بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا
بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا
بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا
بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا

بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2

مهدی ملکی
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا

صفحه کلیدهای گیمینگ طی سال‌های گذشته تبدیل به یک از اصلی‌ترین ابزارهای بازیکنان شده است؛ کاربران دنیای بازی‌های ویدیویی اغلب به نورپردازی، ستاپ‌های خیره‌کننده و محیطی زیبا و بی‌نظیر علاقه مضاعفی نشان می‌دهند. بنابراین به سادگی می‌توان متوجه شد که صفحه‌های کلیدهای با کیفیت و در عین حال زیبا، تا چه اندازه می‌تواند در جلب رضایت آن‌ها کارساز باشد.

حال کافی است تا به این ترکیب، قیمت اقتصادی را هم اضافه کنیم تا معجونی را شاهد باشیم که حتی کاربرانی که علاقه‌ای به تهیه چنین مواردی ندارند نیز نظر خود را تغییر دهند.

صفحه کلید CK550 V2 یکی از آخرین محصولات شرکت کولر مستر محسوب می‌شود که از نورپردازی، قیمت بسیار مناسب و کیفیت قابل قبولی بهره‌مند است. قیمت اقتصادی این محصول در وهله اول بسیاری را به سمت این ذهنیت سوق می‌دهد که بسیاری از مولفه‌های مورد نیاز برای یک صفحه کلید مناسب، فدای قیمت‌گذاری شده‌اند؛ تجربه ثابت کرده که همیشه این‌گونه نیست و ما در ادامه بیش از هر چیزی به همین موضوع خواهیم پرداخت.

در حقیقت CK550 V2 با ارتقای برخی ویژگی‌های به کار رفته در مدل پیشین همین سری، هنوز هم خصوصیات بسیاری مشابهی را شامل می‌شود؛ خصوصیاتی که باری دیگر به ذهنیت مذکور دامن می‌زنند. با بررسی کولر مستر CK550 V2 همراه ما باشید تا کیفیت و ظاهر این صفحه کلید را در ازای قیمت آن مورد ارزیابی قرار دهیم.

بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا

مشخصات صفحه کلید کولر مستر CK550 V2

  • ابعاد: ۳۲ × ۱۳۵ × ۴۶۰ میلی‌متر
  • وزن:‌ ۹۰۸ گرم
  • فرمت: استاندارد با ۱۰۵ کلید
  • اتصال: USB
  • عمر کلیدها: بیش از ۵۰ میلیون بار استفاده از هر کلید
  • بک‌لایت (نور پس‌زمینه): RGB
  • لوازم جانبی موجود در جعبه: ابزار جدا کردن کلیدها، فوم استراحت مچ

طراحی و ظاهر

به صراحت می‌توانید از تصاویر متوجه شوید که چینش کلیدهای CK550 V2 خارج از بدنه آن قرار گرفته است و همه چیز جلوی چشم شما قرار دارد. به لطف این طراحی، تمیز نگه داشتن کلیدها آسان‌تر است و برخی از سخت‌پسندترین کاربران هم به ظاهر صفحه کلید رضایت خواهند داد.

بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا

اگرچه در نگاه اول نورپردازی صفحه کلید شما را جذب آن می‌کند اما کیفیت مناسب یکی دیگر از خصیصه‌های کولر مستر CK550 V2 است که در جلب توجه کاربر، مثال‌زدنی ظاهر می‌شود. بدنه پلاستیکی محصول به اندازه کافی محکم و منطقی طراحی شده است و حتی با وجود آن که خبری از کیفیت بی‌نظیر صفحه کلیدهای رده‌بالا نیست، اما انتظار آن هم نمی‌رود؛ زمانی که به قیمت این صفحه کلید نگاه کنید، کیفیت بدنه و کلیدها حتی ورای تصور به نظر می‌رسد. در این‌جا اشاره به صفحه فلزی قرار گرفته در زیر کلیدها نیز خالی از لطف نیست.

برخلاف تمام تغییراتی که مدل جدید این صفحه کلید به خود دیده است، کاربران هنوز هم باید متوجه باشند که کابل CK550 V2 قابل جداسازی نیست. این یکی از تصمیمات نه چندان مناسب کولر مستر است که انتظار می‌رفت در این مدل برطرف شود.

