نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

تلپورت موفقیت‌‌آمیز به سرزمین عجایب؛ نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

محمد حسین کریمی
۱۸:۴۴ ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

سرانجام محدودیت انتشار نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart برداشته شد و منتقدین مختلف از وبسایت‌های گوناگون نقد‌های خود را منتشر کردند.

اثر جدید اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) یکی از مورد انتظارترین بازی‌های طرفداران پلی‌استیشن است. بازگشت رچت در قالب یک ماجراجویی جدید، به طور حتم بازی‌بازان زیادی را خوشحال خواهد کرد. بازی‌بازان در طی تجربه‌ی Ratchet & Clank: Rift Apart به مکان‌های مختلف و متنوعی سفر خواهند کرد. شهر Nafarious یکی از این مکان‌ها است که تاکنون در تریلر‌های متعدد بازی دیده شده است. علاوه بر این مکان، سیاره‌ی Sargasso: Outpost L51، خانه‌ی شخصیت Rivet نیز یک مکان بزرگ است که بازی‌بازان می‌توانند با استفاده از Speedle‌ها در آن جابه‌جا شوند.

علاوه بر جلوه‌های بصری خیره کننده و بهره بردن از حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی جدید، بازی شامل مکانیک‌های جدید برای پیمایش و جابه‌جایی در محیط و همچنین سلاح‌های عجیب تازه نیز می‌شود.

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ (۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ میلادی) برای کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد.

در ادامه نقدها و نمرات منتشر شده را به همراه یک نتیجه‌گیری از آن‌ها می‌خوانید:

VG247 – 10/10

این یک ماجراجویی میان‌سیاره‌ای و رمزآلود برای دارندگان پلی‌استیشن ۵ محسوب می‌شود، در حالی که کسانی که این کنسول را ندارند از عدم توانایی تجربه‌ی آن خشمگین خواهند شد. Miles Morales و Demon’s Souls بازی‌های لانچ بی‌نظیری بودند، اما حالا دیگر از آن زمان گذشته‌ایم و سطح جدیدی برای بازی‌ها اعمال شده است. پلی‌استیشن ۵ از راه می‌رسد!

Comicbook.com – 10/10

Ratchet & Clank: Rift Apart به راحتی یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵ تا به اینجای کار است. این عنوان در تمامی بخش‌ها یک تجربه بی‌نظیر و خیره‌کننده را ارائه می‌دهد که در برخی مواقع می‌خواهید کنترلر را زمین بگذارید و به تماشای زیبایی‌ها بپردازید. نه تنها Rift Apart تجربه‌ای خارق‌العاده است، بلکه یک نمایش گرافیکی برای قابلیت‎‌‌های پلی‌استیشن ۵ محسوب می‌شود. این بازی به مانند Miles Morlaes به ما اثبات می‌کند که اینسامنیاک گیمز یکی از بهترین استودیوهای جهان است.

GamesBeat – 10/10

من عاشق Ratchet & Clank: Rift Apart هستم، چرا که با یک ماجراجویی زیبا و سرگرم‌کننده روبه‌رو هستیم. این بازی قرار نیست که شما را در میان ماموریت‌های جانبی و یک نقشه خالی بزرگ رها کند و من عاشق این دسته از بازی‌ها هستم.

We Got This Covered – 10/10

بازی Rift Apart یک نمایشگاه تکنیکی به حساب می‌آید، اما در کنار این موضوع یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمر سه بعدی از زمان Jak and Daxter است. اینسامنیاک به طور مداوم ثابت می‌کند که سری Ratchet and Clank پتانسیل بسیار بالایی دارد و توانسته است که یک تجربه کامل را در کنار غافلگیری‌های متعدد ارائه دهد.

God is Geek – 9.5/10

بازی Ratchet & Clank: Rift Apart اثری است که منتظرش بودید. اثری که پر از صحنه‌های گرافیکی خیره‎‌کننده است و همچنین یک گیم‌پلی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.

