فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

محسن رضوی فر
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

سری Metal Gear از جمله بازی‌های معروف و برجسته به شمار می‌روند که تاکنون نسخه‌های مختلفی از آن‌ها منتشر شده‌اند. هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) با خلق این آی‌پی انقلاب بزرگی را در بازی‌های مخفی‌کاری ایجاد کرد. اگر از طرفداران این سری بازی باشید، می‌دانید که سالید اسنیک (Solid Snake) شخصیت اصلی فرنچایز مذکور محسوب می‌شود. این سرباز که ویژگی‌های منحصر به فرد دارد، هواداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است و تاکنون علاوه بر مجموعه‌ی Metal Gear، در Cross overها و سایر دنیای بازی‌ها حضور داشته است. در این بخش از آیتم فکت بازی، به بررسی ۱۰ حقیقت جالب در مورد شخصیت سالید اسنیک می‌پردازیم.

فکت اول: سالید اسنیک ترکیبی از جیمز باند و اسنیک پلیسکن است

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

از آنجا سالید اسنیک شخصیت اصلی مجموعه‌ی Metal Gear به شمار می‌رود، برای خلق آن از شخصیت‌های معروفی الهام گرفته شده است. برجسته‌ترین این الهامات به شخصیت‌های جیمز باند و اسنیک پلیسکن اختصاص دارد و اساساً جزو DNA سالید اسنیک هستند. سالید اسنیک همانند جیمز باند یک جاسوس فوق‌العاده ماهر با علاقه‌های مختلف است. همچنین او مانند اسنیک پلیکسن شخصیتی تنها و نسبتاً خشن است.

فکت دوم: سالید اسنیک یک کلون فرعی است

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

سالید اسنیک یکی از سه کلون Big Boss است و به عنوان بزرگ‌ترین سرباز قرن بیستم به شمار می‌رود. او دقیقاً همانند برادرانش Liquid و Solidus، اساساً به عنوان جانشین Big Boss طراحی شده است تا سرباز نهایی خلق شود. با این حال، آنچه که ممکن است علی رغم لفاظی‌های Liquid ندانید، این است که سالید اسنیک در واقع ضعیف‌ترین کلون محسوب می‌شود. داشتن تمام ژن‌های درجه‌ی دوم Big Boss، باعث می‌شود که همه‌ی کارهای سالید اسنیک چشمگیرتر باشند، زیرا او برای پیروزی به جای تئوری ژن خاص از مهارت خالص خود استفاده می‌کند.

فکت سوم: سالید اسنیک تنها شخصی است که از وصیت Boss پیروی می‌کند

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

وصیت The Boss یا رویا مفهومی است که اساساً همه‌ی درگیری‌های موجود در فرنچایز Metal Gear را شکل می‌دهد. میهن‌پرستان (Patriots) معتقد بودند برای داشتن جهانی از صلح که Boss آن را تصور می‌کند، باید بر همه‌ی اطلاعات و جهان کنترل کامل داشته باشند. با این حال Big Boss معتقد است که سربازان همیشه در تاریخ جایی خواهند داشت و هیچ حکومتی نباید برای زندگی آن‌ها حکم دهد. از طرف دیگر، سالید اسنیک به هیچ یک از این دو اصول اعتقاد نداشت، زیرا فکر می‌کرد هر دو ایدئولوژی‌های دیوانه‌وار هستند. در عوض سالید اسنیک برای صلح دنیا جنگید. با وجود آن‌که هرگز با Boss ملاقات نکرد اما به عنوان میراث‌دار زنده‌ی او تبدیل شد.

