اطلاعاتی از بازی Elden Ring به انتشار رسید [به‌روزرسانی شد]

۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

سرانجام پس از دو سال انتظار، از بازی Elden Ring به طور رسمی رونمایی شد. به محض انتشار تریلر، در وبسایت رسمی فرام‌سافتور (From Software) جزئیات بیشتری پیرامون این عنوان به اشتراک گذاشته شده است.

فضاسازی و گیم‌پلی

در قسمت توضیحات آمده است که بازی‌بازان در عنوان Elden Ring به اکتشاف “مناظر اعجاب‌انگیز و خیالی” خواهند پرداخت، مناظری که به “سیاه‌چال‌های تاریک و تو در تو” منتهی می‌شوند. اگرچه شما می‌توانید با پای پیاده به اکتشاف بپردازید، اما اسب‌سواری نیز یک مزیت بزرگ برای شما محسوب می‌شود. “علفزارها، مرداب‌های خفه‌کننده، کوه‌های مارپیچ‌گونه، قصر‌های شوم و مکان‌های باشکوه دیگر” نیز از مناطق اساسی بازی به شمار می‌روند.

وجود بخش آنلاین به طور رسمی تایید شده است. شما می‌توانید همانند Bloodborne و Dark Souls به همراه دوستان خود این اثر را تجربه کنند. در عنوان Elden Ring “سلاح‌ها، قدرت‌های جادویی و مهارت‌های متعددی” وجود دارد که بازی‌باز در ماجراجویی خود، به مرور آن‌ها را کسب خواهد کرد. به طور مستقیم دشمن خود را مورد حمله قرار خواهید داد و یا این که قصد دارید از مخفی‌کاری استفاده کنید؟ هر دو گزینه در دسترس شما قرار دارد. بازی در زمینه اکتشاف و سیستم مبارزه گزینه‌های متعددی را پیش‌روی بازی‌باز قرار می‌دهد.

روایت و Lore

وبسایت رسمی فرام‌سافتور اطلاعاتی از بخش داستانی نیز به اشتراک گذاشته است. بازی در “سرزمین میانه” (The Lands Between)، مکانی که ملکه ماریکا‌ی جاودان (Queen Marika the Eternal) بر آن فرمانروایی می‌کند، روایت خواهد شد. حلقه‌ی کهن (Elden Ring) در هم شکسته و به چندین قسمت تقسیم شده است. از آنجایی که حلقه منبع اصلی ارد‌تری (Erdtree) است (به احتمال زیاد به همان درخت طلایی درون تریلر بازی اشاره دارد)، موجودات مختلفی از جمله نیمه‌خدایان، فرزندان ملکه ماریکا و هیولا‌های دیگری به هر قسمت از حلقه کهن دست پیدا کرده‌اند. حال این قطعه‌ها Great Rune نام گرفته‌اند و آغازگر جنگی به نام “در هم شکستگی” (The Shattering) محسوب می‌شوند. تمامی این قضایا به سمت “رهایی از سوی یک قدرت والاتر” هدایت می‌شوند، قدرتی که احتمال دارد در جریان ماجراجویی بازی‌باز، با او ملاقاتی داشته باشد. بازی‌باز که با نشان و لقب Tarnished شناخته می‌شود (لقبی همانند Ashen One)، باید در مقابل حلقه‌ی کهن بایستد، به یک ارباب کهن (Elden Lord) تبدیل شود و به مبارزات پایان دهد.

با توجه به توضیحات، به نظر می‌رسد که بازی اشتراکات زیادی با Dark Souls داشته باشد، زیرا از شخصیت اصلی به عنوان “مرده‌ای که همچنان زنده است” یاد می‌شود، درست همانند Undead در بازی Dark Souls. بازی‌بازان در ماجراجویی خود به تدریج قدرت‌های حلقه‌ی کهن را بیشتر خواهند شناخت و همچنین با شخصیت‌هایی آشنا خواهند شد که هر کدام هدف و انگیزه خاص خود را دارند. این شخصیت‌ها ممکن است به شما کمک کنند و یا این که در مواقع مختلف مانعی سرسخت برای شما باشند.

