نگاهی به بازی Genshin Impact و روند پیشرفت آن - گیمفا
نگاهی به بازی Genshin Impact و روند پیشرفت آن - گیمفا
نگاهی به بازی Genshin Impact و روند پیشرفت آن - گیمفا
نگاهی به بازی Genshin Impact و روند پیشرفت آن - گیمفا

نگاهی به بازی Genshin Impact و روند پیشرفت آن؛ بازی شگفتی ساز

آرین مرادی
۲۲ تیر ۱۴۰۰ - 09:00
نگاهی به بازی Genshin Impact و روند پیشرفت آن - گیمفا

باید اقرار کرد که بعضی بازی‌های رایگان با چنان قدرتی عرضه می‌شوند که شاید حتی بازی‌های AAA بزرگ نیز نتوانند به پای آن‌ها برسند. بازی Genshin Impact از همان زمان عرضه اثبات کرد که یکی از برترین بازی‌های رایگان بوده و قصد ندارد تا در رقابت با بزرگ‌ترین عناوین گوشی یا کنسولی کم بیاورد. برای یک عنوان آنلاین، شاید روند پیشرفت در طول زمان همانقدر مهم باشد که محتوای بازی در زمان عرضه مهم هستند. پس امروز قصد داریم تا یک بررسی اجمالی از Genshin Impact داشته باشیم و ببینیم که بازی دقیقا چه است، چه ویژگی‌هایی دارد که اینقدر محبوب شده و در نهایت، در طول زمان روند پیشرفت بازی چگونه بوده که باعث سود چندین میلیارد دلاری برای سازندگان شده است. با من، گیمفا و بازی Genshin Impact همراه باشید.

ابتدا بگذارید به سراغ توضیح اجمالی بازی برویم. قصد نداریم تا به بررسی بازی بپردازیم و آن را نقد کنیم. این کار قبلا انجام شده و شما می‌توانید نقد و بررسی بازی را در گیمفا مطالعه کنید. می‌خواهیم از مواردی صحبت کنیم که در Genshin Impact وجود داشتند و در همان ابتدای کار باعث شدند تا با یک بازی محبوب و نسبتا قدرتمند روبرو شویم. Genshin Impact در وهله‌ی اول به عنوان یک بازی رایگان در دسترس همه قرار گرفت. با توجه به وضعیتی که اکنون گیمرها، مخصوصا در ایران، دارند، رایگان بودن یک بازی به خودی خود یک نکته‌ی مثبت حساب می‌شود؛ حالا حسابش را بکنید که این بازی رایگان قرار نیست تا یک بازی محدود و کوچک باشد، بلکه عنوانی بزرگ، با دنیایی وسیع و گستردگی گیم‌پلی بسیار زیاد است. پس به عنوان اولین دلیل بزرگ برای موفقیت Genshin Impact می‌توان به رایگان بودن آن اشاره کرد.

با توجه به وضعیتی که اکنون گیمرها مخصوصا در ایران دارند رایگان بودن یک بازی به خودی خود یک نکته‌ی مثبت حساب می‌شود

با توجه به وضعیتی که اکنون گیمرها، مخصوصا در ایران، دارند، رایگان بودن یک بازی به خودی خود یک نکته‌ی مثبت حساب می‌شود.

