مایکروسافت در حال کار بر روی تکنیک های آپسکیل از طریق زبان یادگیری ماشین است
DirectML یکی از تکنولوژیهای مایکروسافت محسوب میشود که ظاهراً قرار است عملکرد بازیهای نسل بعدی بر روی ایکسباکس سری ایکس و اس و رایانههای شخصی را بهبود دهد. حال این شرکت آگهی استخدامی جدیدی را برای جذب مهندسین آشنا با گرافیک و زبان یادگیری ماشین منتشر کرده است.
اگر اخبار مربوط به بخش فنی ساخت بازیها را دنبال کرده باشید، حتماً میدانید که به جای تکیه بر روی قدرت سخت افزار، روش صحیح بهبود کیفیت بصری بازیهای آینده در استفاده از تکنیکهای پیشرفتهی آپسکیل است. شرکتهایی نظیر اپیک گیمز (Epic Fame)، انویدیا (Nvidia) و AMD این موضوع را با ارائهی راهکارهایی مانند DLSS ،Temporal Super Resolution و حتی FidelityFX Super Resolution ثابت کردهاند.
به لطف این تکنیکهای پیشرفته، بازیبازان میتوانند عناوین مختلف را با رزلوشنهای بالایی از جمله ۸K و نرخ فریم ۶۰ و یا حتی بیشتر تجربه کنند. با در نظر گرفتن نتیجهی این راهکارها، طبیعی است که مایکروسافت نیز به دنبال کار بر روی یک تکنیک پیشرفتهی آپسکیل برای بازیهای خود باشد. ظاهراً این شرکت قصد دارد تا همانند DLSS شرکت انویدیا، از زبان یادگیری ماشین برای ساخت تکنولوژی آپسکیل خود استفاده کند. البته ممکن است که روش مایکروسافت کاملاً بر روی استفده از زبان یادگیری ماشین تمرکز داشته باشد.
طبق این آگهی استخدامی، متقاضیان حداقل باید پنج سال تجربهی کار در بخش توسعهی نرم افزار یا زبان یادگیری ماشین و علم داده را داشته باشند. این در حالی است که پیش نیاز استخدام به عنوان یک مهندس ارشد نرم افزار برای گرافیک در مایکروسافت، شخص متقاضی علاوه بر آشنایی با بخشهای گفته شده، باید حداقل ۱۰ سال به عنوان توسعهدهندهی نرم افزار سابقه داشته باشد.
با پایان یافتن دورهی بین نسلی بودن بازیها و انتشار اولین عناوین فرست پارتی نسل بعدی مایکروسافت، ممکن است شاهد استفاده از زبان یادگیری ماشین برای بهبود کیفیت بصری و عملکرد این بازیها باشیم.
پر بحثترینها
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
از FidelityFX Super Resolution که نا امیدم شدم
حتی TAA اپیک گیمز اگر دست بگم کیفیت بهتری داره
تنها نکته مثبت FSR متن باز بودنش هست حالا شاید ماکرو و شرکتهای دیگه بتونن بهترش رو کار کنن
من درست متوجه نشدم ماکرو میخواد این تکنولوژی رو بیاره رو DirectML یا یه چیز جداست؟!
درست متوجه شدی داداش، بر پایهٔ Direct ML هست
فناوریش جایگزین DLSS چون خیلی مشکل داشت و تو اکثر بازیا هم پشتیبانی نمیشه.
نفهمیدم چی گفتی
جایگزین DLSS ؟! هنوز نیومده؟! مشکل داشت؟! چه مشکلی؟!
