راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول

راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول

محمد سعیدی
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول

در این مقاله به سراغ نحوه‌ی مبارزه با هر یک از باس‌های اصلی بازی Returnal رفته‌ و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را به خوبی بررسی کرده‌ایم.

ابتدا کمی در خصوص بازی Returnal صحبت می‌کنیم؛ عنوانی در ژانر وحشت و روگ‌لایک به صورت سوم شخص که تنها چند روز از انتشار آن به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی‌استیشن ۵ می‌گذرد. این بازی در مجموع نمرات قابل قبولی را دریافت کرد و تا این لحظه به یکی از جذاب‌ترین عناوین سال تبدیل شده است.

بازی Returnal داستان جذابی هم در خود دارد و تا این لحظه مورد استقبال بازی‌بازان قرار گرفته است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این اثر را باید وجود نکات و رمز و رازهای بی‌شمار در آن دانست. گفتنی است که دو استودیوی هاوس‌مارک (housemarque) و سونی به ترتیب وظیفه‌ی ساخت و نشر آن را به عهده داشته‌اند.

علاوه‌بر دشمنان عادی، باس‌فایت‌هایی نیز در بازی حضور دارند تا به هیجان آن اضافه کرده باشند. البته به گفته‌ی بسیاری از بازی‌بازان، مبارزه با این باس‌ها چندان هم ساده نیست و آن‌ها در همین روزهای ابتدایی عرضه‌ی Returnal در زمینه‌ی نبرد با آن‌ها به مشکلاتی برخورد کرده‌اند. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا ۵ باس اصلی این اثر را از لحاظ نقاط ضعف و قوت بررسی نماییم تا بدانید چطور باید با هر یک از آن‌ها مبارزه کنید. پس در صورتی که از دوستداران این اثر هستید، ما را در ادامه همراهی کنید.

در وهله‌ی اول باید گفت که Returnal گیم‌پلی بسیار سریعی دارد و این قضیه در مبارزه با برخی از باس‌فایت‌ها نیز باید اجرا شود. خوشبختانه طراحی باس‌های این بازی نیز از دیگر نقاط قوت آن به شمار می‌رود و شاید برای از بین بردن هر یک به سلاح‌، مهارت و کارهای دفاعی خاصی نیاز باشد. توصیه می‌کنیم که در لحظه‌ی نبرد با باس‌ها، چند ثانیه‌ی ابتدایی را به تماشای عملکرد و حرکات آن‌ها مشغول شوید تا چم و خم کار بهتر دستتان بیاید.

هشدار: توضیح در خصوص مبارزه با باس‌های بازی Returnal، بخش‌هایی از داستان و جزئیات گیم‌پلی این عنوان را لو می‌دهد. بنابراین توصیه‌ی ما این است که حتما حواستان به این موضوع باشد.

برای انجام مبارزات، چه چیزهایی را به همراه داشته باشیم؟

بازی returnal

برای نبرد با هر باس‌فایت شاید به تجهیزات گوناگونی نیاز داشته باشید.

همان‌طور که بالاتر گفته شد، برای نبرد با هر باس‌فایت شاید به تجهیزات گوناگونی نیاز داشته باشید. با این حال بهترین کار این است که ابتدا آیتم‌هایی به نام Silphium Resin را پیدا کرده و استفاده نمایید تا نوار سلامتی شخصیت شما دیرتر به پایان برسد. ضمنا سعی کنید از سلاح‌هایی بیشتر استفاده کنید که هر چند کند هستند، اما ضربات مهلکی را به حریفان وارد می‌آورند. البته از این گونه سلاح‌ها برای نبردهای عادی با دشمنان بهره نبرید و گلوله‌های آن‌ها را ذخیره کنید تا بتوانید باس‌ها را یکی پس از دیگری از پای درآورید.

استفاده از Recombinatorها را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای داشتن هر یک از این قدرت‌ها، ابتدا باید ۶ عدد Ether جمع‌آوری کنید. به وسیله‌ی Recombinator، پس از این که جانتان را از دست بدهید، قادر خواهید بود تا بار دیگر به همان لحظه بازگشته و بازی را ادامه دهید. پس از این قدرت هم نباید به سادگی عبور کرد.

علاوه بر این موارد، به همراه داشتن چند آیتم هم بی تاثیر نخواهد بود. از این آیتم‌ها می‌توان به Astrinaut Figure، Child`s Watch، Damage Siphons و Large Silphium Vials اشاره داشت که شما را برای یک نبرد جانانه آماده‌تر خواهد کرد. اگر چه قدرت این آیتم‌ها در حد و اندازه‌ی موارد ذکر شده نیستند، اما باز هم سهم به سزایی در کسب پیروزی شما خواهند داشت. حال وقت آن رسیده است که به سراغ معرفی این باس‌فایت‌ها برویم.