فکت چهارم: چهره‌ی سالید اسنیک و برخی ویژگی‌های او در نسخه‌ی اول از کریستوفر والکن اقتباس شده است

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

در حالی که برای طراحی سالید اسنیک از فیلم‌های مختلفی اقتباس شده است، طراحی این شخصیت در Metal Gear Solid 1 شگفت‌آور به نظر می‌رسد. برای طراحی بدن او از ژان کلود ون دام و همچنین چهره و ویژگی‌های رفتاری او از کریستوفر والکن، دیگر بازیگر هالیوودی الهام گرفته شده است. ممکن است این مورد برای برخی از افراد تعجب‌آور باشد، اما توجه به این نکته مهم است که کریستوفر واکن در گذشته نقش سربازانی را بازی می کرد که از زخم و آسیبی عمیق رنج می‌بردند. این خصوصیات نیز در شخصیت سالید اسنیک وجود دارد.

فکت پنجم: در جهان Tom Clancy به سالید اسنیک اشاره شده است

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

سالید اسنیک در جهان Tom Clancy چند بار مورد اشاره قرار گرفته است. در حالی که اسنیک از سال ۲۰۰۸ دیگر هیچ یک از بازی‌های اصلی مجموعه‌ی Metal Gear حضور نداشته، اما حضور او در تمام طول تاریخ بازی‌های ویدیویی در جهان‌های مختلف احساس شده است. اشاره‌ی جالب و در عین حال تلخ و شیرین توصیف سم فیشر (Sam Fisher) از این شخصیت در جریان وقایع Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands بود که وی از شخص دیگری مانند سم نام برد.

فکت ششم: سالید اسنیک ممکن است در Metal Gear Solid 4 مرده باشد

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

در داستان اولیه‌ی Metal Gear Solid 4، شخصیت‌های Old Snake و Otacan در پایان بازی اعدام می‌شوند. همچنین این موضوع توضیح داده می‌شود که چرا آهنگ “Here’s To You” در این بازی پیاده‌سازی شده است. با این حال، سران شرکت کونامی (Konami) اصرار داشتند که سالید اسنیک نباید در پایان بازی بمیرد. این امر موجب شد تا هیدئو کوجیما پایان دیگری را ایجاد نماید. این پایان برای طرفداران یک عشق یا نفرت بزرگ است. گرچه می‌تواند ادعا کرد که سالید اسنیک در پایان بازی مرده باشد، اما همچنان شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این چنین نیست. پایانی که حتی فکر می‌کرد امکان‌پذیر نیست.

فکت هفتم: سالید اسنیک با Ape Escape یک کراس‌اوور داشته است

یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که تا به حال برای سری Metal Gear رخ داده است، لحظه ای کوتاه بود که سالید اسنیک  با فرنچایز Ape Escape برخورد داشت. حتی یک جسم ساختگی Ape از سالید اسنیک وجود دارد که بازیکنان می‌توانند آن را کنترل کنند. این ایستر اگ جالب تنها در یک بازی و در Ape Escape 3 همراه با مینی بازی Snake vs. Monkey در نسخه پلی‌استیشن ۲ بازی Metal Gear Solid 3 در دسترس بوده است. از آن زمان به بعد کراس اوور جالب دیگری از این شخصیت دیده نشده است.

فکت هشتم: سالید اسنیک از جنگ متنفر است

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

علی رغم اتهاماتی که Liquid Solid به برادر خود وارد کرد، واقعیت این است که سالید اسنیک به عنوان یک فوق سرباز طراحی شده و تا حدودی اعتراف می‌کند که جایگاهش در میدان جنگ است. او  برای صلح جهانی به سختی می‌جنگد و مبارزه می‌کند. او بازنشسته شد و می خواست این طور بماند تا شرایط او را بمیراند. او فقط در تقریبا در تمام طول زندگی خود برای دیگران جنگید و پس از صحبت با پدرش بود که سرانجام تصمیم گرفت یک بار دیگر با آرامش زندگی‌ کند. سالید اسنیک از اینکه   اسلحه خود را زمین می گذارد خوشحال است، اما این کار را نمی‌کند زیرا هنوز کاری برای انجام داشت.

