مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید - گیمفا
مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید - گیمفا
مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید - گیمفا
مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید - گیمفا

مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید

امیر محمد جیریایی
۱۱:۱۸ ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید - گیمفا

روز به روز به طوفان بزرگ مایکروسافت که در روز سه شنبه ۲۱ می می باشد نزدیک می شویم. در این روز سرانجام قرار است تمامی حدس و گمان ها در مورد کنسول بعدی مایکروسافت به پایان برسد و سرانجام این شرکت نیز به طور رسمی از کنسول جدیدش رونمایی کند ، تا شاهد یک رقابت تنگاتنگ دیگر بین مایکروسافت و سونی در نسل بعد باشیم. به همین علت در این مقاله قصد داریم به تمامی شایعاتی که در مورد xbox بعدی منتشر شده و همچنین قابل اعتماد تر می باشد بپردازیم.

زمان نمایش 

z15_image_296177_940.jpg

در این که مایکروسات و سونی یک بازی تاکتیکی را برای رونمایی از کنسول های نسل بعدی خودشان ایجاد کرده اند شکی نیست . این روند از زمانی کاملا علنی شد که Larry Hryb مدیر برنامه نویسی Xbox Live ، در وبلاگ شخصی خود یک تایمر شمارس معکوس را به نمایش گذاشت که اتمام آن ماه ژانویه و نمایشگاه E3 را نشان می داد. البته با وجود این شمارشگر ، مایکروسافت همیشه کنسول جدید خود را قبل از نمایشگاه E3 معرفی می کند.

در سه ماه اول سال ۲۰۱۳ شاهد کری های زیادی بین دو شرکت سونی و مایکروسافت بودیم و این اتفاق زمانی به اوج خود رسید که Kaz Hirai مدیر عامل سونی علنا اعلام کرد که PlayStation صبر می کند تا ببیند که اولین حرکت مایکرسافت چه خواهد بود ، هر چند که خود سونی برای اولین بار از کنسول نسل بعدیش رونمایی کرد.

در حال حاضر مایکروسافت دعوتنامه ای را برای مطبوعات فرستاده که نشان می دهد این شرکت آماده است تا قبل از E3 گوی سبقت را از نیتندو و سونی برباید. در زیر می توانید تصویری از این آگهی که برای رسانه ها ، ناشران، توسعه دهندگان و تحلیلگران می باشد را مشاهده فرمایید :

r8898_image_300667_940.jpg

این رویداد در ساعت ۱۰ به وقت آمریکا و ۱۸ به وقت انگلستان ( ۳۰ : ۲۱ به وقت ایران)  آغاز خواهد شد که در Xbox.com, Xbox Live نیز قابل دیدن می باشد و فقط در آمریکای شمالی نیز در Spike TV هم پخش خواهد شد.

سس ۱۹ روز بعد و در نمایشگاه Electronic Entertainment Expo (E3) این رویداد به شکل کامل تری ادامه خواهد داشت و می توانیم اطلاعات بسیار هیجان انگیز و ویترینی از بازی های بزرگی که قرار است برای کنسول نسل بعدی مایکروسافت عرضه شوند را ببینیم.

همچنین گفته شده است بازی های triple-A نیز بر روی این کنسول رونمایی خواد شد ، انتظار می رود که مایکروسافت همچنین از افشای همکاری کلیدی حداقل با یک ناشر بزرگ پرده بردارد. بنا بر اعلام CVG شرکت EA یک همکار جدید برای xbox خواهد بود و قرار است محتویات منحصر به فردی را بر روی این پلتفرم منتشر کند. هر چند مشخص نشده که آیا این محتویات منحصر به فرد بازی های کامل می باشند و یا DLC خواهند بود. ( البته احتمال وقوع نظریه دوم بعید است )

مشخصات  سخت افزار 

i9367_image_299923_940.jpg

مقدمه : سخت افزار xbox بعدی به احتمال زیاد نزدیک به استانداردهای ps4 می باشد.

جزئیاتی از قسمت های داخلی کنسول نسل بعدی مایکروسافت به مدت شش ماه است که به بیرون درز پیدا می کند. اما نمی توان در مورد این اطلاعات چندان اطمینان داشت زیرا مشکل این است که ساخت سخت افزار ها همیشه در حال تحول و تغییر می باشند و این بدان معنا است که چیز چندان ثابتی در مورد سخت افزار ها وجود ندارد.

با این حال در بسیاری از گزارش ها ، شایعات همیشه تایید کرده اند که Durango مایکروسافت دارای ویژگی ها ۱.۶GHz AMD CPU می باشد که در دو مجموعه ی چهار هسته ای چیده شده است.

