بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا 

بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند؛ مرور خاطرات به ساده ترین روش

سجاد باقریان
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا 

امروزه بسیاری از بازی‌های قدیمی و کلاسیک که سال‌های دور برای کنسول‌های قدیمی ساخته شده‌ بودند، برای گوشی‌های هوشمند نیز بازسازی و منتشر گشتند که می‌توان سری GTA یا بازی Bully را نمونه‌ای از این عناوین بازسازی شده دانست که به لطف قدرت گوشی‌های امروزی، عملکرد بسیار خوبی از خود به‌جای گذاشتند، با وجود پیشرفت عظیمی که گوشی‌ها در بخش سخت‌افزاری به خود دیدند، اما هم‌چنان بسیاری از بازی‌های قدیمی برای این پلتفرم بازسازی نشده‌اند و خیلی از شرکت‌ها به دلایل مختلف حاضر به انجام چنین‌کاری نیستند، ولی می‌توان این مشکل را به لطف شبیه‌ ساز‌های کنسول برطرف کرد. در این مقاله به سراغ گوشی‌های اندروید رفته‌ایم، زیرا تعداد شبیه ‌ساز‌های سالم برای این سیستم‌عامل بسیار فراتر و متنوع‌تر از نمونه‌های سیستم‌عامل آی‌او‌اس می‌باشد، البته بعضی از اپلیکیشن‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، برای گوشی‌های آیفون نیز در دسترس هستند.

لازم به ذکر است که بسیاری از شبیه‌ ساز‌های این لیست تست نشده‌اند و توضیحات آن‌ها برگرفته از تجربیات کاربران این شبیه ساز‌ها است. اجرای صحیح شبیه ساز‌ها به سخت‌افزار، نسخه اندروید گوشی هوشمندتان و به‌خصوص شانس شما بستگی دارد، زیرا این‌گونه اپلیکیشن‌ها از نظر عملکرد بسیار غیر‌قابل پیش‌بینی هستند و نمی‌توان گفت به‌طور قطع یک شبیه ‌ساز بر روی گوشی شما سالم اجرا خواهد شد یا خیر.

‌‌‌

Dolphin Emulator

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز کنسول Gamecube

اگر به‌دنبال تجربه دوباره بازی‌های کلاسیک هستید و می‌خواهید خاطراتتان را دوباره مرور کنید، شبیه ‌ساز Dolphin Emulator می‌تواند این خواسته شما را به راحتی و به بهترین شکل ممکن برآورده کند. این شبیه ‌ساز، کاری می‌کند که کنسول Gamecube را به گوشی‌های هوشمند خود بیاورید.

یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت این شبیه ‌ساز مربوط به رابط‌کابری بسیار ساده آن است که باعث شده نصب و اجرای بازی‌ها در آن، همانند بسیاری از شبیه ‌ساز‌ها دردسرساز نباشد. عملکرد این شبیه ‌ساز پایدار بوده و اگر از گوشی‌های میان‌رده استفاده می‌کنید، به احتمال خیلی زیاد به مشکل خاصی در اجرای بازی‌ها برنخواهید خورد. این اپلیکیشن از کنترلر‌های موبایل یا حتی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس هم پشتیبانی می‌کند و شما با اتصال کنترلر و غیر‌فعال کردن دکمه‌های لمسی، می‌توانید تجربه بسیار بهتری را از استفاده این شبیه ساز کسب کنید.

Dolphin Emulator کاملا رایگان بوده و می‌توانید آن‌ را از طریق گوگل‌پلی دریافت کنید.

‌‌‌

SuperRetro16

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز کنسول super Nintendo

SuperRetro16 را می‌توان یکی از بی‌نقص‌ترین شبیه ساز‌های کنسول برای سیستم‌ عامل اندروید دانست که قادر است بازی‌های جذاب و کلاسیک کنسول super Nintendo را به‌ بهترین شکل ممکن اجرا کند. این اپلیکیشن دارای ویژگی‌هایی است که در کمتر شبیه ‌سازی شاهد آن‌‌ها هستیم و در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

SuperRetro16 با اکثر بازی‌های کنسول super Nintendo سازگاری داشته و عملکردش از این‌ لحاظ بسیار قابل قبول می‌باشد. شما قادر هستید کنترلر‌ خودتان را از طریق بلوتوث به گوشی وصل کنید و با آن به تجربه بازی‌ها بپردازید، هم‌چنین عناوین دو نفره را می‌توانید از طریق بلوتوث با دوستانتان بازی کنید که قطعا این قابلیت برای بسیاری از افراد جالب و جذاب است. برای بسیاری از بازی‌ها کد‌های تقلبی وجود دارد که در دسترس شما قرار خواهند گرفت و می‌توانید در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کنید. در مجموع این اپلیکیشن از هر لحاظ کامل است و یکی از بهترین شبیه‌ ساز‌های کنسول برای سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود.

