بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 

بازی بعدی استودیوی Haven به احتمال زیاد دارای عناصر چند نفره و سرویس محور خواهد بود

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۲:۵۸ ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 

اینطور که مشخص شده است به احتمال بسیار بالا بازی بعدی در دست ساخت استودیوی هیون (Haven)، که جید ریموند (Jade Raymond) مدیریت آن را بر عهده دارد، قرار است تا یک بازی انحصاری پلی‌استیشن ۵ باشد و یک عنوان سرویس محور و مبتنی بر عناصر چند نفره خواهد بود.

همانطور که بسیاری شاهدش هستیم، روزانه بازی‌های بسیار زیادی معرفی می‌شوند که سرویس محور می‌باشند و اینطور که به نظر می‌رسد استودیوهای بازی‌سازی قصد دارند تا در طول نسل جدید بیشتر از بخش داستانی بر روی بخش چند نفره‌ی بازی‌های خود مانور دهند تا هم فروش آن را تضمین کنند و هم کمی از سختی کار خود بکاهند. حال اینطور که مشخص شده استودیوی بعدی که قصد دارد تا به این رویه بپیوندد، استودیوی هیون می‌باشد.

با توجه به تعداد شغل‌ها و استعدادهای لازم برای این استودیو در لینکدین (Linkedin)، به نظر می‌رسد که جید ریموند و استودیوی هیون قرار است تا پروژه‌ی جدید و پیش روی خود را با تاکید بر عناصر چند نفره بسازند و اثری سرویس محور پدید آورند. البته با اینکه هنوز چیز زیادی از این بازی در دست ساخت منتشر نشده است، اما به نظر تایید شده است که این عنوان انحصاری پلی‌استیشن ۵ خواهد بود.

بازی بعدی جید ریموند و استودیوی haven

اینگونه که مشخص شده این استودیو در حال حاضر به دنبال یک مهندس ارشد نرم افزار با تجربه در زمینه‌ی توسعه‌ی شبکه، بخش چند نفره و بازاریابی آنلاین است. همچنین استودیوی هیون از قبل نیز برای استخدام یک مهندس ارشد توسعه‌ی زیرساخت‌های شبکه‌ای و یک مهندس نرم افزار با تجربه در زمینه‌ی طرح ریزی بازی‌ها و توسعه‌ی آن‌ها بر روی سرویس ابری درخواست داده بود.

این لیست شغلی جدید به خوبی نشان می‌دهد که بازی در دست ساخت هنوز در مراحل اولیه‌ی خود توسعه است و احتمالا هنوز در مراحل پیش تولید قرار دارد. البته این اتفاق به هیچ وجه تعجب آور نیست چرا که این استودیو به طور رسمی تنها در حدود سه ماه قبل بود که معرفی و افتتاح شد. همچنین شایان ذکر است که جید ریموند در ماه فوریه‌‌ی گذشته بعد از این اتفاق که گوگل به صورت رسمی اعلام نمود که قصد دارد تا تمام استودیوهای انحصاری بازی‌سازی برای سرویس گوگل استدیا (Google Stadia) را تعطیل نماید از این شرکت استعفا داد و استودیوی شخصی خودش را تاسیس نمود.

با این همه هنوز اطلاعات زیادی از بازی در دست ساخت هیون منتشر نشده است و باید تا زمان انتشار اطلاعات رسمی از این بازی، که به نظر می‌رسد حالا حالاها رخ ندهد چون که هنوز بازی در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد، صبر نماییم.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این مورد چیست؟ به نظرتان بازی بعدی جید ریموند و استودیوی هیون اثر خوبی از کار در خواهد آمد یا خیر؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 
بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mateus گفت:

    حقیقتا خیلی ناامید شدم :no:

    • XERXES گفت:

      بردیا خدایی کامنت بیشتر بزار عکس پروفتو بیشتر ببینیم 😀
      لعنتیِ Badass چرا اینقد خوبه این بشر :inlove:

