بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا
بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا
بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا
بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا

بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت

سجاد باقریان
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا

سبک Multiplayer online battle arena یا به اختصار MOBA جزو محبوب‌ترین سبک‌های دنیای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. امروزه شاهد بازی‌های بزرگی در این سبک هستیم که می‌توان بازی DOTA2 یا سری LOL را جزو شناخته‌شده‌ترین نمونه‌های این سبک دانست. بازی‌های این سبک همیشه اعتیادآور بوده‌اند و در صورت حرفه‌ای شدن در آن‌ها، به سختی می‌توانید از آن‌ها دل بکنید. در ادامه به سراغ بهترین بازی‌های MOBA برای موبایل خواهیم رفت، اگر از دوست‌داران این سبک‌ از بازی‌ها هستید، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

 ‌‌‌

Mobile Legends: Bang Bang

moba

Mobile Legends: Bang Bang یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های سبک MOBA می‌باشد که برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده است، هم‌چنین بر اساس میزان دانلود این بازی، می‌توان گفت که یکی از محبوب‌ترین‌های این سبک نیز می‌باشد.

هر راند در این بازی به مدت ده دقیقه طول خواهد کشید و در این زمان نسبتا کوتاه دو تیم پنج نفره به رقابت با یکدیگر می‌پردازند، بازی به‌صورت رایگان منتشر شده است، اما پرداخت‌های درون‌ برنامه‌ای شامل Mobile Legends: Bang Bang می‌شود که اندکی برای بازی‌باز‌ها آزار‌دهنده خواهد بود. هر ماه قهرمانان جدیدی به بازی اضافه خواهد شد که آن‌ها را می‌توانید خریداری کنید. بازی در زمینه گرافیک فنی عملکرد قابل‌قبولی دارد و گوشی‌های جدید به خوبی می‌توانند آن را اجرا کنند.

‌‌‌

League of Legends: Wild Rift

moba

بسیاری از گیمر‌ها با سری League of Legends آشنایی دارند و حتی می‌توان گفت خیلی از ماها به بازی‌های این سری اعتیاد داریم و نمی‌توانیم آن‌ها را رها کنیم. League of Legends: Wild Rift نسخه‌ای از این سری است که با همان فرمول همیشگی برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده است و قطعا طرفداران این سری از تجربه آن پشیمان نخواهند شد.

هر راند در این بازی به مدت ده الی بیست دقیقه از وقت شما را می‌گیرد که به نسبت نسخه‌هایی که برای رایانه‌های شخصی منتشر شده است، میزان کمتری محسوب می‌شود. قهرمانان بازی اکثرا مشابه نسخه‌های پیشین می‌باشند و در مجموع می‌توان گفت که این بازی همان حس و حال همیشگی سری League of Legends را به شما منتقل خواهد کرد. بازی دارای گرافیک بسیار جذابی است که کاملا شما را راضی خواهد کرد، هم‌چنین صداگذاری و موسیقی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

‌‌

Arena of Valor

moba

Arena of Valor یکی از جدید‌ترین بازی‌های سبک MOBA می‌باشد که از محبوبیت نسبتا خوبی برخوردار است و قطعا برای دوست‌داران این سبک از بازی‌ها، بازی Arena of Valor می‌تواند تجربه بسیار جذابی باشد.

بازی دارای بخش‌ها و مد‌های متنوعی می‌باشد که در این زمینه آن‌ را نسبت به رقبا برتر می‌سازد، شما قادر هستید در قالب تیم‌های پنج نفره یا سه نفره به مبارزه با یکدیگر بپردازید، حتی قادر هستید به صورت تک نفره به مبارزه بپردازید که این مد از هیجان فوق‌العاده‌ای برخوردار است و مهارت شما را به چالش می‌کشد. مپ‌های بازی از طراحی بسیار خوبی برخوردار هستند و در کل بازی را در زمینه گرافیک فنی می‌توان جزو بهترین‌های این سبک دانست.

‌‌‌‌

Vainglory

moba

Vainglory را باید محبوب‌ترین بازی MOBA برای موبایل دانست که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و خیلی زود توانست به محبوبیت فوق‌العاده‌ای برسد و با گذشت شش سال از عرضه بازی، نه تنها از محبوبیت این بازی اندکی کاسته نشده، بلکه افزایش نیز یافته است.

شما در این بازی بیست و پنج قهرمان مختلف را در اختیار دارید که می‌توانید بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید، قهرمانان از نظر ویژگی‌های مختلف بسیار بالانس می‌باشند و شما می‌توانید با هرکدام از آن‌ها به سطح حرفه‌ای برسید. بازی دارای مد‌های مخلفی هم می‌باشد که بیشتر بر اساس زمان بازی با یکدیگر متفاوت هستند. بازی در زمینه بهینه‌سازی عملکرد بی‌نقصی داشته و شما خیلی راحت می‌توانید با گوشی‌های میان‌رده بازی را در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنید و از تجربه روان بازی لذت ببرید.

