ویلن های Resident Evil- گیمفا 
ویلن های Resident Evil- گیمفا 
ویلن های Resident Evil- گیمفا 
ویلن های Resident Evil- گیمفا 

Mr.X یا Lady Dimitrescu؟ مقایسه‌ی شخصیت های منفی Resident Evil

آرین مرادی
۴ خرداد ۱۴۰۰ - 09:00
ویلن های Resident Evil- گیمفا 

جدیدترین نسخه‌ی سری Resident Evil نیز منتشر شد. نقدهای مثبت و منفی بسیاری نیز نسبت به بازی منتشر شدند و البته گیمفا نیز نقد خود را در اینجا برای شما مهیا کرده است. امروز قصد نداریم به بررسی بازی، جلوه‌های بصری یا ارزش کیفی بازی بپردازیم، بلکه کمی می‌خواهیم وارد زنگ تفریح این سری ترسناک شویم و ببینیم در پس ظاهر خشن و ترسناک سری Resident Evil، می‌توان مقایسه‌هایی جذاب و جالب انجام داد یا خیر. پس برای اولین بار، می‌خواهیم به سراغ دو ویلن مشهور، محبوب، جذاب و تاثیرگذار از این سری برویم. می‌خواهیم با یکدیگر بررسی کنیم که Mr.X ویلن بهتری بود یا Lady Dimitrescu. پس در ادامه با من همراه باشید.

تهدیدآمیز بودن

ویلین‌ های resident evil

در حیطه‌ی تهدیدآمیز بودن فکر نکنم کسی باشد که در برتری Mr.X شک داشته باشد. شما در نسخه‌ی دوم این سری معمولا در راهروهای باریک رفت و آمد می‌کنید، محیط‌های باز چندانی وجود ندارد و همین مورد باعث می‌شود تا حضور Mr.X چندین برابر تهدیدآمیزتر باشد. شما قبل از آمدن او، صدای پاهایش را می‌شنوید و با تاسف تمام متوجه می‌شوید که تنها کاری که از دستتان برمی‌آید فرار است. در عوض، Lady Dimitrescu در تالارهایی قرار دارد با سقف‌هایی بلند، محیط‌هایی باز و جادار. راه فرار از دست Lady Dimitrescu به مراتب بیشتر از Mr.X است و همین مورد نیز باعث می‌شود تا بیشتر احساس خطر کنیم. اگر از تمام این صحبت‌ها گذر کنیم، آیا ویلنی که بازیکنان با کف‌گیر به دنبال او باشند می‌تواند تهدیدآمیزتر از Mr.X باشد؟

شخصیت

ویلین‌ های resident evil

برخلاف تهدیدآمیز بودن، در حیطه‌ی شخصیت حرفی نیست که Lady Dimitrescu با اختلاف ویلن بهتری نسبت به Mr.X است. Mr.X تنها یک هیولای خشن، آدم‌کش و خشن بوده که هر کس را ببیند می‌خواهد درجا نابود کند. اصلا او کیست؟ از کجا آمده؟ چند سالش است؟ تقریبا هیچ پیشینه‌ی تاریخی و درستی از این شخصیت در دسترس نیست. صرفا یک موجود ترسناک و خشن را شاهد هستیم. از طرفی دیگر، Lady Dimitrescu قرار دارد که از نظر ژنتیکی خون آشامی با الهام از اساطیر غربی و ژاپنی است. یک داستان کامل و جذاب پشت شخصیتش قرار دارد، اطلاعات زیادی از او در بازی پراکنده شده و می‌توان او را به عنوان یک شخصیت قبول کرد. درست است که هنوز ما اطلاعات زیادی از Lady Dimitrescu نداریم…انگیزه‌اش را نمی‌دانیم و نمی‌دانیم که سه نفر دیگر که قصرها را با او شریک هستند چه کسانی هستند، ولی همین مسائل نیز باعث عمق بیشتر شخصیت Lady Dimitrescu می‌شود؛ سوالاتی که شاید در آینده شاهد پاسخ‌هایی جذاب برای آنان باشیم.

