بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا
بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا
بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا
بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا

بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها

آرین مرادی
۱۰:۳۴ ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا

چندی پیش مقاله‌ای برروی سایت برای شما عزیزان در دسترس قرار گرفت مبنی بر بازگشت دوباره‌ی بازی Cyberpunk 2077 به فروشگاه پلی‌استیشن و این که آیا این کار درست است، اشتباه است، چرا بازگشته و آیا از بازگشت آن راضی هستیم یا خیر. امروز کاری به بازگشت این بازی به فروشگاه نداریم، بلکه می‌خواهیم به سراغ این بحث برویم که اگر قصد خرید بازی را دارید، اکنون پس از آپدیت‌های متوالی و پشت سر هم چه تفاوت‌هایی در این عنوان ایجاد شده است. آیا اکنون Cyberpunk 2077 عنوانی هست که بخواهید پولتان را برای آن خرج کنید یا نه. پس در ادامه با من، گیمفا و بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها همراه باشید.

بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا

در همین ابتدای کار باید خدمت شما عزیزان عرض کنم که مقاله بر اساس تغییرات نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ نوشته شده و تماما بر اساس تجربه‌های شخصی است. اگر مواردی بودند که در مقاله حضور نداشتند یا برعکس، مواردی بودند که شما هنوز با آنان برخورد نکرده‌اید ولی در مقاله حضور دارند، به دلیل همین تفاوت تجربه‌ها است. همچنین قرار نیست که امروز نقد بازی را بنویسیم، پس خبری از تحلیل بخش‌هایی نظیر داستان یا موسیقی بازی نیست! صرفا به مواردی پرداخته شده است که طی آپدیت‌ها در بازی پیشرفت داشته‌اند یا حداقل انتظار داشتیم که پیشرفت کنند.

خب بگذارید از تغییرات گرافیکی بازی شروع کنیم و پس از آن به گیم‌پلی برسیم. اولین و بزرگ‌ترین مشکلی که در ابتدای عرضه‌ی بازی به چشم می‌خورد، نرخ فریم پایین بازی برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ بود. این مشکل به حدی حاد بود که تقریبا در مکان‌های شلوغ، در هنگام رانندگی و حتی عبور از مناطقی با افکت‌های گرافیکی زیاد، نرخ فریم بازی افت شدیدی پیدا می‌کرد. مبارزات بازی نیز مشکلات خود را داشتند و این افت فریم به حدی می‌رسید که شبیه به گیر کردن بازی می‌شد. شرکت سازنده به خوبی از این مشکل آگاه بود و رفع آن را در راس امور خود قرار داد، اما آیا مشکل افت فریم شدید در بازی Cyberpunk 2077 برطرف شده است؟ تا حدود زیادی بله!

بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا

قصد ندارم تا پایداری نرخ فریم بازی را با عناوینی همانند Final Fantasy VII Remake مقایسه کنم. Cyberpunk 2077 برای خودش یک بازی جدا است و قرار است خودش را با خودش مقایسه کنیم. به عنوان کسی که بازی را از همان بیلد ابتدایی تجربه کرده و پس از هر آپدیت به دنبال پیشرفت‌های مختلف یا حتی پسرفت در بازی بوده، باید اعلام کنم که Cyberpunk 2077 پیشرفت بسیار خوبی در حیطه‌ی نرخ فریم داشته است. دقت کنید که عرض کردم پیشرفت خوبی داشته، نه این که مشکل را به کلی حل کرده باشد. بیایید یک به یک به بررسی موارد ذکر شده بپردازیم. در مکان‌های شلوغ در بازی که ان پی سی‌های زیادی در حال رفت و آمد هستند، اکنون وضع نرخ فریم بسیار پایدارتر از قبل است و دیگر شاهد آن نیستیم که افت فریم تا حدود ۱۵ ۲۰ داشته باشیم. رانندگی تا قبل از آپدیت‌های بازی با توجه به نرخ فریم به شدت پایین، یک عذاب تلقی می‌شد و تقریبا من را وادار کرد که در ابتدا بازی را کنار بگذارم. اما اکنون تقریبا می‌توان گفت مشکل افت فریم در زمان رانندگی به کلی حل شده است. کاری به لذت رانندگی، قابلیت کنترل آن و فیزیکش ندارم، این موارد را در ادامه بحث خواهیم کرد ولی در بحث نرخ فریم در زمان رانندگی، Cyberpunk 2077 اکنون یک بازی کاملا قابل قبول است که به واسطه‌ی آپدیت‌های پیاپی به این نقطه رسیده است.

