درخواست‌ها برای افزوده‌شدن قابلیت ذخیره‌سازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است
درخواست‌ها برای افزوده‌شدن قابلیت ذخیره‌سازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است
درخواست‌ها برای افزوده‌شدن قابلیت ذخیره‌سازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است
درخواست‌ها برای افزوده‌شدن قابلیت ذخیره‌سازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است

درخواست‌ها برای افزوده‌شدن قابلیت ذخیره‌سازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است

ابوالفضل مناف زاده
۱۵:۲۷ ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
بازی returnal

از زمان عرضه‌ی بازی Returnal، بسیاری از بازی‌بازان و منتقدان در زمینه‌ی وجود یا عدم وجود یک سیستم ذخیره‌سازی در بازی با یکدیگر در حال بحث هستند و این موضوع هم‌اکنون واکنش استودیوی هاوس‌مارک را برانگیخته است.

ماهیت سبک روگ لایک بازی Returnal، چنین ایجاب می‌کند که این بازی از سیستم ذخیره‌سازی پشتیبانی نکند و بازی‌بازان پس از هر بار مرگ مجبور باشند تا علاوه بر از دست دادن بسیاری از آیتم‌هایی که در طول این مسیر کسب کرده‌اند، به مکان اولیه‌ی خود بازگردند و این مسیر را دوباره و پس از آپگرید شخصیت خود و قابلیت‌هایش طی کنند. اما با توجه به چالش‌برانگیز بودن بازی، این موضوع و به طور کلی این سبک از بازی نمی‌تواند مورد پسند عام قرار بگیرد اما با توجه به بازاریابی‌ها و نمرات منتقدان، شاید مخاطبین بیشتری از سلیقه‌های مختلف قصد داشته باشند تا به تجربه‌ی این بازی بپردازند.

البته، این موضوع طبعاً باعث خواهد شد تا این بازی‌بازان، پس از گذشت اندک زمانی از تجربه‌ی بازی به‌کلی قید ادامه دادن آن را بزنند و به نوعی حوصله‌ی پیمایش مجدد این مسیر و قبول کردن چالش‌هایش را نداشته باشند. در واقع، ممکن است تا حدود ۵ ساعت را در بازی Returnal صرف کنید و با یک اشتباه کوچک مجبور شوید تا مجدداً تمام این مسیر را دوباره طی کنید؛ حال آن‌که بسیاری از بازی‌بازان نمی‌توانند روزانه بیش از ۲ یا ۳ ساعت را صرف بازی کردن کنند و حتی در مواردی از کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ اشتراکی بین اعضای خانواده‌ی خود و یا دوستانشان استفاده می‌کنند.

به هر ترتیب، عدم وجود این قابلیت باعث خواهد شد تا مخاطبین عام این بازی به سرعت ریزش کنند و استودیوی هاوس‌مارک (Housemarque) نیز اخیراً به عنوان راه حل این موضوع اعلام کرد که در این شرایط تنها می‌توانید کنسول خود را در حالت Rest Mode قرار دهید. لازم به ذکر است در این وضعیت کمبود قابلیتی نظیر Quick Resume که در کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس وجود دارد، به چشم می‌آید که در هر حال هر دو مورد نیز نمی‌توانند راه حل مناسبی برای این موضوع تلقی شوند.

به طور معمول بازی‌های این ژانر از هیچ قابلیت ذخیره‌سازی خاصی بهره نمی‌برند، اما استودیوی هاوس‌مارک می‌توانست تا با قراردادن این قابلیت در بازی و در درجه‌ی سختی‌های پایین‌تر، مخاطبان بسیار بیشتری را به بازی خود جلب کند؛ کما این‌که به گفته‌ی یکی از منتقدان، وجود نداشتن این قابلیت، باعث وفادار ماندن بازی Returnal به سبک روگ‌لایک خواهد شد، اما در عین حال باعث می‌شود تا بخش عمده‌ای از بازی‌بازانی که علاقه‌ای به انجام بازی‌های چالشی ندارند از تجربه‌ی بازی محروم شوند.

به هر ترتیب، موضوع فوق باعث شده تا بحث‌های زیادی بین کاربران و دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۵ای که بازی Returnal را خریداری کرده‌اند صورت بگیرد. همچنین، توسعه‌دهندگان این بازی پس از شروع این جدل‌ها، بدون اشاره به اضافه‌شدن این ویژگی به بازی در آینده اعلام کرد به درخواست بازی‌بازان گوش می‌دهد و این موضوع که نبود قابلیت ذخیره‌سازی باعث شده تا بسیاری از بازی‌بازان از طیف‌های مختلف از بازی ناامید شده‌اند نیز برای استودیوی هاوس‌مارک کاملاً روشن است.

ما صدای جامعه‌ی بازی‌‌بازان خود را می‌شنویم و به آن‌ها علاقه داریم. فعلاً موضع رسمی برای اعلام کردن نداریم، اما همچنان شما را دعوت به بازی‌کردن و لذت بردن از چالش‌هایش می‌کنیم.

در نهایت، اگر سری به بازی‌هایی نظیر Hades ،Dead Cells ،Spelunky و The Binding of Isaac که در این سبک ساخته‌شده‌اند بزنید، متوجه خواهید شد که نبود قابلیت ذخیره‌سازی یک استاندارد برای این سبک است. اما هیچ‌کدام از بازی‌های فوق به عنوان یک بازی انحصاری برای یک کنسول جدید عرضه نشده‌اند تا پتانسیل جذب مخاطبین عام از هر طیف دیگری را داشته باشند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا افزودن قابلیت ذخیره‌سازی می‌تواند باعث شود تا طیف وسیعی از بازی‌بازان با سلایق دیگر جذب این بازی تحسین شده شوند و از تجربه‌ی آن محروم نمانند؟

بازی Returnal، به صورت انحصاری در دسترس دارندگان کنسول پلی‌استیشن ۵ قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

درخواست‌ها برای افزوده‌شدن قابلیت ذخیره‌سازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است
درخواست‌ها برای افزوده‌شدن قابلیت ذخیره‌سازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است
درخواست‌ها برای افزوده‌شدن قابلیت ذخیره‌سازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است
درخواست‌ها برای افزوده‌شدن قابلیت ذخیره‌سازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است
درخواست‌ها برای افزوده‌شدن قابلیت ذخیره‌سازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wild Rage گفت:

    اقایان سبک بازی روگ لایکه.
    سیو که دیگه مزه بازی رو میگیره

    • دقیقا ،بابا روگ لایک همینه دیگه، من نمیدونم ملت چ فکری می‌کنن، بیاد سیو بذاره میگن سونی اومدن سبک روگ لایکو خراب کرد تا فروشش زیاد بشه، نذاره این ایرادو میگیرن، دیگه به هر حال روگ لایک تعریفش مشخصه دیگه، قرار نیست همه بازیها شبیه ب هم باشه ک، بازیکن باید ی چیز جدید و اتمسفر جدید و نوع گیم پلی و سیستم و مجازات پاداش جدید آشنا بشه یا نه؟
      ریترنال ی تجربه جدید برای کسایی ک تا حالا این نوع سبک بازیا رو انجام ندادن و باید تجربه کنن تا با گونه‌های دیگر ازبازی ‌ها هم آشنا بشن.

