راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم

راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم

محمد سعیدی
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم

در این مقاله قصد داریم تا سه باس‌فایت نهایی بازی Returnal را از لحاظ نقاط ضعف و قوت بررسی نماییم تا در نهایت بتوانیم بهترین مبارزات ممکن را با آن‌ها داشته باشیم.

همان‌طور که گیمفایی‌های عزیز اطلاع دارند، در بخش قبلی این مقاله به سراغ دو تا از باس‌‌فایت‌های بازی Returnal یعنی Phrike و Ixion رفتیم. گفتیم که مبارزه با این باس‌ها برای بسیاری از بازی‌بازان دشوار است و برای انجام هر یک از نبردها به ترفندهای خاصی نیاز خواهد بود. همچنین در مورد نقش مهم آیتم‌ها در مبارزات نیز صحبت کردیم. در اختیار داشتن برخی از آیتم‌های مربوط به سلامتی قبل از انجام هر نبرد نباید فراموش شود.

بازی returnal

در بخش دوم سه باس دیگر از این بازی یعنی Nemesis، Hyperion و Ophion را بررسی خواهیم کرد.

از دو باس ابتدایی بازی Returnal که بگذریم، قول دادیم که بخش دوم این مقاله را خیلی زود برای شما عزیزان آماده کنیم. این عنوان در مجموع ۵ باس‌فایت اصلی دارد. بنابراین بدون معطلی، در بخش دوم سه باس دیگر از این بازی یعنی Nemesis، Hyperion و Ophion را بررسی خواهیم کرد. اگر از هواداران Returnal هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

مجددا هشدار می‌دهیم که بررسی باس‌های بازی Returnal، بخش‌هایی از داستان و گیم‌پلی این اثر را لو می‌دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم که حواستان به این موضوع باشد.

Nemesis

بازی returnal

گول ظاهر Nemesis را نخورید!

ابتدا باید بگوییم که گول ظاهر Nemesis را نخورید! بسیاری از بازی‌بازان به دلیل عظیم‌الجثه بودن این باس، تصور می‌کنند که مبارزه‌ای بسیار سخت را در پیش دارند، اما واقعیت این چنین نیست. نمسیس معمولا حرکات کندی دارد و به همین دلیل، شما نیز قدرت تصمیم گیری زیادی خواهید داشت. پس برگزیدن یک سلاح قوی با شلیک‌های مهلک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سلاح Thermogenic معمولا در مقابل این باس جواب می‌دهد و می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آلی برایتان باشد. از سلاح‌هایی نظیر Sidearm هم به شدت پرهیز کنید. این سلاح شاید مهارت‌های زیادی را در اختیارتان قرار دهد، اما برای این نبرد ساخته نشده است.

بخش اول

در وهله‌ی اول، فضای باز و وسیعی روبه‌رویتان قرار دارد که امکان مانور را به شما می‌دهد. Nemesis شروع به پرتاب تجهیزات متنوع به سمت شما می‌کند و باید از آن‌ها در امان باشید. پس از چند ثانیه توقف، نوبت می‌رسد که خودی نشان دهید. اگر دقت کنید، بخش‌های قرمز رنگی روی شکم این باس وجود دارد که نقطه ضعفش است. فراموش نکنید که فرصت زیادی ندارد و باید در تیراندازی خود سرعت و دقت فراوانی داشته باشید. معمولا حملات اول Nemesis ساده است و برای مقابله با آن‌ها، دردسری نخواهید داشت. او شروع به پرتاب کردن اشیای نارنجی و بنفش رنگی می‌کند که فرار از آن‌ها دشوار نیست.

نکته‌ای که باید کمی نگران آن باشید، این است که کمی بعد چهار کاراکتر کوچک و عروسک مانند از Nemesis حمایت خواهند کرد. این شخصیت‌ها اگر چه کوچک هستند، اما آسیب‌هایی را با لیزرهایشان به شما خواهند زد. پس یک چشمتان به Nemesis باشد و چشم دیگرتان به این افراد کوچک.

خوشبختانه این عروسک‌ها یکی پس از دیگری کار خود را انجام می‌دهند. وقتی دو تا از آن‌ها از مهارت‌های خود رونمایی می‌کنند، دو تای دیگر مستقیم به سمت شما می‌آیند تا کمی آزارتان دهند. این در حالی است که Nemesis هم دست از تلاش برنمی‌دارد و گلوله‌های آبی رنگی را به سوی شما می‌اندازد. بنابراین فعلا فرصتی برای از بین بردن موجودات کوچک نیست و باید پا به فرار بگذارید تا از شر آن‌ها و گلوله‌های باس اصلی در امان باشید.

