هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم - گیمفا
هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم - گیمفا
هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم - گیمفا
هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم - گیمفا

هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم

محمد سعیدی
۱۱:۰۰ ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم - گیمفا

تنها چند روز تا انتشار بازی جذاب و مورد انتظار Resident Evil Village باقی مانده است. به همین دلیل، در این مقاله سعی داریم تا نگاهی بر اطلاعاتی که تا به حال از این عنوان به دست آورده‌ایم، داشته باشیم. ضمنا ویدئویی از گیم‌پلی این اثر را با هم تماشا خواهیم کرد.

حتما در جریان هستید که تا به حال نسخه‌های مختلفی از فرنچایز Resident Evil بر روی پلتفرم‌های متنوع در دسترس قرار گرفته است. بازی‌بازان از هر سنی با این سری جذاب آشنایی داشته و از تجربه‌ی آن لذت می‌برند. بدون شک Resident Evil را باید از برترین فرنچایزهای در ژانر وحشت به حساب آورد و بسیاری از افراد در انتظار تجربه‌ی نسخه‌ی جدید آن یعنی Resident Evil Village هستند. نسخه‌ی جدید نیز در سبک‌های وحشت و بقا ساخته شده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با اثر فوق‌العاده‌ای سر و کار خواهیم داشت. تا کنون جزئیات فراوانی از سوی شرکت کپ‌کام (Capcom) پیرامون این اثر در دسترس قرار گرفته است. به همین مناسبت، در ادامه مروری بر مهم‌ترین اطلاعات پیرامون این نسخه خواهیم داشت.

پلتفرم‌ها و تاریخ انتشار

resident evil village

عده‌ی زیادی از افراد می‌توانند Resident Evil Village را تجربه نمایند.

بازی Resident Evil Village قرار است در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۷ می ۲۰۲۱ میلادی) بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استدیا و کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس و اس در دسترس قرار گیرد. بنابراین نتیجه می‌گیریم که عده‌ی زیادی از افراد می‌توانند این عنوان را تجربه نمایند.

یکی از شایعاتی که در گذشته به گوش می‌رسید، عرضه‌ی این بازی بر روی سرویس گوگل استدیا بود. این قضیه ابهامات زیادی را برای بازی‌بازان به وجود آورده بود. در نهایت تصمیم بر این شد که Resident Evil Village بر روی این سرویس هم در دسترس قرار گیرد.

داستان

تا این جا مطلع شدیم که داستان بازی Resident Evil Village بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. اگر چه کپ‌کام سعی داشته است تا بخش زیادی از داستان این نسخه را تا زمان عرضه‌ی آن مخفی نگه دارد، اما طی مصاحبه‌هایی که با اعضای این شرکت صورت گرفت، مطلع شدیم که در مجموع با داستان خوبی سر و کار خواهیم داشت. حتی منتقدان نیز از این نسخه استقبال کرده‌اند و در نهایت باید دید که چه اتفاقاتی برای آن رقم خواهد خورد.

به دنبال قتل شخصیتی به نام Mia، دختر Ethan یعنی Rose ربوده می‌شود. همین قضیه باعث می‌شود که Ethan به روستایی عجیب و رازآلود پا بگذارد و بخواهد که از رمز و رازهای آن سر در بیاورد. این کاراکتر خیلی سریع متوجه می‌شود که چیزی در این روستا با منطق جور در نمی‌آید و همین موضوع، داستان را پیچیده و جذاب خواهد کرد.

نکته‌ای که تیم سازنده بارها به آن اشاره داشته، این است که بازی Resident Evil Village از لحاظ روایت داستان، کیفیت مطلوبی دارد و پیش‌بینی می‌شود که حتی از نسخه‌ی قبلی خود نیز بهتر باشد. همچنین سازندگان به بازی‌بازان توصیه کرده‌اند که برای درک بهتر ماجرای Resident Evil Village، حتما سری به نسخه‌های قبلی زده و آن‌ها را مجددا تجربه کنند.