      • بعد من نمیدونم چرا فکر میکنید هر دور بازی کردنش دوباره ۴ ۵ ساعت وقت میبره، هر ترمینال حدود ۳ ساعت زمان میبره، این یک، دو اینکه لول اسلحه شما تغییری نمیکنه یعنی دور بعد با قدرت بیشتری بازی ‌میکنی ک در نتیجه تایم بازی میاد پایین، درواقع شما با هر باز بازی کردن قوی تر میشید و در نوبت‌های بعدی زمان کمتری صرف میکنید. اینکه ۱۰ ساعت بازی کردید دفعه بعدی هم ۱۰ ساعت بازی می‌کنید به علت عدم آشنایی با بازی‌های روگ لایکه

    • کاملاً درست میگی، اما بد برداشت کردین
      اینجا بحث این نیست که وقتی میمیری نری اول بازی، بلکه بحث اینه که تا هر جا رفتی رسیدی بتونی سیو کنی که بعدا ادامش رو بری
      در واقع اگر وسط بازی کار برات پیش بیاد حتی بدون اینکه مرده باشی هم مجبوری دوباره بری از اول بازی
      اون بدبختی که کلا روزانه ۲ یا ۳ ساعت وقت بازی کردن داره ممکنه تو یه لوپ گیر کنه چون سیو نیست
      کاش برای اونا هم که شده حداقل تو یه درجه سختی پایین تر همچین چیزی بزارن
      مخاطبین خاص این ژانر محدودن ممکنه بازی به فروش ایده آلش نرسه

      • T800 گفت:

        یعنی اگه وسط بازی بزنی بیرون هر چی بازی کردی پریده؟ 😐
        خوب اینجوری که خیلی سخت و نامعقول میشه
        Dead cells که مال ۲۰۱۸ بود این قابلیت رو داشت یعنی این نداره؟

        • آره دیگه بدبختی همینه باید تا Reconstructor و ترمینال ها بری تا بتونی از بازی بیای بیرون
          چون بازی فقط از ترمینال ها اسپاون میکنه
          مثل خونه هیدیس یا خونه‌ی بازی Children of Morta، اونجا اینا نقش ترمینال داشتن
          البته سخت و نامعقول نیست همه بازیای روگ لایک همینن، منتها تفاوت اینه که اینجا ران ها ممکنه به ۵ ساعتم برسن اما اونجا معمولاً بعد نیم ساعت نهایتا میرسیدی به ترمینالها

      • Wild Rage گفت:

        میدونم دقیقا چی میگید. اینطور که شنیدم ران های بازی میتونن طولانی باشن و وقت زیادی بگیرن و اگه یهو کار برات پیش بیاد فاتحه رانت خوندس.
        درست میگید اگه یه گزینه بزارن برای سیو کردن اینجوری خیلی از مردم که براشون مشکل پیش میاد سیواشون پاک نمیشه. یا به قول شما یه درجه سختی راحت تر بزارن که توش سیو بشه کرد.
        امیدوارم این بازی فروش خیلی خوبی داشته باشه. من به شخصه بازی روگ لایک AAA با گرافیک بالا زیاد نمیشناسم واسه همین این پروژه به نظرم خیلی ریسکی بود و دمشون گرم که ریسک کردن.

        • واقعاً شاید نباید ساده گرفت این موضوع رو
          ممکنه ترغیب نشدن همه گیمرا از همه دسته ها فقط به خاطر یه قابلیت سیو باعث بشه فروش بازی خیلی کمتر بشه و به مخاطبین خاصش اکتفا کنه تا خدای نکرده استاد رایان بیان این استودیو رو هم به خاطر آمار فروش پایین بایکوت کنن
          استودیوهای خلاق مثل جواهرن که متاسفانه اگر بازیاشون فروش خوبی نداشته باشه از بین میرن

          • Wild Rage گفت:

            کاملا با حرفاتون موافقم.
            این بازی واقعا باید خوب بفروشه چون کار شجاعانه ای کرد.
            اگه خوب بفروشه اینجوری سونی هم ازشون حمایت میکنه و این جواهر رشد میکنه.
            امیدوارم این استودیو به خلاقیتش ادامه بده

    • بابا اون بازیای روگ لایک که شما میگید قابلیت سیو نداره کلا دو سه ساعت گیم پلی داره و شما با هر بدبختی و چالشی شده بالاخره تمومش میکنید، نه یه بازی AAA ده بیست ساعته. خب معلومه طرف یه بار یا دو بار شکست بخوره بره اول بازی دیگه بیخیال بازی میشه

  • خوبه بخاطر اینکه اگه ادم‌ ببازه مجبور نیست بازیو از اول بره . بده بخاطر اینکه مزش به همین چالش برانگیز بودنشه 😎 😎 😎

  • T800 گفت:

    اگه جای ps5 دارا بودم سعی میکردم سعی میکردم پولامو برای رچت & کلنک نگه دارم تا صرف خرید این کنم

    • Sina_2081 گفت:

      نفهمیدیم تکلیف شما چیه ؟ از اونطرف خبر میاد سونی بلاک باستری میسازه ، میگید اشتباههه و باید ریسک انجام بشه . الان که بازی returnal یه تجربه ریسکی و چالش برانگیزه ، میگید پول براش ندید و پول رو برای بازی بزرگه نگه دارید . کلا دوست دارید یه ایرادی بگیرید