در ماه ژانویه سایت VG247  گزارش داده بود که PlayStation بعدی قابلیت اجرای ۱.۸۴ ترافلاپ را دارا می باشد و این در حالیست که xbox بعدی به ۱.۲۳ ترافلاپ دستیابی دارد. هر چند معلوم نیست که آیا تا به امرو نیز چنین گزارشی همچنان درست می باشدیا خیر.

با این حجحاثال نامشخص ترین بخش حافظه می باشد. در ماه ژانویه گزارش شده بود که ps4 دارای رم ۴ گیگابایتی فوق العاده سریع GDDR5 می باشد. اما سونی تصمیم گرفت که ظرفیت آن را دو برابر کند . VideoGamer در این مورد اعلام کرده بود :

به ما گفته شده بود که ps4 دارای ۴ گیگابایت می باشد ، اما ما از همان اول و زمانی که سونی وعده ی کنفرانسی با نام PlayStation Meeting را در ماه فوریه داد می دانستیم که ۸ گیگابایت می باشد.

اما جالب اینجا است که در تمامی این مدت فقط یک ادعا در مورد حافظه ی xbox بعدی وجود دارد و گفته شده است که در حدود ۳ گیگابایت را برای سیستم عامل خود ارایه می دهد. در حالی که سونی اعلام کرده است که ps4 می تواند اطلاعات را در حول و حوش رقم قابل توجه ۱۷۶ گیگابایت در ثانیه حرکت بدهد ، اعتقاد بر این است که برای xbox بعدی چنین چیزی به ۱۰۰ گیگابایت می تواند برسد.

البته همان طور که قبلا گفته شد ممکن است که مایکروسافت یک ارتقای بسیار عالی در مشخصات حافظه ی کنسول بعدی خود داشته باشد که بهت از ps4 جلوه دهد.

Yannis Mallat مدیر عامل Ubisoft Montreal به تازگی در مصاحبه ی اخیر خود با سایت Eurogamer اعلام کرده اس که کنسول بعدی مایکروسافت هم تراز با آن چه که سونی قبلا در مورد ps4 اعلام کرده بود قرار می گیرد.

کنترل 

 http://uploadtak.com/images/t388_image_299927_320.jpg

مقدمه : مایکروسافت می خواهد که همنان طراحی اصلی کنترل  Xbox 360 را در نسل بدی نیز حفظ کند.

برای بیش از یک سال است که تصور می شود که کنترل نسل بعدی مایکروسافت تفاوت چندانی با xbox 360 ندارد و در اوایل ماه آوریل نیز Kotaku اعلام کرده بود که کنترل xbox بعدی از هیچ گونه رابط های ورودی جدیدی بهره نخواهد برد.

در این ادعا اضافه شده است :

در کنترل جدید هیچ گونه دکمه های جدیدی وجود ندارد و قطعا نیز هیچ گونه صفحه نمایشی به مانند کنترل Wii U اضافه نشده است و در این کنترل خبری از یک صفحه لمسی به مانند ps4 نخواهد بود.

فعلا نیز هیچ گونه خبری مبنی بر این که مایکروسافت قصد داد تا در طراحی اصلی کنترل xbox 360 تغییراتی ایجاد کند اعلام نشده است و با توجه به فقدان اطلاعات موجود به نظر می رسد که چندین شگفتی در مورد کنترل کنسول نسل بعدی مایکروسافت وجود خواهد داشت.

مایکروسافت البته نیم نگاهی نیز به تکنولوژی SmartGlass  داشته است که اجازه می دهد که به برخی از قسمت های بازی ها دسترسی داشته باشند و از طریق یک تبلت آن را کنترل کنند.

 Kinect 2.0

b3635_image_299928_940.jpg

مقدمه : کنترل حرکتی نسل بعدی مایکروسافت به صورت استاندارد می باشد و پیشرفت های قابل توجهی را به خود دیده است و همچنین اجباری نیز خواهد بود.

بسیاری از ناشران امروزی هنگامی که می خواهند بر روی بازی که فقط از Kinect در xbox 360 پشتیبانی کنند سرمایه گذاری بکنند ، با یک موضوع کلیدی روبرو می شوند و آن هم این است که از بیش از ۷۰ میلیون مشتریان xbox تنها ۲۴ میلیون صاحب Kinect می باشند و این دقیقا همان دلیلی است که باعث شده تا حمایت ناشران از این تکنولوژی متفاوت باشد. به همین دلیل xbox بعدی همراه با یک پک نسخه ی جدیدی از Kinect استاندارد شده خواهد آمد.