شکست ناپذیری

ویلین‌ های resident evil

هیچ شکی نیست که Lady Dimitrescu با پیشینه‌ی خون آشامی که دارد، عمق زیادی به شخصیت خودش داده و قدرت‌های فرابشری زیادی نیز نظیر چنگال‌های بلندش دارد. با این حال، وقتی بخواهیم ریشه‌ی شخصیتی را به یک موجود افسانه‌ای گره بزنیم، باید علاوه بر قدرت‌های آن موجود حواسمان به نقاط ضعف آن نیز باشد. خون آشام‌ها در هر فرهنگی نسبت به چیز خاصی حساس و ضعیف هستند ولی اصولا باید به سراغ سیر برویم که معمولا در همه‌ی فرهنگ‌ها نقطه ضعف خون آشام‌ها است. یک بار امتحان کنید…شاید جواب قابل قبولی برای مبارزه با این ویلن جدید باشد. هرچند که مبارزه و مقابله با Lady Dimitrescu اصلا آسان نیست، ولی اگر نسخه‌ی دوم این سری را تجربه نکرده‌اید هیچ ایده‌ای از دشمن سرسخت و شکست ناپذیر ندارید … Mr.X. لیان در نسخه‌ی دوم بازی با هر چیزی که فکرش را بکنید به این غول بی شاخ و دم حمله کرد ولی دریغ از ذره‌ای آسیب یا عقب نشینی. شاید اگر به سراغ راکت لانچر بروید، بتوانید برای چند ثانیه حرکت Mr.X را کند کنید، ولی تنها آسیبی که به این موجود می‌توان وارد کرد در حد همین کند کردن حرکت او است. در حیطه‌ی شکست‌ناپذیری، Lady Dimitrescu که هیچ، شاید کم‌تر موجودی در دنیای بازی‌های ویدئویی به سرسختی Mr.X باشد.

قدرت حمله

ویلین‌ های resident evil

بگذارید همین ابتدا بگویم که منظور از قدرت حمله آن نیست که زور کدام شخصیت بیشتر است. هدف ما از این مقایسه آن است که مشخص کنیم کدام شخصیت احتمال و قدرت بیشتری برای حمله موفقیت آمیز به شما دارد. خب Mr.X نیاز دارد که به شما نزدیک شود و البته درهای کوچک منطقه نیز گاها باعث کند شدن حرکت او می‌شوند. همین مورد باعث شده تا فرار از دست Mr.X تا حدی آسان‌تر از Lady Dimitrescu بوده و احتمال حمله‌ی او را کاهش می‌دهد. از طرفی، Lady Dimitrescu با این که به مراتب جثه‌ی بزرگ‌‌تری از Mr.X دارد، ولی در قصر قدم می‌زند و مشکلی برای جابجایی در این قصر بزرگ ندارد. از طرفی، بنا به جهش‌هایی که در بدنش ایجاد شده Lady Dimitrescu می‌تواند ناخن‌هایش را تا حد زیادی بلند کرده و از آن‌ها تیغه‌هایی بران و کشنده بسازد؛ چیزی شبیه به شخصیت ولوورین ولی خب به مراتب بزرگ‌تر. در نتیجه Lady Dimitrescu نیاز ندارد تا خیلی به شما نزدیک شود و اگر شما نیز می‌خواهید تا جان سالم از قصر او به در ببرید، باید حد فاصله‌ای را با او حفظ کنید؛ چراکه تیغ‌های برنده‌ی Lady Dimitrescu بیش از آن چه فکر کنید بلند می‌شوند و دمیج نسبتا خوبی نیز دارند.

قابلیت جهش

ویلین‌ های resident evil

تا کنون هر چه صحبت کردیم در رابطه با حالت عادی Mr.X و Lady Dimitrescu بود. با این حال، Mr.X توانایی جهش نیز دارد که او را به موجودی به مراتب خطرناک‌تر تبدیل می‌کند. شاید در این حالت، بتوان او را تا حد زیادی قوی‌تر از Lady Dimitrescu دانست. با جهش پیدا کردن Mr.X، سمت چپ بدن او غرق در آتش می‌شود و دست چپش نیز از حالت عادی به دستی تیغه تیغه مانند تبدیل می‌شود. حالا که شاهد جهش Mr.X هستیم، بیایید با راکت لانچر به او حمله کنید تا اوج ناتوانی خود را در مقابل این موجود درک کنید.