این شبیه ‌ساز با قیمت ۰٫۹ دلار عرضه شده است و در اپ‌استور گوگل در دسترس می‌باشد.

‌‌‌

  Reicast

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز کنسول DreamCast

با عرضه playstation2، کنسول DreamCast زیر سایه شاهکار شرکت سونی رفت و نتوانست آن‌طور که انتظارش می‌رفت به موفقیت برسد، با این وجود تجربه بازی‌های این کنسول با شبیه ‌ساز، آن‌ هم بر روی گوشی‌های هوشمند خالی از لطف نیست و می‌توان عناوین باکیفیت زیادی را از این طریق تجربه کرد.

اپلیکیشن Reicast دارای عملکردی غیر‌قابل پیش‌بینی بوده و بعضی از کاربران آن، عدم اجرای صحیح بازی‌ها بر آن را گزارش کرده‌اند، پس اگر ریسک‌پذیر هستید و احساس می‌کنید گوشی شما قادر به اجرای آن می‌باشد، حتما این شبیه‌ ساز را دانلود کنید تا از بازی کردن بر روی آن لذت ببرید. بازی‌ها در Reicast در رزولوشن hd اجرا می‌شوند، اما شما می‌توانید با استفاده از تنظیماتی که در اپلیکیشن قرار داده شده، بسیاری از جزئیات گرافیکی بازی‌ها را تغییر دهید تا به فریم ریت مناسب برسید. حتی قابلیت تغییر اندازه و مکان قرار‌گیری دکمه‌های لمسی هم وجود دارد و قادر هستید آن‌ها را در هر کجا از صفحه‌نمایش که راحت‌تر هستید قرار دهید.

اگر به‌دنبال تجربه بازی‌های خاطره‌انگیز کنسول شرکت سگا یعنی DreamCast هستید، اپلیکیشن Reicast را به صورت رایگان بر روی گوشی اندرویدی خودتان نصب کنید.

‌‌‌‌

Nostalgia.NES

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز کنسول Nintendo classic

Nostalgia.NES نام شبیه سازی ساخته شده توسط Nostalgia Emulators می‌باشد که با آن می‌توان بازی‌های کنسول نینتندو کلاسیک را اجرا کرد، این شبیه‌ ساز قطعا برای گیمر‌های قدیمی جذاب خواهد بود و قادر هستند با آن بسیاری از خاطرات کودکی‌شان را مرور کنند و از حس نوستالژی آن‌ها لذت ببرند.

رابط کاربری مدرن این شبیه ‌ساز به شما کمک می‌کند که به سادگی بازی‌ها را اجرا کرده و به تمامی امکانات آن دسترسی داشته باشید. شما به راحتی می‌توانید بازی را ذخیره کنید و از طریق ایمیل، فایل‌های ذخیره‌ شده خودتان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، البته ذخیره‌سازی خودکاری هم در شبیه ‌ساز قرار داده شده که خیال شما را از این قضیه راحت خواهد کرد. یک گوشی دیگر را به گوشی خودتان متصل کنید تا از آن به عنوان کنترلر استفاده کنید، این ویژگی بسیار جذاب بوده و در هیچ شبیه ‌ساز دیگری نمی‌توان این مورد را پیدا کرد. کافی است به گوگل‌پلی بروید و به نمره‌های کاربران به شبیه ‌ساز‌های کنسول توجه کنید، قطعا متوجه خواهید شد که بهترین شبیه سازها نیز نمره‌های چندان خوبی دریافت نمی‌کنند، جالب است بدانید اپلیکیشن Nostalgia.NES با کسب نمره ۴٫۷ از ۵ توسط کاربران، یکی از بهترین عملکردها را در بین اپلیکیشن‌های شبیه ‌ساز دارد که نشان‌دهنده کیفیت فوق‌العاده آن است.

برای خرید Nostalgia.NES باید ۴٫۹۹ دلار هزینه کنید که با توجه به ویژگی‌ها و عملکرد آن، می‌توان گفت این شبیه ‌ساز ارزش این هزینه را کاملا دارد.

