گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است
گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است
گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است
گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است
گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است
گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است

گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است

محمد حسین کریمی
۱۷:۲۲ ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است

اخیراََ بحث‌های زیادی پیرامون بازی Starfield مطرح شده است. بسیاری از منابع داخلی اعتقاد دارند که در E3 2021 شاهد تریلر جدیدی از این اثر خواهیم بود، اما پیرامون تاریخ عرضه صحبت‌های گوناگونی وجود دارد. برخی می‌گویند که مراحل توسعه Starfield به پایان رسیده و در اواخر امسال شاهد بازی خواهیم بود و عده‌ای دیگر اوایل سال ۲۰۲۲ را بازه زمانی انتشار می‌دانند. با این وجود، جیسون شرایر (Jason Schreier)، منبع داخلی و خبرنگار وبسایت بلومبرگ (Bloomberg)، در توییت خود پیرامون این موضوع صحبت کرده است.

بر اساس توییت جدید شرایر، بازی Starfield حتی نزدیک مراحل پایانی ساخت هم قرار ندارد و در آینده‌ای نزدیک عرضه نخواهد. او در توییت جدید خود گفت:

شایعه‌های مختلفی پیرامون عرضه بازی Starfield در آینده نزدیک در توییتر دیده می‌شود، اما باید بگویم که بر اساس صحبت‌های برخی از افراد نزدیک به تیم توسعه در بتسدا، بازی Starfield حتی نزدیک پایان مراحل توسعه خود نیز نیست. بازی در E3 حضور خواهد داشت، اما تاریخ انتشار برنامه‌ریزی شده به تاریخی که منابع مختلف ذکر کرده‌اند حتی نزدیک هم نیست. این موضوع را با شما به اشتراک گذاشتم تا انتظارات خود را پایین نگه دارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است
گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است
گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است
گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است
گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • + تا سال ۲۰۱۹ بخش عظیمی از افراد استودیو بتسدا گیم استودیوز در کنار شعبه مریلند و آستین تا لانچ Fallout 76 تمرکز بر روی این بازی داشتن و تیم کوچکی بر روی Starfield کار می کردن. از اوایل سال ۲۰۱۹ تازه پروسه ساخت Starfield به صورت جدی آغاز شد. بازی ممکنه هنوز به نیمه های پروداکشن خودش نرسیده باشه و برداشت شخصی من از قضیه اینه که در بهترین حالت اواخر ۲۰۲۲ و در منطقی ترین حالت بازی اواسط / اواخر ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. (اگر به مشکلی جدی برخورن، چون این موضوع خیلی عادی هستش که بازی های نقش آفرینی با پیچیدگی رو به رو بشن)

    • سال ۲۰۱۳ استارفیلد توی مرحله ی pre production بوده از ۲۰۱۶ استارفیلد توی Active development بوده، توی ۲۰۱۷ با کمک بتسدا استین روی ۷۶ کار کردن. ۲۰۱۸ بازی playable بوده که با اون چیزی که شما میگین تداخل داره. اون تیم کوچکی که میگین از ۲۰۱۸ از ۱۰۰ نفر به ۳۵۰ نفر رسیده. جیسون شرایر از ۲۰۱۵ توسط بتسدا بلک لیست شده، حرفاش بنظرم اصلا اعتباری ندارن توی این زمینه. در بدترین حالت تابستان ۲۰۲۲ رو درنظر میشه گرفت. همینطوری بیشترین مقدار زمان Development رو داشته استارفیلد. بیشتر این حرفایی که زدم توسط خود تاد هاوارد و چندین اینسایدر تایید شدن.

      • اگر جیسون شرایر حرف بی اعتباری می‌زد که داخل بلک لیست قرار نمیگرفت. حرف های شرایر صحیح هستن که داخل بلک لیست قرار گرفته. دقیقا به این خاطر که اطلاعات داخلی شرکت رو لو داده و بتسدا این فرد رو داخل بلک لیست قرار داده. اگر هم این صحبت ها اعتباری داشت مطمئناََ چنین توییتی رو منتشر نمی کرد.
        http://www.upsara.com/images/p145049_.png
        اتفاقا شرایر ذکر کرده که حرف های شما و شایعه های مربوط به این که بازی برای مدت زیادی داخل فول پروداکشن بوده همگی غلط بودن.
        در هر صورت این ها صحبت های رسمی از سمت بتسدا نیست و شاید من اشتباه کنم، اما من هیچ منبع داخلی رو به اندازه جیسون شرایر قبول ندارم و همینطور فکر نمی کنم بازی قبل از پاییز ۲۰۲۲ عرضه بشه. مخصوصاََ که کرونا هم روی مراحل توسعه مطمئناََ تاثیر داره.

