استفاده‌ی BioShock 4 از موتور Unreal Engine 5 - گیمفا 
استفاده‌ی BioShock 4 از موتور Unreal Engine 5 - گیمفا 
استفاده‌ی BioShock 4 از موتور Unreal Engine 5 - گیمفا 
استفاده‌ی BioShock 4 از موتور Unreal Engine 5 - گیمفا 

اینطور که به نظر می‌رسد BioShock 4 از موتور Unreal Engine 5 استفاده خواهد کرد

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۱:۳۵ ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
بازی bioshock 4

بر اساس لیست شغلی اخیر برای استخدام یک برنامه نویس و طراح ارشد گیم‌پلی، بازی BioShock 4 احتمالا از موتور Unreal Engine 5 برای ساخت و توسعه‌ی سیستم‌های جدیدی در بازی استفاده خواهد کرد.

در حالی که طرفداران به شدت منتظر اخبار قسمت بعدی این سری محبوب و پر طرفدار هستند، حدس و گمان‌های زیادی نیز در مورد نوع و ژانر بازی BioShock 4 به وجود آمده است. همانطور که احتمالا می‌دانید اخیرا شایعاتی مبنی بر تبدیل شدن BioShock 4 به یک عنوان اکشن نقش آفرینی کاملا جهان باز و با یک رویکرد تازه منتشر شده‌اند. اکنون با ارائه‌ی لیست شغلی لازم برای توسعه‌ی این عنوان اطلاعات دقیق‌تری به دست آمده که ممکن است جزئیاتی را از بازی BioShock 4 مشخص نماید.

استودیوی بازی‌سازی کلود چمبر (Cloud Chamber)، که یک استودیوی توسعه دهنده‌ی بازی‌های ویدیویی نسبتا جدید و تحت تسلط کمپانی ۲K می‌باشد، یک لیست شغلی جدید برای استخدام در دفتر مرکزی خود در مونترال منتشر کرده است. در این لیست شغلی اشاره شده است که این شرکت به دنبال شخصی است که تجربه‌ی کار با موتور Unreal Engine 5 را داشته باشد. به طور خاص، این لیست شغلی نامزدی را می‌خواهد که بتواند از این موتور برای کار با سیستم‌های موجود ضمن ساخت همزمان فناوری‌های جدید و سیستم‌های متنوع گیم‌پلی به منظور تامین نیازها و اهداف فنی تیم استفاده کند.

در این لیست شغلی همچنین اشاره شده است که برنامه نویس مذکور باید تجربه‌ی ساخت یک گیم‌پلی متنوع و یک سیستم کسب تجربه‌ی گسترده را داشته باشد. با توجه به این مورد می‌توان بازی BioShock 4 را نیز به لیست طولانی دیگر بازی‌های نسل بعدی که با Unreal Engine 5 ساخته می‌شوند، اضافه کرد.

استفاده از unreal engine 5 در bioshock 4

استفاده از Unreal Engine 5 ممکن است موافقان و مخالفانی را برای کلود چمبر و BioShock 4 به ارمغان آورد. خبر خوب این است که با استفاده از این موتور، بازی به احتمال زیاد از نظر گرافیکی در مقایسه با عناوین قبلی این سری چشمگیر خواهد بود. با این حال، این می‌تواند به این معنی نیز باشد که BioShock 4 به دلیل استفاده از Unreal Engine 5 دارای حجم زیادی خواهد بود. این مورد یکی از نگرانی‌های متعددی است که سایر توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی نیز از آن یاد کرده‌اند. از آنجایی که کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت (Microsoft) و سونی (Sony) به نسبت نسل نهم بازی‌ها، حافظه‌ی کمی دارند، پس می‌توان گفت که این مشکل می‌تواند به بحث جدی در آینده‌ی استفاده از این موتور بازی‌سازی برای توسعه‌ی عناوین نسل نهمی بدل شود.

همچنین در ادامه باید گفت که بر اساس پست لیست شغلی کلود چمبر، برنامه نویس ارشد گیم‌پلی مد نظر آن‌ها بایستی مسئولیت همکاری با بخش‌های طراحی، انیمیشن سازی، صدا گذاری و طراحی هنری را نیز داشته باشد و از ابتدای آغاز مسئولیت خود از این همکاری استفاده کرده و تا حد ممکن سیستم‌های متنوعی را به وجود بیاورد. اینطور که به نظر می‌رسد قرار است تا با تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدیدی در BioShock 4 مواجه شویم که به خودی خود هیجان انگیز است.

لارم به ذکر است که موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 هنوز در مرحله‌ی دسترسی اولیه‌ی خود است و انتظار می‌رود تا نسخه‌ی کامل آن تا سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شود. بنابراین هنوز نمی‌توان قضاوتی درباره‌ی این موتور کرد و باید تا عرضه‌ی کامل آن صبر نمود. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، موتور Unreal Engine در گذشته با ساخت بازی‌های متنوع توانسته تا به بسیاری خود را ثابت کند.

بازی BioShock 4 همچنان در حال ساخت است.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این موردچیست؟ دوست دارید تا BioShock 4 چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استفاده‌ی BioShock 4 از موتور Unreal Engine 5 - گیمفا 
استفاده‌ی BioShock 4 از موتور Unreal Engine 5 - گیمفا 
استفاده‌ی BioShock 4 از موتور Unreal Engine 5 - گیمفا 
استفاده‌ی BioShock 4 از موتور Unreal Engine 5 - گیمفا 
استفاده‌ی BioShock 4 از موتور Unreal Engine 5 - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

استفاده‌ی BioShock 4 از موتور Unreal Engine 5 - گیمفا