راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم

آرین مرادی
۲۹ تیر ۱۴۰۰ - 17:00
راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا

پس از یک وقفه‌ی نسبتا طولانی و مخصوصا با توجه به این که بازی The Witcher 3: Wild Hunt برای نسل نهم نیز عرضه خواهد شد و خیلی‌ها سراغش خواهند رفت، تصمیم گرفتم که دوباره به سمت این بازی و البته راهنمای قدم به قدم آن برگردم. پیش از این، سعید حلاجیان زحمت نوشتن این راهنما را تقبل کرده بودند و از این پس، قرار است که این وظیفه به عهده‌ی من باشد. از آن‌جایی که تصمیم گرفتم بازی را خودم حتما دوباره تجربه کنم، ممکن است که هر هفته نتوانم شماره‌ی جدید راهنمای بازی را بنویسم، ولی مطمئن باشید که کامل‌ترین راهنمای ممکن را برای شما تهیه خواهم کرد. در شماره‌های گذشته، ماموریت پیدا کردن دختر شخصیت Baron به پایان رسید و Tamara تصمیم گرفت که هیچ گاه به نزد پدرش بازنگردد. از امروز و در این مقاله، قصد داریم ابتدا به مرحله‌ی داستانی بعدی یعنی Hunting a Witch برسیم و پس از آن به ماموریت‌های فرعی و البته شخصیت Keira Metz. در ادامه شما را دعوت می‌کنم به مطالعه‌ی راهنمای قدم به قدم بازی Witcher 3 همراه باشید.

این ماموریت به صورت خودکار پس از اتمام ماموریت The Nilfgaardian Connection به لیست شما اضفه خواهد شد. شما در این ماموریت باید به سراغ جادوگری بروید که به نظر می‌رسد اطلاعاتی از محل Ciri دارد. طبق چیزی که ماموریت به شما می‌گوید، باید ابتدا به یک روستا بروید و ۲ راه حل پیش روی خود دارید: اول آن که از مردم روستا راجع به این جادوگر بپرسید و محل او را پیدا کنید. برای این کار یا باید ۵۰ سکه پرداخت کنید یا از جادوی Axii استفاده کنید که روش بهتر و منطقی‌تری است. روش دوم آن که به صحبت‌های دو خانمی که در کنار یک کلبه در حال حرف زدن هستند گوش کنید تا مکان جادوگر را پیدا کنید. نگران نباشید لازم نیست آدرسی که در این مکالمه گفته می‌شود را به صورت کامل حفظ کنید؛ چراکه خود بازی به شما تک تک قدم‌های رسیدن به کلبه‌ی جادوگر را نشان می‌دهد.

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا

راه حل آسان برای پیدا کردن مکان جادوگر همین گوش دادن به مکالمه‌ی دو خانمی است که در حال غیبت کردن هستند … حتی در بازی‌ هم در حال غیبت هستند!

قبل از رسیدن به کلبه‌ی جادوگر، باید با تعدادی nekker مبارزه کنید. به احتمال زیاد مشکلی در این مبارزه نخواهید داشت ولی اگر برای شکست دادنشان به مشکل خوردید، جادودی Igni و البته بمب Northern wind می‌تواند به کمک شما بیاید. پس از این که به کلبه‌ی جادوگر برسید، مردمی را می‌بینید که برای زنده ماندن گاوشان به او التماس می‌کنند و یک کات‌سین به نمایش در می‌آید. پس از اتمام کات‌سین، جادوگر به داخل حانه رفته و شما نیز باید او را دنبال کنید. ولی زمانی که وارد خانه می‌شوید خبری از او نیست و در حقیقت او گم شده است. برای پیدا کردن راه باید از قابلیت Witcher Sense استفاده کرده و جمجمه‌ای که روی میز است را بررسی کنید. این کار یک پورتال باز می‌کند که به محیطی جدید می‌رسد. از سطح شیب‌داری که پیش رویتان است بالا بروید تا کات‌سین جدیدی برای شما شروع شود. توصیه می‌کنم یا کات‌سین را رد کرده یا اگر رد نمی‌کنید مطمئن باشید که کسی وارد اتاقتان نمی‌شود! پس از کات‌سین دیالوگ‌های مختلفی رد و بدل می‌شوند و شما می‌توانید سیر این دیالوگها را انتخاب کنید که تاثیری در روند بازی و داستان ندارد. در هر صورت، ماموریت جدیدی به نام Wandering in the Dark به لیست شما اضافه خواهد شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا

اتاق پر است از وسایل مختلف، ولی شما برای پیشبرد داستان تنها به همین جمجمه نیاز دارید.

