بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد
بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد
بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد
بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد

یک منبع داخلی جزئیاتی را در مورد تاریخ عرضه، محل روایت و مواردی بیشتر از بازی GTA 6 فاش کرد

محمد حسین کریمی
۱۳:۰۳ ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد

بازی GTA 6، یکی از مورد انتظارترین عناوین تاریخ بازی‌ها ویدیویی از آغاز تا به این لحظه محسوب می‌شود و بدون شک بخش عظیمی از بازی‌بازان منتظر معرفی آن از سوی شرکت راکستار (Rockstar) هستند.

راکستار تا به این لحظه کوچک‌ترین جزئیاتی را در مورد این بازی به انتشار نرسانده است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها نیز اطلاعاتی به اشتراک گذاشته شود. با این وجود، هر ماه شاهد یک سری شایعات و گزارش‌های غیر رسمی از سوی منابع مختلف هستیم. اکثر گزارش‌ها از سوی منابعی منتشر شده بودند که نمی‌توان آن‌ها را چندان معتبر دانست، اما حالا یک منبع معتبر با پیشینه‌ی قابل استناد، جزئیاتی را پیرامون GTA 6 به اشتراک گذاشته است.

تام هندرسون (Tom Handerson)، منبع داخلی بازی‌هایی مانند Call of Duty و Battlefield، متذکر شد که GTA 6 احتمالاََ در وایس سیتی (Vice City) جریان خواهد داشت و شامل یک نقشه‌ی تکامل‌پذیر، محیطی مدرن و شخصیت اصلی زن نیز می‌شود.

در ابتدا هندرسون ادعا می‌کند که GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن رخ می‌دهد و دلیل اصلی آن GTA: Online است. اگر داستان GTA 6 در دهه ۸۰ یا ۹۰ قرار داشت، آنگاه اضافه کردن مودهای خلاقانه‌ی آنلاین به پروسه‌ای غیرممکن یا به شدت چالش‌برانگیز تبدیل می‌شد.

با سود میلیاردی که GTA: Online برای راکستار به ارمغان آورده است، مطمئناََ آن‌ها به دنبال این موضوع هستند که بخش آنلاین GTA 6 را بیش از پیش گسترش دهند و تمرکز اصلی خود را بر روی این موضوع بگذارند. مطمئناََ اگر بازی در دهه ۸۰ یا ۹۰ قرار داشته باشد، آنگاه استفاده از وسایل نقلیه عجیب و غریب و برخی از مود‌های جذاب غیرممکن می‌شود.

در ادامه هندرسون توضیح می‌دهد که به شکلی شهر وایس سیتی قدیمی باز خواهد گشت، اما نقشه به مانند شایعه‌های مختلف عظیم نخواهد بود. با این وجود، انتظار می‌رود که این نقشه با محتویات اضافه و رویدادهای مختلف گسترش پیدا کند.

او وایس سیتی “تکامل‌پذیر” را با نقشه‌ی بازی بتل رویال Fortnite مقایسه می‌کند که در فصل‌های مختلف گسترش می‌یابد و پذیرای رویدادهای مختلف است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این منبع، بازی‌بازان باید انتظار داشته باشند که با محتویات اضافه‌ی مختلف، شهر وایس سیتی با گذشت زمان گسترش پیدا کند.

از طرفی به نظر می‌رسد که بازی در بخش داستانی شامل چندین شخصیت قابل بازی می‌شود. یکی از شخصیت‌ها زنی باهوش و مسئولیت‌پذیر است که در زمینه‌ی تکنولوژی و هک کردن مهارت دارد.