کمی پس از این ماجرا، هر چهار شخصیت کوچک به میدان نبرد می‌آیند تا کارتان را سخت‌تر کنند. باز هم باید با جاخالی دادن سعی کنید فرار خوبی داشته باشید و هیچ یک از لیزرها و گلوله‌ها به شما اصابت نکند. این کار شاید برای چند دقیقه زمان ببرد، اما در پایان ارزشش را خواهد داشت. پس از مدتی، متوجه خواهید شد که حریفان شما کمی خسته شده‌اند و این بار فرصت زدن چند ضربه را خواهید داشت. پس از وارد آوردن ضربات کم، وارد بخش دوم از مبارزه با این باس خواهید شد.

بخش دوم

Nemesis در این جا با سرعت زیادی به بخش‌های گوناگون نقشه حرکت می‌کند. این انتقال با سرعت فراوانی همراه است تا شما را حسابی غافلگیر کرده باشد. حال شما باید از آیتم grapple به منظور حرکت سریع‌تر استفاده کنید تا آسیبی به شما نرسد. نقل مکان این باس با توقفی کوتاه همراه است. پس در لحظه‌ای که متوقف می‌شود، به نقطه‌ی ضعفش که در بالا گفته شد، ضربه بزنید.

Nemesis کمی بعد از انجام این کار خسته می‌شود و به جایگاه خود در بخش اول بازمی‌گردد. حال او دو تا از موجودات خود را به جان شما می‌اندازد. آن‌ها آماده‌ی شلیک می‌شوند و حملاتشان این بار زهردارتر از گذشته است. این بار امواج قرمز رنگی به سوی شما روانه می‌شود و باید با حرکت به چپ و راست، جان سالم به در ببرید. سپس هر یک از این موجودات عروسک مانند به گوشه‌ای از نقشه می‌روند و آماده‌ی ضربه زدن می‌شوند. این بدان معنی است که این بار امواج قرمز رنگ از دو سمت به طرف شما خواهد آمد.

Nemesis گلوله‌های بیشتری را نسبت به بخش اول به شما پرتاب می‌کند. در کل مبارزه با این باس در این بخش مشابه با فاز قبلی است، اما باید با حملات بیشتری دست و پنجه نرم کنید. آن قدر به فرار ادامه دهید تا نوبت به بخش سوم برسد.

بخش سوم

گفتیم که برای نبرد با Nemesis با محوطه‌ی بسیار باز و مناسبی سر و کار داریم؛ البته به جز بخش سوم. این باس در این بخش، زمین زیر پای شما را نابود می‌کند و تنها تکه‌هایی از آن باقی می‌ماند که برای زنده ماندن باید روی آن‌ها باشید. این قضیه شاید در نگاه اول باعث ترس شما شود، اما کمی بعد به آن عادت خواهید کرد. برای فرار از گلوله‌ها و ضربات حریف هم باید از سکویی به سکوی دیگر بپرید.

مهم نیست که چه قدر از Nemesis دور باشید. سعی کنید هر جایی که هستید، نسبت به تیراندازی به شکم این باس اقدام نمایید. سپس کار عروسک‌ها بار دیگر آغاز می‌شود و آن‌ها لیزرهای خودشان را به سمت شما می‌اندازند. به یاد داشته باشید که باز هم سرعت و دقت عمل را باید در دستور کار قرار دهید. پس از چند پرش در میان سکوها، باید تیراندازی خود به Nemesis را شروع کرده و دوباره پا به فرار بگذارید.

با نزدیک شدن به مرگ این باس‌فایت، وی سعی می‌کند تا انواع و اقسام گلوله‌ها را به سوی شما روانه کند. از گلوله‌های آبی این کاراکتر به سادگی می‌توان عبور کرد؛ چرا که سرعت کندی دارند و تهدیدی برای شما به حساب نمی‌آیند. گلوله‌های نارنجی رنگ قدرت بیشتری دارند، به خصوص اگر روی هوا باشید. حواستان باشد که چندان به Nemesis نزدیک نشوید؛ زیرا در این صورت، این گلوله‌ها به سادگی به شما برخورد خواهند کرد.

سخت‌ترین بخش حملات Nemesis، پرتاب گلوله‌های بنفش رنگ از سوی او است. این گلوله‌ها روی هوا به چند قسمت تقسیم شده و به صورت گروهی به سمت شما می‌آیند. مهم نیست در چه شرایطی باشید. حتی اگر در حال افتادن از روی سکوها هستید، به Nemesis تیراندازی کنید تا جانش را به صورت کامل از دست بدهد.

