Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود 
Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود 
Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود 
Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود 

فرصتی برای خطا وجود ندارد؛ استارفیلد محکوم است به سنت شکنی

ابوالفضل مناف زاده
۱۸:۰۷ ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود 

بازی مورد انتظار Starfield حدود یک سال و چند ماه دیگر عرضه خواهد شد اما شرکت بتسدا نباید فراموش کند که فرصتی برای خطا وجود ندارد و این بازی نباید در تله‌ای بیفتد که پیش‌تر Skyrim و Fallout در آن گرفتار شده بودند.

“این باگ نیست، این ویژگی بازی است”. به نظر شما کسی که حدود ۳۰۰۰ ساعت بازی‌های Skyrim را تجربه کرده است، ناخودآگاه وسیله‌های خانه‌اش را  همانند بازی‌های Fallout با مشخصات مختلف از جمله وزن و جنس در ذهنش مرور می‌کند و در هر بازی دیگری که لوت می‌بیند جمله‌ی “یادش بخیر، در Fallout هم لوت وجود داشت!” را به زبان می‌آورد، به این ضرب‌المثل بی‌معنی و مسخره چه عکس‌العملی نشان خواهد داد؟

اگر حقیقت ماجرا را بخواهید، من عاشق The Elder Scrolls و Fallout هستم، اما اعتراف می‌کنم که تنها گلیچ‌ها و باگ‌های خوب در Skyrim به اسب آن و در Fallout 3 به مشخصات جنسیتی آن مربوط می‌شود. در واقع، پس از تجربه‌ی Fallout 76، قصد داشتم که یک کمپین حمایتی برای جمع‌آوری پول به منظور کمک به بتسدا برای تغییر موتور ساخت عناوین آینده‌اش راه‌اندازی کنم که خوشبختانه، تریلر In-Game بازی Starfield باعث شد که فعلاً دست نگه دارم.

بازی Starfield یک عنوان خاص برای عاشقان فضانوردی تلقی می‌شود که در صورت پیروی از حداقل استانداردهای منتقدان و برآورده کردن حداقل انتظارات بازی‌بازان، به راحتی می‌تواند سالیان سال پرچم‌دار عناوین تاریخ بتسدا (Bethesda) باشد؛ حال آن‌که عنوانی نظیر The Elder Scrolls: Skyrim با متای ۹۶ را در رقابت برای کسب عنوان بهترین بازی تاریخ بتسدا در مقابل خود می‌بیند. اما فارغ از هر استاندارد و انتظاری، Starfield محکوم به یک سنت‌شکنی در تاریخ استودیوی بتسدا است. البته، به‌نظر می‌رسد که خوشبختانه بتسدا نیز از این موضوع کاملاً آگاهی دارد و برای معرفی این بازی در رویداد E3-2021، نه از یک تریلر سینمایی و بلکه از یک تیزر In-Game استفاده کرد.

starfield

فارغ از هر استاندارد و انتظاری، Starfield محکوم به یک سنت‌شکنی در تاریخ استودیوی بتسدا است؛ احیای گرافیک فنی و بصری!

در واقع، تیزرهای تبلیغاتی بازی‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. از پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به تریلرهای سینمایی اشاره کرد که که عمدتاً از بازی‌های یوبیسافت می‌بینیم و طبعاً بازی نهایی هیچ سنخیتی با آن‌ها نخواهد داشت. تیزرهای In-Engine نیز ویدیوهای سینماتیکی هستند که توسط موتور بازی‌سازی ساخته می‌شوند؛ نظیر تیزر Hellblade 2 و این موضوع نیز صرفاً دلیل بر شبیه بودن محصول نهایی به تیزر نیست. در نهایت، تیزرهای In-Game تاحدود زیادی به محصول نهایی شباهت خواهند داشت و با کارگردانی سینمایی و اعمال تغییراتی در زاویه‌ی دوربین تهیه می‌شوند.

همان‌طور که مطلع هستیم، برای تیزر معرفی بازی Starfield، یک تریلر In-Game انتخاب شده بود که کارگردانی آن و به تصویر کشیدن اجسام کوچک و بزرگ و نورپردازی نیز به واقع این پیام را به ما داد که “بتسدا قصد احیای گرافیک فنی و بصری بازی‌هایش را دارد”.