در نهایت هندرسون به این موضوع اشاره دارد که GTA 6 به دلایل مختلف، احتمالاََ تا قبل از سال ۲۰۲۴ و یا حتی ۲۰۲۵ عرضه نخواهد شد. شاید حدس شما این باشد که بازی در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد، اما موضوع فقط این نیست. به نظر می‌رسد که راکستار رویه‌ی کاری خود را تغییر داده است و حالا سعی می‌کند کرانچ کاری و همچنین ساعات کاری طولانی مدت را از پروسه‌ی خود حذف کند. به غیر از اصلاحات پروسه کاری، به احتمال زیاد GTA 6 برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود و در حال حاضر کمبود شدید این کنسول‌ها در بازار دیده می‌شود. مطمئناََ باید مدت طولانی صبر کنیم تا بازی‌بازان به راحتی بتوانند یک کنسول نسل بعدی تهیه کنند و مطمئناََ راکستار زمانی را برای عرضه تعیین می‌کنند که تعداد بسیار زیادی کنسول نسل بعدی فروش رفته باشد و زمینه‌ی مناسبی برای آن‌ها فراهم شود.

به یاد داشته باشید که این اطلاعات رسمی نیستند و تام هندرسون را برای انتشار اطلاعاتی از سری Battlefield و Call of Duty می‌شناسیم. او در گذشته جزئیاتی پیرامون بازی‌های راکستار منتشر نکرده است. او مدتی پیش نیز وجود رمز‌ارز در بازی را فاش کرده بود:

اخیراََ شنیده‌‎ام که در برخی از مراحل GTA 6، پاداش شما برای تکمیل ماموریت‌ها به جای پول نقد، در قالب رمز‌ارز پرداخت خواهد شد. همچنین بازار سرمایه هم با اضافه شدن بخشی برای رمزارزهای مختلف به این بازی بازخواهد گشت. اگر GTA 6 این قابلیت (وجود رمزارزها) را شامل شود، این یک اتفاق بزرگ برای ارزهای دیجیتالی خواهد بود.

مدتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی، استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت مادر راکستار یعنی تیک-تو (Take-Two)، به این موضوع اشاره کرده بود که راکستار علاقه‌ای به پورت و ریمسترهای صرفا ساده ندارد، زلنیک در مورد GTA 6 نیز توضیحاتی ارائه داد. با اینکه به نظر می‌رسید که وی یک بیانیه‌ی طولانی و برای معرفی بازی GTA 6 داشته باشد، اما چیز زیادی در این زمینه عنوان نکرد. وی توضیح داد که این موضوع کاملا وابسته به راکستار و سیاست‌های آن است و هر زمان که بازی آماده بود، خودشان این کار را انجام می‌دهند:

راکستار هنوز هیچ عنوان جدیدی برای عرضه به بازار معرفی نکرده است و همچنین در این زمینه کاملا مختار است. این استودیو هر وقت که صلاح دید و آماده بود، می‌تواند بازی محبوب فرنچایز خودش را معرفی کند و در این مورد هیچ فشاری بر آن‌ها وارد نیست.

نظر شما در این باره چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد
بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد
بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد
بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد
بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • هایپ زد بالا چه چیزی میخوان بسازن :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • به به به به وقتی از شاخ کل صنعت گیم خبر میاد حال میکنم ممنون اقای محمد حسین کریمی :-*

  • mugiwara07 گفت:

    هرکاری میکنین فقط یه نقشه بزرگ حداقل دو برابر V بسازین اما تو خالی و الکی نباشه و بشه ساعت ها با گشتو گذار داخلش خودتو سرگرم کنی .
    بعضی وقتا به خودم میگم نیاز نیس نگران جی تی ای بعدی باشی و فقط کافیه همه چیو بِسپری به راکستار ولی این چن وقت انقد سیاست های ترسناک از بعضی استدیو های بزرگ دیدم که واقعا نمیشه نگران نبود که جی تی ای بعدی فاقد بخش داستانی باشه 😐 😐

  • چرا خبر رو تحریف میکنین؟
    آقای هندرسون همچنین گفتن که مایکروسافت Grand Theft Auto را انحصاری کامل ایکس باکس و Personal Computer کرده
    خبر کار میکنین حداقل تحریف نکنین

