درآمد ۹ میلیارد دلاری Fortnite در بین سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹
پس از نزدیک به ۹ ماه بررسی پرونده حقوقی و جلسات پیش از دادرسی، بهتازگی دادگاه بین اپیک گیمز (Epic Games) و اپل آغاز شد. به لطف این موضوع، اطلاعات داخلی مختلفی از قراردادهای شرکت اپیک گیمز منتشر شده است. طبق این اطلاعات جدید، بازی Fortnite در بین سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۹ میلیارد دلار درآمدزایی کرده است.
شرکت اپیک گیمز (Epic Games) در ماه ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد که بازی Fortnite در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵٫۴ میلیارد دلار درآمدزایی کرده است. در سال ۲۰۱۹ نیز این بازی بتل رویال ۳٫۷ میلیارد دلار درآمدزایی کرد. در این چند نکته برای مقایسهی بزرگ بودن این عدد وجود دارد. شرکت مایکروسافت با پرداخت مبلغی به ارزش ۷٫۸ میلیارد دلار کمپانی بتسدا (Bethesda) را خریداری کرد. همچنین از طرف دیگر، دیزنی ۴ میلیارد دلار برای خرید لوکاس فیلم و امتیاز مجموعهی Star Wars هزینه کرد.
سایر بخشهای شرکت اپیک گیمز در بین سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ درآمد بسیار کمتری نسبت به Fortnite ثبت کردهاند. موتور بازیسازی Unreal در بین این دو سال، ۲۲۱ میلیون دلار و فروشگاه اپیک گیمز ۲۳۵ میلیون دلار درآمدزایی کردند. با این حال، درآمد بدست آمده همهی موضوع نیست و میزان سود اپیک گیمز از این موارد هنوز نامشخص است. بازی Fortnite در سال ۲۰۲۰ توانست ۵٫۱ میلیارد دلار درآمدزایی کند. طبق آمار ارائه شده، نسخهی پلیاستیشن ۴۶٫۸ درصد، نسخهی ایکسباکس ۲۷٫۵ درصد، نسخهی رایانههای شخصی ۹٫۶ درصد، نسخهی نینتندو سوییچ ۸٫۴ درصد و نسخهی iOS حدود ۷ درصد از درآمد این بازی را به خود اختصاص دادند. اسناد دیگر این دادگاه نشان میدهد که اپیک گیمز همچنان در قبال توسعه و گسترش فروشگاه خود سرمایهی زیادی را از دست میدهد.
بازی Fortnite در حال حاضر روی کنسولهای نسل هشتم، نسل نهم، اندروید، iOS و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
😐 :yes:
یه نکته دیگه داره این آمار که معلوم میکنه بر خلاف بررسی ها فروش PS4 دو برابر یا ۳ برابر ایکس باکس نبوده.
آمار خرید درون برنامه ای یه بازی چه ربطی به تعداد کنسول داره ؟؟ پس اگه اینجوری تعداد کاربران pc و mobile هم از ps4 کمتره !!!
ما داریم آمار خرید درون برنامه ای رو ۲ تا کنسول خانگی رو مقایسه میکنیم که نسبت مستقیم با تعداد خریدارای کنسول داره – چه ربطی به ویندوز و موبایل داره؟
شما میگی چون اختلاف خریدها در ps و xbox کم بوده ، پس در نتیجه اختلاف فروش دو کنسول هم کمه . اما ربطی نداره ، برای مثال pc و mobile که کاربراشون خیلی بیشتر از کنسولهاست ولی سهمشون توی این خریدها کمه ، نشون میده که تعداد سیستم (هر پلتفرمی) ربطی به میزان خریدها نداره .
