بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا
بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا
بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا
بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids از بازی A.C Valhalla؛ از انگلستان به ایرلند

سعید آقابابایی
۴ تیر ۱۴۰۰ - 09:00
بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا
بعد از انتشار بسیار موفق بازی شاهکار Assassin’s Creed: Valhalla که یکی از برترین بازی‌های جهان‌آزاد خلق شده در تاریخ است (و با استقبال عالی بازی‌بازان هنوز هم در لیست‌های پرفروش‌ترین‌ها نامش به چشم می‌خورد)، همان‌طور که از قبل اعلام شده بود، نوبت به بسته‌های الحاقی این عنوان رسید که یوبیسافت تجربه‌ای طولانی در این زمینه دارد و پیشاپیش مشخص شده بود که سیزن‌پس بازی، شامل ۲ بسته‌ی الحاقی داستانی با نام‌های Wrath of the Druids و The Siege of Paris است. اصولا DLC  و سیزن پس و… ، چندان وجههٔ خوب و مثبتی نزد بازی‌بازان ندارند (اتفاقا خودم هم در این مورد مقاله نوشته‌ام) و خیلی‌ها بر این عقیده هستند که از زمانی که این محتویات اضافه به صنعت بازی‌های ویدیویی وارد شدند، دست‌مایه‌ای شدند برای پول‌پرستی شرکت‌ها و سازندگان و ناشران بزرگ و کوچکی که بتوانند به هر بهانه‌ای، بازی‌باز بیچاره‌ای را که بازی آن‌ها را خریداری کرده است و به آن فرنچایز علاقه دارد، بیشتر بچاپند و از محتوای بازی اصلی خود بزنند تا یک یا چند مرحله را دوباره با قیمت‌های گزاف به کاربران بفروشند و سودی کلان به جیب بزنند. تازه اگر همیشه مرحلهٔ اضافی در کار بود جای شکر داشت. یک لباس و یک رنگ و طرح برای اسلحه و یک شخصیت جدید و مپ‌های جدید برای بازی، اکنون به قیمت‌ بازی‌های کامل فروخته می‌شوند و آخرش می‌بینیم یک نفر برای این که بتواند کل تجربهٔ بازی محبوبش را داشته باشد، پول ۳-۴ بازی را پرداخته است.
بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

کلیت این بسته‌ی الحاقی و تجربه‌‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد، فوق‌العاده جذاب و لذت‌بخش است و قطعا Wrath of the Druids یکی از برترین بسته‌های الحاقی و خط‌های داستانی جدید است که در سال‌های اخیر دیده‌ایم و می‌تواند شما را با حدود ۲۰ ساعت محتوای جدید، حسابی سرگرم نماید که این مقدار محتوا، از اکثر بازی‌های کامل این روزها بیشتر است!

ولی خب از آن‌جایی که همیشه و در هر موردی استثنائاتی وجود دارد، در مورد بسته‌های الحاقی نیز مواردی هستند که واقعا سازندگانشان را روسپید کرده‌اند و به قدری زیبا، پرمحتوا و عالی بوده‌اند که ارزش ذره‌ذرهٔ مقدار پولی که برای آن‌ها پرداخت شده است را دارا بوده‌اند. خوشبختانه وضعیت بازی‌ها و دی‌ال‌سی‌های یوبیسافت در سال‌های اخیر دقیقا از همین موارد استثنا و ارزشمند در حوزه‌ی بسته‌های الحاقی بوده است و واقعا سیزن‌های پس فارکرای ۵ و آدیسی و والهالا فوق‌العاده بوده‌‌ و هستند و تازه علاوه بر محتوای جدید، دو سه بازی کامل ریمستر شده نیز برای دانلود در اختیار خریداران سیزن‌پس قرار گرفته‌اند (مثل فارکرای ۳ ریمسترد و اساسینز کرید ۳ ریمسترد). در این مطلب قصد داریم تا نخستین بستهٔ الحاقی داستانی بازی Assassin’s Creed: Valhalla که Wrath of the Druids نام دارد و برای نسل هشتم و نهم منتشر شده است را کاملا بررسی نماییم و ببینیم که آیا ارزش تجربه کردن را دارد یا خیر. در ادامه شما را دعوت می‌کنم به مطالعهٔ ادامه‌ی مطلب «بررسی بستهٔ الحاقی Wrath of the Druids از بازی Assassin’s Creed: Valhalla».
بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

وقایع داستانی این بستهٔ الحاقی عظیم، در کشور ایرلند دنبال می‌شود و بعد از درنوردیدن انگلستان در بازی اصلی، حالا آیوور باید به سراغ ایرلند برود و پرده از راز یک فرقهٔ مخوف و پیروان آن که Children of Danu نام دارند، بردارد که البته اصلا کار آسانی نیست و عواقب این موضوع گریبان آیوور را می‌گیرد.

در مورد کلیت داستان و روایت Wrath of the Druids باید گفت در این بستهٔ الحاقی، شاهد یک داستان و روایت جذاب هستیم و این داستان و فضای پر از کشمکش، کاملا شما را جذب کرده و به دنبال خود تا انتهای این خط داستانی می‌کشاند. وقایع داستانی این بستهٔ الحاقی عظیم، در کشور ایرلند دنبال می‌شود و بعد از درنوردیدن انگلستان در بازی اصلی، حالا آیوور باید به سراغ ایرلند برود و پرده از راز یک فرقهٔ مخوف و پیروان آن که Children of Danu نام دارند، بردارد که البته اصلا کار آسانی نیست و عواقب این موضوع گریبان آیوور را می‌گیرد. Wrath of the Druids از آن بسته‌های الحاقی است که پیشروی در داستان و دنبال کردن اتفاقات آن، یکی از دلایل اصلی بازی‌باز برای ادامه دادن است. در واقع داستان این توانایی را دارد که شما را دنبال خود بکشد و هرگز دوست ندارید که بی‌خیال بازی کردن آن شده و ادامهٔ داستان را نفهمید، مخصوصا اگر از علاقه‌مندان این سری و مشتاقان عناوینی با داستان‌های قوی باشید، این لذت برای شما چند برابر هم می‌شود.