با این حال همان‌طور که اشاره شد، کولر مستر تغییرات زیادی را به سرانجام رسانده است. این شرکت یکی از موارد قابل توجه که در مدل V1 خبری از آن نبود را در CK550 V2 برطرف کرده است: پد استراحت مچ. این پد با ضخامت ۱۵ میلی‌متر نه بیش از اندازه نرم و یا نه بیش از اندازه سفت و محکم است.

در واقع این پد دقیقاً همان چیزی است که باید باشد؛ شما با قرار دادن مچ دست‌تان روی آن و تایپ‌های طولانی مدت و از آن مهم‌تر، بازی کردن، هرگز خسته نمی‌شوید و این موضوعی است که در مدل قبلی صفحه کلید می‌توانستیم با توجه به فقدانش، از آن خرده بگیریم. اکنون این پد درون جعبه قرار گرفته و کاربران می‌توانند اطمینان حاصل کنند که با خرید این صفحه کلید، یک پد نستباً مناسب را به این منظور در اختیار خواهند داشت.

یکی دیگر از محتویات جعبه، ابزار جداسازی کلیدها از صفحه کلید است. باید ذکر کرد که هیچ کلید اضافه‌ای درون جعبه وجود ندارد ولی شما به واسطه این ابزار می‌توانید کلیدها را جدا کرده، تمیز کنید و آن‌ها را سرجایشان باز گردانید. همچنین اگر ذائقه و حوصله مناسبی دارید، این ابزار به شما اجازه می‌دهید که کلیدها را برای یک شخصی‌سازی تمام عیار به بیرون بکشید.

بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا

افزون بر کلیدهای یدک، کولر مستر ترجیح داده است که هیچ کلید اضافه‌ای را نیز روی خود صفحه کلید تعبیه نکند تا شما دقیقاً شاهد یک فرمت استاندارد باشید. با این وجود عملکردهای دکمه‌های صفحه کلید تنها به کلیدهای حاضر خلاصه نمی‌شود و با فشردن Fn، کاربر می‌تواند فرایندهایی را که روی دکمه‌های F بالای صفحه ذکر شده، به کار گیرد.

این دکمه‌ها تمام تنظیمات نور را کنترل می‌کنند و فرایندهایی مانند macro و تغییرات حالت نیز درست در همین قست قابل دسترسی است. یادگیری تمام عملکردهای این دکمه‌ها چندان آسان نیست اما استفاده روزانه آن را آسان‌تر از حالت معمول می‌کند. یافتن صفحه کلیدی که چنین سطحی از گزینه‌ها را تنها روی دکمه‌های خود ارائه کند، به راستی دشوار است و باید به این منظور کولر مستر را ستود.

نرم‌افزار مسترپلاس (MasterPlus+) یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول کولر مستر است که کاربر را هر چه بیشتر به سمت شخصی‌سازی گسترده صفحه کلید سوق می‌دهد؛ همچنین این نرم‌افزار می‌تواند تضمین کند که نیازی به فراگیری کامل عملکرد دکمه‌ها نیست و شما می‌توانید با استفاده از رابط کاربری به ساده‌ترین شکل ممکن، عملکرد مطلوبتان را انجام دهید. به واسطه این نرم‌افزار افزون بر این که می‌توان عملکرد مورد نظر را به هر دکمه‌ای نسبت داد، امکان تغییر نورپردازی و macroها نیز وجود دارد.

نورپردازی یکی از مهم‌ترین عامل‌ها برای تهیه صفحه کلیدهای گیمینگ است. نورپردازی مبتنی بر کلید CK550 V2 برگ برنده‌ای است که کاربر را در این زمینه حقیقتاً راضی می‌کند. شما می‌توانید ساعت‌ها صرف شخصی‌سازی نورپردازی کلید به کلید این محصول کنید تا ذره‌ای هم نارضایتی از ظاهر صفحه کلیدتان وجود نداشته باشد.

بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا

عملکرد و تجربه کاربری

مدل V1 میزبان کلیدهای Gateron بود که کاربران زیادی با آن‌ها آشنا هستند اما کولر مستر در این مدل به سمت استفاده از کلیدهای TTC حرکت کرده است. این کلیدها احتمالاً هزینه ساخت پایین‌تری نسبت به کلیدهای مدل پیشین داشته‌اند اما طبق ادعای شرکت،‌ هنوز می‌توانیم از عمر ۵۰ میلیون بار استفاده از آ‌ن‌ها (کلیک یا همان فشردن کلید)، اطمینان حاصل کنیم.

احتمالاً حتی اگر کاربر صرف رایانه‌های شخصی باشید و بیشتر اوقات خود را با این پلتفرم صرف بازی کنید، با کنترلرهای کنسول‌ها آشنایی دارید. در این کنترلرها و به‌ویژه در کنترلرهای نسل جدید، با فشردن هر چه بیشتر تریگر، واکنش بیشتری درون بازی اعمال می‌شود. همین فرایند به لطف مهندسی قابل توجه کولر مستر در این صفحه کلید نیز اعمال شده است تا شما حس واقعی استفاده از دکمه‌های مکانیکی را درک کنید.

تجربه بازی و تایپ کردن با این کلیدهای جدید و بازخوردی که کاربر درون عناوین مختلف تجربه می‌کند، بسیار خوشایند است. سرعت تایپ با هر مهارتی که داشته باشید، رضایت‌بخش خواهد بود و صفحه کلید مانع شما نخواهد شد. صدای فشردن کلیدها در برخی صفحه کلیدهای رقبا بسیار خوشایندتر است اما باید در نظر داشته باشید که برای خرید اکثر آن‌ها، باید هزینه بیشتری را تقبل کنید.

بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا

جمع‌بندی

کیفیت ساخت مناسب بدنه، ظاهر جذاب و قابلیت‌های شخصی‌سازی و نورپردازی عالی CK550 V2 آن را تبدیل به یکی از بهترین صفحه کلیدهای موجود در بازار می‌کند. این صفحه کلید مکانیکی همچنین تجربه کاربری بسیار خوبی را منتقل می‌کند و بازخورد عالی دکمه‌ها درون بازی که ناشی از فشار دقیق کاربر است،‌ رسالت آن را به درستی به اتمام می‌رساند.

اگر طبق ادعای سازندگان، کلیدها عمر ۵۰ میلیون کلیک خود را حفظ کنند، چیز زیادی برای شکایت از آن‌ها باقی نمی‌ماند. در واقع پد استراحت مچ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غایبان مدل پیشین این محصول، اکنون در CK550 V2 با کیفیت مناسبی حضور دارد تا یکی دیگر از نقاظ ضعف آن را خط بزنیم. اگر بتوانید فقدان قابلیت جدا شدن کابل صفحه کلید را فراموش کنید، نقاط ضعف این محصول کولر مستر به حداقل حالت ممکن می‌رسد.

با در نظر گرفتن قیمت اقتصادی این محصول که به شکل شگفت‌انگیزی یک صفحه کلید مکانیکی با کیفیت برشمرده می‌شود، در کنار نورپردازی RGB تمام و کمال آن، دایره تصمیم‌گیری شما را بیش از پیش کوچک‌تر خواهد کرد. اگر به دنبال یک محصول میان‌رده با قیمتی اقتصادی هستید که حتی نسبت به مدل قبلی، قیمت کمتری دارد و همچنین ویژگی‌های مناسبی را هم ارائه کند، CK550 V2 شما را ناامید نخواهد کرد.

نکات مثبت:

  • کیفیت بدنه قابل قبول
  • قابلیت شخصی‌سازی نورپردازی تک تک کلیدها
  • میانبرهای پر تعداد و کارآمد صفحه کلید
  • ویژگی‌های مناسب نرم‌افزار مسترپلاس
  • پد استراحت مچ و ابزار جداسازی کلیدها

نکات منفی:

  • عدم امکان جداسازی کابل
  • صدای کلیدها در مقایسه با برخی رقبا

 

 

تصاویر در سایز اصلی ۱۲۳۴۵

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا
بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا
بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا
بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا
بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا
بررسی صفحه کلید کولر مستر CK550 V2 - گیمفا