طبق آمار رسمی در بهمن ۹۹ ، بیش از ۳۵۰ میلیون اکانت fortnite وجود داشته که نزدیک به ۱۱۶ میلیون از این اکانتها مربوط به موبایله . اگه بخوام بر اساس تعداد کاربر حساب کنیم پس قطعا موبایل باید نسبت به ps4 و xbox سهم بسیار بیشتری در این خریدها داشته باشه اما میبینیم که اینطور نیست ، و در نتیجه ربطی به تعداد بازیکن نداره .
رقم بسیار بالاییست متاسفانه
۹ میلیارد دلاااااااررر 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯 😯
اونم فقط با فروش اسکین 😯 :dazed: :hypnotized:
طبق معمول سود اصلی بابی روی ps بوده
قابل توجه فن بوی های فشاری :laugh:
ببخشید ولی چرا چرت میگی ؟ بخدا با این حرفها قرار نیست پلی استیشن رو بهتر نشون بدی
چقد خوب میشد گیمفا ایشون رو بن میکردن قشنگ نصف ترول ها کم میشد یکی این یکی اسپنسر راستگو
بنازم به هوش تنسنت ؛ فقط با ۵۰۰ میلیون دلار صاحب نصف اپیک شد !
:quiet: :razzmad: :X-P: 😯
تنها بدل رویالی که میگم هر چقدر در آمد داشته باشه حقشه
هم بالانسه
هم پی تو وین نیست
هم کلی نو آوری و خلاقیت داره
اینکه فورتنایت بازی خوب و بینقصی تو سبک خودشه غیر قابل انکاره ولی باید قبول کنیم وقتی میشه به این راحتی(حالا منظورم خیلی خیلی راحت نیست اما قطعا راحتتر تا ساخت یه بازی مثل ویچر ۳ هست 😀 ) ۹ میلیارد دلار درآورد کمپانی سازنده بازی(هر کمپانی فرقی نمیکنه) وسوسه نمیشه که بیاد سراغ چنین سبکی؟
قطعا میشه. اتفاقی که داره برای اکتیویژن و الکترونیک آرتس و کونامی و جدیدا یوبیسافت و……. میفته از همین موضوع سر چشمه میگیره
این یعنی کم شدن بازیای داستانی تک نفره
این یعنی کم شدن کیفیت بازیای داستانی
این یعنی فراگیری بتل رویال و پر شدن بازار از محصولات زیاد و بیکیفیت
خیلیا میگن دیگه دوره بازی داستانی تموم شده یا قراره تموم بشه ولی خب اساسا این حرف مشکل داره چون بنظر من هیچ وقت دوره شون تموم نمیشه فقط شاید کمتر و بلاکباستریتر بشن(و یکی از نقاط محرک این موضوع سلیقه گیمراست که به سمت بازیای چند نفره رفته)
حرف اصلی من اینه:میگم که این درآمد بالا باعث بروز چنین مشکلاتی میشه
یوبی سعی کرد وارد این صنعت شه گند زد با هایپر اسکیپ
الکترونیک آرتز سعی کرد اونم گند زد
کونامی هم نگم بهتره:-|
اتفاقا بنظرم ساخت یه همچین بازی ای سخت تره
اول اینکه فیزیک باید محشر باشه
گرافیک باید تا جای ممکن بهینه باشه
گیم پلی باید اعتیاد آور باشه
سرور ها نباید مشکلی داشته باشن
از اون مهمتر باید جوری باشه که تا سالها خسته کننده نشه و حتی با وجود چند سال بازی کردن با عرضه ی یه محتوای جدید کل پلیر ها برگردن!