‌‌‌

Marvel Super War

moba

Marvel Super War را باید یکی از خاص‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های سبک MOBA دانست، به‌خصوص اگر از عاشقان دنیای مارول باشید. در این بازی می‌توانید در قالب قهرمان موردعلاقه خود به مبارزه بپردازید.

در بازی بیش از پنجاه شخصیت قابل کنترل وجود دارد که این شخصیت‌ها شامل ابر‌قهرمانان دنیای مارول و هم‌چنین شخصیت‌های شرور و منفی دنیای مارول می‌شوند که قادر هستید از آن‌ها نیز استفاده کنید. هر راند در بازی Marvel Super War در مپ‌های بزرگ و در قالب دو تیم پنج‌نفره می‌باشد.

‌‌‌

Brawl Stars

moba

کمپانی سوپرسل در ساخت بازی‌های اعتیادآور توانایی خارق‌العاده‌ای دارد و در بازی Brawl Stars شاهد چنین موضوعی هستیم و بازی کاملا توانایی آن را دارد که شما را معتاد خودش بکند،‌ البته بازی Brawl Stars نتوانست مانند دیگر عناوین این شرکت به موفقیت بزرگی دست یابد،‌ اما اصلا نمی‌توان آن را یک بازی بی‌کیفیت نامید.

بازی دارای دو مد مختلف می‌باشد که هردوی آن‌ها در قالب دو تیم سه‌ نفره می‌باشد،‌ یکی از آن‌ها از المان‌های بازی‌های MOBA بهره می‌برد و دیگری بیشتر مانند بازی‌های بتل‌رویال بوده و می‌توان گفت که هردو مد بازی از جذابیت‌های خاص خودشان برخوردار هستند،‌ این بازی شاید یک MOBA ناب و خالص نباشد، اما قطعا ارزش تجربه کردن را دارد و شما نیز می‌توانید آن را برای دو سیستم‌عامل اندروید و آی او اس دانلود و نصب کنید.

‌‌‌

Legend of Ace

moba

Legend of Ace را نمی‌توان جزو بهترین‌های این سبک دانست و قطعا عناوین باکیفیت‌تر دیگری برای گوشی‌های هوشمند می‌توان یافت، البته Legend of Ace نیز یک عنوان افتضاح نیست و دارای گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌ای است.

بازی دارای مد‌های مختلفی است و در این زمینه Legend of Ace بسیار متنوع عمل کرده است، البته در زمینه پیاده‌سازی چندان موفق نبوده است و بازی دارای ضعف‌هایی می‌باشد که امکان دارد برای بازی‌باز آزاردهنده باشد، اگر به دنبال یک عنوان خاص در سبک MOBA هستید، بازی Legend of Ace گزینه خوبی برای شما است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Onmyoji Arena

moba

Onmyoji Arena در بسیاری از زمینه‌ها همانند دیگر عناوین سبک MOBA می‌باشد و باید آن را یکی از بهترین‌های این سبک نیز دانست، البته تفاوت‌هایی نیز در این بازی دیده می‌شود که آن را بسیار بیشتر از قبل برای شما جذاب خواهد کرد.

در بازی مدی وجود دارد که در آن می‌توانید در قالب سه تیم سه‌ نفره به مبارزه با یکدیگر بپردازید که به طرز عجیبی این مد جذاب و هیجان‌انگیز است. بازی در زمینه لودینگ مشکل داشته و گاهی اوقات در هنگام لودینگ شاهد کرش هستیم، اما در مجموع گیم‌پلی بازی Onmyoji Arena قابل‌قبول است. طراحی ۵۵ قهرمان بازی نیز بسیار باسلیقه صورت گرفته است و باید گفت که گرافیک بازی در بحث فنی و بصری در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

‌‌‌

Extraordinary Ones

moba

شاید در نگاه اول پیش خود بگویید بازی Extraordinary Ones نیز یکی دیگر از عناوین MOBA با همان المان‌های تکراری است، اما اشتباه نکنید، بازی دارای بخش‌ها و مد‌های متنوع و خاصی می‌باشد که آن را از دیگر عناوین این سبک متفاوت کرده است.

در بازی رویداد‌های روزانه مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تکمیل کنید، یا اگر علاقه‌ای به این کار ندارید، به سراغ بخش آنلاین بروید و به مبارزه با دیگران بپردازید. گرافیک فنی یکی از نقاط قوت این بازی محسوب می‌شود و نمی‌توان ایراد خاصی در این زمینه به بازی وارد کرد. شما قادر هستید بازی Extraordinary Ones را برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس دانلود و نصب کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا
بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا
بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا
بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا
بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا
بهترین بازی های MOBA برای موبایل، استراتژی و مهارت - گیمفا