راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا
راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا
راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا
راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا

راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای

محمد نعمتی
۱۶:۰۷ ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا

در مطلب قبلی به راهنمای خرید یک ست کامل از تجهیزات جانبی مخصوص بازی ایسوس اشاره شد در رده قیمتی مقرون بصرفه قرار گرفته شد. اما در این مطلب قرار است تا با یک ست و تجهیزات گیمینگ کاملی آشنا شویم که برای نهایت کارایی و تجربه عالی از بازی هستند. همراه گیمفا باشید.


راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا

ایسوس به عنوان برند تایوانی گیمینگ همیشه سعی دارد تا جامعه گیمرها را با لوکس ترین و بهترین تجهیزات گیمینگ روز تجهیز کند. از جمله تجهیزات گیمینگ و جدیدی که این شرکت در ماه های اخیر عرضه کرده و وارد بازار ما نیز شده است، ماوس گیمینگ ROG Chakram است. این اولین ماوس در دنیا است که علاوه بر ویژگی های اساسی و مهم، یک جوی استیک نیز به همراه خود دارد. یا حتی در بخش هدست نیز این شرکت برای اولین بار در سری ROG از هدست مخصوص بازی رونمایی کرد که با فناوری MQA رندرینگ همراه بود. نام این هدست ROG Delta S است که می توان گفت به احتمال قوی در ماه های آتی در بازار ما نیز موجود خواهد شد.

در این مطلب فیلتر انتخابی ما تنها و تنها کارایی است. هر آنچه که یک گیمر حرفه ای نسبت به قطعات موجود در بازار احتیاج دارد در این مطلب اشاره می شود.


هدست گیمینگ ROG Delta

این محصول ساخته شده تا شما تمام چزئیات صدا را بشنوید. این هدست یکی از معروف ترین و بهترین هدست های گیمینگ ساخته شده در جهان است که نظر و امتیازات بسیاری از سوی رسانه ها توانسته است کسب کند. عمقی از صدا با نورپردازی RGB در این محصول قرار دارد. یکی از ویژگی های اساسی این هدست، سازگاری کامل با کنسول های نسل نهم مانند PS5 است.

راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا

کاپ های چرمی و نخی بسیار راحت، سازگاری با نرم افزارها و میان افزارهای ارتباطی گیمینگ مانند تیم اسپیک(ToKoVoiP) و دیسکورد، دریافت جایزه طراحی ۲۰۱۹، استاندرد صوتی Hi-Res و همچنین خروجی صدای ۷٫۱ کانال مجازی ترکیب کلی این هدست است. اما اگر قرار باشد تا ما این لنز بررسی را کمی دقیق تر کنیم می توان به ویژگی هایی مانند مبدل های چهار گانه ESS 9218 نیز اشاره کرد. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید، هدست هایی که از جک ۳٫۵ میلی متری برخوردار نیستند، می بایست از تراشه های صوتی داخلی خود استفاده کنند.

اینکه هر شرکت تولید کننده هدست گمینگ چه المان هایی را کنار هم می گذارد، کاملا یک بحث رقابتی است. حال ایسوس در این بخش دو چیز را در بهترین شرایط ممکن قرار داده است. اولین چیز همان DAC های نسخه ۹۲۱۸ است که در حال حاضر رده بالاترین مبدل آنالوگ به دیجیتال در زمینه صوتی به حساب می آید. مورد دوم نیز به ترکیب استفاده از این مبدل های صوتی است. درایورهای ۵۵ میلی متری با کیفیت این هدست از ۴ فیلتر ES استفاده می کنند تا صدایی که به گوش شما می رسد نهایت عمق، کیفیت و شفافیت را داشته باشد. یکی از مزیت های دیگر این هدست نیز مربوط به نرخ سیگنال ۱۲۷ دسی بلی است تا بتوان در دورترین نقاط نیز به راحتی صدای پای دشمنان خود را به راحتی بشنوید.


کیبرد گیمینگ ROG STRIX Flare

یکی از زیباترین و خاص ترین کیبردهای گیمینگ بازار ایران ROG STRIX Flare ایسوس است! این کیبرد فوق العاده با سوئیچ های مکانیکی سری MX RED در بازار ایران، می تواند یک گزینه عالی برای هر قشری از گیمرها باشد. اما طی این مطلب دو کیبرد را به شما معرفی خواهیم کرد، مدل بعدی بیشتر روی بازی های سبک تیر اندازی می تواند متمرکز باشد.

راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا

کیبورد گیمینگ و تمام مکانیکی ROG Strix Flare توسط بخش ROG ایسوس معرفی شد. ROG Strix Flare از سوییچ های آلمانی Cherry MX RGB استفاده می کند که هر چهار رنگ قرمز، آبی، قهوه ای و مشکی در این کیبورد به کار شده است. با ما همراه باشید.

عملکرد شگفت انگیز در بازی

ROG Strix Flare در حال حاضر هر چهار رنگ مختلف سوییچ های مکانیکی Cherry MX RGB را به خدمت گرفته است که شما می توانید بر حسب دلخواه خود کیبوردی با سوییچ مطلوب خود را تهیه کنید. این کیبورد از فناوری ۱۰۰% Anti-Ghosting برای همه کلید ها بهره می برد که این عمل دقت فشردن هر کلید را به حد اکثر می رساند.

شخصی سازی باورنکردنی

کیبورد گیمینگ ROG Strix Flare سطحی نو از شخصی سازی را برای گیمرها به ارمغان آورده است. در قسمت بالایی لبه سمت راست این کیبورد، یک تکه قابل جداشدن با طرح اولیه ROG وجود دارد که از نور پردازی Aura RGB نیز استفاده می کند. گیمرها با استفاده از نشانه خام موجود در جعبه این کیبورد نام خود یا نام تیم یا هرچیز دیگری را به دلخواه خود در این قسمت با خلاقیت خود اضافه کنند.

در کیبورد ROG Strix Flare امکان تغییر رنگ تک تک بخش ها و کلید ها به لطف ویژگی Aura امکان پذیر است. همچنین طراحی زیبای دو بخشی سطح بدنه کیبورد نیز در کنار درخشش جذاب کلید ها، جلوه ای بی نظیر به این کیبورد بخشیده است. در ROG Strix Flare نورپردازی Aura را در قسمت زیرین کیبورد نیز خواهید داشت که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

گیمینگ با راحتی کامل

در کیبوردها معمولاً بخش کنترل چند رسانه در سمت راست کیبورد قرار گرفته است که به طور مثال گیمر برای تغییر میزان صدا، باید در بازی یا دست از روی ماوس بردارد و یا با دست چپ کنترل حرکت ها را در بازی رها کرده و صدا را تنظیم کند و این عمل ممکن است منجر به از دست دادن بازی شود! ایسوس با تغییر مکان ناحیه چند رسانه ای به قسمت چپ بالای کیبورد، از این قبیل مشکلات جلوگیری کرده و کاربر به سادگی و بدون هیچ مشکلی از این قسمت استفاده می کند. همچنین برای راحتی بیشتر، یک استراحتگاه مچ قابل جدا شدن نیز در این کیبورد قرار داده شده است و برای راحتی در مورد اتصال لوازم جانبی مانند حافظه فلش، یک پورت USB نیز در ROG Strix Flare تعبیه شده است.

عرضه کیبورد ROG Strix Flare با عرضه نرم افزار جدید ROG Armoury II همزمان شده است، این نرم افزار برای کنترل همه تجهیزات جانبی ROG بهینه شده و به سادگی می توانید تمام عملیات فنی در تجهیزات گیمینگ ایسوس را با این نرم افزار به طور حرفه ای تنظیم کنید.


کیبرد گیمینگ ROG Claymore II

کیبرد گیمینگ ROG Claymore II نسخه دوم و البته موفق این سری از کیبرد گیمینگ ایسوس است که می توان احتمال داد تا ماه آینده میلادی وارد کشور ما نیز شود. این کیبرد گیمینگ و خاص توانایی ویژه ای برای گیمرهای سبک FPS دارد تا فاصله مناسبی میان دو دست خود را بدون کم کردن حتی یک کلیک داشته باشند.

