نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا
نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا
نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا
نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا

نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3؛روزهای طلایی مایکروسافت در راه است؟

مصطفی زاهدی
۱۲:۱۲ ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا

مراسم E3 ۲۰۲۱ نیز با تمام فراز و فرود‌ها و اتفاقات مختلف به پایان رسید و در نهایت، می‌توان با قطعیت گفت که بهترین نمایش کل مراسم، مربوط به کنفرانس مایکروسافت یا بهتر است بگویم کنفرانس ترکیبی مایکروسافت و بتسدا بود. پس از سال‌ها ناکامی و ضعف گسترده در زمینه‌ی توسعه و عرضه‌ی آثار انحصاری، به نظر می‌رسد مایکروسافت در مسیر درست قرار دارد و خرید بتسدا نیز روز به روز ارزش خود را بیشتر نمایان می‌کند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به کنفرانس مایکروسافت در E3 امسال …

نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا

نمایش Halo: Infinite، مرهمی بر زخم قدیمی

پس از نمایش تریلر سال گذشته Halo: Infinite، مخاطبان و طرفداران این سری به شدت به انتقاد از کیفیت گرافیکی، Visual، بافت‌ها و تکسچرهای بازی پرداخته‌اند و به طور کلی اکثر مخاطبان به شدت از گرافیک هنری بازی ناامید شده بودند. منصفانه قضاوت کنیم حق داشتند چرا که گرافیک هنری بازی اصلا و ابدا در حد عنوانی که سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود نبود و بیشتر به بازی شبیه بود که قرار بوده اول نسل هشت عرضه شود. این مشکل جایی عمیق‌تر شد که برخی افراد گرافیک هنری و و Visual‌ هیلو اینفینیت را با آثار بزرگ سونی مقایسه کردند تا مخاطبان بیش از پیش ناامید شوند.
بعد از این اتفاقات شاهد تأخیر طولانی مدت بازی بودیم و حالا با توجه به تریلری که در E3 دیدیم، این تأخیر در عرضه حرکتی بسیار منطقی بود. در تریلر E3، نه تنها کیفیت بافت‌ها و تکسچر‌ها بهبود یافته بود، بلکه نورپردازی نیز پیشرفت قابل‌قبولی به خود دیده بود. البته حقیقت این است هم‌چنان گرافیک هنری بازی در حد یک عنوان نسل نهمی نیست اما با این وجود بهبود‌های انجام شده کمی اوضاع را بهتر می‌کنند.
هم‌چنین اعلام شد که بخش چندنفره‌ی بازی، کاملا رایگان خواهد بود و قرار است Multiplayer هیلو را به دوران اوج خود که بسیاری عقیده دارند نسخه‌ی سوم بوده است برگرداند.

نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا

عنوان موردانتظار Starfield، انحصاری کامل مایکروسافت

از همان اولین روزهایی که شاهد معرفی عنوان بزرگ بتسدا یعنی Starfield بودیم، بسیاری از اینسایدر‌ها معتقد بودند که این عنوان سال‌ها با انتشار فاصله دارد و احتمالا زودتر از ۲۰۲۳-۲۰۲۴ عرضه نشود. اما خب همان‌طور که مشخص شد بازی Starfield سال آینده رسما عرضه می‌شود و مخاطبان می‌توانند به تجربه‌ی آن بپردازند.
در مورد این بازی آن‌چنان چیز زیادی نمی‌دانیم. اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده اشاره دارد که این عنوان از لحاظ پیشروی، انجام مراحل و وجود Faction‌های مختلف بسیار به بازی Skyrim شباهت دارد و امکان بازی با دوربین اول و سوم شخص وجود دارد. متاسفانه گیم‌پلی بازی نمایش داده نشد تا به جزئیات بیشتر پی ببریم اما با توجه به این نکته که Starfield سال‌هاست در دست ساخت قرار دارد و به نوعی بزرگ‌ترین پروژه بتسدا بعدا از عرضه‌ی اسکایریم است، به نظر می‌رسد با عنوانی بسیار عظیم طرف خواهیم بود. هم‌چنین کاربران در تریلر Starfield، نقشه‌ی دنیای Skyrim یعنی Tamriel را کشف کردند و به نظر می‌رسد بتسدا تلویحا تایید کرده که Hammerfell، مکان وقوع اتفاقات The Elder Scrolls 6 خواهد بود. هم‌چنین مشخص شد که عنوان Starfield در انحصار کامل پلتفرم‌های مایکروسافت خواهد بود.

forza

نمایشی خیره‌کننده‌ از Forza Horizon 5

بسیاری اعتقاد دارند که بهترین نمایش کل E3 مربوط به دنباله‌ی سری Forza Horizon بود. عنوان Forza Horizon 5 در مکزیک جریان دارد و به نظر می‌رسد قرار است به معنای واقعی کلمه یک تجربه‌ی نسل بعدی را ارائه دهد. گرافیک بازی خیره‌کننده‌ بود و حتی منتقدان و کارشناسان دنیای گیم نیز  حیرت زده شدند. نه تنها کیفیت بافت‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسد، بلکه نورپردازی در سطح بی‌نظیری قرار دارد و آب و هوای داینامیک نیز بسیار عالی کار شده. بازی برای عرضه در ۹ نوامبر امسال برنامه‌ریزی شده و هم‌چنین تایید شد که بر روی هر دو کنسول سریز بر روی ۶۰ فریم نیز اجرا می‌شود.
به نظر می‌رسد Forza horizon 5 قرار است بار دیگر استانداردهای گرافیکی را جابه‌جا کند و انقلابی در زمینه گرافیک هنری رقم بزند. بدون هیچ شکی، معرفی Forza Horizon 5 یکی از بهترین نمایش‌های مایکروسافت و حتی کل E3 به شمار می‌رفت.

نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا

نمایش Outer Worlds 2؛ یکی از بهترین تریلرهای تاریخ!

در بین تمام تریلر‌های جدی، تریلر Outer Worlds 2 به طور کامل کلیشه‌های تریلر‌ها را در هم کوبید و به معنای واقعی کلمه اوج خلاقیت در ساخت تریلر به شمار می‌رفت. در این نمایش کوتاه، علنا خود سازندگان به نکات مختلفی طعنه زدند و با ‌آن‌ها شوخی کردند. در اول تریلر شاهد هیولایی بزرگ بودیم که خود راوی اشاره کرد که این هیولا فقط برای تریلر ساخته شده و در خود بازی حضور ندارد! در ادامه نیز شاهد چند سکانس مبارزه و چند سکانس Longshot بودیم که روایت فوق‌العاده راوی و اشاره به برخی کلیشه‌های تریلر‌ها بسیار هوشمندانه و جذاب بود. در نهایت تریلر بازی با این نکته به پایان رسید که چون سازندگان هنوز کار ساخت هیچ بخشی را به سرانجام نرسانده‌اند هیچ چیزی از گیم‌پلی یا شخصیت را نشان نمی‌دهند و تنها اسم بازی است که مشخص شده!
این نمایش، بدون شک یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین تریلر‌‌های تاریخ بود که با دوری از کلیشه‌ها به معرفی بازی پرداخت.
در مورد استودیو سازنده یعنی Obsidian هم باید عرض کنم به نظر می‌رسد مایکروسافت حساب ویژه‌ای روی این استودیو باز کرده است چرا که Obsidian هم‌اکنون بر روی سه پروژه به طور هم‌زمان کار می‌کند و گزارش‌ها حاکی از این است که مایکروسافت منبع مالی فوق‌العاده‌ای به این استودیو اختصاص داده است. در کنار نسخه‌ی دوم Outer Worlds، این استودیو بر روی RPG که چندی پیش معرفی شد یعنی Avowed نیز کار می‌کند و یک پروژه‌ی معرفی نشده دیگر نیز دارد.عنوان Grounded نیز که به صورت Early acces در دسترس است دیگر پروژه‌ای است که Obsidian به کار روی آن مشغول است. به نظر می‌رسد تا چند سال دیگر Obsidian به استودیویی بسیار ارزشمند برای مایکروسافت تبدیل گردد.

نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا

بازگشت به Chernobyl با نسخه‌ی دوم S.T.A.K.L.E.R

در E3 امسال شاهد نمایش گیم‌پلی عنوان S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl نیز بودیم. اتمسفر بازی بسیار سنگین و قوی کار شده بود و به نظر می‌رسد دنیای بازی بسیار دارک و مخوف باشد و جای جای پر است خطرات انسانی و هیولاهای کوچک و بزرگ مختلف. چند سکانس کوتاه از مبارزات و گیم‌پلی بازی را نیز شاهد بودیم. از آن‌جایی که S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl عنوانی جهان آزاد است، هر گونه قضاوت در مورد این بازی به بعد از عرضه‌ی بازی موکول می‌شود هر چند سازندگان اعلام کرده‌اند با احتساب محتوای فرعی و جانبی، S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl حداقل ۱۰۰ ساعت محتوا در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و برای تجربه‌ی تمام محتوای بازی بیش از یک‌بار می‌بایست بازی را تجربه کرد.
امیدوارم S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl بتواند تجربه‌ای بی‌نظیر در دنیای آخرالزمانی را روایت کند و از آن‌جایی که بازی جهان آزاد است، این پتانسیل را دارد که برای مدت طولانی مخاطبان را سرگرم سازد.

نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا

اثر جدید Avalanche، عنوان Contraband

در لحظات ابتدایی تریلر معرفی Contraband، بسیاری تصور می‌کردند با عنوان Indiana Jones طرف خواهیم بود. اما در ادامه مشخص شد که با اثر جدید استودیو Avalanche یعنی Contraband مواجه هستیم که عنوانی جهان آزاد به شمار می‌آید.
اطلاعات بسیار اندکی در مورد بازی در اختیار داریم. به طور کلی می‌دانیم بازی در دهه هفتاد میلادی در منطقه‌ای خیالی در جنوب آسیا قرار دارد و بازی‌بازان کنترل یک قاچاقچی را بر عهده می‌گیرند. به غیر از این مورد، هم‌چنین بازی دارای حالت Co-op نیز هست‌. متاسفانه هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد گیم‌پلی، مبارزات و یا دنیای بازی منتشر نشده است. به نظر می‌رسد در آینده و در قالب نمایش‌های دیگر باید منتظر اطلاعات تکمیلی بیشتری در این مورد باشیم. از آن‌جایی که ناشر بازی Xbox Game Studios است، این بازی نیز در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت خواهد بود.

رونمایی از بازی جدید redfall

اثر جدید آرکین، یک شوتر متفاوت

جدیدترین اثر استودیو آرکین که در لحظات پایانی E3 مایکروسافت معرفی شد، عنوان Redfall است که تا پیش از این با نام Omen میان اینسایدرها شناخته می‌شد. این بازی که یک شوتر اول شخص جهان آزاد Co-op محور است به نظر می‌رسد دارای کلاس‌های مبارزاتی گوناگون و Play Style‌های مختلف است. متاسفانه تریلر نمایش داده شده کاملا سینماتیک بود و هیچ چیز در مورد گیم‌پلی و مبارزات بازی نمی‌دانیم. اما از آ‌ن‌جایی که آرکین سابقه‌ی بسیار درخشانی دارد، می‌توان امیدوار بود که Redfall حداقل از لحاظ گیم‌پلی بسیار جذاب خواهد بود. این عنوان نیز در سال ۲۰۲۲ به طور انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت عرضه خواهد شد.

نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا

شوتری دیوانه‌وار به نام Atomic Heart

بازی اول شخص Atomic Heart که دارای المان‌های نقش‌آفرینی است، محصول استودیوی روسی Mundfish است. این عنوان که چند سال است در دست توسعه قرار دارد، در دهه پنجاه میلادی در شوروی جریان دارد اما در یک دنیای تاریخی دیگر. بر اساس نمایش‌های بازی، باید گفت با شوتری دیوانه‌وار طرف هستیم که المان‌های گسترده‌ای را به کار برده است‌. البته بر طبق شنیده‌ها، روند توسعه بازی چند بار دچار مشکلات گسترده شده و اعضای مختلفی استودیو را ترک کرده‌اند. با این وجود با قضاوت کلی از روی گیم‌پلی بازی، عنوان Atomic Heart پتانسیل بالقوه خوبی را داراست. اما این که این پتانسیل بالقوه به بالفعل تبدیل می‌گردد یا خیر مشخص نیست …

  • نگاهی به برخی موارد جزئی‌تر:
    عنوان Hades در ۱۳ آگوست امسال بر روی سرویس گیم‌پس قرار می‌گیرد.
  • دنباله‌ی بازی A Plague Tale: Innocence با نام A plague Tale: Requiem در روز انتشار بر روی گیم پس قرار می‌گیرد.
  • بازی Replaced اثری دو بعدی است که به شدت به عنوان The Last Night شباهت دارد و شاهد مبارزات جذاب دو بعدی در آن هستیم. این بازی نیز روز انتشار بر روی گیم پس قابل بازی خواهد بود.
  • بازی Back 4 Blood که دنباله‌ی معنوی سری Left 4 Dead است نیز روز عرضه بر روی گیم پس قرار می‌گیرد.
  • ده بازی جدید از بتسدا از جمله The Evil Within 2 و Dishonored: Death of Outsider به گیم پس اضافه شدند.

در انتها نگاهی می‌اندازیم به تمام عناوینی که در E3 مایکروسافت نمایش داشتند و بر روی سرویس گیم پس قرار می‌گیرند.

Yakuza: Like a Dragon

Back 4 Blood

Starfield

Contraband

STALKER 2

Somerville

Halo Infinite

Hades

A Plague Tale Requiem

Slime Rancher 2

Party Animals

Psychonauts 2

Shredders

Atomic Heart

Replaced

Grounded: The Shroom and Doom update

Eiyuden Chronicle Rising

Eiyuden Chronicle Hundred Heroes

The Ascent

Age of Empires 4

The Outer Worlds 2

Microsoft Flight Simulator

Forza Horizon 5

Among Us

Dungeons & Dragons: Dark Alliance

Twelve Minutes

Anacrusis

Scorn

Aragami 2

Sable

Hello Neighbor 2

The Gunk

Redfall

ارزیابی و جمع‌بندی نهایی

امسال مایکروسافت بسیار آماده بود و شاهد نمایش‌های جذاب مختلفی از آثار آینده Xbox Game Studios بودیم. هم‌چنین گیم پس روز به روز دارد بهتر می‌شود و به یک پیشنهاد بی‌نظیر در صنعت گیم تبدیل شده است. از آن‌جایی که برنامه‌ی مایکروسافت برای عرضه آثار انحصاری بزرگ طولانی مدت است، باید گفت در سال‌های آینده شاهد اتفاقات بسیار بزرگ‌تری خواهیم بود و حتی می‌توان گفت نمایش مایکروسافت در E3 سال آینده کامل‌تر و پربار‌تر خواهد بود.