پر طرفدارترین بازی ها از نظر فروش و تعداد بازیباز و از نظر بهترین گرافیک ها دارن از DLSS پشتیبانی میکنن اما خوب قبول دارم همه گیر نیست
دلیل اینکه همه گیر نیست مشکل داشتن و … نیست
چون فقط رو pc و فقط رو کارتهای سری ۲۰ به بالای انویدیا که هسته تنسور دارن قابل اجرا هست
خوب معلومه خیلی بازیهای کوچیک و با بودجه محدود حاضر نیستن پشتیبانی کنن
اما AMD هم با FSR همه رو نا امید کرد در حدی که میبینید ماکرو میخواد نسخه مخصوص خودش رو بسازه
به نظرم ماکرو تو این زمینه باید با انویدیا همکاری کنه و DLSS رو بیاره رو DirectML اینجوری به نفع هر دوتاشون هست اما مشکل اینه که DLSS رو سخت افزارهای بدون هسته تنسور کار نمیکنه
یادش بخیر یه زمان فنبوی های ایکس باکس چقدر رو فورکی تقلبی (رندرینگ با رزلوشن پایین تر) مانور میدادن و پلی استیشنو میکوبیدن الان کل شرکت های بزرگ بازیسازی دارن همین کارو میکنن :rotfl:
حتی فورتزا هورایزن ۵ قراره حالت پرفورمنسش روی سریز اس ۱۰۸۰پی داینامیک باشه یعنی احتمالن ۷۲۰پی رندر میشه(نسل بعد؟؟ 😐 😐 ) حالا این سال اول نسله ببینید سالهای بعد چجوری فیل اسپنسر با سریز اس نسل ۹ رو کود میده
خیلی اطلاعات مفیدی و مربوطی بود ، ایولا ،حالا بورو تا اطلاعات بعدی
فقط پیشنهاد میکنم تحقیق نکرده حرف نزنی، چون متاسفانه حال ندارم بیست خط جواب تایپ کنم تا بهت ثابت بشه نباید گودرز رو به شقایق ربط بدی
DLSS انویدیا . فیدلیتی FX ای ام دی . رزلوشن پویا . آپسکیل و …. همه ی این اسم ها و تکنیک ها در راستای رندر با رزلوشن پایین تر بمنظور گرفتن فریم ریت بالاتره بطوری که کیفیت تصویر کم نشه (حداقل کم شدن کیفیتش چشمگیر نباشه)
دقیقن همون چیزی که توی نسل قبل و ps4 pro وجود داشت و توسط فنبوی های ایکس باکس هیت میشد و میگفتن فورکی تقلبی عه .
والا داداشم سری اس داره و لذت میبره و داره عشق میکنه.
منم سری ایکس دارم بازی میکنم حللو میبره.
میرم خونشون با سری اسش بازی میکنم تجربه بازی روش عالیه و نمیدونم چرا چند فرم یا یمقدار کیفیت پایینتر تصویر اینقدر شماهارو حرص میده.طرف سری اس گرفته و خیلیا دارن لذت میبرن دیگه چیکار این حرفا داریم.
چقدر داغ دیده ای عزیزم.
ناراحت نباش این نسلم اتفاق پرو و وان ایکس داره تکرار میشه.
همچنارو با خودت تکرار کن :rotfl: :no:
من نمیدونم چجور ربط میدی این مسایلو بهم.
بشین لذت ببر از بازی کردن.
حاجی اشتباه زدید:-D
خب تو ایکس میگرفتی به اون میگفتی پلی بگیره:-|
اینطوری به کل بازیا دسترسی دارید
به جان تو که قصد گرفتن پلی ۵ هم تو ذهنمونه اما منتظریم قیمتش بیاد پایین چون فضایی بالا رفته.
دیگه کاذمندی و گیم پس و قیمت بهتر داشت و سلیقه بازیهاشم میخورد گفت سری اس میخوام.
به عشق خودت میریم یدونه پلی ۵ دست کجی میکنیم.
