نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا
نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا
نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا
نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا

نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q؛ انتخابی خاص برای گیمرهای خاص

مصطفی زاهدی
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - 11:00
نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا

نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q

امروز قرار است به مانیتور AORUS FI27Q نگاهی بیاندازیم. اما قبل از آن بد نیست در مورد اهمیت مانیتور در تجربه‌ی گیمینگ صحبت کنیم.

نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا

انتخابی خاص برای گیمرهای خاص …

دست‌یابی به یک تجربه‌ی گیمینگ لذت‌بخش، به وسایل و شرایط خاصی نیاز خواهد بود. از مکان و یا اتاق مناسب بازی گرفته، تا انتخاب پلتفرم مورد علاقه و همین‌طور خرید وسایل جانبی مانند موس، کیبورد و یا کنترلر مناسب …یکی از مهم‌ترین جنبه‌های ضروری برای لذت بردن حداکثری از تجربه عناوین مختلف، انتخاب مانیتور مناسب گیمینگ است. ناسلامتی این نمایشگر است که خروجی یک بازی را به نمایش در می‌آورد و قابل درک می‌سازد. پس بدیهی است انتخاب و تهیه مانیتور یا تلویزیون مناسب، می‌تواند در جذاب‌تر شدن زمانی که به بازی کردن مشغول هستید کمک کند. اگر ریز‌تر شویم مواردی از قبیل: اندازه صفحه نمایش، کنتراست، روشنایی صفحه، زاویه دید، تعداد رنگ و بسیاری از موارد دیگر هر کدام به نوبه‌ی خود بر تجربه‌ی شما تاثیر می‌گذارند. در ادامه و در این مقاله، به سراغ مانیتور گیمینگ Aorus FI27Q  رفته و آن را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات کلی
اندازه صفحه نمایش: ۲۷ اینچ
نوع پنل صفحه نمایش: IPS
رزولوشن حقیقی: ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ (QHD)
مدت زمان پاسخ‌گویی: ۱ms
درگاه‌های ورودی: دو عدد HDMI 2.0، دو عدد USB
نهتیت مصزف برق: ۷۵ وات
مصرف برق در حالت Power Saving: حدود ۰.۵ وات
نرخ انطباق تصویر (Refresh Rate): 165hz

برای مشاهده مشخصات دقیق‌تر و مفصل‌تر می‌توانید به وب‌سایت گیگابایت مراجعه کنید. در اینجا فقط موارد مهم و قابل‌توجه مثل رزولوشن و Refresh Rate در اختیار شما قرار داده شد.

صفحه نمایشی فوق‌العاده با کیفیت و با Refresh Rate بالا مجهز به تکنولوژی Adaptive-Sync

مانیتور Aorus FI27Q از صفحه نمایش ۲۷ اینچی با رزولوشن حقیقی ۲۵۶۰ × ۱۴۴۰ بهره می‌برد که با نرخ انطباق تصویر یا همان Refrsh Rate فوق‌العاده‌ی ۱۶۵ hz انتخابی بسیار مناسب برای تجربه‌‌ی بازی‌های روز دنیا به شمار می‌آید. این صفحه نمایش دو برابر پنل‌های Full HD کیفیت و جزئیات دارد و این امکان را به مخاطبان می‌دهد تا روان‌تر و جذاب‌تر از همیشه از دنیای گیم لذت ببزند.

نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا

طراحی فوق‌العاده این مانیتور در این عکس مشخص است. زیبایی در کنار چشم‌نواز بودن.

یکی از Responsive‌ترین مانیتورهای موجود

مانیتور Aorus FI27Q، یکی از بهترین مانیتور‌های موجود در بازار از حیث سرعت پاسخ‌گویی به شمار می‌آید. با شتاب دادن به سرعت کریستال مایع، مانیتور Aorus FI27Q دارای Response Time بسیار قابل‌توجه ۱ میلی ثانیه است که این مانیتور را به انتخابی برجسته برای افرادی که به دنبال تجربه‌ی عناوین آنلاین هستند تبدیل می‌سازد چرا که هر چه Response Time کمتر باشد، بازی روان‌تر خواهد بود و مخاطبان راحت‌تر به تجربه‌ی عناوین مختلف، خصوصا بازی‌های رقابتی می‌پردازند.