فکت نهم: سالید اسنیک در طول داستان توسط خودش ضعیف شده است

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

در  بازی Metal Gear Solid 4  توسط Old Snake مشخص شد که او از زمانی که Big Boss به واحد خود خیانت کرده بود، استفاده از CQC را متوقف کرده است. امتناع از استفاده از چیزی که یک خائن از آن استفاده کرده و علاوه بر این، از زمان خود جلوتر بوده است. این بدان معنی بود که سالید اسنیک در بیشتر دوران حرفه‌ای خود به CQB اعتماد می‌کرد. CQB مخفف عبارت Close Quarters Battle است که یک نوع سبک جنگی مبارزه‌ای محسوب و در ارتش از آن استفاده می‌شود. همچنین این موضوع نشان می‌دهد که سالید اسنیک در اغلب بازی‌های Metal Gear، به عمد خود را ضعیف می‌کند. با توجه به توانایی‌های اسنیک در استفاده از CQC، او می‌توانست کارهای فوق‌العاده‌ای را انجام دهد. در واقع سالید اسنیک خود را از قید میراث ژنتیکی که بر او قرار داده شده بود، رها کرد. CQC با عبارت کامل Close Quarters Combat یک سیستم ترکیبی مبارزه‌ای است که امکان جابجایی سریع بین نبردهای مسلح و تن به تن را فراهم می‌کرد. این سیستم توسط Boss و Big Boss توسعه یافت.

فکت دهم: سالید اسنیک در ابتدا زندگی آرامی داشت

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

سالید اسنیک پیش از آن‌که وارد حوادث Shadow Moses شود، زندگی آرامی را در آلاسکا داشت. او حتی صاحب یک دسته از سگ‌های هاسکی بود. او به عنوان یک سورتمه‌چی قصد داشت در مسابقات Alaskan Iditarod شرکت کند. با این حال به دنبال اتفاقات بازی اول، او نتوانست به هدف خود برسد. اگر آن اتفاقات نبود، گیمرها نمی‌توانستند در نقش یکی از بهترین جاسوس‌ها و سربازها در بازی‌های ویدیویی قرار بگیرند.

منبع

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک
فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بچه‌ها دقت کنید کوجیما توو چه سالی اسنیکو خلق کرد و شروع به خلق ابعاد مختلفش کرد…
    این کاراکتر فوق‌العادس….
    امیدوارم به زودی دوباره باهاش دیدار کنیم

  • Wild Rage گفت:

    اقا من قشنگ یادم نمیاد داستان متال گیر ۳ اسنیک ایتر رو.
    یکی به من بگه دولت امریکا واسه چی برای باس پاپوش درست کرد که بیگ باس بکشتش و لقب فعلیش رو بگیره؟؟؟
    میدونم میخواستن باس رو به عنوان ادم بده نشون بدن ولی میخوام بدونم اون عمل بدی که انجام دادن و تقصیر باس انداختن ربطی به بمب اتمی شلیک شده داشته یا اینکه چیز دیگری بوده؟؟ (شرمنده خیلی وقت پیش بازی کردم یکم از یادم رفته)

    • SOLID گفت:

      دلیل اش این که در ماموریت اولیه که نجات دادن سوکولاف اون دانشمندی روسی بود قرار بود باس توسط اسنیک ( naked snake ) دستگیر بشه ولی ولیگن با شلیک کردن موشک هسته ای به سمت پایگاه توسعه شگوهاد ( همون تانک که قابلیت شلیک بمب هسته ای رو داره ) همه چیز رو به همه ریخت بخاطر این که ماموریت لو می رود انفجار هسته به آمریکا نسبت داده می شود و شوروی به آمریکا علان جنگ می کنه بخاطر همین گروه فیلسوفان آمریکا که همه چیز رو از پشت صحنه کنترل می کنن نقشه می کشند که همه تقصیرها بر گردن باس و ولیگن بیفته تا از جنگ جهانی سوم جلوگیری بشه خود باس جاسوس فیلسوفان بود ماموریت اش هم کشته شدن به دست اسنیک :yes:
      امیدوارم نکته داستان را گرفته باشی 😉