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

در Wrath of the Druids از لحاظ گرافیکی، شاهد وضعیت مشابهی با بازی اصلی هستیم و وقتی می‌گویم وضعیت مشابه، حتما می‌دانید که گرافیک در Assassin’s Creed: Valhalla به نقطهٔ اوج خود رسید و شاهد یکی از خوش‌آب و رنگ‌ترین و زیباترین بازی‌های تاریخ از لحاظ گرافیکی بودیم.

در طول داستان این بستهٔ الحاقی شاهد اتفاقات هیجان‌انگیز و حتی پیچش‌های غیرمنتظره هستیم و داستان به شکلی عالی شما را به دنبال خود می‌کشاند و تا انتها، داستان یکی از محرک‌های قوی شما برای رساندن این خط داستانی به انتها محسوب می‌شود که این موضوع برای یک بسته‌ی الحاقی واقعا قابل تحسین است. هم‌چنین در Wrath of the Druids شاهد شخصیت‌پردازی عمیق و مناسبی هستیم. شخصیت‌های بازی همگی خوب و جذاب کار شده‌‌اند و تاثیر خود را روی بازی‌باز می‌گذارند. شخصیت‌های مختلف جدیدی که در این بستهٔ الحاقی با آن‌ها در ارتباط هستید، اکثرا شخصیت‌پردازی‌های مناسب و عمیقی دارند و بازی‌باز هر کدام از این شخصیت‌ها را در طول داستان به خوبی می‌شناسد و با آن‌ها آشنا می‌شود و بی‌شک این افراد نقش زیادی در هرچه زیباتر کردن داستان Wrath of the Druids برعهده دارند، مخصوصا شخصیت Ciara ingen Medba که یکی از برترین شخصیت‌های این بستهٔ الحاقی و حتی بازی اصلی است و صداگذاری فوق‌العاده‌ای هم دارد و حسابی کارش تحسین شده و بازی‌بازان را علاقه‌مند کرده است.

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

Wrath of the Druids از آن بسته‌های الحاقی است که پیشروی در داستان و دنبال کردن اتفاقات آن، یکی از دلایل اصلی بازی‌باز برای ادامه دادن است.

داستان Wrath of the Druids روند روایت باکیفیتی نیز دارد که باعث می‌شود داستان و اتفاقات بازی سریع پیش برود. داستان این بسته‌ی الحاقی هرگز شما را درگیر وقت تلف کردن‌های بیهوده نمی‌کند و ماموریت‌های داستانی بستهٔ الحاقی یکی بعد از دیگری لذت‌بخش و مهم هستند. در واقع باید گفت روایت داستان Wrath of the Druids ریتم مناسبی دارد و نه بیش از حد کش پیدا می‌کند و نه همه‌چیز را سرسری و بدون مقدمه‌چینی به خورد بازی‌باز می‌دهد. در کل، ترکیب داستان، روایت و شخصیت‌پردازی در Wrath of the Druids، سبب خلق یک خط داستانی جذاب و یک بستهٔ الحاقی موفق از نظر روایی شده که علاقه‌مندان سری Assassin’s Creed را ناامید نخواهد کرد.

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

نکته‌ای که شخصا در مورد Wrath of the Druids دوست دارم این است که محتوای آن در واقع به بازی اصلی متصل می‌شود و انگار که دارید یک مرحله و منطقهٔ دیگر از بازی اصلی را تجربه می‌کنید.

قطعا می‌دانید که در یک بستهٔ الحاقی، شاهد بهبود یا افت گرافیکی خاصی نسبت به بازی اصلی نیستیم و هر گرافیکی که عنوان اصلی داشته است، معمولا با یک سری بهبودهای فنی، در بستهٔ الحاقی آن هم وجود دارد، مخصوصا اگر بسته‌ی الحاقی در همان دنیای بازی اصلی جریان داشته باشد که در مورد Wrath of the Druids این نکته صدق می‌کند. در Wrath of the Druids از لحاظ گرافیکی، شاهد وضعیت مشابهی با بازی اصلی هستیم و وقتی می‌گویم وضعیت مشابه، حتما می‌دانید که گرافیک در Assassin’s Creed: Valhalla به نقطهٔ اوج خود رسید و شاهد یکی از خوش‌آب و رنگ‌ترین و زیباترین بازی‌های تاریخ از لحاظ گرافیکی بودیم. در واقع Assassin’s Creed: Valhalla برترین و قدرتمندترین و زیباترین بازی سری از لحاظ بصری است و از این منظر، در کنار شاهکارهایی مثل ویچر ۳ قرار می‌گیرد. اکنون در بستهٔ الحاقی Wrath of the Druids نیز شاهد همین کیفیت گرافیکی بی‌نظیر هستیم که از چه منظر فنی و چه هنری یک شاهکار است و باید بگویم مثل بازی اصلی؛ رنگ‌بندی بی‌نظیر، یکی از اصلی‌ترین دلایل زیبایی بصری بستهٔ الحاقی Wrath of the Druids است.

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

به معنای واقعی هر چیزی که در گرافیک و طراحی بصری بازی Wrath of the Druids می‌بینیم بی‌نهایت زیبا و مظهر گرافیک بالا در یک بازی است و طراحی و خلق ایرلند را در حداکثر سطح زیبایی و جذابیت شاهد هستیم.