کجا Apex گند زد ؟
ب نظرم هر فصلش داره بهتر و بهتر میشه
حداقلش اینه برا رو بورس موندن مث فورتنایت دست و پا نمیزنه
از شیر مرغ تا جون ادمیزاد و وارد بازیش کنه تا دوزار فروش کنه و پلیرا بازی شو ول نکنن
الان فورت ب جایی رسیده ک فقط مونده عمه من و شما رو اسکین شون و وارد بازی کنه
What!!! 😐 اَاَاَاَاَ(صدای جیغ) بالانسه؟نوآوری؟خلاقیت؟!!!پی تو وین نیست؟ داداش من فورتنایت ریختم رو پیسیم به این برکت :cake:
قسم انقد پلیراش نوب بودن مچی نبود که ما ببازیم چهلو خرده ای وین گرفتم آخر سر پاک کردم حوصلم سر رفت این کجاش بالانسه بعدش کل اسکینای فورتنایت حول کاراکترای فیلما و گیمای دیگست اگرم نباشه دَوَران میکنه رو چهارتا شخصیت خودش(اون دوتا مرد سفید پوستو سیاه پوستو سه تا زن..)ور میداره شلوار یارورو صورتی میکنه به عنوان اسکین جدید میفروشه چه میدونم موهاشو شبیه کاکُل خروس میکنه شد اسکین جدید! **هنوز لول نزدی ببینی اسکین هنریو خلاقانه یعنی چی 😀 لول اسکینایی میسازه که با قلبت بازی میکنه اسکین یعنی لول :inlove: چیزایی فورتنایت میسازه اسکین نیست که ** در آخر عشق فقط یه کَلام لول علیه السَلام :smug:
چون باهات بات افتادن فکر کردی راحته.
بالانس یعنی اینکه هیچ سلاحی به اونیکی برتری نداره و همش به مهارت شخص بستگی داره
پی تو وین نیست
تازگیا بهت شک میکنم :wilt:
به من چه خب فورتنایت جذابه 😐
خالی کردن جیب ی مشت خردسال ۱۰ تا ۱۵ ساله ک هنر نیس 😐
یارو میره کارت بانکی بابای بدبخت شو برمیداره یهو دو سه هزار دلار تو فورتنایت خرج میکنه
بعد اینا فک میکنن کار درستی میکنن
الحق که کامنت درستی بود لایک :yes:
:sidefrown: 😮
چه پولی چه درامدی خیلی زیاده
۲۰۱۸ بوده ۵.۷ میلیارد دلار – ۲۰۱۹ رسیده به ۴.۲ میلیارد دلار بعد اپیک دیده اوضاع خرابه شروع کرده به خرج کردن برا بازی و پشتیبانی قوی و محتوای جدید – ۲۰۲۰ دوباره از ۵ میلیارد عبور کرده.
حرومشون /:
اپیک گیمز زده به چاه طلا عجیب میدوشه
نگران بازی های داستانی نباشید اونا سر جاشونن
Ea زد شکست خورد
Ubi زد شکست خورد
پس الکی نیست اینا هم وقتی ببینن نمیتونن همون بازی داستانی خودشونو میسازن تمام
😮
۹ و شیش دهم درصد فقط سهم پیسی پلیراس
قابل توجه اون افرادی که میگفتن پیسی پلیرا فقط سمت بازی های آنلاین و چرت میرن
پابجی ۵۰ ملیون فروش داشته رو pc فقط
پی سی پلیرها بازی های آنلاین خودشون رو دارن … برای اینه که سمت فورت نایت نیومدن ….. نظیر wow , lol,و امثال این بازی های شاهکار mmo و بازی های اول شخص دیگه …. فورتنایت همون قدرم گرفته به نظرم شاهکار کرده
جالبیه این آمار اینه که سونی فنا به ما میگن برو سرویس محورتو پلی بده .یا برو فورتنایتتو پلی بده در حالی که میبینیم بیشترین پولو اونا تو حلق بازیهای سرویس محور میریزن و باعث قدرت گرفتن بازیهای سرویس محور شدن.لینک این پست رو کپی کنین کسی حرف سرویس محور زد بکوبینش تو صورتش
به دو دلیل :
۱ – تا الان بازیهای رایگان در xbox نیاز به اشتراک گلد داشتن
۲ – این بازی در pc در انحصاری فروشگاه اپیک هست که باعث میشه پلیر کمتری داشته باشه