Phrike

بازی returnal

Phrike در واقع نخستین باس بازی Returnal به حساب می‌آید.

بخش اول

Phrike در واقع نخستین باس بازی Returnal به حساب می‌آید. بدیهی است که نبرد با وی نسبت به سایر باس‌های بازی کمی ساده‌تر است. برای از بین بردن او باید سه مرحله‌ی اساسی را طی کنید. مرحله‌ی نخست بسیار ساده است و ابتدا باید فاصله‌ی مناسب را با او حفظ کنید تا از ضربات مهلکش در امان باشید. این باس علاقه‌ی زیادی به پرتاب آتش به نقاط مختلف دارد و از همین رو، با حرکت به سمت چپ و راست می‌توانید به سادگی مانع صدمه دیدن بشوید. البته فراموش نکنید که حرکات شما در بخش اول نباید بی دلیل باشد و تنها در صورت نیاز این کار را انجام دهید.

Phrike هر چند ثانیه یک بار، آتش‌های بسیار قدرتمندتری را پرتاب می‌کند و این حرکت را با هر سه دست خود انجام می‌دهد. بنابراین به هیچ عنوان نباید به این گونه آتش‌ها برخورد داشته باشید؛ در غیر این صورت، درصد زیادی از سلامتی شما به خطر می‌افتد. از دیگر فنون وی در بخش اول باید به پرتاب‌های بنفش رنگی اشاره کرد که با دو دست صورت می‌گیرد. خوشبختانه از این ضربات نیز به سادگی می‌توان فرار کرد. Phrike هر چند لحظه یک بار موقعیت خود را تغییر می‌دهد و به سمت دیگری از نقشه می‌رود و تنها باید فاصله‌ی خود را با وی حفظ نمایید. اگر دقت داشته باشید، خطوط و نقاط نارنجی رنگی روی بدن این باس و زمین وجود دارند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید حرکات بعدی این کاراکتر را پیش‌بینی کنید. نکته‌ی قابل توجه در مورد Phrike این است که پس از چند حرکت، خیلی زود خسته می‌شود. به محض این که این اتفاق رقم خورد، باید خیلی سریع به سوی وی هجوم برده و ضرباتی هر چند کم را وارد آورید. این کار تا جایی ادامه پیدا می‌کند که وارد بخش دوم نبرد با این شخصیت شوید.

بخش دوم

وقتی وارد بخش دوم می‌شوید، دو فن جدید را در Phrike مشاهده خواهید کرد که کارتان را تا حدودی دشوارتر می‌سازد. نخست، ضرباتی است که او به زمین می‌زند و رفته رفته به سمت شما می‌آید. در این مواقع باید پرش‌های به موقع و خوبی داشته باشید تا آسیبی نبینید. سپس به وسیله‌ی مهارت بعدی، موجی از آتش با سرعت فراوان به سمت شما می‌آید. چیزی که این بخش را سخت‌تر می‌کند، این است که این دو فن بلافاصله یکی پس از دیگری از سوی او اعمال می‌شود.

ابتدا باید فاصله‌ی خوبی با Phrike داشته باشید تا هنگامی که این حملات آغاز می‌گردد، سریع‌تر تصمیم‌گیری کنید. بعد از انجام پرش، باید با سرعت به طرف چپ یا راست بروید. در واقع در این لحظه باید از دکمه‌ای که مهارت Dash را در خود دارد، استفاده نمایید تا با شتاب بیشتری حرکت کنید. با انجام این کار، چند قدم به Phrike نزدیک‌تر خواهید شد و می‌توانید چند فن را روی وی پیاده کنید. فراموش نکنید که فرصت محدودی برا ضربه زدن دارید و باید خیلی زود خودتان را برای حملات بعدی دشمن آماده کنید. راه دیگر هم این است که از پرش و جاخالی به صورت هم‌زمان استفاده کنید تا چند قدم دیگر به سوی پیروزی نزدیک‌تر شوید.

پس از گذشت چند دقیقه ملاحظه  خواهید کرد که Phrike عصبانی شده است و از قابلیت نامرئی شدن برای کم کردن فاصله با شما استفاده می‌کند. مرئی شدن وی معمولا همیشه یک زمان مشخص دارد و به سادگی می‌توانید این قضیه را تشخیص دهید. سپس باید حرکت با شتاب یا همان Dash را برای جا خالی دادن انتخاب کنید.