.Atomic SoldierETERNALMAN

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا
نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا
نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا
نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا
نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Saeed R گفت:

    مایکروسافت خداییش داره عالی عمل میکنه و قطعا سال ۲۰۲۲ سال شکوفایی مایکروسافت هست.به امید موفقیت بیشتر :heart: :heart:

    • من میگم ۲۰۲۳_۲۰۴۴ چون چندتا عنوان خیلی مهم رو برای اون بازه‌ی زمانی داره و دیگه موفقیتش به اوج خودش می‌رسه

    • فرصت نشد نظرمو راجب ایی۳ بگم و چه جایی بهتر از این پست
      مایکروسافت به همراه نینتندو اجازه نداد آبروی ایی۳ بره
      هنوزم عقیده دارم که اگه سونی امسال شرکت میکرد یکی از ایی۳ های فوق‌العاده میشد
      اما در مورد کنفرانس مایکرو
      به نظرم کنفرانسو مایکرو و بتسدا ۵۰-۵۰ جلو بردن و دقیقا بتسدا کلیدی‌ترین بازیگر این مراسم بود
      همه‌جای مراسم جای قدم‌هاش حس میشد(و حس بشه)
      نیازی نمیبینم همه‌ی اسامیو نام ببرم چون دیگه هممون میدونیم
      مراسم مهمترین رکنش این بود که گیمرپسند بود
      مایکرو دیگه فهمیده که باید مسیر نینتندو و سونیو بره و اصلی‌ترین موضوع توو این صنعت همون گیم هستش
      دومین موضوع محتوای باکیفیت بودش
      همه‌چیز مراسم عالی جلو رفت
      فورزا هورایزون۵ که مانور اصلی گرافیکیه مایکرو بود وظیفشو عالی انجام داد و حالا خیلی دلیل وجود داره که به خانواده‌ی ایکس‌باکس ملحق بشی
      تنها موضوعی که فکر منو درگیر کرده و جالب به نظر میرسه موضوع تقسیم ژانر بین سونی و مایکرو هستش
      گیمری که عاشق شوتر اول‌شخص و نقش‌آفرینی غربی و ریسینگ هستش قطعا میعادگاهش کنسولای ایکس‌باکس هستش
      اونورم سونی همچنان تمرکز اصلیش روی آثار سوم‌شخص و اکشن‌ماجراجویی و بازیهای خاص و هاردکور هستش
      من برداشتم اینه که هنوز خیلی از ژانرای مهم موندن که این دو توو سالای آتی قراره تقسیمشون کنن و گیمر بشینه حساب‌کتاب کنه که سلیقش به کدوم سمته
      اما در کل مایکرو به کمک بتسدا(پشتوانه‌ی مالی وحشتناک) فوق‌العاده عمل کرد و طرفدارای ژانرایی که گفتمو به سقف چسبوند و‌ بالاخره چیزیو رو کرد که در شان طرفدارای برندش هست
      تبریک به فنای واقعی مایکرو بابت شب بیادماندنی که براشون ساخت

      • Mohammadreza7 گفت:

        دوست عزیز من یک سوال واسم پیش اومده
        بنظر شما اکشن ادونچر سوم شخص سینمایی هاردکور تره یا بازی های RPG ؟؟؟
        .
        یعنی از RPG هاردکور تر هم داریم؟ :laugh:

        • نه محمدرضا جان
          منظورم بلادبورنه یا دیمون‌سولز ریمیک و یا ریترنال
          اصلا منظورم اکشن‌ماجراجویی نبود منظورم هاردکور بود

        • pedram28 گفت:

          کی گفته RPG غربی هارد کوره ؟ بعدشم بزار بتسدا و ابسیدین دو تا بازی RPG براتون بدن متا و جوایز کسب کنند بعد سند RPG رو برای ایکس باکس بزنید فعلا که پلی استیشن کلی بازی rpg شرقی و غربی داره از جمله دو نسخه هورایزون و پرسونا پنج رویال و فاینال فانتزی هفت ریمیک و فاینال فانتزی ۱۶ هم سال دیگه میاد بلادبورن و دیمنز سولز زیر مجموعه سبک rpg حساب میشن اونوقت ایکس باکس در حال حاضر rpg چی داره هیچی به معنای واقعی کلمه هیچی . دیدم بعضی هاتون هورایزون رو rpg حساب نمیکنید در این صورت ویچرم rpg حساب نکنید بعضی ها تمام درکشون از rpg اینه که بازی مسیرها و پایان های مختلف داشته باشه خب اگه تمام تعریف شما از rpg اینه که تمام بازیهای دیوید کیج با اختلاف بهترین rpg در صنعت گیم باید لقب بگیرند . در مورد صحبت این دستمون هم بله پلی استیشن دارای بازیهای هاردکور خفنی مثل بلادبورن و دیمنز سولز و ریترنال هست که ایکس باکس از این دسته از این بازیها محرومه

          • Mohammadreza7 گفت:

            هورایزون : ))))) ار پی جی : )))))))))
            تو‌‌‌ رو خدا خندمون نیار : )))))
            حداقل به RPG بازا توهین نکنید :laugh:
            هورایزون بخواد خیلی زووور بزنه یه اکشن ادونچر سوم شخص تینیجر پسند دیگس که چارتا المان لایت نقش افرینی هم زور چپونش کردن

  • leftovers گفت:

    مقاله های تخیلی نزارین :-* سونی سلطان صنعت گیم :-*

  • عرضه این همه بازی روز عرضه برای گیم پس بزرگ ترین دستاورد مایکی :soldier: است کم ترین هزینه برای بیشترین و برترین تجربه 😎 چیزی که ایستگاه بازی هیچ وقت نمی تونه بهش برسه 😛

  • احتمالا نسل ۹ بهترین نسل تاریخ بازیهای ویدیویی بشه. چون پلی استیشن در دوران اوجه خودشه. ایکس باکس هم داره به دوران اوج خودش برمیگرده. نینتندو هم که پا به پای این دو شرکت جلو میاد. البته بین حرف تا عمل خیلی فاصله هست! ( و ما هم همچنان تماشاگر این نسل)

  • فرید گفت:

    به امید یک نسل زیبا طوری که پرچ هایمان منقبض شوند……….

  • این نسل رقابت خیلی سنگینی هست

  • AladarKarnia گفت:

    این نسل مایکروسافت قهرمان میشه.

  • darkwarrior گفت:

    اوج دوران شکوه مایکروسافت سال۲۰۰۷و ۲۰۰۸بود ک اونم به واسطه قیمت ارزونتر و بازی گرز و هیلو های اولیه و فیبل ۲عرضه زودترش توبازار
    وگرنه از سال۲۰۰۹ به بعد سونی هرسال قویتر ظاهر شد و مایکروسافت زیر سایه سونی مونده و حقیقت تلخه میدونم

  • Sahand.R گفت:

    نمایش امسالش به معنای واقعی فوق العاده بود و جالبه که مایکروسافت تونست بدون حضور خیلی از بازی های بزرگش(فیبل ، پرفکت دارک ، ایندیانا جونز ، اوود ، هلبلید ، ای پی کامپالشن و اینگزایل و کوالیشن و….) یه رویداد فوق العاده برگزار کنه اگه اونا باشن دیگه چی میشه . مورد انتظار ترین بازی نمایش برای خودم Halo Infinite هست و خود بازی هم با اون تریلر داستانی شاهکار و مولتی عالیش بعد از فورزا هورایزن ۵ برام بهترین نمایش E3 بود .

    • Mateus گفت:

      چیزی که منو خیلی امیدوار کرد ؛ فورزا بود ؛ چون برای نسل ۸ میاد اما کیفیتش رو نسل ۹ باورنکردنی بود
      پس میشه به گرن و هورایزن و گاد امیدوار بود
      .
      به نظرم بخشی که همه فراموش کردن ؛ سی اف تیوز بود
      با این اکسپنشنی که قراره بیاد ؛ پلیر های بازی خیلی رشد میکنه ؛ بازی بسیار فان و پر از خنده :yes:

  • Devil گفت:

    از نظر اساتید گیمفا و محسن نه :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    • pedram28 گفت:

      با اکانت قبلیت ( darker than black ) هم زیاد به محسن گیر میدادی مشکل تو با محسن اینه که نسل قبل وان اس داشته و بعد کوچ به ps5 اومد توی سایت گفت تازه معنی گیم و لذت واقعی گیمو با انحصاری های شاهکار سونی فهمیده اولش که میگفتی این محسن نیست فیکه و حالا فهمیدی محسنه فیک نیست امیدوارم زودتر انحصاری های نسل قبلی سونی هم برای اون ذغال تو بیاد تا تو هم زودتر مزه ی واقعی گیمو بچشی و به قول خودت دشمنیت با سونی تموم بشه هر چند یه نسل عقبی از محسن ولی همونم خوبه

      • Devil گفت:

        تینی کوچولو با اکانت خودت روت نمیشه بیای ؟

        • pedram28 گفت:

          من مثل تو خودمو انکار نمیکنم اکانت قبلیم به درخواست خودم دادم بستنش چون دیگه قصد فعالیت در این سایت ندارم الانم به درخواست دوستم چند روز موقتی اومدم این اکانت من نیست یکی از دوستان اکانتشو داد گفت بیام دست تو و چند نفر دیگه رو کنم نترس زیاد توی سایت نمیمونم فقط دست امثال تورو رو کنم بعدش میرم

          • Devil گفت:

            :rotfl: دست منو رو کنی :rotfl: کسیو کشتم خبر ندارم :pain: داری اشتباه میزنی چند بار جوابتو دادم تایید نشد حوصله تایپ اضافه ندارم فقط اونجا که میگی دشمنیت با سونی تموم شد :no: نمیدونم کی دشمنیش تموم شده ولی من یکی سونی همه بازیهاشو برا پی سی پورت کنه بازم براش ارزشی قائل نیستم همونطور که برا اپل قائل نیستم کلا ارزشی برا کلاهبردار جماعت که به اسم بازی فیلم میدن دست مشتری با محتوای ۱۲ ساعته قائل نیستم.یکی از دلایل دیگم که هیچوقت امکان نداره از سونی خوشم بیاد امثال تو و فنهای حق به جانب سونی هستن که انگار از دماغ فیل افتادین من تو ماه اخیر ۱۱ هزار دلار تو ارز معادل ۲۲ تا پلی استیشن ضرر کردم ککم نگزید اما یک روز پول بابت بازیهای پلی استیشن بدم دقمرگ میشم :rotfl: پس اشتب نگیر نفرت من از سونی ریشه عمیقی داره با یکی دوتا شایعه از بین نمیره اونی که تو میگی اندازه من متنفر نبوده و فوری بخشیده من تا شما فنبویها هستین متنفر میمونم

    • Reciver گفت:

      پر واضح است که به صورت تیمی یکی از کاربران خوب سایت گیمفا را هدف قرار داده اید کسی که از کامنت هایش مشخص است چطور گیمری است و نیاز به دفاع ندارد ایشان کامنت هایش خیلی اوقات برای من مثل مقاله است کسی که بر من تاثیر گذاشت و دید من را به گیم تغییر داد مدت گیمر بودن ایشان از سن شما بیشتر است اینطور گیمر ها کم پیدا هستند بنده فکر میکنم از سایت های دیگر برای حمله به ایشان وقت میگذارید چون کامنت های ایشان هدفش هر چه بوده دشمن تراشی نبوده برایتان متاسفم شماها دیگر چه انسان هایی هستید.موفق باشی محسن جان اصلا به حرف های این کودکان و دسیسه چین ها توجه نکن یکی از دلایلی که بنده بخش کامنت های گیمفا را دنبال میکنم شما هستید.

  • ALI_BABA گفت:

    مایکروسافت دیگه به اون صورت فروش کنسولی که همراه با ضرر هست اصلا براش مهم نیست مایکروسافت داره رو اینده سرمایه گذاری میکنه اینده ای که سرعت اینترنت چنان بالاست و چنان دسترسی به اینترنت راحت هست که مردم میتونن همرا با گوشی و لبتاپ و حتی تلویزیون هر جایی که باشن در هر موقیعتی که باشن در حال سفر در حال کار و هر حالت دیگه به بازی کردن بپردازن و موضوع بعد هم انتشار بازی های مایکروسافت روی pc هست که باعث شده درامدش بالاتر بره

    • سلام
      دوست عزیز سونی هم PlayStation 5 رو با ضرر به فروش میرسونه. ربطی به خواستن و نخواستن نیست. سود اصلی توی درآمد نرم‌افزاریه
      قیمت تموم شده کنسول‌های نسل هشت بالای ۶۰۰ دلار. ولی اگه این قیمت گذاشته بشه میزان فروش به شدت کم میشه

  • مایکروفاست مسیر خوبی رو در پیش گرفته :yes: :yes:
    بیشتر از همه هایپ استالکر ۲ ام
    یه شوتر داستانی درست و حسابی جاش این روزا خیلی خالیه تو صنعت گیم متاسافانه
    مرسی مصطفی جان بابت مقاله

  • NEON گفت:

    نمایش مایکرو عالی بود اصلا تریلر forza horizon خیلی خفن بود . منتظریم گیمپلی از hellblade2 هستیم :yes:

  • راجع گرافیک هیلو
    به دور از تعصب بخوام بگم، گرافیکش در حد یک بازی میان نسلیه و نسل نهمی نیست … ولی خب توی عناوین شوتر همین هم خودش عالیه و بسیار ارزشمنده …
    گرافیک بازی‌های دووم هم که جزو بهترین‌های این ژانر هستن بازم چندان بالا نیست به نسبت بقیه‌ی بازی‌های گرافیکی ولی این چیزی از ارزششون کم نمی‌کنه

  • Good look گفت:

    فقط بتسدا و مکروسافت اونم بخاطر نشون دادن تریلر سینمای از بازیها جدید گهگاه گیم پلی بازی درe3 خوب بودن بقیه در ردیف سلیقه من نبودن و عرضش ان همه سر صدا نداره.سه ساله پیگیرم که بیبنم ایا این همه هایپ سر صدا در سه روز متوالی چیا نشون میدن اما چیزی که باید نشان نمیدن پس انتظارم رو در سالهای بعدی پایین میارم البته میگم فقط کنفرانس بتسدا امسال یکم خوب بود بقیه مزخرف خالص،منتظر تریلر گیم پلی۳۰دقیقه ای از بازیهام هر کنفراسی حتی چند ساعت اما با تریلر بلند بالا از بازیها اینده ام

  • از۲۰۲۲یا حتی امسال مایکروسافت دیگه مایکرو ۵سال پیش نیست و اومده که با سونی رقابت کنه(که استودیو های بیشتری هم داره)و با برگ برنده ای مثل گیمپس و بازی های انحصاری و بتسدا قطعا رقابت سنگینی رو تو نسل۹شاهد خواهیم،بود

  • Xbox+Bethesda گفت:

    اخ اخ فقط منتظر نمایش فیبل و هل بلید و پرفکت دارک و الدر اسکرولز۶ و… هستم :inlove:
    اینا تازه بخشی از بازی هاش بود نصف بیشترش هنوز مونده‌. :inlove: 😎

  • legendboy گفت:

    کنفرانس خوب نبود بلکه فوق العاده بود
    بنظرم نمایش باید به همین شکل باشه، یعنی پشت به پشت معرفی بازی و تریلر نه یه سری صحبت های حوصله سر بر و بیهوده
    مایکروسافت بدجور به گردونه رقابت برگشته و یه لاین آپ فوق العاده جمع و جور کرده
    قطعا این نسل خیلی خیلی جذاب تر از نسل قبل خواهد بود و تاثیرش رو قطعا روی پلی استیشن و لاین اپش خواهید دید
    ما پی سی گیمرها هم که یه گوشه نشستیم و زحمت بازی کردن انحصاری های دو رقیب رو میکشیم ;)))

  • Mahan گفت:

    برای هیلو خیلی هایپم
    یا ابلفضل فورزا رو برم دیگه سونی فنا این روزا باید برن تو غار

  • خداییش اینقدر نمایش های چند سال اخیر مایکرو توی E3 بد بوده که الان یه نمایش متوسط اجرا میکنه همه به به و چه چه میکنن
    آخه استار فیلد که گیم پلی نشون ندادن،هیلو اینفینیت هم که قرار بود پارسال بیاد بعد یه تاخیر یک ساله هنوز نمایش گیم پلی از حالت داستانی نشون ندادن یه رد فال هم از آرکین معرفی کردن که واقعا سری دیشانرد کجا و این co op چهارنفره کجا موند یه فورتزا هورایزون ۵ که اونم میدونستیم معرفی میشه و یه استاکر ۲ که اونم انحصاری زمانی نمیدونم این همه هیاهو واسه چی هست من خودم توقع داشتم یه نمایش از گیم پلی هل بلید ۲ و فیبل ۴ و حتی یه تریلر از perfect dark نشون بدن و یه تریلر هم از بازی جدید کوالیشن. بازی خاصی نشون ندادن که من بگم واو دم مایکرو گرم

