۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا؛ یک سال پربار

سعید آقابابایی
۵ مرداد ۱۴۰۰ - 09:00
۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای بازی‌بازها تا به این‌جای کار بوده است و کلی بازی جذاب و باکیفیت از سوی سازندگان و ناشران مختلف در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. این مقاله در مورد باکیفیت‌ترین بازی‌هایی است که تاکنون در این سال پربار دیده‌ایم و امروز قصد داریم تا ۱۰ بازی برتر که تاکنون در سال ۲۰۲۱ منتشر شده‌اند را برای شما عزیزان معرفی نماییم. قطعا جدا از این لیستی که بنده تهیه کرده‌ام، تعداد بسیار زیاد دیگری بازی‌های زیبا و قدرتمند در سال ۲۰۲۱ منتشر شده‌اند که می‌توانند در این مطلب حاضر باشند، اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، عناوینی را که از نظر خود برتر بوده‌اند در لیست جای داده است. رتبه‌بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی‌های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد، زیرا پای سلیقه مطرح است، البته سلیقه‌ی منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی بسیار سطح پایین و ضعیف را بیاورد و در صدر لیست برترین‌ها قرار دهد و بگوید این سلیقه‌ی من است، زیرا که این توهین به شعور مخاطب است، اما به هر حال سلیقه‌ی شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله‌ی سرگرم‌ کننده که همراه آن با برخی بازی‌های جذاب سال ۲۰۲۱ نیز آشنا می‌شوید، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تاکنون به خواندن مقاله ادامه داده‌اید، شما را دعوت می‌کنم به مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب ” ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به این‌جا”.

۱۰ – It Takes Two

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

It Takes Two

سازنده:  Hazelight Studios

ناشر: Electronic Arts

ژانر:  Platform ،Action-Adventure

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Xbox One ،Xbox Series X/S ،Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ۲۶ مارس ۲۰۲۱

امتیاز متا:  ۸۹/۱۰۰

وقتی نام Hazelight Studios را می‌شنویم، می‌دانیم که باید منتظر یک بازی حاص باشیم که چیزی شبیهش وجود ندارد. دلیل اصلی‌اش را هم حتما می‌دانید. جناب جوزف فارس! او این خاص بودن را به خوبی در عناوینی مثل Brothers و A Way Out نشان داده است و قطعا بازی جدید او و استودیو Hazelight، یعنی It Takes Two نیز یکی از عناوین بسیار خاص و یونیک سال ۲۰۲۱ است. بازی It Takes Two در تاریخ ۲۶ مارس سال ۲۰۲۱ میلادی برای PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Xbox One ،Xbox Series X/S و Microsoft Windows عرضه گردید. نشر این عنوان اکشن ماجرایی و پلتفرمر که توسط Hazelight Studios ساخته شده را کمپانی Electronic Arts برعهده داشت. It Takes Two توانست تا نظر مثبت منتقدین و همین‌طور بازی‌بازان را به خود جلب کرده و منابع و مراجع مختلف گیمینگ در دنیا، اکثرا امتیازات بسیار خوبی را به این بازی اختصاص دادند. این بازی اکنون در وبسایت متاکریتیک، امتیاز متای ۸۹/۱۰۰ را در اختیار دارد که بیانگر عنوانی موفق و جذاب است.

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

این بازی المان‌های زیادی را از انواع ژانرها در خود دارد، ولی تمرکز اصلی آن بر المان‌های پلتفرمر است.

بازی‌های جوزف فارس یک امضای جالب دارند. این عناوین معمولا تمرکزشان بر روی بازی دونفره‌ و ارائه‌ی یک تجربه‌ی کم‌نظیر از بازی کردن کوآپ در کنار داستان‌گویی جذاب و باکیفیت است. It Takes Two هم از این قاعده مستثنی نیست و چیزی به عنوان بازی تک‌‌نفره ندارد و باید آن را یا به صورت لوکال اسپلیت‌ اسکرین و یا به صورت آنلاین دونفره بازی کنید که در آن، دو بازی‌باز کنترل دو شخصیت Cody و May را برعهده می‌گیرند. این بازی المان‌ها و مکانیک‌های بسیار زیادی را از انواع و اقسام ژانرهای بازی‌های ویدیویی در خود دارد، ولی تمرکز اصلی آن بر المان‌های پلتفرمر است. مکانیک‌های گیم‌پلی، به داستان بازی و تم خاصی که هر مرحله دارد مرتبط هستند و مراحل جذابی را با تجربه‌های گوناگون برای شما رقم می‌زنند. مثلا Cody قابلیت بازگرداندن زمان به عقب را به دست می‌آورد و May می‌تواند نسخه‌هایی از خودش را Replicate کند. شما باید با ترکیب این قابلیت‌ها و استفاده‌ی به موقع از آن‌ها، در بازی پیشروی کنید.

۹ – Monster Hunter Rise

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

Monster Hunter Rise

سازنده: Capcom

ناشر:  Capcom

ژانر: Action RPG

پلتفرم مقصد:  Nintendo Switch

تاریخ انتشار: ۲۶ مارس ۲۰۲۱

امتیاز متا:  ۸۸/۱۰۰

بعد از عرضه‌ی فراتر از موفقیت‌آمیز بازی Monster Hunter World، کپکام برای این که دل طرفداران نینتندو را هم به دست بیاورد (بالاخره این سری همیشه رابطه‌ی بسیار خوبی با کنسول‌های نینتندو داشنه است)، تصمیم گرفت تا یک بازی جدید از این فرنچایز با نام Monster Hunter Rise را برای کنسول سوییچ عرضه نماید و این اتفاق در سال جاری و ۳ سال بعد از انتشار Monster Hunter World رخ داد. بازی Monster Hunter Rise در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۱ برای نینتندو سوییچ عرضه گردید. نشر این عنوان Action RPG که توسط کپکام ساخته شده بود را خود این کمپانی برعهده داشت و قرار است تا در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۲، نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی نیز منتشر شود. این عنوان در واقع ششمین نسخه از سری اصلی مانستر هانتر محسوب می‌شود. Monster Hunter Rise توانست تا نظر مثبت منتقدین و همین‌طور بازی‌بازان را به خود جلب کرده و منابع و مراجع گیمینگ در دنیا، اکثرا امتیازات بسیار خوبی را به این بازی اختصاص دادند. این بازی اکنون در وبسایت متاکریتیک، امتیاز متای ۸۸/۱۰۰ را در اختیار دارد که بیانگر عنوانی موفق و جذاب است.

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

بزرگ‌ترین مشکل نسخه‌ی World، سیستم عجیب کوآپ بازی کردن بود و این مشکل در نسخه‌ی Rise حل شده است.

