Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد - گیمفا
Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد - گیمفا
Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد - گیمفا
Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد - گیمفا

Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد

رضا مهرعلی
۱۹:۱۰ ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد - گیمفا

طبق اخبار رسمی منتشرشده، شرکت چینی تنسنت (Tencent) مالکیت بخش عمده‌ی سهام توسعه‌دهنده‌ی آلمانی Yager را به‌دست آورده است. این شرکت بزرگ چینی، سال گذشته هم بخش کوچکی از سهام شرکت Yager را خریداری کرده بود. این اقدام تنسنت، به فعالیت شرکت Yager در زمینه‌ی انتشار ساخته‌های خود، کمک شایانی خواهد کرد.

استودیوی آلمانی Yager، در حال حاضر مشغول توسعه‌ی یک بازی بتل رویال رایگان است که The Cycle نام دارد. تمرکز این بازی بتل رویال، بر حالت بازی بازی‌باز در مقابل محیط خواهد بود. در این حالت و برخلاف حالت PvP، بازی‌بازان در مقابل یکدیگر قرار نمی‌گیرند و در عوض، با NPCهای بازی مقابله خواهند کرد.

آقای تیمو اولمان (Timo Ullmann)، مدیرعامل شرکت Yager، اظهاراتی را در رابطه با این سرمایه‌گذاری و اعتماد شرکت تنسنت داشته است که در ادامه می‌توانید به مطالعه‌ی آن‌ها بپردازید:

سرمایه‌گذاری جدید شرکت تنسنت، نمایانگر اعتماد این شرکت به پتانسیل بالای تیم خالق بازی شوتر  The Cycle است. (خبر) کسب مالکیت بخش غالب (شرکت ما توسط تنسنت)، برای ما به معنای تامین منابع لازم و کافی برای گسترش استودیو و بازی‌های در حال توسعه است. حال ما با داشتن تنسنت، یک شریک قدرتمند در عرصه‌های جهانی را در کنار خود داریم که برنامه‌های استراتژیک ما در Yager را پشتیبانی خواهد کرد.

شرکت بازی‌سازی Yager، اغلب به لطف بازی شوتر Spec ops: The Line در میان بازی‌بازان شناخته می‌شود. این بازی، توانسته است منتقدان را به تحسین خود وا دارد. شرکت Yager، حدود ۱۴۰ نفر را در جمع کارمندان خود به کار گرفته است. در قرارداد منعقد شده میان دو شرکت، این طور آمده است که علی‌رغم دسترسی شرکت Yager به منابع گسترده‌ی تنسنت، این شرکت استقلال خود را حفظ خواهد کرد. به دلیل حضور شرکت Yager در بازار عناوین رایگان، کسب مالکیت بخش عمده سهام این شرکت، دورنمای تجاری جذابی برای تنسنت به حساب می‌آمد.

تحلیلگر مشهور شرکت Niko Partners، دنیل احمد (Daniel Ahmad)، در این خصوص صحبت‌هایی را با وب‌سایت GameDaily داشته که به شرح زیر است:

شرکت Yager به گسترش فعالیت خود در زمینه‌ی عناوین رایگان و همچنین استفاده از پتانسیل‌های تلفن‌های هوشمند علاقه‌مند بود؛ مواردی که تنسنت قدرت بالایی در آن‌ها دارد. کسب مالکیت بخش عمده‌ی شرکت Yager توسط تنسنت، نمایانگر رضایت این شرکت (آلمانی) از کسب مالکیت اولیه و بخش کوچک سهام این شرکت (که سال گذشته رخ داد) است و نشان می‌دهد که این شرکت، تنسنت را به عنوان یک شریک بلند مدت که می‌تواند Yager را به (بازار) چین متصل کند پذیرفته است؛ (شریکی که) می‌تواند به گسترش فعالیت‌های فعلی این شرکت هم کمک کند.

به دست آوردن بخش غالب سهام شرکت Yager، قسمت کوچکی از برنامه‌ی اصلی شرکت تنسنت، یعنی گسترش فعالیت خود در صنعت بازی‌های ویدئویی در خارج از قاره‌ی آسیا است. وب‌سایت Niko Partners، گزارشی را در ماه می منتشر کرد که در آن، به عقد ۵۱ قرارداد در زمینه‌ی بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۲۱، توسط تنسنت اشاره شده بود. آماری که بدون شک از آن زمان تا کنون بیشتر هم شده است.

