خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل - گیمفا 
خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل - گیمفا 
خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل - گیمفا 
خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل - گیمفا 

خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل؛ خاطرات ساده و کوچک

سجاد باقریان
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل - گیمفا 

چندین سال پیش خبری از بازی‌هایی مانند PUBG Mobile یا COD Mobile نبود و عناوین گوشی‌های هوشمند بسیار ساده و بی‌آلایش بودند، با این وجود بازی‌های جذاب و اعتیاد‌آور زیادی در گذشته برای موبایل منتشر شده است که اکثر آن‌ها با ارائه یک گیم‌پلی بسیار ساده، کاربر را معتاد خود می‌کردند. در این مقاله به سراغ خاطره‌انگیز‌ترین بازی‌های موبایل رفته‌ایم و قصد داریم برترین آن‌ها را معرفی کنیم، مطمئن هستم که همه شما حداقل با چند مورد از آن‌ها خاطره دارید و به آن‌ها اعتیاد داشته‌اید، پس تجربه دوباره‌ آن‌ها قطعا می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد و بهتان پیشنهاد می‌کنم که حتما در ادامه با ما همراه باشید تا دوباره به دل بازی‌های ساده موبایل برویم.

‌‌‌‌

Angry Birds

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

زمانی بود که همه در حال کشتن خوک‌ها در گوشی خود بودند و آن صدای بانمک پرنده‌ها همه‌جا شنیده می‌شد، نمی‌توانید فردی را پیدا کنید که با Angry Birds خاطره نداشته باشد، یا حداقل اسم آن را نشنیده باشد. این بازی توسط شرکت Rovio ساخته شد و توانست خیلی زود به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ گوشی‌های هوشمند تبدیل شود و به حدی بین کاربران محبوب گشت که بعد‌ها از روی آن انیمیشن نیز ساخته شد.

با پرندگان خشمگین به سازه‌ها و ساختمان‌های خوک‌ها ضربه وارد کنید تا آن‌ها نابود شوند و در نهایت با جمع‌آوری تخم‌های دزدیده‌ شده بازی را به اتمام برسانید. نسخه‌های متعددی از این بازی ساخته شده است که نسخه اول آن قطعا حال و هوای خاص خودش را دارد و هیچ نسخه‌ای به پای آن نخواهد رسید. شاید تاریخ مصرف این بازی گذشته باشد، ولی تجربه دوباره آن قطعا می‌تواند خاطرات چندین سال قبل شما را زنده کند.

‌‌‌‌

Fruit Ninja

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

بازی Fruit Ninja بدون شک جزو خاطره‌انگیز‌ترین بازی‌های موبایل به حساب می‌آید که در یک بازه نسبتا طولانی مدت بین کاربران گوشی‌های هوشمند بسیار محبوب شده بود و هرکجا که می‌رفتید، یک نفر در حال ریز کردن میوه‌ها با گوشی خود بود. بازی Fruit Ninja حدود ۵۰۰ میلیون‌ بار در گوگل‌پلی دانلود شده‌ که این عدد قابل‌توجهی‌ است.

شما در این بازی باید میوه‌ها را با کشیدن دستان خود بر روی صفحه‌نمایش از وسط به دو نصف تقسیم کنید و با این‌کار رکورد بزنید، البته بازی به همین سادگی‌ها هم نیست و شما با تله‌های مختلفی در طول یک دست بازی مواجه خواهید شد، همین گیم‌پلی بسیار ساده، توانست یکی از خاطره‌انگیز‌ترین بازی‌های موبایل را خلق کند که حتی امروزه هم می‌تواند به عنوان یک بازی تفننی بسیار جذاب باشد و حداقل در زمان قطعی برق شما را سرگرم خواهد کرد!

‌‌‌

Subway Surfers

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

بازی Subway Surfers ساخته استودیو Kiloo را باید جزو بهترین بازی‌های موبایل دانست که رکورد بیشترین دانلود در گوگل پلی را نیز در دست دارد و بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است، تازه این میزان از دانلود تنها برای یک اپ‌استور می‌باشد و این آمار و ارقام دیوانه کننده است.

