چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟ - گیمفا
چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟ - گیمفا
چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟ - گیمفا
چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟ - گیمفا

چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟

مهدی ملکی
۱۳:۱۳ ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است

حدود ۱۴ سال پیش بود که استیو جابز با معرفی اولین گوشی هوشمند اپل، یعنی آیفون، مسیر تلفن‌های هوشمند را به کلی عوض کرد. قبل از آن، بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند فقط بر روی سخت‌افزار تمرکز داشتند و سعی می‌کردند با تولید موبایل‌های مختلف با طراحی‌های متفاوت، نظر خریداران را به خود جلب کنند. همان‌طور که شاید خیلی از شماها بدانید، سال ۲۰۰۶، شرکت نوکیا حدود ۱ میلیارد کاربر فعال در سطح دنیا داشت و کسی فکر این را نمی‌کرد که ۵ سال بعد، این غول تکنولوژی فنلاندی دیگر هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد.

یکی از دلایلی که معرفی آیفون اهمیت داشت تغییر دیدگاه سازندگان موبایل از سخت‌افزار به نرم‌افزار بود. در واقع گوشی‌های قدیمی‌تر از سیستم‌عامل‌های جاوا و سیمبین (اگر یادتان باشد) استفاده می‌کردند که به‌شدت شبیه یکدیگر بوده و در طول سالیان، تغییر آن‌چنانی ندشتند. البته نمی‌توان گفت که این دو سیستم‌عامل بد بودند، ولی در مقایسه با سیستم‌عامل آی او اس (iOS) و بعدتر اندروید، حرفی برای گفتن نداشتند، چیزی که تا قبل از معرفی آیفون به چشم نمی‌آمد.

البته باید گفت که در زمان معرفی اولین آیفون، به‌قدری این گوشی بد ساخته شده و هنگ می‌کرد که استیو جابز مجبور بود از چند آیفون در کنار خود استفاده کرده و بعد از مدتی آن را عوض کند. دلیل اصلی این اتفاق، مشکل در رم گوشی برای اجرای برنامه‌ها بود که در آن زمان هنوز مهندسین اپل نتوانسته بودند راه چاره‌ای برای آن پیدا کنند و همین باعث شده بود که فاصله بین معرفی و عرضه آیفون چند ماه طول بکشد. اما چه شده که از چنین آیفونی که در زمان معرفی مشکلات فراوانی داشت، رسیدیم به سری گوشی‌های هوشمندی که محبوب‌ترین در دنیا هستند. اما دلایل آن چیست؟

اپل همیشه، مخصوصاً زمانی که استیو جابز زنده بود، روی زنجیره تامین قطعات خود بسیار حساس بود. دقیقاً همین موضوع یکی از دلایلی است که محصولات شرکت اپل، از آغاز تا اکنون، همیشه کیفیت ساخت خوبی داشتند و برخلاف بسیاری از شرکت‌های دیگر، طول عمر محصولات اپل بسیار بالا بوده و هست. حساسیت اپل برای ساخت محصولات خود در گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تا‌پ‌ها و … کاملاً مشهود است.

برای مشاهده ادامه مقاله با کلیک روی این متن به صفحه مربوطه در تکفارس مراجعه کنید

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟ - گیمفا
چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟ - گیمفا
چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟ - گیمفا
چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟ - گیمفا
چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چون دوربین جلو و پشتش ساخت سونی الکترونیکز هست و بخش سونی دوربین آلفا روی ساختش نظارت جدی داشته

  • ShinjiMikami گفت:

    شخصا بنظرم فقط بخاطر برند و پُزش میخرن.
    نمیگم اپل برند عالی نیست، نه اینطور نیست ولی شخصا بنظرم گوشی های سامسونگ خیلی بهتر، قدرتمند و زیبا تر از برند اپل هستن و اگر کسی واقعا بخواد بهترین گوشی رو بخره میره سراغ پرچم دارای سامسونگ.
    مطمئن باشید در ایران توی یه جمع اگه دستتون پرچمدار سامسونگ باشه کسی نمیفهمه و دقتی نمیکنه ولی اگر پرچمدار اپل دستتون باشه جلب توجه میشه و میگن ( این یارو خیلی پولداره و لاکچریه).
    در آخر بازم میگم اپل گوشی های قدرتمندی داره ولی خیلی زیاد پول برندشو میخوره. پس سامسونگی که چه از نظر زیبایی چه دوربین و سخت افزار و … خیلی بهتر از اپله و قیمتش هم مناسبه در گزینه و رتبه اول قرار داره.
    با تشکر