        • شایعه نبوده اخه. توی یه interview آقای تاد هاوارد گفت که استارفیلد ۳٫۵ ساله توی Active Development بوده. سال ۲۰۱۹ بود اون موقع. اینم میدونیم که ۲۰۱۳ توی مرحله ی کانسپت و Pre Production بوده همزمان با توسعه ی فالوت ۴ (چرخه ی همیشگی). ۷۶ قرار بود DLC فالوت ۴ باشه که بزرگ تر شد و جدا شد. خارج از برنامه بوده ولی تیم Austin روش کار میکرده و جز مپ خیلی از Asset هاش از فالوت ۴ کشیده شدن، الانم آستین داره ساپورتش میکنه.

          تیم MaryLand حدود ۳۵۰ نفرن. کرونا تاثیر گذاشته ولی استارفیلد تا الان ۵ سال توی Active Development بوده اگه اون چیزی که شرایر میگه درست باشه تا دو-سه سال اینده ریلیز نمیشه. چنین چیزی باورش سخته. بعد تاد هاوارد بیشتر از یک دهه ست که تریلر رسمی بازی رو نزدیک ریلیز نشون میده، خیلی عجیبه که تریلر نشون بده برای دو سه سال دیگه

          • active development ارتباطی با فول پروداکشن نداره بازی می تونه از ۲۰۱۵ به صورت active development باشه توسط تیم کوچکی اما وارد پروداکشن کامل نشده باشه و تمرکز اصلی یک شرکت نباشه. این عبارت یعنی این که توسعه بازی متوقف نشده حالا چه با یک تیم کوچک چه با تیم بزرگ. هیچ تضادی با حرف های شرایر نداره. گفته تا سال ۲۰۱۹ توسط تیم کوچکی در دست ساخت بوده و به عبارتی active بودن. در مورد انتشار تریلر، اگر امسال شاهد یک تریلر کامل از گیم‌پلی باشیم و بازی دیرهنگام عرضه بشه، درسته سنت شکنی میشه، چون بستدا اصولا با فاصله ۵ ماه بازی هاشو عرضه می کنه (بعد از تریلر گیمپلی) ولی معلوم نیست استارفیلد چه نمایشی در e3 داشته باشه و یا این که استراتژی خودش رو دنبال کنه یا نه در قبال این بازی.
            حتی اواسط سال ۲۰۲۰ هم گفته بودن که بازی به این زودی ها عرضه نمیشه:
            https://segmentnext.com/2020/08/29/bethesda-starfield-release-still-way-off-pete-hines-confident
            ادیت: مثل این که شرایر به تاریخ عرضه اواسط / اواخر ۲۰۲۲ اشاره کرده.

          • Mateus گفت:

            چه اشکالی داره ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ بیاد ؟
            اگه زود تر بیاد و گند بزنه خوبه؟
            مهم لذتیه که ما میبریم و قاعدتا وقتی بازی عالی باشه لذت ما گیمرا هم بیشتر خواهد بود ؛ بنابرین دلیلی وجود نداره که از تاخیر استارفیلد عصبی بشیم
            .
            امیدوارم همه بتونن هردو کنسول رو داشته باشن تا کسی از چیزی محروم نشه :rose:

      • tom warren هم به ‌توییت جیسون واکنش نشان داد و حرف‌ هاش رو تایید کرد و گفت امسال عرضه نمیشه

      • خود تاد هاوارد گفت تنها دلیل رونمایی از استارفیلد این بوده که طرفدار ها با توجه به فال اوت ۷۶ ناامید نشن و بدونن همون سبک قبلی ادامه پیدا میکنه وگرنه چنین بازی جاه طلبانه ای با توجه به شلوغی های زیاد بتسدا توی چند سال اخیر بعیده که اماده بشه اگه اشتباه نکنم خود هاوارد گفته بود میلیون ها سال نوری با استارفیلد فاصله داریم

    • RARE گفت:

      جالبه بازی از ۲۰۱۹ تو ساخت بوده بعد ۲۰۱۸ ازش رو نمایی میکنن :rotfl:

      • اشتباه متوجه شدین بازی از خیلی وقت پیش در دست ساخت هستش، اما فول پروداکشن و چهارچوب اصلی توسعه از ۲۰۱۹ شروع شده. تریلر سینماتیک ساختن ارتباطی با توسعه نداره و حتی ممکنه توسط تیم سازنده ساخته نشه بلکه بعضاََ بر عهده پابلیشر و استودیوهای جداگانه هستش (با ایده ها و طراحی های انیماتور استودیو اصلی). مثل تریلر بازی های یوبی سافت. beyond good and evil 2 چهار پنج سال پیش رونمایی مجدد شد با سینماتیک تریلر اما توسعه نه تنها وارد پروداکشن اصلی نشده بود، بلکه چندین بار هم ریبوت شد. مثلا استودیوی digic pictures تخصص بی نظیری در خلق تریلر داره که بر روی تریلر بازی هایی مثل ac valhalla و uncharted 4 و dragon age و mass effect و ..halo و … کار کرده. این اتفاق زمانی رخ میده که مرحله اول ساخت یعنی ایده پردازی به پایان رسیده باشه.
        elder scrolls هم تریلر سینماتیک داره دلیل نمیشه وارد پروداکشن اصلی و پروسه ساخت جدی شده باشه. استودیوها منابع بی نهایت ندارن به ترتیب تمرکز خودشون رو بر روی یک پروژه میذارن و پروژه های آینده یا متوقف میشن یا با تیم کوچک تر ساخته میشن. الانم تمرکز بتسدا استارفیلد هستش. این که بازی دیرتر عرضه بشه چیز بدی نیست که اینقدر حرص میخورین، بازی پولیش میشه و افتخارهای بیشتری کسب می کنه. دلیل جبهه گیری رو نمی فهمم.
        در ضمن در مورد یه کامنت دیگه که داده بودین، بله پیشینه جیسون شرایر خیلی خیلی قوی تر و معتبر تر از امثال جف گراب و … هستش، بارها دیدم که این افراد خودشون از شرایر پیگی بک میگیرن. جف گراب و تام وارن و جز کوردن افرادی با اطلاعات داخلی هستند، اما هر خبری رو به اشتراک می ذارن و وسواسی ندارن اما شرایر اصولا خبر الکی و صرفاََ برای هایپ منتشر نمی کنه.

        • @alistar گفت:

          اقای کریمی نظرتون درباره رزیدنت ایول چهار ریمیک چیه به نظرتون اون کی عرضه میشه شایعه شده که انحصاری ps5 هستش و فقط برای کنسول های نسل نهمی عرضه میشه و از تمام قدرتشون هم استفاده میگنه .

          • این اواخر گزارشی مبنی بر این موضوع منتشر شده بود که تیم سازنده RE 3 Remake بر روی بازی کار می کرد، اما کپ کام به دلیل عدم استقبال آنچنانی از این اثر و مشکلات دیگه تیم رو عوض کرده و در حال حاضر تیم اصلی Resident Evil دوباره پروسه ساخت رو از نو شروع کردن. از طرفی بازی شامل محتویات جدید و گسترش lore هم میشه. بنابراین نیمه دوم ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ محتمل به نظر میرسه نه زودتر.

            • ShinjiMikami گفت:

              سلام اقای کریمی، شما که اطلاعاتتون زیاده.
              در مورد ایول ویثین ۳ چه نظری دارید؟ بنظرتون ۲۰۲۲ میتونه سال انتشارش باشه یا نه؟ یا اینکه کلا این آیپی ادامش ساخته نمیشه؟!!
              البته خودم نگاهی انداختم یجا نوشتن چون فروشش کم بوده ادامه نمیدن ولی یجا دیگه نوشته ایول ویثین ۳ در حال ساخته.
              ایول ویثین ۲ سال ۲۰۱۷ منتشر شد، بصورت منطقی باید نسخه ۳ هم فوقش سال ۲۰۲۲ منتشر بشه.
              ممنون میشم جواب بدین

              • گزارش معتبر یا خبری از این استودیو جایی ندیدم که در مورد پروژه های آینده صحبت کرده باشن. اول باید گوست وایر منتشر بشه ببینیم بعداََ چه اتفاقی میوفته. اما در کل بعید می دونم ۲۰۲۲ بازی جدیدی از تانگو منتشر بشه و همین گوست وایر هم امکان تاخیرش وجود داره. به دلیل شیوع ویروس کرونا پیشنهاد میدم روی برنامه ها و نظم قدیمی استودیوها حساب نکنید. ممکنه بازی‌ها یک تا دو سال تاخیر بخورن و حتی بازاریابی هم تحت تاثیر قرار بگیره. مثلا کرونا می تونه دلیلی بر این باشه که استراتژی بتسدا مبنی بر عرضه بعد از ۵ ماه رو تغییر بده. مخصوصاََ تانگو که یک استودیو ژاپنی هستش و در حال حاضر ژاپن در اوج شیوع ویروس کرونا قرار داره. تمام این قضیه به کنار ژاپنی ها با کار از راه دور میانه خوبی ندارن و همیشه به صورت تیمی و از طریق جلسه‌های مختلف کار توسعه رو پیش میبرن. همچنین زیرساخت مناسب و پیشرفته توسعه بازی از طریق اشتراک فایل cloud رو ندارن و آمریکا در این زمینه جلوتر هستش با توجه به چیزهایی که شنیدم. برای همینه استودیوهای آمریکایی بهتر پروسه های ساخت رو در شرایط حال حاضر پیش بردن. بین استودیوهای ژاپنی فقط کپ کام عملکرد خوبی داشته. پلتینیوم گیمز، فرام سافتور و خیلی از استودیوهای دیگه با مشکلات شدید مواجه شد.