در واقع با توجه به اعلام Kotaku ، در xbox بعدی اگر از Kinect استفاده نشود کارایی نخواهد داشت . نسخه ی بعدی Kinect نیز گفته شده است که قادر به ردیابی شش نفر به طور همزمان می باشد و جزییات و ویژگی های خاصی مانند تشخیص حرکات دست و صورت را خواه داشت.

آخرین حدس و گمان ها در این است که این تکنولوژی بسیار پیشرفته می باشد و می تواند موقعیت چشم کاربر را تشخیص دهد. با استناد به سایت The Verge کنترل حرکتی Kinect 2.0 می تواند حرکت چشم ها را تشیص دهد و اگر زمانی بیش از حد از صفحه ی نمایش دور باشید این دستگاه متوقف خواهد شد.

در زیر می توانیم به مقایسه ی نسخه های فعلی و بعدی این کنترل حرکتی که توسط سایت VGLeaks ارایه شده نگاهی بیندازیم :

l8715_image_299930_940.jpg

  همیشه آنلاین 

d8756_image_299931_320.jpg

مقدمه : سخت است که بتوان در این مورد قضاوت کرد ولی به احتمال زیاد xbox بعدی از سرویس هایی از جمله اتصال به اینترنت ثابت بهره می برد.

بعضی از سایت ها مانند Edge, Kotaku  و Paul Thurrott همگی ادعا کرده اند که نسل بعدی xbox نیازمنده اتصال به اینترنت و همیشه آنلاین بودن را دارا می باشد.

این شایعات همیشه به گوش رسیده و جنجال های زیادی را هم ایجاد کرده است. حتی با این که مدیر خلاق مایکروسافت یعنی Adam Orth از طرح همیشه آنلاین بودن دفاع کرده بود ( و البته بعد ها استعفا داد ) ولی همچنان عده ی بسیاری در این مورد با شک و تردید نظر می دهند.

گفته شده است که اگر به اینترنت به طور ثابت متصل نباشید توانایی بازی کردن عناوین xbox بعدی را نخواهید داشت که اگر این خبر صحت داشته باشد مایکروسافت با دستان خود در حال محدود کردن مخاطبانش می باشد.

شایان ذکر است که xbox همیشه بهترین فروش خودش را در بریتانیا و ایالات متحده داشته است. اما چنین ویژگی باعث محدود شدن جمعیتی خاص خواهد شد و برای بسیاری از مردم نیز نامطلوب می باشد و اگر همیشه آنلاین بودن اجباری باشد چالش قابل توجهی برای آینده ی xbox  و همچنین تکرار موفقیت های فروش xbox 360 به وجود خواهد آورد.

البته مایکروسافت هنوز توضیحی در مورد مزایای اتصال به اینترنت و همیش آنلاین بودن را اعلام نکرده است.

  بازی های دست دوم

h6267_image_299933_940.jpg

مقدمه : با وجود گزارش هایی که در این مورد منتشر شده ، بعید است که xbox به طور کامل بازی های دست دوم را مسدود کند.

این خبر نیز بسیار شبیه به شایعات همیشه آنلاین بودن می باشد و گزارش های بسیاری منتشر شده که حاکی از آن است که xbox بعدی از اجرای بازی هایی که قبلا متعلق به کسی بوده اند و یا همان دست دوم می باشند جلوگیری خواهد کرد.

البته چنین اتفاقی بیشترین ضررش را برای خرده فروشان خواهد داشت و اگر چنین اتفاقی بیفتد در حدود یک چهارم از گردش مالی آن ها مسدود می شود. البته یک احتمال نیز وجود دارد و آن هم این که مایکروسافت از مصرف کنندگانی که می خواهند بازی ها ی دست دوم را تجربه کنند یک هزینه ی online pass بگیرد.

سونی با این حال اعلام کرده بود که مایکروسافت مجبور است که با اجرای بازی های دست دوم موافقت کند.

عدم سازگاری با نسل قبل

r564_image_299934_320.jpg

مقدمه : مایکروسافت انگیزه ی کمی برای حمایت از بازی های قدیمی ۳۶۰ با xbox بعدی دارد.

این طور که از شواهد پیداست مایکروسافت نمی خواهد که کنسول فعلی خود با نسل بعدی سازگار باشد .