‌‌

My Boy

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز کنسول Game Boy Advance

My Boy یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که توانست نمره ۴٫۷ از ۵ را در گوگل‌پلی ثبت کند. این اپلیکیشن، شبیه‌ ساز کنسول دستی Game Boy Advance می‌باشد که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و ۸۱ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رسید، شاید این کنسول در ایران زیاد شناخته شده نباشد، با این‌حال بعضی از بازی‌های این کنسول، مثل چندین نسخه از سری پوکمون، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند که می‌توانید آن‌ها را با استفاده از این شبیه ساز تجربه کنید.

سازگاری عالی با تمامی بازی‌ها، سیستم‌ ذخیره‌سازی عالی، پشتیبانی از کنترلر‌های مختلف، پشتیبانی از سنسور ژیروسکوب، رابط کاربری روان و بسیار ساده، پشتیبانی از کد‌های تقلب و … تنها گوشه‌ای از امکانات و ویژگی‌های اپلیکیشن فوق‌العاده قدرتمند My Boy می‌باشد. حجم این شبیه ساز تنها یک مگابایت بوده و بسیار عملکرد پایداری در بازی‌ها دارد و گوشی‌های قدیمی و پایین‌رده هم به راحتی می‌توانند بازی‌های این شبیه‌ ساز را اجرا کنند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

شبیه ‌ساز My Boy را می‌توانید به صورت رایگان و از طریق اپ‌استور گوگل دانلود و نصب کنید.

‌‌

EmuBox

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز چندین کنسول مختلف

EmuBox در واقع یک شبیه ساز چند منظوره می‌باشد که می‌توانید بازی‌های چندین کنسول مانند SNES، GBA، GBC، NES، NDS و … را بر روی آن اجرا و تجربه کنید. EmuBox تقریبا یک شبیه ساز بی‌نقص و کامل محسوب می‌شود که البته نباید توقع وجود امکانات حرفه‌ای را از آن داشته باشیم.

با افزایش کمیت، قطعا کیفیت اجرای بازی‌ها و در کل تمامی المان‌های شبیه ‌ساز کاهش می‌یابد و به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر تنها می‌خواهید بازی‌های یک کنسول را بر روی گوشی خود تجربه کنید، از شبیه‌ ساز‌های تخصصی آن کنسول استفاده کنید و در صورت تمایل به تجربه بازی چندین کنسول، شبیه‌ ساز EmuBox می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد، البته با نصب آن باید بیخیال خیلی از امکانات و ویژگی‌های مختلف شوید. عملکرد این شبیه ساز در اجرای بازی‌ها قابل‌قبول بوده، اما بی‌نقص نیست.

می‌توانید این شبیه ساز را به صورت رایگان و از اپ‌استور گوگل یا سایت‌های مختلف دانلود کنید.

DraStic

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز کنسول Nintendo DS

شبیه ساز DraStic توسط شرکت Exophase توسعه یافته و توانسته است که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. این شبیه ساز را به تمامی افرادی که با کنسول Nintendo DS خاطره داشته‌اند پیشنهاد می‌کنم تا بتوانند دوباره بازی‌های نوستالژی این کنسول را تجربه کنند.

با وجود امکانات متعدد این شبیه ساز، محیط آن بسیار ساده طراحی شده و دسترسی به تمامی بخش‌های آن بسیار ساده و سریع صورت خواهد گرفت. عملکرد آن در اجرای بازی‌ها نیز عالی است و تقریبا همه گوشی‌های اندرویدی می‌توانند آن را بدون هیچ مشکلی اجرا کنند. قیمت این شبیه ساز کمی گران به‌نظر می‌رسد و برای خرید آن باید ۴٫۹۹ دلار هزینه کنید که شاید خیلی از کاربران حاضر به پرداخت آن نیستند.

در نهایت باید گفت که اگر با قیمت این اپلیکیشن مشکلی ندارید، می‌توانید آن را از طریق گوگل‌پلی دریافت کنید.

‌‌

AndroGens

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز کنسول‌  Sega Genesis

کنسول‌های سگا، از خاطره‌انگیز‌ترین کنسول‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است که قطعا گیمر‌های قدیمی با آن خاطرات زیادی دارند، پس چه از این بهتر که دوباره به دنیای سگا وارد شویم و این‌بار با شبیه ‌ساز به تجربه عناوین قدیمی و نوستالژی بپردازیم؟ بدون شک برنامه AndroGens  بهترین شبیه ‌ساز سگا می‌باشد که شما با استفاده از آن می‌توانید بازی‌های کنسول sega genesis را اجرا کنید. این شبیه ‌ساز در ضعیف‌ترین گوشی‌ها نیز اجرا می‌شود و شما هیچ مشکلی از نظر عملکرد در آن نمی‌بینید.