به معنای واقعی هر چیزی که در گرافیک و طراحی بصری بازی Wrath of the Druids می‌بینیم بی‌نهایت زیبا و مظهر گرافیک بالا در یک بازی است و طراحی و خلق ایرلند را در حداکثر سطح زیبایی و جذابیت شاهد هستیم. طراحی شخصیت‌های جدید Wrath of the Druids اعم از اصلی و فرعی نیز به مانند بازی اصلی فوق‌العاده عالی و قدرتمند انجام گرفته است و همین‌طور طراحی طبیعی و واقع‌گرایانه‌ی چهره‌ها نیز بازی را واقعی‌تر کرده است و حس و حالت صورت شخصیت‌ها در هنگام حرف زدن یا حالات روحی مختلف، کاملا طبیعی و زیبا از کار در آمده است. نکتهٔ مهمی که از همان ابتدا در Wrath of the Druids مشهود است و به چشم بازی‌باز می‌آید، طراحی‌های هنری بی‌نهایت چشم‌نواز و زیبای ایرلند است که حال و هوایی کاملا واقعی به آن بخشیده است. در این دی‌ال‌سی نیز به مانند بازی اصلی، کیفیت تکسچرها حتی از نمای نزدیک هم بسیار عالی است و به معنای واقعی شاهد یک شاهکار گرافیکی هستیم که در آن از بزرگ‌ترین بناها تا ریزترین تکسچرها همگی در نهایت کیفیت خلق شده‌‌اند تا هیچ‌کس نتواند ایراد خاصی را به جلوه‌های بصری فنی و هنری بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids وارد کند.

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

نکتهٔ مهم در مورد گیم‌پلی یک بستهٔ الحاقی، آن هم بستهٔ الحاقی برای یک بازی عظیم نقش‌آفرینی جهان‌آزاد که برخی بازی‌بازها آن را بیش از ۱۵۰ ساعت بازی کرده‌اند، این است که باید گیم پلی آن دی‌ال‌سی آن‌قدر جذاب و دارای چندین المان جدید باشد که دوباره بتواند یک نفر که بازی را خورده است پای خود بکشاند

هم‌چنین این بستهٔ الحاقی؛ یک تجربهٔ کاملا روان و پایدار را در اختیار شما می‌گذارد و در طول تجربهٔ Wrath of the Druids، هرگز شاهد مشکلات فنی مثل پارگی تصویر و دیر لود شدن بافت‌ها و افت فریم و … نیستیم. طراحی فوق‌العاده زیبای ایرلند، طراحی جذاب و کاملا واقعی شخصیت‌های بازی و پیاده کردن کامل حس و حال آن زمان در ظاهر شخصیت‌ها، طراحی زیبا و واقعی ساختمان‌ها و بناها و پیاده کردن دقیق سبک معماری ایرلند آن زمان در بازی، همه و همه باعث شده‌‌اند تا خود را به طور کامل در دل دنیای بازی حس کنید. نورپردازی نیز در این بستهٔ الحاقی مانند بازی اصلی در سطح بسیار بالا و شگفت‌انگیزی انجام گرفته است و این نورپردازی بی‌نظیر به مانند بازی اصلی؛ باعث چند برابر شدن زیبایی دنیای بازی شده است و تماشای این دنیای زیبا در زیر تابش نور طلایی‌رنگ خورشید و رنگ‌بندی شاهکار، یکی از بهترین تجربه‌های بصری را برای بازی‌باز رقم می‌زند.

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

المان‌های گیم‌پلی Wrath of the Druids به مانند بازی اصلی واقعا شاهکار هستند و گیم‌پلی بی‌نقصی را در این بسته‌ی الحاقی هم شاهد هستیم، ولی موضوع این‌جاست که شاهد تغییرات و اضافات خیلی خاص و بزرگی در گیم‌پلی آن نیستیم و بیشتر داستان جدید است که می‌تواند شما را با Wrath of the Druids همراه کند.

Assassin’s Creed: Valhalla از نظر گیم‌پلی نیز مانند سایر بخش‌ها، یک شاهکار تقریبا بی‌نقص بود و توانست سطح جدیدی از جذابیت و هیجان و ارزش تکرار بالا و تنوع را به ما هدیه دهد. Assassin’s Creed: Valhalla از هر زاویه و منظری که به آن بنگرید فوق‌العاده است و معنای واقعی لذت از یک بازی رایانه‌‌ای و یک اکشن نقش‌آفرینی عمیق را برای ما به همراه داشت؛ از شخصیت‌های جذاب بازی گرفته تا نبردهای بی‌نظیر، سیستم ارتقای شخصیت عمیق و پر محتوا، المان‌های بی‌نهایت متنوع گیم‌پلی، دنیایی بی‌نهایت زیبا و وسیع برای اکتشاف، قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیار عالی و خلاصه هر چه که در این بازی دیدیم فوق‌العاده بود. تمام این موارد به همراه برخی اضافات، حالا در بستهٔ الحاقی Wrath of the Druids نیز وجود دارند و تجربهٔ جذابی را برای شما در ادامهٔ بازی اصلی رقم می‌زنند. نکته‌ای که شخصا در مورد Wrath of the Druids دوست دارم این است که محتوای آن در واقع به بازی اصلی متصل می‌شود و انگار که دارید یک مرحله و منطقهٔ دیگر از بازی اصلی را تجربه می‌کنید. شخصا وقتی که دی‌ال‌سی به طور کل خود را از بازی اصلی جدا می‌کند، خیلی مواقع حوصلهٔ تجربه کردنش را ندارم و ترجیح می‌دهم تا پیشرفت بازی اصلی و شخصیت آن، به دی‌ال‌سی اضافه شود.

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

انواع و اقسام سلاح‌های بازی اصلی و سلاح‌های جدید در اختیار شما هستند و از شمشیر و خنجر و نیزه و گرز و پتک و تیر و کمان و … ، همگی در دسترس شما قرار دارند و هر یک هم کاملا با دیگری متفاوت هستند و در برخی مبارزات کارآیی بیشتری دارند.