نسخه‌ی World، موارد جدید زیادی را به این سری آورد و به نوعی آن‌ها را تثبیت کرده و رضایت طرفداران را جلب نمود. حالا تقریبا تمامی آن موارد جدید که در World دیده‌ایم، به نسخه‌ی Rise هم آمده‌اند، در کنار برخی موارد جدید (مثل یک حیوان همراه جدید به نام Palamute که می‌توانید سوارش شوید و هم برای سریع‌تر طی کردن نقشه و هم در نبردها از آن استفاده نمایید) و اصلاحات. بزرگ‌ترین مشکل نسخه‌ی World، سیستم عجیب و غریب و مشکلی بود که برای کوآپ بازی کردن داشت و اعصاب همه را به‌هم ریخته بود. حالا این مشکل در نسخه‌ی Rise حل شده است و دیگر راحت می‌توانید با دیگران بازی کنید و لذت ناب کوآپ این سری را تجربه نمایید. این بازی از زمان لانچ تاکنون طی چند ماه بیش از ۷ میلیون نسخه فروخته است که فوق‌العاده است.

۸ – Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2

tony hawk's Pro Skater 1 + 2

Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2

سازنده: Vicarious Visions

ناشر:  Activision

ژانر: Sport

پلتفرم مقصد: Nintendo Switch ،PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Xbox One ،Xbox Series X and Series S ،Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ۱۴ آگوست ۲۰۲۱

امتیاز متا:  ۸۹/۱۰۰

از بس عناوین جدید سری Tony Hawk’s Pro Skater بعد از بازی دوم و سوم ضعیف عمل کردند که اکتیویژن تصمیم گرفت به سراغ ریمستر دو بازی شاهکار اول و دوم این سری برود و کار خیلی خوبی هم انجام داد. می‌دانید که بازی اول و دوم این سری جزو چند عنوان برتر در کل تاریخ بازی‌های ویدیویی هستند و بازی دوم، برترین بازی‌ ورزشی تاریخ از لحاظ امتیاز متا قلمداد می‌شود که واقعا افتخاری بزرگ برای سازندگان بازی و شرکت اکتیویژن است. وقتی به امتیازاتی که منابع معتبر گیمینگ به این دو بازی داده‌اند نگاه می‌کنید واقعا شگفت‌زده می‌شوید. امتیازاتی مثل ۹٫۹/۱۰ از وبسایت گیم‌اسپات، ۹٫۹/۱۰ از وبسایت آی‌جی‌ان و امتیاز ۱۰/۱۰ از وبسایت گیم‌اینفورمر (بازی دوم سری، بازی سال این مجله نیز شناخته شد) از جمله معتبرترین امتیازات این بازی‌ها هستند که نشان از بی‌نقص بودن آن‌ها در ژانر خود دارند. به همین خاطر هم کالکشن این دو بازی با استقبال خیلی خوبی مواجه شد.

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

بازی دوم این سری، برترین بازی‌ ورزشی تاریخ از لحاظ امتیاز متا قلمداد می‌شود.

بازی Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۲۱ برای Nintendo Switch ،PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Xbox One ،Xbox Series X and Series S و Microsoft Windows عرضه گردید. نشر این عنوان ورزشی اسکیت‌سواری که توسط Vicarious Visions ساخته شده بود را کمپانی Activision برعهده داشت. در این بازی شما در نقش یک skateboarder حرفه‌ای قرار گرفته که باید انواع وظایف مختلف را انجام دهید تا به عنوان جایزه پول بگیرید. با پولی که بدست می‌آورید می‌توانید قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را ارتقا دهید، حرکات جدید بخرید و همین‌طور اسکیت‌های زیبا و جدید خریداری نمایید. گیم‌پلی بازی به معنای واقعی کلمه جذاب است و همه‌چیز را برای یک بازی ورزشی شبیه‌ساز اسکیت‌سواری به طور کامل در اختیار دارد. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 توانست تا نظر مثبت منتقدین و همین‌طور بازی‌بازان را به خود جلب کرده و منابع معتبر گیمینگ در دنیا، اکثرا امتیازات بسیار خوبی را به این بازی اختصاص دادند. این بازی اکنون در وبسایت متاکریتیک، امتیاز متای ۸۹/۱۰۰ را در اختیار دارد که بیانگر عنوانی موفق و جذاب است.

۷ – Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

super mario 3d world + bowser's Fury

Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

سازنده: Nintendo

ناشر: Nintendo

ژانر: Action ,Platgormer

پلتفرم مقصد: Nintendo Switch

تاریخ انتشار: ۱۲ فبریه‌ی ۲۰۲۱

امتیاز متا: ۸۹/۱۰۰

 نینتندو خوب می‌داند فرنچایزهای بزرگش را چه‌طور مدیریت کند تا هرگز خدشه‌ای به اعتبار و بزرگیشان وارد نشود و در ۹۹ درصد موارد وقتی نام ماریو روی یک بازی است، می‌دانیم احتمالا با یک بازی بسیار باکیفیت روبه‌رو خواهیم بود. یکی از این عناوین خوب، Super Mario 3D World + Bowser’s Fury است که نسخه‌ی ارتقایافته‌ای از بازی سال ۲۰۱۳ با نام Super Mario 3D World که برای وی‌یو عرضه شده بود محسوب می‌شود که با یک بازی کوچک جدید به نام Bowser’s Fury همراه شده است. بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury در تاریخ ۱۲ فبریه‌ی ۲۰۲۱ برای Nintendo Switch عرضه گردید. نشر این عنوان Action و Platformer که توسط Nintendo ساخته شده بود را خود این کمپانی برعهده داشت. جدا از بخش Bowser’s Fury، این نسخه مواردی مثل بخش آنلاین چندنفره، قابلیت استفاده از آمیبو برای ظاهر شدن پاورآپ، قابلیت Snapshot برای گرفتن اسکرین‌شات و قابلیت همکاری چندنفره در مراحل Captain Toad را به بازی اضافه کرده است.

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

در ۹۹ درصد موارد وقتی نام ماریو روی یک بازی است، می‌دانیم احتمالا با یک بازی بسیار باکیفیت روبه‌رو خواهیم بود.

هم‌چنین سرعت کلی حرکت شخصیت اصلی در این نسخه افرایش یافته است. Super Mario 3D World + Bowser’s Fury توانست تا نظر مثبت منتقدین و همین‌طور بازی‌بازان را به خود جلب کرده و منابع و مراجع مختلف و معتبر گیمینگ در دنیا، اکثرا امتیازات بسیار خوبی را به این بازی اختصاص دادند. این بازی اکنون در وبسایت متاکریتیک، امتیاز متای ۸۹/۱۰۰ را در اختیار دارد که بیانگر عنوانی موفق و جذاب است. البته باید به این اشاره کنیم که بازی اصلی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده بود امتیاز متای ۹۳ را کسب کرده بود. بالاخره ماریو است و این امتیازات بی‌نظیر در طول تاریخ این فرنچایز فوق محبوب.