مشکل دیگری که در هنگام عرضه گریبان گیر بازی بود، کیفیت پایین تکسچرها و لود نشدن آن‌ها بود. بگذارید این بحث را در دو بخش لود شدن و کیفیت تکسچر بررسی کنیم که بتوان به خوبی تصمیم‌گیری کرد. کیفیت تکسچرهای بازی به وضوح آن چیزی نبود که انتظارش را داشتیم و در تریلرها نمایش داده شده بود … اکنون هم نیست. درست است که تا حد کمی پیشرفت در این حیطه به چشم می‌خورد، ولی چه بخواهیم و چه نخواهیم، کیفیت تکسچرهای بازی در بعضی اوقات همچنان به شدت پایین هستند و سازندگان هنوز در رفع آن عاجز مانده‌اند. دوباره، نمی‌خواهم Cyberpunk 2077 را با بازی دیگری مقایسه کنم و بگویم کیفیت تکسچرها نسبت به فلان بازی خوب یا بد است، کیفیت تکسچرها نسبت به ابتدای عرضه‌ی بازی پیشرفت داشته و کاملا می‌توان آن را احساس کرد، ولی هنوز با حد قابل قبول و مورد پسند هواداران فاصله‌ی به شدت زیادی دارد.

بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا

لود شدن تکسچرهای بازی نیز تغییرات خوبی به خود دیده‌اند. شاید باور نکنید ولی اولین بار که Cyberpunk 2077 را اجرا کردم و به کیانو ریوز رسیدم، چیزی جز دشنام و لعنت در ذهنم نبود. بازیگر به آن خوش‌تیپی چرا این شکلی شده بود در بازی؟ تازه نصف بدنش لود نشده بود! اما اکنون قضیه متفاوت است. من بازی را دوباره از اول شروع کردم و صحنه‌هایی را می‌‎دیدم که یک بار تجربه کرده بودم، پس تغییرات کاملا به چشم من می‌آمدند. سرعت لود شدن تکسچرها، به مراتب نسبت به قبل پیشرفت داشته و هیچ حرفی در آن نیست. شاید قبلا برای وارد شدن به یک ساختمان باید حتی تا ۱ دقیقه منتظر می‌ماندم تا در لود شود و بتوان وارد آن شد، این مشکل برطرف نشده ولی زمان لود شدن تکسچرها و به صورت کلی لود شدن اشیاء در بازی به شدت بهبود پیدا کرده است. در مثال لود شدن در، شاید الان تنها با یک چرخش و نگاه به سمتی دیگر، در به سرعت لود شود و شما بتوانید ادامه مرحله یا کار خود را انجام دهید.

فیزیک را نیز در دو بخش بررسی کنیم. فیزیک وسایل نقلیه و فیزیک محیط. در رابطه با فیزیک محیط حقیقتش را بخواهید Cyberpunk 2077 کمی من را گیج می‌کند. در طول مراحل و مبارزات مختلفی که دارد، تخریب پذیری و فیزیک محیط به قدری زیبا شده است که نه به عنوان منتقد، بلکه به عنوان بازیکن کیف می‌کنم. آپدیت‌های بازی فیزیک محیط را در طول مراحل تقریبا به همان چیزی رسانده‌اند که انتظار داشتیم. اما در خارج از مراحل این فیزیک اصلا آن چیزی نیست که فکر می‌کردیم و به اصطلاح، بگیر نگیر دارد. از همین رو نمی‌دانم که واقعا باید چه قضاوتی در این رابطه کرد؛ پس این توضیح را از من قبول کنید و قضاوت را خودتان انجام دهید: فیزیک محیط در طول مراحل دقیقا همان چیزی است که می‌خواهیم … تقریبا بی‌نقص، از طرفی اما در محیط شهری، در خارج از شهر و در گشت و گذار آزادانه، بازی برای خودش سکه می‌اندازد که آیا این بار فیزیک را به خوبی پیاده‌سازی بکند یا نه … در حقیقت ممکن است که شما یک کار را دو بار پشت سر هم انجام دهید و یک بار با واکنش عالی محیط روبرو شوید و بار دوم با یک واکنش خیلی معمولی. قضاوت با شما!

بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا

فیزیک وسایل نقلیه را اگر به طور عادی بخواهیم قضاوت کنیم، تعریفی ندارد، اگر بخواهیم به صورت مقایسه‌ای با اوایل کار Cyberpunk 2077 صحبت کنیم، فیزیک بازی به شدت بهبود پیدا کرده است. من به شخصه بازیکنی هستم که اگر موتور وجود داشته باشد، به سراغ ماشین نمی‌روم و به همین دلیل نیز تصادف و پرت‌ شدن‌های زیادی را در طول تجربه‌ام به چشم می‌بینم. پیش از آپدیت‌های بازی، من با سرعت در خیابان‌ها حرکت می‌کردم و شاید با کمی کاهش سرعت و با زاویه‌، به یک دیوار می‌کوبیدم و هیچ اتفاقی نمی‌افتاد! یا مثلا به میله‌های آهنی کنار جاده می‌زدم تا واکنش آن‌ها را ببینم که باز اتفاقات عجیب و غریبی را مشاهده می‌کردم. اما اکنون تا حد بسیار خوبی رانندگی در بازی قابل قبول شده است. دیگر نمی‌توانم مثل قبل همانند سوپرمن سوار موتورم بشوم و به هر جایی که خواستم بزنم و مطمئن باشم که خطری من را تهدید نمی‌کند. فیزیک بازی در بخش رانندگی همچنان مشکلاتی دارد، تخریب پذیری ماشین‌ها چندان جذاب نیست و منطقی طراحی نشده، ولی همه و همه نسبت به ابتدای بازی کاملا تغییر داشته‌اند و همان‌طور که قبلا گفتم، از نظر بخش رانندگی و فیزیک مربوط به آن Cyberpunk 2077 عنوانی است که در حد قابل قبول ظاهر می‌شود.

