویدیویی ایجاد کرد. برخی کاربران قانع شده بودند که کنسول دستی سونی بهتر از محصولات نینتندو عمل می‌کند و نسل بعدی آن نیز به این موفقیت‌ها ادامه خواهد داد. پلی استیشن ویتا، نسل بعد این دستگاه حتی نزدیک چیزی که انتظار می‌رفت هم نشد و مایکروسافت نیز به عنوان یک رقیب دیگر حاضر در این زمینه، هرگز تصمیم نگرفته است که به رقابت مستقیم با نینتندو بپردازد.

اکنون نیز تمام خلاقیت سونی در باطن پلی استیشن ۵ خلاصه می‌شود و مایکروسافت نیز سعی دارد که بیشترین مقدار ممکن از کاربران جدید را با سیاست‌های تازه‌اش به کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس جذب کند که مسلماً عاری از خلاقیت نیستند اما نمی‌توانند در قالب مقایسه از لحاظ خلاقیت چیزی را ارائه کنند که نینتندو همین حالا نیز طی تولید سوییچ برای طیف به‌خصوصی عرضه کرده است.

شما با خرید نینتندو سوییچ معمولی و یا OLED به یک مجموعه محصول دست می‌یابید. یک داک، کنسول نینتندو سوییچ، جوی کان، نگه‌دارنده کنترلر و یک کابل HDMI؛ این مجموعه کوچک می‌تواند دنیای بزرگی را برای خریداران رقم بزند که به شرایط و موانع دیگر کنسول‌ها محدود نمی‌شود. جوی کان را به کنسول متصل کرده و مشغول تجربه بازی در مترو، اتوبوس، خیابان و حتی محل کار شوید!

نمایشگر کنسول چندان بزرگ نیست؟ جوی کان‌ها را جدا و به نگه دارنده متصل کنید. کنسول را روی داک بگذارید و با اتصال به یک نمایشگر، سوییچ را به یک کنسول خانگی تبدیل کنید؛ به همین سادگی. شما در هر مکان و زمانی می‌توانید بازی کنید و محدودیت‌های مرسوم کنسول‌های دیگر را پشت سر بگذارید.

نینتندو سوییچ

بحث قابل حمل بودن مخصوصاً زمانی پررنگ‌تر می‌شود که به ابعاد پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس خیره می‌شویم. شما حتی اگر بتوانید این کنسول‌های عظیم الجثه را جابه‌جا کنید، مسلماً نمی‌توانید در مسیر به تجربه بازی‌ها بپردازید.

نینتندو سوییچ لایت نیز البته یکی دیگر از کنسول‌های این شرکت ژاپنی است که به صورت هیبرید قابل استفاده نیست و نمی‌تواند وظایف یک کنسول خانگی را ایفا کند اما حقیقتاً چه کنسول دستی مطرح دیگری در بازار وجود دارد؟ باید ذکر کرد که استیم دک ولو یک رایانه شخصی دستی است که از طرفی هنوز عرضه هم نشده است و از این‌رو نمی‌تواند وارد مقایسه شود.

اگر می‌خواهید در هر حالت و شرایطی، مخصوصاً زمانی که به جابه‌جایی می‌پردازید، دست از بازی کردن برندارید، هیچ محصول دیگری به اندازه نینتندو سوییچ نمی‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

  • انحصاری‌های غنی، منحصر به فرد و با کیفیت

اگر پاراگراف پیشین را مطالعه کرده باشید، این سوال مطرح می‌شود که آیا گوشی‌های هوشمند نمی‌توانند تجربه‌ای مشابه نینتندو سوییچ را ارائه دهند؟ در این بین چند بحث مطرح می‌شود. نخست باید توجه داشته باشید که نمایشگر گوشی‌های هوشمند اگرچه به تدریج بزرگ‌تر شده‌اند اما هنوز هم اکثر آن‌ها ابعاد کمتری را نسبت به سوییچ ارائه می‌دهند. از سوی دیگر گوشی هوشمند شما برای اجرای بازی‌های محبوب روز حداقل باید از طیف محصولات میان‌رده بازار باشد اما عده زیادی از کاربران هنوز هم از گوشی‌های پایین‌رده استفاده می‌کنند.