این ماموریت در اصل با این که از مراحل ابتدایی حساب می‌شود، هم چند قدم داستان را جلو می‌برد و هم یک آشنایی نسبی با شخصیت Keira Metz برای شما به ارمغان می‌آورد که خب به دلایلی می‌تواند مهم باشد. در ابتدای مرحله باید از پورتالی که توسط Keira Metz ساخته می‌شود عبور کنید که شما را از هم جدا می‌کند. بلافاصله باید با چند هیولا از نوع Drowner مبارزه کنید. استراتژی خاصی برای این نبرد نیاز نیست و به راحتی می‌توانید آن را پشت سر بگذارید. پس از این نبرد، به داخل آب بپرید و از زیر آب به غار کناری شنا کنید. نگران نباشید چون زیر آب هیچ موجودی نیست که بخواهد سد راه شما شود. پس از بیرون آمدن از آب، به یک دوراهی می‌رسید که هر دو راه به یک مقصد می‌رسند؛ با این حال راه سمت چپی کوتاه‌تر است. نکته‌ای که از همین الان تا انتهای این مرحله بهتر است رعایت کنید، استفاده از یک مشعل یا معجون Cat است. غارهایی که قرار است از آن‌ها عبور کنید اکثرا تاریک بوده و شما اگر به خوبی نتوانید دور و اطراف را ببینید، ممکن است لوت‌های خوبی را از دست بدهید. اگر قصد استفاده از هیچ یک از موارد ذکر شده را ندارید، حداقل نزدیک Keira Metz بمانید؛ چراکه او با یک اسپل اطراف خودش را روشن نگه می‌دارد.

اکنون به یک غار بزرگ می‌رسید که پر شده است از گازهای سمی. توجه داشته باشید که این گازها برای گرالت هم سمی است و می‌تواند باعث مرگ او شود. از طرف دیگر، می‌توانید این گازها را آتش زده و Drownerهایی که در محیط هستند را به راحتی نابود کنید. دوباره دقت داشته باشید که باید فاصله‌تان را رعایت کنید که انفجار روی خودتان اثر نگذارد، همچنین استفاده از مشغل در این منطقه کمی ریسکی است؛ چراکه باعث می‌شود گازها منفجر شوند و گرالت آسیب ببیند. از میان گازهای سمی به سمت پله‌هایی که روبرویتان قرار دارند بروید و در اینجا صدای جیغ Keira Metz را می‌شنوید. برخلاف انتظار، تنها دشمنانی که در این منطقه باید با آن‌ها مبارزه کنید، تعدادی موش هستند که اصلا و ابدا مشکلی برای شما نخواهند داشت. تنها کافی است لانه‌های موش‌ها را (۳ تا) با جادوی Igni بسوزانید تا ماموریت انجام شود.

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا

می‌توانید برای نابود کردن لانه‌ی موش‌ها، از بمب نیز استفاده کنید ولی حقیقتا تنها هدر کردن منابع است. استفاده از Igni روشی به صرفه‌تر است.

پس از این قسمت برای مدتی بازی کاملا خطی خواهد شد و شما باید یک مسیر مشخص را طی کنید. در این راه برای اولین بار به یک پیام ضبط شده از یک الف می‌رسید. کات‌سین را تماشا کنید و مسیر خطی را پیش ببرید. تنها نکته‌ای که نیاز است بدانید، روش مبارزه با Wraith است. این نوع از دشمنان تقریبا بدون استفاده از جادو یکی از روی مخ‌ترین دشمنان بازی هستند، ولی با استفاده‌ی درست از جادوی Yarden می‌توانید به راحتی آن‌ها را از پا در بیاورید. این جادو باعث می‌شود تا Wraithها حالتی فیزیکی به خود بگیرند و ضربات شما دمیج بسیار بالاتری به آن‌ها می‌زند. پس از آن‌، به یک غار دایره مانند بزرگ می‌رسید که یک پیام ضبط شده‌ی دیگر در آن وجود دارد. به پیام گوش دهید و به دنبال نقاشی اسب برروی دیوارها بگردید. حواستان باشد که اولین و واضح‌ترین نقاشی روی دیوار یک تله است و باعث می‌شود تا شما با نسخه‌ی شیطانی گرالت و همراهش مبارزه کنید. به جای این کار، به درون چاه وسط غار بپرید و از زیر آب به غار بقلی بروید. در آن‌جا نقاشی اسب را روی دیوار می‌بینید که راه خروج از غار حساب می‌شود. مسیر را ادامه دهید و به اتاق بعدی برسید. در این اتاق نقاشی کبوتر روی دیوار را بررسی کنید تا یک پورتال به منطقه‌ی بعدی بازی باز شود.

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا

اگر نقاشی اشتباه را بررسی کنید، باید با زوج خودتان مبارزه کنید که آسان نیست.

