درخواستها برای افزودهشدن قابلیت ذخیرهسازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است
از زمان عرضهی بازی Returnal، بسیاری از بازیبازان و منتقدان در زمینهی وجود یا عدم وجود یک سیستم ذخیرهسازی در بازی با یکدیگر در حال بحث هستند و این موضوع هماکنون واکنش استودیوی هاوسمارک را برانگیخته است.
ماهیت سبک روگ لایک بازی Returnal، چنین ایجاب میکند که این بازی از سیستم ذخیرهسازی پشتیبانی نکند و بازیبازان پس از هر بار مرگ مجبور باشند تا علاوه بر از دست دادن بسیاری از آیتمهایی که در طول این مسیر کسب کردهاند، به مکان اولیهی خود بازگردند و این مسیر را دوباره و پس از آپگرید شخصیت خود و قابلیتهایش طی کنند. اما با توجه به چالشبرانگیز بودن بازی، این موضوع و به طور کلی این سبک از بازی نمیتواند مورد پسند عام قرار بگیرد اما با توجه به بازاریابیها و نمرات منتقدان، شاید مخاطبین بیشتری از سلیقههای مختلف قصد داشته باشند تا به تجربهی این بازی بپردازند.
البته، این موضوع طبعاً باعث خواهد شد تا این بازیبازان، پس از گذشت اندک زمانی از تجربهی بازی بهکلی قید ادامه دادن آن را بزنند و به نوعی حوصلهی پیمایش مجدد این مسیر و قبول کردن چالشهایش را نداشته باشند. در واقع، ممکن است تا حدود ۵ ساعت را در بازی Returnal صرف کنید و با یک اشتباه کوچک مجبور شوید تا مجدداً تمام این مسیر را دوباره طی کنید؛ حال آنکه بسیاری از بازیبازان نمیتوانند روزانه بیش از ۲ یا ۳ ساعت را صرف بازی کردن کنند و حتی در مواردی از کنسولهای پلیاستیشن ۵ اشتراکی بین اعضای خانوادهی خود و یا دوستانشان استفاده میکنند.
به هر ترتیب، عدم وجود این قابلیت باعث خواهد شد تا مخاطبین عام این بازی به سرعت ریزش کنند و استودیوی هاوسمارک (Housemarque) نیز اخیراً به عنوان راه حل این موضوع اعلام کرد که در این شرایط تنها میتوانید کنسول خود را در حالت Rest Mode قرار دهید. لازم به ذکر است در این وضعیت کمبود قابلیتی نظیر Quick Resume که در کنسولهای نسل نهمی ایکس باکس وجود دارد، به چشم میآید که در هر حال هر دو مورد نیز نمیتوانند راه حل مناسبی برای این موضوع تلقی شوند.
به طور معمول بازیهای این ژانر از هیچ قابلیت ذخیرهسازی خاصی بهره نمیبرند، اما استودیوی هاوسمارک میتوانست تا با قراردادن این قابلیت در بازی و در درجهی سختیهای پایینتر، مخاطبان بسیار بیشتری را به بازی خود جلب کند؛ کما اینکه به گفتهی یکی از منتقدان، وجود نداشتن این قابلیت، باعث وفادار ماندن بازی Returnal به سبک روگلایک خواهد شد، اما در عین حال باعث میشود تا بخش عمدهای از بازیبازانی که علاقهای به انجام بازیهای چالشی ندارند از تجربهی بازی محروم شوند.
به هر ترتیب، موضوع فوق باعث شده تا بحثهای زیادی بین کاربران و دارندگان کنسول پلیاستیشن ۵ای که بازی Returnal را خریداری کردهاند صورت بگیرد. همچنین، توسعهدهندگان این بازی پس از شروع این جدلها، بدون اشاره به اضافهشدن این ویژگی به بازی در آینده اعلام کرد به درخواست بازیبازان گوش میدهد و این موضوع که نبود قابلیت ذخیرهسازی باعث شده تا بسیاری از بازیبازان از طیفهای مختلف از بازی ناامید شدهاند نیز برای استودیوی هاوسمارک کاملاً روشن است.
ما صدای جامعهی بازیبازان خود را میشنویم و به آنها علاقه داریم. فعلاً موضع رسمی برای اعلام کردن نداریم، اما همچنان شما را دعوت به بازیکردن و لذت بردن از چالشهایش میکنیم.
در نهایت، اگر سری به بازیهایی نظیر Hades ،Dead Cells ،Spelunky و The Binding of Isaac که در این سبک ساختهشدهاند بزنید، متوجه خواهید شد که نبود قابلیت ذخیرهسازی یک استاندارد برای این سبک است. اما هیچکدام از بازیهای فوق به عنوان یک بازی انحصاری برای یک کنسول جدید عرضه نشدهاند تا پتانسیل جذب مخاطبین عام از هر طیف دیگری را داشته باشند.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا افزودن قابلیت ذخیرهسازی میتواند باعث شود تا طیف وسیعی از بازیبازان با سلایق دیگر جذب این بازی تحسین شده شوند و از تجربهی آن محروم نمانند؟
بازی Returnal، به صورت انحصاری در دسترس دارندگان کنسول پلیاستیشن ۵ قرار دارد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
- آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد
نظرات