اما مهم‌ترین عاملی که پاسخ شما را به یک خیر قاطعانه تبدیل می‌کند، مجموعه بازی‌های انحصاری نینتندو از جمله سری‌های Mario، Legend of Zelda، Metroid و … است که برای تجربه نسخه‌های جدید آن‌ها، به پلتفرم این شرکت احتیاج دارید. شاید بتوانید عنوان محبوبی مانند Genshin Impact را روی گوشی هوشمندتان و حین یک سفر نیم‌روزه تجربه کنید اما دسترسی به عناوین انحصاری نینتندو نه تنها روی گوشی، بلکه روی هیچ دستگاه و کنسول دیگری حتی با هزاران ترافلاپس قدرت خام نیز امکان‌پذیر نیست.

اگر با دنیای خاص مجموعه بازی‌های  نینتندو آشنا باشید، کیفیت خارق‌العاده بازی‌های بی‌نظیر این شرکت بر شما پوشیده نیست اما اگر به تازگی وارد این صنعت شده‌اید یا قصد ورود به آن را دارید، اشاره به آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

 

نینتندو سوییچ

نینتندو در وب‌سایت‌های معتبر ارائه میانگین امتیازهای منتقدان بازی‌های ویدیویی همانند متاکریتیک و اوپن کریتیک یکی از پرافتخارترین ناشران و توسعه‌دهندگان حال حاضر است. همچنین گفتنی است که ستایش شده‌ترین بازی‌های تاریخ موجود در هر دو مرجع متعلق به عناوین این شرکت است. هر ساله نیز بسیاری از مراسم‌ها و حتی مراجع مذکور و دیگر رسانه‌های فعال در این صنعت، از بازی‌های نینتندو به عنوان برترین آثار سال نام می‌برند.

لیست‌های فروش ماهانه و سالانه نقاط مختلف جهان نیز گواهی می‌دهند که نینتندو از حیث تولید محتوا برای کاربرانش هرگز در مضیقه قرار نگرفته است و با توجه به قرارگیری مداوم عناوین این غول ژاپنی در چنین لیست‌هایی می‌توان متوجه جلب علاقه عموم بازیکنان شد.

در بخش سخت‌افزار نیز حتی ورود کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس نیز نتوانست جایگاه این شرکت به عنوان پرفروش‌ترین تولید کننده سال‌های گذشته را به خطر بیندازد. تمام این موارد حاکی از ارائه یک سخت‌افزار مناسب یا به عبارت دیگر، بستری بالقوه برای عرضه بازی‌های انحصاری بی‌نظیری است که نظیر آن‌ها در هیچ پلتفرم دیگری مشاهده نمی‌شود.

  • یک کنسول خانوادگی

ما نباید فراموش کنیم که جمع بزرگی از کاربران کنسول‌های بازی‌های ویدیویی را کودکان و در نتیجه خانواده‌ها تشکیل می‌دهند. شاید شما در حال خواندن این مطلب هستید تا یک کنسول مناسب برای فرزندان خود انتخاب کنید یا شاید به این فکر می‌کنید که همراه با برادر یا خواهر کوچکتان به تجربه بازی‌ها بپردازید.

اگر به سمت خرید کنسول‌های خانگی سونی و مایکروسافت بروید، افزون بر این که عناوین انگشت‌شماری را خواهید یافت که قابلیت بازی گروهی محلی داشته باشند، بلکه موانع دیگری هم سر راه شما سبز خواهند شد. یکی از آن‌ها، بحث نمایشگر است. این مشکل در مورد نینتندو سوییچ وجود ندارد. شما می‌توانید با نمایشگر دستگاه به تجربه بازی‌ها بپردازید و یا حتی خودتان از طریق قابلیت کراس پلی از یک محصول دیگر استفاده کنید و اجازه دهید که دیگران از نمایشگر دستگاه استفاده کنند.

نینتندو سوییچ

همچنین اشاره به بازی‌های سرگرم کننده این کنسول محبوب که مبتنی بر سرگرمی‌های جمعی است، می‌تواند حق مطلب را ادا کند. تجربه بازی‌هایی مانند Animal Crossing، Mario Kart و … به شما نشان خواهند داد که چه فرمولی موفقیت نینتندو را تضمین کرده است.

