نقدها و نمرات بازی Returnal
نقدها و نمرات بازی Returnal
نقدها و نمرات بازی Returnal
نقدها و نمرات بازی Returnal

لوپ موفقیت؛ نقدها و نمرات بازی Returnal

محمد حسین کریمی
۱۶:۵۳ ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
نقدها و نمرات بازی Returnal

سرانجام انتظارها به پایان رسید و نقدهای بازی مورد انتظار Returnal منتشر شدند. این اثر که در ژانر روگ‌لایک قرار می‌گیرد، به سفارش سونی توسط استودیوی هوسمارک (Housemarque) توسعه پیدا کرده است و به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد.

همان‌طور که اشاره شد، بازی Returnal یک عنوان شوتر سوم شخص روگ‌لایک است که می‌تواند برای علاقه‌مندان بازی‌های چالش برانگیز و اصطلاحاً سریع بسیار جذاب باشد. تیم سازنده مدتی پیش اعلام کرده بود که بازی Returnal با بهره‌گیری از قابلیت رهگیری پرتو، نرخ فریم ۶۰ در رزولوشن ۴K بر روی کنسول پلی‌استیشن ۵ اجرا خواهد شد. قبلاََ تیم سازنده سه ویژگی‌ اصلی بازی را موارد زیر اعلام کرده بود:

مبارزات سخت

  • در این بازی تیراندازی سوم شخص روگ‌لایک برای بقا مبارزه کنید.
  • در طی نبرد‌هایی بزرگ و شلوغ به مبارزه با دشمنان بی رحم بپردازید.

اکتشاف هیجان انگیز

  • ابزار و منابع خود را با دقت مدیریت کنید. با هر بار مردن، شما بازی را از ابتدا آغاز می‌کنید.
  • برای ارتقای مهارت‌های خود برای چرخه‌های آینده، به جست‌و‌جو برای تکنولوژی‌ بیگانه‌ها بپردازید.

روایت فراموش نشدنی

  • تکه‌های مختلف خاطرات Selene را کنار یکدیگر قرار داده و به پاسخ سوالات خود برسید.
  • با اکتشاف محیط در حال تکامل و نابودی سیاره، یک ارتباط شخصی را با آن برقرار کنید.

شما در ادامه خلاصه‌ای از نقد بازی توسط وبسایت‌های گوناگون را می‌خوانید:

Het Nieuwsblad – 10/10
بازی Returnal به شکل استادانه‌ای از قابلیت‌های سخت‌افزاری پلی‌استیشن ۵ بهره می‌برد و یک بازی با غوطه‌وری بالا به ارمغان می‌آورد. نتیجه نهایی زحمت‌های تیم توسعه یک بازی عالی است که برای افراد قوی و عاشق چالش خلق شده است.

GameSpew – 10/10

بازی کردن Returnal این حس را القاء می‌کند که نسل بعد واقعاََ شروع شده است. انتقال از حالت سوم شخص به اول شخص، محیط‌های متنوع و انتقال بین آن‌ها بدون هیچ بارگذاری، بهره‌گیری از کنترلر دوال‌سنس، روان بودن گیم‌پلی، کیفیت بصری و صدای خارق‌العاده و موارد بیشتر، همگی باعث می‌شود که شاهد یک اثر بی‌نظیر باشیم، تجربه‌ای بسیار منحصر به فرد. این بازی نه تنها بهترین اثر هوس‌مارک تا به امروز است، بلکه در حال حاضر بهترین بازی پلی‌استیشن ۵ نیز محسوب می‌شود. به طور حتم این اثر وظیفه‌ی سنگین تعریف یک ژانر را با موفقیت انجام می‌دهد. اگر شما یک پلی‌استیشن ۵ دارید، باید حتماََ Returnal را تجربه کنید.

Game Informer – 9.5/10

عنوان Returnal یک کابوس بی‌رحمانه است که تجربه‌اش رویایی است. این سفر برای بازی‌بازان پر از ترس و اکتشافات ترسناک خواهد بود، اما به طور حتم حس ماجراجویی مخاطب را به خوبی ارضاء می‌کند. اگر شما به سمت چنین عناوین چالش‌برانگیزی جذب می‌شوید، مطمئناََ Returnal یک تجربه عالی خواهد بود.

God is a Geek – 9.5/10

Returnal به لطف جابه‌جایی سریع و خیره‌کننده در صحنه‌های اکشن، گان‌پلی و شوتینگ لذت‌بخش و همچنین ایجاد حس اکتشاف در کنار به وجود آوردن حس پیشروی و بالا رفتن سطح، یک تجربه عالی و روان را به وجود می‌آورد، سیستمی که این حس را در شما به وجود می‌آورد که به طور مداوم به باز کردن قدرت‌های جدید ادامه دهید.

