یک یا چند شرکت قصد تصاحب استودیوی دونتناد را داشتهاند
اسکار گیلبرت (Oskar Guilbert) در مصاحبهی اخیر خود اعلام کرد که تاکنون چندین بار با پیشنهاد فروش استودیوی دونتناد روبرو شدهاست، اما جواب این استودیو همواره منفی بوده و قصد دارد تا همچنان مستقل بماند.
امروزه اکثر بازیبازان استودیوی دونتناد انترتینمنت (Dontnod Entertainment) را با موفقیت عنوانی چون Life is Strange که اولین بار در سال ۲۰۱۵ به شهرت رسید میشناسند. همچنین، این استودیو پس از عرضهی آن بازی همچنان روی مسیر پیشرفت قدم برداشته و بیش از هر زمان دیگری پتانسیل خریداری شدن توسط شرکتهای بزرگتر را در خود میبیند. البته، با اینکه خریداری شدن استودیوهای مستقل در قالب اوقات هم برای آنها سودآور است و هم آنها را از مشکلات مالی احتمالی آینده نجات میدهد و به نوعی آنها را بیمه میکند، اما همچنان سیاستهای برخی از استودیوها از جمله دونتناد بر پایهی مستقل ماندن استوار است.
در واقع، آقای اسکار گیلبرت به عنوان مدیر عامل استودیوی دونتناد اخیراً با وبسایت IGN مصاحبهای انجام داده و طی این گفتگو دربارهی پیشنهادات خریدی که این استودیو با آنها روبرو شده است صحبت کرد. وی چنین اذعان داشت که استودیوی دونتناد و وی این پیشنهادات را یکی پس از دیگری رد کردهاند تا همواره مستقل بمانند. البته، این استودیوی فرانسوی اخیراً و در ازای سرمایهگذاری چند میلیون یورویی، بخش کمی از سهام خود را به شرکت چینی تنسنت (Tencent) واگذار کرد، اما گیلبرت همچنان بر روی مستقل ماندن و مسئولیت داشتن سهامداران اولیهی این استودیو پافشاری میکند. وی افزود:
ما در ماه ژانویه ۴۰ میلیون یورو بدست آوردیم (اشاره به فروش سهام)، اما همواره برای ما مهم است که سهامداران اولیهی این استودیو نقش اساسی را ایفا کنند و آنها نیز قصد خواهند داشت که دونتناد مستقل بماند.
همچنین، وی در ادامه گفت که دونتناد برای حفظ استقلال خود همواره تلاش خواهد کرد و هویت این استودیو برای سهامدارن آن بسیار مهم است. از طرفی دیگر، این استودیو همچنان به ساخت عناوینی که در آنها تبهر و شهرت دارد ادامه خواهد داد.
من نمیخواهم پرمدعا باشم، اما بازیهایی هستند که تنها استودیوی ما آنها را میسازد. اگر بخواهم مثالی بزنم باید به عناوین Life is Strange و Vampyr اشاره کنم و ما همچنان به ساخت این دست بازیها ادامه خواهیم داد. البته، ما خوششانس هستیم، چرا که شرکای ما و طرفداران همواره از عناوین ما استقبال کرده و این درآمدزایی باعث میشود تا دست ما برای پروژههای آتی باز باشد.
در واقع، من چنین تصور میکنم که بازیبازان به نام استودیو بر روی عناوین ما دقت میکنند و نمیخواهیم که این برند استقلالش را از دست بدهد.
در پایان، لازم به ذکر است که استودیوی دونتناد اخیراً شعبهی جدیدی از استودیوی خود را در شهر مونترال کانادا افتتاح کرد و بهنظر میرسد که قصد گسترش پروژههای خود را دارد. همچنین، اخبار منتشر شده پیرامون این استودیو حاکی از آن هستند که دونتناد در حال توسعهی پنج بازی به صورت همزمان است که یکی از آنها با همکاری استودیوی فوکس هوم (Focus Home Interactive) ساخته میشود و قرار است تا این عناوین بین سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ منتشر شوند.
پر بحثترینها
- جیم رایان: پلی استیشن از قرارداد ۱۰ ساله Call of Duty هیجان زده است
- بازی Hellblade 2 دارای Photo Mode خواهد بود
- تحلیلگر: GTA 6 مهمترین عرضه در تاریخ سرگرمی تا کنون خواهد بود
- واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیهساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5
- افشای برخی قابلیتهای PS5 Pro؛ از قدرت ۶۷ ترافلاپسی تا بهبود ۳ برابری ری تریسینگ
- اینسایدر گیمینگ مشخصات فاش شده PS5 Pro را تایید کرد
- ناراحتی طرفداران بابت حذف شدن Bloodborne از رایگیری بهترین بازیهای پلی استیشن
- گزارش: بازی Rise of the Ronin نمیتواند نرخ فریم ۶۰ را حفظ کند
- شایعه: حجم بازی GTA 6 حدود ۲۲۸ گیگابایت خواهد بود
- آیا Rise of the Ronin میتواند بهتر از Ghost of Tsushima ظاهر شود؟
نظرات
:yes: :yes:
دیگه مثل نسل هفت و قبل تر نیس که سریع بشه یه استودیو رو خرید الان پیشنهاد خرید به استودیو بدی انگار بهشون فوش دادی یا احساس حقارت میکنن 😀 😀 😀 مایکروسافت خوب تونست تو این شرایط ۲۰ تا استودیو جمع کنه البته رفتار ناشرایی مثل ea و Activision و سونی هم تاثیر گذار بوده در این تغییر رفتار استودیوها