    • کاملا نون نخوردی که نظر درست بنویسی بنظرمن هم رچت هم بین حوالی ۸۴ تا ۸۸اینا میگیره کلا از نظر کیفیت و نمره ،،هورایزون ۲۰۱۷ و رچت ۲۰۱۶ که شاهکار بودند با ریترنال هم متا شدند(۸۶) نشان از کیفیت بالای ریترناله توی همون رچت که گیمپلی شاد و جذاب داشت هم پر ایراد بود که کاملا طبیعی هستش ریترنال و رچت هر دو تا توی یک سطح خارق العاده قرار دارند لابد توی اواخر خرداد که رچت اومد مینویسی نخرید و برید زمستون گاد بخرید!!!!! کار تو خیانت به بازی هست که اونموقع مثلا مینویسی قیافه رچت نسبت به نسخه اصلی تغییر نکرده و اکثر سلاح هایش هم مثل نسخه قبله و مینویسی نحوه استفاده از سلاح دستیش هم به یک گونه است پس باید واسه همون قبلی ۷۰ دلار هزینه کنی…بابا بفهم هر بازی سبکی داره حالا یکجا نوشتید که هر پنج ساعت میشه سیو کرد بنظر من همونم زیادیه و ولی احتمالا اپدیت بعدی بیادش خوبه که تنها ایراد این بازی سیو بازی هست که سوژه شما هست یک گیمر واقعی نیاز به سیو نداره مثلا سه ساعت اولو میره بعد دستگاه رو میزاره حالت استراحت و میره سر کا دوباره شب هم میاد یک ساعت میره و دوباره میره میخوابه هر روز همین روندو تکرار میکنه گیمر های دهه نودی روی حالت آسون و با سیو را دوست دارند از کامنتا معلومه چقدر بچه زیاده بنظر من اصلا ایراد نیست شما بگردید به دوران سگا و پی اس وان که خیلیا مموری برای پی اس وان نمی گرفتند بازی به اون سختی مثل کراش ۱ یا ماریو رو دو ساعت بازی میکردند دوباره میرفتند بیرون و کنسول هم روشن بود و دوباره میومدند ادامه رو میرفتند بس کنید دیگه رچت حالا یک بازی با بیست سال قدمت و فوق العادس که از زمان پی اس ۲ باهاش خاطره داریم و ریترنال هم دومین بازی نسل بعدی هست که همه ما رو سورپرایز کرد گرافیک نسل بعدی صدای سه بعدی قابلیت های دسته ترسناک و ماجراجوی بودن بازی تنوع بازی همچیییی فوق العاده است در مورد رچت هم زوده نظر دادن کلا هر کی پی اس فایو بخره و این شاهکار رو بازی نکنه یک ابله بی مغزه ریترنال در کنار دووم اینترنال متای ۸۷ و هیدیس متای ۹۲ و بقیه جزو از بزرگترین روگ لایک های تاریخ محسوب میشه

  • خدایی پنج‌ساعت ظلمه
    میشه ده برابر هیدیس و شیش هفت برابر ددسلز!⁦:-|⁩
    خب اکشن ادونچر میکردی مرد مومن

  • MrHill93 گفت:

    اقا روگ لایک همینه دیگه مسخره بازیا چیه ؟
    من ی دفه دد سل و ۷ ساعت پشت سر هم بازی کردم با ی اشتباه مردم اومد اول بازی
    اخ هم نگفتم
    سوسول بازیا چیه 😐 😐

  • سبک بازی اینو میگه که ذخیره سازی این شکلی باشه تا بعد از هر بار مردن دوباره شروع کنی…مزیتش اینه که اگه اضافه نکنن اصالت سبکو حفظ کردن و نکته منفی هم اینه که خب خیلیا شاید بابت این موضوع قید بازیو بزنن با تهیش کنن و بعد از چند بار مردن دیگه سمتش نرن…
    اما خب کسی که این سبکو انتخاب کرده قطعا فن این سبک هستش و با قاعده و قانونش آشنایی کامل داره

  • Sina_2081 گفت:

    ( لازم به ذکر است در این وضعیت کمبود قابلیتی نظیر Quick Resume که در کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس وجود دارد به چشم میاد )
    ببخشید توی این قابلیت اگه بازی رو هرجایی رها کنی و کنسول رو خاموش کنی و روز بعد بیای ، میتونی از همون جا شروع کنی ؟

    • بله، حتی اگر با Quick resume کنسول رو از برقم بکشی بازم میتونی بعدا ادامش رو بری

      • Sina_2081 گفت:

        ممنون . خیلی خوبه من اینو نمیدونستم

        • حافظه ssd سریز ایکس یک ترابایت یعنی دقیقا ۱۰۲۴ گیگابایت هست حافظه در دسترس سریز ایکس ۸۰۲ گیگابایت هست بیش از ۱۰۰ گیگابایت از این ۲۲۲ گیگابایت اشغال شده در اشغال همیشگی این ویژگی هست برای همینه وقتی کنسول رو خاموشم بکنی از برقم بکشی باز این ویژگی قابل استفاده ست بقیه اشم صرف سیستم عامل و رابط کاربری فول اچدی بدون تغییرش شده از اون ور حافظه ssd پلی استیشن پنج ۸۲۵ گیگابایت هست حافظه در دسترس پلی استیشن پنج ۶۶۷ گیگابایت هست یعنی ۱۵۸ گیگابایت صرف سیستم عامل و رابط کاربری ۴k با اون همه امکانات و ویژگی های جدید شگفت انگیزش شده بشخصه رویکردی که در این مورد سونی در پیش گرفته برام جذاب تره تا اینکه قید رابط کاربری جدید با امکانات جدیدو بزنی ۲۲۲ گیگابایت از حجم کلی ssd کنسولت کم بشه که چی یه ویژگی غیرکاربردی به کنسولت اضافه کنی

          • کاربردش رو توی ریترنال میتونی تست کنی ، :rotfl: دعا میکنم این دم افطاری دعا برآورده میشه ، دعا میکنم دستت به یک ps5 برسه و بازی ریترنال رو بتونی براش بخری ، بعد در حین اینکه رسیدی به غول آخر بازی (البته اگر هارد کور پلیر باشی،این دیگه دست من و دعای من نیست) براتون مهمون بیاد ، بعد نتونی بازی رو ادامه بدی مجبور بشی بازی رو قطع کنی ، اون وقته که به خودت میگفتی چی میشد یه ۱۰۰ گیگ هارد کنسولم اشغال میشد … :rotfl: :rotfl: :rotfl:

            داداش چرا انقدر غیر منطقی هستی ، ایکس باکس اومده این فناوری رو درست کرده شما میگی بلااستفاده ، همین الان که داره به خودت ثابت میشه چه استفاده ایی داره ، باز کوتاه نمیای!!! به خدا یکبارم تعریف کنی چیزی ازت کم نمیشه … من امثال شما رو درک نمیکنم ، حتی اگر سهام دارم باشی، اینقدر تعصبی نوبره :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: در کل امیدوارم این حرکت روت پیاده بشه :rotfl: :rotfl: :rotfl:

            • نظرت ارزش جواب دادن نداشت چون فاقد محتوا بود ولی چون زیر کامنتای من زیاد ریپلای میکنی ایندفعه رو جوابت میدم تا دلت نشکنه فکر نکنی نادیده ت گرفتم یه سوال ازت دارم مگه الان ریترنال روی سریز ایکس اومده که این ویژگی برای سریز ایکس کاربردی شده ؟ گیم های مولتی پلتفرم هم سبک ریترنال هم این مشکلو ندارن پس این ویژگی برای سریز ایکس کاربردی نیست . سرنی از بلوک های ۲۵ گیگی ssd استفاده کرده بنا به گفته ی خود سرنی بهترین حالت برای اینکه به حداکثر سرعت و تعادل برسند این بوده که ۳۳ تا از بلوک های ۲۵ گیگی کنار هم باشند نه کمتر نه بیشتر برای همین حافظه ps5 عدد عجیب ۸۲۵ شده اگرم بخوان در آینده در مدل های جدید ps5 حجم ssd رو زیاد کنند باید مضربی از ۸۲۵ گیگ باشه مثلا نمیتونه ۲ ترابایت فیکس باشه باید ۱۶۵۰ گیگابایت باشه سونی اگه میخواست ۱۵۸ گیگ برای سیستم عامل و رابط کاربری از نو بازنویسی شده با امکانات جدید فوق العاده استفاده کنند همزمان ۱۲۰ گیگم برای این ویژگی اشغال همیشگی کنند که اونوقت فقط ۵۰۰ گیگ برای نصب بازی میموند برای همین میگم رویکرد سونی بهتر از مایکرو بوده چون نیومده گند بزنه به حافظه کنسول و کنسولشو بخاطر یه ویژگی غیرکاربردی با رابط کاربری فسیل شده ۲۰۱۳ اونم با رزولوشن ۱۰۸۰p بده دست مشتریش و اسم کنسول نسل نه هم روش بزاره اینکارش از باتری قلمی که توی دسته ش گذاشته هم بدتره . حجم بازیهای جدید هم بخاطر سیستم فشرده سازی کراکن روی ps5 تقریبا نصف حجم بازیها روی سریز ایکس هستند سه تا بازی جدید که از کراکن استفاده کردند دقیقا همینطور بودن در آینده تقریبا همه بازی از کراکن استفاده میکنند اپدیت جدید والهلا روی ps5 پنج گیگ بوده ولی روی سریز ایکس و اس ۱۶ گیگ بوده یک سوم حجمش بوده کنترل نصف حجمش بوده ssd سونی یه ssd ساده مثل سریز ایکس نیست توی خرداد قدرت این ssd رو توی لول دیزاین رچت میبینی . سونی حجم ssd اشو صرف رابط کاربری جدید با ویژگی های شگفت انگیزش کرده یکی از این ویژگی هایی که بسیار کاربردی تر از این Quick Resume هست اینه که میتونی در رابط کاربری بدون اینکه وارد گیم بشی از همون منو رابط کاربری به هر قسمت و هر مرحله ی بازی بدون لودینگ وارد بشی چه هر مود و مرحله افلاین چه هر کدوم از مودهای انلاین اونم برای همه بازیها ولی این Quick Resume اولا برای تعداد خیلی محدودی از گیم ها قابل استفاده و در دسترسه دوما برای حالت انلاین قابل استفاده نیست فقط افلاین اونم تعداد خیلی محدودی از گیمها

              • اصلا مهم نیست ریپلای کنی یا نه ،، اصلا مهم نیست راحت راحت باش 😉

              • میدونی مشکل اینکه نمیخوای قبول کنی یه قابلیت هست … من نگفتم ریترنال روی ایکس اومده .. میگم اگر فرض کنیم این قابلیت رو ps بود بازم این مشکل پیش میومد یا نه ؟

                بازی روگ هست و نباید سیو داشته باشه، کسایی هم که میگم سیو داشته باشه قطعا فلسفه بازی رو درک نکردن ، منظور من اینکه شمایی که میای میگی این قابلیت ناکارآمده اگر روی ps5 همین قابلیت بیاد بازم میگی ناکارآمده ؟؟ مخصوصا الان که ریترنالم دارین ؟؟؟؟؟

              • ALFAR3D گفت:

                “در رابط کاربری بدون اینکه وارد گیم بشی از همون منو رابط کاربری به هر قسمت و هر مرحله ی بازی بدون لودینگ وارد بشی چه هر مود و مرحله افلاین چه هر کدوم از مودهای انلاین اونم برای همه بازیها ولی این Quick Resume اولا برای تعداد خیلی محدودی از گیم ها قابل استفاده و در دسترسه دوما برای حالت انلاین قابل استفاده نیست”همین قابلیتی که که میگی برای همه بازی های پلی استیشن هم در دسترس نیست پس موفق باشی…
                دوما SSD ایکس درسته کم سرعتره ولی راهکار نرم افزاری قویتری داده تا بهتر ازش استفاده بشه مثل سمپلر فیدبک و دایرکت استورج و اینا که اینا با دایرکس ۱۲ بیاد و بازی براش اپتیمایز بشه اونوقت میبینی کدومشون بهتر عمل میکنه….

                • این حرفای دروغ مال قبل از اومدن کنسول ها بود الان مقایسه ها اومده اره راهکار نرم افزاری بهتره برای همینه سریز ایکس توی اکثر بازیها استاتر داره برای همینه باید از تلویزیون ۱۰۰۰ دلاری بالارده ۲۰۲۰ به بعد که از vrr پشتیبانی میکنه برای سریز ایکس باید استفاده کنی تا دچار پارگی تصویر در بازیها نشی . ssd اش گلوگاه میشه محض اطلاع شما بگم اون چیپ ای که توی معماری ssd پلی استیشن پنج بکار رفته برای رفع گلوگاه ها قراره در rdna3 بکار برده بشه یعنی ببین کنسول ps5 حتی از تکنولوژی های pc هم جلوتره حالا شما مثل نسل هشت که منتظر دایرکت ایکس بودید بازم منتظر بمونید ssd سونی باعث کاهش چشمگیر حجم بازیها میشه اون چیپ سخت افزاری هم که برای رفع گلوگاه استفاده شده فعلا فقط دو گیم ازش استفاده کامل کردند که یکیش رچت هست در آینده که اکثر گیمها ازش استفاده صدرصدی کنند قدرت واقعیش مشخص میشه در مورد Quick Resume فقط تعداد گیم هایی که ازش پشتیبانی میکنند ببین خنده ت میگیره در آینده که حجم بازیها بیشتر بشه اصلا غیرقابل استفاده میشه چون فضای کافی برای اون بازیها برای استفاده از Quick Resume وجود نخواهد داشت فعلا با همین چهار تا گیم کم حجم و ایندی محدود باید خوش بود روی ps5 اسم گیم هایی که از اون ویژگی رابط کاربری استفاده نمیکنند نام ببر تقریبا تمام گیم های جدید ازش استفاده میکنند چون محدودیتی مثل Quick Resume برای استفاده نداره

                • ALFAR3D گفت:

                  پارگی تصویر؟شوخی میکنی؟این مشکل حساب نمیشه این یه مورد معموله و لازم نیست حتما تی وی ۱۰۰۰ دلاری باشه و اصولا یه وی سینک هست که میتونه راحت رفعش کنه…بعدم هنوز بازیا کاملا نسل ۹ نشدن بعد دچار گلوگاه بشن؟کی گفته؟…و در ضمن چیزی که تو پلی ۵ بکار رفته تو سری ایکسم هست و بازم محض اطلاع این معماری تو سال ۲۰۱۶ با کارتای رادئون ssg رونمایی شد و چیز جدیدی نیست…فقط قیمت بالایی داشت که الان میتونن با قیمت کمتری اینو بدن به بازار و نه به خاطر پلی ۵٫٫٫نسل ۸ هم دایرکس ۱۲ قرار نبود تفاوتی تو کنسول ایجاد کنه و اینو خودشون گفته بود و فعلا هنوز مایکی دایرکس ۱۲ التی رو تو هیچ بازی استفاده نکرده اونوقت میبینی چجور هم رو حجم بازی تاثیر داره هم رو عملکردش…کوییک ریزوم هم کاری به حجم بازیا نداره و فقط باید از طرف مایکی پشتیبانی بشه و کاری به دولوپر نداره…و روی پلی ۵ دولوپر باید کارو انجام بده تا بشه تو رابط کاربری از اون ویژگی ها استفاده کرد…و یه مورد دیگه اینکه میگی اسم گیم هایی که از این ویژگی استفاده نمیکنن رو نام ببر باید حتما اسم ترد پارتی ها رو نام ببرم؟…دو سه تا انسحصاری اومده اونا فقط استفاده کردن اسمشو نمیزارن تقریبا تمام گیم ها پس همه بازیا هم نیست و تا الان فقط انحصاریا بودن…و کوییک ریزوم هم محدودیتی نداره مسئله مایکی هست که اپدیت میده و کاری هم به دولوپر نداره…

          • ALFAR3D گفت:

            این نظر کاملا ترول و فن بازی بوده و خب هیچ ارزش دیگری ندارد…

          • Sam_fisher_47 گفت:

            بله ویژگی غیر کاربردی که تو این بازی مثل چی بدرد می خوره :laugh:
            نیا تو پستی که دقیقا مشکلیو میگه که با این قابلیت حل میشه ازش بد بگو.
            ایشاالله یه پست دیگه 😀

            • برای سریز ایکس غیر کاربردیه چون ریترنال روی سریز ایکس نیست توضیحات بالا رو بخون کامل توضیح دادم

              • Sam_fisher_47 گفت:

                تو کامنتت گفتی حاضر نیستم سونی این کارو بکنه چون غیر کاربردیه. ولی الان میگی نه فقط رو سریز ایکس غیر کاربردیه 😐
                یه چیز دیگه تو کامنتت به چشمم خورد این بود که مهندسی شده است 😀
                بیش از ۱۰۰ گیگابایت از این ۲۲۲ گیگابایت اشغال شده در اشغال همیشگی این ویژگی هست
                این جمله اول کامنت
                ۲۲۲ گیگابایت از حجم کلی ssd کنسولت کم بشه که چی یه ویژگی غیرکاربردی به کنسولت اضافه کنی
                جمله آخر کامنت
                البته امیدوارم اشتباه لپی بوده باشه 😉

                • میدونی منظور تاینی چی بود کلا ، منظورش این بود که ایکس باکس گرفته سرعت هاردش رو به صورت کلی فدای این فناوری کرده، یعنی اگر میخواست از هارد ssd جدید استفاده کنه یا باید یک هارد بالای یک ترابایت میزاشت رو کنسول یا یه هاردی مشابه کنسول پی اس فایو میزاشت و در کل فضای کمتری رو برای کنسول ایکس داشتیم … تا اینجای صحبتاش اینکه پی اس فایو نیومده و این فناوری رو انتخاب نکرده و به جاش هارد پر سرعت تر رو انتخاب کرده و ایکس باکس این فناوری رو انتخاب کرده و هارد با سرعت کمتری رو برای کنسولش گذاشته …. حالا بحث این پیش میاد که در آینده کدوم دو کنسول از چیزایی که انتخاب کردن پشیمون میشن …. بازی ریترنال این رو نشون داد که کوئیک ریزوم فناوری بدی نیست ، از طرفی تاینی میاد میگه چون ایکس باکس این بازی رو نداره این فناوری به دردش نمیخوره ،اما مگه فقط این فناوری برای بازی های روگ مناسبه ، جواب خیره ، برای همه بازی ها مناسبه ، هر بازی که بخوایم این کوئیک ریزوم میتونه مناسب باشه … چه بسا در آینده بازی های روگ طوری هم برای ایکس میان و همشون انحصاری ps5 نیستن ..

                  اما به هرحال دو حالتی که ایکس و ps انتخاب کردن یکی حجم بیشتر هارد و سرعت نسبتا کمتر و یکی حجم کمتر و سرعت نسبتا بیشتره ….

                  اما شما برین تو یوتیوب همون کانالهایی که فکت صادر میکنن یا کلا مصاحبه میکنن با دست اندرکا ان صنعت گیم رو ببینین ، اکثرا بر این عقیده هستن در اواسط نسل یک حالت قطعا اتفاق میوفته و اونم کمبود فضا برای بازی های پر حجم ps5 اونم دقیقا زمانی که حتی امکان وصل کردن ها رد اکسترنالم بهش موجود نیست … حرف من نیست مصاحبه یه کانال بود با دو طرف دست اندرکار یکی طرفدار ایکس باکس و دیگری طرفدار پلی استیشن …
                  خب این به معنای واقعی اتفاق بدیه که با افزایش حجم بازی ها که قطعا رخ میده تقریبا فضای پلی استیشن خیلی کم میاد ، اما یه چیزی هست که میتونن با یک آپدیت امکال اتصال هارد اکسترنال رو به ps5 اضافه کنن ، اما قطعا سرعت هارد اصلی پلی استیشن رو نداره و گیمر باید بازی در حال انجامش رو هی منتقل کنه روی هارد اصلی دستگاه … از این طرف ایکس باکسم فقط ۲۰۰ گیگ اضافه داره هاردش که رقم بسیار کمیه ، اما ایکس باکس سری ایکس قابلیت اتصال هارد ssd از در.اه خشابی پشت کنسول رو داره ، هاردهای بسیار سریع ، پس اینجا بازم کنسول ایکس جلوتره از پلی استیشن …. در ضمن فناوری کوئیک ریزوم در اون حالتم کاربرد خودش رو داره و البته به لطف سی پی یو قوی تر سری ایکس افت سرعتی مشاهده نمیشه … من همه اینایی که گفتم رو دیدم و تقریبا میشه گفت تحقیق کردم ، اابته تو یوتیوب و سرچ تو نت .. …..
                  خب حالا به نظر من اصلا ارزشش رو داشت همچین ssd روی پلی استیشن بزارن ..به نظر من …..من میگم نه واقعا ارزش نداشت …
                  باز میان میگن بازی هارو سریع تر اجرا میکنه و غیره ،،،، بابا همین الانشم که تو بعضی بازی ها سری ایکس سریع تره…. حرفای صد من یه غاز یه سری فن بوی سونی ….

