معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل - گیمفا 
معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل - گیمفا 
معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل - گیمفا 
معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل - گیمفا 

معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل؛ عناوینی که زیبایی خلق می کنند

سجاد باقریان
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل - گیمفا 

شاید بتوان مهم‌ترین عنصر برای موفقیت یک بازی را خلاقیت دانست، جهان بازی‌های ویدیویی به ایده‌های ناب زنده است و عملا هیچ بازی‌ای بدون خلاقیت نمی‌تواند به موفقیت برسد. خوشبختانه ما در این جهان کارگردان‌ها و بازی‌سازان خلاق زیادی داریم که با آثار زیبایشان توانسته‌اند ما را به وجد بیاورند و ما را با هنر ناب بازی‌سازی آشنا کنند، بنابراین ما در این مطلب دست بر روی عنصر خلاقیت گذاشته‌ایم و قصد داریم خلاقانه‌ترین بازی‌های موبایل را خدمت شما معرفی کنیم، سعی کرده‌ایم خلاقیت در هر بخش را در نظر بگیریم و بازی‌های متنوعی را به شما معرفی کنیم، اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند هستید، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

Very Little Nightmares

خلاقانه ترین بازی های موبایل

بازی Very Little Nightmares واژه خلاقیت را برای شما معنا خواهد کرد، یک عنوان بی‌نهایت زیبا که از هر گوشه آن می‌توان هنر ناب بازی‌سازی را مشاهده کرد، سازندگان به خوبی توانستند با تلفیق شخصیت‌های بانمک با یک داستان تاریک و مرموز، یک عنوان جذاب و باز هم تاکید می‌کنم، زیبا را به‌وجود آورند.

شما در دنیای کابوس‌ها، در نقش دخترکی بی‌نام قرار دارید، دنیایی که عادی بودن در آن عجیب می‌باشد، دنیایی که هر اتفاقی در آن شدنی است و دنیایی که ترس‌های شما را به رختان خواهد کشید. از داستان Very Little Nightmares می‌توان برداشت‌های مختلفی داشت و این یکی از جذاب‌ترین نکات این عنوان است، یک داستان با هزاران دریافت مختلف! گیم‌پلی بازی شاید به پای نسخه کنسولی آن نرسد، اما هم‌چنان برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند بسیار راضی‌کننده است، موسیقی یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت بازی به حساب می‌آید و به شما قول می‌دهم که اگر اهل موسیقی باشید، حتما دقایق زیادی در منو‌ها و به‌خصوص تیتراژ پایانی Very Little Nightmares صرف خواهید کرد.

واقعا نمی‌توان در دو سه بند کوتاه به تمامی نکات مثبت این بازی اشاره کرد، به هرحال اگر دنبال عنوانی هستید که بعد از تمام کردنش، تازه داستانش در مغزتان آغاز شود، حتما Very Little Nightmares را تجربه کنید.

Machinarium

خلاقانه ترین بازی های موبایل

Machinarium عنوانی در سبک دوبعدی و معمایی است که می‌تواند با داستان، طراحی هنری عالی، صداگذاری دل‌نواز و پازل‌هایی چالش‌برانگیز شما را محو خود کند. با جوزف، ربات دوست‌داشتنی همراه شوید تا به معشوقه‌اش برسد.

 در بازی با شهری بی‌نام و افسرده روبرو خواهید شد که باید باکمک کردن به مردمان این شهر،‌ آن‌ها را خوشحال کنید و همزمان به خواسته جوزف برسید. بازی از نظر طراحی هنری واقعا چشم نواز بوده و شما از تماشای این شهر کثیف و سیاه خسته نخواهید شد. پازل‌های بازی بسیار خلاقانه طراحی شده و شما نمی‌توانید به آسانی آن‌ها را پشت سر بگذارید. بازی برای گوشی‌های اندروید و ios منتشر شده و شما به سادگی با گوشی‌های پایین‌رده فعلی، می‌توانید به تجربه این عنوان زیبا بپردازید.