 

راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا

 

کیبرد‌های گیمینگ از دیرباز بخاطر جذابیت، رنگ آمیزی و چینش خاص خود علاقه‌مندان خاص خود را داشته است. وقتی نوبت به صفحه کلید می‌رسد، بسیاری از ما با طرح‌‌ها و نحوه عملکرد آن آشنا هستیم و احتمالا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که همه به صفحه NumPad احتیاج ندارند. در حقیقت، برای بسیاری از افراد و در مواقع استفاده از موس، numpad ها مانع دسترسی به آن‌ها می‌شوند، به همین خاطر معمولا این محصولات کاربران را مجبور می‌کنند تا بازوهای خود را به بیرون باز کنند که این باعث ناراحتی افراد می‌شود. خب به نظر می‌رسد که کیبرد گیمینگ  ASUS ROG Claymore II جواب شرکت ASUS برای این مشکل است.

این کیبرد یک صفحه کلید مکانیکی است که از یک صفحه شماره گیری (NumPad) قابل جدا شدن بهره می‌برد. این بدان معنی است که در صورت عدم نیاز به صفحه شماره، می‌توانید آن را به راحتی حذف کنید. علاوه بر آن می‌توانید آن را از سمت راست کیبرد به قسمت چپ کیبرد منتقل کنید تا در مواقع نیاز دسترسی راحت‌تری به آن داشته باشید.

طبق گفته شرکت ASUS، این صفحه کلید از سوئیچ‌های مکانیکی نوری ROG RX Blue استفاده خواهد کرد که بنابر ادعای شرکت، از شاخصه‌های ۱۰۰ میلیون بار فشار دادن کلید، فشار دادن بدون لرزش کلیدها و زمان پاسخ‌دهی بسیار کوتاه (به دلیل اینکه کلیدها در لحظه فشار دادن فعال می‌شوند) بهره می‌برد. یکی دیگر از ویژگی‌های این صفحه کلید، اتصال بی‌سیم آن است که از فرکانس RF 2.4GHz استفاده می‌کند، اما در صورت لزوم می‌توانید آن را با سیم هم به دستگاه خود متصل کنید.


ماوس گیمینگ ROG Chakram

راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا

 

این ماوس قابلیت های شخصی سازی متعددی دارد. ماوس مذکور با هدف شخصی‌ سازی و انعطاف‌ پذیری معرفی شده است و احتمال می‌رود که علاوه بر گیمرها، کاربران دیگر هم از آن استفاده کنند. کنترلر آنالوگ ویژگی چشمگیر این محصول است که توجه کاربران را به خود جلب کرده است. این افزونه آنالوگ در جایی زیر شست دست قرار می گیرد. این افزونه عملا یک کنترلر آنالوگ درست و درمان ۴ جهته است که معمولا در کنترلرهای کنسول‌های خانگی می‌بینیم.

ایسوس یکی از روش‌های احتمالی استفاده از این کنترلر آنالوگ را در برنامه شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت می‌داند که به کمک آن کاربر می‌تواند اطراف خود را ببیند. همچنین می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که مانند کلید‌های ۴ جهته عمل کند. برای مثال می‌توان در بازی‌های اول شخص از کنترلر برای انتخاب اسلحه‌های مختلف استفاده کرد.

از دیگر ویژگی های فوق العاده محصول گیمینگ جدید ایسر می توان به شارژ بیسیم ان اشاره کرد. ایسوس برخلاف دیگر همتایان خود عمل کرده و از استاندارد چی (Qi) در این ماوس بهره برده است. برای شارژ کردن ان ماوس، می توانید از هر پد شارژی که در خانه دارید استفاده کنید. بلوتوث و تکنولوژی RF فناوری های به کار رفته در ماوس مذکور هستند که برای ارتباط مورد استفاده قرار می گیرند. می‌توانید این ماوس را از طریق پورت USB-C نیز به کامپیوتر خود متصل کنید.

ROG Chakram با هر بار شارژ تا ۷۹ ساعت از استفاده مدام پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های ماوس ROG چاکرام، پشتیبانی از ۱۶ هزار DPI است که به کمک یک دکمه در زیر ماوس، به سرعت می‌توانید با غربیلک وسط، در چند ثانیه آن را روی عدد دلخواه خود تنظیم کنید.

جالب است بدانید که طراحی بدنه این ماوس به گونه ای است که بخشی از آن به کمک آهن‌ربا به هم متصل شده و کاربر می‌تواند آن را تعویض کند. لوگوی ROG نیز قابل تعویض است تا گیمرهای حرفه‌ای از لوگوی شخصی خود استفاده کنند. ماوس ROG چاکرام از اواخر ماه جاری و با قیمت ۱۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.