گرفتنمون با تو :-)) :laugh:
:-D
من یه سند دارم
برای یه مودم مدل ۸۵ عه:-D
همون رو میذارم درتون میارم:-D
اون دقیقآ اپ اسکیل خالی بود دلیل مسخره شدنش هم تبلیغ سونی بود که میگفت ps4pro بازیهارو ۴k ناتیو اجرا میکنه و اتفاقآ تکنیک اپ اسکلی که استفاده میکردن بد بود
در ضمن DLSS اپ اسکیل نیست و کیفیت رو حتی بهتر از نتیو میده تحویل
یاد مسئول هوافضا افتادم که میگفت RQ 170 ساختیم بهتر از مدل امریکایی :rotfl: :rotfl:
DLSS هم همون اپ اسکیله بر پایه Machine Learning و تلاش میکنه کیفیتش مشابه اصل تصویر ۴k ناتیو باشه – مگه میشه بهتر از نتیو ؟
بله که میشه شما برو ویدوهایی مقایسه اش رو تو باز یهای مثل controlو death stranding ببین خودشون اونجا توضیح میدن
اپ اسکیل ساده چیزی که FSR و سونی ور ps4pro انجام میدن انگشت کوچیکه DLSS هم نمیشه
فشاری نشو حالا، شاید دلش سوخت این تکنولوژی برا پلی۵ هم داد که بازی ۲بعدی کارتونی(oddworld) که ۱۰۸۰ اجرا میکنه رو تونست ۴k بده :rotfl :rotfl:
همین الان مایلز مورالز و رچت اند کلنک ریفت اپارت با آپدیت جدیدشون حالت فیدلیتی یعنی رزلوشن فورکی نیتیو با ری تریسینگ به ۴۰ فریم رسیده فقط با قدرت ps5 و تکنولوژی داخلی پلی استیشن . هیچ اسم خوشگلی هم روش نزاشته .
ایشالا که ایکس باکس هم با خواهش و التماس کردن به ای ام دی و بقیه بتونه بازی های فرست پارتی خودش رو بالاتر از ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم اجرا کنه شما لذتشو ببری (حالا کاری به بازی های سکند پارتی مثل مدیوم که ۵۰۰ پی اجرا میشد ندارم.از اونا انتظاری نمیره اگه درست حسابی بودن که با ایکس باکس همکاری نمیکردن) 🙂
شما اول برو یاد بگیر سکند پارتی یعنی چی بعد واسه ما قپی بیا داداش :rotfl: . مدیوم قراره تا یکی دو ماه آینده برای کنسولتون هم عرضه بشه ببینیم رو کنسول شما رزولوشن چقدر میده :rotfl: باز اکس باکس ۵۰۰p میداد به سونی برسه که میره رو ۳۶۰p فکر کن :rotfl:
راستی اون بازی سوسماری دو بعدیه یادت نره ۱۰۸۰p رو ps5 :))
اون بازی سوسماری توسط یه تیم کوچیک ایندی ساز ساخته شده و ۱۴۴۰p و ۶۰ فریم روی ps5 اجرا میشه نه مثل بازی انحصاری که خودتونو براش کشتید اخرش هم اومدنش روی ps5 تایید شد و مشخص شد بازم فیل اسپنسر شفاف باهاتون نبودن و بازی انحصاری زمانی شش ماهه رو به اسم بازی انحصاری کامل بهتون غالب کردند تا شمام برچسب سایلنت هیل کیلر بهش بدید جالب اینجاست همین مدیوم تنها انحصاری زمانیتون هم روی سری اس با min رزولوشن ۶۴۰p و سی فریم با افت فریم زیاد تا ۲۲ فریم و روی سری ایکس با min رزولوشن ۹۰۰p و سی فریم و افت فریم تا ۲۲ فریم اجرا شده
مایکروسافت اگه به amd و انویدیا مجوز dx12 نده ورشکست میشن – بعد مایکرو التماس میکنه؟ :rotfl: :rotfl:
یادگیری ماشینی از قبل روی ps5 بوده و روی رچت و اسپایدرمن استفاده شده 😐 😐
این همه سطح اطلاعات رو از کجا میاری