    • Hasan0930 گفت:

      بزرگترین ارپی جی نسل :inlove: :inlove: راستی زودتر مصاحبه جدید مت بوتی رو پوشش بدین :inlove: :inlove: گفته بودجه استودیو ها رو نا محدود گذاشتیم و بهشون هم نگفتیم بازی سرویس محور بسازن…

    • من شخصاً اگر در مورد اعداد و ارقام نخوام حرف بزنم، ترجیح میدم بازی اواخر ۲۰۲۲ بیاد، اصلا دوست ندارم چیزی که سر سایبرپانک کشیدیم اینجا هم همین اتفاق بیفته
      البته، قطعاً نمیشه بتسدا رو از نظر تجربی (دوستان از نظر فنی کاری ندارم) با کارنامه‌ای پر از نشر و توسعه بازیای مختلف رو با سی دی پراجکت مقایسه کرد، اما باز هم این ترس به دل ما راه افتاده و ترجیح میدم بازی در بهترین شرایطش ریلیز بشه

  • Wild Rage گفت:

    بابا کشتید ما رو.
    چرا این E3 نمیاد ما تکلیفمون روشن شه با این بازی؟؟؟

  • یعنی فکر کن . جیسون شرایر میگه امسال عرضه نمیشه . دوستان ایکس باکس فن اصرار شدید دارن که الا و بلا باید عرضه بشه .

  • ShinjiMikami گفت:

    چقدر حرف الکی و شایعه پراکنی شد در مورد این بازی
    قبلا هم گفتم و بازم میگم این بازی یکی از بازی های بزرگ و جسورانه بتسدا و مایکرو خواهد بود. باید حسابی روش کار کنن تا نقصی نداشته باشه. شخصا ۲۰۲۳ رو سال انتشار این بازی پیش بینی میکنم. چون میدونم مایکرو و بتسدا بازی های دیگه ای برای عرضه در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دارن . ببینیم حالا چه خواهد شد

  • یعنی فقط برای رقابت با سونی حاضرید استار فیلد رو قربانی کنید ؟ ببین گوتی امسال دست ماست . استاد فیلد بیاد گند بزنه میشه آبروی اونایی می‌ره که میگفتن انقلابی ترین بازی سال بعد ارزش بازی پایین میاد

  • باو
    با تاریخ عرضه کاری ندارم
    من میگم تریلری گیمپلی چیزی بده ببینیم اصلا چیه
    بعد جعبه فنا دیسلایک میکنن :‌/‌ در صورتی ک خودشونم منتظرن !!!

  • RARE گفت:

    جف گراب و تام وارن و Klobrille و…… اینا همه چرت میگن فقط جیسون شرایر راست میگه؟

    • AmirAgha گفت:

      خداییش آره!
      اصا شرایر وقتی یه چیز میگه دیگه شایعه نیست!
      گزارشه!!
      فقط یه موقع هایی از مقالاتش بعضی چیزا بد برداشت میشه!
      وگرنه همیشه درسته!!
      من واقعا وقتی حرفی میگه دیگه میدونم صد در صد درسته!
      همیشه که درست می‌گفت!
      نمی‌دونم دوستان کسی هست بگه که مثلا شرایر که حرفاش اشتباه از آب در اومدن؟؟

  • wildhunt گفت:

    خب پس خوب شد. وقتی شایعه های انتشارش برای همین امسال رو شنیدم کمی ازش ناامید شد چون خیلی وقتی نیست که ساختش شروع شده.
    دوست ندارم زودتر بیاد ولی یک بازی کوتاه و ناقص باشه دلم میخواد بتسدا یک سری فوق العاده مثل fallout و elder scroll رو با استارفیلد شروع کنه :inlove:
    امیدوارم که اصلا عجله نکنن :yes:

گزارش: تا عرضه بازی Starfield زمان زیادی باقی مانده است