بازی رایگان بعدی فروشگاه اپیک مشخص شد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱

اپیک گیمز اخیراً اعلام کرد که عنوان رایگان بعدی این فروشگاه، ساخته‌ی استودیوی کدنِیم انترتینتمنت یعنی Champions of the Forgotten Realms خواهد بود.

لازم به ذکر است که این بازی استراتژی اولین بار در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و توانست تا مخاطبان و استریمرهای بی‌شماری رو به خود جذب کند. همچنین، این بازی جایگزین عناوین Alien Isolation و Hand of Fate 2 خواهد شد که خرید آن‌ها در حالت عادی ۲۹٫۹۹ و ۲۳٫۹۹ پوند هزینه در بر خواهد داشت. البته، اگر تاکنون موفق به ثبت این دو عنوان در حساب کاربری خود نشده‌اید، هم‌اکنون تا حدود یک هفته‌ی دیگر (۲۹ آوریل) فرصت دارید تا با دریافتشان آن‌ها را برای همیشه در حساب کاربری خود نگاه دارید.

از طرفی دیگر، علی‌رغم تمامی گزارش‌های ضد و نقیضی که پیرامون این شرکت منتشر می‌شود، اپیک در ماه ژانویه ادعا کرد که فروشگاهش از زمان راه‌اندازی در ماه پایانی سال ۲۰۱۸ تاکنون موفق شده تا ۱۶۰ میلیون کاربر رایانه‌های شخصی را به خود جذب کند که قطعاً عرضه‌ی عناوین مختلف به صورت رایگان سهم عمده‌ای در این موفقیت داشته است. همچنین، این شرکت از زمان راه‌اندازی فروشگاه خود به صورت مداوم عناوین رایگانی را در اختیار بازی‌بازانش قرار می‌دهد که تعداد آن‌ها در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۳ رسید و این بازی‌ها در مجموع ۲,۴۰۷ دلار قیمت داشتند. از طرفی دیگر، طبق آمار منتشر شده از سوی این فروشگاه، سال گذشته بیش از ۷۴۹ میلیون عنوان رایگان توسط بازی‌بازان بارگیری شده بود.

بازی Champions of the Forgotten Realms، هم‌اکنون در دسترس کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان، پلتفرم رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS و نینتندو سوییچ قرار دارد.

2
1
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Star1 گفت:

    این بازی Champions of the Forgotten Realms که فابریک رایگانه – میخواد چیکارش کنه اپیک ؟
    بازی رایگان هفته بعدش هم حتما فورتنایته