Grim Fandango Remastered

خلاقانه ترین بازی های موبایل

Grim Fandango Remastered از آن‌ بازی‌ها است که وقتی به هر قسمت از آن نگاه می‌کنید، متعجب خواهید شد و حس عجیبی به شما دست خواهد داد. خوشبختانه شما می‌توانید نسخه باز‌سازی‌شده این عنوان مرموز را بر روی گوشی خود نصب کنید تا از تجربه آن بی‌بهره نمانید.

مانوئل، شخصیت اصلی بازی، در اداره مرگ مشغول به کار است و مسئول فروش بلیت‌های مرگ می‌باشد، او در ادامه داستان متوجه فساد بزرگی در سیستم مدیریتی این اداره شده و با شخصیت‌های مختلف همراه می‌شود تا این فساد را ریشه‌کن کند. سال‌های زیادی از عرضه این بازی می‌گذرد و به جرئت می‌توان گفت که Grim Fandango Remastered استاندارد‌های بازی‌های معمایی را متحول کرده و توانسته به یکی از مهم‌ترین عناوین صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. اگر به‌دنبال یک بازی خاص هستید، حتما Grim Fandango Remastered را تجربه کنید.

‌‌

Valiant Hearts The Great War

خلاقانه ترین بازی های موبایل

جنگ‌جهانی یکی از پرطرفدار‌ترین بستر‌های داستانی است که بازی‌های زیادی نیز با الهام از آن ساخته شده‌اند که بدون شک یکی از بهترین، زیبا‌ترین و خلاقانه‌ترین آن‌ها Valiant Hearts The Great War است. این بازی توسط یوبیسافت ساخته شده و با قیمت ۱۵ دلار منتشر گشته است که باید گفت بازی در حدی باکیفیت می‌باشد که کاملا ارزش آن را دارد که ۱۵ دلار برای آن خرج کنید.

 شخصیت‌پردازی یکی از نقاط قوت این بازی است و ما شاهد شخصیت‌های چند‌لایه و به اصطلاح پخته‌ای هستیم. با امیل، یکی از شخصیت‌های این بازی همراه شوید و پا به دنیای جنگ جهانی بگذارید، مطمئن باشید نوع نگاه شما به این بازی بعد از به پایان رساندن آن کاملا عوض خواهد شد. به شخصه کمتر عنوانی را تجربه کرد‌ه‌ام که چنین بی‌نقص سختی‌ها و بدبختی‌های یک جنگ را به نمایش بکشد.

بازی از نظر موسیقی، گرافیک و گیم‌پلی نیز همانند دیگر بخش‌ها بسیار عالی بوده و نمی‌توان ایراد بزرگ و تاثیر‌گذاری از دل بازی درآورد، البته زمان زیادی از عرضه این بازی می‌گذرد و بعضی از گوشی‌های جدید که به نسخه‌های جدید اندروید مجهز هستند، قادر به اجرای بازی نمی‌باشند و باید دید که آیا آپدیتی برای رفع این مشکل عرضه خواهد شد یا خیر.

‌‌‌

Old Man’s Journey

خلاقانه ترین بازی های موبایل

Old Man’s Journey قدرت عشق را به خوبی به‌نمایش می‌گذارد، پیرمردی که برای مرور خاطراتش یک ماجراجویی جذاب را شروع می‌کند، کیلومتر‌ها پیاده‌روی، ساعت‌ها کوه‌نوردی و گذشت از سد موانع مختلف، تنها و تنها برای مرور خاطرات خوشی که شاید دیگر نتوان آن‌ها را با چشم دید، اما قدرت تخیل را فراموش نکنید، با تخیل می‌توان هرچیزی را دوباره دید و نشدنی‌ها را شدنی کرد.

این بازی در سبک معمایی و دوبعدی است، پس نباید انتظار یک گرافیک فنی پرجزئیات را از آن داشت، اما طراحی محیط‌ها به‌قدری زیبا هستند که قطعا محو آن‌ها خواهید شد، از لحاظ گیم‌پلی، بازی دچار کمبود تنوع بوده و حل پازل‌ها امکان دارد برای شما تکراری و خسته‌کننده شود. با وجود تمامی مشکلات مختلف، هم‌چنان بازی Old Man’s Journey از ارزش تجربه بالایی برخوردار است و یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های پلتفرم گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

 

Minecraft

خلاقانه ترین بازی های موبایل

بازی Minecraft یکی از خلاقانه‌ترین عناوین عرضه شده در دنیای بازی‌های ویدیویی را می‌توانید با گوشی‌های هوشمند اندروید و ios تجربه کنید. این عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر بوده و فروش آن در PLAY Store نیز همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد فوق‌العاده بوده و با توجه به قیمت ۶٫۹۹ دلاری Minecraft، فروش ۱۰ میلیون نسخه از آن بی‌نظیر می‌باشد.