۶ – Disco Elysium: The Final Cut

disco elysium the final cut

Disco Elysium: The Final Cut

سازنده: ZA/UM

ناشر:  ZA/UM

ژانر:  RPG

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4 ،PlayStation 5 و Stadia

تاریخ انتشار: ۳۰ مارس ۲۰۲۱

امتیاز متا:  ۹۷/۱۰۰

عنوان Disco Elysium توسط تمامی صنعت گیم بارها و بارها مورد تحسین قرار گرفت و در نقدهای بازی مهم‌ترین نکته‌ای که باعث بیشترین تحسین برای این بازی شده بود، سیستم دیالوگ‌ها و گفت‌وگوی این بازی بود که در کمتر عنوانی تا امروز، چنین سطحی از دقت به جزئیات و یونیک بودن دیالوگ‌ها را دیده بودیم. پس از موفقیت بازی اصلی، نسخه‌ی The Final Cut این عنوان نیز در سال جاری میلادی عرضه شد و حتی از عنوان اصلی هم موفق‌تر عمل کرد. بازی Disco Elysium: The Final Cut در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۱ برای PlayStation 4 ،PlayStation 5 و Stadia عرضه گردید. نشر این عنوان نقش‌آفرینی که توسط ZA/UM ساخته شده بود را خود این کمپانی برعهده داشت. Disco Elysium: The Final Cut توانست تا نظر مثبت منتقدین و همین‌طور بازی‌بازان را به خود جلب کرده و منابع و مراجع مختلف و معتبر گیمینگ در دنیا، اکثرا امتیازات بسیار خوبی را به این بازی اختصاص دادند. این بازی اکنون در وبسایت متاکریتیک، امتیاز متای ۹۷/۱۰۰ را در اختیار دارد که بیانگر عنوانی شاهکار است.

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

در نقدها مهم‌ترین نکته‌ای که باعث بیشترین تحسین برای این بازی شده بود، سیستم دیالوگ‌ها و گفت‌وگوی این بازی بود.

از نظر گیم‌پلی، این بازی یک عنوان نقش‌آفرینی جهان‌آزاد با زاویه‌ی دوربین ایزومتریک است و در آن شما کنترل یک کارآگاه را در یک پرونده‌ی قتل برعهده می‌گیرید. البته این کارآگاه خودش بزرگ‌ترین مشکلات را دارد و شدیدا از اعتیاد به الکل و amnesia در اثر مصرف دارو رنج می‌برد. Disco Elysium از یک سیستم رایج و سنتی مبارزه و اکشن در گیم‌پلی برخوردار نیست و به جای آن می‌شود گفت به نوعی بخش اکشن بازی را در درخت دیالوگ‌ها و مهارت‌های مختلف قرار داده است که از این نظر نیز یک بازی یونیک و بسیار خاص و جذاب محسوب می‌شود. در ساخت این بازی نقش‌آفرینی عمیق و عظیم، از بازی‌های نقش‌آفرینی ساخته شده توسط Infinity Engine الهام گرفته شده است که این انجین توسط Bioware و با تمرکز بر خلق عناوین ۲D RPG مثل Dungeons & Dragons و سری The Baldur’s Gate ساخته شده است. طراحی و هم‌چنین داستان‌نویسی Disco Elysium را رمان‌نویس استونیایی Robert Kurvitz برعهده داشته است.

۵ – Ratchet & Clank: Rift Apart

ratchet & clank rift apart

Ratchet & Clank: Rift Apart

سازنده: Insomniac Games

ناشر:  Sony Interactive Entertainment

ژانر: Action-Adventure

پلتفرم مقصد: Playstation 5

تاریخ انتشار: ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱

امتیاز متا:  ۸۸/۱۰۰

 بدون هیچ شکی باید گفت Ratchet & Clank: Rift Apart یکی از باکیفیت‌ترین عناوینی است که در نسل نهم بازی‌های ویدیویی تا امروز منتشر شده است و اینسامنیاک با خلق Ratchet & Clank: Rift Apart، یک بار دیگر ثابت کرد که یکی از برترین استودیوهای بازی‌سازی در دنیاست. بازی Ratchet & Clank: Rift Apart در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ برای پلی‌استیشن ۵ عرضه گردید. نشر این عنوان Action-Adventure که توسط Insomniac Games ساخته شده بود را کمپانی Sony Interactive Entertainment برعهده داشت. بازی Ratchet & Clank: Rift Apart از نظر گیم‌پلی و به ویژه در زمینه‌ی تنوع سلاح‌های مختلف و عجیب و غریب که همواره نقطه‌ی قوت این سری و تخصص اینسامنیاک بوده، یک بازی بسیار لذت‌بخش، جذاب و کامل است. مانند همیشه شاهد عنوانی اکشن ماجرایی با نبردهای از راه دور و نزدیک هستیم که در آن المان‌های پلتفرمینگ و حل برخی پازل‌ها نیز به چشم می‌خورد. گیم‌پلی بازی بسیار متنوع و کامل است و تنوع بالای آن باعث می‌شود هرگز از بازی خسته و دلزده نشوید. مبارزات بازی واقعا هیجان‌انگیز و سریع دنبال می‌شوند و انواع و اقسام سلاح‌ها، هر کدام در موارد مختلفی کارآیی بهتری دارند و این باعث می‌شود تا به یک سلاح بسنده نکنید و تمامی این سلاح‌های بی‌نظیر که همگی قابل ارتقا هستند را طی تجربه‌ی بازی امتحان کنید و لذت ببرید.

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

فکر نکنید که تجربه‌ی این بازی برای سن خاصی است، چون حتی گیمرهای هاردکور هم می‌توانند نهایت لذت را ببرند.

در طول بازی و با پیشروی در داستان، بیش از ده سلاح مختلف با عملکرد و ظاهر یونیک و انواع شلیک‌های گاها عجیب و غریب به دست می‌آورید که سبب می‌شوند گیم‌پلی همیشه تازگی خودش را حفظ کند. Ratchet & Clank: Rift Apart توانست تا نظر مثبت منتقدین و همین‌طور بازی‌بازان را به خود جلب کرده و منابع و مراجع مختلف و معتبر گیمینگ در دنیا، اکثرا امتیازات بسیار خوبی را به این بازی اختصاص دادند. این بازی اکنون در وبسایت متاکریتیک، امتیاز متای ۸۸/۱۰۰ را در اختیار دارد که بیانگر عنوانی موفق و جذاب است. به هیچ‌ وجه فکر نکنید که تجربه‌ی این بازی برای سن خاصی است، چرا که اگر عناوین قبلی این فرنچایز را تجربه کرده باشید، خوب می‌دانید که حتی گیمرهای هاردکور و حرفه‌ای هم می‌توانند نهایت لذت را از بازی‌های Ratchet & Clank ببرند، مخصوصا که حالا و در عنوان Ratchet & Clank: Rift Apart می‌توانیم بگوییم با برترین بازی یا لااقل با یکی از دو بازی برتر این فرنچایز تا به امروز طرف هستیم. Ratchet & Clank: Rift Apart معنای کامل یک بازی اکشن ماجرایی زیبا با دنیایی چشم‌نواز و خوش آب و رنگ و گیم‌پلی فوق‌العاده متنوع محسوب می‌شود که می‌تواند چندین ساعت هیجان و لذت ناب را در اختیار شما قرار دهد.

