مایکل پچر: سونی با عدم شرکت در E3 مرتکب یک خطای استراتژیکی بزرگ شد
مایکل پچر: سونی با عدم شرکت در E3 مرتکب یک خطای استراتژیکی بزرگ شد
مایکل پچر: سونی با عدم شرکت در E3 مرتکب یک خطای استراتژیکی بزرگ شد
مایکل پچر: سونی با عدم شرکت در E3 مرتکب یک خطای استراتژیکی بزرگ شد

مایکل پکتر: سونی با عدم شرکت در E3 مرتکب یک خطای استراتژیکی بزرگ شد

احسان شریعت
۲۳:۳۳ ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
michael pachter

تا چند سال پیش، سونی همیشه در رویداد E3 حضور داشت. به همین دلیل، اعلامیه آن‌ها مبنی بر اینکه در سال ۲۰۱۹ از این شرکت در این رویداد چشم پوشی می کنند، بسیار تعجب آور بود. در همین حال، E3 2020 به دلیل کرونا لغو شد، اما حتی قبل از خبر لغو آن نیز سونی تأیید کرده بود که در این رویداد شرکت نخواهد کرد و در نهایت، E3 2021 سومین سال متوالی بود که سونی در E3 شرکت نکرد.

عقاید مختلفی در مورد اینکه آیا تصمیم سونی مبنی بر خارج کردن رویداد E3 از استراتژی خود سنجیده شده است یا خیر، وجود دارند. اما شخصی که کاملاً با این تصمیم مخالف است، مایکل پچر (Michael Pachter)، تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدیویی، است.

طی قسمت اخیر Pachter Factor در SIFTD Games، این تحلیلگر صریحاً در مورد افکار خود در این مورد صحبت کرد و گفت که سونی “با کنار گذاشتن E3” یک خطای بزرگ استراتژیک انجام می‌دهد و پولی که در نتیجه‌ی آن پس انداز می‌کند، ارزش چیزی که در قبال این کار از دست می‌دهند را ندارد. پچر در این باره گفت:

من فکر می‌کنم سونی مسیر اشتباهی را در پیش گرفته است. از نظر من آن‌ها با کنار گذاشتن E3 مرتکب یک اشتباه استراتژیک بزرگ شدند. این کار اشتباه است و امیدوارم که آن‌ها به این موضوع پی ببرند و سال آینده به E3 بازگردند.

انگار یک نفر آن‌ها را متقاعد کرد که با عدم شرکت در رویداد E3 بیست میلیون دلار پس انداز می‌کنند. درست است که عدم حضور در E3 امسال احتمالا یک تصمیم محتاطانه بود، اما آنها از شرکت در رویداد قبلی نیز صرف نظر کردند و من فکر می‌کنم این یک حرکت بد و یک استراتژی واقعا گنگ است؛ زیرا نمی توانید این مقدار جمعیت و رسانه را با ۲۰ میلیون دلار خریداری کنید.

داشتن یک رویداد و متمرکز کردن همه‌ی طرفداران خود بر روی آن رویداد، ارزش بسیار بالایی دارد و هر کسی به مدیریت خود توصیه کند که صرف نظر کردن از E3، یک حرکت صرفه جویانه و هوشمندانه است، اشتباه می‌کند و یک نادان است.

عقیده‌ی من این است که سونی با عدم شرکت در رویداد بزرگترین بازنده‌ی E3 هست و خواهد بود. آن‌ها واقعاً باید بیدار شوند و تشخیص دهند که E3 فرصتی برای نمایش بازی‌ها و سخت افزارهای فوق‌العاده‌ی خود به دنیا است، آن هم وقتی که تمام مردم دنیا در حال توجه به این رویداد هستند. امیدوارم و آرزو می‌کنم که آنها در سال ۲۰۲۲ بازگردند.

البته این اولین باری نیست که مایکل پچر به تصمیم سونی برای عدم شرکت در E3 اعتراض می‌کند، در سال ۲۰۱۹، هنگامی که سونی برای اولین بار از E3 خارج شد، پچر این تصمیم آن‌ها را “احمقانه” خواند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا استراتژی سونی برای عدم شرکت در E3 برای سه سال متوالی، نتیجه‌ی مناسبی خواهد داشت؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

شرکJin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکل پچر: سونی با عدم شرکت در E3 مرتکب یک خطای استراتژیکی بزرگ شد
مایکل پچر: سونی با عدم شرکت در E3 مرتکب یک خطای استراتژیکی بزرگ شد
مایکل پچر: سونی با عدم شرکت در E3 مرتکب یک خطای استراتژیکی بزرگ شد
مایکل پچر: سونی با عدم شرکت در E3 مرتکب یک خطای استراتژیکی بزرگ شد
مایکل پچر: سونی با عدم شرکت در E3 مرتکب یک خطای استراتژیکی بزرگ شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • obZen گفت:

    “آن هم وقتی که تمام مردم دنیا در حال توجه به این رویداد هستند”

    وقتی سونی نمایش میزاره و بازدید هاش از e3 بالاتر میشه دیگه نیازی نیست خودشو توی e3 نشون بده یا به کمک یک نمایش بزرگ گیمینگ دیگه خودشو نشون بده اون هم وقتی که نمایش های اختصاصی خودش از تمام نمایش های گیمینگ بازدید هاش بالاتر میشه
    مطمئنم سونی این تابستون یک شوکیس گیمینگ خواهد داشت و باز هم همرو قراره هایپ کنه بنظرم سونی خیلی خوب بلده چجوری با طرفدار هاش رفتار کنه و چجوری هایپشون کنه برا بازی هاش :yes:

    • RARE گفت:

      وقتی سونی نمایش میزاره و بازدید هاش از e3 بالاتر میشه دیگه نیازی نیست خودشو توی e3 نشون بده 😐
      .
      .
      چرا چرت میگی مرد مومن؟
      فقط یه نگاه به تعداد بازدید های e3 2019 بنداز
      حتی همین E3 2021 که کوچیک و سربسته بود هم از مراسم های سونی بازدید بیشتری داشت
      تازه کی گفته فقط بازدید اولیه مهمه؟ تا چند هفته بعد همه سایت های معتبر میرن درباره E3 اخبار و مقاله مینویسن

    • UMK3 گفت:

      منبع آمار شما چیه الآن براساس‌ کدوم منبع آماری داری فکت صادر میکنی ?:-)
      میدنی کل E3 اصلا چندتا شرکت و ناشر در اون حضور دارن?:-)
      امسال ببشتر شرکت ها بخاطر کرونا نتونستندبیان اما باز هم E3 بزرگترین مراسم سال میدنن همه
      فقط ۳٫۵ میلیون مراسم E3 nintendo زنده از کانال رسمی خودشون دیدن، و سایر رسانه ها هیچ و تعداد کسانی که مراسم بصورت بازپخش دیدن
      E3 آنچنان معتبره که شبکه های خبری هم اونو پوشش میدن مثل کلیک bbc word
      هرکس و شرکتی میتونه اشتباه کنه، پس ماله کشی نکن
      الآن یکسری میگن نه این فن nintendo و xbox هست
      کارشناسی جانب دارانه میکنه