مهم‌ترین مسائلی که در بخش گرافیکی بازی به چشم من آمد و به نظرم بهتر بود شما نیز آن‌ها را بدانید، مواردی بود که در بالا ذکر کردم. شاید مسائلی باشد که به چشم من نیامده و شاید در بعضی حیطه‌ها سخت‌گیری کرده باشم، ولی شما نیز تجربیات خودتان را بنویسید که در این مقاله، کسی که واقعا شک دارد Cyberpunk 2077 را خریداری کند یا نه بتواند تصمیم درستی بگیرد و تنها به نظر یک نفر منتقد بسنده نکند. در ادامه، به بررسی مشکلات گیم‌پلی بازی بپردازیم که با آپدیت‌ها تغییر کرده‎‌اند.

بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا

چون در بخش قبلی با رانندگی بحث را تمام کردیم، بیایید بحث جدید را با رانندگی شروع کنیم. رانندگی در زمان شروع کار Cyberpunk 2077 همان‌طور که گفتم یک عذاب به تمام معنا بود. حتی در سیستم کنترل بازی نیز مشکلاتی به چشم می‌خورد که قابل قبول نبود. انگار که برای کنترل وسایل نقلیه تنها ۳ یا ۵ جهت را طراحی کرده باشند و شما کنترل خوبی روی حرکت نداشتید. خوشبختانه با عرضه‌ی آپدیت‌های مختلف شاید بتوان گفت ۸۰ درصد این مشکل برطرف شده است. بحث افت فریم را که با هم بررسی کردیم، بحث کنترل وسایل نقلیه هم خوشبختانه تا حد خیلی خیلی زیادی برطرف شده و اکنون می‌توان از رانندگی در خیابان‌های نایت سیتی لذت برد. تنها موردی که هنوز کمی توی ذوق می‌زند، عملکرد ترمز دستی در بازی است که همچنان عالی نیست، ولی خب تاثیر آن چندان در رانندگی احساس نمی‌شود و حتی می‌شود آن را نادیده گرفت. Cyberpunk 2077 اکنون در بخش رانندگی شاید نتواند با عناوین بزرگ رقابت کند و حرفی برای گفتن داشته باشد، ولی نسبت به اوایل کار خودش ۱۸۰ درجه فرق کرده و اکنون رانندگی یک مکانیزم نسبتا دل‌نشین و لذت‌بخش در بازی محسوب می‌شود.

بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا

مورد دیگر، اسپان شدن بی مورد و غیر منطقی پلیس‌ها در صورت ارتکاب جرم بود که سر و صدای زیادی هم در ابتدای عرضه‌ی Cyberpunk 2077 کرد. من به کلی با این منطق مشکل دارم و حتی در بازی‌های GTA نیز مخالف آن هستم. چطور است که شما در ناکجا آباد مرتکب یک قتل با صدا خفه‌کن می‌شوید و ناگهان پلیس بر سرتان سرازیر می‌شود؟ این سرازیر شدن پلیس در GTA اگر ۳۰ ثانیه طول می‌کشید، در Cyberpunk 2077 حدودا ۶ یا ۷ ثانیه طول می‌کشید و تمام ایرادی که به بازی وارد کردند همین زمان کم است که چطور پلیس در طی ۷ ثانیه به شما می‌رسد! خب چطور در GTA هر کجا که باشید پلیس در عرض ۳۰ ثانیه به شما می‌رسد و هیچ کس اعتراض نمی‌کند؟ اصلا پلیس از کجا خبردار می‌شود که بخواهد ۳۰ ثانیه بعد به شما برسد؟ از اعتراض من به این موضوع که گذر کنیم، در Cyberpunk 2077 با آپدیت‌هایی که منتشر شده این زمان کمی افزایش پیدا کرده و اکنون پلیس‌ها دیرتر به شما می‌رسند. اما مشکلی که همچنان در بازی وجود دارد، آن است که پلیس‌ها تلاش چندانی برای دست‌گیری شما نمی‌کنند و کافی است که کمی از دیدشان دور شوید تا بتوانید به راحتی فرار کنید. این مشکل را قبول دارم و هنوز جای کار برای آن باقی است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا
بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا
بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا
بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا
بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MR 47 گفت:

    کاش راجبه رزولوشن هم می نوشتید، یادمه زمان عرضه بازی رزولوشن بازی بین ۹۰۰ تا ۷۲۰ پی متغییر و بیشتر اوقات فکر کنم ۷۲۰ و خیلی خیلی تار و بد بود، الان رزولوشن هنوز ۷۲۰ مونده؟