از رایگان بودن بازی که گذر کنیم، می‌بینیم که Genshin Impact تقریبا برای تمامی پلتفرم‌ها عرضه شده و قابلیت کراس‌پلی نیز برای آن وجود دارد! خب پس از اول جمع بندی کنیم: یک بازی رایگان وسیع که برروی پلتفرم‌های مختلف در دسترس است و قابلیت کراس‌پلی نیز در این میان وجود دارد. به شخصه، علاقه‌ی زیادی به بازی کردن با دوستانم دارم که متاسفانه به دلیل متفاوت بودن پلتفرم‌هایمان، این امر چندان امکان‌پذیر نیست. با این حال، در Genshin Impact چنین محدودیتی وجود ندارد! من با پلی‌استیشن ۴، دوست دیگرم نیز با پلی‌استیشن ۴ و برادرش با گوشی همراه، همگی به دنیای وسیع Genshin Impact می‌رویم و تقریبا مشکلی نیز برای متصل شدن به سرورها نداریم. حرف از سرور شد، این مورد نیز می‌تواند نکته‌ی بسیار مهمی باشد. Genshin Impact نه فیلتر است و نه سرورهایش مشکل خاصی دارند. تقریبا در هر زمانی که بخواهید با کم‌ترین مشکل ممکن می‌توانید به سرورها متصل شوید و برای کوآپ آنلاین و متصل شدن به دوستانتان نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

genshin impact نه فیلتر است و نه سرورهایش مشکل خاصی دارند تقریبا در هر زمانی که بخواهید با کم‌ترین مشکل ممکن می‌توانید به سرورها متصل شوید

Genshin Impact نه فیلتر است و نه سرورهایش مشکل خاصی دارند. تقریبا در هر زمانی که بخواهید با کم‌ترین مشکل ممکن می‌توانید به سرورها متصل شوید.

نکته‌ی بعدی، استایل بازی است که تقریبا شبیه یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند! عده‌ای هستند که از نظرشان انیمه تنها برای بچه‌ها است و کلا آن را یک مورد به درد نخور می‌دانند. این دسته مشخص است که از استایل گرافیکی بازی، مبارزات آن، طراحی شخصیت‌های آن و البته اتفاقات اغراق آمیزی که در آن رخ می‌دهد، استقبال نمی‌کنند. از طرف دیگر، عده‌ای هستند که انیمه جزء بزرگی از زندگی‌شان را تشکیل می‌دهد و اتفاقا، اگر Genshin Impact نبود، تقریبا هیچ بازی دیگری وجود نداشت که بتواند این فانتزی سفر به دنیای انیمه‌ای را برایمان محقق کند. از این که چقدر در رابطه با جامعه‌ی اوتاکویی ایران با خبر هستید، مطلع نیستم ولی به شما اطمینان می‌دهم که درصد بسیار بالایی از افرادی که به انیمه علاقه دارند، صرفا به دلیل همین استایل و شباهت Genshin Impact با انیمه‌های مورد علاقه‌شان به سمت بازی آمده‌اند و از آن لذت می‌برند. اگر علاقه دارید که کمی بیشتر با Genshin Impact آشنا شوید و بتوانید با آن خو بگیرید، کمی با آن دوستتان که اهل انیمه است صحبت کنید تا ببینید با چه ذوقی از قابلیت‌های موجود در بازی صحبت می‌کند و چگونه شخصیت مورد علاقه‌اش را تلاش می‌کند تا شبیه به شخصیتی قوی کند که در انیمه‌ی مورد علاقه‌اش است.

اگر genshin impact نبود تقریبا هیچ بازی دیگری وجود نداشت که بتواند این فانتزی سفر به دنیای انیمه‌ای را برایمان محقق کند

اگر Genshin Impact نبود، تقریبا هیچ بازی دیگری وجود نداشت که بتواند این فانتزی سفر به دنیای انیمه‌ای را برایمان محقق کند.

مورد بعدی که برای خود شخص من بسیار مهم بود، تنوع شخصیت‌های بازی بود. بازی از ابتدا شروع می‌کند که به شما بگوید تقریبا در دنیای Genshin Impact هیچ چیز تمامی ندارد … حتی شخصیت‌های آن! از آن‌جایی که خود من علاقه‌ی زیادی به انیمه دارم، از همان ابتدا به دنبال کاراکتری بودم که بتوانم شبیه به شخصیت مورد علاقه‌ام در انیمه‌های مختلف او را قوی کنم و باید اقرار کنم که تنوع شخصیتی Genshin Impact اینقدر بالا است که به راحتی این نیاز من را برطرف کرد. زمانی که با دیگر افرادی که Genshin Impact را بازی می‌کنند صحبت می‌کنم، نظر آن‌ها نیز دقیقا همین است و من تا به حال کسی را ندیدم که از تنوع شخصیتی بازی گله داشته باشد.