شما حتی قادر هستید با کنترلر‌های مختلف به این برنامه متصل شوید تا در کنترل بازی راحت‌تر باشید. تنظیمات شبیه ‌ساز AndroGens بسیار متنوع بوده و قادر هستید دکمه‌های لمسی، گرافیک و موارد بسیار دیگری را در بازی تغییر دهید تا به تنظیمات مد‌نظر خودتان برسید.

همان‌طور که گفتیم، اپلیکیشن AndroGens بهترین گزینه برای اجرای بازی‌های سگا می‌باشد و هیچ‌ مشکلی در آن دیده نمی‌شود. حجم آن در حدود ۲ مگ بوده که فوق‌ا‌لعاده می‌باشد و شما می‌توانید آن را به راحتی از سایت‌های مختلف دانلود و نصب نمایید تا وارد دنیای نوستالژی سگا شوید.

‌‌‌

PPSSPP

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز کنسول PSP

PPSSPP نام یکی از شبیه‌ سازهای کنسول دستی psp می‌باشد که برای اندروید منتشر شده است. کنسول دستی psp دارای بازی‌های انحصاری باکیفیتی است که تجربه آن‌ها با این شبیه‌ ساز می‌تواند بسیار جذاب باشد. سونی تا به الآن ۸۱ میلیون نسخه از این کنسول دوست‌داشتنی را فروخته که این آمار و ارقام برای یک کنسول دستی بسیار عالی است.

 نسخه اندروید این شبیه ‌ساز بسیار عالی کار شده و دارای عملکرد چشم‌گیری می‌باشد. محیط‌کاربری شبیه‌ ساز PPSSPP بسیار ساده و روان بوده و شما را به هیچ‌وجه سردرگم نخواهد کرد و می‌توانید در کمترین زمان، بازی‌های موردعلاقه‌ خودتان را اجرا کرده و از تجربه آن‌ها لذت ببرید.

نسخه معمولی این شبیه ‌ساز رایگان بوده که قادر هستید آن را از سایت‌های مختلف دریافت کنید، اما این شبیه‌ ساز دارای نسخه‌ای با پسوند gold بوده که حدود ۵ دلار قیمت داشته و نسبت به نسخه معمولی آن، از امکانات بیشتری برخوردار است.

 

RetroArch

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز چندین کنسول مختلف

RetroArch یک شبیه ساز چند پلتفرمی محسوب می‌شود و شما با نصب آن به چندین کنسول مختلف دسترسی خواهید داشت. کنسول‌هایی مانند پلی‌استیشن ۱، سگا و نمونه‌های دیگر در این شبیه ‌ساز وجود داشته و می‌توانید با دانلود سورس هرکدام از آن‌ها، به راحتی کنسول مورد‌علاقه خودتان را به گوشی‌های هوشمند بیاورید.

این شبیه‌ ساز دارای عملکرد پایداری بوده و شما در اجرای بازی‌ها با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. البته سخت‌افزار گوشی شما نقش مهمی در میزان پایداری عملکرد شبیه‌ ساز ایفا می‌کند، اما باید اعتراف کرد که گوشی‌های هوشمند پایین‌رده نیز می‌توانند بسیاری از بازی‌های RetroArch را بدون مشکل اجرا کنند.

این شبیه ساز کاملا سالم و بدون مشکل نیست و ایراداتی در سیو کردن بازی در آن دیده می‌شود. بجز چندین مشکل کوچک و باگ‌های مختلف در رابط کاربری آن، مشکل دیگری در آن وجود ندارد و می‌توانید توقع یک تجربه خوب و پایدار را از RetroArch داشته باشید.

خوشبختانه این شبیه ساز به صورت رایگان منتشر شده است و در گوگل‌پلی یا سایت‌های مختلف در دسترس می‌باشد.

EPSXe و FPse

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز کنسول PlayStation 1

PlayStation 1، کنسولی است که بدون شک تاثیر شگرفی در صنعت بازی‌های ویدیویی داشته و خیلی از ما گیمر‌ها با آن خاطرات خوش زیادی داریم. با گذشت سال‌های زیاد از عرضه بازی‌های این کنسول، هم‌چنان بسیاری از این عناوین از ارزش و کیفیت بالایی برخوردار هستند و قطعا تجربه دوباره آن‌ها باعث مرور خاطرات کودکی ما خواهد شد.

