پیش نمایش بازی Hood: Outlaws and Legends - گیمفا 
پیش نمایش بازی Hood: Outlaws and Legends - گیمفا 
پیش نمایش بازی Hood: Outlaws and Legends - گیمفا 
پیش نمایش بازی Hood: Outlaws and Legends - گیمفا 

پیش نمایش بازی Hood: Outlaws and Legends ؛ نبرد رابین‌ هود ها

امیرمهدی نامجو
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:00
پیش نمایش بازی Hood: Outlaws and Legends - گیمفا 

رابین‌هود از جمله شخصیت‌های افسانه‌ای معروفی است که پتانسیل ساخت بازی‌های زیادی از آن وجود دارد. با این وجود تا به حال بازی‌های خیلی زیادی از آن ساخته نشده است. Hood: Outlaws and Legends عنوانی از استودیوی Sumo Digital است که سعی دارد با الهام از داستان‌های رابین‌هود، تجربه چندنفره جذابی را برای بازیکنان فراهم بیاورد. در ادامه به بررسی اطلاعات منتشر شده از بازی می‌پردازیم تا ببینیم می‌توان انتظار موفقیت را از آن داشت یا نه.

hood outlaws and legends cover art

Hood: Outlaws and Legends

تاریخچه استودیو Sumo Digital

پیش از شروع پیش‌نمایش خود بازی،‌ در مورد سازنده آن صحبت می‌کنیم. استودیوی Sumo Digital کار خود را در سال ۲۰۰۴ و بر روی بازی‌های ریسینگ و ورزشی شروع کرد. اولین بازی‌های این استودیو، عناوین نه چندان شناخته شده England International Football و Outrun 2 بودند که برای XBOX اولیه منتشر شدند. پس از آن شاهد همکاری این استودیو با ناشران مختلف در ساخت عناوین گوناگون ورزشی و ریسینگ نظیر بعضی از نسخه‌های Virtua Tennis، F1 و همچنین Sonic & All-Stars Racing: Transformed بودیم.

این استودیو همکاری نزدیکی با هر دو شرکت مایکروسافت و سونی هم داشته است و عناوین انحصاری مختلفی برای هر دوی آنان تولید کرده است. از جمله این عناوین می‌توان به ساخت نسخه نسل هفتمی Forza Horizon 2، بازی Little Big Planet 3، Crackdown 3 و عنوان اخیر آن‌ها Sackboy: A Big Adventure اشاره کرد. از نظر توانایی مالی و ابعاد، این شرکت به قدری بزرگ هست که چندین استودیو در قسمت‌های مختلف جهان دارد و عملاً توان ظاهر شدن در نقش ناشر را هم دارد –کما این که چند بازی کوچک هم بدون ناشر خارجی و توسط خود استودیو Sumo Digital- منتشر شده است، اما به هر حال به نظر می‌رسد روش کاری غالب آن‌ها به این شکل است که با همکاری ناشرین مختلف،‌ بازی‌های گوناگونی تولید کنند و در این سال‌ها با ساخت عناوینی در سبک‌های مختلف و رویارویی با چالش‌های مختلف، شاهد پخته‌تر شدن عناوین این استودیو هستیم.

sumo digital logo

بازی جدید این استودیو که در این جا قصد بررسی اطلاعات منتشر شده از آن را داریم، Hood: Outlaws and Legends است که با همکاری Focus Home Interactive در نقش ناشر بازی ساخته می‌شود. بازی‌هایی که Focus Home Interactive روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، حتی اگر بی‌نقص نباشند، عموماً عناوین خاص و بدیعی هستند که ارزش تجربه کردن را دارند و به نظر می‌رسد که اکثر اوقات آزادی عمل خوبی هم به سازندگان داده می‌شود تا ایده‌های اصلی خود را در بازی پیاده‌سازی کنند که نمونه آن A Plague Tell: Innocence است؛ عنوانی که از همان روز اول هم به قصد فروش نجومی و بالا ساخته نشده و سازندگان در ارائه روایت خود کاملاً آزاد بودند و نتیجه کار عنوانی خاص و جذاب شد. در نتیجه از بابت ناشر خیالمان راحت است که آزادی عمل لازم را در اختیار سازندگان برای عملی کردن ایده‌های خود قرار می‌دهند.