تمرکز بیشتر بر روی Ethan

شخصیت Ethan در نسخه‌هایی از فرنچایز Resident Evil حضور داشت و این بار باز هم به عنوان قهرمان داستان، نقش پررنگ و قابل توجهی را ایفا می‌کند. بازگشت پروتاگونیست در نسخه‌های بعدی، اتفاقی است که کمتر در این سری شاهد آن بوده‌ایم. البته شخصیت‌های خاطره‌انگیزی همچون Chris در دو نسخه‌ی Resident Evil 5 و Resident Evil 6 حضور داشته است و نباید این موضوع را نادیده گرفت.

حذف کاراکتر Ethan از بازی Resident Evil Village به هیچ وجه منطقی نبود؛ چرا که داستان کاملا در مورد او است. بنابراین، تیم سازنده به هیچ وجه به شایعات توجه نکرد و به طراحی شخصیت‌های آشنای خود ادامه داد. نکته‌ی جالب در خصوص Ethan این است که وی با قدرت بیشتری به این نسخه آمده است و بازی‌بازان با هدایت وی به همین نتیجه خواهند رسید.

الهام از Resident Evil 4؟

resident evil village

تیم سازنده برای ساخت این نسخه از بازی Resident Evil 4 الهام گرفته است.

بازی‌بازان با مشاهده‌ی مواردی نظیر مدیریت Inventory، خرید و فروش آیتم‌ها و سلاح‌ها و همچنین جهان بازی Resident Evil Village، به این نتیجه رسیدند که تیم سازنده احتمالا برای ساخت این نسخه از بازی Resident Evil 4 الهام گرفته است. آقای پیتر فابیانو (Peter Fabiano)، تهیه‌کننده‌ی این بازی در مصاحبه‌ای گفته است:

حدس بازی‌بازان در مورد Resident Evil Village درست است و ما تا حدی از نسخه‌ی چهارم فرنچایز خود الهام گرفته‌ایم. البته اتفاقات دیگری هم در این نسخه رقم می‌خورد که بازی‌بازان را به یاد نسخه‌ی چهارم خواهد انداخت. برخی از معماهای نسخه‌ی جدید نیز بی شباهت به Resident Evil 4 نخواهد بود.

ترسناک‌تر از Resident Evil 7

این قضیه که آیا Resident Evil Village ترسناک‌تر از نسخه‌های قبلی هست یا خیر، دغدغه‌ی بسیاری از هواداران به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد که این نسخه از صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز بی‌شماری برخوردار خواهد بود و درصد زیادی از طرفداران از آن لذت خواهند برد. کپکام اعلام کرده است که شمار این صحنه‌های ترسناک از نسخه‌ی قبلی یعنی Resident Evil 7 نیز بیشتر خواهد بود. یکی از اعضای تیم سازنده در این باره گفته است:

شمار صحنه‌های ترسناک بازی Resident Evil Village را تا حد استاندارد زیاد کرده‌ایم و تصمیم داریم که در این مورد چیزی نگوییم تا آن‌ها را تجربه نمایید. البته باید بدانید که تعداد وقایع ترسناک بازی در حدی نیست که به داستان بازی لطمه‌ای بزند.

Dimitrescu و محل زندگی‌اش

از زمان انتشار تریلرها از بازی Resident Evil Village، کاراکتر Lady Dimitrescu مورد توجه بسیاری از بازی‌بازان قرار گرفت. بسیاری بر این باور هستند که این شخصیت به یکی از برترین و ماندگارترین باس‌های سری Resident Evil تبدیل خواهد شد. البته گفتنی است که داستان بازی به او و دخترانش محدود نمی‌شود و جزئیات بسیار بیشتری هم در آن به چشم می‌خورد.

در نخستین دموی بازی Resident Evil Village، شاهد تقابل شخصیت اصلی با این کاراکتر بلندقد و ترسناک بودیم. یکی از اعضای کپکام در مصاحبه با وب‌سایت IGN گفته است:

دهکده، Lady Dimitrescu و قلعه‌ی بزرگش، تنها بخشی از بازی Resident Evil Village هستند. با عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی، هواداران متوجه سایر قسمت‌های این اثر نیز خواهند شد.