بدون شک، فلسفه‌ی طراحی‌های معمول بازی‌های بتسدا در عنوان Stafield دستخوش دگرگونی وسیعی خواهد شد. اگر تاکنون عناوین Elder Scrolls و یا Fallout را تجربه کرده باشید، متوجه طراحی‌های هنری بسیار زیبا و کارگردانی عالی آن‌ها شده‌اید.

در واقع، اژدهای عظیمی که در Skyrim از آسمان به سمت شما فرود می‌آید و توسط افراد مختلف احاطه می‌شود و صحنه‌های اعجاب انگیزی رقم می‌خورد و یا زمانی که یک Deathclaw در یکی از غارهای تاریک Fallout به دنبال شما می‌دود به همراه صدها مثال دیگر، همه نشان از کارگردانی و طراحی هنری عالی بتسدا دارند.

در نتیجه، متاسفانه یا خوشبختانه به احتمال بسیار زیاد شرکت بتسدا باید در ساخت این بازی به کلی فلسفه‌های تاریخ خود را دور بریزد و ایده‌هایی نو جایگزین آن‌ها کند که به نظر من این موضوع می‌تواند به پاشنه‌ی آشیل Starfield تبدیل شود؛ مگر اینکه بخواهیم در گشت و گذار خود در فضا با اژدها و موجودات عجیب و غریبی روبرو شویم.

در این بین، شاید این ایده مضحک به نظر بیاید، اما Starfield باید در عین رعایت نکردن دیدگاه ما از فضا و جهان‌های بیگانه و بی‌ضابطگی، ضابطه‌ی جدیدی خلق کند و چیزهای تازه‌ای برای اکتشاف در اختیار ما قرار دهد.

برای مثال، دیدگاه ما از جهان‌های بیگانه یک بار توسط Star Wars دستخوش تغییرات عظیمی شد و شاهد موفقیت این مجموعه بودیم که به معنای واقعی کلمه، ضابطه‌ای جدید در بی‌ضابطگی تعریف کرد و جهانی پر از پتانسیل را در اختیار صاحب امتیازش قرار داد تا ده‌ها اثر هنری مختلف از آن خلق شود. در نقطه‌ی مقابل، این تقاضا و انتظار از بتسدا که یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی سرگرمی است، چندان دور از ذهن نیست و فکر این که یک اثر ۲۵ ساله توسط این استودیو چه پتانسیل‌هایی خواهد داشت، هوش از سر آدم میبرد.

به هر ترتیب و فارغ از ابهام فوق، دو موضوع باعث می‌شدند که این طراحی هنری به اندازه‌ی کافی جلوه‌ی زیبایی نداشته باشد و رسالت خود را به نحو احسن انجام ندهند؛ اولی گرافیک بصری و افکت‌ها و دومی باگ‌هایی که ممکن بود در حماسی‌ترین صحنه‌ها تجربه‌ی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

اما چه چیزی Starfield را از این نظر نسبت به سایرین متمایز کرد که بتسدا قصد دارد تا برایش سنگ تمام بگذارد؟ واقعیتش را بخواهید، گیر کردن یک Deathclaw به آبجکتی در یکی از غارهای Fallout امری عادی است و به نوعی می‌توان با آن کنار آمد. اما تصور کنید که پس از صرف ده‌ها ساعت وقت و پیمایش ۱۷ سال نوری در جهان Starfield، فضاپیمای شما دچار یک باگ شده و به اجرام میان سیاره‌ای گیر کند. در واقع، بدون شک ماهیت بازی Starfield و تفاوت‌های آن با Skyrim و Fallout حتی بالاتر از قدرت کنسول‌های نسل نهمی دلیل تلاش بتسدا برای دل کندن از یار همیشگی خود یعنی باگ و مشکلات فنی بوده است.

Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود 

تصور کنید که پس از صرف ده‌ها ساعت وقت و پیمایش ۱۷ سال نوری در جهان Starfield، فضاپیمای شما دچار یک باگ شده و به اجرام میان سیاره‌ای گیر کند.

