برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا 
برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا 
برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا 
برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا 

جف گراب: مایکروسافت همچنان حذف سرویس Xbox Live Gold را در برنامه دارد

مهدى قانع‌پسند
۲۲:۵۱ ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا 

آقای جف گراب (Jeff Grubb)، از خبرنگاران مشهور صنعت بازی‌های ویدئویی به تازگی صحبت‌هایی را در رابطه با برنامه‌های پیش‌روی شرکت مایکروسافت در خصوص سرویس ایکس‌باکس لایو گلد (Xbox Live Gold) به اشتراک گذاشته‌اند.

حدود یک سال قبل بود که آقای جف گراب ادعا کرده بودند شرکت مایکروسافت احتمالاً قصد دارد در مقطعی، سرویس ایکس‌باکس لایو گلد را برای همیشه از ایکس‌باکس حذف کند تا بازی‌بازان این پلتفرم بتوانند از این پس به صورت رایگان به تجربه‌ی بازی‌های چندنفره‌ی آنلاین بپردازند.

از مهم‌ترین استدلال‌های ایشان نیز غیر منطقی بودن رایگان بودن بخش چندنفره‌ی بازی مورد انتظار Halo Infinite، در عین نیازمند بودن بازی‌بازان کنسول ایکس‌باکس به سرویس پولی ایکس‌باکس لایو گلد برای تجربه‌ی آن بود.

اما مدتی پس از بیانات ایشان بود که شرکت مایکروسافت اعلام کرد از این پس برای تجربه‌ی بخش چندنفره‌ی بازی‌های رایگانی همچون Fortnite و Call of Duty Warzone دیگر نیازی به خریداری سرویس ایکس‌باکس لایو گلد نخواهد بود که این موضوع شامل حال بخش چندنفره‌ی رایگان بازی Halo Infinite نیز خواهد شد.

اما آقای جف گراب به تازگی و باری دیگر طی صحبت‌های اخیر خود در یک برنامه‌ی ویدئویی ادعا کرده‌اند که به احتمال قوی شرکت مایکروسافت همچنان نیز حذف سرویس ایکس‌باکس لایو گلد را در برنامه‌ی خود داشته و در زمان مناسب آن را عملی خواهد کرد. در ادامه شما می‌توانید بخش‌هایی از صحبت‌های ایشان در رابطه با این موضوع را مشاهده کنید:

در گذشته من اظهار داشتم که سرویس ایکس‌باکس لایو گلد از بین خواهد رفت، اگرچه در آن مقطع شما همچنان برای تجربه‌ی بخش چندنفره‌ی بازی‌های رایگان نیاز به خریداری اشتراک این سرویس داشتید.

در آن زمان من این موضوع را به عنوان یک حقیقت باور داشتم که کمپانی مایکروسافت قرار نیست برای تجربه‌ی بخش چندنفره‌ی رایگان بازی Halo Infinite هزینه‌ای را از بازی‌بازان دریافت کنند، مخصوصاً که این محتوا در دسترس دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز قرار خواهد گرفت (و این موضوع منطقی نیست که بازی‌بازان رایانه‌های شخصی به صورت رایگان به محتوایی دسترسی پیدا کنند که دارندگان کنسول‌های ایکس‌باکس مجبور پرداخت هزینه برای دسترسی به آن باشند).

البته که ما در آینده شاهد تصمیم افزایش قیمت سرویس ایکس‌باکس لایو گلد نیز از سوی کمپانی مایکروسافت بودیم که این موضوع برای شرکتی که قصد خلاص شدن از شر این سرویس را داشت بسیار عجیب به نظر می‌رسید! (البته کمپانی مایکروسافت مدتی بعد در واکنش به اعتراض شدید بازی‌بازان از تصمیم خود منصرف شد).