از دست پلیس فرار کنید، قطار‌ها و موانع مختلف را پشت سر بگذارید تا بتوانید رکورد بزنید، همان طور که می‌دانید این بازی در سبک دوندگی و رکورد‌زنی است که بعد از گذشت چندین سال از عرضه آن، هم‌چنان جزو بهترین بازی‌های این سبک به حساب می‌آید و قطعا تجربه دوباره Subway Surfers می‌تواند شما را دوباره به آن معتاد کند. این بازی برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس می‌باشد و می‌توانید به صورت کاملا رایگان آن را دانلود و نصب کنید.

‌‌‌

Dr. Driving

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

بازی Dr. Driving یکی از خاص‌ترین بازی‌های موبایل می‌باشد که به‌نظر می‌رسد در دل خود جادو دارد، بگذارید این‌گونه بگویم که این بازی نه گرافیک درست و حسابی دارد و نه گیم‌پلی، با این حال Dr. Driving بسیار اعتیادآور است و بدون شک جزو محبوب‌ترین بازی‌های موبایل نیز می‌باشد.

در این بازی باید یک ماشین انتخاب کنید و دل به جاده‌های شلوغ بزنید، مد‌های مختلفی مانند پارک، اتوبان و … در بازی وجود دارد که به هرکدام از آن‌ها دسترسی دارید، البته همیشه باید یک مرحله را بار‌ها و بار‌ها تکرار کنید و هنوز هم نمی‌توانم متوجه شوم که دقیقا این بازی چرا اعتیادآور است!

‌‌

Hill Climb Racing

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

Hill Climb Racing نام عنوانی خاطره‌انگیز می‌باشد که توسط استودیو Fingersoft برای گوشی‌های هوشمند منتشر گشت. زمان زیادی از انتشار نسخه اول این بازی جذاب می‌گذرد، اما هم‌چنان بازی Hill Climb Racing یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که قادر است شما را معتاد خودش بکند.

شما در این بازی باید به آفرود در تپه‌های گوناگون بپردازید تا بتوانید رکورد خودتان را بهبود ببخشید. اما این تمام کاری نیست که در بازی انجام می‌دهید. علاوه بر کنترل ماشین، شما باید به جمع‌آوری سوخت هم بپردازید تا ماشین‌ در وسط راه خاموش نشود، همین موضوع باعث شده که گیم‌پلی بازی از حالت سادگی خارج شود و جذابیت بیشتری داشته باشد. تعداد زیادی از ماشین‌های مختلف و بسیار جذاب در اختیار شما قرار داده شده که می‌توانید با سکه آن‌ها را خریداری کنید. متاسفانه قیمت ماشین‌ها بسیار زیاد بوده و شما به راحتی نمی‌توانید آن‌ها را بخرید. به همین دلیل ما در بازی Hill Climb Racing شاهد پرداخت‌های درون برنامه‌ای فراوان و آزار‌دهنده‌ای هستیم که برای مخاطب خوشایند نیست. شما می‌توانید بازی Hill Climb Racing را به صورت رایگان و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و نصب کنید و خاطرات خوش خودتان را دوباره مرور کنید.

‌‌‌

Cut the rope

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

بازی Cut the rope یکی از جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین بازی‌‌های گوشی‌های هوشمند می‌باشد که با وجود قدیمی بودن آن، هم‌چنان می‌تواند شما را برای ساعت‌های بسیار طولانی سرگرم کند. این بازی برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و با استقبال بی‌نظیری از سوی مخاطبین مواجه شد. به‌طوری‌که تا به الآن حدود ۱۰۰ میلیون بار در اپ‌استور گوگل دانلود شده است.

گیم‌پلی بازی بسیار ساده بوده و شما باید با بریدن طناب و انداختن کلوچه در دهان هیولا، آن را سیر کنید. بازی در مراحل ابتدایی بسیار راحت بوده و شما را با المان‌های مختلف گیم‌پلی آشنا می‌کند. اما با گذشت چندین مرحله از بازی، پازل‌ها‌ی هر مرحله به مراتب سخت‌تر شده و شما به سادگی نمی‌توانید از مرحله‌ها بگذرید. بیش از ۳۵۰ مرحله در بازی وجود دارد که از تنوع خوبی نیز برخوردار هستند. به شما پیشنهاد می‌کنم حتما این بازی را در گوشی خود نصب داشته باشید، زیرا یکی از برترین‌ بازی‌های تفننی در این پلتفرم محسوب می‌شود و بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. می‌توانید بازی Cut the rope را به صورت رایگان و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و نصب کنید.

