نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا

نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه

سجاد باقریان
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا

می‌توان دنیایی از بازی‌های مختلف را برای گوشی‌های هوشمند پیدا کرد که بسیاری از آن‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، اما در سوی دیگر، این پلتفرم بازی‌های فوق‌العاده هم کم ندارد که امروز به سراغ یکی از آن‌ها رفته‌ایم، بازی Oddmar ساخته استودیوی Mobge یکی از بازی‌های جذاب پلتفرم گوشی‌های هوشمند می‌باشد که در این مقاله می‌خواهیم به بررسی المان‌ها و بخش‌های مختلف آن بپردازیم و ببینیم که دقیقا چه چیزی باعث شده است تا Oddmar را یک بازی باکیفیت بنامیم. در ادامه با نقد و بررسی نسخه اندروید بازی Oddmar همراه گیمفا باشید.

 

oddmar

Tap To Play

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

داستان، وایکینگ بودن هم مشکلات خودش را دارد!

داستان بازی بسیار شروع خوبی دارد و سازندگان سعی داشته‌اند با چندین کات‌سین بسیار هیجان‌‌انگیز ماجرای اصلی را در همان ابتدای کار روایت کنند که به خوبی این کار را انجام داده‌اند. اسم بازی از روی نام شخصیت اصلی بازی یعنی Oddmar گرفته شده است. شخصیت اصلی داستان ما در ابتدای بازی یک وایکینگ بی‌کفایت است که افراد قبیله از وجود آن در جمعشان همیشه شرمسار هستند، به همین دلیل، روزی سردسته قبیله، آدمار را تخریب و آن را از قبیله ترد می‌کند. آدمار دلسرد و افسرده به خانه خودش می‌رود و اودین به خوابش می‌آید و به او قدرتی بی‌نظیر هدیه می‌کند، در این بین اتفاقات مختلف دیگری رخ می‌دهد و در نهایت آدمار تصمیم می‌گیرد به مبارزه با دشمنان برود و به تنهایی هیولاهای افسانه‌ای را نابود کند تا دیگر کسی به او صفت بی‌کفایت را نچسباند.

oddmar

کات‌سین‌ها کمک زیادی به جذابیت بازی کرده‌اند.

همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید، داستان بازی چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد و نمی‌توان دقیقا دلیل بسیاری از اتفاقات که در طول داستان روایت می‌شوند را متوجه شد. به نکات منفی اشاره کردیم و اکنون به سراغ نقاط قوت بخش داستان بازی می‌رویم، کات‌سین‌ها یکی از بهترین و جذاب‌ترین بخش‌های بازی محسوب می‌شوند که بسیار عالی ساخته شده‌اند و در آن‌ها به خوبی یک اتمسفر وایکینگی را حس خواهید کرد، هیجان، دیوانگی و تعصبات عجیبی که مهم‌ترین ویژگی‌های یک وایکینگ می‌باشند را به خوبی در کات‌سین‌ها خواهید دید، خوشبختانه تعداد این کات‌سین‌ها و تنوع آن‌ها بسیار خوب بوده و واقعا باید گفت که در صورت نبود آن‌ها، یک کمبود بزرگ در بازی احساس می‌شد.  در کل باید گفت که سازندگان به خوبی توانستند با استفاده مناسب و هوشمندانه از کات‌سین‌ها مشکلات روایت داستان را بپوشانند.

‌‌

گیم‌پلی، الهام گرفتن از بازی‌‌های دیگر

در همان نگاه اول متوجه شباهت بازی با عنوان دیگری به نام Rayman می‌شوید، سبک مبارزات و حتی تله‌هایی که در مسیر بازی می‌بینید شباهت بسیار زیادی با سری بازی‌های Rayman دارد و باید گفت که سازندگان بازی به خوبی توانستند از ساخته کمپانی یوبیسافت کمک بگیرند.

مهم‌ترین بخش از گیم‌پلی بازی مربوط به مبارزات آن می‌باشد، مبارزات بازی بسیار سریع بوده و بسیار هیجان‌انگیز طراحی شده‌اند، شما در طول بازی باید به سرعت از سد دشمنان بگذرید و به مراحل بعدی بروید، همین روند سریع کمک زیادی به هیجان‌انگیز‌تر شدن بازی کرده‌ است و یکی از نکات مثبت بازی به حساب می‌آید. از بین بردن دشمنان و هیولاهایی که در طول یک مرحله با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید چندان کار سختی نیست و اکثر آن‌ها با یک ضربه از پای در می‌آیند، به هر حال نمی‌توان Oddmar را یک عنوان ساده تلقی کرد و بازی سختی‌های خاص خودش را دارد که چالش خوبی برای گیمر ایجاد می‌کنند، برای مثال در بعضی مواقع شمار دشمنان بسیار زیاد خواهد شد که در این مواقع نمی‌توان به راحتی از دشمنان عبور کرد و به احتمال خیلی زیاد چند باری خواهید مرد تا در نهایت مرحله را رد کنید.

oddmar

تنوع باس‌ها و مبارزه با آن‌ها فوق‌العاده است.