۴ – Resident Evil Village

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

Resident Evil Village

سازنده:  Capcom

ناشر: Capcom

ژانر:  Survival Horror

پلتفرم مقصد:  PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Xbox One ،Xbox Series X/S ،Microsoft Windows

تاریخ انتشار: ۷ می ۲۰۲۱

امتیاز متا:  ۸۶/۱۰۰

بی‌تردید، یکی از باکیفیت‌‎ترین عناوین سال ۲۰۲۱ عنوان Resident Evil Village است. عنوانی که به معنای واقعی ارزش تجربه کردن دارد و به نوعی می‌شود گفت ترکیبی جذاب از بازی چهارم و هفتم است که هر دو بسیار فوق‌العاده و از برترین وحشت‌ بقاهای تاریخ محسوب می‌شوند. بازی Resident Evil Village در تاریخ ۷ می سال ۲۰۲۱ میلادی برای PlayStation 4 ،PlayStation 5 ،Xbox One ،Xbox Series X/S و Microsoft Windows عرضه گردید. نشر این عنوان وحشت بقا که توسط Capcom ساخته شده را خود این کمپانی برعهده داشت. این نسخه که در واقع دهمین عنوان در سری رزیدنت ایول محسوب می‌شود، یک دنباله‌ی مستقیم داستانی برای بازی جذاب هفتم است که وقایع آن چند سال بعد از اتفاقات نسخه‌ی هفتم دنبال می‌شوند. اتفاقا Resident Evil Village نیز مانند بازی یاد شده، از زاویه‌ی دوربین اول‌شخص دنبال می‌شود و ما را بیشتر با ماجراها و سرنوشت اتان وینترز آشنا می‌کند که در این نسخه هم پروتاگونیست اصلی بازی است.

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

اتان در حال زندگی با همسرش میا و فرزندشان است که ناگهان کریس ردفیلد می‌آید و اتان را به یک روستای مرموز اروپایی می‌برد.

Resident Evil Village توانست تا نظر مثبت منتقدین و همین‌طور بازی‌بازان را به خود جلب کرده و منابع و مراجع مختلف و معتبر گیمینگ در دنیا، اکثرا امتیازات بسیار خوبی را به این بازی اختصاص دادند. این بازی اکنون در وبسایت متاکریتیک، امتیاز متای ۸۶/۱۰۰ را در اختیار دارد که بیانگر عنوانی موفق و جذاب است. اتان در حال زندگی با همسرش میا و فرزندشان است که ناگهان کریس ردفیلد سرزده می‌آید و اتان را ربوده و به یک روستای مرموز اروپایی می‌برد. آنتاگونیست اصلی بازی در این نسخه، Alcina Dimitrescu نام دارد. جالب است بدانید که سیستم مدیریت آیتم‌ها در این بازی مثل عنوان شاهکار چهارم است و حتی فروشنده‌ی مرموز آن بازی یعنی Duke هم در این نسخه حاضر است. لازم به ذکر است که این بازی، یک مد آنلاین چندنفره به نام Resident Evil RE: Verse نیز دارد که در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

۳ – Final Fantasy VII Remake Intergrade

final fantasy vii remake intergrade

Final Fantasy VII Remake Intergrade

سازنده: Square Enix

ناشر:  Square Enix

ژانر:  Action RPG

پلتفرم مقصد: Playstation 5

تاریخ انتشار: ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱

امتیاز متا:  ۸۸/۱۰۰

سرانجام نوبت به انتشار بازی ریمیک فاینال فانتزی هفت در نسل نهم رسید و نسخه‌ی Final Fantasy VII Remake Intergrade در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ برای پلی‌استیشن ۵ منتشر گردید. نشر این عنوان Action RPG که توسط Square Enix ساخته شده بود را خود این کمپانی برعهده داشت. بدون شک این نسخه بهترین تجربه از این بازی را ارائه می‌دهد. در این نسخه بر روی پلی‌استیشن ۵، گرافیک بازی به معنای واقعی به چشم می‌آید و طراحی تک‌تک المان‌ها و بخش‌ها و جزئیات بازی از گیم‌پلی و گرافیک و موسیقی گرفته تا طراحی محیط اطراف و ریزترین جزئیات شخصیت‌های بازی و لباس‌های آن‌ها به زیباترین شکل ممکن انجام شده و این بازی را تبدیل به یکی از زیباترین عناوین چند سال اخیر می‌کند. Final Fantasy VII Remake Intergrade توانست تا نظر مثبت منتقدین و همین‌طور بازی‌بازان را به خود جلب کرده و منابع مختلف گیمینگ در دنیا، اکثرا امتیازات بسیار خوبی را به این بازی اختصاص دادند.

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

ماموریت جدیدی که در این نسخه اضافه شده و شخصیت‌های آن، بسیار عالی و هماهنگ با بازی اصلی هستند.

این نسخه اکنون در وبسایت متاکریتیک، امتیاز متای ۸۸/۱۰۰ را در اختیار دارد که بیانگر عنوانی موفق و جذاب است. همان‌طور که می‌دانید داستان، روایت‌گر قصه‌ی یکی از بی‌نظیرترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی یعنی Cloud Strife است و حول محور مبارزات او به همراه گروه مقاومت AVALANCHE در برابر گروه فاسد Shinra megacorporation و رهبر آن‌ها Sephiroth می‌‌گردد. Final Fantasy VII Remake Intergrade از لحاظ شخصیت‌ها و شخصیت‌پردازی بی‌نظیر است و واقعا تک‌تک شخصیت‌های حاضر در آن، تا همیشه در یاد و خاطر ما باقی مانده‌اند. نکته‌ی عالی این‌جاست که ماموریت جدیدی که در این نسخه‌ی نسل نهمی اضافه شده و شخصیت‌های آن، فوق‌العاده عالی و هماهنگ با بازی اصلی هستند و انگار که کلا از اول، جزوی از این عنوان و داستان اصلی Final Fantasy VII بوده‌اند.

۲ – Returnal

returnal

Returnal

سازنده: Housemarque

ناشر:  Sony Interactive Entertainment

ژانر:  Roguelike Third-person shooter

پلتفرم مقصد: Playstation 5

تاریخ انتشار: ۳۰ آپریل ۲۰۲۱

امتیاز متا:  ۸۶/۱۰۰

می‌رسیم به یکی از یونیک‌ترین و پرریسک‌ترین عناوینی که تاکنون در نسل نهم دیده‌ایم یعنی بازی Returnal که در تاریخ ۳۰ آپریل ۲۰۲۱ برای پلی‌استیشن ۵ عرضه گردید. نشر این عنوان Roguelike Third-person shooter که توسط Housemarque ساخته شده بود را کمپانی Sony Interactive Entertainment برعهده داشت. استودیو Housemarque با ساخت Returnal نشان داد که با داشتن منابع مالی کافی و اعتماد کمپانی بزرگی مثل سونی، می‌تواند کارهای خیلی بزرگی انجام دهد و تازه این کار را با بالاترین ریسک انجام داد. می‌دانید چرا؟ چندبار دیده‌اید که یک سازنده و ناشر بزرگ برای یک بازی AAA عظیم به سراغ سبک روگ‌لایک بروند؟ عنوانی که وقتی می‌میرید تقریبا همه‌چیز را از شما می‌گیرد و باید از اول شروع کنید؟ این کاری است که بازی های ایندی مثل Dead Cells انجام می‌دهند و شاید هم خیلی موفق شوند، ولی برای یک بازی غول انحصاری پرهزینه، کمتر کسی جرات می‌کند سراغ روگ‌لایک برود، اما Housemarque این کار را انجام داد و این موضوع بیش از پیش ارزش سونی را مشخص می‌کند که نوآوری و خلاقیت را از سازنده‌ها به زور نمی‌گیرد. جوابش را هم با موفقیت عنوانی مثل Returnal که ۷۰ دلار هم قیمت دارد می‌گیرد و استودیوی سازنده‌اش را هم می‌خرد.

returnal

برای یک بازی غول انحصاری پرهزینه، کمتر کسی جرات می‌کند سراغ روگ‌لایک برود، اما Housemarque و سونی این کار را انجام دادند.

