بخشهای آلتیمیت تیم بازیهای الکترونیک آرتز در طول یک سال اخیر ۱٫۶۲ میلیارد دلار درآمدزایی داشتهاند
اخیراً، آمار سال مالی ۲۰۲۱ شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) منتشر شد که بر اساس آن، بخشهای آلتیمیت تیم بازیهای ورزشی این شرکت تنها در طول یک سال اخیر ۱٫۶۲ میلیارد دلار درآمدزایی داشتهاند.
در حقیقت، بسیاری از کارشناسان همواره بر این باورند که بخشهای آلتیمیت تیم بازیهای EA Sports به تنهایی قادر هستند تا تمامی مجموعههای دیگر الکترونیک آرتز را تغذیه مالی کرده و حتی شاید همچنان سودآوری نیز داشته باشند. در واقع، کسب درآمد ۱٫۶۲ میلیارد دلاری این بخشها، الاخصوص از طریق بازی FIFA نیز چندان دور از ذهن نبود و گزارش مالی منتشر شدهی اخیر این شرکت نیز از درآمد بازی FIFA به عنوان “بخش قابل توجهای از درآمد الکترونیک آرتز” یاد کرده بود.
از طرفی دیگر، لازم به ذکر است که این میزان درآمد از بخش آلتیمیت تیم بازیهای ورزشی الکترونیک آرتز همچنان و به سرعت در حال افزایش است؛ به گونهای که این عدد در سال مالی ۲۰۲۰ معادل ۱٫۴۹۱ میلیارد دلار و در سال مالی ۲۰۱۹ معادل ۱٫۳۶۹ میلیارد دلار بود و هماکنون، با حدود ۲۵۰ میلیون دلار افزایش به ۱٫۶۲ میلیارد رسیده است.
همچنین، دنیل احمد به عنوان یکی از تحلیلگران مطرح صنعت گیم نیز با بازتاب کردن این موضوع، میزان درآمد این بخش از بازی FIFA را از سال ۲۰۱۵ تا به امروز یادآور شد.
درآمد الکترونیک آرتز از بخشهای آلتیمت تیم در بازیهای FIFA ،Madden و NFL چقدر است؟
سال مالی ۲۰۱۵: ۷ میلیون دلار
سال مالی ۲۰۱۶: صفر
سال مالی ۲۰۱۷: ۵ میلیون دلار
سال مالی ۲۰۱۸: ۱٫۱۸ میلیارد دلار
سال مالی ۲۰۱۹: ۱٫۳۷ میلیارد دلار
سال مالی ۲۰۲۰: ۱٫۴۹ میلیارد دلار
سال مالی ۲۰۲۱: ۱٫۶۲ میلیارد دلار
“بخش عمدهای از این درآمد از طریق بازی FIFA کسب شده است”
در نتیجهی این آمار، به راحتی میتوان اهمیت بخشهای آلتیمیت برای شرکت الکترونیک آرتز را درک نمود. در واقع، بخشهای آلتیمیت حدود ۲۹ درصد از درآمد کل شرکت الکترونیک آرتز را در طول سال مالی گذشته (۵٫۶ میلیارد دلار) به خود اختصاص دادهاند که بخش بسیار عظیمی از این ۲۹ درصد نیز توسط بخش آلتیمیت تیم بازی FIFA حاصل شده است. البته، درآمدزایی از طریق بخش آلتیمیت سالها است که به یکی از جنجالیترین مباحث صنعت گیم مبدل شده است و این بخش و فعالیت در آن، هماکنون توسط برخی از کشورها ممنوع و قمار تلقی میشود. برای مثال، دولت بریتانیا از مدتها پیش در حال تحقیق پیرامون لوتباکسها و پولهایی که توسط موارد این چنینی از بازیبازان دریافت میشود بوده و وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا در حال فراخوانی شاهدان برای تشکیل پرونده علیه چنین درآمدزاییهایی است. همچنین، احتمال دارد تا در صورت تکمیل شدن پرونده، این روند در سال ۲۰۲۲ توسط دولت بریتانیا اجرایی شود.
البته، شرکت الکترونیک آرتز همواره در حال تکذیب غیرقانونی و قمار بودن لوتباکسها بوده و از آنها به عنوان “تخممرغهای شانسی” یاد میکند؛ هرچند که اسناد داخلی این شرکت همیشه واهمهی آنها نسبت به تغییر احتمالی قوانین پیرامون لوتباکسها را بازتاب میکند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
کوفتت بشه :pissedoff:
گیمفا تایید لطفا
از سرمایه گذاری استراتژیک ۱۸ میلیارد دلار سونی هم بگید
اول که با اختلاف وحشتناک اکتیویژنه قطعا. با فقط یه دونه بازی، فقط یه دونه، جزو بزرگترین ناشراست (تازه بلیزاردم باهاشه).
با اختلاف تو رتبه دوم همین EA ه. نه بازی براش مهمه، نه استودیو، نه گیمر. از اولشم همین بوده، از سی سال پیش که تاسیس شد کلا همین بود.
جالب ترم اینه که عالم و آدم ازشون مینالن، ولی هر سال لیست ده تا بازی پر فروش سالو همینا قبضه می کنن.