فضای داستانی Hood: Outlaws and Legends

hood outlaws and legends castle

دنیای بازی، مشابه انگلستان دوران قرون وسطی بوده و منبع اصلی الهام آن، داستان‌های رابین‌هود بوده است.

با این مقدمه به سراغ بررسی اطلاعات منتشر شده از بازی می‌رویم. همان طور که در ابتدای مطلب هم گفته شد، بازی الهام گرفته از شخصیت و داستان‌های رابین‌هود است. رابین‌هود یک شخصیت افسانه‌ای در ادبیات فولکلور انگلیسی است که توانایی بسیار بالایی در تیراندازی داشته است. هر چند در داستان‌های مختلف روایت‌های متفاوتی از این شخصیت وجود دارد ولی ویژگی اصلی او در اکثر این داستان‌ها، دزدیدن اموال قشر اشراف‌زاده و بخشیدن آن‌ها به قشر ضعیف جامعه است. با توجه به این کار، شخصیت منفی اصلی داستان‌های او، داروغه ناتینگهام و پرنس جان است. پرنس جان در غیبت ریچارد اول –ملقب به ریچارد شیردل- که به جنگ‌های صلیبی رفته بود، تلاش‌های زیادی برای غصب حکومت داشت و از این رو رابین‌هود در اکثر داستان‌ها فردی وفادار به شاه ریچارد و مخالف پرنس جان محسوب می‌شود.

بازی Hood: Outlaws and Legend از آنجایی که یک بازی تماماً چندنفره است، به شکل خاص بر روی خود وقایع آن زمان تمرکزی ندارد اما درون‌مایه داستانی و دنیای خود را از زمان رابین‌هود گرفته است. افرادی که شما در نقششان قرار می‌گیرید، به نوعی گروهی شبیه گروه رابین‌هود هستند که قصد دارند جواهرات و طلاها را از قلعه‌های مختلفی که به شدت تحت محافظت شوالیه‌ها و نیروهای پادشاهی هستند، دزدیده و در اختیار مردم قرار بدهند. از نظر فضا، بازی به شدت سعی کرده که حال و هوای قرون وسطی انگلستان را داشته باشد و با توجه به تریلرها و ویدیوهای منتشر شده از بازی، می‌توان گفت که سازندگان در این زمینه بسیار موفق بوده‌اند.

مکان‌های بازی Hood: Outlaws and Legends

اصلی‌ترین عامل در القای فضای داستانی بازی، محیط‌های طراحی شده برای آن هستند. بازی در نسخه فعلی ۵ نقشه مختلف دارد و قرار است به مرور زمان نقشه‌های بیش‌تری برای آن طراحی شوند. این نقشه‌ها شامل تنوع بالایی بوده و از نظر داستانی نیز پیشینه قابل توجهی دارند. در ادامه این محیط‌ها را از نظر داستانی بررسی می‌کنیم:

گورستان – Gwydion’s Rest

این گورستان، یک آرامگاه بسیار قدیمی است که بعضی از قبرهای آن صدها سال قدمت دارد و سال‌ها پیش از روی کار آمدن حکومت پادشاهی فعلی دنیای بازی تأسیس شده است. به تازگی یک کلیسای بسیار بزرگ در کنار این قبرستان ساخته شده است که با توجه به جمعیت پراکنده حوالی این گورستان، بزرگی این کلیسا بیش‌تر برای قدرت‌نمایی بوده است. با وجود تلاش‌های کلیسا برای پاک کردن رد گورستان‌های پیش از مسیحیت، همچنان آثار آن‌ها هم در این مکان به چشم می‌خورد و سرداب‌هایی در زیر آن وجود دارند که برخی معتقدند مستقیم به خزانه‌های زیرزمینی پادشاهی راه دارد.

hood outlaws and legends graveyard

تصویری از محیط قبرستان باستانی

 

مرداب – Newton Abbas

این مرداب‌ها در مکانی قرار دارند که پیش‌تر یک شهر کوچک قرار داشت. شهری که عموماً محل زندگی مجرمان بود. حکومت پادشاهی برای جلوگیری از زیاد شدن خلاف‌کاران و مخالفان، دستور داد تا سدی که آب‌های دریاچه Grimwith پشت‌ آن نگه داشته شده بود، شکسته بشود تا این شهر کوچک غرق شده و ساکنان آن که عموماً مجرمان بودند، از آن محل پراکنده شوند.