      • بازدید رویدادهای پلی‌استیشن به خودی خود، چه در مقایسه با رویداد رقیب در همان سال، چه در مقایسه با رویدادهای خودش در سال‌های گذشته (منظورم رویدادهای E3 سونی هستش)، چه در مقایسه با رقیب در گذشته یا حال حتی قابل مقایسه هم نیستند. (خلاصه کنم: هر حالتی در نظر بگیرین اصلا بازدیدی که پلی‌استیشن میگیره قابل قیاس نیست با ایکس‌باکس چه با e3 چه بی E3 اما تفاوتش اینه که با توجه به آمار، سونی با عدم حضور در E3 حتی رشد هم کرده و البته این هم بگم فاصله ساب‌هاشونم خیلیه پلی استیشن سه برابر ایکس باکس ساب داره، مطمئناََ یکی میاد میگه اینا همش بخاطر برند پلی استیشنه و به نظرش برند از روی هوا شکل گرفته)
        مراسم مایکروسافت داخل E3 امسال ۲ میلیون View خورد. مراسم Showcase فقط ۴۵ دقیقه‌ای سونی (همانی که لوگوی گاد به نمایش در آمد) ۴٫۹ میلیون آن هم بدون E3 بازدید داشت. (من استریم‌های مستقیم گیم اسپات و IGN و زبان های مختلف استریم رو برای هر دو سمت در نظر نگرفتم اگر بگیرم، اختلاف کفه پلی استیشن رو حتی بیشتر هم می‌کنه)
        وقتی سونی سال گذشته بدون حضور در e3 و در مراسم کوتاه تر خودش حدود ۵ میلیون بازدید داشته (مراسم اصلی ۱۵ میلیون) و مایکروسافت با این همه بولد شدن و بازی‌های مورد انتظار ۲ میلیون میخوره، برای چی سونی باید داخل E3 شرکت کنه؟ e3 های قبلی بازدیدهای به مراتب کمتری داشت. اگر رشد صنعت گیم و افراد علاقه‌مند هم عاملی اساسی باشن مطمئناََ از بازخوردی که الان گرفته رد نمی‌کنه وگرنه رقیبش منطقاََ می بایست از حالت همیشگی رد کرده باشه دیگه، اما مایکروسافت مطابق همیشه همان بازدید ۲ ۳ میلیونی رو از e3 میگیره. در صورتی که برای رویدادهای مرتبط با پلی‌استیشن، سونی بازخورد به مراتب بالاتری گرفت در سال گذشته. این موضوع هیچ ربطی هم به E3 نداره. سونی همینجوری نتیجه میگیره و اتفاقا حرکت بسیار درستی زده که مسیر خودش رو جدا کرده. جدا شدن از e3 هیچ لطمه‌ای به سونی وارد نکرده.
        https://s4.uupload.ir/files/jaja_f2px.png
        https://s4.uupload.ir/files/87967546_i230.png
        https://s4.uupload.ir/files/324324_xv2c.png
        https://s4.uupload.ir/files/54743234_9dkg.png
        https://s4.uupload.ir/files/67856767_hj3b.png
        https://s4.uupload.ir/files/444444_xz3e.png
        https://s4.uupload.ir/files/3435435435_u5f0.png
        حتی اگر بگیم رشد صنعت گیم و برند E3 به حدی بوده که بتونه همین بازدید رو پلی استیشن دریافت کنه، باز هم یک ورودی بی دلیل باید پرداخت کنه. همچنین باید برنامه ریزی فشرده کنه خودشو به بازه برسونه و هزار تا دردسر دیگه. الان اینجوری نیست. میاد اخبار و رونمایی های خودش رو در سرتاسر سال پخش میکنه و STATE OF PLAY میذاره و خودش رو سعی می کنه ترند نگه داره. این قضیه عدم حضور در E3 نکات مثبت بیشتری داره در مقابل نکات منفی به نظر من و با توجه به چیزهایی که گفتم.
        اینایی گفتم صرفا یه سری آمار و رقم هستش در مورد بهتر و بدتر بودن کنسول ها صحبت نکردم.*

        • DUDE گفت:

          بعدم خودتو کارشناس میدونی واقعا.
          آوردی ویوورهای بازی گاد(نماد پلی استیشن) رو تو یوتیوب با صفحه مراسم مایکروسافت مقایسه میکنی؟
          اگه مام بخوایم ویو بازیهای معرفی شده تو مراسم مایکروسافتو حساب کنیم که دیگه…
          خیلیا مراسم و نگا نکردن و رفتن تریلر بازی هارو دیدن میتونم بگم ۸۰درصد اینطوری بوده همینطور شخص بنده و همه دوستام.
          حالا بماند که فقط فقط استار فیلد تریلرش چقد ویو داشته.
          عجیبه که که تو این سایت یه نفر پیدا نمیشه جواب همچین کامنت های کلا اشتباه رو نمیده.
          خیلی عجیبه…

          • ۱- شما آزادی هر مراسم اصلی ایکس‌باکس رو با هر مراسمی اصلی پلی‌استیشن مقایسه کنی. تفاوتی نداره.
            بعدشم من نمیفهمم کجا viewer های بازی god رو مقایسه کردم تصاویر نگاه کنی همشون مربوط به رویدادهای اخیر دو طرف هستش.
            ۲- ویوهای بازی Starfield به دلیل Ad شدن بازی هستش. به عبارت دیگه بازی‌هایی که به Ad یا تبلیغات تبدیل میشن هر جای دنیا هر کس این تبلیغات براش بیاد برای تریلر view ثبت میشه. پس خسته نباشی، اینجا کسی اطلاعاتش پایین نیست که ساده ترین چیزها رو هم ندونه. این اتفاق مدتی بعد برایElden Ring هم رخ داد و به ad تبدیل شد.
            به دو تصویر پایین توجه کنی شاید بهتر متوجه بشی:
            https://s4.uupload.ir/files/223_xufx.png
            https://s4.uupload.ir/files/453_on1s.png
            Starfield با ۱۵ میلیون viewer حدود ۴۶ هزار لایک و ۶٫۷ هزار دیس لایک داره. مقیاسی که اصلا با عقل جور در نمیاد با view.
            state of play hoirzon که فقط ۷ میلیون viwer داشته نزدیک ۲۵۰ هزار لایک و ۷٫۳ هزار دیس لایک داشته.
            اون منطقی هم که در مورد خودتون و دوستاتون پیرامون دیدن بازی ها و ندیدن رویداد دارین برای مراسم سونی هم پابرجاس و خیلیا رویداد نمیبینن و تریلر بازی‌ها رو میبینن.
            باور کنید هر دروغ و صحبتی ارزش کامنت شدن نداره. هر جوری شده نباید از شرکت مورد علاقت دفاع کنی. با آمار هم شماها مشکل دارین.
            در ضمن من خودم رو کارشناس نمیدونم جایی هم چنین حرفی رو نزدم، صرفا نظر خودم رو دادم، از این به بعد اگر با لحن مودبانه و با فکت و آمار پاسخ ندی مطمئناََ کامنت شما تایید نخواهد شد. اینبار تایید شد چون گفتم شاید آگاهی نداشتی.