به لطف قابلیت HDR، مانیتور Aorus FI27Q دارای رنگ‌هایی حقیقی‌تر نسبت به صفحه نمایش‌های SDR است و هم‌چنین از کنتراست و کیفیت رنگ بهتری نیز بهره می‌برد. امروز قابلیت HDR به لطف نزدیک‌تر کردن تصاویر به واقعیت، میان گیمرها بسیار محبوب شده است. هدف مشخص است. ایجاد تصاویری که تا حد ممکن به واقعیت نزدیک باشند و با رنگ‌های واقعی تطابق داشته باشند.

طراحی الهام گرفته شده از شاهین!

شاهین به لطف بال‌های فوق‌العاده خود آسمان را در می‌نوردد و آماده است تا هر لحظه طعمه‌ی خود را شکار کند. در طراحی مانیتور Aorus FI27Q، از طراحی بال‌های آیرودینامیک شاهین الهام گرفته شده است. طراحی این مانیتور چند لایه بوده و از لحاظ ساختاری و ظاهری به بال‌های شاهین شباهت دارد. هم‌چنین بدنه بسیار باکیفیت و مقاوم فلزی در کنار طراحی چشم‌نواز آن ظاهر Aorus FI27Q را کامل زیبا و چشم‌نواز ساخته‌اند.

قابلیت Aim Stabilizer

این قابلیت Motion Blur را کاهش داده و به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا بتوانند تجربه‌ای روان‌تر داشته باشند. برای مثال در آثار FPS، هنگام تیراندازی Recoil سلاح‌ها صفحه را می‌لرزاند و کمی تصویر را تار می‌سازد. اما Aim Stabilizer این تاری را از بین می‌برد و شفافیت تصویر را بالا نگه می‌دارد. این امر تیراندازی مداوم را بسیار راحت‌تر و روان‌تر می‌سازد.

داشبورد مفید

داشبورد و اطلاعات نمایش داده شده در مانیتور Aorus FI27Q ، توسط هیچ بازی بلاک نمی‌شود و به طور لحظه‌ای این امکان را به شما می‌دهد تا مواردی مانند ولتاژ CPU، دما، میزان استفاده، سرعت فن و موارد مختلف دیگر را تحت نظر داشته باشید. همچنین به راحتی می‌توانید داشبورد اطلاعات را شخصی سازی کنید تا تنها اطلاعات مورد نظر نمایش داده شوند.

انجام تنظیمات مانیتور با موس و کیبورد

قابلیت اختصاصی این مانیتور، یعنی OSD sidekick این امکان را به شما می‌دهد که بدون استفاده از دکمه های مانیتور و‌ با استفاده از موس و کیبورد تنظیمات مختلف مورد نظر را انجام دهید که این مسئله شخصی سازی را آسان‌تر می‌سازد. هم‌چنین به طور مداوم آپدیت‌های نرم‌افزاری مختلف برای این مانیتور عرضه می‌شوند و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کنند.

نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا

یک مانیتور با ویژگی‌های بسیار جذاب و کارآمد برای گیمینگ.

سخن پایانی:
به لطف رزولوشن بالا، زمان پاسخ‌گویی بسیار سریع و Refresh Rate عالی، مانیتور Aorus FI27Q  را باید انتخابی بسیار مناسب برای گیمرها دانست. هم‌چنین به لطف قابلیت‌های فراوان موجود در این مانیتور مانند Aim Stabilizer و‌ HDR، تجربه‌ی بازی‌های مختلف خصوصا عناوین رقابتی و FPS‌ها بسیار لذت‌بخش، روان و جذاب خواهد بود چرا که مخاطبان نه از بابت تار شدن تصویر نگرانی خواهند داشت، و نه از بابت کیفیت خروجی. اگر به دنبال مانیتوری مناسب گیم می‌گردید، مانیتور Aorus FI27Q  می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا


مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا
نگاهی به مانیتور AORUS FI27Q- گیمفا