  • Ehsan گفت:

    خوبه با نوه هام بازی میکنم

  • با این قسمت که راک استار تمرکز اصلیش رو رو بخش انلاین میزاره بشیار مخالفم

    چون اگه همه بازی های قبلی راک استار رو ببینید تمرکز رو هردو به یک اندازس و حتی تو ردد تمرکز رو داستانیه

    و قطعا این بازی حتی از ردد۲هم بهتر خواهد بود و متاش بالای۹۷و گوتی،خواهد شد

    بازی پیشرفته ترین هوش مصنوعی ان پی سی هارو خواهد داشت و جهان بازی خیلی زنده تر از حتی ردد خواهد بود و البته طبق متن هک هم به بازی اضافه میشه که wow

    کسی ادعایی میکنه که راک استار بهترین استودیو تاریخ نیست؟؟(کاری به سلیقه ندارم اما اگه به متا و فروش و تاثیرگذاری و تعداد گوتی نگاه کنی قضیه فرق میکنه

  • Saeed R گفت:

    وقتی اسم gta میاد قلبم تند تند میزنه :inlove:

  • Alucard64 گفت:

    خوب اگه قرار کارکترش زن باشه خوب باشه نه کارکتر های نچسب که تو این سال ها مود شده یه باید بچپونن تو فیلم یا بازی 😐 😐

  • یه سری شایعات دیگه هم منتشر شدن اخیراََ که به اعتبار این خبر نیستند. مثلا:
    ۱- داخل بازی دو شخصیت مهم وجود داره که به بازی‌باز ماموریت میدن، این دو شخصیت از نظر ظاهری و روایتی به شدت شبیه به ایلان ماسک و جف بزوس هستن که اولی با رمزارز به شما پاداش میده. بسته به انتخاب های بازی باز شهر می تونه تغییر کنه. مثلا اگر ایلان ماسک انتخاب بشه معماری به سمتی میره که مدرن تر باشه و بیشتر ماهواره و موشک دیده میشه.
    ۲- رمزارزها وجود دارن، بورس و بازار هم بر می گردن اما حالا خیلی پیشرفته‌تر. بسته به انتخاب بازی باز و رفتن سمت هر کدام از شخصیت ها بازار کریپتوکارسنی تحت تاثیر قرار میگیره. در بازی اتفاقاتی رخ میده که باعث میشه بازار ارز تغییر کنه و بازی باز در این اتفاقات نقش داره.
    ۳- نقشه‌ی بازی با پیش رفت داستان و تصمیمات تغییر می کنه. برج های نیمه کاره ساخته میشن و …
    ۴- پورتو ریکو یکی از بخش های نقشه بازی هستش و شخصیتی که بر اساس ایلان ماسک طراحی شده، در بازی بخاطر پرداخت نکردن مالیات کریپتو، به این منطقه نقل مکان کرده.
    ۵- بازی شامل دو شخصیت مرد و زن میشه و اول بازی میشه یکی از اونا رو انتخاب کرد، اما بعد از ۴ ۵ ماموریت این دو شخصیت داستانشون به هم گره می خوره و بعد از اون میشه سوییچ کرد بین دو شخصیت.
    ۶- شخصیت منفی اصلی بازی شبیه به جفری اپستین طراحی شده.
    ۷- از سال ۲۰۱۷ وارد توسعه اصلی شده. از ۲۰۱۴ وارد پری پروداکشن.
    ۸- شخصیت اصلی مرد داستانش از پورتو ریکو شروع میشه و با کارتل در ارتباط هستش بعد از چند ماموریت خرده کاری مثل دزدیدن ماشین‌های شبیه “تسلا”، باید یک محموله بزرگ کوکایین به وایس سیتی (فلوریدا) انتقال داده بشه.
    ۹- جراحی پلاستیک وجود وجود داره، چاق شدن، لاغر شدن و ورزش کردن روی شکل ظاهری تاثیر داره مثل ساند آندریس و رشد ریش و مو مثل rdr 2 وجود داره. در مورد جراحی پلاستیک نوشته شده اگر به مناطق پایین شهر مراجعه بشه احتمال خراب کردن صورت و .. وجود داره.
    ۱۰- دی ال سی های داستانی زیادی برایGTA V در نظر داشتن اما هیچکدوم انجام نشدن چون تمرکز به ONLINE تغییر پیدا کرد. یکی از محتویات داستانی در مورد یک داستان قتل بود.
    ۱۱- بازی به ستایش کریپتوکارنسی و تعریف ازش نپرداخته برعکس خیلی مورد تمسخر قرار گرفته کریپتو.
    اینا چون اعتبار آنچنانی نداشتن به عنوان خبر کار نشدن، اما خیلی قابل باور و شبیه به پروژه های راکستار توصیف شده و من بین این همه لیک، چیزی ندیدم اینقدر دقیق و قابل باور نوشته شده باشه، همگی لیک های قبلی نکته‌ای غیر قابل باور داشتن. خیلی ها عقیده دارن این لیک صحیح هستش.