            SUPERMAN
        • Eternal Man گفت:

          @محمد حسین کریمی

          “البته این هم بگم فاصله ساب‌هاشونم خیلیه پلی استیشن سه برابر ایکس باکس ساب داره”

          خب مؤمن ، عزیز، برادر، خودت جواب خودتو داری میدی دیگه؛ طبیعیه وقتی فن بیس بیشتره بازدید بیشتره حالا طرف تو هر مراسمی که برگزار کنه چه شخصی چه جمعی، نیازی هم به اثبات نداره دیگه عملا داریم می بینیم تأثیر فن بیس چقدر زیاده – شما ببین فقط تعداد سابسکرایبرهای کانال یوتیوب پلی استیشن دو برابر اکس باکسه قشنگ اگه بیشتر نباشه – اما دربارهٔ مسئلهٔ برند بیاید اول کار یه کم از دنیای مناقشه آمیز گیم فاصله بگیریم تا بهتون توضیح بدم چرا و چگونه برند دقیقا از توی هوا میاد و ربطی به اقدامات مثبت یه شرکت نداره – بنده رفتم برای مادرم یه گوشی شیائومی redmi note 9s خریدم که یکی از بهترین ها در نوع خودشه، قبلش یه دونه گلکسی قدیمی داشت که با اون کار می کرد – شما باور نمی کنی از همون روز که من رفتم شیش میلیون تومن پول این گوشی رو دادم ایشون دست بهش نزده و وقتی می پرسم چرا، عملا میگه چون من فقط سامسونگ رو دوست دارم – خب این یعنی چی؟ یعنی ایشون دچار عادت به یه برند شده ، اونقدری که گوشی سال ۲۰۱۴ سامسونگ رو فقط چون سامسونگه به یکی از بهترین موبایل های دو سه سال اخیر شیائومی ترجیح میده، در حالی که با هیچ معیار و مقیاسی این دو تا گوشی حتی قابل مقایسه هم نیستن – همین امر وقتی میاد تو بازار گیم میشه نوستالژی، یعنی طرف با یه کنسول خاطره داشته و واسه همین تحت هر شرایطی ترجیحش میده به بقیه ، یا به هر دلیل دیگه ای دچار عادت شده و اگه اقدامات مثبت شرکت ها در این فرایند مؤثر بود اصلا ما چنین پدیده ای رو نداشتیم – منتها کسی که بی دلیل جذب یه چیز شده رو نمیشه با دلیل نظرشو عوض کرد – بیایم یه نگاه تحلیلی داشته باشیم، حتما میدونید تو نسل پنج که پلی استیشن خلق شد خیلی از توسعه دهندگان نامردی کردن و فقط از این کنسول حمایت کردن، طوری که بازی‌های زیادی واسه رقباش که کنسول های اون زمان آتاری و نینتندو باشن منتشر نشد و به همین دلیل مورد استقبال قرار نگرفتن، همین بلا نسل ششم سر اکس باکس اورجینال رو به روی پی اس ۲ اومد و دوباره حمایت ترد پارتی ها رو نداشت اکس باکس، این شد که کلا ۲۴ میلیون واحد فروخت، با اینکه انحصاری های خیلی خوبی هم داشت – خب شما در این شرایط بدیهیه که نمی تونی فن بیس جمع کنی و برای پلی استیشن از اون طرف بدون اینکه سونی اقدام خاصی انجام بده افراد تنها گزینشون همین کنسول بود، و این چیزی نیست که بشه از تأثیرش گذشت – دربارهٔ نسل هفت ریپلای بدید تا توی یه کامنت دیگه بحث کنیم اگه خواستید چون نمیخوام این کامنتو بیشتر از این طولانی کنم – تو نسل هشت هم که جذب ملت به پلی استیشن عملا به خاطر گند زدن رقیب بود؛ از هر جهتی حساب کنیم اکس باکس گند زد ؛شده بود عین یه ماشین بی بنزین – طرف میاد میگه انحصاری فلان ، آخه مرد مؤمن اگه همه واسه انحصاری کنسول می خریدن که هر کدوم از بازی های انحصاریش باید بالای صد میلیون نسخه فروش میرفت! و در منطق فقط یه مثال نقض برای رد یه گزاره کافیه – پس بله برند دقیقا از روی هوا ساخته میشه و نه چیز دیگه ای؛ از اون طرف نوستالژی داشتن، عادت داشتن و این چیزا عادت به یه برند رو توجیح نمیکنه جناب کریمی

          SUPERMAN
          • pegasus گفت:

            باز اراجیف برند گفتی ها
            الان تو همه زیرساخت ها تلاش های استدیو ها برای ساخت بازی های سیستم سلر بردی زیر سوال
            وقتی کنسولی واسه مخاطباش تو صنعت بازی فقط گوتی و شاهکار و پر افتخار ترین بازی صنعت گیمو میزنه معلومه برندش بولد میشه
            یکم سوادتونو بیشتر کنین شما اکس فنا باعث افت فن بیس صنعت گیم میشین

          • Mikasa گفت:

            eternalman
            تحلیل های بچگانه و ناشی از فقدان دانش
            مثال های شخصی و بی پایه بدون حتی یک خط تحقیق و مطالعه در مورد تاریخ صنعت (یاد اینایی میفتم که سواد پزشکی ندارن ولی میان در مورد هر بیماری ای نظر میدن و تجویز طب سنتی میکنن )
            تصور اینکه همه ی گیمر ها برند زده هستن و حق با خودته
            از روزی که اومدی سایت فقط دنبال این بودی بگی پلی استیشن فقط برنده و گیمرها بخاطر برند خریدن و باید ایکس باکس میخریدن
            به قدری تحلیلت سطحی و احمقانست که حال ندارم به یک یک‌جملاتت شلنگ بگیرم خودت محو شو با مثالت

          • همه‌ی پلیرهای پلی‌استیشن عاشق GOW نیستند که ۱۰۰ میلیون فروش داشته باشه. همه هم عاشق Persona نیستند که ۱۰۰ میلیون فروش کنه همه عاشق GT نیستند که ۱۰۰ میلیون فروش کنه. اما مجموعه‌ای از بازی‌های مختلف باعث میشه پلی‌استیشن فروش بیشتری داشته باشه. این که بازی‌ها تاثیر دارن در خرید کنسول دلیلش اینه که یکی بخاطر Bloodborne و nioh و demon’s souls و احتمال ساخت نسخه بعدی blood پلی‌استیشن می‌خره یکی هم بخاطر بازی های ناتی داگ یکی نه عاشق gt بوده یکی نه عاشق بازی های jrpg شرقی هستش مثل persona. شاید هم یکی ghost of tsushima رو دوست داشته باشه. این که فکر کنی یه بازی باید ۱۰۰ میلیون فروش داشته باشه تا اثبات بشه بازی‌ها عامل مهمی هستند فقط می تونم بگم خنده داره.
            nonsense‍ی که در مورد برند میگی نسل هفتم رخ نداد. اون محبوبیت شدید پلی‌استیشن ۲ باعث نشد که همه بخاطر برند پلی‌استیشن ۳ بخرن، اتفاقا ایکس‌باکس بخاطر عملکرد خوبش تا اواخر نسل جلوتر بود. این یک مثال نقض برای صحبتت در مورد برند هستش. مردم چیزی رو میخرن که بهتره. نسل هشتم به وضوح پلی‌استیشن ۴ بهتر بود و بهتر فروش کرد. نسل هفتم نزدیک بودند به هم چون ایکس‌باکس دقیقا محتوا داشت. اینا رو قبلا هم گفتم ولی باز تکرار باید کنم مثل این که.