    • DOOM Slayer گفت:

      حرفت درسته :yes: :yes:
      کاملا باهات موافقم :yes:
      من گوشی های سامسونگ بر اپل ترجیح می دهم

    • تو مملکت ما که بله. روزی سه با در چشم مخاطب فرو می کنن.
      ولی اونور آب که پول این چیزا رو بیشتر مردم دارن داستان فرق می کنه. اپل واسه چیز دیگه ای محبوبه.

    • G.LN گفت:

      خداییش سامسونگ از نظر سخت افزاری از اپل بهتر نیست.
      در مورد زیبایی هم باید بگم سلیقه ایه.
      کاری به خیلی از کاربردهای آیفون که تو ایران غیرفعاله ندارم و اتفاقا دلیل فروش بیشترش هم همینه اما اپل از نظر تکنولوژی همیشه پیشتاز بوده چه تو گوشی موبایل چه توی تبلت یا ساعات هوشمند و حتی لپ تاپ.
      در مورد آیمک که نگم.
      ضمنا توی کل گوشیهای آندروید که البته سامسونگ بهترینشونه بحث قدرت سخت افزاری فقط یک عدده و اینم لزومی به اثبات نیست لطفا بنچ مارکها رو خودتون نگاه کنید.
      فرضا یک گوشی آندروید با ۱۶ گیگ رم هم از نظر سرعت و عملکرد به آیفونهای پرچمدار نمیرسه.
      در مورد اپ استور هم بگم انقدر تنوع داره که بعضی مواقع دوست داری واسه سرگرمی هم شده یه نگاه به نرم افزارهای جدید یا بازیاش کنی.
      امنیت آیفون دیگه همه میدونن چطوره؟
      حتی کار با گوشی های آیفون خیلی بهتره و راحتتر(منظور کارهای روزمره س)
      هر نرم افزاری هم که آندروید داره آیفون بهترش رو داره یا همونو داره.
      تنها مشکل گوشیهای آیفون باتریشونه.
      گوشیهای آیفون رو اصلا چند سال باهاشون کار کن و با آندروید مقایسه کنی متوجه میشی که آیفون مثل روز اول داره کار میکنه اما حتی سامسونگم بعد مدتی کاراییش افت میکنه.

      • ShinjiMikami گفت:

        معلومه اپل استفاده میکنی که این همه تعریف و تمجید داری میکنی.
        فقط به اپ استور و گوگل پلی گیر ندین. بیایین از دوربین و صفحه نمایش و باتری و قدرت سخت افزاری و زیبایی و خوش دستی گوشی هم صحبت کنیم.
        من شخصا هم از سامسونگ و هم شیائومی استفاده کردم و الان note 20 ultra دارم و باید بگم ۵ ۶ سال هم استفاده کنی گوشیای پرچمدار سامسونگ مثل همون اولین روزه، فقط باید خوب ازش مراقبت کنی.
        خودتون هم به برتری s21 ultra نسبت به iphon 12 pro max مطلع هستین برید و توی یوتیوب مقایسه ی سرعت و قدرت و همچنین دوربین این دو گوشی رو مشاهده کنید.

  • من خودم چون تو ایران اپل ۵۰ میلیونه گوشی رو سامسونگ گرفتم تبلت رو لنوو هر دو هم پایین رده هستن
    هیچوقت اروپا و آمریکا نشینای روانی ای که میرن پرچمدار سامسونگ و هواوی میخرن رو درک نکردم تا زمانی که آیفون تولید میشه هیچ گوشی گرون قیمت دیگه ای ارزش خرید نداره

    • اپل مفت اش گرونه چی میگی تو یکی اون poco x3 از آیفون ۱۱ قوی تره تازه اون میان رده است/:

      • داداش گلم همه چیز قدرت سخت افزاری نیست
        اپل فرسنگ ها از رقباش جلوتره همین مقایسه اپ استور و گوگل پلی کافیه و اینکه خیلی از امکانات اپل تو ابران غبر قابل دسترسه و مثلا باشی مسافرت بری ترکیه و دبی تازه کلی در جدید برات باز میشه
        ما که پول اپل نداریم انشالله اونایی که دارن کیفش رو ببرن و به خوشی استفاده کنن