عرضه برای کنسول‌های نسل بعدی

همان‌طور که می‌دانید، بازی Elden Ring به صورت میان نسلی عرضه خواهد شد و در کنار رایانه‌های شخصی برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم در دسترس قرار میگیرد. باندای نامکو (Bandai Namco) تایید کرده است که خریداران نسخه پلی‌استیشن ۴ می‌توانند به صورت رایگان بازی خود را به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ آپگرید کنند و همچنین بازی‌بازان ایکس‌باکس نیز از طریق قابلیت اسمارت دلیوری (Smart Delivery) این توانایی را خواهند داشت که نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی را به نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس/اس آپگرید کنند.

به‌روزرسانی:

اطلاعات رسمی زیر خلاصه‌ی برخی از جزئیات مهم و اساسی در بازی Elden Ring را به شما ارائه می‌دهد:

  • عظیم‌ترین بازی در طول تاریخ فرام‌سافتور
  • مخفی‌کاری
  • شخصی‌سازی شخصیت اصلی بازی به مانند سری Dark Souls
  • سلاح‌های متفاوت نسبت به بازی‌های پیشین فرام‌سافتور
  • دنیایی کاملاََ بهم متصل
  • سیستم آب و هوا / شب و روز کاملاََ پویا
  • پشتیبانی‌ از co-op تا چهار نفر
  • بازگشت مرداب‌ها (Swamps)

بازی Elden Ring در تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۰ (۲۱ ژانویه ۲۰۲۲) برای پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

60
7

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چون زیاد از این قبیل کامنت‌ها دیدم چند تا موضوع باید مطرح کنم:
    ” چرابازی شبیه دارک سولزه” “چرا اسمش دارک سولز ۴ نیست”، “چرا بازی فضای دارک سولزی داره” چرا ….
    مگر قرار بود این بازی چی باشه؟ دو سال پیش مغز متفکر بازی رسماََ اعلام کرد این اثر “تکامل سری سولزه” نه “انقلاب در سری سولز”. Evolution با revolution فرق داره اگر کسی انتظار یه پروژه متحول شده و رفتن به سمت ویچر یا دراگن ایج یا ار پی جی های دیگه رو داشت باید بدونه که از همان ابتدا چنین قراری نبوده نه قراره امضای سازنده عوض بشه و نه قرار بود یک پروژه متفاوت به وجود بیاد. این که بازی یک “تکامل” هستش نه انقلاب تاجایی که یادم میاد سه بار قبل انتشار تریلر گیم‌پلی داخل گیمفا مطرح کردم که یک بارش به سال ۲۰۲۰ بر می‌گرده. تکامل یعنی محیط گسترش پیدا کنه، یعنی مکانیک‌ها کامل‌تر بشن سلاح‌های متعادل تر با سیستم مبارزه پخته تر و lore عظیم‌تر ارائه بشه.
    https://www.ign.com/articles/2019/06/21/elden-ring-is-an-evolution-of-dark-souls-says-creator-a-e3-2019
    نقل قول:
    “With a larger world, new systems and action mechanics inevitably become necessary. I think that Elden Ring is a more natural evolution of Dark Souls.”
    تکامل طبیعی دارک سولز
    این که چرا اسم بازی رو DS4 نذاشتن دلیل مشخصه، چون هدف ارائه یک Lore و سرزمین جدید بوده (A new world created by hidetaka miyazaki) و البته یک تمایز آشکار هم وجود داره. بازی پروژه‌ای به نظر میاد که در هر زمینه بهترین‌های تجربیات قبلی فرام سافتور رو در خودش داره و با وجود dna سه گانه سولز، این بزرگ ترین وجه تمایز Elden Ring نسبت به dsها محسوب میشه. بهترین‌های تجربیات قبلی: تم و فضاسازی بلادبورن در صحنه‌های متعدد تریلر حس میشه، سیستم مبارزه سرعتی Sekiro، به نظر میاد فرام سافتور به نحوی از نقطه قوت و دستاوردهای مربوط به سکیرو بهره برده. به غیر از مبارزات سرعتی، داخل مبارزه با گرگینه دیده میشه که سیستم doge شبیه سکیرو طراحی شده و همچنین مشخصاََ مخفی کاری سیرو میدان تستی برای این اثر بوده. و در آخر هم که بازی به طور کلی تکاملی از سه‌گانه سولز هستش (با گسترش دنیای بازی سلاح ها و تمرکز بر جادو). اضافه کردن اکتشاف Vertical خودش یه تغییر بزرگ به جا محسوب میشه و تغییری نیست که این اثر رو از dna اصلی خودش خارج کنه بلکه به dna عناوین سولز یعنی اکتشاف عمق بیشتری میده اگرچه مطمئناََ همین اکتشاف عمودی برای سازنده پروسه طاقت فرسایی محسوب میشه. بازی در dna دارک سولز هستش، در نحوه اکتشاف دنیا تکامل پیدا کرده، عمیق تر شده و بازی در سیستم مبارزه و فضاسازی بهترین های فرام سافتور رو در یک اثر جمع کرده. حداقل این چیزیه که از تریلر میشه فهمید و تمرکز سازنده این بوده که چنین مفاهیمی رو برسونه به مخاطبش.
    ادیت:
    القای حس متفاوت گیم‎‌پلی در بازی‌های فرام سافتور تنها زمانی حس میشه که اثر رو تجربه کنید. بلادبورن از نظر ساختار گیم‌پلی و حس تجربه تا حد زیادی از سری dark souls فاصله داره، اما در نگاه اول و با دیدن تریلرهای بازی اصلا چنین چیزی حس نمیشه. با حذف هوشمندانه سپر و جادو این تغییر رو به وجود آوردن در کنار فضاسازی متفاوت. هنوز ابهامات زیادی وجود داره این که بخش چندنفره چقدر تغییر کرده، این که بازی شامل فراخواندن (summon) ارواح و موجودات عجیب غریب میشه، این که سلاح ها خیلی متفاوت هستند نسبت به بازی‌های پیشین، این که چرخه شب و روز و تغییرات آب و هوایی چقدر روی دشمنان و گیمپلی تاثیر دااره. کمپینگ و پلتفرمینگ و سوارکاری چقدر خلاقانه کار شده و … هنوز کلی ابهام پیرامون بازی وجود داره که به نظر میرسه خیلی زود به جواب برسیم.