    • Sett گفت:

      آقا یه سوال
      مگه بازی سرویس محور به بازی گفته نمیشه که آنلاینه،مولتی پلیره، دارای لوت باکسه(تزئینی البته)،سیزن بندی شده و تو هر سیزن محتوای جدید میدن؟البته تمرکز هم رو داستان نیست و بیشتر گیمپلی مد نظره:/
      بخش مولتی پلیر هیلو اینفینیتم همینه که فکر کنم ?:-)
      یا حتی لیگ اف لجندز
      ولورانت
      وارزون
      اوورواچ
      و……..
      اینهمه بازی اینجوری ان و بد نشدن (شاید یکیشون بشه حالا)
      تازه بعضی دوستان هم اومدن اون پایینا از آب گل آلود ماهی بگیرن:| درصورتی که بازی خوبم بین اینا هست واقعا

      • نه
        به بازی هایی گفته میشه که محتواشون رو کامل عرضه نمیکنن و با آپدیت اون محتوا عرضه میشه

        • Black Knight گفت:

          تعریفت از سرویس محور از بیخ اشتباهه ما خیلی بازی هایی داریم که سرویس محور هستن ولی از همون زمان محتوا خوبی دارن اسماشون رو دقیق یادم نیست ولی داریک بازی سرویس محور به بازی میگن که به صورت فصلی آپدیت دریافت کنه و برای بقا به چیز های جدید و آپدیت های خوب احتیاج داره الان وارزون هم آنلاینه آیا سرویس محوره ؟ قطعا نه

        • Sett گفت:

          پس الان سوال اینجاس که اینجوری چه بازی سرویس محور حساب میشه
          چون محتوای فورتنایت روز عرضه(اگه اوایل بازی کرده باشی تقریبا مشابه محتوای الانش بود،فارغ از اسکینا و ….)
          حتی وارزون هم جز چنتا تفنگ و اسکین و اکسسوری تزیینی تفاوت خیلی زیادی با الانش نداشت و اغلب اپدیتاش برای کنترل چیترا و جزئیات خیلی ریز بود
          ولی همین هیلو(صرفا مثال از یه انحصاری بود که اکس فنا هم متقابلا درک کنن)اینم احتمالا روند وارزون رو پیش میگیره یعنی سر هر سیزن احتمالا ماد جدید با وسایل تزیینی ،تفنگ و این چیزا میاد. یعنی جفتشون اینجوری سرویس محور نیستن پس؟

    • K_R12 گفت:

      بازی اگه با کیفیت باشه مشکلی نداره ولی خب بهتر بود بازی های سرویس محور و انلاین رو نمیدادن دست جید ریموند که اسم و شهرتش تو ساخت بازی های با کیفیت داستانی بوده ولی گفتم اگه بازی خوب و با کیفیتی باشه مشکلی نداره، بالاخره سونی هم باید واسه انلاین پلیر ها و کوآپ بازا هم محتوا داشته باشه دیگه.

  • Wild Rage گفت:

    اقا میخواین سرویس محور بسازین خب بسازین.
    ولی خدایی جید ریموند رو برای یه بازی سرویس محور حیف نکنین.
    خدایی حیفه همچین شخصیه

    • Black Knight گفت:

      مثل این میمونه کوجیما یا جوزف فارس و کلی بازیساز مطرح برن بازی آنلاین و سرویس محور بسازن حالا هر چه قدرم خوب خدایی حیفه

      • Wild Rage گفت:

        اره خدایی.
        خیلی راحت میشه سپرد به استودیو های سکند پارتی یا قرارداد با استودیو های ثردپارتی برای ساخت این بازی ها.
        ولی حس بدی داره وقتی یه شخص به بزرگی ایشون برن سرویس محور بسازن
        نه اینکه بگم کارشون بده ها. نه ایشون صد در صد یه بازی عالی میسازه
        ولی خیلی بهتره اگه بتونه بیاد و یه شاهکاری مثل Assassin’s Creed 2 بسازه