نقشه‌ی بازی

resident evil village

نقشه‌ی بازی Resident Evil Village از Resident Evil 7 به طور قابل توجهی بزرگ‌تر است.

اکنون بر هیچ کس پوشیده نیست که نقشه‌ی بازی Resident Evil Village از Resident Evil 7 به طور قابل توجهی بزرگ‌تر است. اما دقیقا چه اطلاعاتی در مورد این نقشه به دست ما رسیده است؟

تا این لحظه جزئیات جالبی در خصوص نقشه‌ی این نسخه در دسترس قرار گرفته است. به عنوان مثال، قلعه‌ی Dimitrescu بسیار بزرگ خواهد بود و مراحل اصلی نیز در آن جا رخ خواهد داد. بنابراین واضح است که این مکان، بخش بزرگی از نقشه را شامل می‌شود. دهکده‌ی بازی بسیار گسترده است و اماکنی نظیر خانه‌های بزرگ، یک دریاچه و کارخانه‌ای جالب هم در آن دیده می‌شود. این طور به نظر می‌رسد که موجودات آبزی نیز در این دریاچه وجود داشته باشند. پیش‌بینی دیگر هواداران هم این است که ماموریت جذابی از این بازی به این دریاچه بستگی خواهد داشت.

تصور بسیاری از افراد این بود که به دلیل قرار گرفتن شخصیت اصلی در یک روستا، با کمبود محیط و اماکن مواجه خواهند شد. در صورتی که به نقل از تیم سازنده، این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. آقای Morimasa Sato در خصوص نقشه‌ی این اثر گفته است:

علی‌رغم این که بازی تنها در یک روستا جریان دارد، اما بازی‌بازان با تنوع زیادی مواجه خواهند شد. آن‌ها چیزهای جدیدی را تجربه کرده و از این نظر لذت خواهند برد. شگفتن‌های فراوانی در Resident Evil Village وجود دارد و بازی‌بازان علاوه‌بر پیگیری اتفاقات اصلی، می‌توانند به کشف رازها هم بپردازند.

معماها

همان‌طور که در جریان هستید، پازل‌ها بخش مهمی از فرنچایز Resident Evil هستند و بازی‌بازان نیز رضایت کاملی در این مورد دارند. بنابراین از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد که معماهای زیادی در Resident Evil Village وجود داشته باشد. نکته‌ی قابل توجه این است که این پازل‌ها بیشتر باید در ماموریت‌های اصلی حل شوند تا جواز حضور در بخش‌های بعدی بازی صادر گردد. تیم سازنده از این پازل‌ها به عنوان “نقطه عطف” در این اثر یاد کرده‌اند. آن‌ها این پازل‌ها را مکملی برای اتفاقات دلهره‌آور می‌دانند.

Mother Miranda

Lady Dimitrescu ممکن است توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده باشد و بسیاری از بازی‌بازان فکر کنند که اکثر اتفاقات بازی در مورد او است. در صورتی که با تریلرها و دمویی که اخیرا در دسترس قرار گرفته است، مطلع شدیم که نقش Mother Miranda می‌تواند بسیار پررنگ‌تر از او هم باشد.

نکته‌ی مشخص در مورد Mother Miranda این است که وی رئیس تمام افراد شرور این دهکده است و احتمالا با کارهای خود، بازی‌بازان را تا انتهای بازی عذاب خواهد داد. تنها باید منتظر بود و دید که در نهایت جدال شخصیت اصلی به چه شکل خواهد بود.

حجم بازی

resident evil village

Resident Evil Village یک بازی میان‌نسلی است و همیشه حجم‌های گوناگونی را برای این گونه آثار شاهد هستیم.

Resident Evil Village یک بازی میان‌نسلی است و همیشه حجم‌های گوناگونی را برای این گونه آثار شاهد هستیم. متاسفانه اطلاعاتی در مورد حجم اکثر نسخه‌های این بازی در دست نیست، اما می‌دانیم که برای اعمال آن بر روی کنسول‌های نسل نهمی، چه فضایی را نیاز خواهید داشت.