تنوع شخصیتی genshin impact اینقدر بالا است که انگشت به دهان می‌مانید

تنوع شخصیتی Genshin Impact اینقدر بالا است که انگشت به دهان می‌مانید.

با این که بازی در زمان عرضه تنها حدودا ۱۰ الی ۱۲ گیگابایت حجم داشت، ولی محتوای بسیار خوبی را به بازیکن ارائه می‌داد که بی‌نظیر بود. تنوع این ماموریت‌ها نیز بسیار خوب بودند و تقریبا گله‌ای نمی‌توان به آن وارد کرد. دانجن‌های مختلف، ماموریت‌های یافتن یک شیء خاص، کشتن و نابود کردن تعداد خاصی دشمن، حفاظت از یک وسیله‌ی نقلیه و … تنها گوشه‌ای از ماموریت‌های مختلف و متنوع Genshin Impact در زمان عرضه بودند. گیم‌پلی بازی نیز به طوری بود که تقریبا Genshin Impact برای هر رنج سنی‌ای مناسب قلمداد می‌شد. مبارزات رنگارنگ، با افکت‌های جذاب، اغراق آمیز و بسیار مفرح بودند. البته باید گفت که شاید مبارزات بازی کمی آسان بودند، ولی همین آسان بودن Genshin Impact را برای سنین پایین‌تر نیز لذت‌بخش کرد و اکنون شاهد آن هستیم که افراد مختلف از سن ۱۰ یا ۱۲ سال تا ۲۰ ۲۵ سال به تجربه‌ی این بازی مشغول هستند.

دانجن‌های مختلف ماموریت‌های یافتن یک شیء خاص کشتن و نابود کردن تعداد خاصی دشمن حفاظت از یک وسیله‌ی نقلیه و تنها گوشه‌ای از ماموریت‌های مختلف و متنوع genshin impact در زمان عرضه بودند

دانجن‌های مختلف، ماموریت‌های یافتن یک شیء خاص، کشتن و نابود کردن تعداد خاصی دشمن، حفاظت از یک وسیله‌ی نقلیه و … تنها گوشه‌ای از ماموریت‌های مختلف و متنوع Genshin Impact در زمان عرضه بودند.

تاکنون از این صحبت کردیم که چرا Genshin Impact در زمان عرضه توانست اینقدر محبوب شود. نکات مثبت بازی را ذکر کردیم و اکنون می‌خواهیم به بخش مهم‌تری بپردازیم. یک بازی آنلاین هرچقدر هم در زمان عرضه محتویات خوبی ارائه دهد، اگر پشتیبانی خوبی از آن نشود، به مرور زمان محبوبیت خود را از دست می‌دهد و شاهد سرورهای خالی  از سکنه‌ی آن خواهیم بود. اما آیا برای Genshin Impact هم چنین اتفاقی رخ داده؟ قطعا خیر! سرورهای بازی همچنان پر هستند و اگر محبوبیت بازی بیش‌تر نشده باشد، کم‌تر نشده است. بیایید نگاهی به دلایل این امر نیز بیندازیم. از هر چه بگذریم، سازندگان Genshin Impact حمایت خوبی از این بازی کرده‌اند که می‌تواند یک کلاس درس بسیار عالی برای سازندگان دیگر باشد … پس چرا موشکافانه به آن نگاه نکنیم؟

شاید کلید موفقیت سازندگان Genshin Impact در طول زمان را بتوان در چند مورد خلاصه کرد: اهمیت به نظر و رضایت کاربران، تقویت نقاط مثبت قبلی، برطرف کردن نقاط ضعف قبلی. شاید این امر در حرف ساده باشد، ولی مطمئن باشید اگر همچین کاری ساده بود، هیچ شرکتی نبود که آن را انجام ندهد و دنیای ما پر شده بود از بازی‌های آنلاین قدرتمند که سطح کیفی بسیار خوبی دارند.

