بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا 

بهترین کنترلر های گیمینگ برای گوشی های هوشمند؛ از شر صفحات لمسی خلاص شوید

سجاد باقریان
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا 

اگر تجربه بازی بر روی گوشی‌های هوشمند را داشته باشید، حتما متوجه شده‌اید که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این پلتفرم مربوط به کنترل لمسی آن می‌شود، قطعا فشردن دکمه‌های لمسی که نصف صفحه را هم اشغال کرده‌اند، حس خوبی را به شما منتقل نخواهد کرد. صفحات گوشی‌ها به نسبت کوچک هستند و وجود آیکون‌های بزرگ و آزار‌دهنده قطعا به تجربه شما لطمه وارد خواهد کرد، به همین دلیل بسیاری از افراد که به صورت جدی با گوشی خود بازی می‌کنند، روی به خرید کنترلر‌های گیمینگ می‌آورند که چند سالی می‌شود بازار این محصولات گرم شده است. ما در این مطلب قصد داریم بهترین کنترلر‌های گیمینگ برای گوشی‌های هوشمند را خدمت شما معرفی کنیم و به بررسی مختصر آن‌ها بپردازیم.

کنترلر dualshock 4

کنترلر های گوشی

dualshock 4، نام یکی از کنترلر‌های ساخته شده توسط شرکت سونی می‌باشد که برای کنسول پلی‌استیشن ۴ طراحی شده است. شما قادر هستید این کنترلر فوق‌العاده را به گوشی خود متصل کنید و تجربه جدیدی را از بازی‌های گوشی‌های هوشمند کسب کنید، این دسته از طریق بلوتوث به سادگی به گوشی شما متصل خواهد شد و به احتمال زیاد هیچ مشکلی برای اتصال آن به گوشی نخواهید داشت.

این کنترلر از کیفیت و دقت بسیار خوبی برخوردار است و در اکثر بازی‌های گوشی به خوبی کار می‌کند، بزرگ‌ترین مشکل dualshock 4 قیمت بالای آن است که به‌خاطر همین دلیل، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای گوشی خود از دسته‌های ارزان‌تر استفاده کنند، به هر حال، اگر کنترلر dualshock 4 دارید، حتما آن را به گوشی متصل کنید تا تجربه بسیار جذاب‌تری از بازی‌ها داشته باشید.

کنترلر xbox one

کنترلر های گوشی

مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه دیجیتال می‌باشد که در زمینه ساخت کنسول و کنترلر، دارای طرفداران بسیار زیادی می‌باشد و همیشه از نظر کیفیت زبان‌زد جهان بوده است. در دومین جایگاه از لیست به سراغ یکی از کنترلر‌های ساخته شده توسط این شرکت می‌رویم که برای نسل هشتم از کنسول‌ها طراحی و روانه بازار شده است.

کنترلر‌های سه نسل از کنسول‌های xbox، دارای یک طراحی مشابه می‌باشند که با وجود گذشت زمان زیاد از عرضه اولین نسخه از این کنترلر‌ها، هم‌چنان طراحی آن‌ها به‌روز به‌نظر می‌رسد و باید گفت که هیچ ایراد خاصی در کنترلر‌های این سه نسل از شرکت مایکروسافت وارد نیست. شما قادر هستید از طریق بلوتوث، یا استفاده از کابل او تی جی، دسته xbox one را به گوشی خود متصل کنید و از کیفیت فوق‌العاده آن در هنگام بازی‌ لذت ببرید.

 کنترلر TG 155W

کنترلر های گوشی

کنترلر TG 155W، یک انتخاب اقتصادی و مناسب است که می‌تواند نیاز‌های تمامی گیمر‌های گوشی را پاسخ دهد. شما با این کنترلر ساده و در عین حال جذاب، قادر هستید تقریبا تمامی بازی‌ها را تجربه کنید و دیگر نگران دکمه‌های لمسی و کلافه‌کننده روی صفحه گوشی خود نباشید. کیفیت ساخت این کنترلر قابل‌قبول است و با توجه به قیمت آن نباید توقع بسیار زیادی از آن داشت.