حجم نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس و اس این بازی برابر با ۳۵ گیگابایت خواهد بود. حال آن که این مقدار برای کنسول پلی‌استیشن ۵ در حدود ۲۷٫۳ گیگابایت است. به نظر می‌رسد که حجم سایر نسخه‌های این اثر در زمان انتشار مشخص شود.

دموها

خوشبختانه کپکام با انتشار دو دمو برای بازی Resident Evil Village، اطلاعات زیادی را به دست هواداران رساند. بیشتر بازی‌بازان از تجربه‌ی این دو دمو لذت بردند و تصمیم به خرید نسخه‌ی اصلی گرفتند. دموی اول بر روی کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه شدند. بازی‌بازان و منتقدان نیز از همان ابتدا متوجه کیفیت بالای صداگذاری و گیم‌پلی جذاب آن شدند.

دومین دمو بر روی تمام پلتفرم‌های مقصد عرضه شد تا بازی‌بازان بیشتری بتوانند آن را تجربه نمایند. خوشبختانه استقبال از این دمو نیز خوب بود و بازی‌بازان با موارد بیشتری از جمله داستان و سیستم مبارزات این اثر آشنایی پیدا کردند. به نقل از بسیاری از منتقدان، دموی دوم چون به محصول نهایی نزدیک‌تر بود، از کیفیت بیشتری هم برخوردار بود.

تریلر گیم‌پلی

در پایان این مقاله یکی از تریلرهای گیم‌پلی بازی Resident Evil Village را با هم تماشا خواهیم کرد. در این ویدئو می‌توانید بخش‌های جذابی از بازی را مشاهده کرده و از ویژگی‌های موجود در گیم‌پلی آن با خبر شوید. بنابراین می‌توانید نسبت به مشاهده و دانلود این ویدئو اقدام نمایید.

نظر شما در مورد Resident Evil Village چیست؟ آیا فکر می‌کنید که این نسخه نیز به موفقیت خواهد رسید. حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دریافت ویدئو با کیفیت ۴۸۰P
دریافت ویدئو با کیفیت ۷۲۰P
دریافت ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم - گیمفا
هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم - گیمفا
هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم - گیمفا
هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم - گیمفا
هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Bh گفت:

    متشکرم بابت مقاله، بعد از پلی دادن دموش بی صبرانه منتظرم نمراتش منتشر بشه و امیدوارم نمره خوبی هم کسب کنه چون واقعا اثر فوق العادیه.

    دوستانی که re7 رو پلی دادن، توی تریلر دقیقه ۲:۳۲ به نظرتون این شخصیت همون lucas baker نیست؟ صداش خیلی شبیهشه

    • ببین داداش…من خیلی میبینم توو این روزا راجب متای ویلیج صحبت میشه…نمیخوام بگم متا مهم نیست یا هست
      قطعا مهمه ولی اول برای سازنده و بعد برای اون طرفدار دو آتیشه اثر که اونو چماق کنه توو سر ترول هیتر
      اما برای منی که با اویل بزرگ شدم و به این فرنچایز ارادت دارم متای بالا گرفتنش فقط باعث خوشحالیم و ضمانت خفن بودن بازیه
      به هیچ عنوان پیش‌بینی متای ویلیج نمیکنم چون وقتی توو عصری زندگی میکنیم که یه منتقد برای خشونت زیاد از لست۲ نمره کم میکنه و از گوست بخاطر قطع نکردن بامبو نمره کم میکنه مشخصه که خیلی از این منتقدا جهت‌دار نمره میدن و این اوج بی‌انصافی هستش.
      زیاد خودتو درگیر نمره نکن چون اگه ۷۵ بشه هممون پلی میدیمش و اگه ۹۵ بشه همه پلی میدیمش چون داریم راجب رزیدنت اویل صحبت میکنیم
      گرافیکشم که خوبه و گیمپلی عالی داره میمونه داستان که امیدوارم ساختارشکن و از پیچش‌های جالبی برخوردار باشه

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        امید جان کاملا باهات موافقم اومدم اینا رو بگم که دیدم شما گفتی 😎 واقعا همینکه داره رزیدنت اویل میاد برام بسه و تمام . اما دوس دارم بازی متای خوبی بگیره اونم فقط برای کپکام :heart: و البته این فرنچایز تاریخی که دست کمی از یک بِرَند نداره رزیدنت اویل