‌‌‌

Temple Run

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

کمتر کسی پیدا می‌شود که با سری Temple Run آشنا نباشد. این عنوان یکی از اولین بازی‌هایی است که در سبک دوندگی منتشر شد و هم‌چنان جزو برترین‌های این سبک محسوب می‌شود. بازی Temple Run حدود ۵۰۰ میلیون بار در گوگل‌پلی دانلود شده که یک موفقیت فوق‌العاده برای سازنده آن، یعنی Imangi Studios محسوب می‌شود.

 گیم‌پلی بازی مانند تمامی بازی‌های این سبک، به دویدن و عبور از موانع خلاصه می‌شود و شاهد المان جدیدی در این بازی نیستیم. سرعت بازی بسیار بالا بوده و عبور از موانع نیاز به عکس‌العمل سریع شما دارد. بپرید، سر بخورید و جاخالی بدهید، همین سه المان برای پیشروی در بازی کافی است. بازی برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios منتشر شده و شما می‌توانید آن را از اپ‌استور‌های مختلف دانلود و نصب نمایید.

‌‌‌

Smash hit

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیز‌ترین بازی‌های موبایل، Smash hit است. عنوانی که از روی نامش می‌توان فهمید که دارای چه گیم‌پلی‌ای می‌باشد. شما باید بشکنید! تمام اشیاء مختلفی که می‌بینید را بشکنید و رکورد خودتان را ارتقاء دهید. با توجه به حجم بازی که به حدود ۷۰ مگ می‌رسد، گرافیک بازی بسیار عالی کار شده و طراحی محیط‌های مختلف بازی بسیار جذاب می‌باشد. بازی در دو نسخه معمولی و premium معرفی شده که همان نسخه معمولی آن می‌تواند تمام نیاز‌های شما را برطرف کند و شما با خرید نسخه premium چیز چندانی به‌ دست نخواهید آورد. شما می‌توانید بازی جذاب Smash hit را از اپ‌استور‌های مختلف برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios دریافت کنید و از تجربه این عنوان لذت ببرید.

‌‌‌‌

Pottery

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

در این جایگاه از لیست سراغ یکی از محبوب‌ترین عناوین شبیه‌ساز برای گوشی‌های هوشمند می‌رویم که توسط استودیو Infinite Dreams ساخته شده و برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios عرضه گردیده است.

شما در بازی Pottery در نقش یک سفالگر باید به ساخت ظروف و وسایل سفالی مختلف بپردازید. باید اعتراف کرد که Pottery یکی از اعتیادآورترین بازی‌هایی است که می‌توانید در گوشی خود داشته باشید. شما با لمس بر روی سفال خام، باید به اشکال مختلف و مدنظر خود برسید و بعد با رنگ کردن و ایجاد طرح بر روی آن، ساخته خودتان را به حراج بگذارید. هر‌چه‌قدر کارتان دقیق‌تر و زیباتر باشد، پول بیشتری را به جیب خواهید زد و می‌توانید با پول‌هایتان رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون را خریداری کنید. بازی به‌صورت رایگان در دسترس می‌باشد و شما به راحتی می‌توانید آن‌ را دانلود و نصب کنید.

‌‌

Vector

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

اگر کمی در زمینه بازی‌های گوشی‌های هوشمند اطلاع داشته باشید، قطعا با نام vector آشنا هستید و یا حداقل یک‌بار آن‌ را تجربه کرده‌اید. عنوانی بسیار خاطره‌انگیز و خوش‌ساخت که توسط استودیو محبوب NEKKI توسعه یافته و در اختیار گیمر‌ها قرارداده شده است. با توجه به گذشت سال‌های زیاد از زمان عرضه بازی vector، هم‌چنان این عنوان یکی از برترین بازی‌های گوشی‌های هوشمند محسوب شده و تجربه‌ی دوباره آن می‌تواند خاطرات زیادی را برای شما زنده کند.