    • داداش مایکرو قبلا ضعیف عمل کرده دلیل نمیشه همیشه اینجوری باشه چون اینجوری حذف میشه
      هر چیزی یه شروعی داره
      در مورد نشون ندادن گیمپلی استارفیلد
      کسی الکی هایپ نیست ، بخاطر اسمو رسم بتسداس که همه هایپن..بخاطر اینکه بعد از ۲۵ سال رفتن سراغ خلق دنیای جدیدی بخاطر هاوارد و اتمسفری که توو تریلر بود
      در مورد هیلو
      صادقانه بگم بازی نسبت به پارسال تغییر داشته اما نه اونقدر زیاد و هیچی‌ ، میتونیم امیدوار باشیم که موفق بشه ولی اگه نشد خدا کنه مایکرو هویت برند ایکس‌باکسو از ۳۴۳ بگیره و به بتسدا واگذار کنه
      در مورد ردفالم که گفتی منم باهات موافقم
      اما در مورد فورزا
      داداش بی‌انصافی نکن
      اینکه میدونستیم معرفی میشه یه موضوعیه
      اینکه بازی رسما دلیل خرید یه ایکس‌باکسه یه چیز دیگه ، بازی رسما نمایش قدرت کنسول مایکرو بودش و گرافیکش خیره‌کننده بود
      در مورد استاکرم کسی منکر این نمیشه که چند ماه بعد برای ۵ هم میاد
      موضوع اصلی کیفیت اثر بودش که با فاصله بهترین و باکیفیت‌ترین اول‌شخص مراسم بود اونم با اون اتمسفر دارک و دلهره‌آورش
      هلبلیدو فیبلو ایندیاناجونزم هممون میدونیم تا دو سه سال دیگه ازشون خبری نیست

      • @Omidsoltani7
        دوست عزیز اگه کامنت های منو از قبل و قدیم الایام خونده باشید میدونید که واسه من هیچ فرقی بین نینتندو و سونی و مایکرو نیست و هرکدوم از این سه شرکت بازی خوب تحویل بدن من نهایت ارزش و احترام واسشون قائلم من نمایش امسال نینتندو برام جذاب نبود بعضیا گفتن دیگه از بازی زلدا بهتر چی میخوای بحثم سره این بود میدونستیم زلدای جدید نمایش داره همه توقع متروید پرایم ۴ و بایونیتا ۳ داشتیم که با گذشت چند سال توی سکوت قرار گرفتن من خودم از نمایش یوبی سافت ناراضی بودم چون نه خبری از اسپلینتر سل جدید بود نه پرنس جدید نمایش بقیه شرکت ها هم افتضاح بود کاش شهامت Konami داشتن و میگفتن سال بعد با قدرت شرکت میکنیم من منکر عالی بودن سری forza horizon نیستم ولی منظورم اینه چیزه جدیدی نبود واسش هایپ شیم همه میدونیم مایکرو با استدیوی playground games سلطان سبک آرکید ریسینگ هست توقع داشتم به شخصه مایکرو یه نمایش خفن از ip هاش ارائه بده که طرفدار از عناوین آینده مطلع بشن به شخصه معتقدم مایکرو از فقدان بازی اکشن سوم شخص رنج میبره و همه بازی ها اکثرا اول شخص هستن به جز دو سه مورد

      • Pain1990 گفت:

        کل کنفرانسش فقط استالکر خوب بود اونم که میگن انحصار زمانیه هنوز هیج کدوم از بازی های ماکرو منو مجاب نکردن که از
        Uncharted
        The Last of Us
        Marvel’s Spider-Man
        Ghost of Tsushima
        Gran Turismo Sport
        inFAMOUS
        Ratchet & Clank
        Killzone
        Shadow of the Colossus
        The Last Guardian
        God of War
        Until Dawn: Rush of Blood
        The Order 1886
        ول کنم برم ایکس باکس بخرم
        فقط همین انحصاریا بازی های نسل بعدیشون بیاد فک کنم کار ماکرو تمومه

    • PayaCast گفت:

      یاد اونایی افتادم که میگفتن انحصاریای سونی گیم پلی شون کوتاهه و به درد نمیخوره، همونقد تعصبی.
      دلیل ضعف ایکس باکس این بود که بازی و محتوای اختصاصی برای خودش نداشت و الان نه تنها تقویم پری داره بلکه یه سیستم خوب داره که باهاش میشه با قیمت خیلی پایین بیشتر عناوین خوب و تقریبا همه ی محتواهای اختصاصی رو بازی کرد به اسم گیم پس.

    • دوست عزیر بی انصافی نکن …. تو نسل هشت کسی از ایکس باکس حرف نمیزد تو این نسل خیلیا دنبال فراهم کردن حداقل یه سری اس کنار ps5 هستند …
      سونی سال هاست سیاست انحصاری های تاپ رو دنبال میکنه مایکرو تازه فهمیده انحصاری خیلی مهمه و با تغییر مدیریت و داشتن منابع عظیم مالی توانایی عرضه انحصاری های شاهکار رو در اینده خواهد داشت… :rose:

  • vas گفت:

    واقعا کنفرانس عالی بود و نشان دهنده پیشرفت مایکروسافت.

    منتظر کنفرانس امشب هستم اما دوستان توجه کنید که این کنفرانس بیشتر میخوان صحبت کنند و اینکه بنظرم خیلی حرکتی قشنگی کردن در e3 فقط بازی نشون دادن بدون هیچ صحبتی و حالا امشب میخوان با استودیو ها صحبت کنن واقعا این حرکتو دوست داشتم :heart:

  • کنفرانس مایکروسافت یکی از قشنگ ترین کنفرانسای تاریخش بود همه جور قشری رو پوشش میداد تازه داریم نونی رو که این همه هزینه پاش کردن رو میخورن خودم فن سونی هستم ولی بدم نمیاد یه ایکس باکسم کنارش داشته باشم چون این گیم پس خیلی وسوسه کنندس…علاوه بر این مایکرو داره انحصاری های با کیفیتی میسازه و چند سال آینده عناوین انحصاری باکیفیتی ازش میبینیم بنظرم دوستان ایکس باکس فن خیلی ازین نمایش راضی بودن چون کم کم دارن نتیجه این همه صبر کردن رو میبینن به امید موفقیت هردو کنسول و لذت بردن هردو جناح و کوری خوندنای منطقی نه دعواهای بچگانه

  • GrandWarden گفت:

    تشکر ویژه از آقای زاهدی عزیز بابت این مقاله.
    به نظر من این کنفرانس بهترین کنفرانس مایکروسافت از زمان آغاز نسل هشتم بود.
    نمایش ها جوری چیده شده بودن که طیف وسیعی از سلایق رو در بر بگیرند و نکته طلایی این کنفرانس این بود که بازی های چند پلتفرمی بیشتری از روز عرضه روی این سرویس قرار می گیرند. برای مثال از ابتدای سال ۲۰۲۱، مشترکان گیم پس عناوین outriders,MLB The Show 2021 رو تجربه کردند و در ادامه هم عنوان خوش ساخت “هیدیز” و همچنین “Back 4 Blood” در انتظار دارندگان این سرویس هست.
    رویکرد اتخاذ شده توسط مایکروسافت شدیدا هوشمندانه به نظر میرسه چرا که با این استراتژی، نه تنها ارزش سرویس خودش رو بالاتر می بره، بلکه می تونه مجموعه ای از بازی باز ها رو با وعده تجربه ارزان تر بازی های چند پلتفرمی به سمت پلتفرم های خودش بکشه.
    ناگفته نماند که کنفرانس سال آینده مایکروسافت از کنفرانس امسال هم چندین درجه بهتر خواهد بود.بازی هایی که سال ۲۰۲۰ معرفی کردند در کنفرانس سال آینده به احتمال خیلی زیاد حضور خواهند داشت و علاوه بر اون احتمال معرفی عناوین فرست پارتی بیشتر و همچنین قرارداد هایی مبنی بر انتشار بازی های چند پلتفرمی بیشتری روی گیم پس وجود داره.
    نمایش های مورد علاقه من در این کنفرانس هم فورزا هورایزن ۵ و استاکر ۲ بودند.
    به امید یک رقابت هیجانی بین مایکروسافت و سونی در نسل پیش رو.همچنین امیدوارم همه ما بتونیم هر دو کنسول رو تهیه کنیم و از بازی های هر دو پلتفرم لذت ببریم.