البته، من نمی‌توانم ادعا کنم که بازی Starfield بدون هیچ ایراد فنی عرضه خواهد شد و این موضوع و هدف برای یک بازی با جهانی عظیم بسیار دور از ذهن و رویایی است. اما با استناد به تجربه‌ی چند هزارساعته از بازی‌های مختلف بتسدا که فقط از انجام تعداد محدودی از آن‌ها پشیمان شدم (Preston Garvey در Fallout 4 و سرتاسر Fallout 76)، می‌توانم امیدوار باشم که این شرکت اگر تصمیم جدی برای انجام کاری بگیرد و نخواهد تا ایده‌های عجیب و غریبش را آزمایش کند، احتمالاً Starfield همه‌ی ما را شگفت زده خواهد کرد.

از طرفی دیگر، با اعلام تاد هاوارد، ایده‌ی ساخت Starfield حدود ۲۵ سال است که در حال آزمون و خطا و گذراندن مراحل مختلف است و سرمایه‌گذاری عظیم بتسدا روی این بازی، دیگر نشانه‌ای برای همت بلند بتسدا در جهت خداحافظی با آن موتور باستانی و منسوخ شده تلقی می‌شود.

در پایان، فکر می‌کنم که اکثر قریب به اتفاق بازی‌بازان از عناوینی که داستانشان حول محور فضا و اکتشاف روایت می‌شوند استقبال خواهند کرد. در واقع، انتظار ما از بتسدا این است که به وعده‌های خود عمل کند، روح ماجراجویی Fallout و The Elder Scrolls را در Starfield بدمد، داستانی گیرا برای آن تعریف کرده و از همه مهم‌تر، کاری کند که جلوه‌های بصری این‌بار به کمک اتمسفر بازی بیاید تا بتوانیم ساعت‌ها در جهان آن غرق شویم.

The Beast MasterZ2656

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود 
Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود 
Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود 
Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود 
Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • john117 گفت:

    راستش هرچی فکر میکنم هیچ ایده ای نسبت این بازی تو ذهنم نمیاد اصلا نمیتونم تصور کنم فضا و محتوای اون چطوری میخواد باشه
    اینکه همه امیدوارن بهش فقط توجهم رو جلب کرده.امیدوارم ریتم یکنواختی نداشته باشه یچیزی مثل دث استردینگ نباشه اونجور فضاها رو دوست ندارم.پر تنش و هیجانی باشه که از سابقه بتسدا این بر میاد

    • ASHEN ONE گفت:

      الان اینهمه نوشتی تا دث رو هیت کنی؟؟
      خوب خوشت نیاد از بازی ولی دلیل نمیشه اونو یک بازی بعد معرفی کنی

      Hitasep
    • farshadx گفت:

      دقیقآ این بازی برای من هم همینه و هیچ ایده ای ندارم ازش که بخوام براش هایپ باشم
      تنها چیزایی که براشون هایپ هستم گرافیک و بهینه سازی خوب موتور جدید و اطمینانم از تاد هاوارد هست
      از استارفیلد که بگذریم
      من دوست دارم اسکایرم با موتور جدید ریمیک کنن واقعآ این بازی یا گرافیک امروزی بدون باگ و مشکلات فنی نمره ۹۹ براش کمه وقتی تصورش میکنم مخم صوت میکشه :yes: :yes: :yes: :yes:

  • اول اینکه این عکس های مقاله هارو خیلی دوست دارم!
    دم کسی که ایدش رو داد گرم
    به شخصه گرافیک فنی بازیا برام مهم نیست تا وقتی محتوا و گیم پلی بازی حداقل عالی باشه ( همین الان بایومیوتنت دارم بازی میکنم که رسماً گرافیکش به درد لای جرز میخوره ، دوربین همینطور ، ولی انقدر مبارزات بازی و المان های آرپیجیش خوبه که دارم لذت کامل رو میبرم!)
    فالوت ۷۶ مشکل محتوا داشت خیلی بیشتر از گرافیک
    من ۱۵۰ ساعت قبل از احساس انزجار از عنکبوت های اسکایریم ، اسکایریم بازی کردم ولی حتی زره ای گرافیک بازی اذیتم نکرد
    همینطور نیووگاس و سه که به ترتیب حدود ۱۶۰ و ۱۲۰ ساعت بازیشون کردم و اذیتم نکردن!
    بیایم اینور تر من فالوت چهار رو شخم زدم بخاطر گان پلی محشرش!
    و بازم گرافیک بازی اذیتم نکرد

