F1 2021 رهگیری نور را موقتا از نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ برداشت
 F1 2021 رهگیری نور را موقتا از نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ برداشت
 F1 2021 رهگیری نور را موقتا از نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ برداشت
 F1 2021 رهگیری نور را موقتا از نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ برداشت

F1 2021 قابلیت Ray Tracing را موقتا از نسخه پلی‌استیشن ۵ برداشت

علیرضا کریم‌خان زند
۱۶:۵۵ ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
f1 2021

تیم کدمسترز (Codemasters) در اولین به روزرسان منتشر شده برای F1 2021 به طور موقت قابلیت رهگیری نور (Ray Tracing) را در نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ غیر فعال نمود. به روزرسان ۱.۰۴ چند روز پیش بر روی رایانه‌های شخصی منتشر شده و دیروز بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس نیز در دسترس قرار گرفت.

بر اساس توضیحات مربوط به این بهینه‌ساز که بر روی وبسایت رسمی بازی F1 2021 قرار گرفت، استودیوی کدمسترز  از مشکلات اجرایی این عنوان بر روی پلی‌استیشن ۵ ابراز آگاهی کرده و بیان داشت که عامل اصلی این معضلات، قابلیت رهگیری نور می‌باشد.

شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در جهت برطرف سازی این مشکل «تصمیم سخت قطع موقت این قابلیت» را گرفت تا تیم کدمسترز بتواند اقدامات لازم را در جهت افزایش ثبات بازی انجام دهد.

f1 2021

از آنجایی که این ایراد تنها بر روی پلتفرم پلی‌استیشن ۵ دیده شده است، در نتیجه این استودیو هیچ گونه تغییری در فناوری رهگیری نور بر روی کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت و رایانه‌های شخصی اعمال نکرد.

علاوه بر این مورد، به روزرسان ۱.۰۴ مشکلات مربوط به خرابی فایل‌های ذخیره پس از تغییر ظاهر ماشین‌ها را نیز برطرف نمود.

توضیحات به روزرسان ۱.۰۴ بازی F1 2021:

  • به مشکل خراب شدن فایل ذخیره‌ی بازی هنگام دست کاری ظاهر ماشین از بخش MyTeam HQ رسیدگی شد. فایل‌های ذخیره شده‌ای که به دلیل این باگ به مشکل خورده بودند، با دریافت این بهینه‌ساز قابل دسترسی خواهند بود.
  • فقط بر روی پلی‌استیشن ۵: ما از بی‌ثباتی‌های موجود در عملکرد F1 2021 که برای برخی از خریداران این بازی بر روی پلی‌استیشن ۵ به وجود آمده است، آگاهیم. سرچشمه‌ی این مشکلات از قابلیت رهگیری نور  بوده وبه همین دلیل ما مجبور به گرفتن تصمیم سخت غیر‌فعال کردن این قابلیت در جهت بهبود اجرای این عنوان شدیم. این وضعیت موقتی بوده و به شما قول می‌دهیم که هرچه زودتر مشکلات مربوطه برطرف شده و فناوری رهگیری نور را مجدداً فعال خواهیم کرد.

در صورت تمایل می‌توانید از این قسمت مقایسه‌ی نرخ فریم‌ این بازی را بر روی پلتفرم‌های نسل نهم و رایانه‌های شخصی مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

 F1 2021 رهگیری نور را موقتا از نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ برداشت
 F1 2021 رهگیری نور را موقتا از نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ برداشت
 F1 2021 رهگیری نور را موقتا از نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ برداشت
 F1 2021 رهگیری نور را موقتا از نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ برداشت
 F1 2021 رهگیری نور را موقتا از نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ برداشت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ps5 کنسول ضعیفیه از پس ray traycing بر نمیاد.

    • اصلاً ربطی به توانایی کنسول نداره. این بازی فقط برای رایانه‌های شخصی از ری تریسینگ به طور کامل استفاده می‌کنه. بر روی کنسول‌ها فقط در حالت Photo Mode ری تریسینگ داره. هنگام بازی و داخل گیم‌پلی این حالت کلا غیر فعاله با این وجود باعث ایجاد مشکل در بخش گیم‌پلی بازی شده. کاملا مربوط به کد نویسی بازیه و فقط برای یه تعداد محدودی از پلیرها پیش اومده.

