عناوین آینده‌ی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت 
عناوین آینده‌ی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت 
عناوین آینده‌ی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت 
عناوین آینده‌ی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت 

عناوین آینده‌ی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت

حسن اکرامی
۲۱:۵۱ ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
اینسومنیاک

به تازگی استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) در مورد تغییر رویکرد خود درباره‌ی درجه‌ی سختی بازی‌های ویدئویی به ارائه‌ی مطالبی پرداخته که نشان می‌دهند عناوین آینده‌ی این توسعه‌دهنده قرار است به سمت ساده‌تر شدن پیش بروند.

به گفته‌ی استودیوی اینسامنیاک گیمز، این شرکت قصد دارد رویکرد خود نسبت به درجه‌ی سختی بازی‌های ویدئویی را تغییر دهد و اولویت خود را در عوض نگرانی برای جلب رضایت بازی‌بازان هاردکور، به جذب طیف وسیع‌تری از مخاطبین قرار دهد.

در همین راستا آقای مایک دیلی (Mike Daly)، کارگردان بازی Ratchet & Clank: Rift Apart در مصاحبه‌ی اخیر خود با وب‌سایت اکسیوس گیمینگ (Axios Gaming) اظهار داشت که تیم‌های ساخت بازی ترجیح می‌دهند این امکان را برای طیف وسیعی از مخاطبین ایجاد کنند تا بدون نگرانی از دشواری بازی و مردن‌های پیاپی، از داستان و جهان بازی لذت ببرند.

هر چند به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان قرار نیست کاملا سطح‌های دشواری بالا را فراموش کنند اما گزینه‌های بیشتر برای تجربه‌ی بدون دشواری بالای یک بازی می‌تواند حتی برای برخی از مخاطبین معلول نیز یک تجربه‌ی لذت‌بخش را فراهم آورد.

اگر چه بازی Ratchet & Clank: Rift Apart یک عنوان دشوار به حساب نمی‌آید اما استودیوی اینسامنیاک گیمز سعی داشته است با الهام از بازی The Last of Us Part II امکان رد شدن از معماهای بازی را در اختیار مخاطبین قرار دهد تا این گونه سطح دشواری مراحل را برای بسیاری از مخاطبین کاهش دهد.

در مورد امکان رد شدن از پازل‌های بازی نیز آقای مایک فیتزگرالد (Mike Fitzgerald) از استودیوی اینسامنیاک گیمز اظهار داشت که تا سه سال قبل امکان عبور از موانع و پازل‌های اصلی بدون هیچ مزاحمتی غیر قابل تصور بوده است:

ما دیگر به این موضوع فکر نمی‌کنیم که مثلاً چه چیزی باعث خواهد شد که ماهرترین بازی‌بازان نسبت به عملکرد خود احساس خوبی داشته باشند. مهم‌ترین موضوع برای ما این است که تمامی بازی‌بازان بتوانند همان تجربه‌ی لذت‌بخشی که از یک بازی ویدئویی انتظار دارند را داشته باشند.

به نظر می‌رسد عقاید استودیوی اینسامنیاک گیمز در مورد جذب مخاطب از طریق کاهش دشواری بازی به سایر توسعه‌دهندگان صنعت بازی‌های ویدئویی نیز رسیده است. اخیرا استودیوی دابل فاین (Double Fine) اعلام کرد بازی Psychonauts 2 یک درجه‌ی دشواری بسیار آسان تحت عنوان شکست‌ناپذیری خواهد داشت تا به تمامی بازی‌بازان امکان لذت بردن از تجربه‌ی داستان را اعطا نماید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عناوین آینده‌ی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت 
عناوین آینده‌ی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت 
عناوین آینده‌ی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت 
عناوین آینده‌ی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت 
عناوین آینده‌ی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • انسان گفت:

    پیش به سوی عامه پسند تر کردن بازی ها .
    صنعت گیم نیاز به یک دارک سولز دیگر دارد.