  • جی تی ای بعدی هم فمنیست بازی دربیارن، به نشانه اعتراض پلی استیشن ۵ خودمو آتیش میزنم

  • Alireza گفت:

    مگه میشه به راک استار باور نداشت؟
    این گوی و این میدان هرکاری میخوای انجام بده
    از ما هم کاری جزو صبر کردن برنمیاد

  • P.morgan 𔓙 گفت:

    راکستار ایول بهت که بچگیم رو ساختی، از وقتی که سه سالم بود gta 3 بازی می‌کردم فهمیدم راکستار با همه شرکت های دیگه برام فرق داره و ارزش بیشتری براش قائلم(همون سه سالگی فهمیدم :-D)

    به نظر من نبود Dan houser هم نباید زیاد تاثیری رو روند ساخت داشته باشه، چون یک مصاحبه ای از راکستار خوندم، فهمیدم این ها بدون Dan houser هم یه شدت کارشون درسته.

    به امید موفقیت و خاطره سازی Grand Theft Auto Vi
    :beer: :clover:

  • mohammadhasan گفت:

    ” این استودیو هر وقت که صلاح دید میتواند بازی محبوب خودش را معرفی کند و در این مورد هیچ فشاری به آنها وارد نیست” 😎 😎
    چقدر گَنگ راکستار بالاس 😀 😀 😀 حقم داره ، نسل ها بازی با متای ۹۷ ساختن شوخی نیست!
    مشخصه که gta 6 رو هم میخوان به معنای واقعی کلمه نسل بعدی و انقلابی توسعه بدن و با عرضش مثل gta5 رکوردارو جابه جا کنن.

  • legendboy گفت:

    فک میکنم بشه برای اوایل ۲۰۲۴ منتظرش باشیم اگر تو این مدت خبری نیاد که رو یه بازی دیگه دارن کار میکنن
    دوام gta v هم در نوع خودش جالبه ! امیدوارم به نسل ۱۰ نرسه !!

  • majidam گفت:

    خیلی مسخره هست اخرین نسخه gta در سال ۲۰۱۳ ساخته شده و اگر بخواد در سال ۲۰۲۵ عرضه بشه ۱۲ سال طول میکشه تا نسخه ی بعدیشون عرضه بکنن یعنی یک بچه تو این فاصله زمانی مرد میشه فکرشو بکنین
    بله شاهکار میسازه راکستار اما چرا اونقدر دیر خیلی دیر . به نظرم ناتی داگ افسانه هست ناتی داگ هم شاهکار میسازه اما بازیهاشو تو فاصله زمانی بسیار کمتری نسبت به راکستار عرضه میکنه و همه ی بازیهاش هم بهترین بازیهای سال میشن اما راکی دیگه اون راکی سابق نیست فقط بلده گیمرها رو پیر کنه وقتی بازی بعدیش رو عرضه کنه