  • LORDOFWAR1313 گفت:

    قصد تعریف ندارم ولی خب واقعا کنفرانس مایکروسافت خیلی بهتر بود نسبت به بقیه
    البته یوبیسافت فوروارد هم خوب بود ولی بقیه شرکتا اونقدر پربار نبود کنفرانسشون
    اسکوئر انیکس که فقط ریمستر life is strange رو نشون داد با نسخه جدید life is strange و یکی دو تا بازی دیگه
    که فقط بنظرم guraidens of the Galaxy باحال بود

  • Wild Rage گفت:

    خدایی تریلر اوتر ورلدز ۲ اخر خنده بود. دم ابسیدین گرم با تریلر ساختنشون

  • PS1_1994 گفت:

    مایکروسافت شرکت بزرگ ثروتمندیه ولی از نظر تولید محتوا و خلاقیت در سطح پاینتری قرار داره البته تو زمینه گیم ،مایکروسافت مثل عربستان و ایران میمونه که با پول نفت فقط خرید میکنن ولی قدرت تولید و اختراع در زمینه تکنولوژی ندارن مایکروسافت هم دقیقا مثل ایناس با ثروتی که داره تونست خودشو به جایگاه بالاتری در زمینه گیم برسونه نمونش خرید بتسدا ولی امیدوارم تلاشش بیشتر کنه و خودش دست بکار بشه در کل از نمایش اخیر مایکروسافت خیلی لذت بردم نسل قبلی رقابت یک طرفه بود و هیچ جذابیتی نداشت ولی نسل ۹ احتمالا رقابت بسیار جذاب خواهد بود و مطمئن باشید این به نفع جامعه گیمر خواهد بود چون با رقابت شاهد عرضه بازیهای بسیار با کیفیت و متنوع خواهیم بود

    • Omid_Fsh گفت:

      من کاملا مخالف مثالی که زدید هستم اون عربستان مصرف کنندست که کلا بخاطره پول پیشرفت میکنه اما اصلا این مثال برای مایکروسافت صدق نمیکنه شما ملاکت رو نسل۸ گذاشتی و این نحوه ی نقد کردن درست نیست اگه شما عملکرد کلی رو نقد میکنید پس عملکرد کل ۲۰سال رو ببینید.نسل هفت رو هم ببینید قطعا برای یه برند که نسل دوم گیم خودشو تجربه میکرد نسل رویایی بود و با هیلو تو سبک شوتر استاندارد عوض کرد و همچنین با گرز تو سبک شوتر سوم شخص استاندارد به این بازیا اضافه کرد.همین الان در زمینه ریسینگ فورزا کلاس درسه برای ریسینگ سازا.این همه خلاقیت تو سرویس ها داشته بکواردی که تا حالا رقیب نداشته و گیم پسی که برگ برنده ی این نسله مایکروسافته قطعا اینا همه خلاقیتن و صرفا پول داشتن نیست که بخوایم به عربستان تشبیهش کنیم.

    • توانایی خلاقیت و اختراع تو یکی دوسال انجام نمیشه … سونی اگر انحصاری های شاهکار داره به این دلیله ک از سال ها پیش دنبال اینا بوده … مایکرو تازه فهمیده !!! اکس باکس این نسل مدیریت قوی و پشتوانه ی عظیم مالی داره قطعا در تولید انحصاری های باکیفیت جهش تاریخی خواهد داشت 🙂

  • کنفرانس خوبی بود. نه شگفت انگیز و خارق‌العاده بود نه متوسط یا ضعیف. هم آینده خوبی ترسیم کردن هم عناوین مستقل خوبی رونمایی کردند، هم بازی های مناسبی برای سال جاری دارن و هم سرویس گیم پس رو bold کردن. دقیقاََ همان سیاستی که باید مایکروسافت پیش بگیره رو نشون دادن و خیلی دقیق دارن برنامه ریزی می کنن بنا بر سیاست‌های سرویس محور و گیم پس. به نظرم آینده روشنی دارن. نمی دونم رویه ای که مایکروسافت پیش گرفته چه ارتباطی با سونی داره که خیلیا مقایسه می کنن. نسل ۹ و نسل های بعدی بیشتر صنعت رو به سمتی میبرن که کنسول ها تکمیل کننده یکدیگر هستند یعنی شما اگر هم اکس باکس داشته باشی هم پلی استیشن، به طور خودکار تجربیات متفاوتی رو بدست میاری. به نظر من گیم پس شدیداََ با سازندگان مستقل همگام هستش و کسانی که indie زیاد بازی می کنن حتما باید سرویس گیم پس خریداری کنن.
    خیلی‌ها فکر می‌کنن که مثلا بازی‌های بزرگ به نفعشون نیست روی گیم پس رلیز بشن، اما اصلا اینطور نیست. مایکروسافت اصلا به فروش یا عظمت بازی‌ها نگاه نمی کنه و در نظر نمیگیره که مثلا بازی ها رو aa کنیم چون روی گیم پس در دسترس قرار میگیرن. مایکروسافت یه نگاه بزرگ تر به قضیه داره و مجموعه‌ی تمامی بازی‌هایی که بر روی سرویس در دسترس قرار میگیرن رو برای جذب مخاطب به گیم پس در نظر میگیره.
    گیم پس با این پشتیبانی خوب و استودیوهای فرست پارتی مطمئناََ به زودی ۱۰۰ میلیون کاربر از موبایل، اکس باکس و پی سی جذب می کنه و این رقم اصلا زیاد نیست و پتانسیل بیشتری داره. همین صد میلیون کاربر فقط در یک ماه ۱٫۵ میلیارد دلار پول generate می کنن. مایکروسافت دیگه در اون وضعیت اصلا نیازی نداره به این که نگران فروش یک بازی باشه بلکه داره از مجموعه ای از عناوین شاهکار، خوب یا حتی متوسط یک سود کلان بدست میاره. این Bigger Pictureیی هستش که مایکروسافت در ذهن داره. تنها چیزی که باید هدف اصلی قرار بدن پشتیبانی از تمام سلایق و انواع بازی ها هستش.
    به طور کلی ۵ نمایش برتر من داخل رویداد E3 + SGF اینا بودن:
    ۱-Elden Ring
    ۲-The Legend of Zelda: BOTW Sequel
    ۳- Metroid Dread
    ۴- Replaced
    هنوز بر سر حرفم هستم که مایکروسافت در صنعت گیم از نظر خلاقیت و ارائه تجربه های ریسکی یا نو خیلی ضعیف تر از سونی و نینتندو عمل کرده، اما سیاست‌هایی که پیش گرفتن با توجه به قابلیت ها و نقاط قوتشون خیلی خوبه و تقریباََ از نسل هشتم نجاتشون خواهد داد. من شخصاََ سعی می کنم همه جوانب رو در نظر بگیرم، همچنان با توجه به اولویت هام یعنی خلاقیت و طراحی‌های نو نینتندو و سونی انتخاب من هستن، اما می تونم تصور کنم که خیلی‌ها بخاطر نقاط قوتی مثل گیم پس و پشتوانه قدرتمندی که اکس باکس داره و آینده روشنی که دارن به سمت اکس باکس برن. اکس باکس حالا زیر سایه سونی قرار نمیگیره و به نظرم رویکرد خاص خودش رو داره.

    • Omid_Fsh گفت:

      این که میگید از نظر خلاقیت و تجربه های نو ضعیفه رو متوجه نمیشم میشه توضیح بدید؟از نظر من که اتفاقا نینتدو خیلی تجربه نو نشون نداد کل بازیاش یا ریمستر بودن یا ماریو و زلدا و …نمیدونم تعریف تجربه های ریسکی و نو از نظره شمارو من نمیدونم دقیق

      • حالا شما کل متنو نخوندید فقط همون یک جمله که گفتن سونی بهتر از مایکروسافته رو دیدید؟

        • Omid_Fsh گفت:

          کل متنو خوندم گفتن کنفرانس فوق العاده نبود و خوب بود و در مورد رویکرد مایکروسافت در جهت گیمپس گفتند که خوب عمل کرده و اصلا به این دلیل سوال نپرسیدم که گفتن سونی و نینتندو عملکرد بهتری داشته
          واقعا سوال برام پیش اومد میخوام بدونم منظور از ریسک و تجربه ی نو چیه حق ندارم بپرسم؟!!!