  • last of gand گفت:

    اینم که از لست اسکی رفته :laugh:

  • همه ی استودیوهای سونی و کل صنهت از لست او اس ۲ الهام میگیرند 🙂 :shy:
    و درود بر ایسنومنیاک استودیی که کل صنعت ارزوشو دارند :-* 😛

  • یه جوری میگه انگار الان دارم سولز میدن⁦:-|⁩
    الان رچت میدید ساده تر از اون رو دیگه نمیتونم تصور کنم⁦:-|⁩⁦:-|⁩⁦:-|⁩

  • سلام و احترام خدمت جناب آقای حسن اکرامی . امیدوارم شب خوبی داشته باشید . عنوان فوق به واقع یکی از زیباترین و چشم نوازترین عناوین در فضای ماجراجویی و اکشن می باشد که بیشترین تمرکز خود را بر روی المان های TPS و Platforming گذاشته است . به واقع باید گفت این عنوان جدای از یک سری از کمبودها که به شرح زیر می آورم ، یکی از رنگین ترین و نورانی ترین عناوین عرضه شده ( به لحاظ بصری ) تا به امروز بر روی پلتفرم نسل نهم پلی استیشن است . ( در این زمینه ، به شخصه حتی آن را بالاتر از عنوان Marvel’s Spider-Man: Miles Morales می دانم )
    ۱ – عدم ارایه ی محتوا و مأموریت های جانبی کافی و بالا
    ۲ – عدم ارایه ی محتوای بیشتر جهت سرگرم کردن مخاطب با توجه به برچسب ۷۰ دلاری آن . حال آن که انتظار بنده بعد از اتمام این اثر این بود که این عنوان با تمام پتانسیل هایی که داشت بایستی به لحاظ ارزش گذاری مالی توسط ناشر هم ردیف عنوانی چون Marvel’s Spider-Man: Miles Morales ساخته ی دیگر همین شرکت می بود .
    دو مورد فوق برای بنده هیچگونه آسیبی جهت تجربه ی اثر وارد نکرد اما می پسندیدم تا سازنده ، جهانی وسیع تر را جهت هر چه بیشتر لذت بردن مخاطب خود ، خلق می کرد .
    با توجه به سرتیتر ستون خبری فوق لازم دیدم تا نکته ای را در خصوص موضوع فوق مطرح کنم و آن این که به نظر بنده این استودیو باید خود را در مسیری قرار دهد که سالیان درازیست برخی از عناوین نینتندو در آن حکمرانی می کنند .
    عنوان به شدت موفق و باارزش Super Mario 3D World یکی از عناوینی است که معتقدم ( البته بعد از تجربه ی اثر بر روی پلتفرم نینتندو ) به لحاظ مدت زمان سرگرمی و همچنین همه گیر بودن طیف وسیع تری از مخاطبین به نسبت عنوان فوق ، باید کلاس درسی برای Insomniac Games باشد . جایی که اگر توسعه دهنده ( البته با اجازه ی ناشر ) بخواهد اثری را برای طیف بیشتری از مخاطبین عرضه نماید باید بتواند سطح درجه بندی سنی مخاطب خود را از +۱۰ به Everyone برساند .
    این استودیو باید بتواند تا همچون نینتندو ( که معتقدم قدرت بلامنازع این سبک از سرگرمی است ) آن چنان محتوا برای اثر خود خلق کند تا بازی باز صرفاً بعد از ۱۰ ساعت گشت و گذار در دنیای بازی ، آن اثر را از روی کنسول خود پاک نکند و همچنان جهت کشف جهان بازی و لذت بردن از آن تلاش نماید .
    علی ایحال با تمام موارد فوق که عنوان نمودم ، Ratchet & Clank: Rift Apart عنوانی است که آن را به تمامی دارندگان پلتفرم نسل نهم به شدت توصیه می کنم و از برنامه ی کاری این استودیوی توانا و البته پرکار در آینده ، جهت همه گیر شدن طیف بیشتری از مخاطبین به شدت حمایت می کنم . پیروز و پایدار باشید .