اگر بخواهیم یک نتیجه‌گیری کوتاه داشته باشیم، Lady Dimitrescu پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک ویلن قدرتمند و ماندگار دارد، با این حال هنوز هم برای مبارزه با Mr.X راه زیادی دارد. اگر از بخش شخصیت‌پردازی Lady Dimitrescu گذر کنیم، تقریبا در مکانیزم‌‌های گیم‌پلی بدون شک Mr.X برنده‌ی مقایسه‌ی ما خواهد بود. از طرف دیگر، در رابطه با بعد شخصیتی و عمق آن، Lady Dimitrescu حرف‌های زیادی نسبت به Mr.X برای گفتن دارد. اکنون که به پایان مقاله رسیدیم، بگذارید یک سوال به عنوان طرفدار این سری از شما بپرسم: زمانی که Nemessis نتوانست یک ویلن خطرناک‌تر و قدرتمندتر از Mr.X باشد، چگونه انتظار دارید که Lady Dimitrescu بتواند به این راحتی در مقایسه با او پیروز باشد؟

Brainiac(خداحافظ)WalleR MaN

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مازیار گفت:

    خب معلموه صددرصد سلطانMr.X :inlove:
    بعداز نمسیس و آلبرت وسکر سومین شخصیت منفی موردعلاقمه

    Brainiac(خداحافظ)
    • آقای مرادی عزیز
      قطعا هیچ‌کدوم از این دو ویلن به پای نمسیس اورجینال و آلبرت‌وسکر نمیرسن
      نمسیسو توو ریمیک نابودش کردن
      انقدر توو چشم مخاطب کردنش که دیگه آخر بازی ازش زده شده بودم
      طراحی اولیه‌ای که داشت بد نبود ولی هر بار که جهش یافته‌تر میشد مسخره‌ترم میشد
      یادمه یه جا که دورمون میچرخه(روی ساختمونا) انگار یه پلنگ دورمونه
      آخرین فایتمون باهاش که دیگه اصلا شببیه همه چیز بود جز نمسیس
      اما در مورد لیدی و مسترایکس قطعا طراحی و منطق مستر ایکس فوق‌العاده جذابتره(البته توی سری اویل منطق معنایی نداره)
      اما اینو فراموش نکنیم که اگه اویل۲ ریمیک بهترین اویل نسل ۸ با متای ۹۰ شد پس قطعا ویلن درخوری هم اون بازی داشته
      با لیدی آنچنان که بایدوشاید ارتباط نگرفتم
      امیدوارم کپکام فعلا داستان ایتنو بیخیال بشه و بره سراغ کاراکترای دوست‌داشتنی سری
      زاویه دوربینو همون سوم‌شخص‌ بکنه و آلبرت‌وسکرو برگردونه به گود
      به جرات مرموزترین و خاص‌ترین ویلن سری اویل…آلبرت‌وسکر هستش

      Brainiac(خداحافظ)
    • Witcher گفت:

      به نظر من از همه خوفناک تر و باهیبت تر همون مستر ایکس یا تایرانته … درست یادمه وقتی دنبالت میکرد چقدر ترسناک بود صدای پاش که میومد که دگ نگم برات شده بود کابوسی تو کل بازی همش خدا خدا میکردی کی قراره از دست این یارو خلاص بشی و همین میگفتی زدمش دوباره بر میگشت به نظرم سری ایول واقعا به اینجور کرکتر ها نیازمنده حس ترس بازی رو دو چندان میکنن…

      نمسیس متاسفانه تو نسخه سوم خیلی خوب ظاهر نشد (ریمیک ۳) و بنده انچنان ترسی ازش نداشتم
      راجب لیدی نمیتونم نظربدم چون هنوز موفق به تجربه بازی نشدم