بدون شک بهترین شبیه ‌ساز‌های موجود برای کنسول PlayStation 1، اپلیکیشن‌های EPSXe و FPse می‌باشند که احتمالا گیمر‌های زیادی با آن‌ها آشنا هستند. همه چیز در این شبیه‌ ساز‌ها عالی است و  مشکل خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود و می‌توانید بدون هیچ دردسری تمامی بازی‌های کنسول PlayStation 1 را در EPSXe و FPse اجرا کرده و به تجربه آن‌ها بپردازید.

عملکرد شبیه‌ ساز‌های EPSXe و FPse بسیار پایدار می‌باشد، اما برای اجرای آن‌ها نیاز به گوشی‌هایی با سخت‌افزار نسبتا قدرتمند خواهید داشت. دنیایی از تنظیمات مختلف در هردو شبیه ‌ساز وجود دارد که می‌توانید با تغییر دادن هر کدام از آن‌ها به مطلوب‌ترین حالت ممکن در اجرای بازی‌ها برسید. البته اجرای بازی‌ها در این دو اپلیکیشن کمی پیچیده بوده و در ابتدا می‌تواند شما را با مشکل مواجه کند، اما رفته رفته شما با اجرای بازی‌ها بیشتر آشنا می‌شوید و این مشکل هم حل خواهد شد.

شبیه ساز EPSXe و FPse  را می‌توانید به صورت رایگان از سایت‌های مختلف یا اپ‌استور گوگل دانلود و نصب نمایید.

‌‌‌

 Demon

بهترین شبیه ساز های کنسول برای اندروید

  • شبیه ساز کنسول PlayStation 2

Demon نام بهترین شبیه ‌ساز کنسول PlayStation 2 می‌باشد که برای سیستم‌ عامل اندروید منتشر شده است. نسل ۶ از کنسول‌های گیمینگ برای سونی و PlayStation 2 موفقیت بزرگی را به ارمغان آورد که حتی کنسول‌های فوق‌العاده PS3 و PS4 هم نتوانستند آن موفقیت را دوباره تکرار کنند. فروش ۱۵۷ میلیون دستگاه از PlayStation 2 کاملا نشان دهنده این موفقیت بزرگ می‌باشد. قطعا انحصاری‌های کنسول PlayStation 2 شما را وسوسه خواهند کرد که این شبیه‌ ساز را هر چه زود‌تر در گوشی خود نصب کنید و به تجربه آن‌ها بپردازید، اما خیلی زود تصمیم نگیرید، باید گفت که این شبیه ساز عملکرد بسیار بی‌ثباتی دارد و بر روی بسیاری از گوشی‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود.

حال شما می‌توانید با برنامه Demon به نسل ۶ برگردید و دوباره به تجربه بازی‌های شاهکار آن نسل بپردازید. بازی‌هایی که استاندارد صنعت بازی‌های ویدیویی را متحول کردند و قدم‌های بزرگی در جهت پیشرفت این صنعت برداشته‌اند. این شبیه ‌ساز از نظر عملکرد راضی‌کننده است، اما نباید توقع داشته باشید که مانند شبیه ‌ساز پلی‌استیشن ۱ بتوانید آن‌ را در همه گوشی‌ها اجرا کنید. خوشبختانه تنظیمات گرافیکی این شبیه ‌ساز بسیار کامل بوده و شما قادر هستید با تغییر آن‌ها به تنظیمات مد‌نظر خودتان برسید.

شبیه ‌ساز Demon  رایگان بوده و شامل پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است، شما می‌توانید با نصب آن به طیف وسیعی از بازی‌های نسل ۶ دسترسی پیدا کنید.

سخن آخر

سعی کردیم که در این لیست تمامی شبیه ساز‌های کنسول که تا به الآن برای سیستم عامل اندروید منتشر شده‌اند را خدمت شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها به ساده‌ترین روش خاطرات قدیمی خودتان را مرور کنید و به تجربه بازی‌های نوستالژی و کلاسیک بپردازید. تجربه خودتان در استفاده از شبیه ساز‌های کنسول را با ما به اشتراک بگذارید.

lul-book

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا 
بهترین شبیه ساز های کنسول برای گوشی های هوشمند - گیمفا