IGN Italia – 9.3/10

هاوسمارک یک تجربه فراموش نشدنی را به ارمغان آورده است: Returnal یک بازی اکشن لذت‌بخش است که طراحی و زیبایی خیره‌کننده‌ای در آن دیده می‌شود.

Video Chums – 9.2/10
بازی Returnal با مبارزات چالش‌برانگیز، اکتشاف اتمسفریک، طراحی صدای عالی و سیستم کمپین پاداش‌دهنده خود من را به طور تمام و کمال متعجب و شگفت‌زده کرد. هاوسمارک المان‌های زیادی را در این اثر اعمال کرده است و همگی با یکدیگر به خوبی هماهنگ شده‌اند.
Gamespot – 9/10
بازی Returnal به طور دائم یک تجربه استرس‌زا و چالش‌برانگیز است. داستان مرموز و همچنین اکشن درگیرکننده آن یک نوع حس استرس و تصمیم‌های ناگهانی را در کنار تازه بودن المان‌ها ارائه می‌دهد. سیستم مبارزه با پایه‌های جابه‌جایی سریع به شدت جذاب و هیجان‌انگیز ظاهر می‌شوند، زیرا باعث می‌شود که چالش‌ها ناعادلانه و دست نیافتنی نباشند. تک تک لحظات بازی به شما حس عجله و استرس را وارد می‌کنند، از حمله یک لیزر بنفش به شما گرفته تا تعقیب دشمن‌های خاص. آیا شما باید برای تجربه Returnal کمی شجاع باشید؟ جواب مثبت است. آیا در مقابل چالش‌ها و درجه سختی آن باید کمی بردبار و صبور باشید؟ بله این موضوع نیز به شما کمک می‌کند. می‌گویند هر چیزی که ارزش انجام دادن را داشته باشد، باید کمی شما را بترساند.
IGN – 8/10
گیم‌پلی Returnal به صورت لحظه به لحظه عالی است. سلاح‌های متعدد بازی تنوع خاصی به گیم‌پلی می‌بخشند و همچنین باعث می‌شوند که بازی‌باز بتواند از استراتژی‌های مختلفی برای پیش‌برد بازی و همچنین از بین بردن دشمنان استفاده کند. با وجود تمرکز بی‌نظیر بر روی اکشن، بازی از نظر داستان و روایت نیز خود را حفظ می‌کند و می‌تواند یک خط داستانی خوب را ارائه بدهد. مشکل اساسی آنجایی است که هر دور از بازی کردن بیش از حد طول می‌کشد و بازی هیچگونه ذخیره‌سازی و سیوی ندارد و تنها راه شما حالت استراحت پلی‌استیشن ۵ است. این موضوع باعث می‌شود که پس از شکست میل کافی برای بازی کردن دوباره را نداشته باشید چون می‌دانید دور جدید نیز طولانی خواهد بود. با این وجود، با بهترین بازی هاوسمارک روبه‌رو هستیم.
Screen Rant – 8/10
مخاطبین بازی‌های سخت عنوان Returnal را ستایش خواهند کرد، اما محیط خشن و بی‌رحم Atropos کسانی که عناوین هاردکور را لذت‌بخش نمی‌دانند را در بر خواهد گرفت.
Destructiod – 7.5/10
بازی Returnal یک اثر اکشن علمی-تخیلی هیجان‌انگیز است که برخی اوقات از مشکل مقیاس‌بندی رنج می‌برد.
Shindig – 7/10
از سمتی بازی Returnal یکی از بهترین بازی‌های شوتر سوم شخص به شمار می‌رود که می‌توانید تجربه کنید، اثری که از نظر مقیاس، لذت‌بخش بودن مبارزات و … فراتر از تمامی آثار قبلی هاوس‌مارک است. از سمتی دیگر انتخاب این موضوع که بازی به سمت سبک روگ‌لایک برود، تقریباََ در تضاد با تمامی نکات مثبت قرار می‌گیرد. روگ‌‎لایک بودن اثر باعث می‌شود که یک بازی هیجان‌انگیز به سمت اثری خسته‌کننده و طاقت‌فرسا برود. اگر شما بردباری کافی برای تجربه اینگونه آثار را دارید، به طور حتم باید به این ماجراجویی بپیوندید، اما من نمی‌توانم این موضوع را از ذهنم بیرون کنم که اگر بازی از سبک دیگری پیروی می‌کرد، تا چه حد بهتر می‌شد.
نقدها و نمرات بازی Returnal

V3S3MIR

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات بازی Returnal
نقدها و نمرات بازی Returnal
نقدها و نمرات بازی Returnal
نقدها و نمرات بازی Returnal
نقدها و نمرات بازی Returnal

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقدها و نمرات بازی Returnal
نقدها و نمرات بازی Returnal