همچنین در مسافرت‌های خانوادگی نیز  نینتندو سوییچ می‌تواند بهترین همراه شما برای سرگرمی‌های جمعی باشد. همچنین شیوه خلاقانه ساخت سخت‌افزار کنسول مخصوصاً در مدل‌های غیرلایت اجازه می‌دهد که شما تنها با تهیه یک دستگاه، بتوانید به صورت دو نفره به تجربه بازی‌ها مشغول شوید. بنابراین توجه به ابعاد خانوادگی معجزه‌ای است که به محض خرید کنسول از هر زاویه‌ای که بنگرید، شاهدش خواهید بود و آن را به سرعت درک خواهید کرد.

دلایل عدم خرید نینتندو سوییچ؛ چرا این کنسول مناسب شما نیست؟

  • عدم پشتیبانی کامل از بازی‌های شخص ثالث

نینتندو سوییچ حتی زمانی که در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد، با تنها ۱.۳ ترافلاپس قدرت خروجی از تمام کنسول‌های نسل هشتم یعنی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان سخت‌افزار ضعیف‌تری را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌داد. تمام مدل‌های بعدی این کنسول دستی از جمله سوییچ لایت و OLED نیز در بخش سخت‌افزار داخلی با تحول روبه‌رو نشده‌اند و اکنون کنسول‌های نسل نهم نزدیک به ۱۰ برابر از تمام نسخه‌های متفاوت این محصول نینتندو قوی‌تر هستند.

بنابراین نباید انتظار داشته باشید که بازی‌های فک برانداز AAA و یا گاهاً برخی عناوین AA شخص ثالث سال‌های آینده، روی سوییچ عرضه شوند. در حقیقت این مشکل در نسل هشتم نیز به همین روند پابرجا بود و تصور ادامه آن در نسل بعدی برای بسیاری از کاربران غیرقابل تحمل خواهد بود.

هم‌اکنون در زمان نگارش این مقاله بسیاری از نسخه‌های اصلی مجموعه‌های به شدت محبوب دنیای بازی‌های ویدیویی از جمله Assassin’s Creed، GTA و نام‌های بزرگی که تمامی ندارند، روی سوییچ در دسترس کاربران قرار نگرفته‌اند.

اگرچه برخی عناوین نیز با انجام بهینه‌سازی‌های متعدد روی این کنسول عرضه شده‌اند اما معمولاً همین فرایند نیز مدت زیادی به طول می‌انجامد و نهایتاً شما به کتابخانه محدودی از بازی‌های شخص ثالث دست خواهید یافت که نسخه سوییچ آن‌ها دیرتر و با کیفیت پایین‌تری عرضه خواهد شد.

نینتندو سوییچ

این نسخه‌های پورت شده برای سازگاری با سخت‌افزار ضعیف سوییچ محتمل مواردی می‌شوند که کاربران کنسول‌ها و مخصوصاً رایانه‌های شخصی در حالت عادی راضی به تجربه آن‌ها نیستند. برای نمونه احتمالاً بدترین پلتفرم برای تجربه بازی Witcher 3، نینتندو سوییچ است.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای پوشش این خلل در دستور کار قرار گرفته، استفاده از سرویس ابری برای استریم بازی‌هاست. بازی Control یکی از عناوینی است که سخت‌افزار سوییچ به صورت بومی قادر به اجرای آن نیست بنابراین شما می‌توانید از طریق سرویس ابری پیش‌فرض قرار گرفته در آن به تجربه این اثر بپردازید اما این روش افزون بر این که در کشورهای توسعه‌یافته نیز رایج نیست، در ایران هم شرایط به شدت ضد و نقیضی را فراهم می‌کند و پیشنهاد می‌شود که این شیوه را از لیست موارد ممکن خط بزنید.

سرانجام باید متوجه باشید که سوییچ کنسول مناسبی برای انجام بازی‌های شخص ثالث نیست. سوییچ بیشتر از هر چیز، پلتفرمی برای تجربه بازی‌های سرگرم کننده و با کیفیت نینتندو است که نظیر آن‌ها در دستگاه‌های دیگر به سختی یافت می‌شود.

در این میان گاهی هم می‌توان به تجربه برخی بازی‌های آنلاین پرداخت و با مدتی تاخیر و خروجی ضعیف‌تر، دست به انجام بازی‌های شخص ثالث زد. روند عرضه عناوین مستقل برای این کنسول چندان جایی برای گله و شکایت باقی نمی‌گذارد اما با این وجود هنوز هم کتابخانه آثار شخص ثالث سوییچ با ضعفی بزرگ همراه است.