      Brainiac(خداحافظ)
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    مستر x زمان خودش واقعا خوفناک بود و تو نسخه ریمیک هم عالی بازسازی شده بود تو نسخه کلاسیک اویل ۲ واقعا خفن بود ( چه دورانی ) لیدی دیمتریسک هم بسیار کاریزمای بالایی داره و ۳ تا دخترم داره و مهمتر صحبتم میکنه هر کدوم برتری هایی به هم دارن ولی لیدی دیمتریسک بسیار پتانسیل بالایی داره و حتی میسه یه رزیدنت اویل فرعی براش ساخت مبارزه ایی که داشتم لیدی دیمتریسک واقعا بی نظیر بود و خود خودِ خودِ ژانر وحشت بود دمت گرم کپکام لیدی دیمتریسک شد جزو ۳ باس برتر این ژانر برای من .
    .
    .
    دیشب کارم با چهارمین باس ویلیج هم تموم شد ( هایزنبرگ ) و داستان شکل جالبی گرفته فقط میخوام بگم یه گیمر و یا منتقد چقدر اخه چقدر باید کج سلیقه و دید عجیبی داشته باشه تا این بازی رو شاهکار نبینه یعنی فوق العادست ویلیج اصلا درک نمیکنم این بازی چرا همچین نمره ایی گرفته دوستان اویل باز اگر هنوز بازی نکردینش در تجربه این شاهکار ژانر وحشت شک نکنین ویلیج به اندازه کل سری باس داره با طراحی های کم نظیر و بی نظیر اصلا گول منتقدینی رو که از بازی ایراد گرفتن نخورین اینا دقیقا مثل کسی میمونن که جلوشو بهترین قرمه سبزی رو گذاشتن بعد میگن یا مریم مقدس چرا یکی از لوبیاهاش این رنگیه :laugh: ول کنین این گیمرا رو بابا کچلمون کردین با فاز گرفتناتون :-/ به قول پینک فلوید hey teacher leave those kids alone فقط فاز اونایی که گفتن بازی رو ساعت ۹ صبح شروع کرویم تو ۵ ساعت تموم شد خیلی کوتاهه :rotfl: یعنی مثل چی دروغ میگن اخه مگه مجبورتون کردن :laugh:

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      پیشیاپیش به خاطر چند غلط املایی معذرت میخوام زمان ویرایش طوریه که ادم فک میکنه داره تو مسابقات دو ۱۰۰ متر شرکت میکنه 😀

    • محسن داداش منم چند ساعتی بازیو پلی دادم و چیزی که باعث شد شوکه بشم فضاسازی و اتمسفر بعضی از محیطای بازی بود
      اما مشکل اصلی بازی ارتباط برقرار نکردن گیمر با کاراکتر ایتن هستش
      یعنی هر کاری بکنی نمیتونی باهاش ارتباط بگیری
      طرف از جهنم اویل ۷ اومده بیرون و هر بار هر اتفاقی میوفته یه جوری میگه اینجا چه جهنمیه یا داره چه اتفاقی میوفته انگار از خونه به مطب میرفته و بی‌خبره
      در ضمن محسن داداش اویل ویلیج ۸۳ شد و نمره‌ی خیلی خوبیه اونم توو این ژانر
      گرافیک داستان و گان‌پلی هم خیلی خوب کار شده
      تنها مشکل بازی همین نداشتن منطق توو بازی هستش(بازم میگم توقعی نمیره که مو به مو با منطق پیش بره) اما خب یه جاهایی به شعورت بی‌احترامی میشه
      سعی کردم بدون اسپویل توضیح بدم

      Brainiac(خداحافظ)
      • ShinjiMikami گفت:

        اگه قرار باشه بخاطر همین ایراد کوچیک که من باز قبولش ندارم( من با ایتن ارتباط زیادی برقرار کردم و پایان بازی خیلیم ناراحت شدم) ، کلی امتیاز از بازی کم کنیم و هیتش کنیم که دیگه نمیشه و همین کارمون غیر منطقی میشه.
        به فرض مثال همین پیجای قبلی نوشته شده بود پایان لست ۲ فاجعه هست. پس واسه همین یه نکته ی کوچیک باید از لست ۱۰ امتیاز کم کنیم بشه ۸۳؟!( حالا فقط مثال بود و من اینکه پایان لست بد بود قبولش ندارم) آخرشم بگیم ۸۳ نمره ی خوبیه ولی من مطمئنم شما میای میگی حق لست خورده شد که چون طرفدارشی!!! ما نمیگیم متا مهمه چون میدونیم بعضیا ناحق امتیاز میدن بلکه ما میگیم که حق این بازی خورده شد.
        اینکه ایتن بیاد بگه اینجا چه اتفاقی میفته دلیل بر این نمیشه که قبلا چیزی تجربه نکرده. یعنی شما میگی اگه ایتن چیزی نمیگفت و صرفا میگفت اره من اینارو توی ایول ۷ تجربه کردم و لیدی رو هم میکشم. اگه اینو میگفت این بازی موفق میشد و مشکلی نداشت؟!! عجب مشکل بزرگی بوده!!! این چیزا برای شما منطقی نیست ولی برای من منطقیه.
        چرا به بازیایی که خودتون خوشتون میاد همچین ایرادای منطقی ریزی رو نمیگیرید؟! دلیلش رو نمیدونم
        در طرفدار ایول بودن شما شک دارم چون کم ترین متای بازی رو یعنی ۸۳ رو جلوه میدید. اینم که میگید امتیاز ۸۳ برای یه بازی سبک ترس و بقا کافیه اصلا قبول نمیکنم. ایول ۴ چرا ۹۶ گرفت؟! مگر بازی دیگری بهتر از ایول ویلیج داریم که در سبک ترس و بقا و اول شخص باشه؟! چرا شما فکر میکنید امتیاز ۸۳ برای ژانر ترس و بقا کافیه؟ خیر من قبول ندارم باید ۹۰ ۹۱ میگرفت ولی حقش خورده شد. ایول ویلیج و ایول ویثین ۱ بازیایی هستن که حقشون خورده شد. به این سنجش میگن منطق نه اینکه به اینکه ایتن گفت چه جهنمیه بگیم غیر منطقی
        در اخرم من از این ایرادای منطقی ریز در بازی های شاهکار خیلی زیاد دیدم و میتونم صدتا همچین ایرادات منطقی رو از هر بازی دیگه دربیارم.
        حرف خود شما منطقی نیست

        Brainiac(خداحافظ)
        • Mani654 گفت:

          خیلی آخرشو خوب طراحی کرده بودن از ناراحتی ترکیدم اسپویل
          .
          .
          .
          . اونجایی ک فقط میگه goodbye rosemary :pain:

        • Mani654 گفت:

          برادر ایول ۴ که از نظر من با ۲ تا نسخه گاد بهترین بازی کنسول PS2 بود فک نکنم دیگه بازی ای در سبک بقا بتونه مثل ایول ۴ ظاهر بشه.

          • ShinjiMikami گفت:

            خب بحث سر این نیست که ایول ۴ بهترینه یا نه. بحث سر اینه که یه بازی در سبک ترس و بقا متای ۸۰ تا ۸۵ براش مکفی نیست بلکه یک بازی ترسناک و بقای موفق حتی میتونه متا های بالای ۹۰ هم بگیره. مثل ایول ۲ و ۴. ایول ویلیج و ایول ویثین ۱ هم متا بالای ۹۰ باید میگرفتن ولی بخاطر حق خوردن و کوتاهی کردن منتقدا چنین شدن. نمیدونم ایول ۷ چطور ۸۶ گرفت ولی ایول ویلیج ۸۴
            شما برو ایول ویثین ۱ رو بازی کن به غیر از گرافیک و مشکلات فنی، بهترین بازی ترس و بقای تاریخه و رقیب سرسختی برای ایول ۴ هست. فقط بابت گرافیک و مشکلات فنی از ایول ۴ عقبه. اگر ایول ویثین گرافیکی همچون ایول ویلیج داشت و مشکلات فنی نداشت همچنین کمی داستانش واضح تر بود حتی بنظر بنده بهتر و فوقش هم سطح با ایول ۴ میشد. ایول ویلیجم که همه خوب تونستن الکی از دوربین و اکشن بودن پایان بازی ایراد بگیرن و بزرگنماییش کنن و این بازی رو بکشن پایین.
            ایول ویلیج علاوه بر اینکه یه بازیه، یه فیلم سینماییه که لحظه به لحظش هیجان داره و بازی هیچ لحظه ای تکراری نمیشه.
            شما حتما ایول ویثین ۱ و و ایول ویلیج رو تجربه کن قول میدم خوشت میاد. خودم شخصا به ایول ویلیج ۹۱ میدم و به ایول ویثین ۱ هم ۹۴. این دوتا شاهکارن
            اینکه این همه صحبت کردم بخاطر حرف شما بود وگرنه بحث من در کامنت بالا به اینکه ایول ۴ بهترینه یا نه ربطی نداره. (بالا هم توضیح دادم)

