توسعه دهندگان از علت تمام نسل بعدی بودن بازی Avatar: Frontiers of Pandora میگویند
از جریان و قدرت انتقال سریع دادههای بازی گرفته تا طراحی جهانی گسترده و متنوع آن و هوش مصنوعی قدرتمند این عنوان، Avatar: Frontiers of Pandora قصد دارد تا کارهایی را انجام دهد که امکان انجام دادن آنها بر روی سخت افزارهای قدیمی و پلتفرمهای نسل قبل محیا نبوده است.
بیشتر بازیهای منتشر شده در حال حاضر عناوین میان نسلی (cross-gen) هستند. همانطور که انتظار میرفت این اتفاق معمولا در اواخر نسلها و در زمانی که کنسولها و پلتفرمهای نسل جدید معرفی میشوند رخ میدهد و بنابراین انتظار میرود تا حداقل یک سال دیگر نیز شاهد ادامهی همین روند و عرضهی بازیهای میان نسلی برای کنسولهای مختلف باشیم.
با این همه بازی مورد انتظار Avatar: Frontiers of Pandora، که در حال توسعه توسط کمپانی یوبیسافت (Ubisoft) میباشد، سال آینده منتشر خواهد شد و بر خلاف انتظارات تنها برای نسل بعدی پلتفرمها در دسترس قرار خواهد گرفت و برای ایکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ عرضه نخواهد شد. خب ممکن است که بسیاری سوال کنند که دقیقا چرا این چنین شده است؟ حال به گفتهی توسعه دهندگان این بازی در استودیوی یوبیسافت مسیو (Ubisoft Massive)، که اخیرا با رسانهی IGN مصاحبه کردهاند، بازی Avatar: Frontiers of Pandora از سخت افزار قدرتمند کنسولهای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و سری اس استفاده خواهد کرد تا کارهایی را انجام دهد که انجام آنها بر روی پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان قابل تصور نیست.
به عنوان مثال، در تریلر منتشر شده از این بازی مشاهده کردیم که تاکید بسیار زیادی بر روی مکانیک پرواز در دنیای بزرگ و گستردهی این اثر وجود دارد که به نظر میرسد که از نظر فنی به قدرت زیاد فنی کنسولهای جدید نیازمند است. مدیر و کارگردان خلاق این بازی، مگنوس ینسن (Magnus Jansén)، در این مورد صحبت کرد که با کنسولهای نسل جدید قابلیت این را دارند تا بر خلاف گذشته جزئیات بسیار بیشتری از محیط و اجسام مختلف در فاصلههای بسیار دور به نمایش بگذارند و از این نظر محدودیتی نخواهند داشت. وی در سخنان خود گفت : کنسولهای جدید به ما این اجازه را میدهند تا جزئیات اشیا و موارد حاضر در بازی را به شکل بسیار بهتری در این عنوان به نمایش در بیاوریم. همچنین باید بگویم که با استفاده از قابلیت رهگیری پرتو تیم ما قابل خواهد بود تا جلوههای بصری بی نظیری را در این اثر به ارمغان بیاورد و شما قادر خواهید بود تا از فاصلهای در حدود ۳ تا ۴ کیلومتر نیز با کیفیت بسیار بالایی جهان بازی و پویایی آن را نظاره گر باشید.
در همین حال، مدیر و کارگردان فنی برنامه نویسی این اثر، نیکولای استفانو (Nikolay Stefanov)، توضیح داد که امکان انتقال و ذخیرهی سریع دادهها و فایلهای بازی با سرعتی معادل چند برابر نسل قبل پلتفرمها نیز برای تولید یک جهان پویا و در عین حال بزرگ بسیار مهم و حیاتی بود. استفانو در ادامهی سخنانش گفت: در این بازی قرار است تا شما با سرعت بسیار زیادی بر فراز نقشهی گسترده و مناطق عظیم بازی پرواز نمایید. بنابراین باید بگویم که سرعت انتقال دادهها در یک زمان واحد به شدت مهم و حیاتی است تا بتوانیم درست در زمانی که بازیباز از یک منطقه به سوی منطقهی دیگری میرود تمام محیط جدید و محتویات آن را پردازش نماییم. در کل بهتر است که بگویم که افزایش بی نظیر سرعت انتقال دادهها یک مورد بسیار حیاتی است که در خلق جهانهای متنوع و پویا کمک بسیار زیادی به ما کرده است.