Returnal توانست تا نظر مثبت منتقدین و همین‌طور بازی‌بازان را به خود جلب کرده و منابع و مراجع مختلف و معتبر گیمینگ در دنیا، اکثرا امتیازات بسیار خوبی را به این بازی اختصاص دادند. این بازی اکنون در وبسایت متاکریتیک، امتیاز متای ۸۶/۱۰۰ را در اختیار دارد که بیانگر عنوانی موفق و جذاب است. اکثر تحسین‌های این بازی حول محور گرافیک، سیستم نبرد و دستاوردهای تکنیکی‌ قرار دارند. در این عنوان داستان شخصیتی به نام Selene را دنبال می‌کنیم که به عنوان یک مامور آسترا، در سیاره‌ی Atropos فرود می‌آید تا در مورد یک سیگنال مرموز تحقیق کند و ناگهان خودش را در یک حلقه‌ی زمانی یا Time Loop اسیر می‌بیند و باید هر طور شده خودش را از این حلقه‌ی تکرار نجات دهد. در واقع بازی به خوبی حتی برای روگ‌لایک بودنش هم به شما دلیل داستانی می‌دهد و استایل گیم‌پلی را به داستان بازی مرتبط می‌کند که این بسیار جذاب است.

۱ – Mass Effect: Legendary Edition

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا

Mass Effect: Legendary Edition

سازنده:  BioWare

ناشر: Electronic Arts

ژانر:  Third Person Shooter RPG

پلتفرم مقصد:  Playstation 4 ,Xbox One ,PC

تاریخ انتشار: ۱۴ می ۲۰۲۱

امتیاز متا:  ۹۰/۱۰۰
 بسیاری از ما گیمرها آرزو داشتیم که شاهد عرضهٔ کالکشن ریمستر شدهٔ ۳ عنوان شاهکار Mass Effect باشیم و سرانجام این موضوع جامهٔ عمل به خود پوشاند و EA در اواخر نسل هشتم اعلام کرد که کالکشن سه‌گانهٔ این سری با نام Mass Effect: Legendary Edition در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد و با این خبر، بسیار ما را ذوق‌زده کرد. بازی Mass Effect: Legendary Edition در تاریخ ۱۴ می سال ۲۰۲۱ میلادی برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس‌وان و رایانه‌های شخصی عرضه گردید. نشر این عنوان Third Person Shooter RPG که توسط BioWare ساخته شده را کمپانی Electronic Arts برعهده داشت. همان‌طور که همیشه گفته‌ام، در دنیای بازی‌ها خیلی کم سراغ داریم سه‌گانه‌ای را که هر ۳ بازی آن متای بالای ۹۰ داشته باشند، اما این سه‌گانه‌ی شاهکار، تاریخ‌ساز و خاطره‌انگیز، موفق شده تا چنین افتخاری را کسب کند و یک موفقیت عظیم را در کارنامه‌ی یکی از برترین نقش‌آفرینی‌سازان دنیا یعنی بایوور و کمپانی الکترونیک‌ آرتز ثبت کرده است. نکته‌ی بسیار مهم در مورد این سه‌گانه آن است که با انتشار نسخه‌های جدید هرگز کیفیتش پایین نیامد.
mass effect legendary edition

سری Mass Effect از آن دسته فرنچایزهایی است که تجربهٔ هر ۳ نسخهٔ آن، برای علاقه‌مندان سبک نقش‌آفرینی از واجب نیز واجب‌تر است.

Mass Effect: Legendary Edition توانست تا نظر مثبت منتقدین و همین‌طور بازی‌بازان را به خود جلب کرده و منابع و مراجع مختلف و معتبر گیمینگ در دنیا، اکثرا امتیازات بسیار خوبی را به این بازی اختصاص دادند. این بازی اکنون در وبسایت متاکریتیک، امتیاز متای ۹۰/۱۰۰ را در اختیار دارد که بیانگر عنوانی موفق و جذاب است. سری Mass Effect از آن دسته فرنچایزهایی است که تجربهٔ هر ۳ نسخهٔ آن، برای علاقه‌مندان سبک نقش‌آفرینی از واجب نیز واجب‌تر است و قطعا تبدیل به یکی از برترین تجربه‌های هر شخصی شده که این سری را تجربه کرده است، پس دیگر نیای به توضیح نیست که چرا باید Mass Effect: Legendary Edition را تجربه کنید. جلوه‌های بصری فنی و هنری عالی، گیم‌پلی متنوع و اعتیادآور، مبارزاتی جذاب و هیجان‌انگیز، گشت و گذار و اکتشاف اعتیادآور، داستان چندلایه با روایتی عالی، شخصیت‌های پرداخت‌شده، نقش مهم انتخاب‌های شما در اتفاقات بازی، شخصی‌سازی‌های عالی، صداگذاری‌های حرفه‌ای، ساندترک شاهکار، قرار دادن بازی‌باز در لحظاتی حساس برای گرفتن تصمیماتی خاکستری، همه و همه در این ۳ بازی وجود دارند، پس سریعا به سراغ Mass Effect: Legendary Edition بروید.


 

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام آقا سعید واقعا از مقالتون لذت بردم فقط بنظرم ریترنال یا رچت باید اول می شدن چون اصلا یه حس کاملا متفاوت با نسل قبل داشتن اما مس افکت همون بازی قدیمیه فقط کمی گرافیک رو بالا بردن

  • بازی Disco Elysium یکی از بهترین RPG های اصیل تاریخه. این اپدیت رایگان Final cut بازی رو بهتر هم کرده. صداگذار Narrator واقعا پرفکته.
    . :chic:

    مس افکت هم که بهترین تریلوژی گیمینگه ولی بنظرم جای ریمسترش اینجا نیست. یه سری تغییراتی که دادن بنظرم به اتمسفر بازی لطمه زدن

    .

    رچت هم که به شدت زیباست ولی متاسفانه نتونستم هنوز تجربه کنم :weep: (یه چیز خنده دار بگم بخندین، توی توییتر یه عده احمق شروع کردن به کوبوندن اینسامنیاک و رچت. بنظرتون چرا؟ چون Rivet ظاهر زنانه داره :laugh: :laugh: . اون فرقه که خودتون میدونین به هیچی رحم ندارن واقعا، فقط دنبال حاشیه ن)
    .

    مانسترهانتر هم توی لیسته، حتما میرم سراغش :yes:

  • با شماره ۱ بشدت موافقم…از legendary edition فعلا فقط نسخه سوم رو تجربه کردم و اگر چنان پایان افتضاحی نمیداشت(Synthetic ending) به راحتی تبدیل میشد به بهترین بازیه عمرم.