برای حفظ امنیت، یک دژ مستحکم هم در این مکان ایجاد شد که جواهرات زیادی در آن نگه‌داری می‌شود. افرادی که بخواهند به این قلعه دستبرد بزنند باید از مرداب‌های وسیع اطراف آن گذر کنند که بسیار خطرناک است اما در عوض هوای مه‌آلود اطراف آن، فضای مناسبی برای نفوذ مجرمان را به قلعه فراهم می‌کند.

قلعه ساحلی – Caer Merthyr

این قلعه در یکی از سواحل دوردست دنیای بازی ساخته شده است. نقطه‌ای که از نظر آب و هوایی هم بسیار اوضاع خطرناکی دارد و جابه‌جا شدن بین قسمت‌های مختلف آن در محیط‌های باز با توجه به موج‌های وحشتناک ساحلی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. با توجه به دور از دسترس بودن، این قلعه مکان مناسبی برای ذخیره گنجینه‌های پادشاهی است.

hood outlaws and legends locations

محیط‌های بازی تنوع خوبی دارند؛ اما مطمئنا سازندگان برای زنده نگه‌داشتن بازی باید در آینده محیط‌های جدیدی را به آن اضافه کنند.

 

ارگ (Citadel) – Lionsdale

پس از تسخیر شهر Fountaindale توسط پادشاهی نام آن به Lionsdale تغییر پیدا کرد و سربازان بسیار زیادی در ارگ مرکزی آن برای حفاظت گماشته شدند. این قلعه از بیرون بسیار نفوذناپذیر و مستحکم به نظر می‌رسد اما راه‌هایی مخفی وجود دارد که از طریق‌ آن‌ها می‌توان به قلب آن نفوذ کرد. با این وجود به دلیل وجود نیروهای فراوان، این کار بسیار پرخطر بوده و تنها شجاع‌ترین دزدان و راهزنان و آن هم در تاریکی شب جرئت نزدیک شدن به آن را دارند.

قرارگاه – New Barnsdale

منطقه Barnsdale از گذشته محل گذر تجار و رهگذران زیادی بوده است. این منطقه قرارگاهی نسبتاً امن برای عبور از جنگل فراهم می‌کند و عملاً هیچ راه مطمئن دیگری برای عبور از جنگل وجود ندارد. به دلیل اهمیت استراتژیک این نقطه، پادشاهی آن را تصرف کرده و از تجار و مردم برای عبور از پل اصلی آن، مالیات و عوارض دریافت می‌کند. به همین علت در اینجا نیروهای نظامی هم مستقر شده‌اند و بخش زیادی از عوارض جمع‌آوری شده در همین مکان نگه‌داری شده و آن را تبدیل به نقطه‌ای مناسب برای سرقت می‌کند.

hood outlaws and legends castle fight

هر کدام از محیط‌های بازی حال و هوای خاصی دارند و تمامی آنان پر از نگهبانان مسلح است.

در بالا به معرفی پنج نقشه اصلی بازی پرداختیم. نقشه‌هایی که همگی با حال‌وهوای قرون‌وسطایی طراحی شده‌اند و البته برخلاف بسیاری از داستان‌های رابین‌هود که در بطن خود تا حدی شاد هستند، در این بازی تمامی‌ این مکان‌ها ذاتاً تاریک و ترسناک بوده و بازی را از نظر جو و اتمسفر به سمت آثار Dark Fantasy نزدیک می‌کنند. شاید در ابتدا جنبه فانتزی بازی در خیلی از تصاویر آن واضح نباشد اما با توجه به این که در دنیای آن، جادو و توانایی‌های فرا انسانی هم نقش دارند،‌ می‌توان ردپای آثار فانتزی را هم در آن دید.