شما در بازی باید به craft کردن پرداخته و با توجه به بلوک‌های مختلف، سازه‌های دلخواه خود را بسازید و در صورت تمایل در بخش آنلاین، با دوستان خود شروع به گشت و گذار کرده و از خلاقیت خود بهره ببرید تا سازه‌های جدید و زیبایی خلق کنید. گیم‌پلی بازی در عین سادگی بسیار معتاد کننده‌ است و حتی می‌تواند تا سال‌ها شما را مشغول خود کند. با توجه به قیمت ۶٫۹۹ دلاری بازی Minecraft به شما توصیه می‌کنیم که حتما این عنوان را بر روی گوشی‌های هوشمند خود تجربه کنید.

‌‌

World of Goo

خلاقانه ترین بازی های موبایل

اگر از بازی‌های پازلی و فکری استقبال می‌کنید، بازی World of Goo می‌تواند یکی از برترین تجربه‌های شما باشد. این عنوان با قیمتی معادل ۴٫۹۹ دلار در اپ‌استور گوگل قرار داده شده و توانسته نمره ۴٫۸ از ۵ را دریافت کند که بسیار نمره خوبی به‌نظر می‌رسد.

شما در بازی با مولکول‌های چسبناکی سر و کار دارید که می‌خواهند به ناشناخته‌های جدید برسند و کنترل آن‌ها را شما در دست دارید. باید مولکول‌ها را کنار هم بچینید، موانع را پشت سر بگذارید و پازل‌ها را حل کنید تا آن‌ها را به لوله‌ای در انتهای مسیر برسانید، مولکول‌های سالم بیشتر یعنی امتیاز بیشتر. بازی در عین سادگی بسیار اعتیادآور است و برای ساعت‌های طولانی‌ای شما را سرگرم خواهد کرد. می‌توانید بازی World of Goo را برای دو سیستم‌عامل اندروید و ios دانلود و نصب نمایید.

Among Us

خلاقانه ترین بازی های موبایل

بازی معمایی مافیا که چند‌سالی است در کشور‌مان بسیار بین مردم باب شده را این‌بار در صفحه‌های گوشی خود تجربه کنید. سازندگان این عنوان از بازی مافیا الهام گرفته‌ و با تغییرات ریز و درشتی توانسته‌اند آن را در قالب یک بازی‌ویدیویی پیاده‌سازی کنند.

 شما در Among Us، در سرورهای چندین نفره به بازی با دیگران می‌پردازید و هدف شما پیدا کردن imposter خواهد بود. شما در نقش crewmate باید سعی کنید تا قبل از آن‌که imposter گروهتان را قتل‌عام کند taskها را انجام داده و حواستان باشد که کشته نشوید. در آن‌سوی قضیه، اگر در نقش imposter هستید، باید بازیکن‌ها را قبل از آن‌که نقش شما را تشخیص دهند به قتل برسانید تا به پیروزی برسید.

بازی Among us  به‌صورت رایگان برای گوشی‌های هوشمند اندروید و ios منتشر شده است. متاسفانه سرور‌های این بازی در ایران در دسترس نیست و برای تجربه آن به اپلیکیشن‌های تغییر‌دهنده ‌آی‌پی نیاز خواهید داشت.

Human: Fall Flat

خلاقانه ترین بازی های موبایل

به معرفی یکی از خاص‌ترین بازی‌های حال حاضر دنیای بازی‌های ویدیویی رسیدیم. شاید نام عنوان Human: Fall Flat، به گوشتان آشنا باشد. این عنوان در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ توسط No Brakes Games برای همه پلتفرم‌های مختلف از جمله رایانه‌های شخصی، کنسول‌های دستی و خانگی منتشر شد و بعدها این بازی برای گوشی‌های هوشمند پورت و بازسازی گشت تا دارندگان گوشی‌های هوشمند نیز از تجربه این بازی ساده و جذاب بی‌بهره نمانند.