    61
    22
  • Artorias گفت:

    معلوم‌ نیست سیستم مورد نیاز بازی کی اعلام میشه؟

    13
    8
  • عجب چیز خفنی بود بازی اپن ورد شده خیلی خوب شده این یک نکته مثبته الان حتی این سبک بازی ها هم اپن ورد را پیشینه کار خودشون قرار میدن این یعنی اینکه چقد مپ گسترده تر به بازی بهتر کمک میکنه این یه نکته مثبت هست برای هر بازی منتاها هر کسی نمیتونه اپن ورد بسازه که میتونه ؟؟ Cool

    8
    3
  • mugiwara07 گفت:

    کیا مث من تا الان هزار بار تریلر رو نگاه کردم و هر بار یه نکته جدید توش میبینن Grin خدایی همیشه فکر میکردم اگ یه بازی جهان باز با کمی نقش افرینی به صورت هاردکور تولید بشه و تم و فضا و باس های بازی شباهت زیادی به دارک سولز داشته باشن چی میشه !؟ و حالا فهمیدم میشه الدن رینگ. تنوع باس ها و سلاح و جادو ها و محیط بزرگ واقعا هایپ ادمو به سقف میچسبونه In Love فک کنین تو مپ دارین گشتو گذار میکنین یهو یه اژدها میاد جلوتون . ( اقای کریمی شما هم که دیشب خواب نداشتین انگار همش دنبال خبرای الدن رینگو … ) Laugh

    13
    7
  • خیلی عالیه امیدوارم محیط های پیچیده ولی متصل به هم داشته باشه مثل دارک سولز ۱

    3
    4
  • PARSARAD777 گفت:

    مشتاقم که نحوه روایت داستان و نوع حضور در فضاها و برخورد با npc ها شبیه به سولزبورن باشه، فقط در دنیایی بزرگ تر و جهان باز با المان های متفاوت و بیشتر.. چراکه مجموع اینها همیشه دنیا‌ی میازاکی رو میسازه.. اگر واقعا منتظر این بودید که اوپن ورلدی شبیه ویچر و… رو شاهد بشید، که انتظارتون بیجا بود.. سبک کاری میازاکی هیچوقت به اون شکل نبوده، و رسالت بازی سازیش هم همینطور.