کمی پس از این مرحله، Phrike مجددا به فنون قدیمی خود که در بخش اول به آن‌ها اشاره کردیم، روی خواهد آورد. پس باز هم برای جاخالی دادن و ضربه‌های سهمگین آماده شوید تا به بخش سوم بروید.

بخش سوم

Phrike تعداد حملات خود در این بخش را دوبرابر می‌کند و شما هم باید موقعیت دوربین بازی را طوری تنظیم کنید تا اجراهای وی را به خوبی شاهد باشید. نکته‌ی مثبت این حملات این است که با سرعت کندی انجام می‌شوند. پس فرصت نسبتا مناسبی برای پرش یا حرکت سریع خواهید داشت. بین هر یک از حرکت‌های وی، وقفه‌ای کوتاه وجود دارد و همین جاست که باید نهایت توان خود را برای ضربه زدن به کار بگیرید.

این شخصیت در وهله‌ی بعد به صورت افقی حرکت خواهد کرد و سعی در ضربه زدن به شما دارد. پس حرکت به چپ و راست به صورت سریع امر مهمی به شمار می‌رود. سپس Phrike گلوله‌های بنفش رنگی را از هوا به شما پرتاب می‌کند که این حرکات باید برای شما در اولویت باشند؛ چرا که ممکن است بیشترین آسیب را به شما بزنند. سرعت این گلوله‌ها نیز بسیار زیاد است و این موضوع کمی برای بازی‌بازان دور از انتظار خواهد بود.

بعد از این گلوله باران، وقفه‌ای در اجرای حرکات توسط این کاراکتر رخ میدهد و این بهترین فرصت برای شما است تا کار وی  را به اتمام برسانید. همان‌طور که مطالعه کردید، نبرد با Phrike چندان هم سخت نیست، اما برای آن به چند ترفند تقریبا مشابه نیاز خواهید داشت.

Ixion

بازی returnal

حالا با باسی سر و کار داریم که بیشتر روی هوا مبارزه می‌کند و این موضوع کار ما را نسبت به باس قبلی سخت‌تر می‌سازد.

بخش اول

حالا با باسی سر و کار داریم که بیشتر روی هوا مبارزه می‌کند و این موضوع کار ما را نسبت به باس قبلی سخت‌تر می‌سازد. به یاد داشته باشید که سر Ixion نسبت به دیگر اعضای بدن او ضعف بیشتری دارد. اگر سعی کنید که ضربات کوتاهی را از دور به سر او وارد کنید، وی برای چند لحظه متوقف می‌شود و آن گاه می‌توانید به سایر اعضای او هم آسیب بزنید.

در فاز نخست مبارزه‌ با Ixion، وی سعی دارد تا گلوله‌هایی را به سوی شما پرتاب کند؛ هر چند که این ضربات اصلا دقیق نیستند. بنابراین حرکت به اطراف و در امان ماندن از این گلوله‌ها بسیار ساده است. وقتی Ixion موقعیت خود را تغییر می‌دهد، بلافاصله گلوله‌های نارنجی رنگی را به همه جا می‌اندازد. تنها دور بودن از این گوله‌های برای حفظ سلامتی کافی به نظر می‌رسد. شما در تمام این مدت، علاوه‌بر دفاع کردن باید برای ضربه زدن به سر این کاراکتر تلاش کنید. این کار را آن قدر ادامه دهید تا به بخش دوم نبرد بروید.

بخش دوم

در این لحظه همه چیز کمی سخت‌تر می‌شود. Ixion شلیک‌هایی رو به هوا خواهد داشت که با بی رحمی به زمین فرود می‌آیند. اکثر این شلیک‌ها به سوی میدان نبرد می‌آیند، بنابراین بیشتر در گوشه‌ی نقشه حضور داشته باشید. سپس امواجی از این گلوله‌های از آسمان فرود می‌آیند که مقابله با آن‌ها برای بسیاری از افراد ساده نخواهد بود. ابتدا این امواج به رنگ آبی خواهند بود. با فشردن دکمه‌ی X، اطمینان حاصل کنید که از شر این گلوله‌ها در امان هستید. سپس دو گلوله‌ی نارنجی رنگ از اطراف نقشه به سمت شما می‌آیند که فاصله‌ی آن‌ها چندان هم کم نیست و می‌توان تصمیم‌گیری خوبی در این خصوص داشت. تا زمانی که نتوانید از این حملات بی رحمانه جان سالم به در ببرید، ضربه زدن به Ixion کار بیهوده‌ای خواهد بود.