اگرچه من همچنان معتقد هستم که یک جایی بر روی یکی از بردهای آن شرکت نوشته شده است که سرویس ایکس‌باکس لایو باید سرانجام به طور کلی حذف شود. اینکه بحث حذف این سرویس همچنان به عنوان یکی از موضوعات در مرکز توجه مایکروسافت هست یا خیر را نمی‌دانم ولی می‌توانم به شما قاطعانه بگویم حذف کردن تدریجی این سرویس از بخش‌های مختلف ایکس‌باکس، همچنان بخشی از راهبرد این کمپانی محسوب می‌شود.

xbox game pass

آقای جف گراب در ادامه نیز اظهار داشته‌اند دلیل آنکه همچنان شاهد کاهش قیمت این سرویس از سوی شرکت مایکروسافت نیستیم، انتظار این کمپانی برای افزایش بیشتر تعداد مشترکین سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game pass) است:

اگرچه این موضوع (کاهش قیمت سرویس ایکس‌باکس لایو گلد) ممکن است سال‌ها به طول بینجامد، زیرا همچنان تمرکز اصلی کمپانی مایکروسافت بر روی ایکس‌باکس گیم پس قرار دارد که البته همانطور که شاهد هستیم، این سرویس را در مسیر پیشرفت بسیار صحیحی قرار داده است.

به نظر می‌رسد رویداد E3 اخیر شرکت مایکروسافت به خوبی توانسته است گام‌های بزرگی را در راستای رشد سرویس ایکس‌باکس گیم پس بردارد. هم‌اکنون بازی‌بازانی که قصد پیوستن به مشترکین این سرویس را دارند، می‌توانند به خوبی مسیر راه و آینده‌ای را برای سرویس ایکس‌باکس گیم پس دیده و با خود بگویند ‘بسیار خب، من هم‌اکنون می‌توانم با خرید این سرویس به این بازی‌ها دسترسی پیدا کنم و در آینده‌ی نزدیک نیز می‌توانم فلان آثار را تجربه‌ کنم و همچنین در نهایت می‌دانم که چند اثر بزرگ نیز در آینده‌ی دور بر روی این سرویس انتظار من را خواهند کشید.’

بنابراین هم‌اکنون تمرکز اصلی شرکت مایکروسافت فقط و فقط روی افزایش تعداد مشترکین سرویس ایکس‌باکس گیم پس است و با خود می‌گویند ‘می‌توانیم ایکس‌باکس لایو گلد را از سر راه برداریم، با این حال باید تا زمانی که سرویس ایکس‌باکس گیم پس به جایگاه درآمدزایی مستقل خود دست پیدا کند، از درآمد حاصل از ایکس‌باکس لایو گلد کمک بگیریم.’

آقای جف گراب پیش‌بینی می‌کنند سرویس ایکس‌باکس گیم پس با جذب ۴۰ تا ۵۰ بازی‌باز به صورت همزمان احتمالاً می‌تواند به این هدف خود (یعنی تبدیل شدن به یک منبع درآمد قدرتمند و باثبات) دست پیدا کند:

بر اساس شنیده‌های من، مشترکین سرویس ایکس‌باکس گیم پس تا قبل از مراسم E3 کمپانی مایکروسافت چیزی در حدود ۱۹ تا ۲۳ میلیون نفر بوده است که این رقم مدتی پس از رویداد بیش از پیش به رقم ۲۳ میلیون نزدیک شده است و همچنین پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدم به تاریخ عرضه‌ی جدیدترین نسخه از فرنچایز بزرگ Halo و رسیدن به پایان سال جاری میلادی این رقم به چیزی در حدود ۲۳ تا ۲۵ میلیون نفر افزایش پیدا کند. همچنین با نزدیک شدن به رقم ۳۰ میلیون نیز احتمالاً کمپانی مایکروسافت دوباره می‌تواند به این موضوع فکر کند که چه گزینه‌هایی را برای سرویس ایکس‌باکس لایو گلد در پیش‌روی خود دارد.