شاید کلید موفقیت سازندگان genshin impact در طول زمان را بتوان در چند مورد خلاصه کرد اهمیت به نظر و رضایت کاربران تقویت نقاط مثبت قبلی برطرف کردن نقاط ضعف قبلی

شاید کلید موفقیت سازندگان Genshin Impact در طول زمان را بتوان در چند مورد خلاصه کرد: اهمیت به نظر و رضایت کاربران، تقویت نقاط مثبت قبلی، برطرف کردن نقاط ضعف قبلی.

اول از همه به نظر کاربران و رضایت آن‌ها بپردازیم. همان‌طور که گفته شد، سرورهای بازی تقریبا همیشه در وضعیت مطلوبی قرار دارند، اما اگر بعضی اوقات مشکلی در آن‌ها به وجود بیاید، سازندگان بازی Genshin Impact نه تنها عذرخواهی می‌کنند، بلکه تلاش می‌کنند با جایزه‌های رایگان در بازی مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند. این جوایز از آن دست مواردی نیستند که شاید هر ۱۰ سال یک بار به دردتان بخورد، بلکه معمولا پریموجم به عنوان جایزه به بازیکنان داده می‌شود که در روند پیشرفت بازیکنان تاثیر زیادی دارد. این دست و دل بازی سازندگان به حدی رسید که حتی بعضی از کاربران در توییتر به شوخی از شرکت سازنده درخواست کردند که مشکلاتی در سرور به وجود بیاورند تا دوباره بتوانند از این جوایز بهره‌مند شوند! چند شرکت در صنعت بازی‌های ویدئویی وجود دارد که جامعه‌ی هدف آن‌ها با شوخی و خوشحالی راجع به قطعی سرور و مشکلات آن صحبت کند؟ سازندگان Genshin Impact شاید نام‌ آشنا نباشند، شاید معروف نباشند و شاید به اندازه‌ی راک‌استار یا بلیزارد تجربه نداشته باشند، ولی به خوبی کار خود را بلدند و حتی در بدترین موقعیت، بهترین تصمیم را می‌گیرند. همچنین تقریبا به تمام حرف‌های بازیکنان راجع به بازی توجه شده است. در اوایل، بازی برروی پلی‌استیشن ۴ افت فریم داشت و سازندگان با بررسی مشکل و گوش دادن به حرف بازیکنان، اکنون تقریبا این مشکل را به صورت کامل برطرف کرده‌اند.

سازندگان genshin impact شاید نام‌ آشنا نباشند شاید معروف نباشند و شاید به اندازه‌ی راک‌استار یا بلیزارد تجربه نداشته باشند ولی به خوبی کار خود را بلدند و حتی از در بدترین موقعیت بهترین تصمیم را می‌گیرند

سازندگان Genshin Impact شاید نام‌ آشنا نباشند، شاید معروف نباشند و شاید به اندازه‌ی راک‌استار یا بلیزارد تجربه نداشته باشند، ولی به خوبی کار خود را بلدند و حتی در بدترین موقعیت، بهترین تصمیم را می‌گیرند.

تقویت نقاط قوت قبلی، یکی از بهترین کارهایی بود که Genshin Impact انجام داد. به یاد دارید که گفتم بازی برای اوتاکوها همانند یک بهشت است؟ سازندگان هر چه زمان می‌گذرد به انیمه‌ای بودن بازی بیشتر توجه می‌کنند و حتی مبارزات آن را بیشتر شبیه به مبارزات پر زرق و برق انیمه‌ای می‌کنند. به یاد دارید که گفتم شخصیت‌های بازی تنوع بسیار خوبی دارند؟ سازندگان Genshin Impact پا را فراتر از متنوع گذاشته‌اند و طیف عظیمی از شخصیت‌ها را معرفی کرده‌اند که هر کدام منحصر به فرد، خاص و جذاب هستند. حتی فکرش را هم نمی‌توانید بکنید که سازندگان از چه چیزهایی ایده گرفته‌اند و یک شخصیت جذاب از آن ساخته‌اند! این طیف شخصیتی به قدری وسیع است که اکنون من برای ساختن تیم ۴ نفره‌ام، واقعا نمی‌توانم انتخاب کنم که چه کسی را بردارم. تک تک شخصیت‌ها جذاب هستند، قدرت‌ منحصر به فرد دارند و هر کدام در شرایطی می‌توانند به صورت عجیبی کارآمد باشند.