    • اگر راکستار قصد داشت مثل ناتی داگ بازی خطی تولید کنه مطمئناََ توی این فاصله سه بازی میتونست عرضه کنه. توسعه اثر دنیای باز با بخش آنلاین، اونم با کیفیتی که راکستار کار می کنه. همینقدر زمان میبره نه کمتر نه بیشتر. مخصوصا که کرانچ رو هم از توسعه حذف کردن. باید یه درک درستی از تمایز بازی های اوپن ورلد با بازی های خطی داخل جامعه گیمینگ صورت بگیره پروسه ساخت یک اثر مثل gta و rdr 2 کجا و یک بازی مثل tlou 2 کجا. ارتباطی این وسط وجود نداره.

      • majidam گفت:

        درست میگی حرفتو قبول میکنم محسن جان بازیهایی که راکستار میسازه با جزئیات دقیق ساخته میشه تو رد دد ۲ میشه اینو کاملا دید بازیهای با کیفیتت زیاد داریم از لحاظ گرافیکی اما جزئیاتی که راکستار تو بازیهاش قرار میده تو هیچ بازی نمیشه دید مثلا علفهای بازی اودیسه و هوریزان اگر با رد دد ۲ مقایسه بشه شاید از لحاظ گرافیکی در یک سطح باشن اما از لحاظ جزئیات بازی رد دد ۲ بسیار خوب عمل میکنه و بسیار به واقعیت شبیه هست تا مصنوعی بودنش . این فقط یک بعدو یک مثال بود از ابش بگیر تا درختها تو ابو هوایی و اسمانو ابرها و کوهها و سنگها و ماسه ها و گلها دیگه نمیگم بسیار جزئیاتش در بازی های راکستار مثل رد دد ۲ بالا هست و طبیعیتر به نظر میرسه اما راک استار بازیهاشو خیلی دیر به دیر عرضه میکنه قبلا اینجوری نبود مثلا در نسلهای قبلی
        و به نظرم چون سود کلانی از بازی gta v بدست اورده و داره بدست میاره به جای انتشار بازی بعدیشون تمرکزشون بیشتر میزارن روی بازی بعدیشون چون هنوز دارن میفروشن و دلیلی نداره که به همین زودیا بازی بعدی رو عرضه بکنن به جدول نگاه کنید جدول پرفروش هفته و ماهانه بازی gta v بعد از هشت سال هنوز تو دهتای پرفروشه

  • Sett گفت:

    فاز جی تی ای جوری نیست که شخصیت اصلی زن داشته باشه:|

  • Xinn گفت:

    سال ۲۰۲۳ معرفی میشه سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۵ عرضه میشه. اسکرین شات میگیرم یادگاری بمونه 😀

  • mhmteam گفت:

    حتما شخصیت زن داره و صدا پیششم همون لارا تامب رایدر هستش

  • Silverhand گفت:

    کشتی مارو راکستار با این مدل بازی دادن بیرونت، هر شرکت دیگه‌ای هم که این همه بزرگ باشه و این همه لفتش بده، معلومه بازیای خیلی خوبی میسازه، این کار شاهکار کردن نیست

      • Silverhand گفت:

        فکر می‌کردم این حرفو بزنید. ببینید راکستار خیلی بیشتر از سی دی کارمند داره. بعدشم، سایبرپانگ ،روزهای اول باگ زیاد داشت، کاملا قبول دارم، خیلی هم زیاد، ولی گرافیک، موسیقی، داستان پردازی، طراحی مراحل، طراحی شهر و … رو چرا نادیده می‌گیرید. یعنی یه بازی اگه باگ نداشته باشه، دیگه شاهکاره. رد دد ۲ هم روزای اول باگ زیاد داشت، با وجود اینکه محیطش هم خیلی خلوت بود، ولی بهش ایراد نگرفتید، چرا؟ حتی الان هم بعضی از باگ‌های واضحش هنوز برطرف نشدن