        • farshadx گفت:

          به نظرم امار اشتباه میدید اقای کریمی
          e3 2021 و فقط قسمت ماکرو تو کانال ماکرو تو ۱ ماه ۲ میلیون ویو شده
          یعنی بدون قسمت نینتندو و بقیه شرکتها چون ما داریم e3 مقایسه میکنیم نه مراسم ماکرو و
          دارید با مراسم ۲۰۱۶ سونی(یعنی واسه ۵ سال پیشه)که اگه اشتباه نگم یکی از بهترین مراسم های سونی هم بود مقایسه میکنید؟!
          بعد از ۵ سال ۲٫۴ میلیون ویو
          بعد از ۱ ماه ۲ میلیون ویو
          به نظرم که اختلاف زمین تا اسمونه
          اصلآ همه اینارو بزاریم کنار تا چندین روز بعد از e3 پشت سر هم ازش اخبار میومد همین خبرها ریز و درشت باعث میشه بیشتر دیده بشه
          و اینم بگم چه بخواید چه نخواید فن ساب سونی بیشتر از ماکرو هست و بیشتر بودن ویو هاش خیلی طبیعی منتها چیزی که نیاز دارن دیده شدن توسط غیر از فن ها خودشون هست
          که e3 اینو فراهم میکنه
          سونی اعلام کنه فردا مراسم داریم هیچ نینتندو و ماکرو و فن و pc فنی تماشا نمیکنه چرا باید تماشا کنه؟! مگه بازیهاش برای اینا میاد؟! (نکه کلآ تماشا نکنن منظورم تعداد خیلی کمه)
          اما تو e3 همه جمع میشن و مراسم های شرکتهای دیگرو هم میبینن
          در کل یه اینجور مراسمی لازمه صنعت گیم هست تو ۹۹% صنعت های دیگه هم چنین مراسمی مرسوم هست
          بخصوص که e3 احیا شده و سال بعد هم پربازدید تر خواهد بود

          • می دونم فن بیس سونی بیشتره من فقط صرفا در جواب کسی این موضوعات رو گفتم که فکر می کنه اختلاف کمی در این موضوع هستش. به نظر میرسه موضوع به این واضحی رو خیلیا نمیدونن.
            نکته بعدی اینه من E3 2016 سونی رو بخاطر مقایسه با رقیب نذاشتم صرفا اینو گذاشتم که بگم بهترین مراسم سونی بازدید کمتری داشته نسبت به رویدادهای دو سال اخیر پلی‌استیشن.
            و نکته آخر اخباری که از e3 میاد بعد از رویداد چه اهمیتی داره؟ الان سونی اگر رویدادی داشته باشه همه جا پوشش میدن هیچ فرقی با E3 داره و اتفاقا به نظرم بیشتر جلب توجه می‌‌کنه تا این که بخواد بین چند شرکت دیگه مطرح بشه.
            e3 امسال در خیلی ها ذوق و شوق قدیم رو ایجاد نکرد و کلا رویداد مرده‌ای بود.

            • DUDE گفت:

              همین کامنتت که میگی مراسم مرده ای بود نشون میده که چقد چشماتو به واقعیت بستی و چیزی غیر پلی استیشن نمیبینی.
              معلومه واسه فن های تعصبی پلی استیشن مراسم مرده ای باشه.
              از همین یدونه جمله میشه فهمید که فکت هات هیج تحلیلی پشتش نیس و با نهایت تعصب و غرض نوشته میشه.
              میتونم بگه از متعصب ترسن فن هاس پلی لستیشن هستین.

              • من قبلا گفتم پلی‌استیشن رو ترجیح میدم و رویکردش رو بیشتر دوست دارم، اما اگر فکر می کنی تعصبی دارم نسبت به پلی استیشن بهتره بخش کامنت های پست زیر رو مطالعه کنی :
                https://gamefa.com/747495/sony-fans-bicker-over-ghost-of-tsushima-ps5-paywall/
                یا این پست:
                https://gamefa.com/744496/%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d9%86%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3-%d9%85%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%af%d8%b1-e3%d8%9b%d8%b1%d9%88%d8%b2%d9%87%d8%a7/

                https://s4.uupload.ir/files/877643_4an5.png

                همین دو روز پیش یکی داخل بخش کامنت ها به من میگفت فن ایکس باکس. امروز یکی دیگه میگه فن پلی‌استیشن همین موضوع کافیه بدونی من تعصبی به هیچ کنسولی ندارم:
                https://s4.uupload.ir/files/234234234_3e5a.png

                بازم نمونه خواستی زیاده. تعصب رو شما داری که ویوهای یه بازی ad شده تبدیل به آمار می کنی و همه جا فریاد میزنی.

        • آقای کریمی: چه در مقایسه با رقیب در گذشته یا حال حتی قابل مقایسه هم نیستند

          دمت گرم کریمی جان خوب جوابشونو دادی و توضیح دادی :yes: بعضیا فکر کردن سونی یه شرکت دوزاری کوچیکه که مردم به خاطر ۷۰ دلار بودن بازیاش نمیخرنش! نه داداش من سونی یعنی بعد یه سال که نسل شروع شده از شدت تقاضای زیاد کنسول نداشته باشی بفروشی! کل دنیا دارن پلی ۵ میخرن و به نیم ساعت نکشیده همش فروش میره!

        • UMK3 گفت:

          آقای کریمی الآن بحث کل E3 بود نه یک شرکت خاص
          یعنی به نظر شما E3 مهم نیست

          • اصلا مهم نیست مراسم E3.
            ۱- باعث میشه شرکت‌ها مجبور بشن به فشرده کردن برنامه‌ها. اینجوری باید به استودیوهای خودشون فشار بیارن که برای رویداد تریلر آماده کنن.
            ۲- باعث میشه برای رقابت با بقیه هر چی دارن رو کنن و در بقیه سال کمتر حرفی برای گفتن داشته باشند و کمتر ترند بشن.
            ۳-وقتی یه شرکت بازدید خودش رو داره بدون e3 چرا باید ورودی بده؟

        • Shark Gamer گفت:

          در جواب به @محمد حسین کریمی یعنی شما دارید میگید بهتر از مایکل پچر که تحلیل گر صنعت بازی های ویدئویی هست می فهمید. قطعا ایشون یه تحلیل گر شناخته شده و معروفی هست و توی تحلیل هاشم نظر مثبت تری به برند سونی داشته ولی مثل شما سونی فن نیست و از این آماری هم که ارائه کردین خبر داره با این وجود داره این تحلیل رو ارائه میده.

          • pegasus گفت:

            مایکل خان هیچکدوم از تحلیلاش درست از آب در نیومده
            شما اصلا اخبار صنعت گیمو دنبال نمی کنین
            اکس فن یعنی همین انتظاری بیشتری نمیره

          • MahyarMsm گفت:

            بگم که اقای کریمی هم به وقتش از ایکس باکس میگه هم پلی استیشن و از هردو دفاع میکنه
            شما فکر کن ایونت خودش بیشتر از بقیه کنفرانس های e3 ویو میخوره و تازه برای شرکت در e3 باید هزینه هنگفتی بکنه ولی اگه ایونت خودش رو داشته باشه هزینه انچنان بزرگی نمیکنه
            یه دلیل به من بگید چرا لازم میدونید که حتما سونی باید توی e3 شرکت کنه؟
            e3 واقعا مهمه ولی امسال اگه بخاطر کنفرانس ایکس باکس نبود چیز با ارزش دیگه ای هم مونده بود توی e3 امسال؟ بقیه ‌کنفرانس ها که خراب کردن حالا میگیم نینتندو هم خوب بود ولی دیگه داره همینطوری پسرفت میکنه

          • اگر به استاد مایکل خیلی علاقه دارین پیشنهاد میدم اخبار زیر رو بخونید که طنز خالصه:
            https://gamefa.com/675610/analyst-thinks-bethesda-games-like-starfield-will-still-come-to-ps5/
            https://gamefa.com/563379/ps5-and-xbox-scarlett-might-be-priced-at-399-according-to-michael-pachter/
            https://gamefa.com/525464/the-elder-scrolls-6-will-launch-in-2019-says-michael-pachter/
            https://gamefa.com/525550/new-bioshock-game-could-be-slated-for-2020-according-to-analyst/
            https://gamefa.com/438909/gta-6-will-probably-get-announced-in-2020-release-in-2021-pachter-predicts/
            و …
            ما همیشه حق نظر دادن و نقد کردن تمامی شرکت‌ها و افراد رو داریم. دلیل نمیشه بخاطر این که یه نفر تحلیلگر هستش ما انتقادی نکنیم.