    • UNESISM گفت:

      چقدر خوب
      فکر کنم جسارت باشه که بخوام پیشنهاد گیم بدم
      اما خوب اگه قسمت اول fable رو بازی نکردید مزشو تست کنید
      سری نسل هشتم بازی Divinity هم اگه به نقش افرینی تاکتیکی علاقه دارید خوشتون میاد
      عشق اصلی خودم هم نسخه اول ویچر هست که اگه انجام ندادید مطمعن باشید جزو تاپ ۱۰ هاتون میشه نشد هم مهم نیست از ارزش بازی براتون کم نمیشه
      Dragon Age: Inquisition هم مطمعنا تست زدید از بایوور اگه Jade Empire توی لیستتون نیست که عالیه
      سری استالکر که معرف حضور هست
      دئوس اکس هم که دیگه داداش زیاد دارم شرمندت میشم
      Dishonored ….
      Wasteland که از خوبای روزگاره

  • اونی که فکر میکنه مشکل از انجن هست و تغییر انجن بازی رو بهتر میکنه، هیچی از انجن کریشن و ساختار بازی های BGS نمیدونه. انجن کریشن به شدت ماژولار هست و درحال حاضر هیچ انجنی نمیتونه اون کاری که انجن کریشن انجام میده رو انجام بده. مشکل اصلی کمبود Resource و Rushed شدن سازنده ها برای ریلیز بازی هست. تا قبل از استارفیلد فقط ۴ نفر روی انجن کار می کردن، الان حدود ۲۵ نفر فقط کارشون اپگرید کردن انجن هستش. انجن ها همیشه اپگرید میشن ولی پایه شون همیشه یکی هست.

    درکل همیشه باور داشتم که BGS Maryland هر ریلیزی که داشته بازی های Open world ُSandbox رو یک نسل برده جلو. جوری که هنوز بعد ۱۵-۲۰ سال برای ساخت بازی های جدید ازشون الهام گرفته میشه

    استارفیلد Dream project تاد هاوارد هست. چیزی که دو دهه س دوست داشته بسازه ولی فقط الانه که بودجه، سازنده و تکنولوژی ش در دسترسش هست.

  • UNESISM گفت:

    انصافا نویسنده دست روی خوب موضوعی گذاشته
    بستدا یه فرمول داره مثل خرچنگ برگر آقای خرچنگ
    که از پس هر بازیش یک شعبه خرچنگ برگر با فاصله ۱۰ قدمیش درمیاد یعنی هیچ تفاوت و خلاقیتی توش نیست
    شاید fallout4 المانهای شبیه سازی کمپ زدن و مدیریت منابع و زندگی داشت که یک سبک بقا رو به بازی اضافه میکرد
    برای من گیم پلی نسل جد ید سری فال اوت (از سوم به بعد) یک آرکید نقش افرینی جلوه میکرد که سری چهارم تغییراتش شبیه این بودن که از بیماری میگرن بخوایم واسه حل مشکل سردرد در جلسه ساخت داروی ضد سردرد شرکت کنه از دلایل دل زدگی من از فال اوت ۴ همین بود چیزی که در نیو وگاس با اون گرافیک زمختش وجود نداشت و کلی خلاقیت جدید که دست و پاگیر نبودن و در روند پیشروی بازی و گیم پلی حساب لذتش رو بیشتر میکرد و بازی رو قابل تحملتر میکرد ( حتی تنوع دشمنها که تنها در رنگ لباس نبود بلکه ظاهر و نوع حمله هم بود)
    در سری اسکایریم غارها نقش پررنگتری داشتن و گاهی اونقدر این رویه پیش میرفت که توی بازی پیاده روی بی خود میکردم از پس هر قدمم روی صفحه علامت اوه یک غار اینجاست برو سرتو تو سوراخش بکن میومد
    دیگه گاهی مواقع میشد حدس زد تهش قراره چی گیرم بیاد و میگفتم نه هفته بعد بهش سر میزنم این مشکل در برخورد با اژدها ها با کد رنگ مختلف هم واسم وجود داشت برعکس آبلیوین و دی ال سی هاش که ته هر چاهی جدا از یک گنج باس فایت خاص و دشمن جدید گنجانده شده بود (در اسکایریم با مدهای هیولاهای ویچر و بازیهای دیگه جبرانش کردم این کمبود رو)