  • saman_mmn گفت:

    به دوستان اکس باکس فن و به خصوص سونی فن توصیه میکنم که دیگه ترول نکنید.چون تا الان هر ترولی که میکردید داره به سر خودتون میاد.از ما گفتن بود.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    گیمر ها به دو بخش افلاین پلیر و انلاین پلیر تقسیم میشن و البته خیلی ها طرفدار هر دو بخش هستن خب طبیعتا باید برای همه این قشر ها بازی باشه ، من خودم افلاین پلیر هستم و طرفدار بازی های داستانی و تا این لحظه پلی استیشن به بهترین شکل منو تغذیه کرده و کلی ای پی خفن داستانی هم قراره بسازه برامون ….. حرف دیگه ایی نمیمونه این شرایط حال حاظر ویدیو گیمه
    .
    .
    چیزی که تو رویداد بعدی پلی استیشن منتظرشم برنامه پلی استیشن برای بازی های داستانی از سال ۲۰۲۳ به اونور هست امیدوارم یه چشم اندازی به طرفداران نشون بدن شک ندارم که پلی استیشن همواره بهترین مکان برای طرفداران بازی های داستانی خواهد بود حالا هر چند تا بازی انلاین میخوان بسازن

  • Sina_2081 گفت:

    امید جان میدونی مشکل کجاست ؟ شاید حرفم مسخره بنظر بیاد اما اگه مخالفش هستید حتما بگید . خیلی از مشکلات پلی استیشن بخاطر سابقه بسیار خوبشه . وقتی من طرفدار میبینم چهار نسل این همه بازی فوق العاده عرضه کرده ، با کوچیکترین حرکتی که غیر این باشه مخالفت میکنم . شما یه نگاه به نسل هشت بندازید ، کدوم شرکت کارنامه فوق العاده سونی رو داره ؟ اون موقع با اینکه رقیبی نداشت اما بازهم عالی عمل کرد . اما حالا دیگه اون موقع نیست ، الان یوبیسافت و راکستار و ea و اکتیویژن و ایکس باکس و استیم و اپیک گیمز با هر روشی که شده (بازی سرویسی یا سرویس یا فروشگاه) دارن میلیارد دلاری درآمد کسب میکنن . اما هیچکس به اونها نمیگه که چرا این راه رو میرن ، چون هیچکدوم سابقه و کارنامه سونی رو ندارن . شما الان بگو هر کدوم از این شرکتها قراره بازی سرویسی بسازه ، قسم میخورم یک هزارم همون خبر درباره سونی ، سروصدا نمیکنه . سونی خوشبختانه یا متاسفانه ، استانداردها رو برای خودش همیشه بالا نگه داشته و این باعث میشه که به محض اینکه به ظاهر پایینتر اومد ، همه بهش انتقاد کنن . اگه سونی با فرمون قدیم پیش بره ، چندسال دیگه همه اون شرکتها چندین برابر پلی استیشن درآمد دارن و دیگه رسما پلی استیشنی نمیمونه . اما اگه همین پلی استیشن با ۷۰ درصد تواناییش بازی تک نفره و با ۳۰ درصد تواناییش بازی آنلاین بسازه (به شرط حفظ کیفیت همیشگی سونی) ، نه تنها از اون شرکتها عقب نمی افته ، بلکه بدلیل ساخت بازیهای با کیفیت تر ، بیشتر درآمد و مخاطب جذب میکنه . تنها چیزی که من طرفدار رو نگران میکنه ، اینه که سونی بعد از چشیدن طعم پول زیاد ، مسیر اصلی رو فراموش کنه (مثل اکثر اعضا این صنعت)