        • فقط یک‌ دونه استارفیلد ۱۵ میلیون ویو خورده و گاد اف وار رگناروک ۵ میلیون!
          بله درست شنیدی ویو یک تیزر از یک بازی نیو‌ ای پی از نماد پلی استیشن بیشتر بود

          • ویوهای بازی Starfield به دلیل Ad شدن بازی هستش. به عبارت دیگه بازی‌هایی که به Ad یا تبلیغات تبدیل میشن هر جای دنیا هر کس این تبلیغات براش بیاد برای تریلر view ثبت میشه. پس خسته نباشی، اینجا کسی اطلاعاتش پایین نیست که ساده ترین چیزها رو هم ندونه. این اتفاق مدتی بعد برایElden Ring هم رخ داد و به ad تبدیل شد.
            به دو تصویر پایین توجه کنی شاید بهتر متوجه بشی:
            https://s4.uupload.ir/files/223_xufx.png
            https://s4.uupload.ir/files/453_on1s.png
            Starfield با ۱۵ میلیون viewer م ۴۶ هزار لایک ۶٫۷ هزار دیس لایک داره. مقیاسی که اصلا با عقل جور در نمیاد با view.
            state of play hoirzon که فقط ۷ میلیون viwer داشته نزدیک ۲۵۰ هزار لایک و ۷٫۳ هزار دیس لایک داشته.
            حالا شما خودت رو قانع کن فلان بازی بیشتر از فلانی VIEW خورده.

        • SiRSiNa گفت:

          بعد من موندم شما چطوری ویو ویدیو یه ماهه رو با ویو ویدیو یه ساله و حتی ۵ ساله مقایسه میکنید؟؟؟؟؟
          این منطقیه؟
          خب وایسید ۱۱ ماه دیگه از مراسم اکس باکس هم بگذره بعد با ویو الان مراسم پلی مقایسش کنید
          یا اینکه برید ویو مراسم پلی رو یه ماه بعد برگذاریش پیدا کنید و مقایسه کنید
          هرچند قطعا پلی ویو بیشتری میخوره بخاطر فن بیس عظیمش ولی شما دارید عمدا اختلافو خیلی بیشتر جلوه میدید

      • ali_yegane گفت:

        مایکروسافت برای دیده شدن به E3 نیاز داره اما امثال سونی و راکستار نیاز ندارن به E3 متوسل بشن برای دیده شدن

      • obZen گفت:

        مراسم future of gaming فقط توی کانال خود پلی اسایشن ۱۵ میلیون!!! ویو خورده بدون حساب کردن کانال های گیمینگ دیگه و توییچ

        و مراسم قیمت گذاری پلی استیشن هم که همون گیم پلی دیمن سولز بود ۴٫۹ میلیون ویو خورده :yes:

    • میتونید مدرکی برای وقتی سونی نمایش میزاره و بازدید هاش از e3 بالاتر میشه دیگه نیازی نیست خودشو توی e3 نشون بده یا به کمک یک نمایش بزرگ گیمینگ دیگه خودشو نشون بده ارعه بدید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اصلا با سیاست پلی استیشن مبنی بر شرکت کردن و نکردنش کاری ندارم البته خودم واقعا دلم میخواد شرکت کنه یه رویداد گیمینگ بزرگ داریم خوبه که همیشه عالی باشه اما از طرفی دلیل اصلی شرکت نکردن پلی استیشن رو نمیدونم پس یک طرفه نمیتونم قضاوت کنم اما در قبال حرف اقای پچر باید بگم شرکت نکردن پلی استیشن در e3 قطعا به یک قشر خیلی ضربه زده و اون خبرنگاران و تحلیل گران هستن اینم میگذره پچر جان :cowboy:

  • sony.k گفت:

    به نظرم اونقدر که سونی در بیشتر دیده شدن e3 نقش داره، e3 در بیشتر دیده شدن نمایش سونی نقش نداره. اونی که این وسط بیشتر ضرر میکنه قطعا e3هه، حالا سونی یه درصدی هم کمتر نمایشش دیده شه اونقدر واسش مشکل نیست، اما e3 وجودش منوط به دیده شدنه.

  • مدلین گفت:

    دقیقا!!
    از وقتی جیم رایان اومده هدف پلی استیشن از ساخت بازی به سمت اقتصاد عوض شده! :shame:

  • واسه شرکت تو مراسم ۲۰ میلیون دلار باید پول مفت بدن ؟؟؟؟؟؟
    سونی باید زودتر میومد بیرون
    این همه ببینده نمیان قیافه تو رو نگاه کنن میان مراسم شرکت هارو ببین خوده سونی اگه تو e3 باشه بازیدادش چندبرابر میشه
    من جای سونی باشم پولم میگیرم تا بیام !
    ولی جیم رایان چ ف.شاری وارد کرده ب بعضیا
    با اینکه با بعضی از حرکتاش مخالفم اما ب صورت کلی عالی داره پیش میره
    امیدوارم موفق هم باشه :rose: :heart:

  • ammar_iraqi گفت:

    عجله نکن
    سونی رو دست کم نگیر اقای مایکل پچر.
    سونی کارشو بلده.

  • اگر قضیه سر بیست میلیون دلار باشه ، به نظر من مایکروسافتم باید بکشه بیرون از e3 ، خداییش بیست میلیون پول کمی نیست که فقط بدن به رسانه ها ،….

    به نظر من کار درستی کرده سونی و من دوست دارم مایکروسافتم این کار رو بکنه ان شاءالله از سال بعد که قدمش تثبیت شد در این نسل جدید :yes:

    • Black Knight گفت:

      داداش کاری ندارم بقیه دربارت چه فکری میکنن ولی واقعا جزء منطقی ترین مایکروسافت فن هایی هستی که دیدم

    • farshadx گفت:

      داداش اون ۲۰ میلیون تیکه بود واقعآ نفهمیدین؟!
      داره میگه “”انگار یک نفر آن‌ها را متقاعد کرد که با عدم شرکت در رویداد E3 بیست میلیون دلار پس انداز می‌کنند.””
      انگار رو نخوندین؟!

      • منم اول نظرم اگر رو آوردم دیگه ، متوجه شدم که میخواد مطلبش رو برسونه ، اما کلی گفتم و در واقع شرکتها به مراسم e3 یه مبلغی رو هم میدن دیگه ، این که ثابت شدس نه ، آقا فرشاد؟

        • اگه اشتباه نکنم این آخری رایگان بود

        • farshadx گفت:

          این مبالغ برای شرکت های مثل سونی و ماکرو و نیننتندو پول خورد هم نیست من یه جا خوندم نزدیک ۱۰۰ هزار دلار ورودی میدن حالا دقیقا چقدر میدن رو نمیدونم ولی هر چقدر هم باشه به ۱ میلیون دیگه نمیرسه
          فکر کنم پتکر یه چیزایی میدونه
          “”و هر کسی به مدیریت خود توصیه کند که صرف نظر کردن از E3، یک حرکت صرفه جویانه و هوشمندانه است، اشتباه می‌کند و یک نادان است.””
          فکر میکنم اینو به یکی از مشاورهای تیم سونی گفته شاید هم نگفته
          ولی از لحنش میشه برداشت کرد یه چیزی فهمیده

          • آها ،اوکی …. پس اگر این حرف درست باشه میشه نتیجه دیگه ایی گرفت …
            نتیجه ایی که از حرفهای آقای پچر میشه گرفت اینکه ، سونی با احتمال اینکه این e3 حتی مجانی هم بوده و در اون شرکت نکرده ، یا میخواسته از هزینه هایی که شرکت تو کنفرانس داشته صرف نظر کنه و یا اینکه سونی نه آماده بوده و نه بازی داشته برای معرفی (که این احتمال با توجه به نتیجه حرفهای آقای پچر یکم قوی تره ) و البته احتمال سومی هم میمونه که بگیم سونی راضی نگه داشتن فن های خودش رو با برنامه های استیت که پخش میکنه ، کافی دونسته و لزومی بر جذب ممبر و ارائه برنامه برای فن های دیگر شرکت ها نداشته ….

