گزارش: این هفته اطلاعات بیشتری از بازی Elden Ring منتشر خواهد شد
سرانجام پس از دو سال انتظار، از بازی Elden Ring به طور رسمی رونمایی شد. به نظر میرسد که کار انتشار اطلاعات پیرامون این بازی به پایان نرسیده است و ما در هفته جاری جزئیات بیشتری را دریافت خواهیم کرد.
منبع داخلی فرامسافتور (FromSoftware)، اومنیپتنت (Omnipotent)، دقایقی پیش در فروم ریستاِرا (ResetERA) اعلام کرد که در هفته جاری اطلاعات بیشتری از عنوان Elden Ring به اشتراک گذاشته خواهد شد. ما دقیقاََ نمیدانیم که این اطلاعات در چه قالبی منتشر میشوند. ممکن است شاهد یک مصاحبه با تیم سازنده، تریلر جدید یا کاور مجلهای معروف باشیم. رویداد باندای نامکو در روز سه شنبه ساعت ۲ بامداد برگزار خواهد شد و با احتمال زیاد اطلاعات جدید بازی در این رویداد به اشتراک گذاشته خواهند شد.
لازم به ذکر است که اومنیپتنت از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و اولین نفری به حساب میآید که رونمایی بازی در رویداد سامر گیم فست (Summer Game Fest) را ۱۰ روز زودتر فاش کرده بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
میدونم ممکنه نظرم خیلی منفی بگیره ولی باید اینو بگم
دقت کردید کاور بازی ترکیبی از سه بخش مختلف دارک سولز۳ هست ؟
انگار عمو Gael رو زمین شمشیرشو گرفته و زانو زده و دورش جنگل های بخش فارون کیپ هست و اگه اون چهارتا حلقه پایینی رو حذف کنیم و رنگ رو از زرد تبدیل به یه رنگ قرمز_نارنجی کنیم دقیقا میشه مثل باس فایت آخر دارک سولز ۳
میازاکی احتمالا میخواد یه پیش زمینه برای بازی بعدیش درست کنه
احتمالا میخواد دنیای دارک سولز رو به الدن رینگ ارتباط بده
چون هر چی بیشتر به الدن رینگ دقت میکنی بیشتر دارک سولز میشه
اتفاقا بازی در نگاه اول شبیه به دارک سولز هستش ولی هر چی بیشتر به نکات مختلف دقت کنی و مورد تحلیل قرار بدی، متوجه میشی که بازی اگرچه DNA دارک سولز رو داره، اما ساختار، نحوه اکتشاف و نحوه بازی کردن کلاََ یک چیز دیگه به نظر میرسه.
اگر تنها تفاوت بازی نسبت به آثار دیگر میازاکی اوپن ورلد بودن باشه، به طور کلی ژانر سولز دگرگون میشه، بماند که بازی تنها تفاوتش اوپن ورلد بودن نیست. بلادبورن فقط با حذف سپر و جادو در کنار سریعتر کردن مبارزات یک بازی کاملاََ متفاوت بود. بلادبورن هم در نگاه اول و همچنان در نگاه خیلی از بازیبازانی که تجربهاش نکردن همان دارک سولز هستش، اما به محض درگیری با گیمپلی بازی متوجه میشیم همین تغییرات جزئی کلی نحوه بازی کردن رو تغییر میدن. با توجه به تریلر، الدن رینگ بلوغ ژانر سولزبورن هستش چه از نظر غنیتر کردن محتوا چه از نظر گسترده و آزاد بودن و چه از نظر سیستم مبارزات. (+ تم و دنیای جدیدی که داره بیشتر نزدیک نورس (Norse) هستش تا مدیوال (Medieval) ) این سه چیز موارد تمرکز تریلر گیمپلی بود. نکته جالب اینه که کل محتوایی که دیدین فقط داخل یک یا دو قلمرو کپچر شده.
ولی بررسی دقیقتر بمونه برای مقالهای که فردا قرار داخل سایت قرار بدم.
من میدونم قراره بازی متفاوت باشه توی گیمپلی و اوپن ورلد بودن و … و قطعا دارای مکانیسم های تکامل یافته تر از بازی های قبلی هست (همیشه همین بوده تو بازیای میازاکی)
اما واقعا دلیل این همه شباهت چیه ؟
شاید توی مقاله ی فردا جواب داده بشه به این سوال ?:-)
شباهت از چه نظر؟ هر سازندهای امضای خاصی داره و در تم خاصی متخصص هستش. وقتی یک بازی High-Fantasy توسعه میدین وجه مشترک زیاده. موسیقی اپیک، روایتهای اپیک و غمانگیز جادو و … آیا هیچ روایت دارک و های فانتزی وجود داره که داخل وجه اشتراک وجود نداشته باشه؟ در نهایت مهم ترین موضوع “نحوه بازی کردن” بازیها هستش. مهم اینه که وقتی اثر رو تجربه می کنیم، گیمپلی حس متفاوت یا بهتری القاء کنه. قبلاََ هم گفتم، میازاکی دو سال پیش توضیح داده بود که الدن رینگ تکامل طبیعی دارک سولز هستش و قرار نیست ناگهان metal gear solid بسازن. همونطور که گفتم سازندهها اصولاََ امضای خاص خودشون رو دارن. آثار اوئدا هم در نگاه اول بسیار شبیه به یکدیگر دیده میشن.