به گفته‌ی آقای احمد، شرکت تنسنت به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی بوده است که توانایی پشتیبانی از تلاش‌های اخیر این استودیو برای ساخت عناوین AAA را دارند، و می‌دانیم که Yager تجربه‌ی زیادی را در این زمینه کسب کرده است. به گفته‌ی این تحلیلگر صاحب‌نام، تنسنت به سرمایه‌گذاری در تولید بازی‌های بزرگ چندپلتفرمی که رایگان هستند و در سراسر دنیا هم مخاطبان خود را دارند، بسیار علاقه‌مند است. تنسنت بنا دارد هم با تلاش‌های داخلی خود، و هم با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خارجی‌ای که تجربه‌ی فعالیت در این بخش را دارند، به این هدف دست یابد.

به لطف استراتژی بزرگی که شرکت تنسنت در سال‌های اخیر در پیش گرفته، حضور شرکت تنسنت در صنعت بازی‌های ویدئویی بسیار پررنگ‌تر شده است. بخش اعظم این استراتژی، به علاقه‌ی تنسنت به سازگار کردن آی‌پی‌ها محبوب، با پلتفرم تلفن‌های هوشمند بازمی‌گردد. عناوینی همچون Call Of Duty: Mobile، موفقیت‌های بسیاری را تقدیم این شرکت چینی کرده‌اند. بازی آنلاین و چندنفره‌ی Pokemon Unite، مثال دیگری از این دست عناوین است که ماه سپتامبر سال جاری میلادی (۱۰ شهریور ماه لغایت ۸ مهر ماه ۱۴۰۰) برای تلفن‌های هوشمند اندروید و آی‌او‌اس عرضه خواهد شد تا بار دیگر تنسنت را، برای پورت آی‌پی‌ها پرطرفدار صنعت بازی‌های ویدئویی به پلتفرم تلفن‌های هوشمند متقاعد کند.

شایان ذکر است که توسعه‌ی هردوی عناوینی که پیش‌تر نامشان ذکر شد، بر عهده‌ی تیمی استودیوز (TiMi Studios)، یکی از استودیوهای زیرمجموعه‌ی شرکت تنسنت است. این توسعه‌دهنده‌ی چینی، استودیوی منتخب تنسنت برای توسعه‌ی بازی‌های پلتفرم تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود و توسعه‌ی عناوین پرفروشی همچون Crossfire Legends ،Honor of Kings و Arena of valor را در کارنامه‌ی خود دارد.

در پایان اطلاعیه‌ی منتشر شده از سوی شرکت‌های طرفین قرار داد، تنست این‌طور اظهار داشته است که هدف نهایی این شرکت، تعلق نیمی از بازی‌بازانش به خارج از قاره‌ی آسیا خواهد بود. به بیان واضح‌تر، تنسنت خواستار این است که نیمی از بازی‌بازان این شرکت، در خارج از قاره‌ی آسیا سکونت داشته باشند و مشخص است که کسب مالکیت شرکت Yager هم، اقدامی در راستای تحقق همین خواسته محسوب می‌شود. این شرکت در حال حاضر مالک و یا سهامدار شرکت‌های شناخته‌شده‌ای همچون Riot Games ،Activision Blizzard ،Ubisoft و … است. در ادامه‌ی این روند، انتظار می‌رود تنسنت فعالیت‌های هیجان‌انگیزی را در بازارهای جهانی صنعت بازی‌های ویدئویی داشته باشد.

آقای دنیل احمد معتقد است که:

تنسنت در حال ساخت تیمی است، که توسعه‌ی بازی‌های قدرتمندی که انتظارات کاربران کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی را برآورده می‌کنند، هدف آن خواهد بود. این شرکت چینی برنامه دارد تا پایان سال جاری (میلادی)، ۳۵۰۰ کارمند را در همین راستا به کار گیرد و این نیروها را در شعبه‌های مختلف خود در چین، ایالات متحده و سایر نقاط جهان پخش کند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد - گیمفا
Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد - گیمفا
Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد - گیمفا
Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد - گیمفا
Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Tencent مالکیت بخش غالب سهام شرکت Yager را کسب کرد - گیمفا