                • تناقضی در کار نیست ۲۲۲ گیگابایت از حجم ۱۰۲۴ گیگابایت ssd سریز ایکس کم شده مایکرو با اوردن این Quick Resume اولا قید رابط کاربری جدید با امکانات جدیدو زده اگه میخواست رابط کاربری از نو بازنویسی شده با امکانات مشابه ps5 استفاده کنه این ۲۲۲ گیگ میشد ۳۰۰ گیگابایت دوما بخاطر این ویژگی حجم بیش از ۱۰۰ گیگ از ssd اش اشغال شده از طرفی حجم ssd سریز ایکس باید بیشتر از ssd پلی استیشن باشه چون سریز ایکس چیزی مثل کراکن نداره که حجم بازیهای جدید رو براش نصف کنه امیدوارم متوجه منظورم شده باشی

                • ببین تاینی خان ، اگر یکم توجه کنی سریز ایکس اصلا احتیاج نداره که حجم بازی ها رو کم کنه ، درگاه خشاب گذاری هارد ssd رو دیدی پشتش ، این به این معنیه که اونا دیگه به حجم بازی ها فکر نمیکنن، بورو یکم تحقیق کن ببین چندین نفر منتقد از این امکان استقبال کردن ، در ضمن بله منم میدونم سونی اومده و حالتی رو ایجاد کرده که حجم بازی ها رو کم کنه ، اتفاقا همین دیشب بود باز در مورد چند تا نقد دیدم ، حالت بسیار خوبیه و کاربردیه(مثل شما نیستم ،خوبی ها رو نبینم) اما با همین وجود بازم قطعا تو دوره نسل ۹ این کنسول به مشکل بر میخوره ، برای هارد کمترش و گیمر باید یکسری بازی ها رو فدای بازی های دیگه ش بکنه ….در صورتی که تو ایکس همچین اتفاقی نمی افته ….. البته پیشبینی میشه که در ps5 بعدی این مشکل رو حل کنن و اینم همیشه روش شیردوشی سونی بوده از گیمرا ، اگر به تاریخچه دستگاههای پلی استیشن نگاه کنی میبینی همیشه یه سری فناوری ها رو در زمان میانه نسلشون میدن بیرون که بگن آقا سیستم جدیده تا گیمر مجبور بشه دستگاه رو بخره و به الطبع شرکتای دیگه هم از این روش افتضاح یاد گرفتن ، بهت قول میدم تو ps5اسلیم که حتما در راه هست این مشکل هارد حل بشه 😉 …..
                  یک نقدی دیدم خیلی جالب بود ، داشت طراحی ایکس با ۵ رو بررسی میکرد ، آخرای نقدش گفت ، به احتمال زیاد تو سری اسلیم یا کوچیکتر ps5 این گنده بودن الکی سیستم هم رفع بشه :rotfl:

              • Sam_fisher_47 گفت:

                یه چیز دیگه
                من که میدونم اگه پلی استیشن همیچین چیزی داشت میگفتین وای معجزه سرنی و اس اس دی خدا و ….. این حرفا
                ولی باشه شما بد بگو ما که از شما کم بد گفتن از قابلیت خوب ندیدیم اینم روش

          • رابط کاربری جدید؟ مثل اینه گوشی اپل بخری بگی چرا رابط کاربری جدید نزدن طبیعیه هیچ عقل سالمی رابط کاربری درست حسابیشو نمیندازه دور رابط جدید از پایه پر باگ بسازه روند تکمیل رابط کاربری چندین سال طول میکشه تا تکمیل بشه و تا تکمیل بشه میرسن نسل بعد و باید یه رابط جدید بدن از پایه پر مشکل و باگ

      • یکی از دلایلی که واقعا کوئیک ریزوم فناوری خوبیه :inlove:

    • مهدی گفت:

      چقدر بعضی از فن بوی ها به این قابلیت گفتن بلا استفاده
      مدرکش با انحصاری خودشون ثابت شد

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    دقیقا ایراد من به بازی های هاردکور و روگ لایک همینه من بیشتر از تایم ۱.۳۰ نمیتونم بازی کنم ( شرایطش نیست بعضی اوقات بیشتر از ۳ ساعت بازی میکنم ) تازه با کلی استرس تو این زندگی نامرد ،،،، الان تکلیف ماها چیه :laugh: نه کژوالیم نه هاردکوریم اقا فقط گیمریم و تمام ، امیدوارم یه فکری برا ما ها بشه ، والا :laugh: من از خدامه فضا سازی بازی های هاردکور و روگ لایک مثل ریترنال رو تجربه کنم اما شرایط اجازه نمیده و این وسط خلاصه محروم موندیم فعلا ، باگ بزرگیه لعنتی :laugh:

  • ASHEN ONE گفت:

    اونایی‌ که درخواست دادند یا گیمر نیستند یا با سبک روگ لایک آشنایی ندارند.

  • آقا ببینم ی چندتا بازی سبک روک لایک معرفی کنید؟چون من اصلا این سبک بازی نکردم 🙁 و اینکه هیدیس نگین چون من کنسول دارم و فعلا هیدیس برای کنسول نیومده :-((

  • T800 گفت:

    باید یکم نوع آوری به خرج میدادن و یا خودشون چند تا جای سیو میزاشتن
    یا از سیستم کلاسیک تعداد جون و قلب استفاده میکردن
    به هر حال بازی های الان مجبورن برای بقا بیشتر پلیر محور باشن و اینکه اینجوری پلیر از دست بده برای یه استدیو مستقل خوب نیست
    خدا Deathloop رو به خیر کنه امیدوارم اونا یه فکری کرده باشن

  • بعضی وقتا دوست دارم یه سری پلیر ها رو خفه کنم :/

    بسه دیگه. همه ی بازیا بخاطر جماعت راحت پسند دارن Stream line میشن :/

    همینا برای سکیرو حالت دیفیکالتی آسون میخواستن 😐 😐

  • Windows 7 گفت:

    خوبه میخوان این قابلیتو اضافه کنن اینجوری خیلی سخت میشه از بازی بیای بیرون بعد بازی از اول شروع بشه

  • old gamer b گفت:

    واقعا خجالت آوره همچین چیزی . اولین باره میشنوم یه گیمی از اول شروع بشه ! این چرندیات مال زمان igi و پلی استیشن ۱ و ۲ هست که اصلا کارت سیو کسی نمیشناخت نه مال نسل نهم ! اونوقت اینا خلاقیت ندارند آوردند چنین عقب افتادگی و بی خلاقیتی رو یه جور سبک و خلاقیت برای بازی معرفی کردند !!!