      • Wild Rage گفت:

        پسر
        به بیگ باس بخاطر کشتن زنی که عاشقش بود مدال دادن. یه یادگار که همیشه یادش بندازه که چطور عشق زندگیشو کشت و تا اخر عمرش این کارشو به یاد داشته باشه. حتی در پایان متال گیر ۴ هم میگه که وقتی باس رو کشته بود خودش هم مرده بود. اگه مجبور نشده بود باس رو بکشه الان وضع دنیای متال گیر اون قدر خراب نمیشد. اگه ولیگن اون کلاهک موشکی رو شلیک نمیکرد نقشه درست پیش میرفت.
        هییییی.
        اقا ممنون دستت درد نکنه

        • ASHEN ONE گفت:

          در واقع کشتن باس باعث شد تا بدجوری به دولت ها تنفر پیدا‌ کنه.
          واس همین رژیم دیوانه واری تاسیس میکرد.
          اون اول فک میکرد داره کار درست رو انجام میده ولی آخرش متوجه میشه که خودش هم‌داره مثل اونا میشه.
          تو آخر متال گیر ۴ انگار بیگ باس از‌ کاری که کرده پشیمونه.
          اما حیف که‌ چقدر دیر.
          دنیا در حال حاضر یک اسنیک داره……. نه…… دنیا بدون اسنیک ها جای بهتری هستش.
          این خوبه…… مگه نه؟؟؟
          چقدر داستان فوق العاده جذاب داشت این بازی.

    • HSM گفت:

      باس مخفیانه برای دولته آمریکا جاسوسی میکرد , سنیک بعد این که کشتش متوجه شد دولت آمریکا به سنیک نگفته بودند این برای ما داره جاسوسی میکنه , در واقع باس میدونست پایان ماجرا میمیره همچین چیزی دقیقا یادم نمیاد

  • آقای رضوی فر عکس مقاله بیگ باس هست و سالید اسنیک نیست

  • ASHEN ONE گفت:

    (در داستان اولیه‌ی Metal Gear Solid 4، شخصیت‌های Old Snake و Otacan در پایان بازی اعدام می‌شوند)
    یعنی اگه همچین اتفاقی میافتاد قطعا غم انگیزترین صحنه تو کل تاریخ ویدیو گیم میشد.

  • Wild Rage گفت:

    نه ونوم اسنیک یه کلون دیگه هست. همه فکر میکردن تو متال گیر ۵ دارن با بیگ باس بازی میکنن ولی بعدا معلوم شدن که اون ونوم اسنیک یه کلون دیگر از بیگ باس هست که در نقشش بازی میکنیم.
    داداش داستان متال گیر رو پیشنهاد میکنم بیخیالش بشی. برای فهمیدن داستان کلی سری با تمام جزئیات حتی ویدیو های توضیح هم کافی نیستن. پیس والکر هم که یه بخشیش اصلا Canon نیست و مشکل ایجاد میکنه

    • ASHEN ONE گفت:

      داش کلون نیست.
      یک جراح بود که‌ مورد اعتماد بیگ باس یود.
      بعد با عمل جراحی پلاستیک شبیه بیگ باس کردنش.
      بعد با هیپنوتیزم(‌که تو بازی بهش میگند شبح درد یا فانتوم پین) کاری میکنند که‌اون واقعا فک‌ کنه بیگ باس هستش.