Hyperion

بازی returnal

Hyperion سخت‌ترین باس بازی Returnal است که حسابی شما را به دردسر خواهد انداخت.

اگر بخواهیم با شما رک باشیم، باید بگوییم که Hyperion سخت‌ترین باس بازی Returnal است که حسابی شما را به دردسر خواهد انداخت. بنابراین سعی کنید که آیتم‌ها و تجهیزات فراوانی را با خود به میدان نبرد بیاورید تا در اواسط جنگ، کم نیاورید. تنها نکته‌ی مثبت در خصوص این نبرد این است که Hyperion معمولا سر جای خود ثابت است و خیلی به اطراف حرکت نمی‌کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که برای تیراندازی به وی به دقت زیادی نیاز نخواهید داشت. خبر بد هم این است که با موجود باهوشی سر و کار دارید و شاید اکثر حملات شما را به سادگی دفع کنید.

بخش اول

بخش اول را باید ساده‌ترین قسمت مبارزه با Hyperion به شمار آورد؛ به خصوص وقتی که متوجه شدیم این باس در تمام این بخش ثابت است و به جای دیگری نمی‌رود. البته تیراندازی‌ها و ضربات وی به صورت کاملا غیرمنتظره رخ می‌دهد و باید خود را برای داشتن سرعت زیاد آماده کنید. با جاخالی دادن و پریدن به این طرف و آن طرف، فعلا می‌توانید جان سالم به در ببرید.

فاصله‌ی زیادی با این باس داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. Hyperion سپس قدرت‌های آبی و قرمز رنگی را با هم ترکیب می‌کند و به سمت شما می‌فرستد. اگر در وسط میدان مبارزه باشید و سپس در هر بار به کناره‌ها بروید، به سادگی می‌توانید از این قدرت‌ها گذر کنید.

همان‌طور که گفته شد، ترکیب قدرت‌ها از مهم‌ترین‌ کارهایی است که Hyperion انجام می‌دهد. این گلوله‌ها در حدی زیاد می‌شوند که امکان حرکت‌ و مانورهای فراوان را از شما خواهد گرفت. این محدودیت در حرکت، بی‌شک کار شما را دشوار می‌کند. در حین حرکات خود می‌توانید ضرباتی هر چند کم و ناچیز را به این باس وارد کنید تا در نهایت وارد بخش دوم شوید. نوار سلامتی Hyperion در بخش نخست چندان طولانی نیست و به اتمام رساندن آن ساده به نظر می‌رسد.

بخش دوم

تقریبا همه چیز در این بخش پیچیده‌تر می‌شود. Hyperion از منطقه‌ی امن خود بیرون آمده و قدم به میدان نبرد می‌گذارد. سپس هر آن چه که در اختیار دارد و بالاتر هم به آن‌ها اشاره کردیم، به سوی شما خواهد زد. شاید در این لحظه فرصت چندانی برای آسیب رساندن به دشمن نداشته باشید. بنابراین فاصله‌ی خود را همچنان با وی حفظ کرده و مراقب اوضاع باشید. یکی از نکات دشوار این بخش این است که Hyperion مهارت‌هایش را به صورت تصادفی به رخ شما می‌کشد تا غافلگیرتان کند.

وقتی تجهیزات آبی رنگ را از طرف حریف خود مشاهده کردید، تنها به فرار و جاخالی دادن بسنده کنید. هنگامی که باس بازوان خود را بالا می‌آورد، مراقب پایین پای خود باشید؛ زیرا حملاتی از زیر زمین به شما خواهد شد. بزرگ‌ترین هدف Hyperion این است که از سرعت شما بکاهد و سپس جانتان را بگیرد. پس از قابلیت dash به منظور حرکت سریع‌تر استفاده نمایید.

Hyperion به ضربات خود از زیر زمین ادامه می‌دهد و شما باید به موقع فرار کنید و پرش‌های عاقلانه‌ای داشته باشید. وقت آن می‌رسد که با این همین ترفند، فاصله‌ی خود را به او کمتر کنید و نبردتان را رسما آغاز نمایید. این کار را تا جایی ادامه دهید که Hyperion خسته شود و به جای اصلی خود در بخش اول، بازگردد. به یاد داشته باشید که هر چه سرعت شما در این مبارزه بیشتر باشد، از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار خواهید بود.