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      موافقم با حرفات ولی اونقدر هم نگران آینده نیستم چون هم پلی استیشن هم خیلی از ناشرین و بازیسازا مطمئن باش بازی های داستانی رو به بهترین شکل حفظ میکنن ، هویت ویدیو گیم و ریشه این صنعت بازی های داستانی هست شما همین الان فرض کنید تمام بازی داستانی کنسل میشدن و فقط شاهد بازی آنلاین بودیم یا حتی بر عکس با توجه به خواسته جوامع امروزی فقط بازی ها افلاین میشدن ،،،،، قرار نیست اتفاقی بیوفته فقط باید درک کرد ویدیو گیم داره بزرگتر میشه و گیمرای بیشتری جذب میکنه
      .
      .
      همین e3 کدوم بازی ها بیشتر سر و صدا کرد ؟ استالکر ، هورایزون ، زلدا ، هیلو ، قبل از اینا الدن رینگ و چند تای دیگه :cowboy: جوایز بیشتر مال کدوم بازی هاست ؟ از همه مهمتر هویت گیمینگ اکثر گیمرا با کدوم بازی ها شکل گرفته ؟ این خیلی خیلی خیلی مهم هست .

    • سینا کاملا باهات موافقم
      اونی که این حقیقتو نمیخواد قبول کنرو نمیشه کاری کرد
      هم من هم تو خوب میدونیم که چرا انتخابمون پلی‌استیشن هست
      دیوونه نیستیم که قید گیم‌پسو بتسدا فورزا رو بزنیم
      اون ۱۲۰ میلیون نفر یه محتوایی خاصی دیدن که سراغ کنسول سونی میرن
      اونم محتوای انحصاریشه
      بابا شما چقدر بی‌انصاف هستید
      چند روز پیش سالگرد لست۲ بود
      شما بشین حساب کن توو این یه سال چه بازی‌های انحصاری داد با چه کیفیتی و چه نمره‌ای و چه بازخوردی
      چند تا مثال میزنم
      دیمون‌سولز
      ریترنال
      رچت
      گوست
      اسپایدی
      و..
      حالا برید ببینید رقبا چیکار کردن
      بعد برید ببینید بازی‌های بعدی که توو صف هستن چیا هستن
      خیلی مسخره هستش که انقدر سطحی به موضوعات نگاه میکنید
      همین خانم جید توو گوگل داشت چیکار میکرد؟
      هیون استدیو از کجا معلوم که اصلا بر اساس این ژانر تاسیس نشده باشه؟
      بازم همه‌ی نظرات محترم
      منم سعی کردم دوستانه نظرمو بگم
      بخش کامنتا خب بابت همینه دیگه
      ممنون که متنو خوندید

    • ۱_ راکستار تا الان داشته ای بازی افلاین داستانی شاهکار با متا های ۹۷ به پایین ساخته و حتی ۹۸ الانم یه بازی سرویس محور نساخته ولی بازیاش دیگه بخش انلاین داره‌ که خودت برا خودت میگی کمپانی بدبخت بدون داشتن کارنامه فوق العاده دارن سرویس محور میسازن و راکستار مثال می‌زنی
      ۲_ دوباره حرف مایکروسافت رو زدید شما فن بوی ها و دوباره یه سوال دارم ، شما ۱۰ تا بازی که مایکروسافت معرفی گرده و انلاین سرویس محور هستن نام ببر

  • RARE گفت:

    ببین حرف هایی که میزنی همش الکیه
    گذشته گذشته
    مایکروسافت تو نسل ۷ هیلو و گیرز میداد با متای ۹۴ خوب بعد نسل ۸ چیشد؟

  • حالا ما چیزی بگیم میگن این فن نماست خودتون قضاوت کنین من نظری ندارم گفتم دیگه بی پولی بد دردیه حتی فرانچایز معروف رو زیر سوال میبرن تا پول بدست بیارن تمام شرم بر پول پرستیه سونی دیگه سونی مثل قبل نخاهد بود حالا چشماتونو ببندین الکی دفاع کنین