این کنترلر از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود و از نظر شارژدهی عملکرد مناسبی را ارائه خواهد کرد که ارزش خرید آن را بالا برده است. لازم به ذکر است که این کنترلر دارای سیستم لرزش یا همان ویبره می‌باشد که قطعا این موضوع می‌تواند در هنگام بازی جذاب باشد و وجود چنین امکاناتی در یک کنترلر اقتصادی بسیار عالی است، اگر نمی‌خواهید پول زیادی خرج کنید، این کنترلر یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

کنترلر Xiaomi MDZ-11-AA

کنترلر های گوشی

در این جایگاه از لیست به سراغ محصول شرکت چینی، یعنی Xiaomi رفته‌ایم. قطعا نام گوشی‌های Xiaomi را شنیده‌اید، گوشی‌هایی که توانسته‌اند با قیمت اقتصادی و امکانات فوق‌العاده، بازار جهانی را متحول کنند. اما بیایید به سراغ کنترلر ساخته شده توسط این شرکت برویم و ببینیم که آیا Xiaomi توانسته در این زمینه هم به خوبی عمل کند یا خیر.

متاسفانه افراد زیادی با کنترلر Xiaomi MDZ-11-AA آشنایی ندارند، کنترلری اقتصادی که با کیفیت فوق‌العاده‌اش شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این کنترلر برای رایانه‌های شخصی ساخته شده است، ولی شما می‌توانید آن را بدون مشکل و به راحتی به گوشی خود متصل کنید و از بازی کردن با آن لذت ببرید. شاید کیفیت ساخت این کنترلر به پای رقبای بزرگ خود، یعنی محصولات شرکت سونی و مایکروسافت نرسد، اما با توجه به قیمت اقتصادی آن، نمی‌توان انگشت اتهام به سوی شرکت Xiaomi  دراز کرد و در کل مشکل خاصی به این کنترلر وارد نیست.

کنترلر Gen Game S5

کنترلر های گوشی

شاید در نگاه اول فکر کنید که این یک کنترلر بی‌کیفیت است، از همان کنترلر‌هایی که با قیمت بسیار اندک می‌توان هرجایی از بازار یا سایت‌های مختلف پیدا کرد، اما باید بگویم که اشتباه می‌کنید، Gen Game S5 بدون شک یکی از بهترین کنترلر‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند می‌باشد که تقریبا با تمام بازی‌ها سازگاری دارد و قیمت اقتصادی آن ارزش خریدش را بسیار بالا برده است.

در طراحی و ارگونومی این کنترلر اتفاق عجیب و خاصی رخ نداده و شاهد یک کنترلر ساده، اما با کیفیت هستیم که نیاز گیمر‌های گوشی را به خوبی رفع خواهد کرد، این کنترلر دارای باطری‌ای با ظرفیت ۴۰۰ میلی‌آمپر بوده که قابل‌قبول می‌باشد. Gen Game S5 را به افرادی که نمی‌خواهند پول زیادی برای خرید کنترلر بپردازند پیشنهاد می‌کنیم.

کنترلر Logitech F310 Gamepad

کنترلر های گوشی

کنترلر Logitech F310 Gamepad برای رایانه‌های شخصی بوده و مختص گیمر‌های این پلتفرم می‌باشد،  با این حال شما می‌توانید آن را از طریق بلوتوث به گوشی خود وصل کنید، یا نسخه‌های سیمی آن را از طریق او تی جی به گوشی متصل گردانید. این کنترلر محصول شرکت نام‌آشنای Logitech می‌باشد که دارای سابقه خوبی در زمینه ساخت محصولات گیمینگ است.

ارگونومی و طراحی کنترلر Logitech F310 Gamepad، تاحدودی شبیه به کنترلر dualshock 3 بوده و قرارگیری آنالوگ‌ها، دکمه‌ها و کیفیت آن‌ها در سطح مطلوبی قرار دارد. کیفیت پلاستیک به کار رفته در بدنه این کنترلر در حد و اندازه‌های کنترلر‌های شرکت‌های بزرگی مانند سونی و مایکروسافت نیست و نباید توقع چندانی از آن داشت که با توجه به قیمت پایین آن منطقی است، اگر از گیمر‌های پلتفرم گوشی‌های هوشمند هستید و به‌ دنبال خرید کنترلری اقتصادی و بادوام می‌گردید، Logitech F310 Gamepad می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

کنترلر Ipega pg9069

کنترلر ipega pg9069

کنترلر Ipega pg9069 از لحاظ طراحی و ارگونومی شباهت بسیار زیادی با کنترل‌ کنسول نسل هشتم و نهم xbox دارد که همین موضوع باعث شده است که این کنترلر دارای یک ظاهر جذاب باشد و دستان شما را خیلی دیر خسته کند، این کنترلر کیفیت ساخت قابل قبولی داشته و نمی‌توان به آن ایراد خاصی وارد کرد.