  • آقای مرادی نتیجه‌گیریتون در کل اینه که کسانی که کنسول‌های نسل هشتم دارن این بازیو تجربه کنن یا نه؟
    پر واضح هستش که نه
    توو این شرایط افتضاح اقتصادی که هر بازی حدود ۷۰۰-۸۰۰ برامون آب میخوره مشخصه که باید با وسواس خیلی زیاد انتخاب کنیم
    فلسفه بازی کردن لذت بردن هستش نه اینکه بخوایم چشممونو روی مشکلات ببندیم و بگیم خب این که چیزی نیست
    الان که مدت زمان خیلی زیادی از عرضه بازی میگذره و هنوز بازی با استانداردا فاصله خیلی زیادی داره فکر‌ نکنم اتفاق عجیبی رخ بده و همه چیزش تکمیل و درست بشه
    به نظرم انتخابای خیلی بهتری هستش برای لذت بردن
    امیدوارم سی‌دی‌پراجکت رد بتونه اعتبار گذشتشو بین گیمرا و اهالی صنعت گیم دوباره به دست بیاره و دیگه هیچ‌وقت سراغ سایبرپانک نره
    ویچر یا یه آیپی جدید به نظرم خیلی گزینه‌های مناسبتری هستن

    • XERXES گفت:

      این نظر درست نیست که چون یه بازی ایراد داشت نباید براش ادامه بسازن! جهان سایبرپانکی پتانسیل وحشتناکی برای داستان نویسی و بازی سازی داره
      اگه قرار بود نسخه اول یه فرنچایز ایراد داشته باشه و بخاطر اون دیگه براش ادامه نسازن، خیلی فرنچایزا مثل اساسینز، ویچر، متال گیر ( متال گیر قبل از کوجیما یه پروژه بود که تو ایده پردازیش به مشکل خورده بودن و کنار گذاشته شد بود ) ومثالهای دیگه ای که هس
      ” فکر‌ نکنم اتفاق عجیبی رخ بده و همه چیزش تکمیل و درست بشه”
      اگه پشتیبانی مداوم باشه چرا نشه؟

      • جهان سایبرپانکی داره پتانسیل رو
        ولی سایبرپانک ۲۰۷۷ یه داستان رو شروع کرد و به بهترین شکل ممکن تمومش کرد!
        دیگه دنباله نمیخواد ( از لحاظ اسمانی هم مشکل داره⁦:-D⁩ )

      • Mikasa گفت:

        مشکل اینجاست بهترین ایده و داستانای سایبرپانکی همه از قبل نوشته شدن
        کافیه یکم با ژانر سایبرپانک آشنایی داشته باشه فرد تا بفهمه اصلا و ابدا بازی سایبرپانک حتی یه خط هم به این ژانر اضافه نکرده
        صرفا تمام تروپ های ژانر رو باهم جمع کرده یه جا بکار برده
        پلیس فاسد ، نا کار امد و مقامات فاسد
        اختلاف طبقاتی
        از دست دادن هویت انسانی با ماشینی شدن بیشتر ،که ناشی از implant های بی رویه ست
        تاثیر متضاد پیشرفت تکنولوژی روی رفاه بشریت
        نور های نئونی و شهر های شلوغ ولی در عین حال پر از ادم های تنها و بی هدف
        شما هرچیزی تو این بازی دیدی
        بهترش تو کتاب یا سینما یا مدیوم های دیگه موجوده
        مگه اینکه پول بدن نویسنده خلاق استخدام کنن و کل ژانر رو دگرگون کنه وگرنه با همین فرمول پیش برن هیچ چیزی به ژانر اضافه نکردن
        این ژانر نیاز به نوآوری داره و تقریبا از تمام پتانسیل هاش استفاده شده

        • Ruiner گفت:

          دوست عزیز اولاً که یک اثر برای خوب بودن و خوش درخشیدن لازم حتماً یه چیزی به ژانری که توش در جریان هست اضافه کنه؛ این یه باور غلطیه که متأسفانه خیلی دهن به دهن شده
          همینکه یه بازی یا هرچیز دیگه ای

        • Ruiner گفت:

          ادامه پیام قبلی…

          … که واقعاً خندم گرفت از این چیزی که گفتی. سایبرپانک یه ساب ژانر نوظهور هست، حتی تو زمینه ادبیات و سینما هم به طور کامل از پتانسیل هاش استفاده نشده، چه برسه به ویدئو گیم که عملا پتانسیل استفاده شده ازش اصلاً قابل بحث نیست اینقدر کمه!
          اکثر اثار سایبرپانکی تو صنعت گیم متشکل از بازی‌های مستقل میشن که خب طبیعتاً عناوینی هستند که با بودجه محدود ساخته میشن و نمیتونن به خوبی یه اثر AAA پتانسیل های شگرف این ژانرو به معرض نمایش همه بذارن!