  • تو داری مغلته میکنی
    یعنی داری منکر چند تیمه شدن فرست‌پارتیای سونی میشی؟!
    من که موافق سرویس نیستم
    از خدامه سونی راه ۴ نسل گذشتشو ادامه بده
    بحث من اینه که همه‌ی کمپانیا دارن این کارو انجام میدن چرا وقتی سونی هم میخواد از این بازار پر درآمد سهمی داشته باشه همه‌تون صداتون در میاد(طرفدارو حذب بادو هیترو ترول)

  • نه بابا دیروز ۴تا بود امروز ۱۰ تا شد
    فردا ۲۰ میشه

  • Sett گفت:

    تعریف بازی سرویس محور یعنی یه بازی مولتی پلیر آنلاین،که دارای سیزن های برنامه ریزی شده ست، به همراه لوت باکس هایی که توی روند بازی تاثیر خاصی نداره دیگه؟ درسته؟
    خب این که شد مولتی پلیر هیلو اینفینیت:)))
    البته لیگ اف لجندز، ولورانت ،فورتنایت، وارزون و …….
    بازی دیگه هم همین شرایط رو دارن
    چرا بعضی از دوستا این چیزا به چشمشون نمیاد واقعا

  • Devil گفت:

    مشکل شما دقیقا همینه فکر میکنین فقط کسی که داستانی پلی میده گیمره.کی میخواین قبول کنین طرفدارهای بازی آنلاین بیشترن؟ چندتا آمار باید ببینین تا قبول کنین ؟ چندتا آمار فروش باید بیاد بیرون ؟ الان نیا بگو تعداد پراید تو ایران از بنز بیشتره (مطمعنن طرفدار بنز تو ایران از پراید بیشتره ) مثالهای مسخره ای میزنین.الان که بازیهای داستانی دارن به گیمپلی بازیها ضربه میزنن (یک دکمه ۵ مین صحنه سینمایی ) ما بریم پلاکارد درست کنیم مرگ بر داستانی ؟بازی آنلاین داریم هزار برابر یه بازی آفلاین محتوا داره (wow ) پس محتوا رو بهونه نکن.برید چهارتا دوست پیدا کنین تا کم بازی آنلاین رو هیت کنین .البته من میدونم مشکل اصلی شما اینه که نمیتونین بازی آنلاین رو کپی شده بازی کنید

  • Yato گفت:

    چون از رقیباش ۰ به ۲۰ در این بخش عقبه و کژوال گیمر ها و حتی حرفه ای ها بیشتر جذب همچین آثاری میشن از جمله Sea of Thieves و Mario Kart ، البته این به این معنا نخواهد بود که بازی های داستانی فوق العاده قرار نیست بسازن فقط قراره در این بخش هم خودی نشان بدن

    • ماریو کارت سرویس محور نیست
      یه محتوای کامل داده بود و با آپدیت اضافه کرد بهش
      ولی امثال دریای دزدان ، محتوای اولیه ناقص بود و با آپدیت تازه کامل شده

      • Yato گفت:

        سرویس محور : بازی هست که پشتیبانی طولانی مدت داره نه اینکه ناقص باشه بعد کامل بشه مثل کانتر گو

        • کانتر سرویس محور نیست چون بازی اصلی همونیه که هشت سال پیش عرضه شده
          ولی نو منز اسکای هیچ شباهتی به پنج سال پیش نداره
          سی آو تیوز نداره
          دستینی نداره ( کامان اینیکی رو که هیچی بهش نمیگم )
          دو سال دیگه هم سایبرپانک هیچ شباهتی به روز عرضه نخواهد داشت
          ماریو کارت صرفا برای تازه موندن آپدیت میده

          • Omid_Fsh گفت:

            تعریفت از بازی سرویس محور ایراد داره بنظرم جی تی ای آنلاین سرویس محوره با اینکه روز عرضه ناقص نبود تمام بازیای بتل رویال سرویس محورن ولی ناقص عرضه نشدن سرویس محور بودن بنظرم میشه پشتیبانی طولانی مدت استدیو از بخش مولتی بازیش(مثلا هیلو اینفینیت بخش مولتی گفتن ۱۰سال پشتیبانی میشه)

  • Black Knight گفت:

    واقعا ناامید شدم جید ریموند یکی از بهترین بازیساز هایی هستش که دیدیم برام یکی از بهترین بازی های عمرم یعنی Assassin’s Creed بعد الان داره سرویس محور میسازه !
    من مشکلی با سرویس محور و بازی آنلاین ندارم ولی واقعا از یکی مثل جید ریموند توقع نداشتم بره سرویس محور بسازه

  • Black Knight گفت:

    دهنم مو در آورد به خدا از بس گفتم ناتی داگ داره مولتی لست ۲ رو میسازه قبل از اون هم تمامی نسخه های آنچارتد و لست ۱ بخش آنلاین داشتن ولی نسخه دوم نداشت و برای اینکه یه بخش آنلاین خوب ازش بسازن که پلیر بگیره دارن روش کار میکنن و بعدا عرضش میکنن که شایعه شده ۲۰۲۲ میاد ساکرپانچ هم داره رو مولتی گوست کار میکنه با توجه به اخبار و شایعه ها اینسامنیاک هم قبلا تو همه بازی هاش بخش آنلاین داشته و بازی آنلاین ساخته بوده بار اولش نیست مایکروسافت هم داره دقیقا همین کار رو میکنه از فوتزا بگیر تا گیرز و هیلو و غیره همشون بخش آنلاین دارن فقط مایکروسافت همزمان عرضه میکنه سونی الان بخش داستانی اینارو داده داره بخش آنلاینش رو میسازه من بار ها گفتم چه مایکروسافت چه سونی چه نینتندو و چه هر شرکت دیگه ای بازی سرویس محور و آنلاین بسازن اصلا بد نیست به شرطی که بازی خوبی بسازن که با تاوجه به سابقه سونی و تلاشش به نظرم بازی خوبی میشه ولی اینکه خیلی ها فکر میکنن سونی قراره بخش بازی های داستانی رو کنار بزاره واقعا مسخرست اگه دقت کنید دوتا بازی که الان داره سرویس محور و آنلاین میسازه یکیش برای Firewalk استودیو هستش که شوتر آنلاینه اون یکی هم استودیو جید ریموند استودیو های داخلیش هم که چندتا پروژه دارن یکیش آنلاینه

  • Black Knight گفت:

    وقتی خبرارو دنبال نمیکنی فکت نده
    ناتی داگ و ساکرپانچ دارن رو مولتی گوست و لست کار میکنن بازی هایی که قبلا معرفی شدن همونکاری که مایکروسافت و نینتندو و خیلی شرکت های دیگه دارن انجام میدن رو سونی هم داره انجام میده ولی چون سونیه به خاطر همین بیشتر به چشم میاد و همه جوگیر بازی در میارن سرش قرار هم نیست کلا دیگه بازی داستانی نسازه و بره سمت بازی آنلاین این بازی هم یه استودیو ترد پارتی داره ازش میسازه الان Contraband که آوالانچ داره برای مایکروسافت میسازه هم بازی آنلاینه پس مایکروسافت کلا میخواد سرویس محور و آنلاین بسازه ؟!!
    سونی کل نمایش بازی هاش فقط مربوط به ۲۰۲۱ و تا حدی ۲۰۲۲ بوده صد در صد بازی های داستانی زیادی داره که هنوز حتی به مراحل ساخت یا معرفی هم نرسیدن سونی فقط داره از بین اون همه بازی به بازی های آنلاین و سرویس محور هم اهمیت میده همون کاری که مایکروسافت و نینتندو و خیلی شرکت های دیگه دارن انجام میدن

بازی بعدی Haven و احتمال سرویس محور بودن آن - گیمفا