      • Wild Rage گفت:

        شت شت شت. بد اشتباه کردم با بقیه کلون ها اشتباه گرفتم. اصلا بخش اولیه بازی رو که توش ما رو روی تخت جراحی بستن یادم رفت. ولی حاجی مطمئنی اونی که روش جراحی پلاستیک انجام شده سرباز نبوده؟؟؟ مطمئنی جراح بوده؟؟ من فک میکردم از سرباز های مورد اعتماد بیگ باس هست نه جراحان.
        اره بخش اخر رو میدونستم فقط فک کردم این کار رو با کلون کرده. اقا شرمنده. خیلی وقت پیش متال گیر رو بازی کردم خیلی چیزا یادم رفته

    • همه فکر میکردن تو متال گیر ۵ دارن با بیگ باس بازی میکنن ولی بعدا معلوم شدن که اون ونوم اسنیک یه کلون دیگر از بیگ باس هست که در نقشش بازی میکنیم

      همه میدونستن تو نقش بیگ باس فیک هستیم به جز تو که اسنایپر باشی و تنها تجربت نسخه پنجم بوده :rotfl:
      وگرنه بیگ باسی سالم هست نمیتونه تو گذشتش دست رباتی داشته باشه :laugh:

      • Wild Rage گفت:

        جالب اینجاس تو دنیای کامنت های گیمفا که ترول ها بشن فکت اسپیتر از این بیشتر هم انتظار نمیرفت.
        مرد حسابی تقریبا همه فکر میکردن دارن در نقش بیگ باس بازی میکنن و بعدش فهمیدن که اون در اصل ونوم اسنیک بوده!!!.
        من نمیدونم شما در کدام دنیای موازی زندگی میکنی که فک میکنی تو دنیای متال گیر با اون تجهیزات پیشرفته نمیشه یه دست مکانیکی رو با یه دست از ارتیفکت های اورگانیک جا به جا کرد.
        وقتی میشه یه کلون کامل از یه نفر ساخت به نظر شما با اون عقل بالایتان ساخت یه دست سخته؟؟؟
        حالا خوبه ما میدونیم اون بیگ باس نیست.
        ترول جماعت واسه ما میاد فکت اسپیت میکنه

      • حالا فکر کن فقط نسخه پنجم بازی کرده….باید ترول و مسخره بشه!!!
        مشتی به جا اینکه تشویقش کنی اون ۴ تا نسخه‌ی اصلی(افسانه‌ای) و فرعی‌هارو بازی کنه طرفو از متالو فناش بیزار میکنی

  • آقای رضوی عکس پست سالید اسنیک بلکه venom snake یا همون بیگ باسه لا تشکر و اصلاح اش کنید

  • Prince.n46 گفت:

    سلام من یه Ps5 خریدم دارم دیمون سولز بازی میکنم کسی اینجا هست دیمون سولز باز باشه آدم کنه آیدیم Prince n46 دارم برای بار دوم بازی میکنم ولی خیلی سخت شده

  • خطر اسپویل
    .
    .
    .
    شخصیت بازی متال گیر فانتوم پین یک نفر هستش که با عمل جراحی شبیه بیگ باس میکننش ونوم هستش و کل بازی این توهم رو هم خودش و هم شما دارید که ایشون بیگ باسه

  • در کنار پرافتخارترین بازی تاریخ لست متال گیر یک یکی از بهترین بازی های تاریخه.فقط صبر کنید ریمستری ریمیکی چیزی ازش بیاد تا گیمرهایی که از نسل هفت و هشت گیمر شدن بفهمن چرا این رو میگم. خداوکیلی پر از نو آوری و انقلابی بود بازیش خیلی بیشتر از اویل ۴

  • Price گفت:

    کیا مثل من توی پلی استیشن دو بازیش کردن.یادمه چندتا دیسک بود بعد اگه یکیش خراب میشد کارت تموم بود.به هرحال نسخه دوم و سومش رو بازی کردم و خیلی لذت بردم. 😀 😀 :-)) :-))

