میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود
میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود
میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود
میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود

میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود

احسان شریعت
۲۲:۲۸ ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
amd fidelityfx super resolution

میشل جیانونه (Michele Giannone)، رییس استودیوی اینویدر (Invader)، از تعیین کننده بودن پشتیبانی از قابلیت FSR در پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس، برای توسعه‌دهندگان می‌گوید.

همان‌طور که می‌دانید، فناوری FidelityFX Super Resolution (FSR) شرکت AMD به زودی برای کنسول‌های ایکس‌باکس منتشر خواهد شد و احتمالاً پلی‌استیشن نیز از این قافله عقب نخواهد ماند، که این موضوع به طور واضح به اشتیاق توسعه‌دهندگان از این احتمال منجر شده است، چنانکه طبق گفته‌ی میشل جیانونه، سازنده‌ی بازی ترسناک Survival Daymare: 1994 Sandcastle، این قابلیت برای توسعه‌دهندگان بسیار تعیین کننده و مهم خواهد بود.

طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Gamebolt، جیانونه اظهار داشت که اجرای رزولوشن  ۴K Native در پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس حتی با وجود سخت افزار قدرتمند، مخصوصا با وجود قابلیت رهگیری نور (Ray Tracing)، همچنان مشکل است؛ بنابراین توانایی دستیابی به عملکرد بهتر و تفکیک پذیری بالاتر به لطف فناوری Supersampling شرکت AMD، ابزاری مهم برای توسعه‌دهندگان در سراسر صنعت خواهد بود. او در این باره گفت:

بسیار دشوار است که بازی‌های نسل بعدی را با کیفیت ۴K Native در پلتفرم‌های جدید مشاهده کنید؛ زیرا ۴K واقعی حتی برای سخت افزارهای جدیدی که توسط سونی و مایکروسافت در بازار ارائه می شود، بسیار پر هزینه است، به خصوص اگر با رهگیری نور نیز ترکیب شود. داشتن توانایی ارائه‌ی فریم‌ها با رزولوشن پایین و سپس ترکیب مجدد آن‌ها و ایجاد ظاهری کاملاً یکسان با فریم‌های ۴K، برای توسعه‌دهندگان بسیار تعیین کننده است.

بسیاری از بازی‌ها پشتیبانی از FSR را بر روی رایانه‌های شخصی آغاز کرده‌اند و بسیاری از عناوین دیگر نیز در آینده این کار را انجام خواهند داد؛ زیرا ظاهراً این روند برای توسعه دهندگان کاملاً آسان است. امیدواریم که در آینده‌ی نزدیک شاهد همین مورد در کنسول‌ها نیز باشیم.

جیانونه همچنین درباره‌ی بازی Survival Daymare: 1994 Sandcastle صحبت کرد، به گفته‌ی او این عنوان همچنان در دست توسعه قرار دارد و هدف آن انتشار در سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود
میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود
میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود
میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود
میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ali_yegane گفت:

    FSR شرکت amd دو تا برتری بزرگ نسبت به dlss شرکت انویدیا داره یکی ساده بودن کار باهاشه که به نقل از یه توسعه دهنده مستقل کوچیک توی فقط چند ساعت کار fsr به بازیش اضافه کرده اونم توسعه دهنده مستقل کوچیک که امکانات توسعه دهنده های بزرگ نداره مورد بعدی متن باز بودن این فناوریه که به توسعه دهنده ها اجازه میده برای اکثر سخت افزارها از کنسولای نسل نه بگیر تا کارت های سری ۱۰۰۰ انویدیا ازش استفاده کنند این در حالیه که dlss کار باهاش پیچیده تره و فقط برای کارت ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ انویدیا قابل استفاده ست همین باعث میشه fsr فراگیر تر از dlss بشه و توسعه دهنده های بیشتری در آینده از fsr نسبت به dlss استفاده کنند

    • reza_tport گفت:

      امیدوارم اینطور باشه
      خیلیا ادعا میکنن انویدیا ساپورتش خوبه و خیلی خفنه ولی میبینی هر نسل تر میزنه به نسل قبل با ساپورتش یه جورایی میگه اگه کارت جدید ما رو نخریدی برو بمیر
      الان ما که تو gtx1000 هستیم رفتیم تو امپاس
      اگه قیمت ای ام دی این نسل خوب باشه میرم ای ام دی میگیرم

    • باتوجه به مقایسه‌هایی که وجود داره، FSR فناوری بسیار ساده‌تریه نسبت به DLSS. می‌تونید بررسیش رو توی یوتیوب پیدا کنید. DLSS کار باهاش پیچیده‌تره چون فناوری به‌مراتب پیشرفته‌تر و دقیق‌تریه؛ از هوش مصنوعی برای بازسازی تصویر بازی در رزولوشن‌های بالاتر استفاده می‌کنه و نیاز به هسته‌های اختصاصی Tensor کارت‌های سری ۲۰ و ۳۰ انویدیا داره، اما FSR صرفاً نوعی تکنیک Upscaling هست که در سطح نرم‌افزار انجام می‌گیره و بااینکه قطعاً بودنش بهتر از نبودنشه، حداقل با اطلاعاتی که فعلاً‌ ازش وجود داره قابل قیاس و رقابت با DLSS نیست.

میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود
میشل جیانونه: پشتیبانی از فناوری FSR در کنسول‌های نسل نهم برای سازندگان بسیار مهم خواهد بود