گیم‌پلی بازی Hood: Outlaws and Legends

حال که تا حدی با فضای بازی آشنا شدیم، باید به گیم‌پلی آن بیش‌تر بپردازیم. Hood: Outlaws and Legends یک بازی چندنفره PVPVE محسوب می‌شود. معنی PVPVE این است که در این بازی چندنفره، همزمان هم بازیکنان به رقابت با هم می‌پردازند و هم شخصیت‌های NPC‌ هوش مصنوعی بازی در مقابل شما قرار دارند.

هدف اصلی هر بار انجام بازی، دزدیدن گنج ذخیره شده در خزانه‌های قلعه و فرار از آنجا با موفقیت کامل است. این عملیات در قالب تیم‌های ۴ نفری انجام می‌شود که هر چهار نفر بازیکنان مختلفی هستند که به صورت آنلاین با یکدیگر در بازی همراه شده‌اند. واضح است که در این میان شوالیه‌ها و محافظان قلعه قصد ندارند به شما اجازه این کار را بدهند و به شدت با شما مقابله خواهند کرد؛ اما نکته جذاب‌تر ماجرا این است که علاوه بر گروه ۴ نفری شما، گروه ۴ نفری دیگری از دزدان هم قصد دزدیدن گنج را دارد. در نتیجه در اصل در هر مرحله سه گروه وجود دارد که هر سه گروه با یکدیگر دشمن هستند.

hood outlaws and legends stealth mechanics

مخفی‌کاری هم از جمله المان‌های اصلی گیم‌پلی بازی است.

سه فاز اصلی هر مرحله بازی Hood: Outlaws and Legends

هر مرحله در اصل از سه فاز اصلی تشکیل شده است. در فاز اول باید به قلعه نفوذ کرده به سراغ داروغه بروید. داروغه قوی‌ترین دشمن بازی است که در اکثر اوقات می‌تواند تنها با یک ضربه شما را بکشد و نمی‌توان در هیچ مرحله‌ای او را به طور کامل از پا درآورد. تنها می‌توان با حملات متعدد برای مدتی او را بی‌هوش کرد. با رفتن به سراغ داروغه باید کلید خزانه را از او بدزدید. بعد از این کار، فاز بعدی گشتن قلعه برای پیدا کردن محل خزانه است. با رسیدن به خزانه، می‌توانید گنج آن را بردارید ولی از اینجا فاز بعدی که سخت‌ترین فاز است شروع می‌شود. از یک سو گروه رقیب شما هم سعی خواهد کرد که گنج را از شما بدزدد و از طرف دیگر شوالیه‌ها به رهبری داروغه قصد بازپس‌گیری آن را دارند. بعد از دزدیدن گنج، شما باید آن را به نقطه‌ای در گوشه‌های نقشه انتقال بدهید و مدتی از آن محافظت کنید تا بتوانید آن را با موفقیت از نقشه خارج کرده و پیروز بشوید.

در دو فاز اول، هر چند احتمال برخورد دو گروه راهزنان با همدیگر وجود دارد اما اکثر اوقات این اتفاق به شکل خیلی شدید رخ نمی‌دهد؛ اما در فاز آخر،‌ هر دو گروه بار‌ها و بارها به یکدیگر حمله کرده و گنج را از گروه دیگر می‌دزدند و در این میان شوالیه‌ها هم برای مقابله با آنان راهی خواهند شد و همین موضوع موجب هیجان‌انگیزتر شدن مراحل می‌شود.

hood outlaws and legends treasure

هدف اصلی هر مرحله بدست آوردن گنج‌های سلطنتی است.