بخش سوم

اگر قبل از مبارزه آیتم‌های مربوط به سلامتی را جمع کرده‌اید، بدون شک در این بخش به آن‌ها نیاز خواهید داشت. Hyperion مجددا به وسط میدان می‌آید تا این بار نبرد سخت‌تری با شما داشته باشد. وی این دفعه سرعت بالاتری دارد و شاید این قضیه بازی‌بازان را بیش از پیش سردرگم کند. علاوه‌بر فنون گفته شده که توسط او اجرا می‌شود، گلوله‌هایی در بخش سوم به هوا پرتاب می‌شود و با سرعتی باورنکردنی به زمین فرود می‌آیند. سپس او سعی می‌کند که شما را با دستان خود گرفته و کمی از جانتان کم کند. وقتی دوباره به وسط زمین پرتاب شدید، گلوله‌هایی X مانند به سوی شما روانه می‌شوند که سرعت فراوانی هم دارند. با حرکت به طرفین یا حتی dash می‌توانید درصد زیادی از سلامتی خود را حفظ نمایید.

همان‌طور که می‌بینید، بی‌رحمی Hyperion به اوج خود می‌رسد و از هیچ تلاشی برای از بین بردن کاراکتر شما دریغ نخواهد کرد. بعد از آن، او دیوارهایی را در پشت شما می‌سازد و آن‌ها را تخریب می‌کند تا روی سر شما آوار شود. در این لحظه، بهتری استراتژی این است که تکان نخورید و سر جایتان بمانید تا این دیوارها روی شما نریزد. باز هم نوبت به گلوله‌های X مانند می‌رسد. حواستان به سایه‌ی این گلوله‌ها باشد تا در زمان مناسب بتوانید واکنش نشان دهید.

در جریان این حملات عجیب و غریب دشمن، شما باید از سلاح‌های اصلی خود برای به حداقل رساندن سلامتی‌اش استفاده کنید. متاسفانه به دلیل دفاع خوب و شلیک‌های بی‌شمار توسط Hyperion، نمی‌توان ضربات مکرری را به وی وارد آورد. به همین دلیل است که روند از بین رفتن این شخصیت به کندی هر چه تمام‌تر صورت می‌گیرد.

بار دیگر این نکته را عرض می‌کنیم که در خلل مبارزات خود از آیتم‌های سلامتی که در دست دارید، بهره‌ی کافی را ببرید تا به صورت ناگهانی جانتان به اتمام نرسد. گفتنی است که در حین مبارزه با Hyperion، موسیقی هیجان‌انگیزی نواخته می‌شود. با تمام شدن کار این باس‌فایت، موسیقی مذکور نیز قطع خواهد شد.

Ophion

بازی returnal

شاید درگیری با Ophion به نسبت دیگر باس‌های بازی Returnal تا حد زیادی متفاوت باشد.

شاید درگیری با Ophion به نسبت دیگر باس‌های بازی Returnal تا حد زیادی متفاوت باشد. نخست آن که وی نقاط صعف بسیاری دارد، اما در هر بخش که در ادامه خواهیم گفت، باید هدفتان یکی از آن‌ها باشد. به اعتقاد ما، باس قبلی از همه‌ی دشمنان این عنوان قوی‌تر است، اما شاید سر و کله زدن با این باس به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. به طور کلی سلاح‌های زیادی را می‌توان در مبارزه با این باس‌فایت به کار برد، اما ما Thermogenic را به شما توصیه می‌کنیم. این سلاح دقت کار شما را بالاتر خواهد برد و در نتیجه شانس بیشتری برای کسب پیروزی در برابر آخرین باس خواهید داشت. بدون معطلی برویم که آخرین باس این اثر را هم با خاک یکسان کنیم.

بخش اول

شاید در این مبارزه استفاده از قابلیت dash چندان اهمیت نداشته باشد؛ چرا که Ophion از لیزرهایی بهره می‌برد که امکان استفاده از حرکت سریع را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. بنابراین به جای استفاده‌ی مکرر از این قابلیت، سعی کنید روی دیگر مهارت‌های شخصیت اصلی تمرکز کنید. Ophion شاخک‌های بسیار درازی دارد که به زمین می‌کوبد و به سادگی نمی‌توان از دست آن‌ها فرار کرد. پس تا جایی که امکان دارد، سعی کنید از این شخصیت و شاخک‌هایش در بخش اول دوری کنید.

در اطراف این کاراکتر می‌توانید گوی‌های سفید رنگی را ملاحظه کنید. به محض شلیک به سوی یکی از این گوی‌ها، نبرد به صورت رسمی آغاز خواهد شد. سپس این باس تلاش می‌کند تا هر از چند گاهی نامرئی شود و به ترس شما اضافه کند. هر وقت Ophion مرئی شد، به یکی دیگر از گوی‌هایش شلیک کنید. پس درمی‌یابیم که نقطه ضعف وی در بخش اول همین گوی‌های سفید رنگ است. این کار را همچنان ادامه دهید؛ تا زمانی که حرکات متفاوتی را از وی شاهد باشید.