پس از آن، Ixion مجدد به هوا می‌رود و از دو طرف نقشه به سمت شما حمله می‌کند. در این جا بهترین استراتژی، استفاده از یک هدفون است تا بتوانید مسیر حرکت وی را به خوبی تشخیص داده و غافلگیر نشوید. او سپس حرکاتی مارپیچی را انجام می‌دهد و این کار را برای سه بار تکرار خواهد کرد. این تکرار کوتاه باعث می‌شود که شما بعد از گذشت مدتی بتوانید حرکات او را حدس بزنید و از این فرصت به منظور ضربه زدن به وی استفاده نمایید.

در پایان بخش دوم، Ixion در اطراف میدان نبرد به پرواز در می‌آید و گلوله‌هایی آبی رنگ را به شما پرتاب خواهد کرد. متاسفانه این گلوله‌ها دقت بیشتری دارند و اگر عکس‌العمل به موقعی نداشته باشید، بدون شک آسیب خواهید دید. پس برای جلوگیری از این کار به چپ یا راست حرکت کنید و هر زمان که قادر بودید، تیراندازی را به سر وی آغاز نمایید. البته این گلوله‌ها گاهی اوقات با دقت پرتاب نمی‌شوند و این بهترین فرصت برای شما است که بیشترین حملات خود را داشته باشید.

بخش سوم

پس از ضرباتی که در مرحله‌ی قبل به Ixion زدید، او بار دیگر به هوا می‌رود تا این دفعه شاهد خوی وحشیانه‌تری از وی باشید. او این بار گلوله‌های خود را با دستانش به سمت شما پرتاب می‌کند. این گلوله‌ها به صورت دیسک مانند روی زمین به حرکت در می‌آیند تا به شما برسند. این بار سرعت او از همیشه بیشتر است، اما وقتی بخواهد فن خود را تغییر دهد، تنها برای چند لحظه متوقف می‌شود. این ثایه‌ها برای شما لحظاتی طلایی به حساب می‌آیند و باید بیشترین نیروی خود را برای حمله به کار بگیرید.

پس از آن، سخت‌ترین قسمت نبرد را تجربه خواهید کرد. Ixion به صورت ناگهانی شلاقی را از درون خود بیرون می‌کشد و سعی دارد تا کاراکتر اصلی را با آن تنبیه کند. او این شلاق را بارها و بارها به صورت تصادفی به زمین می‌کوبد و باید حواستان به آن باشد؛ چرا که بخش قابل توجهی از نوار سلامتی شما را کاهش خواهد داد. سپس این کاراکتر با عصبانیت فراوان به سمت شما حمله می‌کند و تنها کاری که باید انجام دهید، فرار است. در صورت برخورد Ixion با شما، موجی قرمز رنگ ایجاد خواهد شد که باز هم از جان شما کم خواهد کرد.

مسلما در این بخش نمی‌توانید به Ixion ضربه بزنید. به همین دلیل، کمی به سلامتی وی اضافه می‌شود که این قضیه تا حدی روی اعصاب بازی‌باز خواهد بود. او دوباره به هوا می‌رود تا شلاق‌های بیشتری را به زمین بفرستد. پرش از روی این ضربات کار نسبتا ساده‌ای خواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد. بعد از آن، Ixion گلوله‌های آبی و قرمز رنگی را با هم به سمت شما پرتاب می‌کند. گلوله‌های قرمز معمولا آسیب بیشتری می‌زند، اما کند هستند. به یاد داشته باشید که این گلوله‌ها به تدریج در زمین شروع به گسترش می‌کنند. گلوله‌های آبی رنگ سرعت بیشتری دارند و بدیهی است که باید تمرکز زیادی روی آن‌ها داشته باشید.

این حملات باز هم ادامه خواهند داشت و شما کماکان باید به فرار و دفاع خود ادامه دهید؛ تا زمانی که Ixion برای چندین ثانیه متوقف شده و خستگی را بتوانید در ظاهر او مشاهده کنید. با وارد آوردن چندین ضربه، متوجه می‌شوید که نبرد با این شخصیت دیگر سخت نخواهد بود و وی حسابی ضعیف می‌شود. حال با چند شلیک از سوی شما، Ixion نابود خواهد شد.