            • Mani654 گفت:

              یکی از دلایل بهترین شدن اویل ۴ گیم پلی ۲۰ ساعته بود. من عادی میرفتم با ۶۰ تا سیو تموم میکردم ی بار هم خواستم رکورد بزنم زود تمومش کنم ( یعنی فقط فرار از انمی ها) ۵ ساعت طول کشید. بعلاوه اویل ۴ درسته ک طولانی بود ولی اصلا در این ۲۰ ساعت یکنواخت نمیشد هر دقیقه ی اتفاقی میفتاد ب عنوان مثال تازه اون یارو مندز رو کشتی خیالت راحت شده سربازای سالازار تو قلعه میان پیشوازت

        • تو میدونی مشکلت چیه
          افراطی هستی
          یعنی هر کسی هر چیزی بگه شما از حرفاش ایراد میگیری
          شما لستو مثال زدی که من چشم ندارم ببینم کسی بد بازیرو میگه
          مشخصه که اصلا کامنتای منو نخوندی
          من همیشه سعی کردم با شخصی که(دقت کن) منطقی بحث کنه بحث کنم
          مثال
          لست۲
          یه جایی الی پاش میره روی تله و یه تیکه چوب تیز میره توو پهلوش
          بعد بازی نشون میده که الی زخمشو بخیه زده
          من اگه گفتم ایتن همش در حال تعجب کردن از اتفاقات هستش معنیش این نیستش که ویلیج بازی بدیه
          منظور اینه که کپکام بعد از دو نسخه هنوز نتونسته کاراکتر اصلی دو نسخه‌ی آخر مهمترین فرنچایزشو خوب خلق کنه
          این یعنی ضعف توو شخصیت پردازی
          در مورد نمره متا
          بازی که نمره‌ی سبز بگیره یعنی عالی عمل کرده
          توروخدا سر ۵-۶ نمره یه بحث بچگونه درست نکن
          شمایی که ادعا میکنی فن قدیمی اویل هستی و تهمت میزنی که شک داری من فن اویل باشم خواستم بگم آدم باید فن منطقی باشه و نکات مثبتو منفیو از دید خودش بیان کنه
          نه مثل شما هر نظر مخالفیو محکوم کنی و حمله کنی.

          • ShinjiMikami گفت:

            بحث کنیم طولانی میشه ولی یه جواب طولانی بدم برم. 😀
            من افراطی نیستم این شمایی که در عیب گرفتن افراطی و ریزبینی، اگه میگی اون اتفاقات بد بودن ایول ویلیج رو نشون نمیده پس چرا توی کامنت میگی مشکل اصلی؟؟ شما خودت میگی بازی خیلی خوبه ولی مشکل اصلی اینه که بعضی چیزا غیر منطقیه.
            مقایسه ی ایول و لست در مورد بخیه هم باید بگم ایتن آلوده هست که اینطوره. حالا نمیدونم منظورتون همونیه که من فکر میکنم یا نه. الی آلوده به ویروس و قارچ خاصی نبود. حالا دلیل ریزبین بودن شما رو نمیدونم و درک نمیکنم که رفتی به بخیه و بد متلاشی شدن سر انمی گیر میدی. 😀 😉
            اینم بگم که من در مورد دیزگان و ایول ویثین ۱ و والهالا و خیلی بازیای دیگه حرفای زیادی زدم و فقط ایول ویلیج نیست. در حق دیزگانم مثلا کوتاهی شده.
            شما خیلی خیلی جدی گرفتی قضیه رو فکر میکنی من بهت حمله کردم یا اینکه تهمت زدم!! شما الان سالمی دیگه جاییت که زخم نشده و نشکسته؟! شینجی میکامی نه داعشه نه روانیه که حمله کنه. میکامی نظرشو مثل خودت از خودت انتقاد میکنه و نظر میده. من کسیو محکومم نکردم نه قاضیم نه وکیلم. اینا همشون دید منفی شما از منه.
            متای این بازی ۸۴ ۸۵ هست ولی چرا ۸۳ گفتی و رفتی به نمره ی ایکس باکس با اینکه معلومه بیشتر به سونی و پی اس علاقه داری، نگاه کردی نمیدونم. حالا به هرحال بگیم اتفاقیه افتاده قبوله. ولی اگه لست ۳ بیاد بیرون و متاش با اینکه منتقدا ازش تعریف کنن ۸۰ بشه شما نمیگی حقش خورده شد؟؟ ۵ ۶ نمره برای من و خیلیا مهم نیست ولی این مهمه که ۵ ۶ نمره حق این بازیو خوردن. الان از کسی که بازی نکرده بپرسی میگه ایول ویلیج از متاش معلومه اشغاله. برای تو و من متا مهمه وگرنه در کل بیشتر به امتیاز توجه میکنن. منم چون یه ایول فنم میام میگم اقا ایول ویلیج خوبه حقش خورده شده تا کسی ازش زده نشه.