پاداش به‌دست‌ آوردن گنج هر مرحله

چند نکته در این جا مطرح می‌شود. اولین این که به دست آوردن این گنج‌ها چه نتیجه‌ای دارد. در اصل با به دست آوردن گنج،‌ شما می‌توانید پس از انجام هر مرحله، مقداری از پول به دست آمده را به فقرای دنیای بازی کمک کرده تا مخفیگاه خود را تقویت کنید و مقداری را نیز برای خود بردارید. بر اساس مقدار پولی که به فقرا می‌دهید، در ادامه بازی آپگریدهای جدیدی برای شخصیت‌های بازی به دست می‌آورید و در عوض با مقدار پولی که برای خودتان بر می‌دارید امکان خرید این آپگریدها مهیا می‌شود. در نتیجه نمی‌توانید همه پول را برای خود برداشته یا همه را به فقرای دنیای بازی بدهید. بلکه باید بین این دو موضوع تعادل برقرار کنید.

راه‌های جلوگیری از تکراری شدن بازی

موضوع دیگر این است که با توجه به وجود ۵ نقشه برای بازی،‌ سازندگان چه طور جلوی تکراری شدن این مراحل را می‌گیرند؟ راه‌حل سازندگان اضافه کردن عناصر تصادفی و تأثیرگذار به روند هر کدام از مراحل است. اول این که مسیر حرکت و قرارگیری داروغه با هر بار ورود به یک نقشه تغییر می‌کند و نمی‌توانید همیشه از یک استراتژی ثابت برای رسیدن و پیدا کردن او استفاده کنید. دومین نکته این است که مکان خزانه نیز ثابت نیست. در هر مرحله چند ساختمان خاص وجود دارد که در ابتدای مرحله به صورت تصادفی خزانه در یکی از آن‌ها قرار می‌گیرد و در آن ساختمان هم معمولاً اتاق‌های زیادی وجود دارد و نمی‌توان از قبل مطمئن بود که خزانه در کدام اتاق است. محل قرارگیری سایر دشمنان و ترکیب آن‌ها نیز قطعاً دچار تغییراتی می‌شود و در کنار این مسائل، نقطه خروج نهایی شما از مرحله نیز در ابتدای مرحله توسط شما تعیین می‌شود و این موضوع نیز می‌تواند باعث تنوع در قسمت‌های مختلف بازی بشود.

hood outlaws and legends special abilities

هر کدام از شخصیت‌ها توانایی ویژه‌ای دارند. توانایی ویژه Ranger تیر‌های انفجاری قدرتمند او است.

با همه این‌ها یک مسئله وجود دارد و آن هم این است که به هر حال بعد از تکرار حالت‌های مختلف مراحل، امکان تکراری شدن آن‌ها وجود دارد. در این جاست که عملکرد سازندگان بعد از عرضه بازی برای زنده ماندن آن تأثیرگذار خواهد بود و نمی‌توانیم فعلاً نظری بدهیم. اگر سازندگان بخواهند بازیشان زنده بماند، باید بعد از انتشار آن با عرضه شخصیت‌ها و نقشه‌های جدید برای بازی و ایجاد رویدادهای مختلف و بهبود شخصیت‌های قبلی، آن را بهبود ببخشند. اگر سازندگان بتوانند این کار را به خوبی انجام بدهند و در فواصل زمانی منظم، آن را بروز نگاه دارند، نتیجه عنوانی خواهد بود که می‌تواند چندین سال زنده بماند. درست مانند کاری که یوبی‌سافت با بازی For Honor کرده است که از نظر فضا کمی شبیه این بازی است. اگر هم این موضوع به خوبی انجام نشود، بازی به سرنوشت بسیاری از بازی‌های آنلاین دیگر دچار می‌شود که در این سال‌ها عرضه شده و بعد از دو سه ماه، به سرعت فراموش شده‌اند.

شخصیت‌های بازی Hood: Outlaws and Legends

در بند قبل صحبت از شخصیت‌های بازی شد. یکی از نکات ضروری که در این مقاله باید به آن بپردازیم معرفی کلاس شخصیت‌های بازی است. چهار کلاس شخصیتی اصلی در بازی وجود دارد و برنامه‌هایی برای اضافه کردن یک کلاس و شخصیت جدید به بازی در آینده هم وجود دارد. چهار کلاس اصلی بازی شامل Ranger، Brawler، Mystic و Hunter می‌شوند که در ادامه به بررسی آنان می‌پردازیم.