دقیقا همینطوره توی بازی مایلز مورالز با اپدیتی که چند ماه پیش به بازی اضافه شد بوسیله تکنولوژی یادگیری ماشینی حالت واقع گرایی کامل به فیزیک لباس شخصیت اصلی بازی اضافه شد و بسیار فک برنداز بود
والا نمی دونم چه طور میشه که کنسول یک و چهار دهم ترافلاپسی پی اس فر گاد بعدی رو محدود نمی کنه ولی کنسول چهار ترافلاپسی نسل بعدو محدود می کنه… تازه سی پی یوی سری اس از پلی فایو هم قوی تره
خدمتت عرض کنم که که چطوری میشه :
Sony fan boy’s logic
قطعن ps4 گاد و هورایزن بعدی رو محدود میکنه کسی منکرش نیست
همین الان تفاوت رچت اند کلنک با سایر بازی ها واضحه
ولی تفاوت اینجاست که کنسول ۱٫۸۴* ترافلاپسی ps4 یکی دو سال دیگه کنار میره ولی سری اس چی؟
راجع به cpu هم منبع بیار
“تا اواسط نسل نهم بازی بزرگ ندارن مجبورن روی افزایش کیفیت بازی های نسل هفت و هشت کار کنن”
این کامنت یکی از کاربرا تو سایت بغل بود
خواستم بگم این فقط یک دلیلشه دلیل دیگشم سرمایه و پول اضافی هست که از طریق افزایش کیفیت این بازی های قدیمی روی گیم پس کنسولای نسل نهم هست درضمن رایگانم هست بیخودی ترول و هیت نکنین
کنسول نسل نه مایکی گرفتین دلتون خواست از گیم پس بازی نسل هشت دان کنین خودکار کیفیتش بالا میره
دارن روی خوب چیزا کار میکنن
مایکی این نسل:
۱ افزایش کیفیت و کمیت کتابخانه بازی های انحصاری
۲ سرویس گیم پس و افزایش کیفیت بازی های قرار گرفته در آن
۳ روشن سازی و عدم دروغگویی به مخاطب تا این جای کار
این نسل مایکرو این فرمون بگیره برنده هست
حالا هر کی هر چی گفت که نباید ادم تکرار کنه.
از این اراجیف زیاده. کلی بازی انحصاری و انحصار زمانی ریز و درشت و سرگرم کننده داره ایکس باکس.
در رابطه با اجرای بهتر و کیفیت بالاتر اون بخاطر قدرت بیشترش هست و ربطی به سرمایه ماکرو نداره.
ماکرو که نمیره پول بده بگه بازیهای کنسول منو بهتر بساز.
از اونورم سرعت بارگزاری بازی روی پلی ۵ بخاطر سریعتر بودن هاردش وجود داره و طبیعیه.
از اخر ۲۰۲۱ هم کم کم بازیهاش ایکس باکس سر و کلشون پیدا میشه و شما نگران ما ایکس باکس دارا نباش
داداش من این تکنولوژی که روش کار میکنن چیز جدیده و روش سرمایه گذاری کرده دیگه این تکنولوژی تو روز بارون نباریده که پول داده واسش ساختن
اواسط نسل چیه :smirk: :smirk: همین بیست و یک روز بعد قراره فلایت سیمولیتور بیاد که بازی تماما نسل بعدی هست و گرافیک پشم ریزون… چهار ماه دیگع فرتزا هرایزن پنج و پنج ماه دیگه هیلو اینفینیت…. به همه اینا سایکونات دو رو هم اضاف کن…. استاکر دو هم نه ماه دیگه میاد… الان باز بگین تا اواسط نسل بازی نداره
بازی اسند هم فراموش نشه …… بازی مدیوم هم انحصاری زمانی بود اون رو هم نباید فراموش کنیم ….
بلاخره مایکرو تلاش کرده انحصاری بیاره ، حتی اگر مدیوم بازی متوسطی بود و بد ساخته شده این به سازنده بازی مربوط میشه نه به مایکرو که حداقل تلاشش رو کرده …..