  • هزینه بالا در طولانی مدت و خدمات ضعیف

اگر قصد خرید سوییچ را دارید،‌ باید در نظر بگیرید که این کنسول آن قدری که به نظر می‌رسد اقتصادی نیست. وقتی رقابت در یک حوزه اوج می‌گیرد، افراد و شرکت‌های حاضر در آن حوزه هر کدام باید برنامه قدرتمندی داشته باشند تا بتوانند توجه بیشتری را جلب کنند. کاهش قیمت سخت‌افزار، عناوین، ارائه خدمات مناسب و ایده‌های جذاب و جاه‌طلبانه که نهایتاً همه آن‌ها به سود مشتری تمام می‌شوند، مزیت‌های یک رقابت سالم و بزرگ هستند.

سونی و مایکروسافت طی پس از دو دهه رقابت اگرچه اکنون استراتژی‌های کاملاً متفاوتی دارند اما هنوز هم در یک رقابت بی‌رحمانه دخیل هستند که بر یک چشم بر هم زدن می‌تواند سهم بازار را از چنگ یکی از آن‌ها خارج کند.

نینتندو معمولاً در ارزیابی‌ها خارج از این رقابت قرار می‌گیرد و به خوبی می‌توان متوجه سیاست‌های متفاوت این شرکت شد. عدم وجود یک رقیب مستقیم برای نینتندو موجب افت کیفیت بازی‌ها و کنسول‌های این شرکت نشده است اما پایه‌های سیاستی را بنیان گذاشته که مسلماً در حضور رقیب یا رقبای زبده، احتمال بروز آن‌ها بسیار کمتر بود.

نینتندو سوییچ

به این ترتیب خدمات این شرکت برای افرادی که بودجه محدودی دارند، یک عذاب واقعی است. بازی‌های این شرکت و یا اکثر عناوینی که روی فروشگاه سوییچ عرضه می‌شوند، تخفیف‌های خاصی را تجربه نمی‌کنند و حتی در جشنواره‌ها و رویدادهای خاص نیز کاربران باید مبالغ سنگینی را برای بازی‌ها هزینه کنند. از طرفی سرورهای تجربه بازی‌های آنلاین سوییچ نیز به واسطه کمبود در کتابخانه بازی‌های شخص ثالث اصلاً روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و این شرکت نیز اهمیت چندانی برای آن قائل نیست.

در بحث نرم‌افزار نیز می‌توان به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های بسیاری مانند دیزنی پلاس و از آن مهم‌تر نتفلیکس اشاره کرد که به صورت رسمی روی سوییچ پشتیبانی نمی‌شود. همچنین نینتندو سیاست‌های عجیبی در همکاری با سایر شرکت‌ها دارد. این سرویس‌ها معمولاً در کشور ما موارد بزرگی برای تاثیرگذاری روی تصمیم‌گیری تلقی نمی‌شوند اما قرارگیری آن‌ها در کنار عوامل دیگر منجر به خارج شدن این محصول از طیف لوازم اقتصادی می‌شود.

از سوی دیگر اگر شما علاقه دارید که بازی‌های قدیمی خود را تجربه کنید، راه چندان روشنی پیش روی شما نیست. عدم امکان انتقال فایل‌های سیو نیز به شما اطمینان می‌دهد که اگر کنسول‌تان را به فروش برسانید یا تعویض کنید، با شرایط ناگواری روبه‌رو خواهید شد.

  • سخت‌افزار قدیمی با وجود عرضه مدل‌های جدید

پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان برای اولین بار در تاریخ این صنعت سه سال پس از عرضه اولیه‌شان میزبان مدل‌های جدیدی بودند که سخت‌افزار قوی‌تری را ارائه می‌کرد. اگرچه این رویه منجر به رخ دادن حواشی بسیاری شد اما سرانجام کاربران مشتاق توانستند کیفیت بیشتر و رزولوشن ۴K را پیش از آغاز نسل نهم تجربه کنند.

همان‌گونه که چند سطر پیش اشاره کردیم، سوییچ حتی حین عرضه نیز از بُعد سخت‌افزار کنسول ضعیفی به شمار می‌رفت. اکنون پس از حدود ۴ سال با وجود عرضه مدل‌های جدید مانند لایت و OLED هنوز هم با سخت‌افزار یکسانی مواجه هستیم که امکان تجربه بازی‌ها روی رزولوشن ۴K را ارائه نمی‌دهد. از این رو عدم امکان تجربه بازی‌های شخص ثالث به مانند گذشته ادامه پیدا خواهد کرد اما مشکل این‌جاست که شما عناوین همین شرکت را نیز با کیفیتی اجرا خواهید کرد که در مقابل رقبا حرفی برای گفتن ندارد و این شکاف در نسل نهم تبدیل به یک دره بزرگ شده است.