به نظرم بیشتر المان های بازی . لول دیزاین و طراحی انیمیشن ها دقیقا شبیه سری سولزه حتی جوری که گوینده (راوی ) صحبت میکرد هم دقیقا مشابه دارک ۳ هستش
خیر مخصوصا در لول دیزاین و طراحی دشمنان کوچک ترین شباهتی وجود نداره. اتفاقا نام کاربری ویچر منو یاد موضوعی انداخت.از دیدگاه طراحی محیطی، انتقال از dark souls به elden ring خیلی شبیه به انتقال از ویچر ۲ به ویچر ۳ هستش. با این تفاوت که مسلماََ برخلاف ویچر ۳ که می بایست در دنیای مشابه روایت بشه، Elden Ring تم جدید و دنیای تازهای داره نسبت به دارک سولز. ویچر ۲ از یه بازی خطیتر و لول دیزاین محدود به یک بازی دنیای باز عظیمتر با دشمنان بیشتر و … تبدیل شده بود. الدن رینگ هم چنین رویکردی داره با این تفاوت که دنیای بازی هم فرق کرده بیشتر به نورس نزدیکه. به نظر میرسه نزدیک ترین تشابه به سری سولز مبارزات هستش که حتی مبارزات هم متنوع بودن داخل تریلر دقت کنید اولین مبارزه (دقیقه ۱:۲۷ تریلر ) شبیه Dark Souls سنگین هستش و دومین نوع مبارزه (۱:۳۷) کاملاََ فرق داره و بیشتر شبیه سکیرو یا بلادبورن هستش.(احتمالا این بار کلاسهای مختلف واقعاََ تفاوت از ساختار ایجاد کنن و تنها اسمشون knight یا warrior یا … نباشه)
بیشتر از یک دهه
امیدوارم کرونا باعث نشده باشه تو بازی در قسمتی کم کاری شده باشه……..
من یه سوال داشتم توی تریلر اولی اون دختره رو نشون میداد الان شخصیت اصلی بود باس بود npc بود چون تو این تریلر دومی شخصیت بازی انگار یکی با مو های نملس کینگ بود و بعد انگار اون زنه رو میبینیم یه شوالیه رو تو هوا میکشه قضیه چیه
اونی که موهای سفید شبیه نیملس کینگ داشت فکر کنم شخصیت اصلیه که البته خودمون میسازیمش ولی اون دختره که موی قرمز داشت فکر کنم باس باشه
بیا سونی مراسم دیشبو دیده سریع به فکر جبرانه میخاد اطلاعات از این الدن بده :laugh:
آدم سرش درد میگیره کامنتهای پربارتون رو میخونه
-_-
گوتی ۲۰۲۲ حرمت داره نه لذت اونو قاطی کنسول وار نکنید :smug: ممنون
مایکروسافت همین دیشبم که خودشو کشت کلا قراره امسال یه بازی انحصاری درست حسابی بده که اونم مولتیش free to play ، سونی همین امسال دیمن سولز و ریترنال و مایلز مورالس و رچت رو داده و هورایزنم قراره بیاد دقیقا داری از چه جبرانی حرف میزنی ؟ کنفرانس مایکروسافت قوی بود ولی باید قبول کرد که حالا حالا ها مونده به سونی برسه
به چه دردی میخوره اگه سیو در هر جا داشته باشه، رسما میشه COD دیگه
هر جا نه ولی با محدودیت ، مثلا موقع مبارزه ها یا موقع مبارزه با باس فایت ها نشه سیو کرد ولی تو خود مراحل بشه
درمورد قابلیت سیو یک تئوری جالب اینکه بازی مثل دارک سولز ها بنفایر نداره بلکه در طی بازی ابزار آلات خاصی پیدا می کنی که بهت اجازه میدن کمپ درست کنی و هرچقدر ابزار آلاتت زیاد باشن در نتیجه میشه مکان های سیو بیشتری ساخت یعنی هرچقدر داخل بازی اکتشاف کنی به نفع خودته و همین طور مثل دیمن سولز بازی ارک استون های جداگانه نداره بلکه در جهان بازی تمامی محیط ها بهم دیگر متصل هستند و با گشت و گذار وارد قلمروها دیگر می شویم
اینم ایده خیلی خوبیه :yes:
تومب ریدر ۱ و ۲ یک لوزی های ابی رنگی بود که پیدا کردنش سخت بود واقعا ولی هر لوزی که پیدا میکردی میتونستی سیو کنی و سختی تومب ریدر در اون زمان و نوع سیو کردنش یه چالش لذت بخشی بود خودش ،،،، حالا سلیقه و شرایط کاری من مهم نیست چه سیو بشه کرد و چه نه امیدوارم اثر شاهکاری بشه این برا من مهمتره حالا اخرش اینه که نتونم بازی کنم دیگه ، وقتی آدم مهمونی میره که نباید همه میوه ها رو بخوره :rotfl: بازی هم همینه قرار نیست همه بازی طبق سلیقه شخصی کسی پیش بره ، امیدوارم بترکونه بازی
تو مبارزه که خود اسکایریم و مس افکتشم نمیزارن:-D
نمیدونم خلاصه یه فکری به حال ما بکنه :laugh:
نتیجه گیری:در رویداد باندای نامکو تریلر دیگری از الدن رینگ منتشر می شود 😀
اطلاعات بیشتر ؟ احتمالا میخواد درمورد دی ال سی های نسخه گوتی ادیشن برامون بگه :disdain: پیشاپیش گوتی شدنشو تبریک میگم ^w^
اقای کریمی نظرتون درباره رویداد دیشب مایکروسافت چی بود ؟ اگه میشه نظرتون رو با ما به اشتراک بزارین . ممنون
نظر سونی فنا درمورد کنفرانس مایکرو پشیزی اهمیت نداره .حداقل از یک نویسنده سونی فن منطقی مثل آقای رضوی فر بپرس
هایپم لحظه ای که از ۱۰۰% میاد رو ۹۰%, آقای کریمی با یه خبر جدید میاد و دوباره به اوج برمیگرده 😀