این طیف شخصیتی به قدری وسیع است که اکنون من برای ساختن تیم ۴ نفره‌ام واقعا نمی‌توانم انتخاب کنم که چه کسی را بردارم

این طیف شخصیتی به قدری وسیع است که اکنون من برای ساختن تیم ۴ نفره‌ام، واقعا نمی‌توانم انتخاب کنم که چه کسی را بردارم.

همان‌طور که گفتیم، مبارزات بازی در ابتدا کمی آسان بودند و چالش خاصی در آنها دیده نمی‌شد. دوباره سازندگان به نظرات کاربران گوش کردند و اکنون که World Level من به ۵ رسیده، واقعا نمی‌توانم بگویم که برای مبارزات استرس ندارم. هر مبارزه برای من یک چالش حساب می‌شود و باید به خوبی از شخصیت‌هایم برای شکست دشمنان استفاده کنم. از طرف دیگر، بعضی افراد هستند که دوست ندارند بازی سخت باشد … می‌خواهند همانند شخصیت اصلی One Punch Man همه را با قدرت تمام از سر راه بردارند و فاتح بی چون و چرای سرزمین بازی باشند. قابلیت کاهش World Level نیز در بازی وجود دارد که به خوبی می‌تواند این حس قدرت را به بازیکن القا کند.

هر مبارزه برای من یک چالش حساب می‌شود و باید به خوبی از شخصیت‌هایم برای شکست دشمنان استفاده کنم

هر مبارزه برای من یک چالش حساب می‌شود و باید به خوبی از شخصیت‌هایم برای شکست دشمنان استفاده کنم.

محتویات بازی را نیز ذکر کردیم که در زمان عرضه بسیار عالی بود. اگر محتویات زمان عرضه عالی بودند، محتویات حال حاضر Genshin Impact فوق العاده هستند. مناطق جدید، باس‌های جدید، معماهای جدید، دشمنان جدید، چالش‌های جدید و از همه مهم‌تر، ایونت‌های جدید بازی دقیقا همان چیزی هستند که Genshin Impact را از یکنواختی خارج می‌کنند. بازی در ابتدا ۱۰ یا ۱۲ گیگابایت حجم داشت، ولی اکنون باید برای تجربه‌ی آن حدودا ۳۰ گیگابایت دانلود کنید … خودتان ببینید که چه محتویاتی به بازی اضافه شده است که حجم بازی را ۳ برابر کرده است.

خودتان ببینید که چه محتویاتی به بازی اضافه شده است که حجم بازی را ۳ برابر کرده است

خودتان ببینید که چه محتویاتی به بازی اضافه شده است که حجم بازی را ۳ برابر کرده است.

به عنوان آخرین مورد، Genshin Impact اصلا و به هیچ وجه یک بازی Pay to Win حساب نمی‌شود! به شخصه، از عنوانی که بخواهد از شما پول بگیرد تا پیشرفت کنید، متنفر هستم و تا جایی که امکان دارد به سراغش نمی‌روم تا در حد خودم، از سازنده حمایت نکرده باشم. من خودم اصلا پولی در بازی خرج نکرده‌ام و اکنون چند شخصیت از برترین و قدرتمندترین کاراکترهای بازی را در اختیار دارم. کسی را از میان دوستانم می‌شناسم که صرفا با تمرکز برروی Genshin Impact و پشتکار، قدرتمندترین تیم ممکن را در میان شخصیت‌ها به دست آورده … بدون خرج کردن حتی یک ریال. حالا بازی را با عناوینی مقایسه کنید که شاید رایگان باشند، ولی نه محتوای چندانی دارند، نه اهمیتی به نظر کاربران داده می‌شود و بدتر از همه، حالت PTW دارند! خب مشخص است که Genshin Impact با سیاست‌های درست به راحتی می‌تواند رقیبان خود را کنار بزند و به یکی از ترندهای بزرگ تبدیل شود.