 Human: Fall Flat عنوانی جذاب در سبک سکوبازی و معمایی است، bob شخصیت اصلی بازی، شما را وارد دنیای ساختگی خود کرده و در این دنیا با پازل‌های مختلفی روبه‌رو هستید که باید آن‌ها را حل کنید و از سد آن‌ها عبور کنید. بازی گرافیک ساده‌ای داشته و بیشتر تمرکز سازندگان بر روی‌ گیم‌پلی و طراحی پازل‌ها صرف شده که حرکت هوشمندانه‌ای است. بازی به قیمت ۴٫۹۹ دلار در اپ‌استورهای مختلف در دسترس می‌باشد.

‌‌‌

aa

خلاقانه ترین بازی های موبایل

بازی aa می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تفننی باشد که در عمرتان بازی کرده‌اید. بازی از یک مرحله‌ای به بعد آن‌قدر سخت می‌شود که اعصابتان را به‌هم می‌ریزد. شما در بازی با یک گوی چرخان مواجه هستید که باید اشیاء سوزن مانندی را در جاهای خالی آن قرار دهید. کل چیزی که با آن سر و کار دارید همین است، نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر!

البته همین سادگی نباید شما را گول بزند، همان‌طور که گفتیم بازی از یک جایی به بعد بسیار سخت و چالش‌برانگیز می‌شود و شما بدون تمرکز و حوصله نمی‌توانید مراحل بازی را رد کنید. عنوان aa به صورت رایگان و در نسخه‌های متعدد، برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios منتشر شده است و شما می‌توانید از اپ‌استور‌های مختلف آن‌ را دریافت کنید و تمرکز خودتان را به چالش بکشید.

‌‌‌‌

Miracle Merchant

خلاقانه ترین بازی های موبایل

یکی از خلاقانه‌ترین عناوین کارتی در گوشی‌های هوشمند، بازی Miracle Merchant می‌باشد که توسط استودیوی آلمانی Arnold Rauers ساخته شده است. اگر به دنبال یک بازی خاص در سبک کارتی هستید، Miracle Merchant گزینه بسیار مناسبی برای شما است.

شما در بازی Miracle Merchant، در نقش کارآموزی قرار دارید که باید با ترکیب کارت‌های مختلف به فرمول ساخت معجون‌های مختلف دست پیدا کند. بازی دارای مراحل متعددی است و با ساخت معجون می‌توانید به مراحل بالاتر دست پیدا کنید. ساخت معجون‌ها با این‌که سخت نیست، اما بسیار سرگرم‌کننده می‌باشد و گرافیک کارتونی و صداگذاری جالب آن، باعث شده که تجربه Miracle Merchant بسیار خاص باشد. در بازی حتی می‌توانید به رقابت با دیگر گیمر‌ها بپردازید و رتبه خودتان را با ساخت معجون‌های بیشتر بهبود ببخشید. علاوه بر تمامی این مسائل، فعالیت‌های فرعی روزانه‌ای هم در بازی وجود دارند که باعث می‌شوند شما هر روز به سراغ بازی بروید تا task‌ها را کامل کنید. بازی Miracle Merchant برای تمامی گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های مختلف در دسترس می‌باشد و شما می‌توانید آن را به سادگی از اپ‌استور‌های مختلف دریافت نمایید.

 

سخن آخر

سعی کردیم در این لیست به سراغ بازی‌های متنوعی برویم و بازی‌ها را از سبک‌های مختلف انتخاب کنیم، به هرحال باید گفت که بازی‌های خلاقانه تعدادشان بسیار بیشتر از آن‌ است که بتوان نام همه آن‌ها را در یک مقاله آورد. شما چه بازی‌های خلاقانه دیگری می‌شناسید؟ آیا تجربه بازی هرکدام از عناوین لیست را داشته‌اید؟

‌‌‌‌‌‌

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل - گیمفا 
معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل - گیمفا 
معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل - گیمفا 
معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل - گیمفا 
معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی خلاقانه ترین بازی های موبایل - گیمفا