Multiplayer.it – 9.4/10
Ratchet & Clank: Rift Apart این سری را وارد یک بعد نسل بعدی می‌کند. Rift Apart بسیار دلربا و سرگرم‌کننده است و همچنین برای انواع مخاطبین سورپرایز به همراه دارد.
COGconnected – 9.3/10
بازی Ratchet & Clank: Rift Apart برای انواع مخاطبین چیزی برای ارائه در دست دارد. سیستم مبارزه سریع و راضی‌کننده، کیفیت گرافیکی که از دیدن آن فکتان خواهد افتاد، موسیقی عالی، طراحی روایت خوب و بازیگری که در سطح فیلم بعدی پیکسار کار شده است. من دوباره این بازی را تمام خواهم کرد.
Hobby Consolas – 9.1/10
از جهت‌های مختلفی Rift Apart اولین بازی نسل بعدی است. حقیقتاََ احساس بازی کردن یک فیلم پیکسار را با جزئیات عالی و انیمیشن‌های خارق‌العاده به شما القاء می‌کند. سفر کردن در ابعاد مختلف به طور مداوم شما را هیجان‌زده خواهد کرد.
Vandal – 9/10
رچت و کلنک با یکی از بهترین نسخه‌های این سری بازگشته‌اند. این یک تجربه خارق‌العاده است که هم ظاهر زیبایی دارد و هم به خوبی بازی می‌شود. این اثر کیفیت بصری‌ای را به شما ارائه می‌دهد که تا به این لحظه ندیده‌اید. بازی را از دست ندهید.
GameInformer – 9/10
بیشتر زمانی که Ratchet & Clank: Rift Apart را بازی می‌کردم، خنده بر لب داشتم. این یک ادامه عالی برای سری است که همیشه شادی به ارمغان می‌آورد. بازی با کیفیت بصری بی‌نظیر خود توجه شما را به خود جلب می‌کند و شما را وادار می‌کند که برای شخصیت‌های خلق شده توسط تیم سازنده اهمیت قائل شوید. اینسامنیاک به طور حتم از ساخت این بازی لذت برده است و در انتهای بازی نیز به یک ماجراجویی بزرگ‌تر اشاره می‌کند.
IGN – 9/10
Ratchet and Clank: Rift Apart خیره‌کننده است. بازی نه تنها بر روی کنسول نسل بعدی عالی و زیبا به نظر می‌رسد، بلکه یک تجربه بی‌نظیر را به شما ارائه می‌دهد. اینسامنیاک چندین نسخه از سری Ratchet and Clank عرضه کرده است، اما ریوت و شخصیت‌های جدید دلربایی عجیبی را در خود دارند که سری را به سطح جدیدی می‌رسانند. تمامی این نقاط قوت با گیم‌پلی سریع و پلتفرمینگ جذاب همراه شده‌اند. از طرفی طراحی هنری و صداگذاری نیز عملکرد بی‌نظیری دارند. شاید Rift Apart بزرگ‌ترین ماجراجویی در دنیا نباشد، اما با قلب بزرگ، سلاح‌های دیوانه‌کننده و جزئیات عالی یکی از به یاد ماندنی‌ترین تجربه‌های امسال محسوب می‌شود.
Gamespot – 9/10
بازی Ratchet & Clank: Rift Apart بسیار زیبا است و از نظر تکنیکی خارق‌العاده به نظر می‌رسد. بازی به مانند نسخه‌های قدیمی شامل شوخی‌های مختلف می‌شود و در عین حال از سخت‎‌‎افزار نسل بعدی نهایت استفاده را می‌برد تا به بهترین شکل دیده و بازی شود. به مانند قهرمانان و شخصیت‌های بد داستان، بازی می‌تواند خود را کمی متفاوت از نسخه‌های پیشین ارائه دهد، اما در هسته همان آثار قدیمی را شاهدهستیم که با یک ماجراجویی جذاب بازگشته‌اند.
VGC – 8/10
قابلیت‌های موجود در پلی‌استیشن ۵ یک سری قدیمی را بهبود می‌دهد تا این که به طور کامل چیزی جدید ارائه دهد. این یک تغییر بزرگ در سری Ratchet & Clank نیست، اما با همان بازی اکشن خنده‌دار و دلربا روبه‌رو هستیم در حالی که یک سری قابلیت‌های جدید و البته قیمت بالاتر به آن اضافه شده است.
XGN – 8.5/10
بازی Ratchet & Clank Rift Apart برای پلی‌استیشن ۵ بسیار اهمیت دارد، زیرا یک نمایش گرافیکی و تکنیکال برای سخت‌افزار آن محسوب می‌شود. همه چیز در رزولوشن ۴k عالی به نظر می‌رسد، اگرچه بیشتر از همه رهگیری پرتو خودنمایی می‌کند. همچنین از صداپیشه خوبی برای شخصیت ریوت استفاده شده است. در کنار تمامی این موارد، گیم‌پلی نیز به لطف درایو SSD و کنترلر دوال‌سنس نسل بعدی کار شده است. با این وجود، بازی کوتاه است و به نظر نمی‌رسد ارزش ۷۵ یورو را داشته باشد.
IGN Italia – 8.4/10
Ratchet & Clank: Rift Apart یک شاهکار بصری و بازی لذت‌بخش است که متاسفانه کمی در ابداع موارد جدید بد عمل می‌کند و از طرفی کمی بیش از حد قابل پیشبینی است.
Playstation Universe – 7.5/10
از نظر تکنیکی بازی Ratchet & Clank: Rift Apart قدرت پلی‌استیشن ۵ را نشان می‌دهد و گرافیکی خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد. همچنین استفاده از درایو SSD نیز بی‌نظیر است. تمامی این موارد بازی را به یک انیمیشن نزدیک کرده است، اما اگرچه مبارزات سرگرم‌کننده هستند، روایت Rift Apart تجربه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و پایین می‌کشاند. در طول بازی شاهد احترام به شخصیت‌های بازی از سوی سازنده نیستیم و برای طرفداران قدیمی این سری پیشروی معناداری در داستان دیده نمی‌شود و از طرفی حتی تازه‌واردان نیز سردرگم خواهند شد. Rift Apart تجربه سرگرم‌کننده‌ای است، اما در نهایت با بازی‌ای مواجه نیستیم که در سال‌های آینده از آن صحبت شود.
Metro Game Central – 7/10
گرافیک بدون هیچ شکی خیره‌کننده است، اما گیم‌پلی به شدت قابل پیش‌بینی و بی‌حادثه طراحی شده است. بازی نمی‌تواند از دستاوردهای تکنیکال نسل جدید برای چیزی فراتر از کیفیت ظاهری استفاده کند.
نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
این پست با نقدها و نمرات بیشتر به‌روز خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart
نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقدها و نمرات بازی Ratchet & Clank: Rift Apart