            اینا صرفا احتمالاتی بود که با این حرف ایشون میشد نتیجه گرفت

  • Sina_2081 گفت:

    سه نکته :
    ۱ – حتی کوچیکترین رویدادهای سونی که state of play هستن از مراسم‌های اصلی شرکتهای دیگه بازدید بیشتری داره . حالا چرا سونی باید این امتیاز رو از دست بده ؟
    ۲- تازه e3 رایگان بود و شرکت نکردن سونی ربطی به هزینه کردن نداره . (اگر هم داشت قابل قبوله)
    ۳- اگه حرف ایشون درست باشه ، سونی باید الان شکست خورده باشه چون دوساله در کنار بقیه رویدادی نداشته .
    سونی همیشه و همیشه چوب سکوتش رو میخوره (البته برای من و طرفدارهای واقعی ، این روش آشناست)

  • AHM.Gamer گفت:

    فقط اینو بگم که تعداد بازدیدهای نینتندو،ماکرو و یوبی(سه مراسم پر بازدید)با هم،اندازه استیت اف پلی هورایزن ۲ شد

  • ایشون همونی نبود میگفت ایکس باکس در نسل ۹ و درلانچ پلی استیشن رو شکست میده؟ :rotfl: :dazed:

  • ALIREZA0111 گفت:

    مراسم e3 دیگه مثل قبل نیس و دلیلی هم نداره سونی توش شرکت کنه برای مثال همین ۲۰۲۱ فقط مراسم مایکروسافت خوب بود ولی بقیه شرکت ها مفت نمی ارزیدن شرکت نمیکردن سنگین تر بود و پایین ترین سطح e3 رو شاهد بودیم برای چی سونی بیاد شرکت کنه ؟
    از اون سمت مراسم هایم ختلف سونی پر بازدیدترین مراسم میشن حتی بالاتر از e3
    این نشون میده اصلا نیازی برای شرکت در e3 نیس

  • Star1 گفت:

    جدی شرکت تو E3 بیش از ۲۰ میلیون دلار هزینه داره؟

  • last of gand گفت:

    کاملا درسته و سونی یتنه گند زده به همه چی نه e3 بلکه به بازیای محبوبی چون گاد و لست و هورایزن که میان نسلی شدن و با این استراتژی به ته دره سقوط خاهد کرد

  • سونی خودش یه E3 هست واسه خودش وقتی یه استودیوش مثل اینسامیناک ناشری هست برای خودش و سال به سال بازی باکیفیت میده ، و ناتی داگ در افتخار ترین تاریخ صنعت بازی رو خلق کرده . یا سانتا مونیکا که با خدای جنگ . بازی شاهکاری مثل رد دد ۲ رو در کسب بهترین بازی سال شکست داده . رسما سونی تمام خدایان صنعت بازی رو شکست داده و خدای خدایان است نه نیازی می بیند که با ورود به E3 سطح رقابت خودشو اینقدر پایین بیاورد وقتی هنوز به جز راکستار هیچ ناشری همپاش نیست. خود راکستار هم اعلام کرده بازی هایش رو فقط در نمایش های سونی اعلام می کند ، بهترین ها با بهترین ها کار می کنند.

  • کاملا موافقم

    مایکرو که ترکوند

    هم فروشش رفت بالا هم موج رسانه ها خیلی مثبت شدن.

  • Black Knight گفت:

    فکر کنم ایشون یادش رفته رویداد های سونی از خود E3 حتی بیشتر ویو میخورن !
    سونی به سطحی رسیده که دیگه نیازی به E3 نداره و اونقدر فن بیس بزرگ و عظیمی داره که با رویداد های اختصاصی خودش نه تنها میتونه تو پول خودش صرفه جویی بکنه بلکه باعث میشه با شرکت های دیگه مقایسه نشه و غیر قابل پیشبینی تر باشه و اطلاعاتش مثل بقیه شرکت ها تو مراسم لو نره !
    بیزینسمن ها و سران سونی هم اونقدر نادون نبودن و حساب شده دارن با برنامه ریزی پیش میرن
    همین الان State of Play های سونی ویوشون ویو قابل توجهی هستش !
    حالا رویداد های اصلی بماند و تازه هی افزایش پیدا میکنه و رکورد میزنه
    درضمن فقط سونی نیست خیلی از شرکت های دیگه هم هستن مثل EA و Activision که دیگه شرکت نمیکنن چرا به اونا گیر نمیده چرا به شرکت های دیگه که صرفا تو E3 داشتن حرف میزدن و یه بازی درست و درمون معرفی نمیکردن گیر نمیده ؟!

  • Max22 گفت:

    فقط فکت الکی طرف صادر میکنه!
    E3 مرده و حلواشم خوردن! به غیر از کنفرانس مایکرو و تا حدودی نینتندو بقیه شرکتا چه گلی به سرشون زدن من که خواب میرفتم و تازه هرسال داره بدتر میشه! تموم شد نمیدونم طرف با چه معیاری و منطقی این حرفو میزنه :-/ دفعه دیگه سونی قول میده از شما اجازه بگیره شرکت کنه یا نه 😀 😀 :rotfl:
    سونی هر وقت رویداد گذاشته از تمام رویدادهای گیم بیشتر ویو خورده و خواهد خورد

  • Sackboy گفت:

    آقا یه سوال…
    به کسی که فکر می کنه سونی به خاطر صرفه جویی مالی از e3 کنار کشیده میشه گفت تحلیل گر؟!!!!
    معادله خیلی ساده و منطقیه! سونی تو اوج با e3 خداحافظی کرد. در شرایطی که حضورش در e3 اعتبارشو بیشتر نمی کرد. بلکه به e3 اعتبار می داد، و اتفاقا باعث می شد رقبای سونی هم به خاطر اعتباری که این مراسم داشت دیده بشن. حالا سونی اعتبار این مراسمو گرفت و با خودش برد!!
    وقتی سونی بیشترین کنسول خانگی رو فروخته یعنی بیشترین مخاطب رو داره. پس براش بهترین فرصته که بین مخاطباش و رقباش فاصله ایجاد کنه! حتی توی مراسم!
    اتفاقا اوضاع وخیم E3 بعد از خروج سونی کاملا نشون داد که چقدر از اعتبار این مراسم وابسته به سونی بود.
    کمی بهش فکر کنین…
    خیلیا مثل ما نیستن که اخبار کنسول رقیبو بی دلیل چک کنن. وقتی تنها راه بازی کردنت پلی استیشن باشه، به غیر از همزمانی مراسم، چه دلیلی داره بشینی مراسم بقیه رو ببینی؟ (البته طبیعتا عنواین مولتی پلتفرم هم مطرح هستن، ولی بحث ما سر کمرنگ شدن جایگاه و مخاطب E3 هست نه از بین رفتنش!)
    الانم هر چی اعتبار مونده از این مراسم، به خاطر مایکروسافته وگرنه از خودش چیزی نداره!