        • این که سی دی پراجکت کارمند کمتری داره دلیل نمیشه. باید مقیاس بازی هاشونو جوری تنظیم کنن که بازی مشکل‌دار به مردم ارائه نکنن. سطح باگ و مشکلی که رد دد ۲ داشت اصلا قابل قیاس نیست با سایبرپانک. من روز اول rdr 2 بازی کردم شاید پنج ساعتی یه بار باگ سطحی میدیدم، اما سایبرپانک هر ۳ دقیقه باگ داشت، تنها باگ مشکل بازی نبود (الانم کامل برطرف نشده) بلکه رزولوشن متغیر و افت فریم های شدید هم وجود دارن + دیر لود شدن تکتسچرها رفتار عجیب npcها و سیستم پلیس نیمه کاره. بازی اونقد مشکل داشت که از سرویس پلی استیشن ۶ ماه کنار گذاشته شد این چه دفاعی هست از بازی می کنید و اسم rdr 2 هم میارین اصلا پولیشی که rdr 2 داشت کجا cyberpunk کجا. تازه جالبه همین سازنده‌ای که میگین، قبل از عرضه هدف پولیش بودنشون رو rdr 2 قرار داده بودن. خبرش داخل گیمفا هست. یعنی بازی rdr 2 بازی کاملا پولیش شده‌ای بوده و سی دی وعده‌های بیخودی زیاد داد. جای دفاع اصلا نداره.

          • Silverhand گفت:

            آقای کریمی بحث سر اینکه تو یه جایی مثل این گیمفا بیا و بگو سایبرپانک یک نقطه قوت داره، هیشکی حرفتو قبول نمیکنه. بازم میگم که پرباگ بودن سایبرپانک هیچ جای دفاعی نداره، ولی سایر جنبه دیگه ی بازی چی؟ به هر حال این باگ ها روزی همشون برطرف میشن، همینطور که الان خیلیاشون دیگه وجود ندارن. یه چیزی هم هست و اونم اینکه محیط سایبرپانک خیلی شلوغ تر از رد دد ۲ هست و همین کنترل عملکردهای بازی رو خیلی سخت می‌کنه. چیزی که روشنه اینه که نسخه کامپلت ادیشن سایبرپانک این مشکلاتی رو که میگین نخواهد داشت و چه بهتر که همین الان توسعه دهنده رو درک کنیم

            • تا زمانی که بازی مشکلات اساسی خودش رو کاملاََ برطرف نکنه، اگر هم نقطه قوتی داشته باشه دیده نمیشه. مشکلات بازی ناخوداگاه مثل مه جلوی نقاط قوت رو میگیرن و این رو باید قبول کنید. نمیشه داخل یک بازی مخصوصا اول شخص Immersion داشت و حس خوبی دریافت کرد از طراحی مراحل زمانی که یهو باگی میبینی که نمیشه کوئست رو رد کرد یا ناگهان شخصیت ها ناپدید میشن. این مشکلات باید خیلی پولیش‌تر باشن تا بازی بتونه نقاط درخشان خودش رو نمایان کنه. شما نمی تونی به مخاطب بگی نقاط قوت رو ببین باگ رو ول کن (در این سطح از مشکل) چون مشکلات بازی جلوی دیده شدن نقاط قوت رو گرفتن کاملاََ.
              من خودم مدتی که بازی کردم افتضاح ترین تجربه زندگیم رو داشتم تازه دو تا پچ هم رلیز شده بود. مخصوصا فریم ریت خیلی افتضاح بود. برای همین بعد از مدتی بازی رو رها کردم تا نسخه نسل بعدی عرضه بشه و بتونم بهتر در مورد موارد دیگه صحبت کنم. در کل باید درک کنین کسانی که از بازی ایراد میگیرن.