نظر شما چیست

نظر شما چیست؟

Genshin Impact اکنون بدون شک یکی از بزرگ‌ترین عناوین رایگان محسوب می‌شود و با هر آپدیت بزرگی که منتشر می‌شود، دوباره اثبات می‌کند که در این راه قصد ندارد تا کنار بکشد. ما نظر خودمان را راجع به دلایل پیروزی این بازی و روند پیشرفت آن در طول زمان گفتیم. شما اکنون نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید و بگویید که چرا Genshin Impact از زمان عرضه اینقدر خوب ظاهر شد و در ادامه چگونه به چنین محبوبیتی رسید؟

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای آرین مرادی . امیدوارم روز خوبی داشته باشید . به دلیل شباهت بی بدیل عنوان فوق به لحاظ ظاهری و تا حدودی عاریه گرفتن المان های عنوان بزرگ و جاودانه ی عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild از همان روز عرضه تصمیم به تجربه ی این اثر گرفتم . منتهی بعد از گذشت چند روز متأسفانه به دلیل قطع شدن Server های بازی بر روی کاربران ایرانی دیگر نتوانستم تا بازی را ادامه دهم و از تجربه ی اثر محروم شدم . در بخشی از مقاله ، حضرتعالی به این نکته اشاره داشته اید که :
    (( Genshin Impact نه فیلتر است و نه سرورهایش مشکل خاصی دارند ))
    با توجه به گستردگی اپراتورهای ارایه دهنده ی اینترنت در کشور و همچنین سیاست اعمال فیلترینگ که به صورت مجزا هر اپراتور داشته ، خواهشمندم در صورت امکان اطلاع رسانی نمایید از چه اپراتور یا اپراتورهایی جهت تجربه ی اثر فوق استفاده نموده اید . علی ایحال لازم به ذکر است اینجانب برای تجربه ی اثر در زمان خود از اپراتور همراه اول استفاده کرده ام .
    نمی دانم سابقه ی حضرتعالی در تجربه ی بازی به روزهای اول نشر اثر بر می گردد یا به بعد از آن ، اما خواهشمندم اطلاع رسانی نمایید از زمان تجربه ی اثر در اولین روز خود آیا شاهد قطعی ارتباط بازی بازان ایرانی با Server های بازی بوده اید یا خیر ؟
    در نهایت قبلاً از پاسخگویی حضرتعالی کمال تشکر را دارم و امیدوارم همیشه و در همه حال پیروز و پایدار باشید .

  • Old Hater گفت:

    از اون دسته بازی هایی بود که بعد نیم ساعت پاکش کردم و فهمیدم نباید وقتم رو براش حروم کنم :rotfl: مخصوصا با این تم انیمه ایش :smug:

  • با اینکه از گیم‌هایی که طرج انیمه‌ای دارن زیاد خوشم نمیاد
    ولی این یکی یه سری شخصیت‌هایی داره که دوس داری واقعی باشن از بس دوس داشتنی‌ان 😀 😀 😀

    راستش
    بی بازی بودم
    گفتم برم بازیش کنم
    درکل گیم خوبیه
    ممنون بابت این مقاله زیبا
    دمتون گرم

  • وقتی بازیای بزرگی همچون (warcraft) هست دیگه ما اینو بازی انلاین حساب نمیکنیم هیچ بازیه انلاینی رو بازی حساب نمیکنیم

    • Amir1990 گفت:

      شماهمون بهتره بری WoW بازی کنی چون تاحالا مطمینم نه اسم ESO, GW2, BDO, NW, Elyon, و… بگوشت نخورده چه برسه بازی کردنش.
      همون بچسب به چرخه تکراری و بدون هدف WoW

      • همه این بازییای که گفتی اسمشون به گوشم خورده دوقرون نمی ارزن دنیا فقط
        warcraft
        league of legends
        dota 2
        اینا بهترینان همین وارکرافت یکی از بزرگترین بازیای انلاین هیچی نمیدونی اضهار نظر نکن لطفا همین بازی تاحالا ۱۰ میلیاد درامد داشته هیچ بازی نمیتونه بش برسه 😀 😀 😀 و یه چیز دیگه اون بازیای که تو بازی میکنی بی هدفن نه wow 🙂

  • من وضعیت اولیه رو نمی‌دونم ولی الان خیلی خوب شده!
    فقط بنظرم مشکل محتوا داره
    من با ادونچر رنک ۴۸ ، کل ایونت رو شخم زدم و مپ بازی رو هم نود و خرده ای درصد کردم
    الان هم وقتی تو قسمت هایی از مپ حتی که درصدشون کمتره راه میری هیچی نیست!
    ولی به شنیدم روزی دوتا چست اضافه میکنن
    ده روز دیگه میرم برای ادامه ی بازی
    مهمتر از همه اینکه همون‌طور که تو متن گفته شد ، بازی تا جای ممکن پی تو وین نیست
    با مدیریت درست پریموجم ها راحت میشه کارکتر و سلاح پنج ستاره گرفت ( نه اونقدر راحت که گفتم ولی شدنیه )
    بزرگترین مشکلش بالانس نبودن ویش هاشه
    یعنی من الان کل پایرو رو شخم زدم و همه ی کارکتراشو دارم جز دیلوک
    از اونور هیچ کارکتری جز باربارا و ترولر برای هایدرو و انمو ندارم⁦:-|⁩
    افزایش وورلد لول هم خیلی باحاله!
    هم جوایز بهتر میشه هم مبارزات سخت تر
    راحت بگم اوایل با ریزر راحت میرفتم همه رو میزدم ، بدون هیچ مشکلی
    ولی الان دیگه اینطوری نیست ، مجبورم از المنتال ها استفاده کنم ، تا جایی که با ریزر هشتادم که بیس دمیجش ۳۰۰۰ تاس ( تقریبا ) ، باید کلی بزنم تا یکی از دشمنای هیلیچورل ( اون گنده ها ) بمیره
    ولی با المنتال زدن راحت میشه همه رو کشت ( لامصب این دیلوک خیلی اورپاوره ، یعنی رفیقم داره هر وقت میاد تو وورلدم حرصم میگیره ، راحت بعد زدن حرکت ویژه ی شخصیت ، بالای ده کا دمیج میده⁦:-|⁩ ، اوندفعه نمی‌دونم چطوری ولی یهو یه ۵۰۰۰۰ تا پرید بیرون ، ما هیچ ما نگاه⁦:-|⁩)
    ولی بنظرم باس هاش برای تنهایی زدن بالانس نیستن ( جز استورمترر و تا حدودی چایلد )
    من اژدها رو رسماً ترکیدم تا مرد⁦:-|⁩ ، اصلا نمیشد زدش ، شده که چهار نفره رفتیم سراغش ولی بازم نتونستیم بزنیمش⁦:-|⁩ ، اصلا حزکتاش بالانس نیستن
    و گرگ ریزر هم همینطور⁦:-D⁩ ، اصلا بالانس نیست