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        بهترین ایرادی که میشه گرفت دقیقا همینه ایتن وینترز به هیچ وجه نمیتونه کنار کسایی مثل لئون و کریس و کلر و بقیه قرار بگیره کاملا موافقم اما از طرفی اونجا که میگی بعضی جاها به شعورت بی احترامی میشه قبول ندارم چون کلا سری رزیدنت اویل از این دست مسائل همیشه باهاش بوده دیگه باید دنیا و تم بازی رو پذیرفت و ازش لذت برد مگرنه در کل سری کلی مورد هست که میتونه به شعور مخاطب بی احترامی بشه….. امید جان نمره برا من ارزشی نداره اصلا ولی به عقیده من در مورد ویلیج بی انصافی صورت گرفته این بازی قطعا یه بازی ۹۰ یا ۹۰ به بالا هست منتها بگم من پایان بندی بازی رو ندیدم هنوزم چون برا من تو نمره دادن بسیار مهم هست ….. در حقیقت بزرگترین بی منطقی تو بازی نیست تو سایت متا هست که به راحتی میشه حق خوری کرد حتی باعث میشه خیلی منتقدایی که درست نقد میکنن نقدشون بین نمره کلی سایت متا گم بشه فکر کن یکی اومده به بازی داده ۶۰ یعنی ایشون دیگه نظر شخصی نگفته قطعا چرند بافته بعد همین نقد میانگین گرفته میشه ازش ،،،،، اخه این چه منطقیه 😐

    • مستر ایکس اصلا ترسناک نبود، فقط حضورش هیجان و استرس ایجاد چون نامیرا بود و ول کن هم نمیشد. 😀 ولی بانو هم یه شخصیت کاریزماتیک داشت، هم انقدر روش کار شده بود که حتی دیدنش از نمای دور ترسناک بود، چه برسه اینکه یدفعه جلوت ظاهر میشد.

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        دقیقا مستر ایکس صدای راه رفتنش استرس زا بود و کلا خیلی ادرنالین تزریق میکرد به گیمر ولی بانو رو خیلی از جنبه هاش کار کردن :yes: به نوعی باس کاملتری هست ولی خب خاطرات با مستر x فراموش نشدنیه خودم اون تیپش رو که به نظرم الهام گرفتن از Jack the ripper رو خیلی دوس دارم ، کلا کپکام باس ها و کرکتر های بی نظیری خلق کرده

  • RE4 AND RE8 گفت:

    داداش تو برتری MR. X که شکی نیست آنصافا رو دور هارد برین ببینین چی هست یارو بد موقع ظاهر میشه از در میری بیرون جلوت پشمات میریزه ولی خیلی حال میده گان بینهایت آزاد کنید بزنیدش MR. X توصیه میکنم اویل۲ ریمیک تجربه کنید

  • NEON گفت:

    یغنی من هر وقت صدای قدم زدنش رو میشنوم یه ترس خاصی بهم میداد از اونور هن برادران لیکر هم اگر یخوری تندتر بدویی میان با اون زبان درازشون مله ادم رو …….. میدن . ما که فعلا re village رو بازی نکردیم ولی به امید خدا حتما تجربش میکنم هر جوری شده

  • Lolika گفت:

    مستر ایکس به علاوه اون لیدی باهم جمع بشن یک پنجم نمسیس هم نخواهند شد!!