    • XERXES گفت:

      پایان افتضاحو نگو، ژنرال با اره برقی میاد الآن 😀

    • چند تا نکته
      یک اینکه از بهترین بازی سه گانه پریدی⁦:-|⁩
      دو اینکه به شدت بازی کردن نسخه ی سه بدون سیو دو کار اشتباهیه ، بازی به طور پیشفرض میاد طوری حساب می‌کنه که وقایع نسخه ی دو اتفاق نیفتاده و کلی دیالوگ احساسی خفن از دست میدی
      پایان هم کاش destroy رو انتخاب میکردی ، منطقی تزینشون همونه ، پایان synethic باگ زیاد داره⁦:-D⁩

      • اسپویل mass effect
        .
        ..

        دفعه بعدی بخوام برم پایان destroy رو انتخاب میکنم چون الان سرچ دادم دیدم تنها پایانی که شپرد زنده میونه همینه :inlove: …دفعه اول synethic رو انتخاب کردم چون یجا خوندم بهترین پایانشه ولی بدترینشون بود 😐 .
        از نسخه ۳ شروع کردم چون قبلا هم گفتم با ۱ ارتباط برقرار نکردم ولی الان به خاطر سیوها و تاثیری که روی ۳ داره مجبورم ۱ و ۲ رو هم برم…فقط چندتا سوال:
        چطوری باید ashley و miranda و salarian council رو نجات داد چون من تقریبا همه مراحل فرعی رو رفتم و با همه شخصیت ها هم داخل the citadel و normandy بعد تمام شدن مراحل صحبت میکردم لولمم بالا بود ولی اینا مردن اصلا راهی هست که نمیرن؟؟؟

        • اسپویل :
          .
          .
          میراندا تو سه وقت مختلف بهت ایمیل میزنه
          اگر هر وقت ایمیل زد بری باهاش صحبت کنی و باهاش بهم نزنی ، زنده میمونه ، اگر صحبت نکنی یا باهاش بهم بزنی میمیره ( کلا رابطه نداشته باشی هم زنده میمونه⁦:-D⁩ ، عجیبه)
          راه زنده نگه داشتن سالاریان کنسولر! اینه که وقتی اودینا تفنگش رو میگیره بالا ، زرت بزنی بکشیش⁦:-D⁩ ( تو کاتسین یه علامت رنگید میاد )
          اشلی رو هم نمی‌دونم چطوری کشتیش اصلا⁦:-D⁩⁦:-D⁩⁦:-D⁩⁦:-D⁩⁦:-D⁩
          ولی فکر کنم اینطوری زنده بمونه ، اول اینکه یا کلا نباید باهاش رومانس کنی ، یا نباید بهم بزنی⁦:-D⁩ ( نصف کرکترا اینطوری میمیرن⁦:-|⁩)
          بعد باید باهاش مهربانانه حرف بزنی ، سه چهار بار تو سیتادل بعد از ماموریت ها بری ملاقاتش ( حواست باشه ماموریت توچانکا رو سریع تموم نکنی که سه میشه ، هر کدوم از ماموریت هارو رفتی برگردی سیتادل )
          Thane تو دو زنده بمونه
          فکر کنم اینطوری زنده بمونه
          ببین لول تو زنده موندن کرکترا تاثیر خاصی نداره ، بیشتر به انتخاب ها بنده و تقریبا همه ی کرکترا جز سه تاشون رو میشه زنده نگه داشت
          .
          .
          .
          ببین یک یکم بد قلقه الان بعد از چهارده سال ، چهار پنج ساعت اولش رو تحمل کنی و یه سری از فرعیا رو انجام ندی ( بنظرم ماموریت the fan و سربرس کافیه تو یک ، بقیشون هم تاثیر می‌ذاره تو بعدیا ولی همینا بهترینان ، دی ال سی برینگ داون ده اسکای رو هم حتما برو )
          مخصوصا ماموریت feros و virmire که دوتا از بهترین ماموریت های سرین!
          مخصوصا دومی که شاهکار بود ، شاهکار

          • اسپویل
            .
            ..

            خیلی پیچیده شد 😐 😐 😐
            من هر سه بار با miranda داخل citadel صحبت کردم و نه رومانسی اتفاق افتاد نه بهمزدنی ولی اخر اونجا که میخواست خواهرشو نجات بده پدرشو کشت و خودشم مرد 😐 …salarian council رو هم kai leng کشت اصلا udina نبود توی اون صحنه 😐 ashley رو هم وقتی مجروح شد داخل سیتادل میرفتم پیشش ولی رومانسی اتفاق نیفتاد(کلا شپرد من خیلی مظلوم بود با هیچکس رومانس نداشت فکر کنم بخاطر نبود سیوهای نسخه ی قبلی بود وگرنه من خودمو کشتم تا از liara جواب بگیرم ولی نشد که نشد 😀 ) در ضمن ash رو من نکشتم garrus کشت 😀
            و تنکس بابت راهنمایی بزودی نسخه اول رو شروع میکنم :yes:

            • اسپویل :
              .
              .
              .
              آره مغزم هنگ کرد⁦:-|⁩ ، ببین باید بهش درباره ی Kai Lang هشدار بدی ، شاید نگفتی بهش درباره ی ایشون
              درباره کنسولر که نمی‌دونم ، احتمالا یا تو بیمارستان سیتادل با تین حرف نزدی ، یا یه انتخاب دیگت تو یک و دو مشکل داشته ( تو سه نبوده احتمال بالا ، آنچنان انتخابی نیست که بخواد انقدر عوض کنه⁦:-|⁩)
              Ash رو گاروس کشت؟؟؟؟؟؟
              من دیگه رد دادم⁦:-D⁩
              چطوری؟
              احتمالا اون خط پاراگون یا رنگیدت کم بوده که نتونستی متقاعدش کنی که بعد گاروس مجبور شده بکشتش
              تو مس افکت یا باید رنگید باشی یا پاراگون ، یکیش رو انتخاب کنی بعد تبعات داره مثل همین

              • اسپویل:
                ‌.
                ‌..

                به miranda راجب kai leng هشدار دادم بین همون صحبتاشون داخل سیتادل راجبش بحث کردن‌‌…واسه کنسولر هم تازه متوجه شدم که thane واسه من اصلا داخل بازی نبود احتمالا به خاطر اینکه ۲ رو بازی نکردم کلا مرده فرضش کردن و بخاطر نبود سیوها نیست تو گیم 😐
                Ash رو هم udina ویدیو مرگ کنسولر رو یه جور تغییر داده بودش که انگار شپرد اونو کشته و به ash نشون داد به همین خاطر به شپرد اعتماد نکرد و garrus کشتش(بعدش وقتی برگشتم به normandy گاروس بهم یه ایمیل زد گفت که برم داخل سیتادل پیشش بعد رفتم و با هم رفتن تا تمرین تیراندازی کنن ببینن کدوم بهتره و کلی دیالوگ محشر هم بینشون رد و بدل شد بنظرم این کاتسین رو به این خاطر نشون داد که ash رو کشت شایدم نه)
                .
                ..
                ‌…
                خب تا الان فهمیدم که thane باید داخل mass effect 2 زنده بمونه تا کنسولر نمیره ایجوری احتمال زنده موندن ash هم وجود داره چون دیگه udina نمیتونه با ویدیو گولش بزنه…ولی miranda رو هنوز نمیفهمم چطور باید نجات داد اونم بنظرم به انتخابام تو ۳ نسخه مربوط بشه.