              نکته نهایی هم این که من کاری به توسعه دهنده ندارم. اونا کار خودشون رو انجام میدن. ولی مدیران سی دی پراجکت افراد محترمی نیستن که بازی نیمه کاره عرضه می کنن، نقد نسخه کنسولی رو به منتقد نمیدن، بازاریابی رو در حدی انجام میدن که مخاطب گیج بشه و هزار مشکل دیگه که سر این بازی وجود داره.

              این که بازی خلوت نیست، این که بازی پیچیده اس این که بازی فلانه دلیلی بر درک کردن یا نکردن سازنده نیست. نمیشه بازی پیچیده بسازی ولی بیهنه نباشه و بگیم باید سازنده رو درک کرد. شما هر بازی میسازی قبل از در نظر گرفتن مکانیک‌ها باید به بهینه بودن اثر توجه کنی. نمیشه یک بازی توسعه بدی کیفیت گرافیکی بالا رو هدف قرار بدی، پیچیدگی بذاری برای بازی، ری تریسینگ هم بذاری و … از طرف دیگه برای فروش بیشتر بازی رو روی نسل هشتم هم عرضه کنی. مگه میشه؟ اصلا یکی از بزرگ ترین هنرها و نبوع در صنعت بازی های ویدیویی توسعه بهینه بازی‌ها و مچ کردن نوآوری با قدرت سخت‌افزاری یا توانایی‌ها هستش. در این حد طمع برای یه بازیساز موضوع عجیب و غریبی هستش. سی دی پراجکت نیازی به درک شدن نداره، نیاز داره که از طمع و هایپ کردن های بیخود خودداری کنه و همچنین پروسه ساخت خودش رو متحول و بهینه تر کنه.

              • Silverhand گفت:

                آقای کریمی نکته‌ای که هست اینه که ظاهرا شما نسخه نسل هشتمی رو بازی کردین و نسخه پی‌سی رو هم به همون چشم می‌بینین. شما میگین با پچ ۱.۲ بازی کردین و غیرقابل تحمل بوده. بنده با یک کامپیوتر میان رده، با ترکیب گرافیکی ‌high و medium تمام مراحل فرعی و اصلی رو تموم کردم و شاهد انسداد پیشروی و مشکلاتی که شما میگین نبودم و نرخ فریم هم ۳۰ بوده. شلوغی محیط رو هم رو درجه آخر گذاشته بودم. واقعا علی رغم اعلام سیستم موردنیازش، بازهم توقع نداشتم که این طوری اجرا بشه. تازه من ssd هم ندارم. اگه سایبرپانک تا به این حد بده، پس باید رو همه پلتفرم‌ها بد باشه. یه چیزی هم در مورد عرضه این بازی بگم، از یکی از کارمندای این شرکت شنیدم که دلیل عرضه زودهنگامش‌ فشار زیاد بورس لهستان بوده، و گرنه حتی من و شما هم میتونستیم تشخیص بدیم که این بازی نباید عرضه میشد.

                یه چیزی رو هم بگم، اگه طرف بگه که من هیچ خوبی تو این بازی نمی‌بینم، دو تا دلیل داره، یا اینکه خودشو زده به اون راه با اینکه اصلا حالیش نیست که چی به چیه. فرض کنید شما وسط یه مرحله گیر کردید و نمی‌تونید جلو برید و از اون طرف هم npcها هی محو و ظاهر میشن، تو چنین مواقعی میتونین سطح زمین، دیوارها، نورپردازی، سلاح‌ها و اشیا رو ببینید و به کیفیت گرافیک پی ببرید، موسیقی رو که پخش میشه رو که میتونید بشنوید، می‌تونید بفهمید که این مرحله چه بخش‌هایی داشت، چیکارا کردید، پس کیفیت طراحی مراحل و داستان هم مشخص میشه، حالا این وسط تنها چیزی که نامربوطه، همون باگ‌ها هستند. دیگه اینطوری طرف نمیاد بگه که این بازی همه چیش بده