در اینجا با یک مینی باس روبرو می‌شوید. این دشمن که Golem نام دارد، می‌تواند کمی دردسر ساز باشد، ولی راه حل شکست او را قرار است که با هم مرور کنیم. اولین نکته، همیشه سپر Quen را به دور خود داشته باشید که اگر ضربه‌ای خوردید آسیبی به گرالت وارد نشود. دوم، منتظر بمانید تا Keira Metz به باس حمله کند، باس به سمت او می‌چرخد و پشتش به شما می‌شود. پشت این هیولا نقطه ضعف او حساب می‌شود. از پشت به او حمله کنید و مطمئن باشید که نسبت به حالت عادی دمیج بسیار بیشتری وارد خواهید کرد. اگر آنقدر ماهر هستید که می‌دانید ضربه نمی‌خورید، از جادوی Aard استفاده کنید تا دشمن را گیج کنید، سپس از پشت به او حمله کنید. پس از این مبارزه می‌توانید خط داستانی را پیش ببرید یا با گشت و گذار در غار وارد یک مبارزه با مینی باس دیگر شوید. به شخصه این راه را پیشنهاد نمی‌کنم چون برای لول شخصیت در این زمان، این مبارزه کمی سخت بوده و جوایز آن نیز چندان ارزشی ندارند. با این حال، روش مبارزه با این مینی باس نیز آن است که تا حد امکان از او فاصله بگیرید و پشت دشمن باشید. چرا که از روبرو هم به سمت شما آجر پرتاب می‌کند و هم تف او سمی است که به راحتی جان گرالت را می‌گیرد. حواستان به زمانی باشد که دشمن می‌خواهد با پا به زمین بکوبد، این ضربه تقریبا تنها یک بار نیاز است که به گرالت اصابت کند و کار او را تمام کند. به مسیر اصلی داستانی که بازگردید، دوباره باید یک نقاشی کبوتر را بررسی کنید تا با باز شدن پورتال، به منطقه‌ی سخت این مرحله و گروه Wild Hunt برسید. 

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا

از زیر حفاظ بیرون نیایید و نگذارید که همراهتان نیز بمیرد … Keira Metz نباشد حفاظی هم نیست که گرالت بخواهد زیر آن زنده بماند.

در این منطقه ابتدا یک کات سین پخش می‌شود که پس از آن باید پورتال‌های باز شده توسط Wild Hunt را با کمک Keira Metz ببندید. اول، به هیچ عنوان از حصار حفاظتی Keira Metz خارج نشوید، چراکه به سرعت گرالت را به کشتن خواهید داد. برای دمیج زدن به دشمنانی که از پرتال‌ها خارج می‌شوند، از جادوی Igni استفاده کنید و این مورد را بدانید که Keira Metz نیاز به زمان ندارد تا پورتال را ببندد، معیار بازی زمانی است که شما تمام دشنان را نابود کرده باشید. پس از بستن هر ۳ پورتال، Keira Metz تعادل خود را از دست می‌دهد و گرالت او را می‌گیرد. اینجا یک انتخاب زمان‌دار وجود دارد که نتیجه‌اش چندان مهم نیست! هر کاری که خواستید بعدها بکنید را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد تا نتیجه‌ی رابطه با Keira Metz مشخص شود.

بخش بعدی مبارزه با Nithral است. در این مبارزه کلید پیروزی، سرعت عمل و دقت است. به محض شروع شدن مبارزه تلاش کنید تا به Nithral حمله کنید و به او ضربه بزنید. در میانه‌های نبرد او خودش را به وسط غار تلپورت می‌کند و یک حفاظ یخی به دور خود میپیچد. در همین زمان تعدادی دشمن جدید نیز ظاهر می‌شوند که انگار دوباره از پورتال‌ها ظاهر شده‌اند. سرعت عمل در این زمان بسیار مهم است. اگر بتوانید این دشمنان را سریع از بین ببرید، Nithral توانایی این که سلامتی خود را بازیابی کند را ندارد و اگر هم داشته باشد، مقدار کمی از سلامتی‌اش را بدست خواهد آورد. ولی اگر معطل کنید، انگار که دوباره مبارزه را از اول باید شروع کنید.

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا

خروجی مخفی و تقریبا پایان ماموریت.

پس از شکست Nithral، حواستان باشد که حتما او را لوت کنید چون شمشیر Wild Hunt’s warrior را از خود به جا می‌گذارد که برای اینجای بازی بسیار قدرتمند است. پس از آن، دوباره به یک پیام ضبط شده خواهید رسید. به آن گوش دهید و پس از آن اتاق را بررسی کنید. در اینجا یک ماموریت جدید به نام Ladies of the Wood به لیست ماموریت‌های شما اضافه خواهد شد. با Keira Metz صحبت کنید و او به شما The Eye of Nehaleni را می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید توهماتی که وجود دارند را از بین ببرید. با استفاده از این وسیله خروجی مخفی اتاق را پیدا کرده و از آن خارج شوید. یک کات سین دیگر شروع می‌شود و در انتها، Keira Metz از شما درخواست کمک می‌کند. اگر درخواست او را قبول کنید (که اگر من جای شما باشم حتما می‌کنم)، ماموریت جانبی Magic Lamp برای شما فعال خواهد شد. اگر هم این درخواست را قبول نکنید، پس از اتمام کات سین ماموریت Wandering in the Dark به پایان می‌رسد و شما آزاد هستید که دوباره به جهان بازی بازگردید.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای جامع The Witcher 3: Wild Hunt؛ قسمت هشتم- گیمفا