  • راست میگه ، چون که سونی میتونست توی همین مراسم از تریلر انحصاری هاش رونمایی کنه

  • Good look گفت:

    من کاری به جنگ سونی و ماکرو که راه افتاده و ملتها گیرن درش ندارم هرکدوم منو سرگرم کرد درون خانه استفاده میکنم اما فقط بازیهای افلاین و گهگاه سرویس محور داستان دار نه کواپ بتل رویال،یک گروه همچی حمایت میکنن انگار نصف سرمایه سونی ماکرو‌ واسه اوناست هرکارم کنید فقط پول از جیبتون خالی میشه تمام

  • دادا نکنه فکر کردی سونی مثل ماکروسافته که ویدیوهاشو کسی نبینه. سونی مراسم میزاره دو سه برابر e3 بازدید داره ویدیوهاش :-* :-* :-* امسالم چون سونی نبود e3 سوت و کور شده بود و اینا این حرفا رو میزنن که مراسم e3 با نبودن سونی از بین نره :inlove:

    • آره اینو خداییش راست میگه ، اون دو میلیون نفری که تو e3 دیدن ویدئوهای مایکروسافت رو ، در حقیقت کور بودن ،لمس کردن

    • ehsan M گفت:

      این بابا همونیه که تاریخ انتشار جی تی ای ۵ رو پیش بینی میکرد ۲۰۱۰ بعدش که نکیومد میگفت ۲۰۱۱ میاد بعدش میگفت ۲۰۱۲ دیگه میاد و …اخرش هم گفت جی تی ای ۵ ۲۰۱۳ میاد

    • Ladon گفت:

      بره با خوردن ویوش پول در بیاره نمیصرفه نمیگن آشغاله بازیش میگن ۷۰ دلار زیاده با سیاسیت های مایکروسافت جذب بیشتری مخاطب میگیره بعد با این سیاسیت قشنگش خب طرف ی پی سی میگیره با گیم پس بازی هاشم ک قراره رو پی سی ریلیز شن حالا همون لحظه نه سال بعدش اصن ۴ سال بعدش بشینن تا یه دونه انحصاری بزنن تا ۱۰ ماه ی بازی کنید اونم پولشو ندارین بدین جمع باید کنید متوجه کل حرف نمیشید چرا انحصاری خوبه ولی باید طرف مشتری ام داشته باشی

  • G.LN گفت:

    همین مراسم e3 امسال اگه به خاطر مایکروسافت نبود، شکست خورده حساب میشد.
    الان میان میگن پس نینتندو کشکه!!!!!

  • مایکل پچر بعضی وقتها جوری حرف میزنه که انگار از ماکروسافت حقوق میگیره.

  • mugiwara07 گفت:

    باز یه نفر کمبود توجه پیدا کرد امد در مورد سونی چرتو پرت گفت :rotfl:
    خیلی جالبه ایکس فنای سایت و این یارو ک حتی نمیشناسمش ولی با این حرفش معلومه بی سواده میخوان به جیم رایان سیاست یاد بدن

  • MahyarMsm گفت:

    من نیاز انچنانی نمیبینم سونی توی e3 شرکت کنه چون همین الان هر ایونتش کلی ویو میخوره حتی بیشتر از کنفرانس های e3 تازه اگه بحث اون بیست میلیون دلار هم وسط باشه چرا باید اینکار رو بکنه؟
    دیگه از نظر من e3 بعد رفتن سونی هی داره خراب تر میشه اگه ایکس باکس هم بره که دیگه کلا….
    ایشون هم یکم حرف الکی و چرت میزنن

  • سونی شرکت نکرد چون چیزی برای ارائه نداشت یا میشه گفت اوقدری نبود که بتونه یک مراسم یکساعته برگزار کنه

  • انسان گفت:

    بحث اینه که همه چی باید مجتمع و متمرکز باشه. سونی داره فرار رو به جلو می کنه تا بازی هایش زیر اون همه بازی مدفون نشه. در حالی که اگر جرأت داشت می اومد توی e3 .

    • MahyarMsm گفت:

      سونی و ترس؟ چرا جرئت نداشته باشه؟ در حالی که اگه مثل یه کنفرانس e3 2016 برگزار میکرد حتما حتما موفق میشد
      بازی های سونی میرن زیر سایه بازی های دیگه؟ اشتباه گفتی اون سونیه که توی e3 های قبلی اینکار رو میکرد
      با سابقه شما میشه فهمید یه هیتری و انتظار دیگه ای نمیشه داشت
      اگه سونی توی e3 بود و با نشون دادن یه تریلر از اسپادرمن ۲، هورایزن فوربیدن وست، گرن توریسمو و مهم تر از همه تریلر گیم پلی از گاد بعدی و سورپرایز های دیگه معنی کنفرانس نشون میداد
      بعدشم به جز کنفرانس ایکس باکس و بتسدا و حالا یکم نینتندو چه جذابتی داشت این e3؟؟

      • انسان گفت:

        پس جواب بده . چرا دیگر شرکت نمی کند ؟ اون همه بازی هست از هیلو و استارفیلد و زلدا ۲ و فورزا هورایزن۵ و … خوب وقتی سونی بیاد یک مقدار توجه کمتر می شود . بنابراین گفتند چه کنیم ؟ باید از e3 بیاییم بیرون تا همه فقط به ما توجه کنند . یعنی همون فرار رو به جلو .

        • MahyarMsm گفت:

          باشه بهشون میگم جواب بدن!!!
          سونی چندتا دلیل داره که نمیخواد شرکت کنه و من و تو ازش بی خبر هستیم
          شما وقتی سونی توی e3 بود کجا بودی؟ e3 هایی که سونی توش بود رو دیدی؟ یه نگاه به ۲۰۱۶ بنداز که چیکار کردن توی e3
          سونی همین الانش ایونت برگزار کنه باز هم ایونتش رو با کنفرانس ایکس باکس و بتسدا مقایسه میکنن پس دلیلی وجود نداره برای جرئت نداشتن سونی در این مورد
          سونی با برگزاری یه مراسم عالی کلی ویو میخوره حتی بیشتر از کنفرانس ایکس باکس. راستی لازم به خرج اون همه پول نیست چرا باید بره توی e3 شرکت کنه؟
          اگه سونی چه توی e3 شرکت میکرد یا نه بازم با بقیه ایونت ها مقایسش میکنن و هنوزم جو استارفیلد و فورتزا باقی میمونه

    • چی میگی حاجی؟! یه بازی شاهکار سونی میرزه به کل بازیای e3 ! الان از حدود ۷۰ بازی که تو e3 معرفی شد کدومشون متا بالای ۹۰ می گیره؟ (نهایتش ۲-۳ مورد) یا کدومشون گوتی میشه؟! کدومشون بیگ وینر میشه؟! خب قطعا هیچکدوم.
      .
      همین الان که ۶ ماه از انتشار ps5 گذشته لیست بازیای سونی رو ببین:

      Demon’s Souls (92)
      FF VII Remake Intergrade (89)
      Ratchet & Clanck: Rift Apart (88)
      The Nioh Collection (88)
      Returnal (86)
      Marvel’s Spider-Man Miles Morales (85)
      Astro’s Playroom (83)
      Sackboy A Big Adventure (79)
      The Pathless (77)
      Bugsnax (75)
      Oddworld Soulstorm (66)
      Destruction AllStars (62)
      Godfall (61)
      .
      اصلا حرفی برای گفتن نزاشته. کلی بازی در دست ساخت و معرفی نشده هم داره.
      .
      حالا ۲ مورد از بازیای مایکروسافت برای کنسول نسل نهمیش نام ببر؟! یه The Medium متا زرد بود که اونم برا PS5 میاد در آینده.