شما در این بازی در نقش کارمندی پارکور‌‌‌باز هستید و باید از دست گروهی خطرناک و بی‌نام‌ونشان فرار کنید. طراحی مراحل بازی و گیم‌پلی آن بسیار عالی کار شده و شما از تجربه آن خسته نخواهید شد. بپرید، لیز بخورید و فرار کنید، این تنها کاری است که شما باید انجام دهید و همین اندک‌ المان بازی، بسیار شما را سرگرم خود می‌کند. این عنوان جذاب را می‌توانید برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios دانلود و نصب کنید و از تجربه‌ی آن لذت ببرید.

‌‌

Major mayhem

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

به سراغ معرفی عنوانی اکشن و تیر‌اندازی می‌رویم که توسط استودیو Rocket Jump توسعه یافته و منتشر شده است. بازی Major mayhem به صورت دوبعدی بوده و شما باید در هر مرحله با شلیک بر دشمنانی که از زمین و آسمان بر سرتان آوار می‌شوند مسیر را به سلامت طی کنید و به مرحله بعدی بروید.

گان‌پلی بازی بسیار ساده بوده و شما تنها با ضربه و به اصطلاح tap کردن برروی صفحه‌نمایش گوشی، می‌توانید به تیر‌اندازی به دشمنان بپردازید و پیچیدگی خاصی در انتظار شما نیست. متاسفانه بزرگ‌ترین نکته منفی بازی، پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای نه‌چندان منطقی بازی بوده که بسیار آزاردهنده است. به‌طوری که شما احساس می‌کنید بدون پرداخت پول نمی‌توانید از پس بعضی از مراحل بازی بربیایید.

‌‌

Candy crush

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

عنوان Candy crush یکی دیگر از بازی‌هایی است که همه نامش را شنیده‌اند. در یک بازه‌ی زمانی کوتاه، بازی Candy crush به یکی از موضوعات داغ جهان تبدیل شده بود و مردم در هر جایی از جهان در حال تجربه این عنوان بودند. باید گفت که این بازی بیش‌ از ۵۰۰ میلیون بار در اپ‌استور گوگل دانلود شده که یک عدد بزرگ و بی‌نظیر برای یک بازی تفننی محسوب می‌شود.

به هر حال با گذشت سال‌های زیاد از دوران محبوبیت عجیب و غریب عنوان Candy crush، این بازی هم‌چنان می‌تواند یکی از  سرگرم‌کننده‌ترین عناوین تفننی برای شما باشد. تنها کاری که در بازی باید انجام بدهید، کنار هم قرار دادن آب‌نبات‌های مشابه کنار یکدیگر می‌باشد، شما باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این‌کار را انجام دهید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید. همین فرمول ساده و قدیمی که در بازی‌های بسیار قدیمی هم شاهد آن بودیم، می‌تواند ساعت‌های طولانی شما را مشغول خود کند. بازی به صورت رایگان برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios در دسترس می‌باشد.

 

Clash of Clans

خاطره انگیز ترین بازی های موبایل

در حال حاضر Clash of Clans جزو بازی‌هایی است که اکثر گیمرها از آن متنفر هستند، اما بیایید قبول کنیم که همه‌ی ما روزی معتاد این بازی بودیم یا حداقل به صورت نه‌ چندان جدی آن را تجربه کرده‌ایم. این بازی توسط شرکت SuperCell ساخته شده که متخصص ساخت بازی‌های اعتیادآور است.

به قبیله‌های دیگر حمله کنید، منابع خود را افزایش دهید، ساختمان‌ها و سرباز‌های خودتان را ارتقاء دهید تا سطح شما در بازی افزایش یابد، Clash of Clans با همین چند المان جذاب شما را معتاد خود خواهد کرد، با این حال این بازی دیگر مثل چندین سال پیش محبوب نیست و خیلی از افراد بیخیال آن شده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل - گیمفا 
خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل - گیمفا 
خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل - گیمفا 
خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل - گیمفا 
خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خاطره‌انگیز ترین بازی های موبایل - گیمفا