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای محسن رضوی فر. امیدوارم روز خوبی را پشت سر گذاشته باشید. مقاله ی فوق یکی از زیباترین و البته عجیب ترین ( همانند شخصیت های سری ) مقاله های این روزهای اخیر سایت خبری گیمفا بود که امروز با آن مواجه شدم. خواستم تا اطلاعاتی را از این سری ( بخوانید Franchise ) قدیمی و دوست داشتنی با شما و مخاطبین شما به اشتراک بگذارم ، باشد که مورد قبول واقع گردد. اولین نسخه از این بازی با نام کوتاه Metal Gear در سال ۱۹۸۷ ( در سن دو سالگی بنده ) توسط شخص افسانه ای و شناخته شده ی حوزه ی بازی های ویدیویی یعنی Hideo Kojima خلق و توسط شرکت Konami برای کامپیوترهای خانگی MSX توسعه و منتشر شد. کامپیوتر های شخصی MSX از سیستم عامل MSX BASIC بهره می بردند که خالق این سیستم عامل شرکت مایکروسافت بود و سازنده ی کامپیوتر ( سخت افزار ) شرکت هایی نظیر SONY و سایر تولیدکنندگان ژاپنی بودند. شاید برای دوستان این مهم جالب باشد که این سری توسعه دهندگان فراوانی را در طول تاریخ حیات خود داشته است. از شرکت Bluepoint Games گرفته تا شرکت هایی نظیر Ideaworks Game Studio و Kojima Productions و PlatinumGames و Silicon Knights و در آخر خود شرکت Konami. اما با توجه به توسعه دهندگان مختلفی که بر روی این سری کار کرده اند وظیفه ی نشر تمامی نسخه ها تماما به عهده ی شرکت بزرگ KONAMI بوده و البته تا امروز این مالکیت معنوی ادامه داشته. شاید بد نباشد بدانید این فرانچایز برای تقریبا تمامی پلتفرم های رایج منتشر شده که چیزی حدود کمابیش ۱۶ پلتفرم از قدیم تا به امروز می باشد. سومین نسخه از این سری با توجه به ایجاد و خلق خطوط ۳D Rendering در کنسول پلی استیشن ۱ تماما به صورت سه بعدی خلق شد ( جهت اطلاع : در ساده ترین توضیح دو بعد بر روی دو محور x و y می باشد اما سه بعد علاوه بر دو محور قبلی محور z را نیز شامل می شود ) که در نوع خود شروعی جدی برای این فرانچایز می باشد. که خیلی از بازی بازان این نسخه از MG اولین تجربه ی ایشان و رویارویی با Snake می باشد. ( من جمله بنده ) این سری تا به امروز چیزی نزدیک به ۶۰ میلیون نسخه فروش داشته که با توجه به سبک منحصر به فرد و داستان هزار توی خود به نوعی یک موفقیت تجاری عظیم برای ناشر اثر را داشته است. شاید بد نباشد بدانید این سری پایه گذار سبک stealth video games بوده که البته در زمان خود تا حدودی توسط منتقدین و بازی بازان مورد بی مهری قرار گرفت و حتی می توان مدعی شد این سری خالق cinematic video games یا در اصطلاح همان فرم سینمایی cutscene است. این سری در طول حیات خود شامل تقریبا ۲۰ بخش بوده که از ابتدا تا به امروز بخش زیادی از آن نیز توسط بازی بازان ایرانی تجربه شده است. داستان در این سری با قدمت بالا پیچیدگی ها و جذابیت ها و نقاط ابهام زیادی داشته تا جایی که هنوز در محافل و دورهمی های اصحاب رسانه در مورد آن بحث های فراوانی صورت می گیرد. علی ایحال با توجه به اتفاقات اخیر ، این سری دیگر در دستان شخص Hideo Kojima که اکنون ۵۷ سال داشته نمی باشد و ایشان نیز بارها تاکید کرده اند که دیگر این فرانچایز به انتهای راه خود رسیده است و تمایلی هم برای کار بر روی این اسم بزرگ نداشته و نخواهند داشت. شاید بد نباشد بدانید این نویسنده و طراح و کارگردان صاحب نام بازی های ویدیویی در آخرین سری به قدری از تمام توان خود جهت خلق اثری کامل استفاده کرد که تا مدت ها بعد از اثر دچار افسردگی شدید روحی شده که خیلی از بازی بازان از این موضوع شاید بی اطلاع باشند. در نهایت باید گفت پرونده ی این فرانچایز با جدا شدن شخص Hideo Kojima از این سری نیز به نوعی بسته شده است. اما به شخصه خیلی دوست دارم تا همانند خیلی از عناوین قدیمی که امروزه با استایل جدید و به روز عرضه می شوند ، با این سری مجددا ملاقات کنم. در پناه ایزد منان. پیروز و پایدار باشید.