                • نه ربطی به اون نداره کاتسین گاروس
                  .
                  .
                  بنظرم مرگ جفتشون ربط به نبود سیو داره⁦:-|⁩
                  هر سه تاشون البته

                • آقا دوتا ماموریت دیگه رو یادم رفت
                  تو یک وسط حرف زدن با اعضای نورماندی دوتا ماموریت بهت میدن ، یکیش رو گاروس میده یکیش رو رکس
                  جفتش هم خیلی مهمه!
                  جفتش رو با دقت انجام بده ( مخصوصا اولی ) چون رو شخصیت پردازی گاروس تاثیر مستقیم داره

              • OK
                من همیشه بعد از تموم شدن ماموریت ها هم با اعضای نورمندی و هم با افراد داخل سیتادل صحبت میکنم به همین خاطر ماموریتی نیست که از دستم در بره ولی چطوری طی کردنشون به گفته خودت “دقت” میخواد که خب من ندارمش 😀
                پ.ن:این عکس پروفایل جدیدت با اسمت تناقض داره بنظرم یه عکس از Shepard VI یا Shepard Clone بزار چون هردوشون کاراکترهای فراموش نشدنین 😀

                • یه مشکلی هست⁦:-|⁩
                  قیافه ی شپرد کلون با خود شپرد فرقی نداره کاکو⁦:-D⁩
                  از شپرد vi هم خوشم نمیاد
                  فعلا همین باشه احتمالا corvo کنم ( اگر درست نوشته باشم اسمش رو )

  • Reciver گفت:

    لیست جالبی است اما جای دیمن سولز ریمیک خالی است حتی میتوانست شماره اول باشد نسخه اورجینالش که شاهکار بود حیف بنده هنوز نتوانستم وارد نسل ۹ بشوم اما طبق نظراتی که خواندم و تریلر هایی که دیدم رچت اند کلنک و ریترنال عالی به نظر میرسند فاینال فانتزی هم که همه تعریف میکنند و در این لیست طبق بازی هایی که کرده ام دیسکو اسیلوم نظر من را از همه بیشتر جلب کرده است و بعد از آن اویل ویلیج.کاش ایکس باکس هم نماینده ایی داشت انها بیشتر به فکر گیمپس هستند تا بازی

  • همیشه تو همه مقاله ها باید اسم سونی هم باشه ممنونیم ازت سونی :chic: :chic: :chic:

  • سلام و احترام خدمت جناب آقای سعید آقابابایی . امیدوارم روز خوبی داشته باشید . از این فرصت استفاده می نمایم و به اطلاع حضرتعالی و سایر دوستان شاغل در وبسایت خبری گیمفا می رسانم که بنده کاملاً متوجه حضور کم رنگ حضرتعالی در بخش خبری گیمفا هستم ، علی ایحال امیدوارم در کنار افزایش فعالیت سایر اعضای تحریریه ، حضرتعالی نیز در آینده حضوری پر رنگ تر را در بخش خبری گیمفا ایفا نمایید .
    ستون خبری فوق به واقع یک راهنمای خوب برای بازی بازانی است که به تازگی به نسل نهم ورود کرده اند و اکنون مردد در انتخاب یک عنوان خوب و با کیفیت می باشند و مقاله ی فوق کمک شایانی به ایشان می کند .
    این روز ها بنده مشغول تجربه ی عنوان زیبای Disco Elysium – The Final Cut هستم . البته به دلیل مشغله ی کاری بالا و همچنین ماهیت خود بازی ( تمرکز به شدت بالا برای درک گفتگو ها ) چیزی حدود کمتر از ۲۰ ساعت مشغول به تجربه ی این عنوان می باشم . علی ایحال باید گفت داستان بازی ( روایت ، شخصیت پردازی ها و صحنه ) در این عنوان به زیبایی هر چه تمام برای مخاطب به تصویر کشیده شده است .
    یکی از زیباترین بخش های بازی و شاید نقاط قوت آن سیستم گفتگوهای موجود در بازی می باشد که به واقع با یک اثر RPG خالص و کلاسیک رو به رو هستیم ، جایی که امروزه دیگر این چنین عناوین در سبد بازی بازان جایی ندارد و معمولاً بر خلاف استقبال منتقدین ، بازی بازان زیادی اقدام به تجربه ی این قبیل آثار نمی نمایند .
    جدای از عناوین فوق که حضرتعالی در متن مقاله به ایشان اشاره کرده اید ، بنده نیز از عناوینی نام خواهم برد که گمان می کنم حضورشان در مقاله ی فوق خالی است .
    ۱ – Hitman 3 به واقع یکی از خوش ساخت ترین عناوین در این سری می باشد که در سال ۲۰۲۱ عرضه گردید و به زیبایی هر چه تمام ، این جهان را پیش روی بازی باز قرار می دهد .
    ۲ – SCARLET NEXUS به واقع برای طرفداران و عاشقان JRPG در سال ۲۰۲۱ یک عنوان خوب و باکیفیت می باشد که می تواند ساعت ها بازی باز را سرگرم نماید .
    در انتها از زحمات حضرتعالی جهت تهیه مقاله ی فوق کمال تشکر را دارم .
    خوزستانی های عزیز ، پیروز و پایدار باشید .

  • MahyarMsm گفت:

    خسته نباشید اقای اقابابایی مقاله بسیار خوبی بود
    با اینکه هنوز نه رچت و نه ریترنال رو بازی کردم ولی طبق چیزایی که ازشون دیدم این دوتا بازی فوق العاده هستن و خیلی دلم میخواد تجربشون کنم منتها اول باید کنسولش رو تهیه کنم که اگه بشه اونم جور میکنم و حتما این دو بازی رو بازی میکنم 😀
    درباره FF VII ریمیک هم نظر خاصی ندارم چون تجربش نکردم و زیاد با این سری اشنا نیستم ولی وقتی تریلر فاینال ۱۶ رو دیدم تحریک شدم برم سمتش و با ۷ ریمیک شروع کنم
    رزیدنت اویل ویلیج عالی بود من که ازش لذت بردم بی شک یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۲۱ هست و از نظر من حقش متای ۸۶ نبود من بهش ۹/۵ میدم. داستان بازی بسیار عالی و زیبا بود و گرافیک هم فوق العاده بود، طراحی محیط مخصوصا اون روستا و castle Dimitrescuجذاب بود، باس فایت های بازی که معرکه بودن من با باس لیدی دیمیترسکو خیلی حال کردم عالی بود هایزنبرگ هم خیلی خفن بود 😎 راستی من سر باس بنوینتو ‌کنسول رو خاموش کردم فردا صبح پاشدم پنجره ها رو زدم کنار بعدش نشستم بازی کردم :laugh:
    تنها مشکلی که میتونم بگیرم این بود که میتونست یکم طولانی تر باشه و اگه یکم بیشتر به هایزنبرگ و لیدی دیمیترسکو پرداخته میشد بهتر بود
    به امید اون روزی که دوباره لیان و کلر رو ببینیم :heart:
    و مورد اول هم که الحق که حقشه یکی از بهترین کار هایی که ea کرد همین مس افکت لجندری کالکشن هست