          • Mikasa گفت:

            شما از یه طرف میگی لازم نیست چیزی اضافه کنه که خوب باشه
            ازطرف دیگه میگی پتانسیل هاش کشف نشده!
            چی کشف نشده مثلا
            چه موردی هست پرداخته نشده بهش؟
            در ضمن اگه یه اثری میخواد پتانسیل سایبرپانک رو کشف کنه باید نواورانه عمل کنه نه کپی پیست
            اگه میخواد صرفا اثر خوبی باشه و چیزی اضافه نکنه حداقل باید درست و حسابی داستانشو بنویسه که ننوشته و ضعف داستانی داره بازی اونم شدیدا ضعف داره
            به لحاظ ویدیو گیم بهش نگاه کنیم بله داستان خوبی داره چون اونقدر داستان بازیا بده که یه داستان معمولی هم توشون شاهکار به حساب میاد
            ولی به دید خارج ویدیو گیم بهش نگاه کنم یه داستان بی ذوق و معمولیه
            و نه اصلا اعتقاد ندارم نیاز به بودجه AAA هست باشه برای نشون دادن پتانسیل این ژانر
            بازی سایبرپانک از بودجه ی بالاش چه استفاده ای کرده برای به نمایش گذاشتن این ژانر؟
            گیم پلی رو که بازیای ایندی بهتر اجرا میکنن
            طراحی مراحل رو اتفاقا بازم بازیای ایندی بهتر اجرا میکنن
            نایت سیتی هم یه مقواست عملا چون گیمر هیچ اینتراکشنی باهاش نداره پس با بکگراند های پیکسلی بازیای ایندی هیچ فرقی نداره
            دیالوگ و داستان و موشن کپچر هم بهترش تو سینما هست هیچ نیازی نیست همونارو بیاری کپی پیست کنی تو صنعت گیم

          • SAMIAPEX گفت:

            مثل اینکه شما deus ex بازی نکردید
            بازی خیلی خوبیه

        • morfin گفت:

          در جواب دوست عزیزمون نمی دونم باید چه اتفاقی بیفته که از داستان و روایتش لذت ببری چون حداقل من که بردم .تم سلو سیلور هند جزو بهترین اهنگ هایی هست که شنیدم و در جواب شما سایبر پانک مثل ویچر که دقیقا بعد کتاب هاش شروع می شه داستان بسیار غنی و شخصیت های محبوب مثل مورگان بلک هند و غیره داره که جانی فقط یکی از اوناس یکجوری درباره کلیشه ای بودن این قضیه حرف می زنید که بجز بلید رانر چیز دیگه ای این داستان سایبر پانکی رو دنبال می کنه و این کلیشه و جمع کردن همچی که حرفشو می زنی سال هاست داستان اصلی سایبر هست

      • XERXES گفت:

        جمله دوم اینقد کشیده شد فعل یادم رفت بزارم براش :rotfl: معلمین ادبیات نزنن مارو :rotfl:

      • امیر جان راجب هر بازی صحبت نمیکنیم که
        راجب سایبرپانکی صحبت میکنیم که قرار بود تحولی توو آرپی‌جی و جهان‌باز بودنش انجام بده
        بازی بود که ۲۰۱۲ معرفی شده بود
        بازی بودش که پشتش سازنده‌ای قرار داشت که ویچر۳ ساخته بود
        پس هر بازی نبود
        در مورد مثالایی که زدی
        اساسین یک به نظرم بعد از سه گانه اتزیو بهترین اساسین بود و الطائر بعد از اتزیو بهترین کاراکترش بود
        متال یک بد بود!!!
        به سال ساختشم فکر کن و نوآوریاش
        ویچر یک اون زمان توسط یه استدیو ناشناخته لهستانی ساخته شده بود و در کل به هیچ عنوان بازی بدی نبود
        چرا میگم سی‌دی‌پراجکت دیگه هیچ وقت سراغ این آیپی نمیره
        من کاری به فنای دو آتیشه سی‌دی ندارم که هر انتقادیو ترول میدونن اما اگه عینک تعصبو کنار بزارید سی‌دی چه چیزی به ژانر و دنیای سایبرپانک اضافه کرد؟؟( به نظر من جامعه وسیعی هم نا امید کرد)
        عملا بازی تپل توو خالی بودش
        بازی که ادعای تحول داشت‌ اونم خیلی زیاد
        ما گیمرا چرا باور کردیم؟؟
        ۱-تبلیغات دروغین
        ۲-سابقه‌ی سی‌دی
        بازی توو بخشایی که وظیفش بود استانداردای عادیو رعایت کنه هم افتضاح عمل کرد
        سایبرپانک حتی نتونست اجاره بده شما بازیو تموم کنی
        انقدر افت فریم و باگ‌های افتضاح داشت
        چه بخوایم چه نخوایم سایبرپانک۲۰۷۷ ناامیدکننده‌ترین اثر نسل هشتمی بود که توو نسل هفتم معرفی شد و هنوزم که هنوز توو نسل نهم هستیم پر از ایراد و اشکال هستش