جالب است بدانید که در این بستهٔ الحاقی طولانی و پرمحتوا، بیش از ۲۰ ماموریت اصلی و حدود ۲۵ ماموریت فرعی جدید برای شما در نظر گرفته شده است که ساعات بسیار لذت‌بخشی را برای شما رقم می‌زنند و به خوبی تجربهٔ شما از بازی اصلی را گسترش می‌دهند. نکتهٔ مهم در مورد گیم‌پلی یک بستهٔ الحاقی، آن هم بستهٔ الحاقی برای یک بازی عظیم نقش‌آفرینی جهان‌آزاد که برخی بازی‌بازها آن را بیش از ۱۵۰ ساعت بازی کرده‌اند، این است که باید گیم پلی آن دی‌ال‌سی آن‌قدر جذاب و دارای چندین المان جدید باشد که دوباره بتواند یک نفر که بازی را خورده است پای خود بکشاند و او را دوباره سرگرم کند. در واقع این که بازی‌باز بعد از ساعت‌ها بازی کردن و به پایان رساندن یک عنوان، این کشش را در خود حس کند که می‌تواند باز هم ادامه دهد و محتوای بیشتری می‌خواهد، تنها از یک اکشن نقش‌آفرینی بی‌نظیر و شاهکار ممکن است. المان‌های گیم‌پلی Wrath of the Druids به مانند بازی اصلی واقعا شاهکار هستند و گیم‌پلی بی‌نقصی را در این بسته‌ی الحاقی هم شاهد هستیم، ولی موضوع این‌جاست که شاهد تغییرات و اضافات خیلی خاص و بزرگی در گیم‌پلی آن نیستیم و بیشتر داستان جدید است که می‌تواند شما را با Wrath of the Druids همراه کند. بهتر است این‌طور بگویم که Wrath of the Druids برخلاف داستان کاملا جدید و جذابش، چیز خاصی را به کلیت تجربه و گیم‌پلی بازی اضافه نکرده است و می‌توان از آن به عنوان یک ماموریت فرعی خیلی بزرگ برای بازی اصلی به همراه برخی آیتم‌ها و سلاح‌ها و زره‌های جدید یاد کرد. کسانی که بازی اصلی را بالای ۱۵۰ ساعت تجربه کرده‌‌اند ممکن است در این بسته‌ی الحاقی حس کنند که خب دیگر وقت دست کشیدن از این بازی است و تجربه‌ی کافی را از آن داشته‌اند.

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

روایت داستان Wrath of the Druids ریتم مناسبی دارد و نه بیش از حد کش پیدا می‌کند و نه همه‌چیز را سرسری و بدون مقدمه‌چینی به خورد بازی‌باز می‌دهد.

البته این حرف من را اشتباه نکنید با این که گیم‌پلی بازی ضعیف است. خیر! ابدا! فقط می‌گویم باید اضافات بیشتری در زمینه‌ی مکانیک‌ها و المان‌های گیم‌پلی شاهد بودیم وگرنه تقریبا هر چیزی که از یک بازی اکشن نقش‌آفرینی جهان‌آزاد شاهکار انتظار داریم در گیم‌پلی Wrath of the Druids به مانند بازی اصلی کاملا به چشم می‌خورد. کلی المان‌های جذاب ارتقای لول، تعداد بی‌نظیری از سلاح‌ها و زره‌های مختلف، سیستم لوتینگ عالی، قابلیت جدید تغییر ظاهر تجهیزات و همین‌طور انواع و اقسام ماموریت‌های اصلی و جانبی وجود دارند که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. مبارزات در این دی‌ال‌سی به مانند بازی اصلی هستند و در آن‌ها می‌توانید ضربات سبک و ضربات سنگین بزنید و حملات دشمن را رد کنید یا خالی بدهید. انواع و اقسام سلاح‌های بازی اصلی و سلاح‌های جدید در اختیار شما هستند و از شمشیر و خنجر و نیزه و گرز و پتک و تیر و کمان و … ، همگی در دسترس شما قرار دارند و هر یک هم کاملا با دیگری متفاوت هستند و در برخی مبارزات کارآیی بیشتری دارند. لول پیشنهادی برای این که وارد این بستهٔ الحاقی شوید ۵۵ است و اگر لولتان از این بالاتر باشد، دشمنان هم بر اساس لول شما قوی می‌شوند تا شاهد مبارزاتی جذاب باشیم و دشمنان با یک ضربه نمیرند!

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

در این بستهٔ الحاقی طولانی و پرمحتوا، بیش از ۲۰ ماموریت اصلی و حدود ۲۵ ماموریت فرعی جدید برای شما در نظر گرفته شده است که ساعات بسیار لذت‌بخشی را برای شما رقم می‌زنند و به خوبی تجربهٔ شما از بازی اصلی را گسترش می‌دهند.

بازی اصلی والهالا از نظر موسیقی معرکه بود و حالا سازندگان موسیقی Wrath of the Druids نیز کار خود را کاملا عالی و قابل قبول انجام داده‌اند که البته با توجه به ساندترک بازی اصلی، انتظار دیگری هم نداشتیم. موسیقی‌های Wrath of the Druids که توسط Max Aruj و Einar Selvik به همراه Julie Fowlis (او شخصیت Ciara ingen Medba را نیز صداگذاری کرده است که یکی از برترین شخصیت‌های این بستهٔ الحاقی و حتی بازی اصلی است و صداگذاری فوق‌العاده‌ای هم دارد و حسابی کارش تحسین شده و بازی‌بازان را علاقه‌مند کرده است) ساخته شده‌اند، کاملا با حال و هوای خط داستانی این DLC  هم‌خوانی داشته و با داستان و دنیای آن تطابق خوبی برقرار کرده‌اند. این قطعات به عنوان موسیقی پس‌زمینه در لحظات و موقعیت‌های گوناگون، کاملا نقش خود را برای هرچه بیشتر فرو بردن شما در داستان و دنیای بازی ایفا می‌کنند و شنوای قطعاتی زیبا و کاملا مناسب با فضا و اتمسفر Wrath of the Druids هستیم.

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

نکتهٔ مهمی که از همان ابتدا در Wrath of the Druids مشهود است و به چشم بازی‌باز می‌آید، طراحی‌های هنری بی‌نهایت چشم‌نواز و زیبای ایرلند است که حال و هوایی کاملا واقعی به آن بخشیده است.

