سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ - گیمفا
سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ - گیمفا
سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ - گیمفا
سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ - گیمفا

سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ

مینو فرجی
۲۰:۰۶ ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ - گیمفا

در تحلیل قسمت قبلی ذکر شد که روایت داستانی از گذشته‌ای دور، تکنیکی است که باعث می‌شود بیننده ارتباط بیشتری را با داستان فیلم برقرار کند. علی‌الخصوص در ژانر فانتزی، این تکنیک تبدیل به یکی از ابزارهای حیاتی برای پیش بردن هر چه بهتر روایت می‌شود. در این قسمت نیز، با اینکه فیلم دنباله‌ی قسمت قبلی خود است، اما با توجه به اینکه فردیت مستقل خود را دارد، دوباره با روایتی از گذشته آغاز می‌شود. اما این دفعه، خلاقیتی حائز اهمیت شکل می‌گیرد. گذشته همان گذشته است: داستان نبرد موریا و چگونگی کشته شدن پدر و پدربزرگ تورین. اما اینبار خوانشی جدید از گذشته صورت می‌گیرد، تورین می‌گوید که مطمئن است پدرش در آن نبرد کشته نشده و زنده است.

تحلیل سری اول

تحلیل سری دوم

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ - گیمفا
سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ - گیمفا
سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ - گیمفا
سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ - گیمفا
سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما فارس: تحلیل سه ‌گانه هابیت؛ قسمت دوم: ویرانی اسماگ - گیمفا