      • ShinjiMikami گفت:

        شما یبار اومده بودی میگفتی گرافیک بازی خوب نیست و سر بد متلاشی میشه درسته یا نه؟ کاری به انتقادت که من میگفتم اشتباهه و الانم فهمیدی که اونطور که میگفتی نبوده ندارم.
        متا صد البته مهم نیست ولی صدبار گفتم بازی هایی که متای بالای ۹۰ دارن شاهکارن و نمیتونیم بگیم مثلا یه بازی متاش بالای ۹۰ هست ولی شاهکار نیست به عنوان مثال بگیم گاد ۴ شاهکار نیست که این اشتباهه و با متای ۹۴ شاهکاره.
        ایول ویلیج موفق و شاهکاره و صد البته متاش بالاس. اگر بار ها اینو گفتم بخاطر این بود که خیلیا ایراد الکی میگرفتن و من چون لیکارو دیده بودم میومدم و میگفتم دوستان الکی از این بازی فاصله نگیرین و حتما تجربش کنید چون شاهکاره و متاش بالای ۹۰ میشه که اینطورم میشه. خیلیا که با رزیدنت ایول تازه آشنا شدن با کوچک ترین ایراد از این بازی فاصله میگیرن و میگن چون اول شخصه و بافت خوب نیست و گرگینه هست پس بنابراین این بازی چرته. منم اومدم تا بگم نه اینطور نیست وجود دوربین اول شخص و گرینه و … نوآوری هستن و خیلی خوب پیاده شدن و این بازی با متای بالای ۹۰ شاهکار خواهد شد.
        هنوزم که هنوز سر حرفمم و از کسایی که ایول ۴ رو دوس دارن حتما پیشنهاد میدم که ایول ویلیج رو تجربه کنن. چون اگه اینکارو نکنن واقعا به خودشون ظلمه. ایول ویلیج شاهکاره.

        • Witcher گفت:

          گرافیک بازی اونطوری که باید خوب نیست داداش حالا بیخودی دفاع کردن چی داره برای شما ؟؟

          گرافیک هرطوریم باشه ملت پلی میدن دگ انتظار نداشته باش بگن در حد رد دد گرافیک بازیه 😐

          • ShinjiMikami گفت:

            شما چرا هرجا میای رد دد رو میاری وسط خب؟!!
            یه بازی به سبک ترسناک و بقا نام ببر که گرافیکش از ایول ویلیج بالا تر باشه.:-| بازی جهان باز رو با بازی خطی داستانی اونم سبک ترس و بقا مقایسه نکن.
            گرافیک الان بالا بود میگفتی ای وای این اخه نسلی هشتیییی بود چراااا اینجوریه بهینه نیست نمیتونم تجربش کنممم و فلان. کپکام اگه گرافیک رو در یه حدی ساخته بخاطر من و توعه که هنوز نمیتونیم کنسول نسل ۹ رو بخریم. گرافیک بازی حرف نداره و عالیه

            • Witcher گفت:

              ببین معمولا اینطور بازیا نیاز به گرافیک خیلی بالا ندارن ولی تو هر حالتی هم باشه کپکام تو گرافیک کم نمیزاره ایول ۲و۳ ثابت کردن این رو ریمیکشون منظورمه .. ولی دگ قرار نیست رتبه اول رو بگیره داداش گلم رد دد هیچ اصن …

              • ShinjiMikami گفت:

                کسی از رتبه اول حرف نزده.
                ایول ویلیج در بین رقیبان خودش یعنی بازی های سبک ترس و بقا و همچنین خطی داستانی گرافیکش خیلیم عالیه.
                من لزومی نمیبینم گرافیک ایول ویلیج رو با ردد یا سایبر و بازی هایی جهان باز مقایسه کنم.هروقت کپکام یه بازی درجه یک جهان باز ساخت بیا اونو با ردد ۲ و بازی های جهان باز مقایسه کن. یا هروقت راکستار یه بازی خطی و به سبک ترس و بقا ساخت بیا اونو با ایول ویلیج مقایسه کن.
                شخصیت پردازی و داستان و ساخت محیط غنی از ترس و خشن و سرد فقط کار کپکامه.