    • البته تنها پلتفرمی که کامل میشه تجربش کرد ps هست چون سه بار در تاریخ سرمایه گزار آن سونی بوده است
      بجز ریمیک twin snake که عملا ساخت نسخه اول mgs هست
      دو شماره اول که شما ذکر کردید mg خالیست و توسط msx اولین و آخرین کنسول مشترک سونی و مایکروسافت منتشر شد (شاید اکثرا این مطلب ندونند)
      سری های فرعی سری نام solid ندارند مثل mgr, mga

  • فکت یازدهم تنها کسی بود که دوبار فریب دولتها نخورد بعد mgs1
    ..
    سالید درست بگیم اولین ژن آزمایشی بود برای همین پیر شد
    ولی در عین حال شبیه ترین به پدرش
    ….
    فکت دوازدهم تنها کسی بود که چشم روی عشقش بست
    ولی سر عشقش موند و عاشق کسی نشد
    بیگ باس یه بار در جوانی اینکار و کرد و کشتش ولی باز ادامه داد

  • تشکر جناب رضوی‌فر
    یک سری از حقایق رو مدت‌ها پیش درباره این شخصیت افسانه‌ای مطالعه کرده بودم که الان دوباره زنده شد
    زنده باد

  • نه فرشاد…کوجی گولت میزنه و کامل با احساساتمون بازی میکنه
    کوجیما کلا فقط با پوکر فیس شدن گیمر ارضا میشه
    فکر نکنم نه پول نه همسر نه امکانات دیگه این قدرتو برای کوجیما داشته باشن

  • LIGHTNING گفت:

    یادش بخیر یه ویدیو از متال گیر صدا گذاری کرده بودم که از سایت همسایه جاسوسی می کنه :rotfl: :rotfl:

  • دستتون درد نکنه آقای رضوی فر فکت های جالبی بود اکثرا رو همه میدونن،در کل تمام شخصیت های اصلی متال گیر سالید جذاب اند مخصوصا بیگ باس و ونوم اسنیک و سالید اسنیک و اسلات و…
    پ ن : عکس پست مال ونوم اسنیک و بیگ باسه آخری هم بیگ باس

  • SOLID گفت:

    ممنونم آقای رضوی فر که درخواست من رو قبول کردید اگر خواست بزرگی نباشه درباره سری دویل می کرای هم بزارید ممنون :yes:

  • Vahid3333 گفت:

    زیاد سمت این مجموعه نرفتم البته این موضوع از کوجیما بدم میاد و زیاد ( اصلا) قبولشم ندارم کم تاثیر نداشته در این که از این مجموعه زیاد خوشم نمیاد مثل خود کوجیما سر کاریه متال گیرشم و چرت و پرت تحویل داده

  • kingofstars گفت:

    نمیدونم چرا به بزرگ ترین نشونه بازی که در شروع اتفاق میفته توجهی نکردین من بازی رو برای اولین بار که استارت کردم از نحوه جنگیدن تلاش برای بقا و از همه مهم تر نحوه چک کردن کلت فهمیدم اونی که داره کمک میکنه boss هست و این شخصیت قطعا برای گول زدن دشمن طراحی شده بماند که شما قبل اینکه بازی شروع بشه اواتار درست می کنید باز جلوتر نحوه نشونه گیری دراز کشیدن دقت در فریب دادنش گواه بر این میده که شما یک شخصیت فیک رو کنترل می کنید
    و در اخر بهترین کارکتر صنعت گیم snake eater

فکت بازی؛ حقایقی از شخصیت سالید اسنیک