    4
    1
    • PARSARAD777 گفت:

      لور بازی هم بیشتر به دارک سولز شبیه هست، با این حساب بلادبورن از لحاظ تم داستانی متفاوت ترین کار میازاکی هست( به استثنای سکیرو)، اگر در دارک سولز و یا الدن رینگ مطابق توضیحاتی که داده شده، یک قهرمان نیاز هست تا فداکاری کنه اونهم در دنیایی تاریک، بلادبورن حکایت تلاش‌ها و کوشش های مختلف جهت تکامل و پیداکردن حقیقت به گمان خودشون بود، که به چیزی جز فاجعه منتهی نشد‌، و حتی روند پیشرفت کارکتر هم در بازی حالتی از نامطلوبی داره، نه یک قهرمان نجات دهنده، بلکه یک Inhuman چندش‌‌آور!!

      4
      2
      • PARSARAD777 گفت:

        خب بنا بر اطلاعات جدید، نکات جالبی رو شاهد هستیم.. گویا که قراره تجربه‌ای مشابه عناوین قبلی میازاکی با همون حس کاوش‌گری و اتمسفر‌سازی رو، اینبار در محیطی متصل ( مثل دارک ۱) با تجربه اوپن ورلد و شب و روز پویا شاهد بشیم، خوشحالم که سیستم کارکتر هم مثل سولز هست.

        1
        1
  • ASHEN ONE گفت:

    ایشالله بعد تموم کردن ELDEN RING از ASHEN ONE به TARNISHED تغییر کاربری میدم Grin Grin
    خدایی تریلرش بدجوری اغوا کننده هست In Love
    این بازی قراره به سولز معنا دوباره بده و اونو به تکامل برسونه و به عنوان کامل ترین سولزلایک شناخته بشه In Love In Love

    8
    3
  • من به عنوان کسی که بازی های فرام سافتور تجربه کرد خیلی به این بازی امیدوارم فقط یه نکته الان این جهان باز سیو کردن توش شبیه دارک سولز دوباره یعنی بمیری باید از اون مجسمه ها دوباره برگردی؟
    من که مطمئنم شاهکار چون میازاکی کار شو بلده
    پ.ن میگم من سکیرو رو ۴ بار تا آخر رفتم اصلا سخت نبود فقط باس آخر owl من اذیت گردن شما رو کیا اذیت کردن(:

    4
    6
  • Edward vex گفت:

    خیلی خوبه هرچی بیشتر از دارک سولز الهام گرفته باشه بهتره و سیستم مبارزش فوق‌العاده هست مخصوصا وقتی میتونید از مخفی کاری استفاده کنید ROTFL
    داستانش که دیگه جرج ار ار مارتین………..) Grin

    4
    1
  • hamednu گفت:

    بازی هست که باید خرید و بازی کرد .صبر ندارم

    2
    1
  • Moazzen گفت:

    منظورش از دنیای کاملا به هم متصل یعنی مثل دارک سولز ۱؟
    منظور از مرداب ها چیه؟
    قبل از الدن رینگ بزرگترین بازی فرامسافتور چیه از نظر انداره محیط؟

    2
    0
    • فکر می کنم بزرگ‌ترین بازی فرام‌سافتور تا قبل از الدن رینگ Dark Souls 2 باشه مخصوصا اگر دی ال سی ها رو هم حساب کنیم.
      یکی از امضاهای فرام سافتور وجود منطقه مرداب هستش، مثل Blight town که اصولا چالش‌برانگیز هستن.
      منظور از محیط بهم متصل اینه که مثل دیمنز سولز دنیاها مجزا نیستند که از طریق stoneها وارد یک دنیا بشین و بعد از از بین بردن آخرین باس، مجبور باشین برای ادامه بازی از طریق هاب وارد دنیای بعدی بشین. مطمئن نیستم این متصل بودن به سطحی که dark souls 1 رسید دست پیدا کنه، اما مطمئناََ سعی میکنن استانداردهای اتصال محیطی ds 1 رو رعایت کنن. Dark Souls 3 خلاقیت اتصال محیطی بازی اول رو نداشت باید ببینیم Elden Ring چیکار می کنه. فعلا که چنین قولی رو دادن.

      10
      0
  • Bh گفت:

    “بازگشت مرداب‌ها (Swamps)”

    Ah **** here we go again

    2
    0
  • لطفا تریلر این بازی را با زیر نویس بگذارید.
    واقعا میازاکی و فرام سافتور هنرمند هستند یا….. حیف که حرف سیاسی نمی شه زد.

    1
    0
  • Hassan گفت:

    بازی های این ژاپنیه سخت نیست…

    فاجعه است.

    2
    6