وجود ویبره ا سیستم لرزش به شما کمک می‌کند تا حس بهتری در هنگام تجربه بازی‌های مختلف داشته باشید و در کل باید گفت که در این رنج قیمت، کنترلری با این امکانات و طراحی خوب به ندرت پیدا می‌شود و بدون شک خرید  Ipega pg9069 از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

کنترلر Razer Serval

کنترلر های گوشی

شرکت  Razer به ساخت محصولات گیمینگ شهرت دارد و همه‌ی ما با رنگ آیکونیک و سبز محصولات این شرکت آشنا هستیم، Razer گوشی‌های هوشمند را فراموش نکرده و برای این پلتفرم نیز کنترلری به نام Razer Serval منتشر کرده است که کیفیت ساخت بی‌نظیری دارد و بدون شک یکی از بهترین کنترلر‌های موجود برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید.

امکانات متنوعی در این کنترلر شاهد هستیم و کیفیت ساخت آن قطعا جزو بهترین‌ها است، اما بزرگ‌ترین مشکل این کنترلر قیمت سرسام‌آور آن می‌باشد که به همین دلیل بسیاری از افراد حتی به سراغ آن هم نمی‌آیند، این دسته نزدیک به صد دلار قیمت دارد و با توجه به تمامی امکاناتش، می‌توان گفت که باز هم ارزش خرید چندان بالایی ندارد، در نهایت باید اشاره کرد که اگر قدرت پرداخت چنین هزینه‌ای را برای خرید کنترلر دارید، Razer Serval بهترین گزینه برای شما است.

کنترلر BEBONCOOL

کنترلر های گوشی

با استفاده از کنترلر BEBONCOOL قادر هستید گوشی خودتان را به یک کنسول نینتندو سوییچ با سیستم‌عامل اندروید درآورید، در BEBONCOOL، گوشی در وسط کنترلر قرار دارد و به لطف گیره‌های آن، گوشی بسیار محکم در جای خود قرار می‌گیرد و اصلا نباید نگران لق شدن یا در آمدن آن از کنترلر باشید.

کیفیت ساخت این کنترلر بسیار عالی است و به لطف طراحی مناسبش، بسیار خوش‌دست می‌باشد و استفاده از آن حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد. متاسفانه نمی‌توان از این کنترلر برای تبلت‌ها استفاده کرد و اگر از کاربران تبلت هستید، بهتر است به سراغ دیگر کنترلر‌ها بروید، در غیر این‌صورت، BEBONCOOL می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

کنترلر Flydigi X8 Pro

کنترلر های گوشی

سازندگان کنترلر Flydigi X8 Pro در ساخت این محصول از کنترلر xbox الهام گرفته‌اند که به همین دلیل، در این کنترلر شاهد یک ارگونومی بسیار عالی هستیم که به لطف کیفیت بسیار مطلوب آن، استفاده از این کنترلر بسیار حس خوبی به گیمر‌ها انتقال خواهد داد، این کنترلر جذاب دارای امکانات متنوعی مانند شخصی‌سازی دکمه‌ها است که می‌تواند بسیار به‌درد بخور باشد.

این کنترلر شصت دلاری را می‌توانید علاوه بر گوشی‌، به رایانه شخصی خود نیز متصل کنید، پس باید گفت که Flydigi X8 Pro یک کنترلر همه کاره می‌باشد که به همین دلایل، باید آن را جزو برترین کنترلر‌های حال حاضر  دانست.

کنترلر Steam

کنترلر های گوشی

قطعا Steam Controller یکی از متفاوت‌ترین طراحی‌ها را در بین کنترلر‌های گیمینگ دارد و ویژگی‌های آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این کنترلر برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند ساخته شده و از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد.

طراحی آنالوگ و دکمه‌های این کنترلر بسیار جالب است، ولی متاسفانه استفاده از آن‌ها کمی پیچیده می‌باشد که یک نکته منفی برای آن به حساب می‌آید. یکی دیگر از نکات مثبت این کنترلر، تعویض دکمه‌های آن می‌باشد، شما می‌توانید به راحتی دکمه‌های موجود بر روی کنترلر را عوض کنید که خیال شما را تا حدود زیادی از خراب نشدن آن راحت می‌کند.