شخصیت Ranger

این شخصیت را می‌توان نزدیک‌ترین شخصیت از نظر خصوصیات به منبع الهام بازی یعنی رابین‌هود دانست. بسیاری گمان می‌کردند که پادشاهی او را اسیر و اعدام کرده است اما در این بازی شاهد بازگشت او در نقش رهبر گروه هستیم. او مجهز به یک تیر و کمان بزرگ بوده و توانایی بالایی در نفوذ به قلعه‌ها دارد و از او می‌توان به عنوان یک تک‌تیرانداز استفاده کرد.

hood outlaws and legends ranger

منبع الهام اصلی شخصیت Ranger رابین‌هود بوده است.

شخصیت Ranger در Hood: Outlaws and Legends می‌تواند با قابلیت خود محیط را به‌دقت بررسی کرده و موقعیت دشمنان را برای یاران خود علامت‌گذاری کند. قابلیت جادویی او به وی اجازه می‌دهد که یک تیر قدرتمند شلیک کند که بعد از مدتی منفجر شده و می‌تواند آسیب جدی به دشمنان و حتی داروغه که زره قدرتمندی دارد وارد آورد. همچنین وی با کمک نارنجک‌های دستی خود می‌تواند دید دشمنان را برای لحظاتی مختل کند. او قابلیت استفاده از تیر‌هایش برای حمله به دشمنان در فواصل نزدیک را هم دارد اما به هر حال قدرت او در حمله به عنوان یک تک‌تیرانداز از فواصل دور است.

شخصیت Hunter

در داستان بازی، گفته می‌شود که او احتمالاً وارث یک خاندان اشرافی بانفوذ است اما راه و رسم اشرافی‌گری را کنار گذاشته و به گروه راهزنان ملحق شده تا به ضعفا کمک کند و انتقامش را از افرادی که در حقش ظلم کرده‌اند بگیرد. سلاح اصلی او یک کمان صلیبی (Crossbow)‌ قابل حمل کوچک است که روی دستش نصب شده و امکان شلیک چند تیر به طور همزمان را دارد.

یکی از توانایی‌های ویژه این شخصیت مخفی شدن و استتار در محیط است. بدین ترتیب او می‌تواند به دشمنان نزدیک شده و از پشت آن‌ها را از پای در بیاورد. در حالت جادویی،‌ او عملاً می‌تواند به طور کامل از دید نگهبانان مخفی شده و بازیکنان رقیب هم تا وقتی که او در فاصله خیلی نزدیکشان قرار نگیرد، وی را نخواهند دید. وسیله جانبی همراه او، بمب‌های دودزا هستند که می‌توانند به وی در فرار سریع کمک کند. از طریق آپگرید کردن وی می‌توان قدرت‌های مخفی‌کاری و همچنین نرخ حمله کمان او را بالا برد تا وی به یک ماشین کشتار مخفی تبدیل شود.

hood outlaws and legends hunter

شخصیت Hunter می‌تواند به شکل مخفیانه به دشمنان نزدیک شده و آنان را غافل‌گیر کند.

شخصیت Brawler

این فرد یک آهنگر ماهر است که در گذشته به ساخت سلاح مشغول بوده است. با این حال بعد از این که پدر و مادرش با سلاحی که او ساخته بود کشته شدند، قسم خورد که دیگر هیچ وقت ابزارآلات جنگی تولید نکند. خواهر او هم به دست پادشاهی اسیر شده است و به همین علت،‌ او به همراه چکش بزرگش قصد دارد از پادشاهی انتقام بگیرد و در این راه با گروه همراه شده است.