 در بازی می‌توانید با تبری که در دستان آدمار قرار دارد به دشمنان ضربه وارد کنید،‌ بپرید و به چپ یا راست حرکت کنید، بر روی صفحه خبری از دکمه‌های آزار‌هنده‌ نیست و دکمه‌‌ها دید شما را محدود نخواهند کرد. اگر در گوشی‌های هوشمند بازی‌ها را تجربه می‌کنید، حتما می‌دانید که وجود دکمه‌ها بر روی صفحه بسیار آزار‌دهنده می‌باشد که خوشبختانه در این بازی خبری از این مشکل نیست.

تنوع دشمنان چندان جالب نیست و این تنوع می‌توانست بیشتر باشد تا مبارزه با آن‌ها خیلی جذابیت بیشتری داشته باشد، اما برعکس تنوع کم دشمنان، باس‌ها بسیار متنوع هستند و مبارزه با هرکدام از آن‌ها سبک خاص خودش را دارد و یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت بازی همین باس‌ها و مبارزه با آن‌ها است و سازندگان به خوبی در این بخش کار کرده‌اند.

‌‌

گرافیک، وایکینگ‌های بامزه‌

وایکینگ‌های بامزه! حتی فکر کردن به آن هم عجیب به‌نظر می‌رسد،‌ وایکینگ‌هایی که حتی با شنیدن اسمشان هم به یاد خشونت و خون می‌افتید را این‌بار در ظاهری بامزه و بانمک ببینید. طراحی وایکینگ‌ها و هیولاها بسیار عالی کار شده است. باید به این نکته باز اشاره کنیم که حتی طراحی شخصیت‌ها و دشمنان هم تا حدود زیاد به بازی Rayman شباهت دارد و اگر این بازی را تجربه کرده باشید، کاملا متوجه حرف من خواهید شد، البته این یک نکته منفی نیست و نمی‌توان اسم آن را کپی نامید. فضای بازی بسیار زیبا است و رنگ‌بندی‌ محیط در بهترین شرایط ممکن قرار دارد، هر مرحله از یک رنگ‌بندی متفاوت و زیبا تشکیل شده است و این تنوع باعث شده است که ما اصلا از محیط بازی خسته نشویم.

oddmar

محیط بازی شباهت زیادی با محیط عنوان Rayman دارد.

بازی از لحاظ گرافیک فنی تقریبا بی‌نقص عمل می‌کند و کیفیت بافت‌های بازی با توجه به حجم و جزئیات محیط آن بسیار راضی‌کننده است. نمی‌توان بازی Oddmar را گرافیکی‌ترین بازی موبایل دانست، اما گرافیک بازی در سطحی است که شما را راضی خواهد کرد. بهینه‌سازی بازی نیز بسیار عالی بوده و با گوشی‌های پایین‌رده هم می‌توانید آن را به خوبی و بدون هیچ مشکلی اجرا کنید، به هیچ وجه در طول بازی شاهد افت‌فریم یا باگ نخواهید بود و بازی از این لحاظ بسیار باثبات ظاهر می‌شود.

‌‌‌

موسیقی و صداگذاری، بی‌نقص

یکی از جذاب‌ترین بخش از آداب و رسوم وایکینگ‌ها بدون شک مربوط به آواز‌خوانی‌های آن‌ها می‌شود،‌ آواز‌هایی که حتی در بازی AC Valhalla نیز نقش گسترده‌ای داشتند. بازی Oddmar هم به همین ترتیب دارای موسیقی‌های بسیار جذابی می‌باشد که از تنوع مطلوبی نیز برخوردار هستند. اتمسفر بازی با وجود این موسیقی‌ها بسیار هیجان‌انگیز‌تر از پیش جلوه می‌کند.

oddmar

صدای راوی در کات‌سین‌‌ها بسیار عالی است و نمی‌توان ایرادی به آن وارد کرد.

بازی از لحاظ صداگذاری نیز مشکل خاصی ندارد و نمی‌توان ایراد خاصی به آن وارد کرد، صدای آدمار، دشمنان و محیط در‌مجموع در سطح خوبی قرار دارد، اما بهترین بخش از صداگذاری بازی مربوط به صدای راوی و لحن خاص آن می‌باشد، ما صدای راوی را تنها در کات‌سین‌ها می‌شنویم که داستان بازی و ماجراهایی که در هر مرحله رخ می‌دهد را بازگو می‌کند و این‌کار در بهترین شکل ممکن صورت گرفته است.

سخن آخر

بازی Oddmar با مبارزات جذاب، کات‌سین‌‌های فوق‌العاده و صداگذاری بی‌نقص می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما به ارمغان آورد و به دوست‌داران بازی‌های دو‌بعدی و اسکرولینگ پیشنهاد می‌کنم که حتما این بازی را بر روی گوشی خودشان نصب کنند و از تجربه آن لذت ببرند.


نقاط قوت:

کات‌سین‌های فوق‌العاده

مبارزات هیجان‌انگیز و وجود باس‌های متنوع

بازی از لحاظ گرافیک فنی و بصری قابل‌قبول است

صداگذاری بی‌نقص

نقاط ضعف:

وجود اتفاقات نه‌چندان منطقی در داستان بازی

نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا

امتیاز گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا
نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقد و بررسی بازی Oddmar؛ وایکینگ های بامزه - گیمفا