در این که بعد از رونمایی از یک کنسول نسل بعدی ، بازی های نسل قبلی نیز بر روی این کنسول جدید اجرا می شوند امری طبیعی است و در سال ۲۰۰۵ نیز مایکروسافت سعی و تلاش بسیاری کرده بود که تا به این اطمینان برسد که بسیاری از بازی های xbox در هر دو پلتفرمش اجرا می شود ، ولی به نظر می رسد که به دلیل این که در فروش xbox 360 کاهش چندان زیادی به وجود نیاید مایکروسافت دیگر قصد ندارد در کنسول نسل بعدی خود از چنین روشی استفاده کند.

قیمت xbox بعدی و تاریخ انتشار

n4941_image_299937_320.jpg

مقدمه : انتظار می رود که این کنسول جدید مایکروسافت ، تا پایان سال در بریتانیا و ایالات متحد منتشر بشود ولی د مورد قیمتش باید با حدس و گمان نظر داد.

در مورد قیمت این کنسول حتی Paul Thurrott نیز که بیشتر خبرهای مایکروسافت را او منتشر می کند هم نمی داند قیمتش چه مقدار خواهد بود. البته به نظر می رسد که حتی خود مایکروسافت نیز در این مورد به نتیجه ی نهایی نرسیده است و به هر حال این شرکت با طیف گسترده ای از مشکلات روبرو است مثل هزینه های تولید xbox بعدی روبرو است که همگی در قیمت این کنسول تاثیر خواهند گذاشت.

اما بنا به اعلام Thurrott که ممکن است درک بهتری از هزینه های xbox بعدی داشته باشد ، قیمت این سیستم جدید گران می باشد و بین ۵۰۰ دلار یا ۳۰۰ دلار و با یک مدل هزینه ی اشتراک خواهد بود.

یک مدرک داخلی نیزدر خود شرکت مایکروسافت  در سال ۲۰۱۰ ایجاد شده بود که قیمت این سیستم را ۲۹۹ دلار تخمین زده بود. جالب اینجا بو که این مدرک در آن زمان نیز اشاره به اتصال به اینترنت و همیشه آنلاین بودن به همراه استفاده از تکنولوژی Smart Glass و XTV نیز برای کنسول بعدی مایکرسافت را داشت.

به هر حال در حالی که انتظار می رود که کنسول بعدی مایکروسافت تا پایان سال ۲۰۱۳ در غرب منتشر بشود ، قیمتش هنوز کاملا مشخص نشده است.

گمانه زنی های دیگر

l866_image_299938_940.jpg

در گمانه زنی های دیگر اعلام شده است که بازی های Blu-ray  بر اساس تکنولوژی Blu-ray می باشند و برخی می گویند که دارای ۵۰ گیگابایت حافظه خواهد و این در حالیست که عده ای دیگر ادعا می کنند که تا ۱۰۰ گیگابایت اطلاعات را نیز می تواند در درون خود جای دهد.

از آن گذشته چندین سایت بر این باورند که xbox بعدی به سادگی با نام xbox شناخته خواهد شد.

همچنین گفته شده است که در ازای پرداخت اشتراکی ماهانه برای خدمات Xbox Live می توان xbox بعدی را با قیمت کم تری خرید. Paul Thurrott ادعا کرده است که xbox بعد اولین کنسولی است که باعث صرفه جویی در پول بازیکنان خواهد شد.

Thurrott همچنین ادعا کرده است که مایکروسافت نوع جدیدی از کنسول xbox 360 را در امسال عرضه خواهد کرد  که با نام رمز Stingray شناخته می شود و قیمتش نیز ۹۹ دلار خواهد بود.

در ماه ژانویه ، مایکروسافت از یک سیستم جدیدی برای Xbox با نام IllumiRoom پرده برداشت. این سیستم که با استفاده از Kinect و یک پروژکتور کار می کند باعث تقویت مناطق اطراف صفحه ی تلویزیون خواهد شد. بنا به گفته ی مایکروسافت IllumiRoom می تواند باعث تقویت ظاهر اتاق ، گسترش میدان دید و فعال کردن تجربه ای کاملا جدید از بازی ها شود.

تکنولوژی The ground breaking display هم برای اولین بار در سپتامبر گذشته توسط بخش مربوط به ثبت اختراعات مایکروسافت به نمایش درآمد. با توجه به این اختراع ، این تکنولوژی با استفاده از یک دوربین عمیق ۳D برای محاسبه ی موقعیت بازیکن در هر موقعیتی استفاده خواهد شد. ثبت اختراعات مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که تکنولوژی Kinect Glasses نیز برای xbox 720 برنامه ریزی شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید - گیمفا
مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید - گیمفا
مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید - گیمفا
مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید - گیمفا
مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مقاله ویژه : هر آن چه که باید در مورد xbox بعدی بدانید - گیمفا