        • ببین میکامی عزیز.
          من هنوز پای حرفم هستم که توو اون ویدیو مشکلات گرافیکی وجود داره بافت‌ها خیلی بهتر میتونست ساخته بشه و متلاشی شدن کله اون انمی زیاد جالب نبود
          الانم نگفتم گرافیک شاهکاره.گفتم خوبه
          اما هنوز بازی منتشر نشده و امیدوارم این موارد کوچیکم برطرف بشه تا آتو دست منتقد نباشه.
          در مورد متای بالای ۹۰ حرفت درسته اما خب بحث سلیقم هست.من الان پرسونا۵ با متای ۹۵ آنچنان نتونستم بعد از ۱۲ ساعت پلی کردن باهاش ارتباط برقرار کنم اما خیلی خیلی بازی‌هایی هستن که زیر ۹۰ هستن و شاهکارن…هورایزون۸۹ گوست۸۳ دیترویت۷۲ ولفنشتاین۸۷
          به نظرم بیشتر از متا سلیقه دخیل هستش و چون من خودم فن سوروایور و هک اند اسلش و مخفی‌کاری و اکشن ماجراجویی هستم قطعا رزیدنت اویل ویلیجو با متای ۵۰ هم تجربه میکنم
          من از خدامه اصلا امسال ویلیج گوتی بشه اما اینو بدون طرفدار واقعی فقط به‌به چه‌چه نمیکنه و اگه ایرادی حتی کوچیک نظرشو جلب کنه اونو بیان کنه.

          • ShinjiMikami گفت:

            هروقت ایراد بخصوصی در ایول ویلیج دیدم منم بیانش میکنم. همه بازی به بازی مورد علاقش میگه به به چه چه همین الان بگن لست ۳ منتشر میشه توهم میگی به به چه چه. من متلاشی شدن بد سر رو ایراد نمیدونم. اگه اینجور باشه من از لست و رد دد صد تا اینجور ایراد میگیرم و میگم این بد متلاشی میشه و …
            مشکلات کوچیک بافت هم در همه ی بازیا دیده میشه.
            ثانیا من در مورد سلیقه حرف نزدم. هرکسی میاد پیج ایول ویلیج سر میزنه و کامنت منو میخونه طرفدار سبک ترس و بقاس که میاد پیجش وگرنه نمیاد. من به زور و اجبار نمیگم فلانی تو باید اینو بازی کنی.
            تا به حال بازی به سبک ترس و بقا با دوربین اول شخص که عالی باشه و انقلاب برپا کرده باشه دیدین؟ نه ندیدین و ایول ۷ اولین بازی اول شخص به سبک ترس و بقا بود که هم داستان و هم گیم پلی غنی داشت و فقط فرار و جامپ اسکر نبود.
            من گفتم هر بازی که متاش بالای ۹۰ باشه شاهکاره. شما اومدی پرسونا رو مثال زدی ولی اونطرفم میگی سلیقه سلیقه. شاید شما سلیقت به پرسونا نمیخوره. تمامی بازی ها با متای بالای ۹۰ مثل ویچر ۳، رد دد ۲، ایول ۴، گاد، لست، جی تی ای، dmc 1، زلدا، فورزا، اسکایرم، انچارتد و بایوشاک و مس افکت و پورتال و … شاهکارن. تو فقط پرسونا رو مثال زدی که اونم به سلیقت نبود ولی من بیشتر از ۱۰ تاشو مثال زدم. اینم بگم که من هیچوقت نگفتم بازیای با متای پایین ۹۰ آشغالن نه شاید بازی هایی باشه که متاش پایین باشه ولی عالی باشن و حتی شاهکار باشن. حرف من این بود که بازیای متای بالای ۹۰ بی شک شاهکارن.
            ایول ویلیج اگه متاش بالای ۹۰ باشه کسی نمیتونه چیزی درموردش بگه ولی اگه بیاد ۸۹ باشه صد نفر بی منطق میان میگن دیدین چیشد؟ شاهکار نیست چرته.