نبرد با سه باس‌فایت بعدی بازی Returnal را در بخش بعدی این مقاله بررسی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • G.LN گفت:

    فریک اول و دوم راحتتره ولی قیمت سوم رو یه کم رو مخه
    ضمنا چطور انقدر سریع هر سه باس رو تموم کردید آقای سعیدی؟

    • من یه گیم پلی از یه باس بازی دیدم خیلی آسون بود
      همونی که پشتش بهمونه و محیط بعدش اون برفیست
      .
      انصافا سرعت انتقال تو پورتال هارو دیدم پرام فر خورد⁦:-D⁩

      • G.LN گفت:

        والا در اسرع وقت بازیش کن عاشقش میشی
        اینو من میگم که اصلا ازین سبکها خوشم نمیومد
        نه به خاطر انحصاری بودن هر چند امیدوارم واسه سایر پلتفرمها عرضه بشه مخصوصا pc تا دوستاران سبک روگ لایک ازین شاهکار محروم نشن اما هر جا تونستی اینو بزن
        واقعا میگم این بازی همه چیش عالیه
        اصلا توجه نکن به حرف دیگران
        حتی یه محیطی رو صدبار بری به خاطر طراحی خاصشون اصلا برات تکراری نمیشه
        بعضی مواقع بعد ده بار مردن تازه یه جاهایی میری پ.ش.م.ا.ت فر میخوره

        • G.LN گفت:

          صمنا دوستان هر تصوری از سبک روگ لایک داشتید و اصلا هم بهش علاقه مند نبودید بریزید دور و بازیش کنید

        • حرف دیگران که نصفش حرفای خودم بود پس گرفتم⁦:-D⁩
          ولی جدی مپ بازی گرفتارم کرد
          طراحیش واقعا شاهکاره
          پیچیدگی و طبقه طبقه بودن مپ رو آدم میبینه واقعا حال می‌کنه
          پلتفورمرش هم خیلی جذابه از همه بیشتر از اون خوشم اومد
          با توجه به اینکه احتمالا با آپدیت این رو میزارن که با خروج از بازی پیشرفتمون نپره
          بزرگترین مشکل بازی بنظرم تله هاشه
          هم یکم آسونن هم خیلی تکراری و شبیه به هم که بخاطر تعداد کمشون واقعا به چشم نمیان

  • ShinjiMikami گفت:

    این بازی رو تجربه نکردم ولی گیم پلیشو دو سه ساعتی دیدم همراه با چند تا باس. این بازی سبک خاصی داره (روگ لایک)و طرفدارای خاص خودشو داره و من شخصا طرفدار سبکش نیستم.
    بنظرم محیط های بازی بعد از مدتی تکراری میشه و اکثرا محیط ها تاریکن. نحوه ی فایت هم یجورایی شبیه nier automata هستش و هی باید بپری اینور و اونور و جاخالی بدی و فایت کنی همچنین در مورد باس ها هم باید بگم در کل خوب طراحی شدن ولی عالی نیست و ظاهر معمولی دارن و بیشتر نحوه ی شلیک گلولشون فرق داره و همش باید بپری اینور اونور و بکشیشون و به همین دلیل متاش تا ۸۶ افت کرده.
    بازی شاهکار نیست ولی موفق و خوبه.

  • یعنی هر کدوم رو ببازی همش میره از اول؟!

  • دم سونی گرم خدایی اوایل که تریلر و گیم پلی های اولیه بازی را دیدم اصلاً برام جالب نبودن ۲ شب پیش از یوتیوب گیم پلی ۱۵ دقیقه ای بازی با کیفیت ۴k و صدای سه بعدی دانلود کردم دیدم واقعاً بازی تاپ و قشنگیه از قدرت اس اس دی ps5 بگیر که خیلی خوب ازش استفاده شده در بازی تا گرافیک ، اتمسفر ، صدای سه بعدی و مبارزه های سریع و عالیش با اون هیولا های داخل بازی خیلی هیجان انگیز بودن واجب شد به موقع و سر فرصت مناسب تجربش کنم حتمی :yes:

  • Price گفت:

    میدونم سوالم هیچ ربطی نداره ولی میپرسم با اجازه نویسنده گرامی و دوستان.من دارم فالوت دو میزنم یه بازی کلاسیک قدیمی و فوق العاده چالشی و مقداری سخته.الان دیگه آخراشم.وارد پایگاه انکلیو شدم و یارو غوله رو کشتم ولی رسیدم به یه کامپیوتر که اصلا نمیدونم چجوری باهاش کار کنم.کسی میدونه چیکار کنم چون پایان خوب بازی رو میخوام. :-)) :-)) :-))

راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول
راهنمای مبارزه با باس‌فایت‌های بازی Returnal – بخش اول