با این وجود همچنان ایکس‌باکس لایو گلد را به طور کامل کنار نخواهند گذاشت تا زمانی که سرانجام تعداد مشترکین هم‌زمان سرویس ایکس‌باکس گیم پس آن‌ها به عددی ما بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر برسد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم بازی Halo Infinite چگونه می‌تواند در جذب مشترکین بیشتر به سرویس ایکس‌باکس گیم پس کمک کند، اگر این اثر بتواند تأثیر مثبت قابل توجهی را در این راستا بگذارد، در این صورت مایکروسافت می‌تواند با خود بگوید ‘که اینطور، پس بازی Starfield اثر بعدی خواهد بود که می‌تواند جایگاه این سرویس را پرقدرت‌تر از قبل تثبیت دهد و پیش‌بینی می‌شود در این بین نیز همه‌چیز همانند گذشته به خوبی به پیشرفت منظم خود ادامه دهد.’

و در صورت ادامه یافت رویه‌ی کنونی باید انتظار داشته باشیم سرویس ایکس‌باکس گیم پس تا سال ۲۰۲۳ پیشرفت بسیار زیادی داشته باشد و بر روی ریل عرضه‌ی منظم آثار بزرگ صنعت گیم قرار گرفته باشد تا در نهایت شاهد کنار رفتن همیشگی سرویس ایکس‌باکس لایو گلد باشیم.

با این حال در مقطع کنونی همچنان شاهد حضور ایکس‌باکس لایو گلد خواهیم بود، اگرچه خوش‌بختانه همانطور که گفته شد، در حال نزدیک شدن به پایان کار خود است.

با توجه به صحبت‌های آقای جف گراب و همان‌طور که منطق حکم می‌کند، انتظار می‌رود در آینده‌ای نه‌چندان دور، سرانجام شاهد بازنشسته شدن همیشگی سرویس ایکس‌باکس لایو گلد باشیم. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا 
برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا 
برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا 
برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا 
برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Old Hater گفت:

    فردا:
    قیمت گلد مثل دفعه قبل دو برابر میشه :rotfl:

  • Old Hater گفت:

    جف گراب همونی بود که میگفت نیتندو سوئیچ پرو قراره صفحه ۴k و سخت افزار قویتر داشته باشه :rotfl: باشه دو بار

    • Ghost گفت:

      حالا چرا انقدر زجه میزنی زیر پست؟ کلا ۷ تا پسته ۳ تاش مال توئه . باشه بهش میگم حذف نکنه تو کمتر فشار بخوری . یکم که فکر کنی متوجه میشی که مایکروسافت احتمال داره گلد رو واسه همیشه در آینده که گیممس به مشترک مورد نظر رسید حدف بکنه .‌ چون چند وقت پیش مایکروسافت اسم اکس باکس لایو رو به اکس باکس نتورک تغییر داده و اینکه اگه به بازی های ماهانه گلد و گیمپس نگاه کنی و مقایسه کنی بازی های این دو اشتراک رو متوجه میشی که گلد چقدر واسه مایکروسافت بی اهمیت شده و اینکه چون هدف مایکروسافت فقط گیمپسه پس احتمال خیلی بالایی داره که گلد حذف بشه