  • فرید گفت:

    گیم پلیش رو نمیشه تصور کرد 😮
    آیا سوار بر فضا پیما میریم که بریم؟
    آیا با موجودات فضایی سر و کار داریم؟
    آیا بتسدا از چاشنی حقیقت استفاده خواهد کرد و همه چی بر پایه منطق و علم خواهد بود یا نه جنگولک بازی در خواهد آورد و از جادو و غیره بهره خواهد برد؟
    آیا قسمتی از بازی در زمین جریان خواهد داشت؟ آیا زندگی در مریخ رو پیش بینی خواهد کرد؟
    .
    .
    .
    واقعا یه بازی هایپ کننده است و امیدوارم همونقدر که باعث ایجاد هایپ شده همونقدرم بدرخشه
    ممنون آقای مناف زاده خسته نباشید :rose:

  • مدلین گفت:

    من هیچوقت متوجه نشدم چرا اسکایریم اینهمه معروف شده. 😐
    باگ هایی که باعث میشن نتونی داستان رو ادامه بدی، حذف کردن و خراب کردن مراحل باحالی که اگه ماد ساز ها نبودن بهشون برسی، داستان سرایی بد و نداشتن باس فایت و….
    امیدوارم استارفیلد شبیه نشه ولی خیلی نگرانم که رفتن به انجین جدید ممکنه باگ ها رو بیشتر هم بکنه :-/

  • mugiwara07 گفت:

    قطعا انتظارات از این بازی وحشت ناک زیاده امید وارم بتسدا کارشو خوب انجام بده . بنظرم چیزی که این بازیو از دیگر عناوین فضایی برتر باید بکنه گرافیک فنی و بصری. بهینه سازی عالی نسبت به جهان بزرگ بازی و تا جایی که میشه بدون باگ بودن هست . چالش اصلی بتسدا که همون چیزیه ک ۲۵ ساله داشتن فکرشو میکردن گیم پلی بازیه بنظرم چیزی که استارفیلدو فرا تر از یه شبیه ساز فضایی بکنه و انقد سرگرم کننده باشه که کسی جرات نکنه بهش بگه شبیه ساز .
    درکل امید وارم از لحاظ گیم پلی شبیه به دث نشه و از نظر فنی و باگ هم شبیه سایبر.
    به قول اقای مناف زاده استارفیلد محکومه به خوب بودن و سنت شکنی توی سبک خودش و بازیای جهان باز بتسدا
    به امید ترکوندن بازی :yes:
    اگ دقت کنین همیشه میگفتم به امید موفقیت بازی ولی برا استارفیلد موفقیت کافی نیس باید مغز مارو منفجر کنه و بس 😀