  • RARE گفت:

    عیب نداره از ps5 انتظار ریتریسینگ نمیره همین که ۴k بده بسه

    • recidivist گفت:

      آره الان خوووووب آفتاب بگیرین که موقع چهارتا نمره متا و این حرفا شد قراره برگردین تو غارتون :rotfl:

    • ali_yegane گفت:

      به مشکل فنی خوردن یه چیزی مثل رزیدنت اویل سه ریمیک که روی وان ایکس (برخلاف پرو ) مشکل فنی داشت و بعدا با اپدیت درست شد اینم با اپدیت بعدی ری تریسینگ با رفع مشکل ها بهش اضافه میشه شما نگران ری تریسینگ ps5 نباش اکثر بازیها مثل کنترل ری تریسینگ بهتری روی ps5 داشتند ( رجوع شود به مقایسه بازی کنترل از nx gamer که اختصاصی از کانال ign پخش شد ) بازیهای انحصاریم که اسپایدرمن مایلز مورالز و رچت اند کلنک ریفت اپارت که بهترین ری تریسینگ کنسولی داشتند شما نگران بازیهای انحصاری خودتون باش که هنوز رنگ ری تریسینگ به چشم ندیدین فورزا هوریزون پنج هم که ری ترسسینگ نداره در حالت ۴k هم که ۳۰ فریمه اونم در حالی که gt7 بصورت ۴k و ۶۰ فریم با ری تریسینگ روی ps5 اجرا میشه ایشالله شما هم با اومدن کنسول میانسلی xsxxxxx ایکس باکستون ری تریسینگ توی بازیهای انحصاری اتون میبینید

      • انسان گفت:

        چرا فورزا هورایزن ۵ رو با گرن توریسمو مقایسه می کنی ؟ فورزا هورایزن دنیای باز با جزئیات بیشتر عالی که هرجا خواستی بری برو. ولی گرم توریسمو با توجه به ژانرش همانند فورزا موتور اسپرت درون پیست ها است و دنیایش هم جهان باز نیست. لطفاً درست مقایسه کن.

      • arm4nii گفت:

        فورزا موتوراسپرت باید با گرند توریزمو مقایسه بشه.
        توی مقایسه با فورزا ۵ چیزی ندارین بیزحمت اسمشو نیار.
        اینجا بحث سر قابلیت موجود برای هر دو کنسوله . باگ گرافیکیه که حل میشه دیگه چن ربطی داره بنقایسه بقیه و چجور داری ربط میدی فورزا هورایزنو به گرند توریزمو.
        غورزا هورایزن ۵ خارق العادست گرافیکش و نیازی به ریتریسینگ نداره چون تکنیک خاص خودشونو پیاذه کردن و نورپردازی فوق العاده بود توی دموش.
        همونجور که بازی هورایزن که انحصاری سونی هست اما نورپردازی عالی داشت اما ریتریسینگ نداشت. و نیازی هم نداشت.

        • ali_yegane گفت:

          نوب جان اصلا میدونی ری تریسینگ چیه ؟ بازی ریسینگ خوراک ری تریسینگ و بازتاب هاست کی گفته نیاز نداره ؟ بعدم کی گفته هورایزون فوربیدن وست ری تریسینگ نداره ؟ منبع داری بده نداری اطلاعات غلط نده

          • arm4nii گفت:

            نیازی نداره چون اونقدر عالیه هست نورپردازیش و سطح بازتاب نور و جزییات بالاش که حرفی توی این مورد باقی نزاشته.
            والا تو که هیچی حالیت نیست ریتریسینگ چیه نمیتونی تشخیص بدی که توی هوریزون فوربیدن بود یا نبود.ریتریسینگ با چشم هم از توی دمو مشخصه و نیاز به بررسی نداره.البته که دیجیتال فاندری هم گفته ریتریسینگ توی دموش نبوده.
            اولا سعی کنید خودتون بررسی بکنین و ببینین یه تکنولوژی چی هست نه اینکه منظر بررسی جایی باشین.

    • XERXES گفت:

      بقول رفیقت:
      “خودت دیگه خودتو لو دادی” :rotfl:

  • مدلین گفت:

    یعنی پلی استیشن ۵ نمیتونه ری تریسینگ کنه؟ 😐
    بعد بعضیا میگفتن ایکس باکس فقط روی کاغذ قویه :disdain:

  • Amir1 گفت:

    ممنون باز قبلا یه سایتی این بازی f1 نقد میکرد اما الان حتی هیچ سایتی نقد و نمرات این باژی نزاشته چه برسه به نقد بازی لطفا این بازی رو نقد کنید به هرحال سری بازی های f1 تو ایران بسیار طرفدار داره

  • انسان گفت:

    قدرت xbox series x . هر جور حساب کنید xbox series x قوی تر از ps5 است. نه فقط ترافلاپس بیشتر بلکه فرکانس پردازنده بالاتر است . لازم به ذکر هست که پردازنده xbox series s فرکانسش هم اندازه ps5 هست. پس از لحاظ پردازنده هیچ وقت کم نمی آورد.