  • همین آقای مایکل پچر اونموقع که گفت سونی باید در جواب خرید بتسدا . وارنر برادرز رو بخره و قدرتش رو داره . همه ایکس باکس فنا ریختن شروع کردن دری وری گفتن بهش ، حالا که ضد سونی حرف میزنه شده تحلیلگر کار کشته . شما جعبه فنا خدایی کلا تو باغ نیستید

  • Felipe گفت:

    واووووو
    چقدر تحلیلگر داریم و خبر نداشتیم . تحلیلگرانی که حتی متن رو درست نمیخونن !
    بحث صرفه جویی ۲۰ میلیون دلار یه طعنه بود و داشت تیکه مینداخت {{ انگار یک نفر آن‌ها را متقاعد کرد که با عدم شرکت در رویداد E3 بیست میلیون دلار پس انداز می‌کنند }}
    رویداد E3 امسال چون به صورت انلاین برگزار شد تب و حرارت سابق رو نداشت ولی باز هم یک رویداد گیم حساب میشه و شرکت کردن بهتر از شرکت نکردنه چون کلی رسانه اخبارش رو پوشش میدن
    یک ماه دیگه گیمزکام برگزار میشه که باز هم سونی شرکت نمیکنه مگه سونی سالی چندتا رویداد داره ؟ یک رویداد نهایتش دوتا (sop رویداد بحساب نمیاد)
    رویدادهای فیستوالی فقط بازدید فضای مجازی نیست بحث حضور مردم و رسانه‌های گوناگون از همه جای دنیاست
    پس حرف‌های این اقا منطقیه شرکت کردن بهتر از شرکت نکردنه
    یه سؤال دیدن بازی فوتبال با تلویزیون بهتره یا حضور در ورزشگاه ؟

  • این خر بزرگ رو جدی نگیرید
    هر چیزی این بگه من نظرم رو برعکسشه⁦:-|⁩

  • SEHSANHS گفت:

    نظر تحلیل گران صنعت گیم تو گیمفا که یه چیز دیگس. خلاصه مایکل پچر پیش این تحلیل گران درس خونده تا تحلیل گر صنعت گیم شده دیگه.

  • مدلین گفت:

    نمیدونم چرا نظرات من از بقیه دیرتر تایید میشه حتی وقتی چیز خاصی نباشه ?:-)
    نکنه نویسنده های سایت باهام لج کردن یا دلیل دیگه ای داره؟ :sweat:

  • vas گفت:

    از مایکل شانس نیاوردیم کلا
    اون از مایکل پکتر
    اینم از مایکل پچر.

  • Mhdi442 گفت:

    E3 قبل که اگه مایکروسافت و تا حدودی نینتندو نبود لقب مبتذل ( تازه از نوع نقدای فراستی :laugh: ) هم کمش بود با وجود مراسمایی امثال گیرباکس
    و وقتی سونی نمایش بازی هاش ویو کافی رو می خوره و دیده میشه چه نیازی به e3 داره
    اما درکل تحلیلای مایکل پچر یکی از یکی چرت تره و این هم مثل بقیه حرفاش هیچ اعتباری نداره

  • Mamad.shb.84 گفت:

    E3 امسال برگزار شد که فقط ماکروسافت دیده بشه بقیه کمپانی ها رسما پشم بودن فقط بندامی نامکو تو سامر گیم فست یه الدن رینگ نشون داد
    و اصلا e3 مراسمیه که توش چند هزار نفر به صورت حضوری برن و کلی دموی بازی ببینن کلی تکنولوژی جدید رو ببین سر همینا کمپانی ها باید کلی پول بدن تا اونجاها رو اجاره کنن از خود e3 ولی وقتی غیر حضوری بشه دیگه چه دلیلی داره که e3 برگزار بشه
    سونی هم با ایونت های آنلاینش ترکونده و چون از سال قبل تا الان هیچ ایونت بزرگی نداشته فقط اون کوچیک ها بودن که هر کدوم تمرکز رو یه بازی داشتن قطعا در جواب e3 و نمایش های دورش یه ایونت بزرگ تا آخر تابستون داره

    • Ladon گفت:

      اره مخصوصا واقعا با اون state of play زیباش با بازی خفن sifu !!!!! که فناشون دارن جر میدن همه جارو داداش باید سیاستش و عوض کنه مایکروسافت نسل قبل و خراب کرد کامل ولی سیاسیت های جدیدش قشنگ معلومه قوی اومده جلو من نه ایکس باکس دارم نه پلی استیشن پی سی گیمرم باید یه چیز خفن رو کنه ک بصرفه براش هم بتونه بفروشه خیلی هم رقابت و شدید کنه گیم پس واقعا به نفع مشتریه ۷۰ دلار چه خبره

  • اون اکس فن و پیسی فن های سایت که از این طرف دفاع میکنن
    یادشون باشه که چندین بار به اکس فنا و پیسی فنا هم تیکه انداخته
    نمونش اینکه گفته اکس فنا عقده ی حقارت دارن و پیسی گیمرا نژاد پرستن :rotfl:
    گرچه حرفش درست بوده ولی گفتم گوشی دستتون باشه :-))

  • onepunkman گفت:

    شرکت نکرد که نکرد، تو گیمزکان هم شرکت نمیکنه، خب من چیکار کنم نسبت به این قضیه؟ دوست نداره خب شرکت نمیکنه

  • ERFAN103079 گفت:

    خب سونی صرفه جویی میکنه میاد با ۲۰ دلار یک نمایش ربع ساعته نشون میده و ملت کلی براش هایپ میشن

  • Hasan0930 گفت:

    سونی با عدم شرکت در رویداد های بزرگ‌ سال مثل ای تری گیمزکام گیم آواردز داره ضربه بزرگی به خودش میزنه…
    مایکروسافت تو همه رویداد ها حضور فعال داره…دوتا از بازی های بزرگشون یعنی هلبلید و پرفکت دارک رو تو گیم آواردز معرفی کردن…
    خوبی این کار اینه که شما تو تمام رویداد ها انتظار معرفی بازی جدید یا تریلر بازی های قبلی از ایکس باکس رو داری
    ولی در مورد پلی استیشن یک مراسم بزرگ در سال برگزار میکنه و برای بازی های بزرگ دیگه باید یکسال صبر کنی
    تو استیت اف پلی ها هم گیم پلی بازی های بزرگ معرفی شده شون رو میذارن و در کنار ایندی ها

    الان نگاه کنین تو ای تری تمام نگاه ها به سمت مایکروسافت جذب شد… اگه سونی بود شاید این اتفاق نمیفتاد…

    خلاصه که این شرکت نکردنا یک جورایی به نفع مایکروسافت تموم میشه چون تمام نگاه ها طرف اون میره…
    پس زمانی که میگیم سونی باید تو ای تری شرکت کنه داریم بر ضد مایکروسافت صحبت می کنیم نه به نفعش..

    پس خواهشا سر این بحثا به ما نپرید…

مایکل پچر: سونی با عدم شرکت در E3 مرتکب یک خطای استراتژیکی بزرگ شد