برای نمونه Legend of Zelda: Breath of The Wild عنوانی است که برای کنسول نسل هفتمی نینتندو وی یو (Wii U) هم عرضه شد. اکنون این بازی در نسل نهم هنوز هم نمی‌تواند بافت‌های ارتقا یافته، رزولوشن بالاتر و ارتقاهای معمول را دریافت کند، زیرا سخت‌افزار سوییچ در مرور زمان و حین عرضه مدل‌های جدیدتر پیشرفت نکرده است.

نینتندو سوییچ

حتی شرایط در برخی زمینه‌ها افول نیز داشته است. اگر توجه شما به قیمت اقتصادی‌تر سوییچ لایت جلب شده است، باید نکاتی را هم در نظر بگیرید که غالباً منفی هستند. ابتدا باید گفت که ابعاد نمایشگر سوییچ لایت از ۶.۲ اینچ به ۵.۵ اینچ کاهش یافته است و دیگر نمی‌توان دستگاه را به نمایشگر خارجی متصل و از آن به عنوان کنسول خانگی استفاده کرد. عمر باتری این کنسول دستی نیز نسبت به مدل‌های ۲۰۱۹ نینتندو سوییچ کاهش یافته است تا عامل دیگری برای کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت این دستگاه در دست داشته باشیم.

نسخه OLED، مدلی است که بسیاری از کاربران با انتظاراتی متفاوت منتظر معرفی آن بودند اما تقریباً همه آن‌ها نقش بر آب شد و نینتندو سپس اعلام کرد که فعلاً برنامه‌ای برای عرضه نسخه پرو ندارد. این کنسول به ویژگی‌هایی از جمله نمایشگر OLED با ابعاد بزرگ‌تر، حافظه داخلی بیشتر، داک بهینه و … مجهز شده است که احتمالاً می‌تواند افزایش ۵۰ دلاری قیمتش را منطقی جلوه دهد اما برای طرفدارانی که منتظر سخت‌افزاری جدیدتر برای استفاده در نسل نهم بودند، اصلاً رضایت‌بخش نیست.

اگر تمایل داشته باشید که کنسول‌های نسل هشتم را تهیه کنید، نسخه‌های پایه، اسلیم (اس) و قوی‌تر همه در دسترس شما قرار خواهند گرفت و این فرایند در رابطه با کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت نیز به چشم می‌خورد. همچنین انتظار می‌رود که طی سال‌های آینده، سونی نیز نسخه‌های اسلیم و پرو کنسول نسل نهمی خود را عرضه کند تا طرفدارانی که خواهان کیفیت بیشتری هستند، با پرداخت هزینه بیشتر به آن دست یابند.

اما نینتندو چنین رویه‌ای را در پیش نگرفته است. شما حتی اگر مایل به پرداخت پول بیشتری باشید، سخت‌افزار قوی‌تری از این خانواده در اختیارتان قرار نمی‌گیرد و با توجه به قدرت خام این کنسول که حتی قادر به مقایسه با سخت‌افزار نسل هشتم نیست، این موضوع بسیاری از کاربران را راضی نخواهد کرد.

جمع‌بندی

عوامل بالا، ۳ دلیل عمده خرید و ۳ دلیل اصلی عدم خرید نینتندو سوییچ بودند. اگر به خواندن متن‌های طولانی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا پیشنهاد می‌شود که پیش از خرید این کنسول، اولویت‌های خود را یادداشت کنید و سپس به خواندن دو پاراگراف زیر بپردازید.

  • اگر از تجربه بازی‌های انحصاری فوق‌العاده سرگرم کننده به تنهایی یا همراه با خانواده و در هر مکان و زمان لذت می‌برید، نینتندو سوییچ یک انتخاب کاملاً مناسب برای شما، خانواده و یا فرزندانتان خواهد بود.
  • از سوی دیگر اگر تجربه همه بازی‌های موجود در بازار و مخصوصاً عناوین AAA مد نظر شماست و در این بین قصد دارید که بیشترین کیفیت، بهترین راه‌های اقتصادی تهیه بازی‌ها و خدمات بی‌مانندی را دریافت کنید، سوییچ پیشنهاد مناسبی برای رفع نیازهای شما نیست.