          • اها پس اشتباه قضاوت کردم. پایین توضیح دادن خود اقای کریمی.

          • amazon گفت:

            (این کامنتم حاوی اسپویل از بازی لست ۲ هستش)
            ریسک و تجربه نو یعنی سوییچ با جویکان هایی که قابلیت اجرای بازی هم به صورت تک نفره و هم به صورت دونفره ، در حالت دستی و متصل به تلویزیون رو داره. ریسک و تجربه نو یعنی خلق کنترلری به نام دوالسنس که با اضافه کردن هپتیک فیدبک و تریگر های حساس به فشار و میکروفون داخلی کنترلر گیمر رو بیشتر در دنیای گیم غرق میکنه. و و یا عناوین مشهوری که با تغییر کلی سبک (اشاره به گاد) و یا فدا کردن یک شخصیت محبوب و داستانی عمیق (اشاره به لست۲)، تجربه و ماجراجویی نویی رو به کاربر بده. امیدوارم واضح گفته باشم تا از سردرگمی در بیاین.

      • نینتندو خلاقانه‌ترین و تاثیرگذارترین شرکت در صنعت گیمه تمام این بازی‌های که اطرافتون میبینین مکانیک‌های گیم پلی و طراحی سیستماتیکشون خیلی سال پیش توسط نینتندو انجام شده. این که بازی ها سیو دارن اولین بار توسط زلدا انجام شد این که مبارزات پویا تر شد و از حالت نوبتی خارج شد توسط زلدا انجام شد. سوپر ماریو به طور کلی سیستم طراحی بازی ها رو متحول کرد و یک structure تازه وارد صنعت گیم کرد.
        همین رویه رو دارن با زلدا ادامه میدن و بهبود میدن یه نگاهی به مکانیک‌های جدید طراحی شده توسط نینتندو در mario odyssey و the legend of zelda: breath of the wild بکنین، متوجه میشین خلاقیت در طراحی بازی داخل این عنوان از کل صنعت گیم در دو سه سال اخیر بیشتر بوده.
        سونی هم ریسک پذیری بالایی داره از تحول gow گرفته (به سمت سینمایی برد) و روایت tlou و تامین بودجه returnal گرفته تا پشتیبانی از Demon’s Souls.
        در مقابل مایکروسافت حتی نزدیک هم نمیشه به این خلاقیت ها و ریسک پذیری نمیشه. تنها بازی که مایکروسافت باهاش داخل صنعت گیم تاثیر گذاشت Halo 1 بود. حتی Gears هم به لطف میکامی به بازی ای تبدیل شد که میبینیم. نمیگم بازی های مایکروسافت عناوین خوبی نیستند، بعضاََ ّبازی خیلی خوب هم دارن اما خیلی کمیابی اثری طراحی کنن تیم های زیرمجموعه مایکروسافت که داخل گیم اثر بذاره و مثلا بگیم از اون به بعد بازی ها تغییر کردند. ولی بازی های نینتندو همگی روی ساختار بازی ها تاثیر گذاشتن. چند نمونه رو هم ذکر کردم. برای این که ساختار اثری مثل سوپر ماریو رو بشکافیم باید یه مقاله نوشت.

        • Omid_Fsh گفت:

          تحلیل جالبی بود.خب شما گذشته ی نینتندو رو ارزیابی کردید در جهت ریسک پذیری و…که خب صد در صد درسته اما بحث شوی e3بود که من قبول دارم کنفرانس خوبی بود اما واقعا از نظر نوآوری و یا عناوین جدید خلاق ضعیف تر مایکرو بود این که mario odyssey و the legend of zelda: breath of the wild عالین و خلاقن شکی نیست ولی نمیتونیم که به استدلال گذشته ی خوب و خلاق داشتن، نسخه ی جدید سری رو هم خلاق بدونیم.و نینتندو آی پی جدیدی که بگیم ریسکه تقریبا نداشت و بیشتر نسخه ی فلان فلان بازی بود تا عناوین جدید.سونی واقعا ریسک پذیریه خوبی داره و حس میکنم سلیقه مخاطبشو کامل میدونه و این تو ریسک پذیریش تاثیر گذاشته.اما در رابطه با گرز بالاخره وقتی سرمایه گزار مایکرو هست هر کسی هم باشه امتیاز برای سرمایه گزاره و تاثیر خیلی زیادی رو سیستم کاور گیری بازیا گذاشت.شما گذشته نینتندو رو دلیل خلاقیت میدونین و سرمایه گذاری و ریسک پذیریه سونی تو بازیهای جدید و آی پی های جدید سونی(که بنظرم این درسته)که بعضا موفق عمل میکنن.

          • Omid_Fsh گفت:

            ادامه:که دو مقوله ی جدان و نمیتونیم وقتی نینتندو و مایکروسافتو مقایسه میکنیم گذشته رو ملاک بگیریم و وقتی مایکرو و سونی رو مقایسه کنیم آی پی های جدید و تغییرات و ریسک فرانچایزها رو در نظر بگیریم. :yes:

    • pedram28 گفت:

      “گیم پس با این پشتیبانی خوب و استودیوهای فرست پارتی مطمئناََ به زودی ۱۰۰ میلیون کاربر از موبایل، اکس باکس و پی سی جذب می کنه و این رقم اصلا زیاد نیست و پتانسیل بیشتری داره. همین صد میلیون کاربر فقط در یک ماه ۱٫۵ میلیارد دلار پول generate می کنن.” موفقیت گیم پس و چشم اندازی که شما براش میبینید به استقبال گیمرا از سیستم ابری ایکس کلود مایکرو گره خورده گیم پس بدرد سخت افزارها نمیخوره چون هر چند سال یه بار موج عظیمی از کاربراشو از دست میده و دوباره باید از صفر یوزر جمع کنه در حال حاضر همین ۲۳ میلیون عضو گیم پس بخش عظیمی اشون کاربران ایکس باکس وان هستند که از تابستان ۲۰۲۲ باید برن کنسول نسل نهمی ایکس باکس بخرند ممکنه خیلهاشون ps5 بخرن یا اصلا دیگه وارد نسل نه نشن و از گیم کنار بکشن هر نسل هفت ساله و گیم پس با سخت افزار نمیتونه به این تعداد کاربری که شما گفتید برسه اگه گیمرا از سیستم ابری استقبال کنند و مثل استادیا باهاش قهر نکنند بله در اون صورت با حمایت و ساپرت خوب ادامه دار گیم پس میشه این چشم انداز رو براش پیش بینی کرد اما همه چیز اون چیزی نیست که ما فکر میکنیم زمان لانچ سوویچ خیلی ها گفتند این کنسول شکست میخوره چون با وجود موبایل ها دیگه کسی کنسول دستی نمیخره اما دیدیم اون کارشناس ها اشتباه کردند الانم خیلی از کارشناس ها آینده صنعت گیمو کلود گیمینگ پیش بینی میکنند اما ممکنه گیمرا ازش استقبال نکنند در مورد استادیا که استقبال نکردند از طرفی موبایل گیمرا که کاربرای هدف گیم پس هستند اهل پول خرج کردن برای خریدن بازی و. سرویس بازی نیستند آمار اینو نشون میده موبایل گیمرا فقط اهل خریدهای درون برنامه ایی از بازیهای رایگان هستند که درامد خوبی هم نصیب شرکت هایی که بازی های فری تو پلی خوب ساختن کردند اپل یک میلیارد کاربر موبایل داره اما سرویس گیمینگش که اتفاقا سرویس خوبی هم هست و کلی بازی جذاب و بازی های انحصاری خوب داره و ماهی پنج دلار هم قیمت داره از یک میلیارد کاربرش فقط پونصد هزار عضو تونسته جمع کنه . در مورد پیسی گیمرا بگم فعلا با وجود استیم استقبالی از گیم پس نکردند اینم در نظر بگیرید اولا هر گیم پس دو ظرفیت داره یعنی قیمتش نصف میشه دوما کلی پول بابت آوردن بازیهای مولتی روی گیم پس پرداخت میشه در کشورهای جهان سومی مثل ایران قیمت کامل برای گیم پس پرداخت نمیکنند یه گلد شصت دلاری یکساله به اضافه یه گیم پس التیمیت یه ماه میخرن بعد گلد یکساله رو تبدیل به گیم پس التیمیت یکساله میکنند یعنی با هفتاد دلار صاحب دو ظرفیت سیزده ماهه گیم پس التیمیت میشن به عبارتی با سی و پنج دلار صاحب سیزده ماه گیم پس التیمیت میشن