    • البته اجازه بدید این بازی رو شخصا تجربه کنین بعد اینجوری انتقاد کنین
      بازی روگ لایک یعنی یه پایگاه داری، میری داخل دانجن و اون دانجن رو Clear میکنی تا از اونور دوباره به پایگاه برگردی تا بازی سیو بشه
      یعنی بازی سیو میشه اما پایگاه به پایگاه
      تمام بازی‌های روگ لایکم همینن
      منتها مشکل در مورد Returnal به اونجا بر میگرده که اولا بازی مورد انتظاره، دوما بازی انحصاریه و تو تیر رسه ملته سوماً اینکه خیلیا از همه سلیقه ها میان سراغش و نهایتاً روند Clear کردن و رسیدن به پایگاه بعدی به ۵ ساعتم شاید برسه یعنی عملا این ۵ ساعت و حق نداری بمیری یا اینکه از بازی بیای بیرون تا برسی پایگاه
      این مدت زمان قطعا نیاز داشت که وسط دانجن هم چک پوینت بزاره اما گویا نخواستن چنین چیزی رو

    • Sina_2081 گفت:

      دوست عزیز سبک بازی اینجوریه که یه چرخه تکرار میشه و بارها باید تکرارش کنی ولی با تغییر پیدا کردن نقشه و دشمنان و قدرت شخصیت و پیش رفتن داستان . خیلی بازیهای باکیفیتی در این سبک وجود دارن که معروفترینش هم hades

    • (کنسول را روشن میکند و ادامه ی بازی را با حالت Very easy پلی میکند و در ذهنش، خودش را پرو گیمر خطاب میکند)

  • Mikasa گفت:

    کلا از اولش روگ لایک AAA ساختن اشتباه اقتصادی بود
    گیمرای عادی تریلرارو میبینن گول میخوردن که یه شوتر عادیه بعد سختی بازی زدشون میکنه
    روگ لایت و روگ لایک ها باید همیشه ایندی و محدود به طرفدار های خودشون بمونن و وارد مین استریم نشن
    خودمم‌اگه فن روگ لایکها بودم به هر کسی توصیه شون نمیکردم چون واقعا اعصاب روان ادمو به چالش میکشن
    این بازیم‌هرچقدر عالی باشه ولی فروش خیلی بالایی (ده میلیون به بالا) نمیتونه داشته باشه بخاطر ژانرش

  • حالا بالاخره این قضیه اش چجوریه؟! یعنی بشینی پای بازی باید یک ضرب تا اخر بازی بری؟ خب اصن کی وقت میکنه یا اصن حوصله اش میگیره یه بازی که بالای ده ساعت گیم پلی داره یه ضرب تمومش کنه؟؟!!

  • Black Knight گفت:

    خدایی این دیگه چی شده بازی سبکش روگ لایکه ۹۹ درصد بازی های روگ لایک همینن چرا کسی به Hades و Dead Cells گیر نمیده ؟
    ولی جدای از اینا به خاطر یه عده هم که شده مجبوره با آپدیت بهش اضافه بکنن به شخصه خیلی با بازیش حال کردم

  • RARE گفت:

    اینجوری که خیلی سخته
    چرا فکری به حالش نکردن

  • یعنی چی

    خوب شما که بازی واستون سخته پلی ندین گیمو
    سبک روگ لایک همین شکلیه دیگه
    مثل این میمونه کاربرا بیان درخواست بدن توی سری سولز بورن درحه سختی اضافه کنن

  • اینکه برای سیو بازی زمان طولانی در نظر گرفته بشه بازی رو جذاب و هیجان انگیز میکنه
    خیلی بازی ها اینجوری بودن مثل Resident evil که دستگاه تایپ باید پیدا کنی تا سیو کنی یا بازی final fantasy باید کریستال رو پیدا کنی تا سیو کنی بازی رو
    اما اینها نهایتا ۲۰ دقیقه تا حداکثر ۱ ساعت طول میکشند

    بیشترش واقعا منطقی نیست
    هیچ منطق و عقلانیتی توش نیست

  • Felipe گفت:

    قابل توجه برخی افراد
    اول متن مقاله رو کامل بخونید بعد به افرادی که بازی رو خریدن و این درخواست رو دادن بگید بچه سوسول
    فقط تیتر رو میخونن با کله میرن تو بخش کامنت‌ها !
    بحث چک‌پوینت برا ادامه پس از مردن نیست بحث یکسره بازی کردن برا اتمام مرحله‌ست و ممکنه یک ران ۵ ساعت طول بکشه اون هم بدون مردن پس باید ۵ ساعت رو یکسره رد کنی چون نمیتونی بازی رو ببندی بری یه بازی دیگه یا کنسول رو خاموش کنی و خب همه نمیتونن یک چهارم روزشون رو صرف گیم بکنن

  • آرین گفت:

    سلام
    از روی ماهِ استاد میازاکی خجالت نمی‌کشید!؟ همین درسته! اصلا هر دور رو ۱۰ ساعت کنید!

  • یکی از رفیقام ریخته گفت بازی اعصاب خر د کن میشه مخصوصا هرچی بیشتر پیشروی کنی با مردن میری اول کار دوساعت باید بری تا برسی باز اون نقطه تازه اگه راهتو گم نکنی و یادت باشه کجاها رفتی و از کدوم مسیر عبور کردی

  • Sam_fisher_47 گفت:

    آقا چه سوسول 😐
    دیگه روگ لایکه چه انتظاری دارین. بشینید یه ده ساعت حرفه ای شید خود بازی تموم میشه. تازه بازی داره بتون لطف می کنه باس هارو برمیداره براتون اگه بزنیدش :wilt:

  • چرا این درخواست خوب بازی سبکش زیر سوال بردن به نظرم همینطوری شاهکار

  • G.LN گفت:

    دوستان بازیش اینجوره که وقتی سفینه تصادف میکنه بایستی بری و محیطو کاملا بگردی اما بازی یه جوریه که بارها و بارها میمیری ولی وقتی هر بار میمیری محیطش متفاوت میشه و ضمنا یه سری موجودات جدید اضاف میشه و البته اسلحه های متنوعی بهت میده ولی با هر بار مردن اون آپگریدهایی که بدست آوردی و سلاحها و تجهیزاتی که بدست آوردید به جز یه سری موارد که دائما بدستش می آوری از دست میدی و با هر بار مردن ازون صحنه ی تصادف سفینه بلند میشی ولی با گشتن محیط و خواندن در مورد نحوه ی از بین بردن این سیکل که البته خودش یه داستانی داره و بدست آوردن صوتهایی که سلین خودش قبلا ها گذاشته جذابیتهای خودش رو داره.
    اما بایستی بگم گاها بازی بی رحمانه سخت میشه و تا جاییکه میری و یه باس رو نابود میکنی بعدش یه دفعه به طرز بی رحمانه تحت حمله قرار میگیری و میمیری و اینجاس که داغون میشی و اعصابت بهم میریزه.
    گاها یه باس سختی رو نابود میکنی احساس غرور میکنی اما بازی بعدش از خجالتت در میاد.
    اما نکته ای که هست اگه صدها بار حتی بعد دو ساعت بازی کردن که مجددا از نو شروع کنی که اتفاقا برای خودم همچین موردی پیش اومده ولی بدلیل محیط و آیتمهای جدید و متنوع و البته بعضا کات سینهای حیاطی و غیره و حتی دادن یه سری آیتمهای ضروری بهت به هیچ وجه برات خسته کننده نمیشه و اینه که بایستی هوسمارک رو ستایش کرد.
    بازی در مواقع مثل بارش باران یا ضربات مستقیم یا گاها لرزش و ویرانی محیطش و نحوه استفاده از سلاحهاش خوب از امکانت دوال سنس استفاده میکنه.