در واقع قطعات موسیقی این بستهٔ الحاقی، بسیار آن را جذاب‌تر کرده و کاملا حس و حال و فضای تاریخی آن را به شما منتقل می‌کنند و به مانند موسیقی‌های بازی اصلی، حتی وقتی آن‌ها را به تنهایی گوش کنید نیز زیبا و لذت‌بخش هستند. ترکیب این موسیقی‌های عالی با طراحی هنری شاهکار محیط‌ها و نورپردازی باکیفیت آن، یک خروجی کاملا بی‌نقص را برای بازی‌باز همراه داشته و وی را بیشتر به دل داستان می‌برند. صداگذاری‌های محیطی بازی همگی بسیار بادقت و باکیفیت در بازی قرار داده شده‌‌اند و صدای برخورد سلاح‌ها و صدای حیوانات و صدای دریا و حرکت کشتی روی آن و دیگر صداهای گوناگون دنیای زیبای بازی، کاملا در روند بیشتر غرق کردن بازی‌باز در دل این بسته‌ی الحاقی، نقش خود را ایفا می‌کنند. صداگذاری تک‌تک شخصیت‌ها از اصلی گرفته تا فرعی بسیار عالی و باکیفیت انجام شده است و تمامی صداپیشگان شخصیت‌های مختلف به خوبی از پس انجام وظیفهٔ خود برآمده‌اند.

خوشبختانه Assassin’s Creed: Valhalla از آن دست بازی‌هایی نیست که سازندگانش از خود بازی اصلی زده باشند تا آن را در قالب بسته‌ی الحاقی دوباره به ما بفروشند، زیرا که بازی اصلی حتی بیشتر از حد کافی محتوا دارد! در چنین شرایطی انتشار بسته‌ی الحاقی نه تنها ایرادی ندارد، بلکه با داشتن قیمتی منصفانه و محتوایی فوق‌العاده، ارزش نیز پیدا می‌کند، زیرا بازی‌باز و طرفداری که به قدر کافی از محتوای عنوان مورد علاقه‌اش لذت برده است، بدون شک دوست دارد که بتواند با صرف هزینه‌ای منطقی، چند ساعتی دیگر را نیز در دنیای بازی محبوبش بگذراند، آن هم به همراه داستانی جدید و یک سری آیتم‌های جذاب اضافه‌شده به بازی. تجربهٔ Assassin’s Creed: Valhalla به حدی عالی بود که قطعا خیلی از طرفداران و دوست‌داران آن، علاقه‌مند هستند که باز هم تجربه‌ی خود را از این شاهکار گسترش دهند و در قالب وقایع و ماجراجویی‌های جدید، باز هم این بازی بی‌نظیر را بیشتر تجربه کنند که بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids دقیقا برای همین هدف و مناسب این منظور است تا باز هم شما را در دنیای بی‌نظیر این بازی بزرگ با کلی وقایع مختلف و شخصیت‌های جدید سرگرم کرده و یک داستان عالی را برای شما تعریف نماید.

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

خوشبختانه Assassin’s Creed: Valhalla از آن دست بازی‌هایی نیست که سازندگانش از خود بازی اصلی زده باشند تا آن را در قالب بسته‌ی الحاقی دوباره به ما بفروشند، زیرا که بازی اصلی حتی بیشتر از حد کافی محتوا دارد!

بستهٔ الحاقی Wrath of the Druids بدون شک ارزش پولی را که طرفداران برای خرید آن هزینه کرده و خواهند کرد را دارد (مخصوصا اگر سیزن پس را بخرید که دیگر خیلی خیلی ارزشمندتر هم می‌شود) و چندین ساعت خط داستانی تازه و وقایع مختلف، شخصیت‌های جدید و روایتی زیبا، گرافیک شاهکار و گیم‌پلی و مبارزاتی جذاب و هیجان‌انگیز را برای بازی‌بازان به ارمغان آورده است. شاید این DLC نکتهٔ خیلی جدیدی در گیم‌پلی خود نسبت به بازی اصلی نداشته باشد، ولی خب واقعا بازی اصلی اضافات خاصی هم از نظر گیم‌پلی نیاز نداشت و نمی‌شود کتمان کرد که کلیت این بسته‌ی الحاقی و تجربه‌‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد، فوق‌العاده جذاب و لذت‌بخش است و قطعا Wrath of the Druids یکی از برترین بسته‌های الحاقی و خط‌های داستانی جدید است که در سال‌های اخیر دیده‌ایم و می‌تواند شما را با حدود ۲۰ ساعت محتوای جدید، حسابی سرگرم نماید که این مقدار محتوا، از اکثر بازی‌های کامل این روزها بیشتر است!


 نکات مثبت:
یک خط داستانی جذاب با شخصیت‌هایی جدید و کلی وقایع مختلف در قالب رویارویی با یک فرقه‌ی مخوف در ایرلند. 
روایت بسیار عالی که برای یک بسته‌ی الحاقی واقعا قابل تحسین است و باعث می‌شود تا دنبال کردن داستان یکی از دلایل اصلی شما برای بازی کردن این بسته‌ی الحاقی باشد.
گیم‌پلی جذاب و مبارزات لذت‌بخش.
طراحی فوق‌العاده‌ی ایرلند با گرافیک خیره‌کننده و شاهکار.
صداگذاری و موسیقی عالی.

نکات منفی:
Wrath of the Druids برخلاف خط داستانی کاملا جدید و جذاب، چیز  خیلی خاصی را به کلیت تجربه‌ی گیم‌پلی بازی اضافه نکرده است و می‌توان از آن به عنوان یک ماموریت فرعی خیلی بزرگ برای بازی اصلی یاد کرد. کسانی که بازی اصلی را بیش از ۱۰۰ ساعت تجربه کرده‌اند، ممکن است در این بسته‌ی الحاقی حس کنند که خب دیگر وقت دست کشیدن از این بازی است، چون تجربه‌ی کافی را از آن داشته‌اند.