  • ShinjiMikami گفت:

    برای من که یه ایول فن قدیمی هستم البته در کل سبک ترس و بقا فنم.
    باید بگم در سری رزیدنت ایول، شخصا از همه ی باس ها خوشم میاد و کپکام تک به تکشون رو عالی طراحی کرده. از نمسیس و مستر بگیر تا سدلر و سالازار و وسکر و تا به اینجا مثل میراندا و لیدی و هایزنبرگ. همشون در کل بی نظیرن. در مقایسه ی لیدی و مستر باید گفت که در یک حد هستن، اینکه چرا خیلیا مستر رو دوس دارن به دلیل خاطره بودن قسمت دوم ایول هست و همچنین اینکه از لیدی در ایول ویلیج خیلی زیاد استفاده نشده و میتونستن یکم کشش بدن.
    امیدوارم همه این بازی رو تجربه کنن. برای من در سبک ترس و بقا ایول ویثین ۱ و ایول ۴ و ایول ویلیج بهترین بازیای عمرم هستن. بازی هایی که حس خاصی رو به کاربر القا میده. هم حس ترس و هم حس وابستگی و خاص نسبت به این سبک.
    حتما تجربش کنید.
    به امید ساخته شدن ایول ویثین ۳ یا یک نسخه فرعی از رزیدنت ایول

    Brainiac(خداحافظ)
  • من بانو دیمیتریس انتخاب میکنم 😀 😀 😀 😀

  • هیچکدوم دوزار هم نمیارزن
    بازی ترسانک میخواید سایلنت هیل بازی کنید که ثانیه به ثانیه اش فراتر از شاهکاره

  • فقط مستر ایکس لامصب صدای پاش یه دلهره ناجوری به آدم میداد

  • koador گفت:

    هیچ شخصیتی در تاریخ برای من مثل nemesis classic نخواهد شد. ۱۵ سال پیش بازی کردم و به قدری ازش ترس داشتم که شب خواب می دیدم دنبالم کرده.(نمیدونم ولی حس میکنم mr.x رو از روی شکاهکار شینجی میکامی nemesis خلق کردن چون تشهابهات زیادی بین این دو وجود داره)

  • scar گفت:

    بنظرتون بچه ی این دوتا چی میشد؟؟؟

  • legendboy گفت:

    متاسفانه هیچکدام
    به نظرم نمسیس اورجینال برترین ویلن فرنچایز رزیدنت ایوله

  • ولی آقا یادتون میاد گفتین کپکام داره بازی اسپویل میکنه الان بری بازی کنید داستان بفهمی پشماتون میرزه و اینکه اتفاق های می افته که تو ذهنتون خطور نمی کنه.

  • سلطانmr. Xحتی از نظر من ازنمسیس هم بهتره :inlove:

  • Mani654 گفت:

    نه این نه اون فقط سلطان قلب ها وسکر ولی کاش یجور دوباره برش میگردوندند ب سری جلسه خیلی خالیه خدایی

  • بنظرم تموم ویلن های فرانچایز رزیدنت ایول عالی هستن ولی من شخصا نمسیس رو از همه ویلنها و آنتاگونیستهای بیشتر دوست دارم

  • SiRSiNa گفت:

    آقای مرادی خداییش واسه گیمفا افت داره که اسکی رفتین این پستو

  • Amir1 گفت:

    مستر ایکس بهتره واقعا صدای پاش روانی میکنه آدمو و لیدی هم بسیار خوب بوذ

  • Nikopolodis گفت:

    لیدی دیمیتریچ چیه نابود کردید اسم رو که :rotfl:
    لیدی دیمیتریس تلفظ صحیح اسم

  • monke گفت:

    خلاصه دیگه نگم براتون , خودتون میدونید کدوم بهتره

  • معلومه که دکتر ایکس بهتره
    این لیدی رو یه مشت سیمپ برداشتن بزرگش کردن

  • Bàđà§82 گفت:

    لیدی حقیقتا خوشگل و جذابه حسابشم طور دیگه ای هست :party:

  • Bàđà§82 گفت:

    لیدی حقیقتا خوشگل و جذابه حسابشم طور دیگه ای هست :party: .

ویلن های Resident Evil- گیمفا