فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس

محسن رضوی فر
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس

بدون شک کریتوس (Kratos) جزو یکی از شخصیت‌های به یاد ماندنی در تاریخ بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود. شاید بتوان گفت کریتوس و فرنچایز God of War در پیشرفت و شکل‌گیری بهتر صنعت بازی‌های ویدیویی سازنده بوده‌اند. میزان کشتار و خون‌ریزی‌های موجود در سری God of War با مجموعه‌های Ninja Gaiden و Devil May Cry قابل مقایسه است، اما هیچ‌یک از قهرمانان اصلی آن دو مجموعه نفرت و خشم کریتوس را ندارند. کریتوس به عنوان شخصیت اصلی فرنچایز God of War دارای قدی بلند و سری طاس است. او به عنوان یک نیمه خدا می‌تواند بسیاری را نجات دهد، اما در اغلب اوقات قدرت‌های خود را هدر می‌دهد. در این بخش از آیتم فکت بازی به بررسی ۹ واقعیت در مورد شخصیت کریتوس می‌پردازیم. در این مطلب متوجه خواهید شد که چرا کریتوس به عنوان شخصیت اصلی God of War، یک ضدقهرمان نیز محسوب می‌شود.

فکت اول: کریتوس به نوعی یک ضدقهرمان است

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس

در نسخه‌های اولیه‌ی God of War، کریتوس بیشتر مانند یک ضدقهرمان خود را نشان می‌دهد

کریتوس شخصیتی کاملاً ناقص و فاقد ویژگی‌های معمولی قهرمانانه است. از جمله کارهای بدی که او در طی سال‌ها انجام داد می‌توان به گرفتن بال‌های ایکاروس برای استفاده‌ی شخصی، کشتن همسر، فرزند و پدر خود و آزادسازی مردگان برای گشتن در دنیای خارج از زیر زمین اشاره کرد. به نظر می‌رسد هیچ محدودیتی در غیر قابل پیش‌بینی بودن او وجود ندارد. به همین دلایلی که گفته شد و موارد دیگر، کریتوس را می‌توان ضدقهرمانی دانست که همه آن را دوست دارند.

فکت دوم: این شخصیت براساس Cratus از اساطیر یونان باستان الهام گرفته شده است

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس

کریتوس شاید یک شخصیت خیالی در بازی‌های ویدیویی باشد، اما براساس آثار ادبی اساطیر یونان باستان طراحی شده است. Cratus فرزند Pallas و Styx است. Styx و Pallas به ترتیب خدای دنیای زیرزمین و خدای جنگ هستند. نام Kratos نیز با کلماتی مانند قدرت و توانایی همراه است. گرچه کریتوس از همتای یونان باستان خود الهام گرفته است، اما تفاوت‌های مشخصی بین این دو وجود دارد. Cratus مجری تاج و تخت آسمانی است. این در حالی است که کریتوس خدایان دیگر را کوچک می‌شمارد و عطشی سیری‌ناپذیر برای قدرت دارد.

فکت سوم: در طراحی‌های اولیه کریتوس با موهای بلند نشان داده شده است

تصویر کریتوس در طول سری God of War تغییر کرده است. طراحی‌های اولیه، کریتوس را شخصیتی با موهای بلند نشان می‌داد و او در برخی از نقاشی‌ها یک بچه را در آغوش دارد. تصویر کریتوس با یک کودک ممکن است بسیاری از افراد را به یاد تریلر بازی Death Stranding بیاندازد. در واقع در آغوش گرفتن یک نوزاد موجب می‌شد که کریتوس شخصی قهرمانانه‌تر به نظر برسد. موهای بلند می‌توانست ایده‌ی جالبی باشد، اما در نهایت سازندگان او را به صورت طاس طراحی کردند. در واقع کچل بودن کریتوس و تتوهایش، او را به شخصیت شناخته شده‌تری تبدیل نمود.

فکت چهارم: کریتوس بسیار بلندقد است

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس

کریتوس به نظر می رسد ۲٫۴ متر قد دارد. پسرش که به اندازه کافی بزرگ است و می تواند در نبردهای مرگبار بجنگد، قدش تقریباً به اندازه پاهای کریتوس است. طبق گفته های یکی از توسعه‌دهندگان در استودیوی سانتا مونیکا، قد کریتوس در کتابهای مصور حدود  ۲٫۳ متر و در بازی حدود ۱٫۸ متر است. صرف نظر از اینکه تخمین درست تری باشد یا نه، اما کریتوس یک شخصیت بسیار بلند قد است.