همان طور که گفته شد، سلاح اصلی او چکش بزرگش است که دشمنان ضعیف را با یک ضربه از پا در می‌آورد. قابلیت ویژه او خشم است که در این حالت هم توانایی تهاجمی و هم دفاعی او تقویت شده و به یک ماشین جنگی غیر قابل مهار تبدیل می‌شود. او امکان پرتاب بمب‌های انفجاری را هم به دشمنان دارد. همچنین به دلیل توانایی جسمانی بالا می‌تواند دروازه‌های سنگین قلعه را یک‌نفره باز کند تا بقیه اعضا بتوانند از آن عبور کنند. او به دلیل قدرت بدنی بالا می‌تواند بسته گنج را سریع‌تر منتقل کند و با ارتقا، سرعت او در این زمینه بیش‌تر می‌شود. ضمن این که می‌توان با ارتقای او کاری کرد که کشتن دشمنان به طور پی‌درپی باعث قوی‌تر شدن ضربات وی شده و او را به یک هیولای نابودگر تبدیل کرد.

hood outlaws and legends brawler

شخصیت Brawler توانایی فیزیکی بسیار بالایی دارد و می‌تواند به تنهایی دروازه‌های سنگین را باز کند.

شخصیت Mystic

او در جوانی از افراد پادشاهی بوده و قرار بوده تبدیل به یک مفتش عقاید بشود؛ اما بعد از این که معلم او که از افراد پادشاهی بود توسط حاکمان به دروغ محکوم شد، او از گروه پادشاهی جدا شده و به دزدان پیوست. او از روش‌های جادویی و حیله و نیرنگ در نبردهای خود استفاده می‌کند.

سلاح اصلی این شخصیت، یک گرز زنجیری است که می‌تواند برای حمله به چند دشمن به طور همزمان استفاده بشود. همچنین به دلیل سنگین بودن این گرز، با برخورد آن به دشمنان آنان برای چند لحظه گیج می‌شوند. همچنین Stamina و استقامت او با نرخ بیش‌تری نسبت به سایر شخصیت‌ها بازیابی شده و همچنین توانایی درمان هم‌گروهی‌ها و دیدن دشمنان از پشت دیوار را هم دارد. ابزار همراه او بمب سمی است و به علاوه می‌تواند با ارتقای توانایی‌هایش در اثر کشتن دشمنان، مقداری از سلامت خود را بازیابی کند.

با توجه به جزئیاتی که در مورد شخصیت‌های Hood: Outlaws and Legends گفتیم، می‌توان انتظار گیم‌پلی زیبایی را داشت. افرادی که نسخه‌های آزمایشی بازی را تجربه کرده‌اند نیز همین طور می‌گویند. برای پیروزی در مراحل بازی نیاز به هماهنگی خوبی با هم‌تیمی‌ها دارید و باید با هماهنگی و همکاری کامل پیشروی کنید تا بتوانید در هر مرحله موفق بشوید.

hood outlaws and legends sherif

داروغه سرسخت‌ترین دشمن شما در بازی است.

با توجه به ویدیوهای منتشر شده از بازی، شاهد گیم‌پلی جذابی هستیم که ترکیبی از حملات نزدیک و پر زد و خورد، مخفی‌کاری و همچنین تیراندازی از راه دور در آن قرار گرفته است. همچنین به نظر می‌رسد نقشه‌های بازی نیز طراحی بسیار خوبی دارند و راه‌های مخفی بسیار زیادی در هر مرحله برای نفوذ به مقر شوالیه‌ها و دزدیدن گنج وجود دارد.

برقراری تعادل در گیم‌پلی بازی Hood: Outlaws and Legends

یکی از نکات سخت ساخت بازی تمام چندنفره در دوران قرون وسطی، بالانس کردن بازی است. در بازی‌هایی که در زمان حال هستند، بالانس کردن توانایی اسلحه‌هایی که عموماً به شکل تفنگ هستند، راحت‌تر از عنوانی است که سلاح‌های مختلفی که در آن وجود دارند، از نظر ذاتی با یکدیگر متفاوت هستند. در این بازی هم شامل نبردهای نزدیک، هم تیر و کمان و هم حملات مخفیانه هستیم و بالانس کردن بازی به شکلی که هیچ‌کدام از این شخصیت‌ها برتری عجیب و غریبی نسبت به دیگری پیدا نکند، نکته بسیار مهمی است. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که اگر یک شخصیت برتری قابل توجهی بر دیگری داشته باشد، عملاً یکی از شخصیت‌ها بلااستفاده شده و کسی علاقه‌ای به قرار گرفتن در نقش آن نخواهد داشت. با این حال به گفته افرادی که بازی را تجربه کرده‌اند، سازندگان زمان خوبی را برای متعادل کردن بازی گذاشته‌اند و بازی وضعیت خوبی از این لحاظ دارد.

hood outlaws and legends stealth and atmosphere

فضاسازی محیطی بازی عالی است.