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای ابوالفضل مناف زاده . امیدوارم شب خوبی داشته باشید .
    عنوان فوق که امروزه آن را با نام Starfield می شناسیم در فضاسازی عنوانی است Interstellar و Epic Science Fiction که مطابق روال عناوین شرکت Bethesda Game Studios یک عنوان RPG قلمداد می گردد . حال آن که عناصر Action و Adventure را نیز در قالب خود می بیند .
    این عنوان که با موتور بازی سازی نوپای این شرکت با نام Creation Engine خلق شده است قرار است تا رویه ای بر خلاف سایر عناوین ساخته شده ی پیشین داشته باشد و حالا به لحاظ بصری یک سر و گردن بالاتر از ساخته های قبلی این ناشر/استودیو قرار بگیرد .
    موضوعی که به شدت برای معرفی این عنوان در کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت/بتزدا به چشم بنده آمد این بود که جدای از تمرکز سازنده ی اثر بر روی کیفیت بصری بازی و دید کلی از جهان بازی ، سازنده ی اثر سعی در پررنگ نشان دادن شخصیت اصلی بازی که اتفاقاً یک زن بود داشته است . شخصاً از این تصمیم سازنده حمایت می کنم .
    تا حدودی می توان متصور شد این عنوان از داستان های گوناگون که هر کدام خط سیر مختص به خود را دارند همچون عناوین قبلی سازنده ی اثر برخوردار خواهد بود . می توان حدس زد یک جهان در این عنوان وام دار فضا سازی و محیط عنوان Prometheus باشد و در جهان هایی دیگر محیط ها برگرفته از عنوان Interstellar باشند که اگر سازندگان اثر وسواس بالایی در خلق این جهان ها داشته باشند با قطعیت می توان گفت با عنوانی رو به رو خواهیم شد که در سبک خود کمتر رقیبی ( همچون Mass Effect ) را به خود می بیند .
    به شخصه علاقمندم تا روش بازاریابی و توسعه ی عنوان فوق تا حدودی شبیه به عنوان موفق Bungie یعنی Destiny باشد که با ارایه ی هر بسته ی گسترش دهنده ، جهان بازی بزرگ تر و عمیق تر از قبل می گردد . لازم است تا خریدهای درون برنامه ای و رویدادها و چالش ها به بخش فعال تری در این عنوان بدل گردند تا حس سرزنده بودن با هر بار مراجعه به بازی برای بازی باز وجود داشته باشد ( همچون عنوان Fortnite ) .
    علی ایحال سابقه ی سازنده ی اثر حکایت از عناوینی داشته و دارد که با توجه به تمامی موفقیت هایی که داشته اند به همان اندازه ایرادات ریز و درشت نیز داشته و البته که هنوز نیز دارند .
    عنوان فوق سال آتی ( ۲۰۲۲ ) برای پلتفرم های XBOX و PC منتشر می گردد حال آن که تا به امروز حتی یک Gameplay از این عنوان که به گفته ی خالق اثر ۲۵ سال درگیر چگونگی خلق آن بوده پخش نشده است . این عنوان برای بنده هرگز حکم قماری را که بر سر Cyberpunk 2077 با خود بستم نخواهد داشت و هرگز خود را با خیال پردازی ها و وعده های سازنده بالا نخواهم برد اما به شدت منتظر یک نمایش یا به قولی Deep Dive از هسته بازی هستم تا بتوانم سطح انتظارات خود را با این عنوان تنظیم نمایم .
    توصیه ی من به تمام بازی بازانی که پلفترم های مایکروسافت را ندارند این است که از امروز تمامی پول های خود را برای خرید یک XBOX پس انداز نمایید . پیروز و پایدار باشید .

    • دوست عزیز اون خانمی که Narrate میکنه کرکتر اصلی نیست. جزو اعضای Constellation هستش که کرکتر اصلی رو راهنمایی میکنه. بتسدا هیچوقت روی جنسیت و نژاد فوکس نمیکنه چون میخواد پلیرها به طور کامل روی کرکترشون کنترل داشته باشن

      پیشنهاد میکنم ویدیوی Into the Starfield رو ببینین. چندین کانسپت آرت زیبا که نشون دهنده ی سیاره های مختلف بازی هست رو نشون میدن

      • عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی . متشکرم بابت راهنمایی و سایر اطلاعاتی که با کاربران به اشتراک گذاشته اید . برای شما آرزوی پیروزی و پایداری دارم .

        • انسان گفت:

          آقا ببخشید زیادی کتابی حرف نمی زنید ؟

          • عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی .
            (( آقا ببخشید زیادی کتابی حرف نمی زنید ؟ ))
            نوع نگارش بنده نه فقط در سایت گیمفا بلکه در تمام حوزه های فعالیتی اینجانب بدینگونه است که به شدت پایبند به دستور و قواعد زبان و ادبیات فارسی و رسمی کشور هستم و از آن عدول نخواهم کرد . علی ایحال این طریق نگارش به مزاج برخی از کاربران و مردم ، خوش نمی آید .

            • انسان گفت:

              همین الان کلمه «علی ایحال» کاملا عربی است . کلمه «طریق» هم عربی است.‌کلمه «عدول» نیز عربی است.
              شما اینجوری پایبند به زبان فارسی هستید ؟

              • متشکرم بابت اظهار نظر حضرتعالی اما اگر بخواهیم ادامه دهیم بحث Spam خواهد شد . صرفاً عبارت به کار رفته در متن اینجانب را مجدداً در زیر می آورم :
                (( به شدت پایبند به دستور و قواعد زبان و ادبیات فارسی و رسمی کشور هستم ))
                زبان و ادبیات فارسی گره ای تنگاتنگ با زبان عربی خورده و استفاده از این عبارات و کلمات به خودی خود هیچ گونه ایرادی برای استفاده نداشته و ندارد . کما اینکه در سایر مکاتبات رسمی کشوری نیز استفاده می گردد .
                پیروز و پایدار باشید .
                پیروز و پایدار باشید .