موس پد گیمینگ ROG Balteus Qi

راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا

 

پد ماوس گیمینگ ایسوس ROG Balteus علاوه بر پشتیبانی از سیستم شارژ بی سیم، همراه با نورپردازی و لامپ‌های LED به دست کاربران می‌رسد. اما این محصول جدید چگونه می‌تواند تجربه شما از انجام بازی‌ها را دگرگون کند؟

ایسوس با عبور از طراحی مرسوم پدهای ماوس، محصول جدید خود را به شکلی بلندتر طراحی کرده است و می‌گوید این حالت با رفع نیاز به حرکت دادن دائمی محل ماوس، به انجام راحت‌تر بازی‌ها کمک خواهد کرد. البته ما در این رابطه کاملا مطمئن نیستیم، اما با ۳۷ سانتی‌متر ارتفاع (بیشتر از ۱۴.۵ اینچ) و ۳۲ سانتی‌متر عرض (حدود ۱۲.۵ اینچ)، بدون شک فضای قابل استفاده بیشتری پیش روی کاربران خواهد بود.

در حقیقت دو نسخه مختلف از پد ماوس گیمینگ جدید ایسوس وجود دارد که مدل استاندارد همراه با ۱۵ لامپ LED به دست کاربران می‌رسد. مدل ارتقایافته نیز علاوه بر لامپ‌های LED، همراه با شارژر وایرلس Qi در گوشه سمت راست بالا عرضه می‌شود تا شارژ مستقیم ماوس امکان‌پذیر باشد. وجود یک پورت USB Type A روی هر دو مدل از این پد ماوس هم به شما اجازه انصال آن به یک شارژر یا ماوس سیمی دیگر را خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا
راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا
راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا
راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا
راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • All Alone گفت:

    سعی میکنم نهایت لذت رو از عکساشون ببرم

  • خیلی ممنون برای مقاله.
    اینا که چیزی نیست (نگاهی به افق میکند و اه بلندی میکشد :-(( ) :laugh:
    ولی خارج از شوخی تحیه کردن تجهیزات گیمینگ حرفه ای (حتی لوازم جانبیش) همه خیلی سخت شده توی این شرایط فعلی.
    نمیدونم این نظر منو کسی میبینه یا نه ولی یه سوال کسی تو گیمفا هست تونسته باشه تجهیزات گیمینگ حرفه ای تهیه کنه؟

  • amazon گفت:

    واقعا خنده داره برای خرید یه موس و کیبورد و هدست باید حداقل ۷ الی ۸ میلیون هزینه کرد! برای همین هاست که برای هدف گیمینگ، خرید کنسول به صرفه تر و عقلانی تر هستش. تو بدترین شرایط هم که باشین باز میتونین با خرید و تعویض بازی های دست دوم و یا خرید اکانتی بازی ها، به تجربه عناوین مختلف بپردازین.

    SMITR
  • Mr.jalilpour گفت:

    من برادرم همش دنبال لوازم لاکچری هست و هی به من میگه فلان موس و فلان کیبرد ..
    به شخصه لوازم جانبی سیستمم همه معمولی هستن و هیچ وقت پول پای موس و کیبرد و لوازم جانبی گرون نمیدم..
    اگه بخوام پول سنگینی هزینه کنم فقط داخل کیس میریزم… بیرون رو کاری ندارم و متعادل نگه میدارم
    هیچ وقتم ضرر نکردم… که این نظرشخصی هست
    ——-
    need for speed بازی میکردم با رفیقم
    یه ماشین داشت گولاخ
    اصن ظاهرش رو میدیدی میگفتی اوه اوه دیگه کارم تمومه..
    پسر این توی تمام مسابقات میباخت
    هی به من میگفت چیتر
    رفتم اکانتش رو نگاه کردم دیدم این هرچی پول در اورده ریخته تو ظاهر ماشین .
    انجین اصلا دست نذاشته بهش.. برعکس من فقط موتوریت تقویت کرده بودم و ظاهر رو بیخیال شده بودم..
    /

راهنمای خرید تجهیزات جانبی گیمینگ حرفه‌ای | گیمفا