    • G.LN گفت:

      این بازی دوستان شاهکاره و امیدوارم کسی نارحت نشه ولی هیچ بازی روگ لایکی در حد این نیست اینو میگم تا بدونید من هدیس رو بازی کردم ولی به هیچ وجه خسته کننده نمیشه.
      اما باید بگم یه مشکل داره و اونم اینه واقعا بیش از حد سخته .
      البته بعضا بهت مثلا مناطق با تلپورت و یه سری ارفاق ها و میانبرها واسه زودتر رسیدن به محل مورد نظر میده اما هیچ وقت خسته کننده نمیشه.
      این عنوان نسل نه واقعیه و فعلا اولین بازی نسل نهمی رو با این دیدم با وجود بازی کردن دیمن سولز(هر چند اصلا حوصله اینو ندارم).
      باید بگم من که اصلا ازین سبکها خوشم نمیاد به شدت علاقه مند سدم به اینجور سبکها
      مثلا همین هدیز رو حتی با وجود اینکه همین الانشم دارم اما اصلا حوصله شو ندارم سمتش برم.
      اینها رو گفتم نه اینکه بگم هدیز بازی بدیه و اتفاقا شاهکاره اصلا هم لزومی نداره عاشق این سبک باشی چونکه متوجه میشی چه نبوغی داشتن سازندها در طراحی مراحل و اینا
      اما ریترنال نوع جدیدی از سختیها و چالشها رو معرفی کرد.
      تصور کنید اولین سبک هاردکور بازیها رو و انتقداهای تند بهش رو.
      این بازی انگار ترکیب روگ لایک و هاردکوره.
      به هیچ وجه دوستانی که ps5 دارن از دستش ندن چونکه عاشقش میشد مطمئنا و البته نسل نهم رو با بعضی امکانت دوال سنس قشنگ تجربه میکنید برخلاف دیمن سولز که از دوال سنس انگار استفاده نکرد در کل.

  • Good look گفت:

    راست میگن به شدت بازی سخته و به تمرکز نیاز داره اونای که نمره پایین دادن به این دلیل نمره کم کردن فکر نکنم پایان این بازی دیده باشن یک مقدار رفتن بیخیال شدن چون یک سبک خواصی هست که هرچی بازی سخت جلوی این لنگ میندازه خیلی سریع و‌هوش رفلکس نیاز حتی زبانتم باید خوب باشه در انتخاب ابزار قابل حمل که چی برداری که اینا بیشتر در زمان مبارزه با باس مینی باس و شلوغ شدن با انتخاب درست بکارت میاد البته هست صحنهای که ارامش زاست ولی کوتاست،باس همون اول باید بزنی که از اول نیای البته هرکار کنی در این بازی مرگ‌زیادتجربه میکنی که خوبیهایم داره مثلا شانس دوم میده یا خونت پر میکنه که گفتم بدونی چه چیزی برداری همین چرخه که رو موخ بعضیاست دلیل داره که لوت های که انجام ندادین یا ابزاری که جلو برین بدست میارین میشه لوتهای جا گذاشته شده رو بردارین و قویتر به مبارزه باس برین هرچقدر قوی بشین مراحل اولیه اسونتر میشه ک این به سختی بازی میرزه،واقعا ایدهای جالب خواصی درون بازی که سازنده بازی نشسته یک بازی ساخته که بگه بسه بازیهای اسان بازی کردن همه چیز در اختیارتان قرار داده میشه و یا با چه گزینه های وارد بازی بشین تموم کنید.هیچ گزینه ای نیست خودتی هوشت رفلکس ایول :yes: :yes: :yes:

  • حمید گفت:

    بازی بدون سیو نمیتونه جالب باشه هرقدر هم بازی خوبی باشه منظورم سیو دیر به دیر

  • blackcity گفت:

    من این بازی رو بازی نکردم ولی تقریبا تمامی بازی های این سبکی (مثل دمون سول و …) وقتی از بازی خارج میشی دقیقاً به همونجا برمگیردی
    بله بمیری باید کلی قسمت های بازی رو از اولی بری ولی نه اینکه مثلاً کنسول رو بخوای خاموش کنی
    اگر حتی خروج از بازی هم باعث بشه کل مرحله رو بخوای از اول بری خیلی مسخره میشه

  • Housmarque 😎
    بازی های Housmarque برای سوسول ها نیست تمام بازی های این شرکت در این سی سال این شکلی بودند سخت جذاب نفس گیر و قرار هم نیست که بازی هایش آسان بشوند چون که یک عده تا حالا بازی های سخت را تمام نکردند نه الان نه هر زمان دیگری این گونه از بازی ها مانند Ninja Gaiden. Castlevania. Contra و بازی های شرکت Housmarque مانند همین Returnal,Stardust,Matterfall و غیره فقط برای یک سری افرادی از بازی بازان ساخته می شوند بهتره بگم بزرگ سالان قرار نیست همه که بازی کنند سازندگان این نوع از بازی ها هم کاملا به کار خودشون مسلط هستند و قرار نیست که به خاطر این که بازی هایشان عام پسند بشه بازی را آسان بکنند. در کل من می دونم که این بازی تبدیل به یک مجموعه سه گانه می شه امیدوارم در نسخه های بعدی بازی حتی از این هم طولانی تر و سخت تر بشه تا دهن این جماعت نوب پسند را سرویس کرده باشند نگران نباشید دوستان من شرکت Tecmo Koei در حال ساخت یک نسخه کاملا جدید از مجموعه Ninja Gaiden می باشد حالا بذارید اون بازی بیاد دهنتون حتی از این هم بیشتر سرویس می شه و بنده هم بیشتر می خندم 😎 :yes: :yes: :yes: :devil:

  • آقا من یه گیم پلی از بازی دیدم هر چیزی که گفتم رو پس میگیرم⁦:-|⁩
    بازی خیلی آسونه
    اصلا سخت نیست واقعا
    محیط بازی هم مترویدوانیا طوره ( نیاز به برگشتن نداره ولی مپ بزرگی داره و راه های مختلف برای رفتن ) مثل چیلدرن آو مورتا
    اگه کسی بخواد کل محیط بازی رو بگرده ( که اگه میخواد برسه به پایان و باسش رو بزنه باید بگرده) راحت پنج ساعت طول می‌کشه که هنوز میگم یکم زیاده
    فقط میتونستن بجای این کار وسط مپ هر منطقه هر یه ساعت یه ترمینال یا مکانی برای سیو کردن بازی بزارن
    از این گذشته بازی فست ترول داره !
    دیگه خودتون از بزرگی مپ هر منطقه حال کنید!

درخواست‌ها برای افزوده‌شدن قابلیت ذخیره‌سازی به بازی Returnal در حال افزایش چشمگیری است