حال Ophion پورتالی را راه‌اندازی می‌کند و انواع و اقسام تیرها و فنون را به سوی شما می‌فرستد. باز هم یادآوری می‌کنیم که dash در این جا بی فایده است و با چند پرش می‌توانید کار خود را پیش ببرید. سپس زمین پر از مناطق بنفش رنگ می‌شود و در هنگام پرش‌های خود نباید روی آن‌ها فرود بیایید. در این جا شناسایی بهترین محل برای فرود باید برای شما در اولویت باشد. حال شاید بد نباشد که کمی از dash هم برای حرکت سریع‌تر بهره ببرید.

شاید نبرد با Ophion برای شما چندان عجیب نباشد؛ چرا که او در بخش اول نبرد، ترکیبی از مهارت‌های سایر باس‌ها را روی شما پیاده می‌کند. مقابله با این حملات تنها به فاصله‌ی مناسب و پرش‌های به موقع شما بستگی دارد. این کار را انجام دهید و هر زمان که خود را در فرصت ایده‌آلی مشاهده کردید، به گوی‌های ذکر شده شلیک کنید.

بخش دوم

Ophion در این بخش از دست‌ها و شاخک‌های خود به منظور ضربه زدن به شما استفاده می‌کند. همچنین او انرژی بنفش رنگی را هم تولید می‌کند که هرگز نباید به آن‌ها برخورد کنید. تا جایی که امکان دارد، در انتهای نقشه حضور داشته باشید تا اگر هم آسیبی به شما وارد شد، در کمترین حالت ممکن باشد. وی با انرژی بنفش رنگ خود ترفندهای فراوانی را اجرا می‌کند. به عنوان مثال، از آن‌ برای فرستادن به هوا و فرودشان به زمین بهره می‌برد. در این مواقع، نیم نگاهی به آسمان هم داشته باشید.

بیشتر تمرکز شما باید به دست‌ها و شاخک‌های Ophion باشد؛ چرا که پس از مدتی، فرار از انرژی بنفش رنگ وی برای شما به یک عادت تبدیل شده و کار دشواری نخواهد بود. با از بین رفتن این پرتوها، به وسط میدان بروید و شروع به شلیک کنید. به محض مشاهده‌ی نشانه‌های آغاز پرتوهای بنفش، دوباره به عقب بروید و حالت دفاعی خود را داشته باشید. شلیک به نقاط ضعف این باس را در دستور کار قرار دهید تا سرانجام به آخرین بخش از مبارزه با آخرین باس برسید.

بخش سوم

در این مرحله، شاخک‌های Ophion مجددا به کار گرفته می‌شوند. همچنین وی با زدن ضرباتی به زمین، امواج وحشتناکی را ایجاد می‌نماید که با یک یا چند پرش می‌توانید از آن‌ها عبور کنید. سپس او ترکیبی از مهارت‌های دو بخش قبلی را به کار می‌گیرد که البته این بار با سرعت کندتری همراه است.

دشوارترین قسمت مبارزه با این باس‌فایت زمانی است که وی چندین پورتال را برای شلیک به شما راه‌اندازی می‌کند. این گلوله‌ها از چپ، راست، جلو و عقب به سوی شما می‌آیند و باید در آماده‌ترین حالت خود باشید. در این چند ثانیه‌ی حیاتی باید موقعیت مکانی خود را مدام تغییر بدهید. در غیر این صورت شانسی در برابر این باس نخواهید داشت. مراقب تله‌هایی که Ophion برایتان در نظر گرفته است هم باشید. باز هم سرعت در این نبرد حرف اول را می‌زند و باید آن را معیار اصلی خود برای زنده ماندن بدانید.

سپس لیزرهای بنفش رنگی هم چاشنی کار می‌شوند که باید در اولویت آخر نگرانی‌های شما باشد. حال استفاده از dash و یا حرکت به طرفین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این بین باید به گوی‌های سفید و ناخن‌های وی صدمه بزنید تا در نهایت کارش به اتمام برسد.

همان‌طور که دیدید، تنها ظاهر Ophion با آن شکل و شمایل و دست‌ها و شاخک‌های زشت، ترسناک به نظر می‌رسد. نبرد با این کاراکتر چندان هم دشوار نیست و قادر به شکست دادن وی خواهید بود.

امیدوار هستیم که این مقاله راهنمایی خوبی برای شما گیمفایی‌های دوست‌داشتنی باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش دوم