      • نظر من بود و به نظرم رویکرد مایکروسافت از نظر اقتصادی به لطف سرمایه عظیمی که داره خیلی اقتصادی تر از سونی هستش و بر این حرف پایبند هستم حتی اگر کلاود به این زودی ها به یک ترند تبدیل نشه. جالبه کسانی که خارج میشن از گیمینگ رو در نظر میگیرین ولی کسانی که وارد میشن یا از پلی استیشن به سمت اکس باکس جذب میشن رو هیچوقت در نظر نمیگیرن. چون شماها فقط چیزی که به نفعتون هست رو میبینید و در بحث ازش استفاده می کنن.
        اگر دقت کنی نوشتم اگر رویه خوبی که شروع کردن رو ادامه بدن و بهترش کنن توضیحات من پا بر جا می مونن. اگر مایکروسافت محتوا داشته باشه مخاطباش ریزش نمی کنن و هدف مایکروسافت هم ارائه محتوا بوده با توجه به آینده ای که ترسیم کردن.
        این که مخاطب ریزش کنه یا گیم نزنن یا … برای هر شرکتی پا برجاس. حتی سونی هم به زودی بیشتر وارد مبحث لایو سرویس و ارائه سرویس خواهد شد. این غیر قابل اجتنابه ولی اون موقع امثال شما میان دلایل تخیلی میارن که فلان شرکت اگر وارد این موضوع بشه هیچ مشکلی پیش نمیاد.

        • pedram28 گفت:

          خیلی از گیمرای پلی استیشن و ایکس باکس کژوال گیمر هستند و اصلا اهل سرویس خریدن نیستند سالی یه فیفا و یه کالاف میخرن و تموم . گفتم شما میگید به زودی به صد میلیون میرسه منم میگم مگه در یه نسل چند میلیون کنسول میتونه بفروشه وقتی گیمرای کنسولای نسل قبلشو از دست میده دوباره باید تلاش کنه همونا رو جذب سرویسش کنه و مجابشون کنه که دوباره کنسول نسل نه اشو بخرن اما در مورد کلود و سرویس هایی مثل نت فلیکس اینطور نیست نیاز به سخت افزار نیست و شیب افزایش یوزراش بدون ریزش خاصی ادامه داره برای همین میگم اگه کلود گیمینگش جواب بده موفق میشه خود مایکرو هم خیلی داره روی کلود گیمینش مانور میده فقط میمونه استقبال گیمرا که اون قابل پیش بینی نیست پلی استیشن چهار ۱۱۴ میلیون و پلی استیشن پنج ۸ میلیون فروخته شدن اما سرویس پلاس که اجباری هم هست توی یک سال اخیر با یک سوم قیمت گیم پس محتوای عالی هم داشته فقط ۴۸ میلیون کاربر داشته یعنی ۴۰ درصد کاربران پلی استیشن یه سرویس اجباری که لازمه هر گیمری هست را عضوش هستند گیم پس که اجباری هم نیست و کژوال گیمرای زیادی هستند که با وجود داشتند ایکس باکس اصلا اهمیتی بهش نمیدن

          • Omid_Fsh گفت:

            گیمپس فقط برای کنسولهای نسل۹ نیست کنسول های نسل۸ و پیسی رو هم در نظر داشته باشید همین الان کاربرای گیمپس چند برابر تعداد کنسول های فروش رفته نسل۹ هست.

            • pedram28 گفت:

              بخش اعظم اون ۲۳ میلیون کاربر گیم پس کاربران ایکس باکس وان هستند کنسولای نسل هشت یک سال دیگه از رده خارج میشند و مایکرو باید اون همه یوزر گیم پس ایکس باکس وانو دوباره از صفر به گیم پس کنسولای نسل نه اش انتقال بده و اونا رو مجاب به خرید کنسولای نسل نه ش کنه از گیم پس روی پیسی استقبال زیادی نشده . حرف کلی من اینه گیم پس برای ایکس کلود در صورت استقبال گیمرا عالیه و به سرعت رشد میکنه اما با سخت افزار محض نه حتما باید کلود گیمینگ مایکرو جواب بده وگرنه گیم پسم به اون رشدی که اشاره کردند که به زودی صد میلیون بعدم فراتر از صدمیلیون به هیچ وجه نمیرسه

  • AHM.Gamer گفت:

    فک کنم کم کم رقابت واقعی قراره شروع بشه…

  • amazon گفت:

    کنفرانس خوبی رو داشت و بهترین بخشش هم همون اومدن بازی ها روی گیمپس بود، ولی این نمایش لایق عنوان روزهای طلایی قدیم (زمان ۳۶۰) نیست. چرا؟ چون مشابه همین نمایش رو (حتی بهترش رو) هرساله سونی و نینتندو دارن و علاوه بر این نمایش، هرسال چندین عناوینشون نامزد دریافت جوایز و گوتی و … میشن درحالی که عناوین زیادی از ماکروسافت هم در بین این نامزدها دیده نمیشه (چه برسه به برنده شدن و گوتی شدن و …) دلیل اینهمه هیجانی که داریم اینه که خیلی وقت بود نمایش خوبی رو نشونمون نمیدادن و بعد مدت ها که مثل باقی شرکت ها عمل کردن به نظرمون بزرگ جلوه میکنه (که به نظر بنده خیلی هم بزرگ بود همچین نمایشی برای ماکروسافت با توجه به رتبه و محبوبیت کمی که در بین گیمرها داره نسبت به برند نیتندو و سونی)

    به شخصه منتظر یه خلاقیت و حرکت نو از سمت ماکروسافتم. کجاست خلق دستگاهی مثل کینکت؟ نینتندو سوییچ با جویکان های خارق العادشو معرفی کرد. سونی دوالسنس با تریگر های لرزانش رو معرفی کرد. و ماکروسافت هم متاسفانه بعد ۸ سال بسنده کرد به تنها اضافه کردن یک عدد دکمه در وسط کنترلر تکراریش.

  • Reciver گفت:

    کنفرانس بدی نبود اما قسمت جالبش ای۳ نبود ذوق زدگی ایکس فن ها بود جوری ذوق کرده اند که انگار چه خبر است خودتان را خوب ضایع میکنید

  • روز های طلایی مایکروسافت که قطعا در راهن. نمایش تمیزی داشتن واقعا.

  • آرین گفت:

    سلام
    هزارتا نمایش خوب، جای یه بازی خوب رو نمی‌گیرند.
    ولی خداروشکر بازی‌ها هم خوبند! فقط بنظرم باید خیلی قوی از هیلو پشتیبانی کنند و ولش نکنند! مایکروسافت برای تبلیغات بهتر و جذب مشتری به چند تا بازی پرطرفدار نیاز داره کهالبته هیلو و فورزا و گرز هستند ولی هنوز جا دارند برای بیشتر دیده‌شدن.

  • Black Knight گفت:

    کنفرانس خیلی خوبی بود معلومه مایکروسافت برنامه های زیادی برای این نسل داره امیدوارم شاهد یه رقابت جذاب و عالی دیگه مثل نسل ۷ باشیم که همش به نفع هر دو طرف و به خصوص گیمراست

نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا
نگاهی به کنفرانس مایکروسافت در E3 2021- گیمفا