    • یادم رفت از تنوع بازی بگم
      با ماموریت های بازی کار نداریم ، اکثرا به یه دانجن ( دامین) ختم میشه که طراحی محشری داره
      منظورم چست هاست که مهمترین چیزین که تو مپ پیدا میشه
      در ظاهر اینطوریه که خب یه سری چست هست که یه سری انمی دورش وایسادن بزنیشون باز میشه ( تو زلدا هم تقریبا بیشتر چست ها همینه )
      ولی همینا هم پیدا کردنشون لذت بخشه
      چرا؟
      چون هیچ نشونه ای رو مپ نیست و باید صفر تا صد رو خود بازیباز پیدا کنه
      تا حالا بار ها شده در حال پرواز به اینور و اونورم نگاه کنم با دیدن یه چست کامن حتی بگم ا چست⁦:-D⁩
      ولی از این نوع بگذریم میرسیم به نوعی که خیلی بیشتر لذت بخشه
      فکر کن داری راه میری یهو چهار تا اسلایم پرنده اون بالا میبینی
      با تیر کمون میزنیشون و تق!
      یه پریشس چست زیر پات سبز میشه!
      بازی پره از این نوع چست ها!
      بقیه ی انواع رو نمیگم تا خودتون با آزمون و خطا! پیداشون کنید⁦:-D⁩

      • Amir1990 گفت:

        من بااینکه ۳ماه یکوب همه جای مپو گشتم و رسیدم رنک ۵۳ به جرات میگم بازی کاملا فان هست.
        جز بازی های mmo حساب نمیشه ولی بخش coop خوبی داره ایونت ها وآپدیت های جذاب و پشتیبانی مداومی داره.
        بعدازیک سال فقط ۲ناحیه ازبازی معرفی شده و تازه میخواد ناحیه سوم بازبشه پس بازی راه زیادی برای رفتن داره و تاکامل همه مپ ها بازبشن شاید ۲،۳سالی طول بکشه ولی هیچجوره تکراری نمیشه و جذابه.
        بهترین چالش هم جمع آوری پریموجم و مدیریتش برای گرفتن کرکترهایی هست که میخوای برای ما f2p هاچون جمع کردنش به این راحتی نیست.
        بعد از۱۰۰% کردن نواحی مپ پیداکردن چست کمی سخته چون واقعا نیست دیگه وکاش یه فکری میکردن حداقل هفتگی یه سری چست رندوم میدادن تابگردیم و پیداشون کنیم

  • blackcity گفت:

    لازم به ذکره یه خبر خوب بدم (برای من که خیلی خوبه)
    احتمالاً خیلی هاتون میدونید ولی قرار تو ورژن ۲ که تقریباً ۷ روز دیگه عرضه میشه قابلیت کراس پلی بین کنسول و کامپیوتر و گوشی عرضه بشه
    اگر نمیدونید باید بگم شما میتونید با گوشی و کامپیوتر کراس پلی کنید ولی برای کنسول فقط روی کنسول بوده ولی از ورژن ۲ امکان بازی کردن روی تمامی پلتفورم ها اضافه میشه که خیلی عالی هست !

  • مدلین گفت:

    وای خیلی ممنون از مقاله :inlove: :inlove: من عاشق این بازیم
    ارت استایلش خیلی چشم نوازه و خیلی شبیه زلداست :inlove:
    جالبه خودشونم تو سایتشون نوشتن بر خلاف زلدا ما چند تا شخصیت قابل بازی داریم

  • راستش رو بخوام بگم mihoyo کاری کرد که هنوز شرکت های کوچیک هم خوابش رو هم نمیتونن ببینن. فقط روی بخش گوشی های همراه میلیون ها سود داشته. تنها ایرادی که میتونم از بازی بگیرم نبود پورت برای xbox هست، فکر کنم قراردادی با سونی بستن یا کلا نمی خوان پورت کنن. با تشکر از اقای مرادی برای بررسی.

  • Iran_gamer گفت:

    این ریجن لاک بودن بازی خیلی کلافه م کرده. من تو پلی استیشن ۴ اکانتم ریجنم اروپاس. نمیتونم به دوستام که ریجن آمریکا هستن جوین شم

نگاهی به بازی Genshin Impact و روند پیشرفت آن - گیمفا