    • آقا میزان ضریب هوشی جامعه ما رو پایین‌تر نیار، همینجوری آبرومون ت مجامع بین الملی رفته

      • SiRSiNa گفت:

        ببین … فن به اصطلاح عزیز…..
        خود کدمسترز فرموده که :
        “از آنجایی که این ایراد تنها بر روی پلتفرم پلی‌استیشن ۵ دیده شده است، در نتیجه این استودیو هیچ گونه تغییری در فناوری رهگیری نور بر روی کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت و رایانه‌های شخصی اعمال نکرد.”
        من کاری با حرف بالایی ، مقایسه دو کنسول و …. ندارم
        همینکه یکی باهات مخالفت کرد و حرف از ضریب هوشی زدی ، نشون میده تو شعور هم نداری چ برسه به ضریب هوشی بالا
        هی آدم میگه یکم مراعات کنه بیخیال شه ولی کاری میکنین طرف بزنه سیم آخر
        آبروی تو هم توی جوامع بین المللی ابدا نرفته ، من کاری به قضایای حکومتیش ندارم ، همون آمریکاییا تو یه چالش اومدن ۵۰تاشونو به صف کردن میگن “فقط” یه کشورو از رو نقشه جهان نام ببر(به جز آمریکا) و بی نهایت شانس برای تست کردن داری ، جز ۴تاشون هیچکدوم نتونستن حتی یه دونه هم نام ببرن
        هرکی حرف از ضریب هوشی پایین آریاییا زد درجا بزن تو دهنش ، همین دو سال پیش بود کوچر بیرکار فیلدز ریاضی گرفت ، چن سال قبلشم که مریم میرزاخانی….

    • ASHEN ONE گفت:

      آره داش.
      همون سری اکس که Warzone و Dirt 5 رو داغون نشون میداد

    • نیاز به حساب و کتاب نیست.معلوم است که سری‌اکس مقداری از ps5 قوی‌تر است.نکته اصلی توانایی در خروجی گرفتن است.
      در مورد سری اس:
      ولی کمبود رم به همه اینها گند زده است.فرکانس پردازنده مرکزی سری‌اس هم برای اینکه به فریم‌ریت بازی‌های اول‌شخصی چون cod و … گند نخورد ، هم‌رده‌ی ps5 است.لطفا برای ترول‌های زیر‌پوستی‌تان ، مقایسه‌های چرت و پرت میان سری‌اس و ps5 از خودتان منتشر نفرمایید.

      • انسان گفت:

        بازیساز ها می گن رم خوب هست. خوب خروجی ۴k نمی خواهد بدهد . بنابراین کارت گرافیک آنچنانی نمی خواهد و رم آن هم مناسب هست. بعد هم در واقع چه بخواهید چه نخواهید xbox series s پردازنده اش عین ps5 است.

        • خیلی‌ها هم نالیدند.مثل مدیر برنامه‌نویسی موتور استودیو اید سافتور آقای اکسل نیتینگ که گفته‌اند”واقعا از وضعیت رم در سری اس ناراضی هستم. دور زدن این مشکل آسان نیست و کیفیت بازی‌های مولتی‌پلتفرم نسل بعد را پایین می‌آورد. افزایش رم در کنسول‌های اصلی هم به اندازه‌ی کافی کم بود و حالا اصلا انگار وجود ندارد.”
          لطفا از روی هوا سعی نکنید که مناسب بودن رم سری اس را توجیح کنید.
          در ضمن انگار چشمانتان هم مشکل دارد چون با وجود اینکه من در کامنت قبلیم به هم‌رده بودنِ دو cpu اشاره کردم شما در جواب گفتید “بعد هم در واقع چه بخواهید چه نخواهید xbox series s پردازنده اش عین ps5 است.”
          پیشنهاد من به شما آب‌هویج است.

      • بسیار زیبا بود کف کردم⁦:-D⁩
        رم همین ایکس و فایو خودش کم هست ، چه برسه به سری اس! ( سازنده ها همون موقع صداشون در اومد ولی خیلی پیش رو نگرفتن )

      • MahyarMsm گفت:

        سلام عزیز
        چند وقته نبودی
        میدونم زیاد باهم بحثی نکردیم و صحبتی نداشتیم توی این سایت ولی من شما رو خوب میشناسم 😀
        امیدوارم همیشه سالم و سلامت باشی

    • خب چه کنیم؟! طبق ویدیوهایی که منتشر شده هیچ فرق خاصی ندارن بجز بازیهای انحصاری. من رابط کاربری PS5 رو بیشتر دوست داشتم. بازیاشم که صددرصد بهترن. “در حال حاضر” تنها دلیل خرید ایکس باکس گیمپسه که ارزش نداره خودتو از شاهکارای سونی محروم کنی.

 F1 2021 رهگیری نور را موقتا از نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ برداشت