        • XERXES گفت:

          والا من دلیلی برای اینکه سیدی نباید ادامه سایبرو نسازه تو کامنتتون ندیدم
          بحث من دروغ و سابقه سیدی نیست داریم در مورد کیفیت صحبت میکنم امید جان
          اساسینز ۱، چون برای شما بازی خوبیه دلیل برخوبیش نمیشه دیگه! تو گیم پلی که ایرادات زیادی داشت، اصلا در حد بازی های بعدیش نبود،
          ویچر ۱ هم یکی از طاقت فرسا ترین گیم پلی های کل تاریخو داره!
          متال هم خودت گفتی دیگه
          سایبر هم برای من و خیلیا بازی فوق العاده ایه ولی اگه نقادانه بهش نگاه کنیم ایراداتی که میگن رو داره، ولی سوال اینه چون این مشکلات رو داشت نباید براش ادامه ساخته بشه؟! با احترام بنظر شما ولی بنظرم مسخرس این صحبت، مشکلات فنی که شما روش مانور میدی تاثیری روی ساختن یا نساختن نسخه های احتمالی بعدیش نداره، پتانسیل اون جهانی که ساختن اینو تعیین میکنه
          سیدی پراجکت استدیوییه که میتونه بشدت پیشرفت کنه توی بازیسازی، سه نسخه ویچرو بزار کنار هم، پیشرفتی که بین هر نسخه وجود داره هر استدیو دیگه ای میخواست این پیشرفتو بره هزار تا نسخه باید بسازه!
          اگرهم دلیلتون برای نساختنش تصور گیمرا از سایبرپانکه، خدمتتون عرض کنم که این تصورهم با جبران و اصلاح اشتباهاتشون برطرف میشه. اگه اینجور بود کپکام بعد رزیدنت ۶ دیه نباید ادامش میداد! ( کلا با کارایی که تو نسل ۷ کرد نباید بازی میساخت کلا :rotfl: )

        • 🤘Mohsenj74 گفت:

          امید جان نمیخوام بگم حرفاتو قبول ندارم ولی شما فقط نیمه خالی لیوان رو میبینی من اینو قبلا به یکی از دوستان هم گفتم امیدوارم یه روز بازیش کنی و خودت قضاوت کنی ، خودِ خودت . با اینحال امیدوارم تا اپدیت نسل نهم بازی بتونه اون نیمه خالی لیوان رو بهبود ببخشه و زخم هایی رو که به ما وارد کرد التیام، نبوغ و استعداد سیدی پروجکت حتی در سایبر پانک هم کاملا کَر کنندست به نظر من اما حیف که …… من معتقدم بازی خیلی پرقدرت برمیگرده امیدوارم سیدی بازم بتونه کاری بکنه کارستون

          • محسن من ۵-۶ ساعت پلی دادم
            آره محسن جان قطعا با پی‌سی های قوی و کنسول‌های نسل نهم دیگه این مشکلاتو نمیبینی
            من توسعه‌ دهنده‌هارو مقصر اصلی نمیدونم
            بارها گفتم خدا لعنت کنه مدیرای طمع‌کار و پول‌پرست سی‌دی رو که نزاشتن بازی کامل بشه
            به وضوح میتونی ببینی طرح‌ها و ایده‌های نیمه کاره رها شده‌ی توسعه‌دهنده‌هارو توو جای جای نایت‌سیتی
            اما عملا این شهر زیبا تبدیل به یه سراب شده که تعامل باهاش در حد تعامل با یه شهر توو سال ۲۰۱۰ توسط یه تیم معمولی هستش
            وگرنه تیم سی‌دی ۶-۷ سال پیش خودشونو نشون دادن با ویچر۳ و با همون بازی با بالاترین درجه‌ و لول این صنعت رسیدن

    • Witcher گفت:

      روی کنسول که بله وضعیت درستی نداره متاسفانه …
      ولی روی پی سی بازی قابل بازیه و به نظرم مشکلات عدیده ای نداره …
      اگر روی پی سی میتونین تجربه کنین پلی بدینش به نظرم نمیشه گفت انتخاب های بهتری هست هر گیمی کیف و حال خودش رو داره شما نشستین پشت گوشی و هیچ تجربه ای از بازی نداشته دارین نظر میدین

      امیدوارم وضعیت بازی روی کنسول بهتر بشه تا این عقده ای که همتون نسبت به سایبر پانک داشتین خالی بشه