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا

امتیاز گیمفا – Wrath of the Druids

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dr.Who گفت:

    من اشتباه میکنم یا کیفیت عکس ها واقعا پایینه؟

  • Skull گفت:

    من کلا شمارو دوست دارم اقا سعید و در مورد همه چیز باهاتون موافقم ولی یکم راجب اساسین حس میکنم زیاده روی میکنید…مخصوصا درباره وضعیت گرافیک بازی همه قبول دارن نسبت به نسخه قبلی تو طراحی چهره و انیمیشن افت کرده.من که این نسخه رو ۶ ساعت بیشتر نتونستم تحمل کنم ولی در کل ممنونم مقاله خوبی بود :rose:

    Fernando
    • سلام و درود خدمت شما. بسیار متشکرم از لطف و محبتتون. این نشانه ی بزرگواری شماست. در مورد موضوعی که فرمودید عرض کنم خدمتتون که بارها گفتم هیچ دلیلی وجود نداره که چیزی که من می نویسم مطابق با نظر همه باشه و بدون شک هر شخص و هر گیمر و هر منتقد و …. نظرو نگاه خودش رو داره به بازی های مختلف. شما نتونستید ۶ ساعت بازی کنید، بنده بالای صد و خورده ای ساعت بازی کردم و پلات کردم و دی ال سی رو هم تجربه کردم. از نظر بنده شما کم لطفی می کنید همونطور که شما برعکس فکر می کنید. این نقد بنده و چکیده ی تجربه ی بنده از بازی هست، دلیلی نداره مطابق نظر شما باشه. برخی مخالف و برخی موافق هستن مثل تمام نقدهای دنیا. من نقد رو برای خوشایند دل کسی نمی نویسم بلکه حاصل تجربه م رو می نویسم و بدون شک شما می تونید موافق یا مخالف باشید. برای من همین که لطف می کنید و وقت ارزشمندتون رو میذارید و مقاله رو میخونید و نظر می نویسیدٰ فازغ از این که با نظر و نقد من موافقید یا نه، کاملا کفایت میکنه و بسیار بسیار ازتون ممنونم.

      itachi uchiha
      • Moazzen گفت:

        اقای اقابابایی میشه یه مقاله ای برای نکات ویچر ۳ بنویسید منظورم نکات ابتدایی و اونایی که لازم میشه بری فهمیدنش چندین ساعت وقت بزاری هست چون واقعا برای کسی که اوایل بازی هست خیلی میتونه گیج کننده باشه یا اصن فایده ی بعضی از لوازم رو ندونه چیه.این پیشنهاد رو دادم چون قبلا داشتید یه راهنما برای ویچر مینوشتید که ادامه نداید.بعد از اون اصن من خیلی گیج شدم خیلی چیز ها رو نمیدونستم به چه دردی میخوره بعد به تجربه ی بازی صدمه زد.ممنون میشم یه همچین راهنمایی بنویسید

    • آرین گفت:

      سلام
      فکر کنم رو نسخه نسل ۸ کمتر کار کردند، البته توجیه‌پذیر نیست ولی فکر نکنم نسخه نسل نهمی کم‌و‌کاستی داشته‌باشه.

    • Kuros گفت:

      تفاوت همینجا مشخص میشه عزیز . دقت کنید شما ۶ ساعت بازی کردید آقابابایی ۱۰۰ و خورده ای ، مطمعن باشید شما هم بیشتر بازی میکردید همین نظر شااکار رو داشتید

      لژیون
  • mohamadzzzaaq گفت:

    سلام و خسته نباشید بابت این مقاله زیبا و خواندنی. آقا سعید واقعا قلم زیبایی دارید و واقعا لذت میبرم از خوندشون.بازی های سری اساسین واقعا شاهکارند و پر محتوا.این نسخه وقتی اومد ، برای من انگار ویچر ۴ اومده بود و خیلی کیف کردم بعد از حدود ۴ ۵ سال بعد از ویچر ۳ یه بازی در حد ویچر رو دارم تجربه میکنم.
    خلاصه که خیلی ممنون بابت این نقد زیبا

    Fernando
    • سلام و عرض ادب خدمت شماو سلامت باشید انشالله. باعث افتخار منه که اینطور می فرمایید و رضایت دارید از مقالات من و نحوه ی نگارششون. یک دنیا ممنونم از این لطف و حمایت و بزرگواری شما.
      در مورد بازی و مقایسه اش با ویچر ۳ دقیقا متوجه هستم چی می گید و کاملا حس شما رو داشتم و دارم.
      باز هم ممنون از شما

  • آرین گفت:

    سلام، خسته نباشید!
    بعضی بازی‌ها تو بسته‌الحاقی، تازه بجای اضافه کردن، کم هم می‌کنند! یعنی میان چهارتا المان گیمپلی، چهارتا توانایی کاراکتر رو ازش می‌گیرند بعد می‌گن بفرمایید تجربه جدید!
    مثالش هم Ghost Recon Wildlands, Shodow of Mord.

  • ممنون اقای بابایی برای نقد :rose:

    من با اینکه یوبی فنم اما هنوز نتونستم تجربش کنم با اینکه دلم مثل چی میخواد

    امان از مشکلات زندگی

  • Black Knight گفت:

    یادش بخیر یه زمان یوبی سافت به خاطر واق گرایانه بودن بازی کراسبو رو تو نسخه اول از بازی حذف کرد الان به کتفشم نیست تو بازی داری سوار گرگ میشی !!!
    امیدوارم واقعا یوبی سافت برگرده به دوران اوجش واقعا جزء شرکت های محبوبمه دوست ندارم تو این وضعیت ببینمش
    گرچه تو ۲۰۲۰ واقعا عالی بود عملکردش ولی دلم Assassin’s Creed های مثل قدیم میخواد با توجه به شایعه هایی که درمورد اساسین جدید اومده که میگن RPG نیست احتمالش هست بالاخره برگردن به سبک اصلیشون و اینکه با توجه به اینکه استودیو های یوبی سافت قوی تر شدن و گسترش پیدا کردن هر بازی رو به یه استودیو بدن اینطوری خیلی بهتره

    • HGY007 گفت:

      تو کنفرانس e3 امسال یوبیسافت زنه اومد گفت ما میخوایم بازیامون رو دانش آموزا و معلما برای تاریخش استفاده کنند . من همونجا پاچیدم از خنده

      لژیون
      • Black Knight گفت:

        البته Valhalla انصافا تاریخی تر بود باز به نسبت به Odyssey و یه چیزی هم که هست این سه گانه جدید هر سه تاشون پیش درآمد برای تمامی نسخه های دیگه هستن و این افسانه های تاریخی همشون ربط دارن به همون Isu ها ولی به صورت کلی به نظرم تو نسخه های بعدی یدگه بازی واقع گرایانه تر میشه نسبت به قبل

  • G.LN گفت:

    ممنون از آقا سعید عزیز بابت نقد زیباشون،معلومه شما اول یه گیمر هستید بعد منتقد.اینکه شما با این جزئیات و با قلم زیبا و این ذوق و سلیقه یه بازی رو نقد میکنید تا حالا بدون تعارف میگم از هیچ منتقدی ندیدم. منتظر نقدهای دیگه شما هستم.
    هنوز این بسته الحاقی رو تجربه نکردم اما در هر حالت بازیش میکنم چونکه عاشق سری اساسین هستم.
    راجب بازی دوستان به طور کلی بازی اوایل ریتم کندی داره و البته کمی ناامیدکننده س اما بازی بعدا از اون حالت درمیاد و اتفاقا به حدی داستانش گیراست که بعدا متوجه میشید اواخر بازی حدود صد ساعت پلی داشتید.
    قصدم دفاع از این سری نیست چونکه چند تا نقص داشت بازی(باگها، بعضی از ماموریتهای فرعی…) ولی بایستی بگم بازی واقعا عالیه و اصلا از تجربه ش پشیمان نخواهید شد.

    لژیون
    • سلام و عرض ادب خدمت شما. یک دنیا سپاس از بزرگواری و محبت و حمایت شما. باعث افتخار منه که بنده رو اول یک گیمر می بینید. واقعا باعث خوشحالی و افتخارمه که مخاطبی مثل شما دارم که برای کارم ارزش قائل میشید و وقت عزیز و ارزشمندتون رو اختصاصی میدین برای مطالعه ی مقالاتم. واقعا ممنون و مدیون شما هستم به خاطر این محبت و حمایتتون. خوندن نظری مثل این واقعا یک دنیا انگیزه اس برام. انشالله بتنم براتون مقالتتی بنویسم که باز هم رضایتتون رو جلب کنه و لایق وقت شما باشه.

  • NEON گفت:

    جناب اقابابایی ما هنوز درگیر بازی اصلی هستیم شما dlc رو هم بازی کردید 😀 . ماشالله به شما . و بابت نقد این dlc از شما ممنونم :rose:

    لژیون
    • درود بر شما محمدابراهیم عزیز. خیلی متشکرم از نظرتون. خیلی لطف کردید که وقت گذاشتید و مطالعه فرمودید.
      والا خب وقتی که میخوایم نقد رو براتون بنویسیم باید بازی کنیم تا بتونیم نقد صحیحی براتون بنوسیم. انشالله شما هم این دی ال سی زیبا رو تجربه کنید.
      خیلی خیلی منون از نظرتون.

  • همونطور که ساخت یه بسته‌ ی الحاقی داستانی خوب از هر شرکتی بر نمیاد و معمولا شاهد تعداد زیادی دی ال سی داستانی بی کیفیت هستیم؛ نقد کامل و جامع یه بسته ی الحاقی هم کار هر کسی نیست و فقط سعید آقابابایی عزیز و درجه یک هست که میاد و یه دی ال سی رو انقدر با جزئیات کامل نقد و بررسی میکنه. :rose: :rose: :rose:
    من تازه چند وقت هست که خود بازی اصلی رو تهیه کردم و بزودی تجربه اش میکنم ولی با این دی ال سی های خاص و جذابی که یوبیسافت میده، حسرت میخورم که کاش صبر میکردم و بازی کاملش رو میگرفتم.
    البته اینو میگم چون واقعا نقش آفرینی باز تیرم، و بر خلاف جمله و توضیح آخر سعید جان که گفته ممکنه بعد از ۱۰۰ ساعت تجربه بازی اصلی دیگه میلی به انجام این دی ال سی وجود نداشته باشه؛ حس میکنم حتی اگه دی ال سی چیز جدیدی هم ارائه نده ولی کلیتش جذاب باشه، ادامه دادن با شخصیتی که بیش از ۱۰۰ ساعت برای ساختنش وقت گذاشتی و باهاش زندگی کردی جالبه.

    • سلام و عرض احترام خدمت دوست گلم نوید عزیز. مثل همیشه کیف کردم از دیدن و خوندن نطرت نوید جان. داشتن مخاطبی مثل شما ارزوی هر نویسنده ایه و واقعا مفتخرم به این که دوست و مخاطبی مثل شما دارم. شما خودت درجه یک هستی نوید عزیز. در تمام این سال ها همیشه لطف داشتی و داری و همیشه با حمایتت بهم انگیزه دادی تا بیشتر سعی کنم. این که وقت ارزشمندت رو به خوندن مقالاتم اختصاص میدی و نظر می نویسی برام از یک دنیا ارزشش بیشتره.
      بسیار عالی گفتی در مورد دی ال سی ها که ساخت یک دی ال سی داستنی خوب از هر شرکتی بر نمیاد. واقعا همینطوره نوید جان.
      باز هم سپاس و تشکر از لطف و محبتت.

  • Kuros گفت:

    واقعا خوشحالم آقای آقا بابایی در گیمفا هستن …

    • سلام و درود خدمت شما محمد جان (Kuros). واقعا من رو شرمنده می فرمایید و نمیدونم چطور باید از این لطف و بزرگواری شما تشکر کنم. این که بنده رو از حمایتتون بهره مند می کنید واقعا برام ارزشمنده و به معنای وقعی افتخار میکنم که مخاطبی مثل شما دارم. من و گیمفا خوشحال و مفتخریم که شما در گیمفا هستید. واقعا از خوندن ۲-۳ نظری که نوشتید کیف کردم و خیلی خوشحالم که چنین دید و نگاه وسیعی دارید به دنیای بازی ها. من سعی میکنم بازی ها رو با تجربه ی کامل برای شما نقد کنم چون براتون ارزش خیلی زیادی قائلم. واقعا خوشحالم که این رو متوجه هستید. از این که همیشه لطف و محبت دارید نسبت به بنده خیلی خیلی ممنونم و امیدوارم لایق این لطف و وقت ارزشمندتون که اختصاص میدین برای مطالعه ی مقالاتم، باشم.
      بسیار خوشحالم که مخاطبی مثل شما در گیمفا داریم.