سایر توسعه دهندگان همچنین توضیح دادند که کار با سخت افزار جدید پلتفرمهای نسل بعدی به شدت به آنها کمک کرده است و همچنین این امکان را داده است تا بتوانند یک دنیای جهان باز و گسترده را به شکلی متفاوت از قبل طراحی کنند. توسعه دهندگان یوبیسافت مسیو همچنین تایید کردند که با ورود به نسل نهم و کار به طور انحصاری بر روی آنها محدودیتهای نسل قبلی را کنار زدهاند و توانستهاند تا سرعت بیشتری نیز در زمینهی ساخت یک بازی نسبت به قبل داشته باشند. ینسن تاکید کرد که افزایش سرعت انتقال دادهها به شدت به توسعهی این بازی کمک کرده است و به همین دلیل بازیبازان بدون شک از مواجه با جهان وسیع و پویای این اثر حیرت زده خواهند شد.
علاوه بر این، استودیوی یوبیسافت مسیو همچنین در حال انجام تغییرات و بهبودهای گستردهای در هوش مصنوعی و تعاملات با کاراکترهای غیر قابل بازی (NPC) موجود در این عنوان و موجودات حاضر در آن است که همین مورد باعث شده تا از سخت افزار قدرتمند کنسولهای نسل جدید بیش از پیش بهره ببرند. در این زمینه نیز ینسن گفت: حیات وحش، هوش مصنوعی، نحوهی ردیابی شما توسط حیوانات، نحوهی حمله آنها به شما و بسیاری موارد دیگر در این بازی نسبت سایر عناوین یکسان تغییرات گستردهای داشتهاند و بدون شک بازیبازان خودشان این تغییرات را در زمان انتشار این اثر به چشم خواهند دید.
در ادامهی مصاحبه استفانو نیز گفت: در این اثر شما شاهد رفتارهای متفاوتی از سوی جانوران مختلف خواهید بود. برای مثال زمانی که حیوانی قصد دارد تا به شما حمله کند خواهید دید که با استراتژی خاصی وارد عمل میشود و برای مثال اگر شما را با چند نفر دیگر ببیند ممکن است گروهی حمله کند و یا حتی در صورت تشخیص ناتوانی در مقابل شما از میدان بگریزد! همچنین این رفتارهای پویا فقط در حیوانات و حیات وحش بازی قابل مشاهده نخواهند بود و علاوه بر این در میان کاراکترهای غیر قابل بازی نیز رفتارهایی منطقی خواهید دید که بر اساس الگوریتم دقیقی انجام میشوند و بدون شک از پیشرفت هوش مصنوعی در این بازی هیجان زده خواهید شد.
بازی Avatar: Frontiers of Pandora در حال حاضر توسط استودیوی یوبیسافت مسیو در دست توسعه میباشد و قرار است تا طی سال آیندهی میلادی برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و سری اس و سرویس گوگل استدیا (Stadia) منتشر شود.
نظر شما همراهان همیشگی گیمفا دربارهی این بازی چیست؟ به نظرتان این بازی میتواند تا وعدههایش را عملی کند یا خیر؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
حیف اول شخصه …..
بیا این تازه یوبیه داره این حرفو میزنه وای به حاله استودیو های بزرگ سونی اگه هورایزن با گاد نسل بعدی بود ببینین چی میشد لعنت به پول پرستی مثل سونی که این کارو با ای پیای خفنش میکنه چقد سونی بی پول شده تازه داره بخش انلاینم میاره واس بازیاش حالا تا ۴ سال دیگه میخاد از کنسول ps4 پشتیبانی کنه اصلا مرد حسابی واس چی ps5 معرفی کردی
داداش آروم تر آروم تر
دنیا چقدر سمی شده اکس باکس فن ها (امازون) ای خود اکس باکس هیت میده پلی استیشن فن ها هم دارن هیت میدن به خود پلی اخه بدبختی نقد یا اعتراض هم نیست هیت های بی منطق هستش
برادر اول نسل هستش پشتیبانی عادیه البته جیم رایان هم نباید الکی شعار میداد تمام بازیا پلی تماما نسل بعدی است
این ps فن نیستش دوست عزیز لطفاً بهش توجه نکنید و ریپلایش نکنید
دو بیتی نگو
چه هورایزون چه گاد چه گرن فقط برای نسل نهمم میومدن هیشکی هیچ حرفی نزد اما چون هنوز ۶-۷ ماه نگذشته از نسل نهم این عادیه که سونی از نزدیک به ۱۲۰ میلیون کاربر پیاس۴ نگذره و بهشون بیاحترامی نکنه
