درآمد صنعت بازی در سال ۲۰۲۱ سیر نزولی خواهد داشت
نیوزوو (Newzoo)، شرکت بازیهای کامپیوتری و دیتای esports، سیری نزولی را برای درآمد صنعت بازی جهانی در سال ۲۰۲۱ پیشبینی کرده است. این پیشبینی در حالیست که صنعت مذکور در سال ۲۰۲۰ و در خلال پاندمیک جهانی COVID-19 بهترین رکوردها را به ثبت رساند. در طی سالها، این اولین سالیست که صنعت بازیهای کامپیوتری به جای پیشرفت، روند نزولی گرفته است.
هرچند این اخبار در ابتدا بدبینانه به نظر برسد، اما نیازی به نگرانی از جانب کاربران نیست. این گزارش همچنین خاطر نشان کرده است که درآمدزایی این صنعت به ۲۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ خواهد رسید. شرکت نیوزوو احتمال رسیدن به رکوردهای ثبت شده در سال ۲۰۲۰ را حداقل برای سال ۲۰۲۱ پایین میبیند. هر چند پاندمیک جهانی زمان عرضه بسیاری از بازیها، به خصوص سه بازی از کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) را با تاخیر مواجه کرده است، اما به طور کلی این صنعت از درآمدها تاثیر مثبتی پذیرفته است.
سرپرست تجاری شرکت نیوزوو، تام ویجمن (Tom Wijman)، به سایت VentureBeat اعلام کرده است که درآمد صنعت بازیهای کامپیوتری در سال ۲۰۲۱ به رقم ۱۷۵٫۸ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم ۱٫۱ درصد کمتر از رقم ۱۷۷٫۸ میلیارد دلار ثبت شده در سال ۲۰۲۰ است. چند عامل برای ثبت چنین آماری دخیل هستند که یکی از این موارد کمبود چیپهای semiconductor میباشد. موارد دیگر هم دخیل هستند، از جمله اختلال در زنجیره تامین جهانی، تصمیم شرکت اَپِل (Apple) مبنی بر اولویتبندی حریمهای خصوصی نسبت به بازاریابیهای تعیین شده قبلی و مهمترین عامل که زمانبندی است.
انتظار میرود که تاخیرهای بیشتری در راه باشد و بر عرضه بسیاری از بازیهای نسل جدید تاثیرگذار باشد. یکی از این بازیها، بازی God of War: Ragnarok است که بر طبق گزارشها قرار بر عرضه آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بود و به نظر میرسد تا سال ۲۰۲۲ عرضه آن با تاخیر مواجه خواهد شد.
در بلندمدت شرکت نیوزوو معتقد است که نگرانی درباره مشکلات صنعت بازیهای کامپیوتری وجود ندارد و هنوز رشد صعودی خوبی برای آن در بازار طی چند سال آینده پیشبینی شده است. این شرکت معتقد است که پاندمی جهانی در سال ۲۰۲۰ فرصت خیلی خوبی را در این صنعت برای سودآوری به وجود آورد، اما در سال ۲۰۲۱ مشخصاً دوره اُفتی را به خاطر شرایط موجود تجربه خواهد کرد تا مجدداً بازار به شرایط عادی خود بازگردد.
این عامل به کاربران اطمینان خاطر خواهد داد که شرکتهای بازیسازی در تلاش هستند تا خود را با چشمانداز جدید بازاریابی تمام دیجیتال وفق دهند، وظیفهای که برای بعضی از آنها موفقیتآمیزتر از سایر است. به عنوان مثال، براساس گفته یک اینسایدر، شرکت ماکروسافت (Microsoft) در نظر دارد که ایکسباکس و برنامههای کنفرانس مطبوعاتی شرکت بتسدا (Bethesda) را با یکدیگر در کنفرانس E3 2021 متحد کند.
سال گذشته نیز صنعت بازیهای کامپیوتری رشد مقطعی بزرگ به دلیل عرضه پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس و اس و همچنین تقاضای بالا برای خرید در یک چهارم پایانی سال تجربه کرد. در مجموع، بر اساس گزارش شرکت نیوزوو، بازار بازیهای کامپیوتری درآمدزایی ۱۷۷٫۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ را تجربه کرد که ۲۳٫۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود. این بیشتری میزان رشد بازار ثبت شده مذکور از سال ۲۰۱۲ که در آن رسماً درآمدزایی این صنعت مورد بررسی قرار میگرفت، بوده است. بعد از سال فوقالعادهای که گذشت، طبیعیست که در این شرایط رشد نزولی کوتاهی را شاهد باشیم.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
گیم همیشه مشتری خودشو داره مثل فیلم
سلام
نیوزوو همچین تیتر میزنی آدم فکر میکنه درآمد نصف شده!
به خاطر بحث واکسینه شدنه مردمه, ایرانو نبین هیچکس نزده کل دنیا کم کم دارن ماسکو حفظ میکنن خیلی از شهر ها هم این کارو انجام دادن, مردمم برگشتن سر کاروبار بنابر این طبیعیه این موضوع
سلام
آمریکای عزیزم که ۱ به ۴ همه واکسنها رو مال خود کرده، ایران هم تلاش خودشو میکنه دیگه. نباید انتظار داشت براحتی واکسن گیرمون بیاد.
کلا واکسن گرفتنیست نه دادنی!