نینتندو سوییچ

مقاله مقایسه نینتندو سوییچ با مدل لایت و همچنین مقاله مقایسه نینتندو سوییچ با مدل OLED  می‌تواند مابقی سوالات شما را در این زمینه پاسخ دهد اما در غیر این صورت می‌توانید با مطرح کردن آن‌ها در نظرات همین پست، پاسخ خود را به سرعت از تیم گیمفا و یا کاربران دریافت کنید. همچنین اگر به مقالات راهنمای خرید دیگر محصولات دنیای بازی اعم از کنسول‌ها و … علاقه‌مند هستید، ما را در جریان بگذارید تا در دستور کار نگارش و انتشار قرار گیرند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید - گیمفا 
راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید - گیمفا 
راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید - گیمفا 
راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید - گیمفا 
راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    امیدوارم بازیسازان ژاپنی همیشه موفق باشن مخصوصا تو این دوره زمونه که ویدیو گیم خیلی به اصالت خودش احتیاج داره ….

  • sonicer گفت:

    در صورتیکه بخواین بازی اورجینال برای سوییچ بگیرین، بله.سوییچ به صرفه نیست و گرون میوفته.
    اما اگر سوییچ کپی خور بگیرین یا نهایتا ۲-۳ تا بازی خوبشو بخواین بازی کنین، فرق چندانی با بقیه از لحاظ قیمت نداره.

    saeed Kh
  • HGY007 گفت:

    در بخش سخت‌افزار قدیمی با وجود عرضه مدل‌های جدید
    اشتباها به جای ایکس باکس وان نوشتید سری ایکس .
    همون اوایل مقاله هم نوشتید نینتندو بخاطر خلاقیتیش نسل ها رو جور دیگه میبینه ! انگار از قضایای وی یو و اینکه سوییچ کنسولیه که فقط ۴ سال داره رو یادتون رفته

    • ممنون. اصلاح شد
      درباره تاثیرگذاری گذاری نینتندو؛ تاریخ این شرکت به اون مواردی که شما اشاره کردید خلاصه نمیشه. بسیار بسیار طولانی‌تره و تاثیراتی داره که در این‌جا نمیشه بیانش کرد
      شما رو به خواندن تاریخچه این شرکت دعوت می‌کنم:
      https://techfars.com/181122/nintendo-history-2/

      • HGY007 گفت:

        نمیدونم شما چه منظوری گرفتین از حرف من . قصد من زیر سوال بردن نینتندو و سوییچ نبود .
        فقط گفتم سوییچ ۴ ساله است و هنوز نصف عمرش مونده و نباید به این زودی ها انتظار نسخه قوی تر و نسل بعدیشو داشت .
        در مورد این مقاله ای هم که لینک دادید ممنون . حتما مطالعه خواهم کرد

        • درسته که نینتندو نسل‌ها رو به شکل متفاوتی میبینه ولی همین رویکردش میتونه با اندکی اشتباه به ضررش تموم بشه. قدرت خروجی ضعیف این کنسول که از کنسول‌های نسل هشتم هم ضعیف‌تره، می‌تونه دوست‌داران عناوین AAA (اگر اولویت کاربر باشه) رو فراری بده. معمولاً اکثر افراد برای بازی‌های شخص ثالث سراغ سوییچ نمیرن ولی این مقاله برای حداقل اطلاعات پایه نوشته شده تا متوجه بشن

  • mehran.x360 گفت:

    بیشتر خریداران سوییچ اگر گیمر حرفه ای باشن یه کنسول خانگی دیگه هم دارن
    من گیمر حرفه ای نیستم ولی سعی کردم تا اونجایی که امکانش رو داشتم بیشتر کنسولها رو داشته باشم .( البته متاسفانه هنوز PS5 نتونستم بگیرم ) تا اینجا حسی که خود دستگاه سوییچ و یه سری بازیهای انحصاریش بهم میده با بقیه کنسولها نداشتم . درمورد هزینه بازیهاش هم فعلا از مزایای کپی خور استفاده میکنم

    saeed Kh
راهنمای خرید نینتندو سوییچ؛ نکاتی که باید پیش از خرید بدانید - گیمفا