  • مایکرو سافت خیلی جدی و مشتری مدار تر شده 😎

    انحصاری ها تازه دارن میان

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای مهدى قانع‌پسند . خوش برگشتید و امیدوارم همیشه فعال تر از قبل در عرصه ی رسانه ی بازی های ویدیویی باشید . Jeff Grubb نویسنده ی آثار داستانی کوتاه و البته طراح بازی با سنی قریب به ۶۳ سال ، چهره ای آشنا برای بازی بازان و البته طرفداران برند XBOX می باشد .
    شرکت عظیم مایکروسافت در زمینه ی بازی های ویدیویی دارای چندین و چند سرویس می باشد که آن ها را در ذیل می آورم :
    ۱ – فروشگاه Microsoft که در قالب سرویس/پلتفرم فعالیت می نماید
    ۲ – سرویس Xbox Live Gold
    ۳ – سرویس Xbox Cloud Gaming
    ۴ – سرویس Xbox Game Pass
    ۵ – سرویس ترکیبی Xbox Game Pass Ultimate
    با توجه به تغییر رویه ی شرکت مایکروسافت در بازاریابی و Branding برای پلتفرم XBOX که بخش زیادی از دلیل آن عملکرد خود شرکت در همین زمینه بوده و بخشی از آن عملکرد رقیبی همیشه جلوتر از آن می باشد ، امروزه شاهد ارایه ی سرویس هایی به مراتب با ارزش تر از قبل در سبد XBOX هستیم . اما با توجه به تاریخچه ی تجمیع این سرویس ها که قبلاً به شکلی متفاوت در شرکت های Apple و Google نیز اتفاق افتاده است ، کاملاً بدیهی است تا در آینده ای نزدیک شاهد ادغام یا تجمیع و یا حتی کنار گذاشته شدن بخشی از سرویس های فوق باشیم .
    به حاشیه راندن سرویس موسیقی iTunes و خلق سرویس اشتراک گذاری موسیقی توسط اپل و همچنین حذف فروشگاه موسیقی از پلتفرم Play Store و خلق پلتفرم YouTube Music توسط شرکت گوگل بخشی از سیاست شرکت هایی بود که قبل از ورود مایکروسافت به عرصه ی رقابت سرویس های به اشتراک گذاری ، پیاده سازی شده است .
    استفاده از چندین و چند سرویس توسط یک شرکت عریض و طویل به مانند مایکروسافت باعث ایجاد شلختگی و سردرگرمی کاربران جدید برای استفاده از این سرویس ها خواهد شد و کار را حتی برای مدیریت بهتر و کارآمدتر و همچنین تغییر سریع سیاست کاری و بازاریابی جهت رقابت با سایرین را بیش از پیش سخت خواهد کرد . از این رو کاملاً بدیهی است تا شرکت مایکروسافت در آینده ای نه چندان دور دستی به سر و روی سرویس های خود بکشد تا بار دیگر شاهد تغییراتی همچون سرویس Xbox Live باشیم . علی ایحال مایکرسافت بارها و بارها در بسیاری از زمینه های کاری خود ثابت کرده که حاضر است با ضرردهی شیوه ی بازاریابی خود را پیش بگیرد و برعکس رقیب سنتی خود ( اپل ) که به شدت در این زمینه محافظه کار می باشد ، عمل نماید . برخلاف صحبت های Jeff Grubb معتقدم شرکت مایکروسافت هرگز نیازی نداشته و نخواهد داشت تا سایر سرویس های نوظهور این شرکت به درآمدزایی رسیده تا شاهد حذف یا تجمیع برخی از سرویس های مورد اشاره ی فوق باشیم بلکه برعکس این موضوع می تواند در دست بررسی باشد .
    تیم کنونی مدیریتی XBOX تیمی سریع و چالاک و با توانایی بالا در اقنای اعضای هیأت مدیره ی مایکروسافت می باشند که به راحتی می توانند از امکانات وسیع زیرساختی که شرکت مادر در اختیار داشته و دارد ( خدمات مبتنی بر سیستم های ابری و اجاره سرورها و مراکز داده به سایر شرکت های دولتی و خصوصی ) نهایت استفاده و بهره وری را ببرند . جایی که رقیب سنتی تیم XBOX یک قدم عقب تر از ایشان در حال حرکت می باشد . پایدار و پیروز باشید .

  • Yato گفت:

    هر چند احتمالی و در اینده دور هست ولی اگر محق بشه واقعا خبر خیلی خیلی خوبیه مخصوصا گلد که هیچ مذیتی جز پول زور گرفتن نداره

  • Dreams گفت:

    بسیار عالی!خیلی مشتاقم که گلد حذف شه.آخه چرا باید برای آنلاین بازی کردن یه بازی که براش پول دادی بازم پول بدی؟
    مایکروسافت این حرکتو بزنه من با کله میام سمت ایکس باکس(البته بعد از تجربه همه انحصاریای سونی که برای کنسول نسل هشت میان)

برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا 
برنامه حذف Xbox Live Gold توسط مایکروسافت - گیمفا