            • Battle گفت:

              ببین اینکه اویل ٧ اومد از سوم شخص وارد اول شخص شد واقعا یه چالش بود چون درسته که اول شخص کردن بازی دست سازندرو برای ساختن صحنه‌های جامپ اسکر و در کل ترسناک کردن محیط بهتر میکنه ولی داداش شما تا حالا outlast بازی کردی؟! درسته داستانش به اندازه RE پخته نیست گرچه همین رزیدنت اویل اون اوایل که دیالوگاش بیشتر شبیه شوخی بود دیگه جیل ساندویچ رو همه میدونن و خب نسخه ۵ و ۶ هم واقعا سقوط کرد پس فن بازی در نیارید المان‌های جالبی تو بازی گذاشتن ولی من به شخصه یه متای بین ٨۵ تا ٩٠ رو بیشتر ازش انتظار ندارم مگر اینکه واقعا انقلابی تو داستان‌سرایی بشه و به نظر من اینکه تو یه شخصیتی رو تو اویل ٧ نجات بدی و بلافاصله تو اویل ٨ بمیره و حذف بشه با عقل جور درنمیاد :idk:

  • jjz گفت:

    جالب بود…اصلا کاری به کار حرف و حدیث ها نداشتن، کار خودشونو کردن، همه چیز هم تر و تمیز…تعداد دمو بازی، زمان انتشار نمرات، زمان انتشار بازی، خود بازی…بر پدر مادر میراندا لعنت

  • Nathan Drak گفت:

    نمی دونم چرا براش هایپ نیستم

  • داداش ShinjiMikami بی زحمت تمام لیک هایی که از بازی دیدی رو تو خصوصی برا من میفرستی ؟ :rose: :rose:

  • به شخصه به رزیدنت اویل ویلیج امیدوارم.
    اگه بخوام بخش‌های مختلفو تا این لحظه ارزیابی کنم
    داستان : مشخصه که تیم نویسندگی خیلی روش وسواس به خرج دادن و حسابی با پیچش‌های داستانی طرفیم…
    گیمپلی:همون نسخه‌ی ارتقا یافته اویل۷
    صدا گذاری و موسیقی: تا این لحظه من از صدای اسلحه‌ها لذت بردم و موزیکایی که توو تریلرا شنیدمم قشنگ بودن
    گرافیک:من از قصرو روستا و محیط بازی خیلی خیلی لذت بردم یه جورایی هم حس اویل۴ سراغ آدم میاد…توو زمینه‌ی بافتا احساس میکنم یکم دیگه به پولیش نیاز هست که خدا بخواد تا عرضه اوکی میشه…دشمنای بازی برای من یا خیلی خیلی خوب بودن(چیزایی که تا الان دیدیم) یا نسبت بهشون خنثی بودم
    در کل به این بازی امیدوارم و خیلی خوشحال میشم که با یه عنوان سراسر ترسناک با داستانی قشنگ‌ طرف باشیم

  • NEON گفت:

    عه ؟! مهای آدم خوار هم تو بازی بود ما متوجه نشدیم :rotfl: ؟؟ با این تریلر هایپم رفت بالا واقعا . به انسخه امیدوارم شدم . :inlove: :chic:

  • دستتون درد نکنه بابت مقاله :rose:
    امیدوارم بتونه حداقل متای بالای ۸۵ بیاره

  • MahyarMsm گفت:

    بابت مقاله ممنون اقای سعیدی
    واقعا خیلی هایپم تا دو روز دیگه همه چی روشن میشه قشنگ بگیریم بازی کنیم 😀
    راستی خبری از متای بازی نشده هنوز؟؟؟گمونم امروز منتشر میشه دیگه اره؟؟؟
    ?:-) ?:-)

  • Amir1 گفت:

    وای خدا تا فردا نقداش میاد فکرکنم که متاش ۸۷ تا۹۳ بشه

  • در واقع تیتر مقاله باید این میرود که هر آنچه درباره ی رزیدنت ایول ویلیج نمی‌دانیم⁦:-D⁩

هر آن چه از بازی Resident Evil Village می‌دانیم - گیمفا