              • من چیکار پی سی دارم؟ من دارم روی کنسول نسل هشتمی بازی می کنم که سی دی پراجکت قول یک بازی بهینه رو داده بود؟ مگه باید با پی سی بسنجم.
                همچنین مگه من باید دنبال نکته مثبت باشم؟ من به بازی به عنوان یک محصول کامل نمره میدم. شما اتفاقا به نظرم با دید طرفداری به بازی نگاه کردی وگرنه دلایلی که میاری به نظر بنده بهانه اس که هر جور شده بازی رو خوب جلوه بدی و بگی مشکلات رو کنار بذاریم. اول نسخه پی سی رو معیار می ذاری بعد میگی خوبیاشو پیدا کنیم. اگر نسخه پی سی معیاره واس چی بازی ناقص برای کنسول منتشر کردن؟ که سود بیشتر شه ؟ نمی تونم خودمو به اون راه بزنم و بازی رو یک اثر خوب تلقی کنم. اما زمانی که نسخه بهینه و نسل بعدی عرضه بشه دوباره در موردش نظر میدم.

                • Silverhand گفت:

                  نگفتم پی‌سی رو معیار قرار بده، عملکردش تو نسل هشت افتضاحه، باشه، ولی رو پی‌سی خوبه. نقطه منفی داره، حتما داره ولی نقطه مثبت هم داره. حالا مسئله اینجاست که فقط عملکردش تو نسل هشت دیده میشه و نقاط منفیش

    • بله بله
      سایبرپانک هم واقعا شاهکار دراومد :rotfl: :rotfl:

  • جونننننن
    تنها شرکتی که درحد استودیو های سونی قبول دارم همین راکستار کبیره :inlove:

  • Bàđà§82 گفت:

    خوب آقای هندرسون خیلی زحمت کشیدی تمام اینایی که گفتی دوسال قبل مطرح شده بود و از اونجایی که اولین باره که از راکستار اطلاعات میدی کاملا غیر قابل استنادی و اطلاعاتت رو از جاهای دیگه اسکی رفتی.
    من اومدم بگم به نظرات بقیه خیلی گوش ندین . یادتونه چقدر سرسخت میگفتن گاد حتما برا ps5 میاد و احتمال اومدنش برا ps4 صفر هست؟ هروقت هم مخالفت میکردی بلبل زبونی و تحقیرشون شروع میشد و میگفتن تو نمیدونی من میدونم و اینا ده خط ورا.جی میکردن(بقول خودشون داشتن دلایل منطقی میاوردن)… ولی آخرش چی شد؟ گاد میان نسلی شد.
    الآنم راکستار ممکنه همین امسال یا سال بعد با تریلر بازی رو معرفی کنه و احتمال میان نسلی بودنشم قطعا هست

  • دهه ۸۰ و ۹۰ و هکر!!!!!دوم که ۴ یا ۵ سال دیگه کلا نسل عوض میشه این چچوری بری ps5 میاد!!!!پره تناقضه

    • کجا نوشته دهه ۸۰ ۹۰ ؟ این لیک میگه بازی در زمان مدرن روایت میشه حتی دلیل هم براش نوشته.
      دوم این که ۲۰۲۴ میشه سه سال و ۲۰۲۵ میشه ۴ سال دیگه اون موقع تازه اواسط این نسل هستش. پلی‌استیشن ۴ سال ۲۰۱۳ رلیز شد تا ۲۰۲۰ میشه هفت سال. پلی‌استیشن ۵ ۲۰۲۰ رلیز شد حداقل تا ۲۰۲۷ ماندگار خواهد بود. تازه خیلی از منابع عمر این نسل رو بیشتر می دونن.

  • پین هد گفت:

    هر وقت خبری از این بازی می بینم یاد بازی های شاهکاری میفتم که تا به حال از شرکت راکستار تجربه کردم.

بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد
بازی GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن و تکامل‌پذیر رخ خواهد داد