با توجه به ساختار بازی، بدیهی است که مواردی نظیر خرید سلاح‌ها و لباس‌های جدید هم در بازی وجود دارند. با این حال خبر خوب این است که هیچ نوع Microtransaction ای در بازی وجود ندارد و همه آیتم‌ها از طریق خود بازی در دسترس بوده و به جز یکسری محتویات مربوط به پیش‌خرید بازی، خبری از دسترسی به آیتم‌ها از طریق پول واقعی نیست. البته به همین دلیل،‌ بسته‌های گسترش‌دهنده بازی که در قالب Battle Pass هستند،‌ پولی خواهند بود و نقشه‌های جدیدی بازی از طریق Battle Pass به آن اضافه خواهند شد. با این وجود نبود Microtransaction در بازی خبر خوبی محسوب می‌شود که بازیکنان با توانایی‌های خود می‌توانند در بازی پیشرفت کنند و شاهد افزایش توانایی‌های عجیب و غریب در اثر پرداخت پول هنگفت در ابتدای بازی نیستیم.

گرافیک بازی Hood: Outlaws and Legends

در نهایت باید نگاهی هم به وضعیت فنی بازی داشته باشیم. با توجه به تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از بازی و همچنین تجربه نسخه‌های آزمایشی آن، به نظر می‌رسد که با عنوان قابل قبولی از نظر گرافیکی رو به رو هستیم. هر چند نمی‌توان بازی را یک عنوان تماماً نسل نهمی دانست و تمام تمرکز سازندگان گرافیک نسل نهمی نبوده است، اما اوضاع گرافیکی بازی را می‌توان بسیار قابل قبول دانست. ضمن این که قابلیت Ray Tracing برای این بازی فعال است و می‌تواند تأثیر بالایی بر افزایش کیفیت بصری بازی داشته باشد. همچنین DLSS هم قرار است مدتی بعد از عرضه از طریق آپدیت برای بازی عرضه شود. تکنولوژی DLSS به کمک هوش مصنوعی و یادگیری عمیق، تصویری که با رزولوشن پایین‌تر رندر شده را به رزولوشن بالاتر منتقل کرده و ضمن این که در این حالت کیفیت تصویر تقریباً به خوبی ۴K Native خواهد بود، فشار وارد بر کارت گرافیک بسیار کمتر از رندر کردن در حالت ۴K Native بوده و می‌توان به راحتی به نرخ فریم‌های بالا دست یافت.

hood outlaws and legends

Hood: Outlaws and Legends

نتیجه‌گیری نهایی

با تمام مواردی که گفته شد، به نظر می‌رسد که Hood: Outlaws and Legends می‌تواند یک عنوان چندنفره قرون‌وسطایی جذاب و سرگرم‌کننده باشد. بازی گیم‌پلی جذابی دارد که تاکنون در این سبک و سیاق داستانی و در فضایی که سلاح‌های سرد و تیر و کمان اولویت اصلی را دارند، شاهد چنین عنوانی نبوده‌ایم. این عنوان با توجه به نمایش‌های فعلی‌اش اثری است که می‌توان به موفقیت آن در ماه‌های اول امیدوار بود. این که پس از چند ماه اول بازی چقدر دوام بیاورد، به سطح پشتیبانی سازندگان از آن و عرضه محتواهای جدید بستگی دارد تا بتواند همچنان بازیکنان را جذب کرده و جلوی ریزش مخاطب جدی را بگیرد. به هر حال باید تا ۱۰ می ۲۰۲۱ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) منتظر بمانیم تا ببینیم این عنوان می‌تواند قدم اول را در هنگام عرضه با موفقیت بردارد یا نه.

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پیش نمایش بازی Hood: Outlaws and Legends - گیمفا