فکت پنجم: صداپیشه‌ی کریتوس چندین بار تغییر کرده است

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس

کریتوس به عنوان یک نیمه خدای جوان و خام، در زمان خشم اشتباهات احمقانه‌ای را مرتکب شد. در بازی‌های اولیه‌ی God of War، کریتوس فردی خودخواه نشان داده شد که به نظر می‌رسید از همه‌ی خدایان متنفر است. در آخرین نسخه‌ی God of War، شخصیت متفاوتی از او را شاهد بودیم. او در این نسخه وظیفه‌ی تربیت و پرورش پسرش را برعهده گرفته است. در نسخه‌های اولیه شاهد چنین ویژگی‌هایی از کریتوس نبودیم. از زمان اولین نسخه‌ی این مجموعه، صداپیشه‌ی کریتوس چند بار تغییر کرده است. Terrence ‘T.C.’ Carson صداپیشه‌ی شخصیت کریتوس در سه نسخه‌ی ابتدایی God of War بود. برای نسخه‌ی ۲۰۱۸ آقای کریستوفر جاج (Christopher Judge) به عنوان صداپیشه‌ی این شخصیت انتخاب شد. همچنین در نسخه‌های فرعی God of War: Ghost of Sparta و God of War: Ascension، آقای Antony Del Rio وظیفه‌ی صداپیشگی کریتوس جوان را برعهده داشت. تفاوت در صدای این شخصیت‌ها کاملاً محسوس است.

فکت ششم: زئوس پدر کریتوس است

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس

داستان سری God of War همواره به نوعی با زئوس پیوند خورده است.

از اولین باری که با زئوس آشنا شدیم، می‌دانستیم که کریتوس و زئوس داستان‌های زیادی را با هم دارند. زئوس کنترل کمی بر روی پسرش داشت. البته اینجا در مورد هرکول صحبت نمی‌کنیم. در نسخه‌های اولیه‌ی God of War، زئوس کریتوس را فریب داد تا تمام قدرت خود را در Blade of Olympus بگذارد. این موضوع مانع از آن نشد که کریتوس Blade of Olympus را بدزدد و زئوس را با خنجر بزند. اگر آتنا جان خود را فدا نمی‌کرد، کریتوس در آن لحظه زئوس را شکست می‌داد. زئوس از مرگ دخترش پشیمان به نظر می‌رسید و مجبور شد او را ترک و فرار کند. داستان God of War همیشه به نوعی با زئوس درگیر بوده است.

فکت هفتم: کریتوس در یک بازی و یک اپیزود از مجموعه‌ی Simpsonها حضور داشته است

کریتوس در یک بازی از مجموعه‌ی The Simpsonها با عنوان The Simpsons Game حضور داشت است. بازی مذکور در بیلبورد به عنوان God of Wharf شناخته می‌شود. همچنین کریتوس در یک اپیزود از مجموعه‌ی The Simpsons نیز حضور داشته است. مرجع God of War در این مجموعه‌ی تلویزیونی نیز درباره‌ی یک بازی است و آن را Guts Of War II: Entrails of Intestinox می‌نامند.

فکت هشتم: کریتوس ممکن است در یک فیلم اقتباس شده از God of War ظاهر شود

هشتگ فراگیر کریتوس

طبق گزارش movieweb، آقای Steven S. DeKnight به عنوان کارگردان فیلم Pacific Rim: Uprising قصد دارد یک فیلم براساس سری God of War و با درجه‌بندی سنی R بسازد و در این راستا با سونی گفتگو کرده است. این کارگردان می‌خواهد برای نقش کریتوس ، دیو باوتیستا را انتخاب کند، اما فعلاً چیزی مشخص نیست. بازیگرانی مانند دواین جانسون (Rock) و جیسون موموآ برای این نقش پیشنهاد شدهاند. هنوز هیچ چیز در خصوص این فیلم مشخص، بنابراین در این مرحله فقط می‌توانیم حدس بزنیم. مدتی پیش نیز سونی اعلام کرد یک فیلم سینمایی براساس بازی Ghost of Tsushima ساخته خواهد شد.

فکت نهم: همسر کریتوس یک فراست جاینت بود

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس

در خصوص همسر کریتوس اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما در بازی God of War 2018 چندین بار به او اشاره می‌شود. طرح و داستان این بازی در خصوص سفر کریتوس و آترئوس به بلندترین نقطه‌ی ۹ قلمرو برای ریختن خاکسترهای همسر کریتوس است. Laufey the Just نام همسر دوم کریتوس است که به او Faye نیز می‌گویند. در واقع او یک غول یخی (Frost Giant) بود. Faye همسر دوم کریتوس و مادر آترئوس محسوب می‌شد. اکثر اطلاعاتی که درباره‌ی همسر کریتوس دریافت کردیم از طریق هیروگلیف در اواخر بازی توضیح داده شده است. به احتمال زیاد در دنباله‌ی God of War، واقعیت‌ها و اطلاعات بیشتری درباره‌ی Faye ارائه خواهد شد.

منبع

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت کریتوس