  • Habib گفت:

    ما دیگر به این موضوع فکر نمی‌کنیم که مثلاً چه چیزی باعث خواهد شد که ماهرترین بازی‌بازان نسبت به عملکرد خود احساس خوبی داشته باشند
    این جمله واقعا بدترین حرفی بود که از یک شرکت‌بازیسازی شنیده بودم من قشنگ ترین لحظات زندگیم وقتی بود که با سن کم تلاش داشتم معماهای re4 رو حل کنم حتی با وجود این که روز‌ها تو یک مرحله گیر میکردم اما بازم خیلی به یادموندنی بود
    قبول دارم همه باید بتونن یک بازی رو تجربه کنن اما نباید کامل بیخیال افرادی که به درجات سخت علاقه دارن بشن

  • Habib گفت:

    من در عین حال که بسیار از بازی های rockstar لذت میبرم اما همیشه دوست داشتم که سختی بازی‌هاش بیشتر باشه
    درجه‌سختی و گزینه‌های مختلف مثل در نظرگرفتن مجازات برای مرگ واقعا میتونه تجربه شما از بازی رو متحول کنه مثلا در ویچر۳ گذاشتن بازی رو سخت‌ترین حالت بازی رو کاملا عوض میکنه

  • Habib گفت:

    بازی ها باید روز به روز به سوی واقعی شدن که منجر به سخت شدن میشه پیش برن مثل گوست که شما با سه یا چهار ضربه هم میتونید دشمنان رو بکشید و هم خودتون با این تعداد ضربات بمیرید
    یا مثل رد دد ۲ که اگر به خودتون از نظر غذا و خواب برسید توانایی های شخصیت ارتقا پیدا میکنه

  • G.LN گفت:

    یه عنوانی مثل رچت بساز هر کی بازیش کرده با اومدن بازیهای جدیدت کاملا هایپ میشن.
    والا اصلا و ابدا فکرشم نمیکردم یه بازی انقدر گرافیکش فوق العاده باشه. خیلی محیطهای رنگارنگ و چشم نوازی داره.
    کاراکترهاش انگار کلاس درسیه برای طراحی کاراکترهای انیمیشن ها.
    به هیچ وجه از نسخه ریمیک قبلی خوشم نیومد.
    همون موقع که رایگان شد و دانلود و پلی کردم گفتم رچت اگه اینه پس این همه هایپ برای نسخه جدیدش چیه؟

  • Black Knight گفت:

    بازی های Insomniac Games همیشه خلاقانه و همه پسند بودن چه اون زمان که Sunset Overdrive رو ساخت چه اون زمان که Ratchet & Clank و Marvel’s Spider-Man و Spyro بازی Resistance هم با اینکه شوتر بود ولی پرطرفدار و محبوب بود و بازی موفقی بود امیدوارم Insomniac Games دنباله Sunset Overdrive و نسخه جدید Resistance رو بسازه
    واقعا یکی از بهترین خرید های چند وقت اخیر سونی بود خرید Insomniac Games

  • oculus rift گفت:

    کاملا مشخصه که لست ۲ به یک معیار در صنعت گیم تبدیل شده که بازیهای داستان محور زیادی دارن ازش الگو برداری میکنن اینسامنیاک سانتامونیکا کارگردان final fantasy remake و حتی خود مایکروسافت قراره برای بازیهاشون از این شاهکار الگو بردارن و الانم میبینیم که برای rift apart در حل معما از لست ۲ الگو گرفتن و در آینده هم خواهیم دید که بازیهای بیشتری به این شاهکار جذب میشن

  • Good look گفت:

    کار درستیه من الان دوست دارمniohهارو‌بازی کنم اما بخاطر مردن پیاپی هنوز به سمتش نرفتم،قبول دارم هری وقت بمیری به نفعته قویتر میشی و‌بازی بعد مدتی راحت میشه اما من دوستدارم به راحتی بازی تموم کنم البته یک مقدار دوستدارم خودم در بازیهای هاردکور محک بزنم و اینو در واکترها که دیگران بازی میکنن و احساس میکنم روش بازی درست انجام بدی بازی رو درست پیش میبری

  • آرین گفت:

    سلام
    تا همین جا بازی‌هایش خیلی عالی بودند، خیلی هم گیمپلی خوبی داشتند، جذاب بودن کافی‌ ست بنظرم لازم نیست حتما سخت باشه.
    آخه یکی از اصول اینه که بازی به تدریج سخت‌تر و چالشی‌تر و گیمر کاربلد‌تر و ماهر‌تر بشه، همه بازی‌ها هم کم‌وبیش رعایت می‌کنند این مسئله رو، همین کافی ست بنظرم.
    رو خط خودت، همین فرمون رو برو جلو!

عناوین آینده‌ی اینسامنیاک گیمز به سمت سادگی پیش خواهند رفت