    3
    1
  • عرض احترام و روز بخیر خدمت جناب آقای ابوالفضل مناف زاده. امیدوارم آخر هفته ی خوبی را سپری نمایید. ستون فوق در مورد شرکتی سخن به میان آورده که چه باور داشته باشیم و چه نخواهیم بپذیریم یکی از ستون های صنعت بزرگ بازی های ویدیویی محسوب می شود ( اشاره به موتور بازی سازی Unreal Engine ) شاید امروز با جرات بتوان گفت بخش زیادی از عناوین کوچک و بزرگ که البته مثال های فراوانی دارد از این موتور بازی سازی پرقدرت بهره می برند. علی ایحال سخن بنده در مورد جایگاه این شرکت نبود و مطالب فوق صرفا جهت مقدمه چینی آغاز گردید. خبر فوق را که نگاهی انداختم جدای از متن و اصل خبر متوجه نکته ی زیبایی در بازاریابی و استراتژی شرکت ها جهت کسب منافع و مشتریان بیشتر شدم. خوب توجه کنید و اگر نکته ای را از قلم انداختم یادآوری نمایید. ۱. استراتژی اول : متعلق به شرکت هایی است که همچون گذشته نگاهی سنتی به بازار داشته و و با بالا بردن کیفیت خدمات و محصولات خود جهت کسب مشتری و منافع مالی بیشتر تلاش می کنند شاید بتوان شرکتی همچون نینتندو در این صنعت و شرکت اپل را مثال های بارز این مهم برشمرد. یادمان نرود تنها شرکتی که هم از فروش محتوا و هم از فروش سخت افزار سود می برد شرکت نینتندو بوده که در سال گذشته به نوعی ثروتمند ترین شرکت ژاپن قلمداد می شد. البته این مهم برای اپل نیز جاری است. جایی که هم از فروش سخت افزار سود سرشاری کسب می کند و هم از فروش خدمات نرم افزاری و پلتفرم های به اشتراک گذاری محتوا. هر دو شرکت مذکور با بالا بردن کیفیت خدماتشان به نوعی سعی در جذب حداکثری مشتری هایشان را داشته و دارند. ۲. استراتژی دوم : متعلق به شرکت هایی است که از تمام توان مالی و انسانی خود استفاده می کنند تا بتوانند برای جذب حداکثری مخاطبین خود موفق ظاهر شوند. این شرکت ها معمولا شیوه ی دسترسی ارزان محصولات متفرقه را در پلتفرم یا پلتفرم های خود را در نظر می گیرند. نمونه ی چنین شرکت هایی را می توان به همین شرکت Epic و البته مایکروسافت اشاره کرد که با وجود ضرردهی بالا در بخشی از سرمایه گذاری خود سعی در جلب اعتماد مشتری و کسب بالاترین میزان رضایت را داشته و دارند. این شرکت ها معمولا با توجه به منابع مالی هنگفتی که در اختیار داشته اند حاضر به ضرر در بخش هایی می شوند که سرمایه گذاری بلند مدت در آن انجام داده اند. ( به این تکنیک بازاریابی در اصطلاح آزاد ” دان پاشی ” گقته می شود ) ۳. استراتژی سوم : متعلق به شرکت هایی است که از ترکیب دو استراتژی فوق به شکلی هوشمندانه سعی در پیشبرد اهداف و کسب مشتری های بالقوه را داشته و دارند. این شرکت ها می دانند در کجا دست و دل بازی به خرج داده و در کجا باید خدماتشان را با حداکثر کیفیت و البته گران در اختیار مخاطبین خود قرار دهند. شیوه ای که این شرکت ها به کار می گیرند مجموعه یا ترکیبی از دو شیوه اول و دوم است که بالاتر به آن ها اشاره کردم و نمونه بارز یکی از این شرکت ها را می توان به شرکت سونی اشاره کرد. جایی که برای استفاده از خدمات آنلاین از کاربرینش طلب هزینه ای مازاد را داشته ولی با حاتم بخشی در بخش هایی دیگر بخشی از آن را جبران می کند ( اشاره به رایگان کردن بازی های با کیفیت در ماه ) در جایی بر روی سخت افزار ارایه شده به مشتری متوجه هزینه سنگینی می شود اما در نهایت به کاربرانش سرویس های رایگان با ارزش ارایه می دهد ( سرویس پلی استیشن پللس کالکشن ) در نهایت لازم به یادآوری است که این سه استراتژی هرگز در سیاست کاری شرکت ها ثابت نبوده و نخواهد بود و گاها دیده می شود برخی از شرکت ها با هر سه استراتژی به نقشه راه خود ادامه میدهند که این مهم را می توان با در زیر نظر داشتن رفتار بازاریابی شرکت ها در بازار به راحتی متوجه شد. علی ایحال هر کدام از شرکت های پیشرو در استراتژی های فوق که بتواند اعتماد مشتری های خود را جلب کند به نوعی می تواند پایگاهی ثابت برای آن مشتری در طیف محصولات خود رقم بزند. مثال : کسی که صدها دلار در یک پلتفرم صرف هزینه ی بازی های ویدیویی می کند به راحتی این پلتفرم را ترک نمی کند و باید برای ترک این پلتفرم با توجه به پولی که در آن هزینه کرده است آن قدر پیشنهاد قوی و وسوسه کننده ای از طرف شرکت رقیب داشته باشد که عطای تمام هزینه کردهای قدیم را به لقایش ببخشد. البته تا کنون برای بنده این مهم اتفاق نیافتاده است. سخن آخر : تا به امروز موفقیت سه استراتژی فوق در گروه استفاده صحیح در زمان مناسب خود بوده و می بینیم که شرکت ها با توجه به استراتژی و یا استراتژی های انتخابی خود گاها موفق عمل نموده و گاها شکستی سنگین را متحمل می شوند. سخنی هم راجع به محتوای خبری ستون فوق آورده شود خالی از لطف نخواهد بود و آن این که شرکت اپیک با ایجاد بستری همچون استیم و GOG Galaxy و Xbox و Origin و Battle.net و سایر پلتفرم ها در تلاش برای کسب حداکثری مخاطبین خود می باشد و می بینیم که کاملا موفق عمل کرده است. نمی دانم چه تعداد از کاربرانی که به این پلتفرم ملحق شده اند ، پلتفرم قبلی شان را کاملا ترک کرده اند. اما در نهایت این رقابت بین شرکت های بیشتر است که به نفع بازی بازان تمام می شود. پیروز و پایدار باشید.

    5
    5