      • سعی میکنم با ادب باهات صحبت کنم
        من بازیو تموم نکردم اما بازیو روی پی‌سی ۵-۶ ساعت و روی پرو ۳ ساعت پلی دادم
        من عقده سایبرو ندارم
        نمیدونم چرا خودتو به کوری زدی
        ملاکت برای یه بازی خوب چیه
        بحث فنی؟
        نمره متا؟
        بازی سال؟
        آزادی عمل؟
        ساختارشکنی؟
        گیمپلی و گرافیک فک برانداز؟
        وجود داشته باش و سرپوش رو عنوانی نزار که فرسنگ‌ها فاصله با استانداردای توسعه‌دهندش داره
        بحث عقده نیست
        موضوع توقع و انتظاری هستش که داری
        بحث وعده وعید‌های مراسم‌های نایت‌وایر هستش
        چند سالته که توو موضوعاتی که مطرح میشه میای میگی روی پی‌سی من خوبه و تو عقده بازی کردنشو داری!!!
        یعنی اون ۱۶۰-۱۷۰ میلیون کاربر نسل هشت پشم؟
        بازی قبل از معرفی کنسول‌های نسل۸ برای نسل۸ معرفی شد(محض اطلاع)

        • Witcher گفت:

          ببین عزیز خیلیا خواستن زیاد بکوبن این بازی رو در صورتی که این بازی با توجه به اینکه روی کنسول وضعیت درستی نداره اما رو پی سی بازی عالیه و یه یه چیزی بیشتر از متوسطه حالا خیلیا دوست دارن صبح تا شب خودشون رو بزنن به کوری و یه مشت دروغ بگن مشکل خودشونه

          از نظر گیم پلی بازی به شدت جذابه – گان پلی بازی تو سطح خوبیه اگر عالی نباشه بد هم نی
          از نظر داستان بازی به شدت زیباست یکی از بهترین داستان هارو داره … شخصیت پردازی واقعا عالیه تو این بازی .. قسمت گرافیک هم خوب طراحی شده مراحل فرعی به شدت جذابه خلاصه روی پی سی بازی مشکلی نداره و بعضیا دوست دارن گنده گویی کنن برای خراب کردن این بازی

          حالا هر مشکلی روی کنسول های نسل ۸ بوده من انکارش نمیکنم اما نمیشه منکر خوب بودن بازی رو پی سی شد ۲۴ سالمه نیاز نیست با تو بحث کنم چون میدونم طرز فکرت چطوریه دقیقا مثل بقیه هستی هرکسی که واقعا بخواد بازی رو تجربه کنه میره سمتش نمیاد تا میتونه بد بگه از بازی

          طوری که شماها بازی رو خورد میکنین انگار با پدیده ای مثل دیزگان طرفیم :laugh: و جوری میگین بازی بده اون تعداد فروشش ثابت کرده که از همه نظر بازی پرفکته و فقط قابل بازی رو کنسول نیست
          برای ایناست که میگم فقط دوست دارین عقده خالی کنین درسته انتظارات بالا بود ولی شما هم دارین سبسطه میکنین و از اب گل الود میخواین ماهی بگیرین

  • Old Hater گفت:

    هنوزم همون افتضاح سابق مونده
    موندم اون ۳ هفته تاخیری که زدن واسه چی بود :rotfl:
    فیزیک هم فقط فیزیک زمان موتورسواری که حتی اگر با آخرین سرعت به دیوار بخوری کرکتر از رو موتور یک تکونم نمیخوره :rotfl:

  • solid گفت:

    بیاید واقعا گرا باشیم نه احساساتی خود سر :yes:

  • MahyarMsm گفت:

    خسته نباشید اقای مرادی بابت این مقاله بسیار مفید
    چند وقتی هست که منتظر یه همچین چیزی بودم تا ببینم اگه رو ps4 تجربه کنم بازی رو ارزششو داره یا نه چون روزی که عرضه شد من شنیدم اوضاعش بده گفتم صبر کنم و هنوزم که هنوزه من صبر کردم ولی دیگه نمیشه دلم میخواد برم توی شهر زیبای بازی یعنی نایت سیتی و حسابی بچرخم برا خودم اونجا 😀
    من از چندتا دوست عزیز کمک گرفتم و نظراتی میدادن درباره این بازی که برام اهمیت داشت مثلا حرفای محسن عزیز که گفتن تجربه بازی توی کنسول نسل نهم خیلی متقاوت تره و اصلا انگار داری یه بازی دیگه رو بازی میکنی منم گفتم بهترین راهکار اینه که به زودی ps5 رو تهیه کنم و برم‌ بازی رو تجربه کنم چون دلم میخواد بهترین تجربه رو از این بازی داشته باشم.
    نمیدونید چقدر برای این بازی هایپ بودم اصلا اسم cdpr که میاد خودش هایپ رو میبره بالا

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      امیدوارم هر چه زود تر ps5 رو بگیری و لذتشو ببری در کنار سلامتی :yes: :rose:
      .
      .
      فقط دوست من یه چیزی ، این شما هستی که تعیین میکنی کدوم بازی خوبه و از چه چیزی لذت میبری هرگز نزار سلیقه دیگران به علاقه قلبیت جهت بده

      • MahyarMsm گفت:

        امیدوارم شما هم همیشه در زندگی موفق باشید و همچنین همیشه سالم و سلامت باشید :rose: :rose:
        من ادمی نیستم که کسی بتونه نظرم و علایق شخصیم رو عوض کنه اینکه من صبر کردم و این بازی رو بازی نکردم بخاطر اینه که میخوام بهترین تجربه رو ازش داشته باشم.
        من خودم قبلش همین فکر رو میکردم که روی کنسول نسل نهم بازی کنم ولی نمیتونستم صبر کنم و فکر میکردم که عملکردش روی کنسول نسل نهم هم بد باشه و فرقی نداشته باشه ولی با دیدن نظرات شما که تجربش رو داشته و بازی رو با ps5 اجرا کرده و نظرش هم مثبته چه بهتر که منم منتظر بمونم تا کنسول pa5 رو ردیف کنم و به چیزی که میخوام برسم
        بخاطر راهنمایی هم ممنون 😀 :rose:

  • Silverhand گفت:

    دوستان تا میتونید این بازی رو دیرتر تجربه کنید. حداقلش اینه که تا زمان عرضه نشدن یک اکسپنشن براش، بازیش نکنید، چون خیلی چیزاش قطعا تغییر خواهند کرد

  • انسان گفت:

    ۱- کدوم شرکتی تریلر بازی بعدی که هنوز اصلا تولید نشده را نشان می دهد ؟
    ۲- تقصیر خود سازنده بود که تریلر های فک بر انداز می داد در حالی که اصلا اینها در بازی وجود نداشت.
    ۳- مصداق ضرب المثل از ماست که بر ماست (مثل بقیه می ساختند بعد یک تریلر می دادند واقعی بعد هم ۴ سال بعد عرضه می کردند و تمام)

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    ممنون اقای مرادی عزیز همچین پستی بسیار لازم بود برای کسانی که میخوان رو کنسول پایه نسل ۸ بازی کنن به نوعی واقعا دستتون درد نکنه که به فکر گیمر ها هستین 😎 در مورد پلیس ها و زمان حضورشان گفتین باید بگم دنیای واقعی اگر بود هیچ دزدی موفق به فرار نمیشد :laugh:
    .
    .
    شخصا به عنوان فن درجه ۱ سیدی پروجکت 😀 از تجربه خودم اگه بخوام بگم اینه که اگر دوستان قصد دارن در طی چند ماه اینده کوچ کنن به نسل ۹ حتما و حتما این بازی رو کنسول نسل ۹ بزنن بر بدن که فرقش بسیار بالاست و اصلا قابل قیاس نیست و اگر مثل من صبر ایوب دارید صبر کنید تا اپدیت نسل ۹ که اگر مثل من خیلی برا اینبازی هایپ بودید هایپتون بی ثمر نباشه چون سیدی با هر اپدیت بازی رو بهتر داره میکنه …. دیگه چه میشه کرد ابی که ریخته دیگه بر نمیگرده سیدی جان تقریبا بازی که یکسال کار داشت تصمیم گرفت زودتر منتشرش کنه حالا چرا و چرا و چرا دیگر بماند دانستن و نداستنش فرقی به حال ما نمیکنه ولی در جواب نهایی باید بگم بازی از نظر من شاهکاره و قطعا ارزش تجربه بسیار بالایی داره و قطعا مواردی داره که مختص خودشه و عاشقش میشید منتها توضیحات بالا فراموش نشه ( بازی رو ۳۰ درصد رفتم و کاملشو بعدا خواهم رفت )
    .
    .
    در انتها بگم سایبر پانک رکوردار بررسی شدن تو سایت گیمفاست :laugh: پرچم بالاست :laugh:

  • نصف توجهتون به این بازی رو میذاشتید رو مس افکت تا الان چهار بار نقد شده بود⁦:-|⁩

  • ممنون بابت این پست کاربردی. :rose:

  • کاشکی راجب NPCها هم یخورد میگفتن
    اینکه بهتر شده یا نه
    من بازی رو سیستم رده بالا بازی کردم
    و حقیقتا لذت بردم
    امیدوارم که این مشکلات حل بشه و همه بتونن لذت ببرن
    و بروی کنسول‌های نسل نهم با RT و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، قطعا برای هر گیمری لذت بخش خواهد بود

  • جمع کردن این بازی با کلکسیون بی پایان افتضاحاتش از همون اول هم محال بود.

  • من فعلا فارکرای ۵ و نیو داون بازی می‌کنم تا مشکلات این بازی کامل برطرف بشه بعد می‌زنمش 😀

    سایبر کاملا از فارکرای الهام گرفته و گان‌پلی فارکرای هم که بی‌نظیره

  • Milidante گفت:

    باید قبول کرد که سایبرپانک مناسب نسل ۸ نبود. بازی به شدت جاه طلب بود و رسیدن به سطح کیفی مورد انتظار با سخت افزارهای پایه نسل ۸ عملا ممکن نبود. شاید بهتر بود بازی یک سال هم تاخیر می خورد و صرفا برای نسل جدید عرضه می شد و این حجم از ناامیدی هم پیش نمیومد. اما خب مشکل این کار این بود که خیل عظیمی از گیمرا از تجربه ی بازی محروم میشدن.

بررسی تغییرات Cyberpunk 2077 پس از به‌‌روزرسانی‌ها - گیمفا