کسی میتونه از کیفیت هورایزون۲ ناراضی باشه؟؟
تازه سونی ثابت کرده که عناوینش زمان عرضه کیفیت بالاتری نسبت به تریلراش داره دقیقا برعکس هر ناشر دیگهای
به جای اینکه با اسم گاد فن بیای سونیو هیت کنی اسم واقعی برای پروفایلت انتخاب کن و پشت اسما قایم نشو
توو این بازار و کرونا سونی نگفت فقط این ۷-۸ میلیون میتونن از عناوین لذت ببرن و همه با هم لذت ببرید
پس میفرمایید دیگه کاربرای ps4 ادم نیستن و باید کنسول رو بندازن تو سطل زباله؟؟ خب معلومه که از نسل قبل پشتیبانی میکنه نه فقط بحث مالی بلکه چند صد میلیون نفر هنوز کاربرای نسل قبل هستن. حالا بر فرض گاد و هورایزن انحصاری ps5 باشه مگه چقد در اونصورت فروش میکنه؟ کلا مگه چقد ps5 تولید شده که بخاد رو فروشش رو کاربرای نسل جدید حساب کنه. اونجوری که هم سونی و هم توسعه دهنده بازی ورشکست میشن
حاجی تو حالت خرابه به مولا، اولا که پلی ۵ با مشکل تولید روبرو هست، یعنی سونی بیاد ۱۰۰ میلیون پلی ۴ رو ول کنه بچسبه به ۱۶ میلیون پلی ۵؟ سونی پول پرست هست؟ جالبه، سونی یه کمپانی هست مثل همه کمپانی های دیگه که داره بیزینس میکنه، سودش اول براش مهمه، سود نکنه که باید در کمپانی رو تخته کنن، این چه حرف چرتی بود آخه، بعدم همیشه کوچ از یه نسل به یه نسل دیگه همینه باید یه سری بازی هم برای کنسول قبل بدن مگه میشه همینجوری شخماتیک کار کرد، دیگران آدم نیستن؟
Godfall هم میگفتن غیر ممکن بود رو نسل قبل دیدیم آخرش چی شد اینم به سرنوشت اون دچار میشه
سلام و با عرض خسته نباشید خدمت تمامی گیمفا های عزیز
بابا دم یوبی گرم باز یه شاهکار دیگه
بعضی مواقع هستش که آدم بعضی از عناوینو که توو یه مدیای دیگه فوقالعاده عمل کردنو حق استفاده از امتیازشون دست استدیوهایی میوفته که آدم شاخ در میاره
مثل اونجرز که از همون اولم مشخص بود که قراره چی بشه
این حسو نسبت به یوبیسافت و آواتارم دارم
توو این زمینه قبلا برادران وارنرو و دیسی تحسین میکردم که اونم منو ناامید کردن با سیاستشون
سه گانه بتمن کجا گاتهام کجا
دم یوبی گرم با آواتارش بهش امیدوار شدم امیدوارم دیگه اشتباهات نسا قبل رو تکرار نکنه با دانگریداش اونوقت برعکس کوانتیک دریم که به بازیهای داستان محور شهرت داشت رفته سمت بازیهای آنلاین
دیگه کم کم باید کوچ کرد به نسل۹بازی سازها با زبان بی زبانی میگوینداما نمیدانن که اینجا نسل نه چند برابر قیمت اصلی و به راحتی نمیشود کوچکرد.دنیای بازی بزرگ است ایا محتوا جستجو دارد یا فقط بزرگ است.اسلحه چ دارد؟؟؟؟ گیم پلی چند ساعت است؟؟؟؟فقط بزرگ خالی نباشد
یادش بخیر
انگار همین دیروز بود که میگفتن نسل ۷ توانایی پردازش ویچر ۳ رو نداره برا همین برا نسل ۷ نمیاد!
حالا همین جمله داره برا نسل ۸ تکرار میشه!
چه قدر عمر سریع میگذره
ی روزم میاد که میگن فلان بازی به علت سنگین بودن نمیتونه رو ps5 و xss/x اجرا بشه
یه روزم میاد که میگن بازی به علت سنگین بودن نمیتونه رو ps6 اجرا بشه :laugh:
باگ یه چیز جدا نشدنی از یوبیسافت هستش ولی اگه فقط باگ باشه مشکلی نداره من والهالا رو با آپدیت روز عرضه بازی کردن کرش های گاه و بیگاهش کاری ندارم با اینکه سمت اون مرچنت که حیوون های لجندری رو ازمون میگرفت میرفتیم بازی صددرصد کرش میکرد هم کاری ندارم
مشکل من اینه که آخر بازی بعد شکست دادن اودین بازی واسم مرحله رو بالا نمیوورد یعنی اونجا که از آنیموس میومد پایین هیچ اتفاقی واسم نمی افتاد تو یوتیوب دیدم اونجا بسیم باید بهم حمله میکرد تا بازی ادامه پیدا کنه ولی اینجوری نمیشد و مجبور شدم بازی رو ول کنم 😥