      Fashan
  • آقا اون ۳ جمله ابتدایی نقد ، نظر شخصی منتقده یا نه واقعا این اتفاق رخ داده و یوبی سافت شاهکار خلق کرده و ما خبر نداریم ، جوری که آقای بابایی عزیز گفتن حس کردم دارن زیر لفظی ترول هم میکنن …. خداوکیلی شاهکار تاریخی !!!!!! بعد نمره منتقد چی شده ۸.۳ … چطور این همه تناقض

    • Kuros گفت:

      واقعا این خودبزرگ بینی رو ما ایرانی ها از کجا میاریم !!!
      جالبه اگه به خودمون بگن ی بازی بسازی نهایت میتونیم ی عکس رو فتوشاپ کنیم ؛ و اگه بهمون بگن نقد کن تو ۳ یا ۴ تا جمله اول میمونیم

      بعد میاییم با افتخار به یکی از بزرگترین شرکت های دنیا و یکی از بزرگترین فرنچانزهای تاریخ و یکی از بهترین و شاهکارترین بازی تاریخ گیر میدیم و بعد از اون به یکی از بهترین منتقدین ایران هم گیر میدیم که چرا نظر شخصیت اینه و جالبه اون منتقد ۱۰۰ ساعت حداقل بازی رو بازی میکنه و ما فقط از یوتوپ بازی رو دیدیم!!!

      واقعا از کجا میاد این همه استعداد !!!

  • AMR-8780-SS گفت:

    چقد تخیلی کردن بازیو طرف سوار گوش سیاه شده.!!!!
    باس هام که شدن هیولاهای ویچر.
    اساسین قبلا درسته المان های تخیلی مثل اپل او ایدن داش ولی یه مقدار باورپذیر بود که خیلی جذابش میکرد.
    ولی الان اساسینو اسکایریم و ویچرش کردن .
    بابا اساسینای قدیمی ۹۰ درصد اتفاقاتشو بر اساس رویداد های واقعی میساختن.
    کاری به گیمپلیو گرافیکو این حرفا ندارم به نظرمن اگه یوبی یه ذره به اصالت و ذات فرانچایز اساسین و طرفداراش احترام میذاشت این کارو باسری نمیکرد.
    به نظرم یوبی دید اسکایریم و ویچر خیلی طرفدار دارن اومد یه دنیای فانتزی بسازه گف چی کار کنیم بهتر فروش بره تصمیم گرفت به اسم اساسین بازیو بده بیرون.
    اومدن یه ویچر و اسکایریمو با طعم سریال وایکینگ با ورژن یوبیسافت ساختن بعد اسمشو گذاشتن اساسین.
    من خودم عاشق جهان تالکین, اسکایریم وارکرفت ویزاردینگ ورلد ویچر وغیره ام ولی میگم حداقل یه ایپی جدید با این محوریت محتوا میساختن نه اینکه اساسینو به زور باس هاشو بکنن گرگنما و گریفین.
    شاید بازی سرگرم کننده ای باشه شاید گرافیک فنی وهنری عالی باشه و شاید داستان بازی رضایت بخش باشه ولی اساسین نیس.
    من با این حرف اقای بابایی مخالفم که قریب به مضمون گفته بودن:”بازی به خوبی تونسته داستانو به فرقه ی اساسین ها ربط بده”
    مشکل همینجاس که داستانو باید حول محوریت اساسین بنویسن نه اینکه یه داستان فولکلور فنتزی بنویسن بعد بگن خوب حالا چجوری اساسینو بهش ربط بدیم . اون بازی به نظرمن حتی اگر خوب بتونن ربطش بدن بازم یه چیز پوشالی از اب در میاد.
    یا مثلا کپکام اومد داستانای ایثن وینرزو به زور به سری اویل(ایول به قول جدیدا .ما به اویل عادت کردیم) ربط داده بابا اگه میخواین بازی سبک هارر اول شخص با داستان غیر زامبی اپوکالیپس بسازین خوب بسازین من حرفی ندارم ولی از اسم یه فرانچایز برا فروش بیشتر استفاده نکنید.
    کلام اخر اینه که چند نسخه اخر اساسین به عنوان بازی واقعا تریپل ای ان ولی به عنوان اساسین به ریش خودش خندیده.
    خداییش فرض کن برادرهود تازه منتشر شده و داری بازی میکنی بعد به چند سال بعد سفر میکنی یهو میشینی پای والهالا و آدیسی بعد بدون اینکه اسم بازیو بهت بگن ازت میپرسن این ادامه کدوم فرانچایزه؟
    خداوکیلی به ویچرو و الدرو دراگون ایجو و حتی گاد اف وار فکر میکنی ولی حاضرم شرط ببندم به مغزت خطور نمیکنه که ممکنه اساسین باشه.
    خداوکیلی شما تو اون لحظه کدوم سری به فکرتون میاد؟

    Fernando
  • legend گفت:

    سلام دوستان من یبار این بازی رو هکی ریختم وتقرییا تمام مراحل اصلی رو رفتم.الان میخوام این بازی رو از ابتدا شروع کنم وسه تا دی ال سی ک براش اومده رو حتما داشته باشم.میشه راهنمایی کنید چجوری میتونم دی ال سی هارو داشته باشم؟باید اکانت ظرفیت چی بریزم؟یا چمیدونم دی ال سی هارو باید بخرم یا اونی ک نصب میکنه میتونه بریزه؟و یه سوال دیگه دی ال سی هارو میشه ازهمون ابتدا بصورت جدا بازی کرد یا باید حتما مراحل اصلی رو تمام کنی وسفر کنی؟؟؟؟

بررسی بسته‌ی الحاقی Wrath of the Druids - گیمفا