  • TzzzT23 گفت:

    ضمن خسته نباشید به نویسنده این مطلب , من خیلی دلم میخواد بازی disco elysium رو بگیرم الانم تخفیف خورده , دوستان اگه کسی بازی کرده یه توضیح مختصری میده از این بازی که spoil نداشته باشه ؟ هنوز نرفتم نقد هاش رو بخونم ولی دوست داشتم از زبان کسی که بازی کرده یه توضیح خیلی مختصر بگیرم . و اینکه فرق نسخه اصلی با director cut چقدر هست ؟ فقط چندین مرحله اضافه داره یا خیلی فرق میکنه ؟

    • TzzzT23 گفت:

      الان که دنبال بازی تو store psn گشتم دیدم فقط نسخه director cut موجود هست و همون مورد هم تخفیف خورده .
      راستی یه سوال دیگه هم بپرسم , کسی بازی ender lilies رو انجام داده ؟ نظرتون در مورد این بازی چطور هست ؟ ارزش خرید داره ؟
      انقدر بازی خوب اومده انتخاب چند تا واقعا سخت هست .

    • این بازی یکی از بهترین و خاص ترین RPG های ده سال اخیره. به عنوان Non Combat RPG ازش یاد میشه یعنی تقریبا ۹۹% بازی دیالوگ و انتخاب دیالوگه. نسخه ی فاینال کات اپدیت رایگان بود برای کسایی که بازی رو خریده بودن و صداگذاری کامل به بازی اضافه میکنه + چندین مرحله و optimization برای سیستم های خیلی ضعیف. درکل ۱۰۰% برای یه RPG باز کلاسیک پیشنهاد میشه ولی ممکنه به سلیقه ی هرکسی نخوره. نزدیک ترین بازی و بازی ه الهام بخش ِDisco Elysium هست، عنوان Planescape Torment هستش که اونم جزو بهترین cRPG های تاریخه. من که از خریدم راضی بودم

      • TzzzT23 گفت:

        ممنون بابت توضیح , از تم و فضای بازی خوشم اومد , داستانش هم که همه تعریف میکنن ولی از گیمپلی بازی هیچ چیزی ندیدم هنوز , امیدوارم حداقل مثل death stranding نباشه . چون گفتی non-combat rpg ترسیدم فقط دیالوگ باشه . اینطوری ارزش تجربه بازی برای من میاد پایین و حاضرم بجای ۲۴$ برم تو youtube اون دیالوگ ها رو ببینم البته اگه واقعا gameplay نداشته باشه .

  • mugiwara07 گفت:

    سعید جان خسته نباشی مقاله خیلی زیبایی بود .
    دوستان هرکی نظر خودشو در مورد نامزد های گیم اواردز بگه
    هورایزن
    ریترنال
    رچت
    اویل ویلیج
    فورزا ۵
    It Takes Two
    گیمایی مثل فارکرای ۶ یا هیلو یا دث لوپ و کنا هم هستن که هنوز نمیشه نظر قطعی داد در موردشون که میتونن جای ویلیج یا It Takes Two بیان ولی در کل بنظرم گوتی مال هورایزنه با اون گیم پلی فوق العاده که ما دیدیم حرفی برا گفتن نمیمونه :yes:

    • انسان گفت:

      معلومه کاملا سونی فن هستی. کجاست هیلو اینفینیت؟ می دونم در ادامه اشاره کردی ولی چرا در لیست اصلیت نیاوردی ؟ ویلج نمی شود چون اکشن تر شده بود و منتقد ها به همین خاطر ۸.۵ دادند. هورایزن ۲ که در واقع ارتقا یافته نسخه اول هست و در واقع نسخه اول در گیم پلی مشکل داشت یعنی اصلا نیزه بدرد نمی خورد توی بازی و از اون طرف انیمیشن های بد صورت و بی حسی توی دیالوگ ها و از اون طرف هوش مصنوعی بسیار ضعیف آدم های بازی و همچنین بازی بعد از اتمام داستان اصلی خسته کننده می شود . یعنی اگر اول داستان اصلی را تمام کنید بعد دیگر برایتان خسته کننده می شود.

  • وضع سایت اینطوریه که مس افکت تو سال ۲۰۲۱ بهترین بازیشونه ولی کامل نقد نشده⁦:-D⁩
    (Just kidding)
    ولی بنظر من اول مس افکت
    بعد دیسکوالیسوم ( فاینال کاتش رو هنوز بازی نکردم ، یکم حجمش زیاد بود زورم اومد دانلود کنم⁦:-D⁩)
    بعد از این دو هم با اختلاف فراوان رتبه ی بعد میرسه به …
    Ender lilies!

  • تنها بازی مورد پسند من Resident Evil Village بود باقی یا بچه گانه بودن یا از سیستم بازیشون خوشم نمیومد مثل Mass Effect: Legendary Edition البته سوپر ماریورو تجربه نکردم

  • هیتمن۳کو؟؟الان بازیش میکنم لول دیزاینش رو دست نداره و البته روش هایی که میتونیم یارو رو سوراخ کنیم.

  • Nightwolf گفت:

    Rise واقعا جزو سه تا از بهترین مانستر هانتر هایی هست که بازی کردم. موسیقی و گیم پلی عالی و محیط و نقشه هم مثل همیشه در بهترین سطح. هیولاهای بازی هم مثل همیشه بی نظیر و هیجان انگیز.
    بعد از رایز البته بازی مورد علاقم امسال Nier replicant هست که متاسفانه اسمی ازش برده نشده زیاد. اوریجیالش رو واقعا دوست داشتم و خوشحالم که تو ریمیک کمبت رو بهتر کردن. فقط اینکه جای Father رو با Brother عوض کردن برام یکم گیج کننده بود که بعدا فهمیدم Father فقط تو ورژن Gestalt بوده واز همون اول Brother شخصیت اصلی بوده.
    البته امسال Ender Lilies هم هست که واقعا من رو یاد Hollow knight انداخت و واقعا برام بازی جذاب و لذت بخشی بود. غیر از اون YS IX و Trails of cold steel 4 هم بازی های خیلی خوبی بودن. YS IX مثل همیشه گرافیک بالایی نداشت ولی با گیم پلی روان و موسیقی زیبا و داستان جالب جبران کرد. Trails of cold steel 4 هم یک دنباله مستقیم به یکی از بهترین Jrpg های عمرم بود و پیشنهاد میکنم طرفداران Jrpg حتما این سری رو تجربه کنن.
    تازه ادامه ی سال Tales of arise و Metroid Dread و Shin Megami Tensei 5 هم هست که بازیای مورد انتظاری هستن همشون. و Samurai Warriors 5 هم تازه منتشر شده.
    مقاله خیلی خوب بود فقط ای کاش Nier Replicant هم در لیست حضور داشت.

۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۱ تا به اینجا - گیمفا