        • ShinjiMikami گفت:

          همه چیز قدرت سخت افزاری و دوربین و صفحه نمایش و باتری و زیبایی گوشی و وجود تنوع در ساختار گوشی نیست پس چیه؟!! واسه پرچمدار سامسونگ و واسه میان رده شیائومی عالین. بخاطر یه استور و گوگل پلی نگید که اپل فرسنگ ها از بقیه جلو تره. بخاطر استور و گوگل پلی ۱۰میلیون گرون تره؟! خیلی از افراد معروف خارجی از پرچمدار سامسونگ استفاده میکنن. 😐
          شما وقتی یه پیسی ۲۵ میلیون باشه و سیستمش بالا و برتر باشه بجاش میری یه پی اس یا ایکس باکس ۴۰ میلیونی که حتی ضعیفه تره رو میخری؟! 😐 اصلا برابر باشن هم باز میرم همون پیسی (سامسونگ) که خیلی شیک و خوش دست و قدرتمنده رو میخرم.

  • اپل فقط میخرن تا پزش بدن ی گوشی در جد ۶ یا ۷ میلیون لخرین من نمی دونم اینا کمبود توجه دارن میان ۵۰ میلیون بابت ی گوشی که اصلا فرق نکرده بخرن/:

  • اول محصول خوب ساختن، بعدم با بقیه محصولاتشون یکپارچش کردن. آیفون، آیپد، آیمک و … انگاری همشون تیکه های مختلف یه چیزن. اینطوری هم خودشونو به عنوان یه برند مطمئن جا انداختن. هیچ شرکت دیگه ای نتونسته این دو تا کارو با هم انجام بده.
    یه آماری چند وقت پیش دیدم که نشون می داد چقدر این برند خودشو به عنوان یه برند مطمئن جا انداخته. اول اینکه تو آمریکا افت قیمت آیفون خیلی کمتر از اندرویده. دوم اینکه پر فروش ترین گوشیای آمازون گوشیای دست دوم آیفونن (آیفون ۸).
    کسی که تو همچین جایگاهی باشه می تونه مثلا جک هدفون رو حذف کنه، شارژر رو حذف کنه، از پورت شخصی خودش استفاده کنه و … و بقیه شرکتا هم خیلی خزنده دنباله روش باشن.

  • damhazer گفت:

    چون مردمم عقلشون به چشمشونه

    باستیان
  • Ali گفت:

    به خاطر راحتی استفاده و پشتیبانی طولانی و بهترین سخت افزار است. برای ایفون ۶ اس هنوز داره اپدیت میده. برای آی‌پد ایر ۲ هنوز داره اپدیت میده. کدام شرکتی رو سراغ دارید که ۵ سال ساپورت نرم افزاری کنه؟!
    فقط برای مقایسه میگم. ایفون ۶ اس هم دوره گلکسی اس ۶ است. اگه اشتباه نکنم آخرین اپدیت سامسونگ اس ۶ مربوط به اندروید ۷ است!!!
    قدرتمندترین پردازنده‌های موبایل هم داخلشون میگذاره و خود اپل طراحی میکنه.

  • NEON گفت:

    سخت افزاری های آیفون ۱۲ که هیچ اونو ول کن افتضاحه بری a31 بخری بهتره تا اینکه این همه پول اونو بدی بعدش جالبه تو جعبه اصلا چیزی بنام شارژ هم نیست دیگه شرم بر اپل با این همه پول پرستی که داره . این همه پول رو بجاش برو گوشی از xiaomi یا سامسونگ بخری خیلی سود کردی تا اینکه بری اپل بخری من یکی از دوستام تابستون ایفون ایکس گرفت باورتون نمیشه از اول مدرسه تا الان غریبه بخاطر اینکه شاد رو این گوشی نصب نمیشه کلا گوشی های اپل تو ایران درست ساپورت نمیشن بهتره پس همون اندروید بهترین گزینه هست از نظر من

  • ALFAR3D گفت:

    تو ایران ایفون خریدن اشتباهه ولی بقیه دنیا نخریدنش اشتباهه….

چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟ - گیمفا
چرا آیفون پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است؟ - گیمفا