طراحی نه‌چندان زیبا و پیچیدگی در استفاده، تنها مشکلات این کنترلر بوده و با توجه به ویژگی‌های خاص آن، قطعا Steam Controller می‌تواند انتخاب خوبی برای گیمر‌ها باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای سجاد باقریان . امیدوارم روز خوبی داشته باشید . مقاله ی فوق امروزه با توجه به همه گیری بازی های ویدیویی بر روی دستگاه های تلفن همراه و همچنین وجود سرویس های ابری همچون Xcloude بر روی سیستم عامل Android ضروری می نمود که حضرتعالی زحمت آن را کشیده اید که جای بسی تقدیر و تشکر دارد . علی ایحال موارد زیر جهت استحضار تقدیم حضور می گردد :
    ۱ – در لیست فوق الذکر نامی از کنترل های نسل نهمی علی الخصوص DualSense شرکت SIE دیده نمی شود .
    ۲ – در بخش کنترل استیم متعلق به شرکت Valve با عنوان ” این کنترلر برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند ساخته شده و از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد ” لازم به ذکر است از آن جایی که اینجانب از این محصول استفاده ی شخصی و بلند مدت و طولانی داشته ام عنوان کیفیت فوق العاده برازنده ی آن نمی باشد حال آن که کیفیت سایر محصولات مشابه از شرکت های معتبر به مراتب بالاتر از ایشان است .
    ۳ – با نگاهی به لیست فوق و ذکر اسامی کنترل ها پی به قدیمی بودن محتویات مقاله خواهیم برد که دلیل آن مشخص نیست و لازم است حضرتعالی توضیحاتی پیرامون این مسئله ارایه نمایید .
    ۴ – لازم بود تا نویسنده اشاره ای به سیستم عامل های تلفن های همراه جهت بهره مندی از این قابلیت نماید . ( این که کدام نسخه از سیستم عامل iOS و Android پشتیبانی از کنترل های شخص ثالث را پوشش می دهند )
    سخن پایانی : با آمدن عناوین جذابی بر روی سیستم عامل های همراه همچون COD Mobile و PUBG و Fortnite امروزه بحث بازی صرفاً به پلتفرم های خانگی محدود نیست و این مهم در آینده و با وجود سرویس های مشابهی همچون Xcloude دستخوش تغییر و تحول خواهد شد ، جایی که برای تجربه ی عنوان مورد نظر خود محدود به مکان و حتی زمان نخواهید بود ، هر چند که هنوز در ابتدای این راه قرار داریم .
    یک دست مریزاد خدمت نویسنده ی محترم ستون فوق . پیروز و پایدار باشید .

    • درود جناب چمنی
      تشکر می‌کنم باب نکاتی که بهشون اشاره کردین و وقتی که گذاشتین برای مطالعه مقاله.
      خدمتتون عرض کنم که بسیاری از افراد برای خرید کنترلر برای گوشی قادر نیستن هزینه زیادی بپردازن و با توجه به این موضوع، بنده تصمیم گرفتم که به کنترلر‌های نسبتا قدیمی و ارزان اشاره کنم که هم‌چنان برای گوشی‌ها مناسب هستن تا مقاله به‌درد بخور‌تری در سایت قرار بگیره. عدم وجود کنترلر‌های نسل نهم در لیست هم به‌خاطر همین موضوع هست، چون قیمت بالایی دارن و بعید می‌دونم کسی این کنترلر‌ها(که شکی هم در کیفیت عالی اونا نیست) رو برای گوشی خریداری کنه.

  • NEON گفت:

    کنترلر ایکس باکس وان عالیه و bebonecool 😀 :yes:

  • فرید گفت:

    “کنترلر‌های سه نسل از کنسول‌های xbox“
    این متنو هرچقدر خوندم نفهمیدم
    فهمیدما معنی شو ولی باز نفهمیدم
    من برم قرص هایم را بخورم و بیام بگم
    خسته نباشید آقای باقریان

  • MHN گفت:

    همرو گفتین،غیر از razer kishi,بهترین و گردن کلفت ترینشون همین بود والا،یعنی حتی ماکروسافتم تو ویدیو هاش اینو تبلیغ میکنه

  • من razer raiju mobile دارم، خیلی مشتیه 😎 تو لیست نبود :silly:

  • بجای اینکه برید اینهمه خرج کنید دسته واسه گوشیتون بگیرید
    دسته ی اکس وان یا پی اس خودتونو وصل کنید با بلوتوث به گوشیتون
    البته اگه کنسول داشته باشید در غیر اون صورت که هیچی

  • اگه switch lite یه ۱۰۰ دلار بیاد پایین بعدشم هک بشه اونو به جای اینها انتخاب میکنم :-))

بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین کنترل های گیمیگ برای گوشی های هوشمند - گیمفا