                • انسان گفت:

                  شما میتونین به جای عدول بگید رویگردانی . به جای طریق ، روش و به جای علی ایحال بگویید در هر صورت و به جای spam بگویید هرزنامه یا گفتار بی ربط با این پست خبری و به جای کما اینکه هم میتونین بگویید همان طور که .

    • سلام و شب بخیر خدمت شما آقای چمنی و همچنین بقیه دوستانی که تو کامنتا بنده رو خطاب کردن.
      بله واقعاً لذت بخشه خوندن کامنت های شما و اطلاعات جامعتون خیلی جاها من و به فکر وادار میکنه.
      دقیقاً همینطوره که هست و شخصاً در کنار استاکر و فوربیدن وست بسیار شدید منتظر این بازی هستم و البته انتظار دارم که بیشتر واقع گرایانه و بر پایه ی علم باشه تا تخیلات.
      همچنان منتظریم…

  • Black Knight گفت:

    یه تشکر ویژه میکنم از شما آقای مناف زاده عزیز
    بابت نوشتن همچین مقاله خوب و ارزشمندی
    شخصا برای بازی خیلی هیجان زدم و به نظرم میتونه یه تجربه عالی از فضانوری و کلا ژانر Sci-Fi رو ارائه بده حالا درکنار این ها ژانر RPG و اسم Bethesda Game Studios هم باشه که دیگه چی بشه
    شدیدا بازی مورد انتظاریه و امیدوارم زمان عرضه عملکرد عالی داشته باشه

  • MahyarMsm گفت:

    موتور جدید میتونه کمک مهمی به بتسدا برای ساخت یه بازی با گرافیکی که تا به حال ازشون ندیدیم و انتظار نداشتیم بکنه و فکر میکنم دیگه شاهد مشکلات فنی مثل باگ و اینا که گفته میشه نیستیم (هرچند من که مشکل زیادی ندیدم). میخوام زودتر با گیم پلی بازی اشنا بشم مخصوصا میخوام بدونم توی فضا که هستیم چیکار قراره بکنیم
    میخوام زودتر ببینم برای ساخت این بازی چه ایده هایی در ذهن داره تاد هاوارد هست. معلومه که توی این ۲۵ سال چندین ایده مختلف و جالب به ذهنش رسیده و صبر ندارم ببینم توی فضا قراره چه کار هایی انجام بدیم و اصلا داستان بازی چیه؟

  • استارفیلد اومده یه تحول تو سبکrpgبه وجود بیاره و تقریبا تو این سبک و تم فقط مس افکت هستش که اونم راحت میتونه کنار بزنه

    اگه یا چیز کاملا جدید رو درست کنن میتونه راحت گوتی و بیگ وینر و…

    اما مهمتر پر محتوا بودنه چیزی که در فالوت و الدر میبینیم که با اینکه واسه سال های پیشن اما محتوای غنی و بسیار زیادی دارن

  • با خوندن کامنت های این پست به شدت تحریک شدم برم اسکایریم و فالوت بازی کنم امیدوارم پشیمون نشم

    • Ladon گفت:

      داداش تو بازی کردن اسکایریم شک نکن بهت پیشنهاد میکنم ماد گرافیکی اسکایریم و از نکسوس ماد دانلود کنی دانلودش رایگانه فقط یه ثبت نام باید انجام بدی یکی از بهترین بازی هایی که تجربه میکنی

  • انسان گفت:

    آقای مناف زاده بسیار مقاله عالی ای بود . خدا خیرتون بدهد. به نظرم می تونه بازی سال بشه . و در مورد روند داستان و گیم پلی و ایده های تاد هاوارد به نظرم حسابی روشون کار کرده. به هر حال ۲۵ سال ذهنش رو مشغول کرده بوده.

  • onepunkman گفت:

    این پست بهترین و تمیز ترین کامنت ترد رو داره!
    از خودن نظرات دارم لذت میبرم!

Starfield محکوم به سنت‌شکنی خواهد بود